abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147654100
Gijzeling Pakistan loopt uit tot enorm bloedbad - Volkskrant

Gewapende mannen hebben honderden scholieren en docenten in gijzeling genomen in een school ten noordwesten van de Pakistaanse stad Peshawar. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn bij de aanval 104 mensen om het leven gekomen onder wie 84 kinderen. De Taliban hebben de aanval opgeëist.

'Onze zelfmoordterroristen zijn de school binnengedrongen', zei Taliban-woordvoerder Muhammad Umar Khorasani tegen persbureau Reuters. 'Ze hebben instructies gehad om niet de kinderen, maar het militaire personeel aan te vallen.'

In totaal zouden zes gewapende mannen de school zijn binnengedwongen. Het gaat om een door het leger gerunde publieke school. Pakistaanse commando's hebben het gebouw omsingeld.

'Kinderen schreeuwden'
Een Reuters-journalist ter plaatse hoorde hevige geweerschoten in de school. 'We stonden buiten de school en plotseling werden er schoten afgevoerd', zegt Jamshed Khan, de chauffeur van een schoolbus. 'Er was overal chaos, kinderen en leraren schreeuwden.'

Naar schatting zitten er nog zo'n 500 leerlingen en docenten vast in het gebouw. Vier kinderen zouden door veiligheidspersoneel zijn gered. Zij zijn in ambulances afgevoerd naar het ziekenhuis.

JaagAlerts twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 08:34:14 Update: PM Nawaz Sharif instructs forces to prioritize safe recovery of hostages from Peshawar school,coordinate well http://t.co/Y36FPO6OxP reageer retweet
Bij een aanval van de Taliban op een militaire school in de Pakistaanse stad Peshawar zijn meer dan honderd doden gevallen. De regering spreekt van 104 doden, onder wie 84 kinderen.

De actie is opgeëist door de Pakistaanse Taliban. Volgens een woordvoerder is de aanval een reactie op operaties van het leger die tegen de Taliban gericht zijn.

Bomvesten
De zes aanvallers zijn zelfmoordterroristen. Ze dragen bomvesten en hun doel is om net name de oudste leerlingen op de school te doden, volgens NOS-correspondent Joeri Boom.

Er zijn circa 500 studenten in de school. Het is onduidelijk of de aanvallers mensen gegijzeld houden.

Militaire school
Het doelwit is een zogenoemde militaire school. Er zitten vooral kinderen van militairen op, maar ook kinderen van gewone burgers. Toch beschouwt de Taliban het als een militair doel, vertelt Boom.

Een journalist van Reuters meldt dat hij geweerschoten heeft gehoord in de school, die nu omsingeld is door militairen.

Een meisje dat erin slaagde de school te ontsnappen vertelt dat ze "overal lichamen van kinderen" heeft gezien. http://nos.nl/artikel/200(...)school-peshawar.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zes terroristen zijn over de muur van een militaire school in de Pakistaanse stad Peshawar geklommen, zegt NOS-correspondent Joeri Boom. Een paar van hen dragen bomvesten.

Hun doel is zo veel mogelijk slachtoffers te maken en met name kinderen zijn het doelwit. Dit heeft een woordvoerder van de Taliban laten weten. De school is inmiddels omsingeld door Pakistaanse militairen.

De Taliban noemt de school een legitiem militair doel omdat die wordt beheerd en betaald door het leger. Op de school zitten veel kinderen van militairen.

De helft van de plekken op de school is gereserveerd voor kinderen uit gewone Pakistaanse gezinnen. Het zijn dus niet alleen maar kinderen van militairen.

Offensief
Op het moment van de aanval waren zo'n 500 kinderen binnen. Veel van hen worden in de school vastgehouden. Een meisje dat met een deel van haar klas wist te ontsnappen, zegt dat er veel lichamen van kinderen in de gangen liggen.

De terreuraanval is een vergelding van de Taliban voor een groot offensief van het Pakistaanse leger in Noord-Waziristan, een stammengebied aan de grens met Afghanistan. De Pakistaanse Taliban heeft vooral in dit gebied bases.

Joei Boom, die zelf ook in Peshawar is geweest, noemt het onvoorstelbaar dat de Taliban erin slaagt om weer een aanslag te plegen in de stad. Peshawar is een vesting met veel zwaarbewapende politie en militairen op straat.

Het is bovendien voor het eerst dat de Taliban op een dergelijke manier een school aanvalt met als enige doel om kinderen te doden.

http://nos.nl/artikel/2009237-oudste-kinderen-moeten-dood.html

HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 11:05:47 Pakistaanse taliban zegt school aan te vallen omdat Pakistaanse leger in stammengebied (Waziristan etc) al lang bezig is met offensief > reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 11:07:31 tegen taliban, waarbij veel doden zijn gevallen, huizen vernield, en paar honderdduizend burgers gevlucht naar andere delen Pakistan.< reageer retweet
pi_147654506
Moet de TT niet zijn "Gijzeling Pakistan loopt uit op enorm bloedbad"? Iets leidt tot een bloedbad of loopt uit op een bloedbad.
pi_147654684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:18 schreef SuicideErrorist het volgende:
Moet de TT niet zijn "Gijzeling Pakistan loopt uit op enorm bloedbad"? Iets leidt tot een bloedbad of loopt uit op een bloedbad.
Ja, daar ergerde ik me ook al aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147655107
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb ze van ons christenen afgekeken kijk wat het ons gebracht heeft
Je mag het ons weglaten, ben niet van welke religie dan ook :N
pi_147655135
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:')! Asjeblieft zeg.
Graag gedaan!
pi_147655327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

En wauw, dit is echt achterlijkheid van een nieuw niveau.
Maar helaas wel de keiharde waarheid :'(

Hoelang blijven we infantiel gedrag van minder begaafden die zich verschuilen achter hun geloof nog tolereren? En dan heb ik het ook bijvoorbeeld ook over pedofiele priesters en joodse nederzettingen in de gaza strook.
pi_147655436
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar helaas wel de keiharde waarheid :'(

Hoelang blijven we infantiel gedrag van minder begaafden die zich verschuilen achter hun geloof nog tolereren? En dan heb ik het ook bijvoorbeeld ook over pedofiele priesters en joodse nederzettingen in de gaza strook.
Nee. Er zit helemaal geen enkele kern van waarheid in. Je doet net alsof dit iets inherents is aan moslim zijn. Dat is al bullshit. Daarnaast claimen deze terroristen helemaal niet vredelievend te zijn. Dus nee, pure onzin.
pi_147655656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Er zit helemaal geen enkele kern van waarheid in. Je doet net alsof dit iets inherents is aan moslim zijn. Dat is al bullshit. Daarnaast claimen deze terroristen helemaal niet vredelievend te zijn. Dus nee, pure onzin.
Nou, het is tenslotte maar de derde terroristische aanslag in 2 dagen die zich achter dit bepaalde geloof verschuilt. Toch opvallend niet?

Enige waar je commentaar op zou kunnen hebben is dat ik geen verschil maakte tussen islamisering en moslims.
pi_147655726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar had ja van tevoren over na moeten denken
Maar kom eens met een oplossing of juiste conclusie?
pi_147655749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar kom eens met een oplossing of juiste conclusie?
Een oplossing waarvoor?
pi_147655757
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nou, het is tenslotte maar de derde terroristische aanslag in 2 dagen die zich achter dit bepaalde geloof verschuilt. Toch opvallend niet?

Enige waar je commentaar op zou kunnen hebben is dat ik geen verschil maakte tussen islamisering en moslims.
Ja, dus? Het is ook de derde aanslag gepleegd door een man. Laten we allemaal mannen gaan haten en doen alsof alle mannen bloedlustige terroristen zijn! :D :D

Je creëert haat en woede door je naar dit niveau te verlagen. De mensen die dit doen zijn monsters, verschrikkelijke teringlijers, die islamitisch zijn. Zoals Anders Breivik een christelijke terrorist was, maar dat niet betekent dat alle christenen verrot zijn.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:39:12 #12
430880 mig72
De Professional
pi_147655783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik moet deze man gelijk geven.
pi_147655804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik moet deze man gelijk geven.
Wat krijgen we nou?
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:40:05 #14
430880 mig72
De Professional
pi_147655835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

weet jij wel wat het woord verschuilen betekent eigenlijk?

Dat ontkracht je daarop volgende zin namelijk.
pi_147655856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een oplossing waarvoor?
Geloof en alle nare gevolgen daarvan.

Of moet IS eerst onze koning in tweeën snijden voor je wakker wordt?
pi_147655879
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:40 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ben wakker, anders kan ik niet posten.
pi_147655884
quote:

[..]

Jij denkt dat er zonder geloof geen strijd is? Dat mensen elkaar niet naar het leven staan en de macht niet meer hoeven?

_O-
pi_147655886
quote:

[..]

:D
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:41:39 #19
430880 mig72
De Professional
pi_147655915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dus? Het is ook de derde aanslag gepleegd door een man. Laten we allemaal mannen gaan haten en doen alsof alle mannen bloedlustige terroristen zijn! :D :D

Je creëert haat en woede door je naar dit niveau te verlagen. De mensen die dit doen zijn monsters, verschrikkelijke teringlijers, die islamitisch zijn. Zoals Anders Breivik een christelijke terrorist was, maar dat niet betekent dat alle christenen verrot zijn.
Straks kom je met het Adolf Hitler voorbeeld, maar oke.
pi_147655960
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hitler pleegde zijn gruweldaden niet per se uit naam van zijn geloof, dus dat is niet echt een goede vergelijking. Maar alsnog natuurlijk is niet elke Duitser een Hitler, maar wel elke Afghaan een of andere haatbaard in de mening van veel Nederlanders.
pi_147655982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er zitten meer dan genoeg rotte appels bij de christenen. Vorig jaar hebben ze in Syrie behoorlijk huisgehouden naar ik meen, met als hoogtepunt de onthoofding van een moslim.

Door 'een man'? Ben je echt zo blind? Het is niet een of 1 man. Het is een complete groep doorgeslagen mafketels. En wat doen wij? Lekker toekijken en vooral niet zeggen waar het op staat of misschien eens ingrijpen? Nee, we hebben eerst in bijvoorbeeld Irak en Afghanistan huisgehouden en daarna snel wegrennen en laat het maar uit de klauw lopen. Je ziet nu wat er van komt.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:43:21 #22
430880 mig72
De Professional
pi_147655997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij denkt dat er zonder geloof geen strijd is? Dat mensen elkaar niet naar het leven staan en de macht niet meer hoeven?

_O-
Voordat de mens uberhaupt kon schrijven of spreken of leerstellingen (geloof) formuleren, waren we al bezig elkaar de hersenpannen in te slaan met knuppels.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:44:24 #23
430880 mig72
De Professional
pi_147656057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hitler pleegde zijn gruweldaden niet per se uit naam van zijn geloof, dus dat is niet echt een goede vergelijking. Maar alsnog natuurlijk is niet elke Duitser een Hitler, maar wel elke Afghaan een of andere haatbaard in de mening van veel Nederlanders.
Ik begrijp je punt wel hoor, ik bedoel dat het alleen niet altijd goed tot zijn recht komt vanwege vage verwoordingen.
pi_147656067
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ook Hitler pleegde zijn misdaden uit een soort van geloof. Niet zozeer in een god, maar wel in een ubermensch / arisch ras.
pi_147656071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Er zitten meer dan genoeg rotte appels bij de christenen. Vorig jaar hebben ze in Syrie behoorlijk huisgehouden naar ik meen, met als hoogtepunt de onthoofding van een moslim.

Door 'een man'? Ben je echt zo blind? Het is niet een of 1 man. Het is een complete groep doorgeslagen mafketels. En wat doen wij? Lekker toekijken en vooral niet zeggen waar het op staat of misschien eens ingrijpen? Nee, we hebben eerst in bijvoorbeeld Irak en Afghanistan huisgehouden en daarna snel wegrennen en laat het maar uit de klauw lopen. Je ziet nu wat er van komt.
Alsof je überhaupt niet leest wat ik zeg. _O- Mijn punt is helemaal niet dat dit geen doorgeslagen mafketels zijn. Dat ben ik 100% met je eens.

En trouwens, wat zou jij dan graag willen zien als aanpak tegen dit probleem?
pi_147656093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:44 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ook Hitler pleegde zijn misdaden uit een soort van geloof. Niet zozeer in een god, maar wel in een ubermensch / arisch ras.
Ah, dus je wil niet religie afschaffen, maar gewoon alle overtuiging van mensen in wat dan ook.
pi_147656103
quote:

Maar wat doen we met Yasin Ayoub? Dat is de vraag. Heb jij een oplossing daarvoor?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147656113
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

weet jij wel wat het woord verschuilen betekent eigenlijk?

Dat ontkracht je daarop volgende zin namelijk.
Ja.

Ze plegen deze daden niet uit hun eigen naam, maar uit naam van allah (of welke god dan ook). Dat noem ik verschuilen.
pi_147656142
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben wakker, anders kan ik niet posten.
Bedankt, deze reactie zegt genoeg.
pi_147656216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

_O-
Ik geef toe dat het de ideale wereld zou zijn als er geen strijd meer zou zijn. Ik denk niet dat deze terreur indammen alles oplost, in tegendeel. Maar moet je het om die reden maar gewoon laten gebeuren? Nee wat mij betreft. Je moet als ontwikkelde wereld een statement maken en echt iets doen aan de situatie. Niet zoals we in Afghanistan gedaan hebben, maar echt iets doen.
pi_147656231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het de ideale wereld zou zijn als er geen strijd meer zou zijn. Ik denk niet dat deze terreur indammen alles oplost, in tegendeel. Maar moet je het om die reden maar gewoon laten gebeuren? Nee wat mij betreft. Je moet als ontwikkelde wereld een statement maken en echt iets doen aan de situatie. Niet zoals we in Afghanistan gedaan hebben, maar echt iets doen.
Ik hoor graag wat we dan moeten doen. :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:48:06 #32
430880 mig72
De Professional
pi_147656240
quote:

[..]

Ik weet niet wie je bedoelt met 'wij' maar ik heb part noch deel aan bloedvergiet.

Daarbij komt dat het westen Afghanistan en Irak zwaar naar de klote heeft geholpen ofwel vernietigd. Niet dat het een paradijs op aarde was daarvoor, maar toch.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:48:40 #33
430880 mig72
De Professional
pi_147656260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:44 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus.

Religie is een andere soort extremisme vaak.

Alles in moderatie.
pi_147656261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja.

Ze plegen deze daden niet uit hun eigen naam, maar uit naam van allah (of welke god dan ook). Dat noem ik verschuilen.
Dat is niet eens een juiste interpretatie. Ze verschuilen zich niet achter hun geloof, ze beweren alleen te handelen in naam van hun geloof. Dat wil niet zeggen dat ze het niet zelf doen of die illusie op willen werpen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:50:58 #35
430880 mig72
De Professional
pi_147656363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat precies dan? Zo ontwikkeld zijn 'wij' ook weer niet. Voor zoverre er sprake is van een unanieme volksmandaat.
pi_147656374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is, helaas, een prima vergelijking. Ook Hitler had een (wanstaltig) ideaalbeeld van zijn ubermensch / arisch ras. Al het andere, wat dus niet strookte met zijn ideaalbeeld, moest uitgeroeid worden.

Vergeet niet dat ook Hitler, net als een hoop mafketels met macht in deze tijd, een heel groot deel van de bevolking achter zich had staan in die tijd. Het grootste deel van de Duitsers uit die tijd was pro Hitler en dat is ook de reden dat hij zoveel landen heeft kunnen veroveren. Dat had niet gekund met een minderheid van het volk achter hem, dan waren ze niet voor hem door het vuur gegaan. Ook toen gold dat mensen zich achtergesteld voelden en graag een goede leider wilden hebben (en daarin zaten ze natuurlijk volledig mis, kwamen ze achteraf achter). Dat zie je nu in diverse landen ook gebeuren, onder het mom van geloof.
pi_147656400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is niet eens een juiste interpretatie. Ze verschuilen zich niet achter hun geloof, ze beweren alleen te handelen in naam van hun geloof. Dat wil niet zeggen dat ze het niet zelf doen of die illusie op willen werpen.
Ze gebruiken de islam juist als dekmantel.
pi_147656416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze gebruiken de islam juist als dekmantel.
Een dekmantel voor het feit dat ze eigenlijk geld en macht willen, misschien.
pi_147656438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Het is, helaas, een prima vergelijking. Ook Hitler had een (wanstaltig) ideaalbeeld van zijn ubermensch / arisch ras. Al het andere, wat dus niet strookte met zijn ideaalbeeld, moest uitgeroeid worden.

Vergeet niet dat ook Hitler, net als een hoop mafketels met macht in deze tijd, een heel groot deel van de bevolking achter zich had staan in die tijd. Het grootste deel van de Duitsers uit die tijd was pro Hitler en dat is ook de reden dat hij zoveel landen heeft kunnen veroveren. Dat had niet gekund met een minderheid van het volk achter hem, dan waren ze niet voor hem door het vuur gegaan. Ook toen gold dat mensen zich achtergesteld voelden en graag een goede leider wilden hebben (en daarin zaten ze natuurlijk volledig mis, kwamen ze achteraf achter). Dat zie je nu in diverse landen ook gebeuren, onder het mom van geloof.
Ik heb werkelijk geen idee wat je hier mee wil zeggen. En ik wacht nog steeds op het plan van aanpak.
pi_147656447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een dekmantel voor het feit dat ze eigenlijk geld en macht willen, misschien.
Geld en macht willen de kopstukken per definitie.
pi_147656451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik hoor graag wat we dan moeten doen. :)
Als ik de oplossing had zou ik op het pluche zitten ergens. Het enige wat ik wel weet is dat we eindelijk eens moeten opstaan tegen dit soort praktijken.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:52:53 #42
430880 mig72
De Professional
pi_147656469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat je hier mee wil zeggen. En ik wacht nog steeds op het plan van aanpak.
Ik denk dat hij met atoombommen komt.
pi_147656479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als ik de oplossing had zou ik op het pluche zitten ergens. Het enige wat ik wel weet is dat we eindelijk eens moeten opstaan tegen dit soort praktijken.
"theunderdog staat op"
pi_147656499
quote:

[..]

Ah. Wel roepen dat het niet zo moet, dat alle moslims kut zijn en dat je het helemaal begrijpt, maar geen enkel constructief woord. Chapeau!
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:54:05 #45
430880 mig72
De Professional
pi_147656522
quote:

[..]

Misschien is zitten ipv opstaan in dit geval 'de oplossing'?

Ik zeg niet dat het zo is hoor, ik opper maar een mogelijkheid.
pi_147656535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je bedoelt met 'wij' maar ik heb part noch deel aan bloedvergiet.

Daarbij komt dat het westen Afghanistan en Irak zwaar naar de klote heeft geholpen ofwel vernietigd. Niet dat het een paradijs op aarde was daarvoor, maar toch.
Ook zo'n prettige van geloven, lekker met de vinger wijzen en roepen dat jij niks doet. Deed je maar wat, misschien hielp het.

En vwb Irak en Afghanistan heb je gelijk, maar dat heb ik volgens mij al genoemd. Wij Westerse landen hebben het verkloot en zijn hard weggerend, en dat mag je de Westerse landen kwalijk nemen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:55:27 #47
430880 mig72
De Professional
pi_147656600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ook zo'n prettige van geloven, lekker met de vinger wijzen en roepen dat jij niks doet. Deed je maar wat, misschien hielp het.

En vwb Irak en Afghanistan heb je gelijk, maar dat heb ik volgens mij al genoemd. Wij Westerse landen hebben het verkloot en zijn hard weggerend, en dat mag je de Westerse landen kwalijk nemen.
Nogmaals wat moeten 'wij' doen?

I'm all ears. :)
pi_147656649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:52 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met atoombommen komt.
Bijzonder dat juist jij op die gedachte komt en niet ik.
pi_147656689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah. Wel roepen dat het niet zo moet, dat alle moslims kut zijn en dat je het helemaal begrijpt, maar geen enkel constructief woord. Chapeau!
Waar precies roep ik dat alle moslims kut zijn dan? Dat maak jij er van met je gekleurde bril.
pi_147656749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:55 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nogmaals wat moeten 'wij' doen?

I'm all ears. :)
Zoals gezegd, geen idee. Maar blijven zitten als een stel apathische debielen lost op zeker niks op. Er zal vast een slim mens op aarde zijn die hier een oplossing voor heeft, jij en ik zijn dat blijkbaar niet.
pi_147656797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar precies roep ik dat alle moslims kut zijn dan? Dat maak jij er van met je gekleurde bril.
Sorry, ik overdreef een tikkeltje. Je zei niet dat moslims kut zijn. Je zei dat het heerlijk is om moslim te zijn omdat je dan kinderen dood kunt maken _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn om moslim te zijn :Y

Je roept zo hard mogelijk dat het een religie van vrede is en vervolgens slacht je gewoon wat onschuldige kindertjes af O+
pi_147656805
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Misschien is zitten ipv opstaan in dit geval 'de oplossing'?

Ik zeg niet dat het zo is hoor, ik opper maar een mogelijkheid.
Dat zou een mogelijkheid zijn. Voor mijn gevoel zitten we al jaren en bereiken we het tegenover gestelde. Misschien is hurken een oplossing? Dat zit tussen staan en zitten in.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:59:49 #53
430880 mig72
De Professional
pi_147656832
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Bijzonder dat juist jij op die gedachte komt en niet ik.
Ik ben niet op dat idee gekomen dat was alreeds genoemd.

Misschien niet door jou maar toch.
pi_147656877
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sorry, ik overdreef een tikkeltje. Je zei niet dat moslims kut zijn. Je zei dat het heerlijk is om moslim te zijn omdat je dan kinderen dood kunt maken _O_

[..]

Nee, ik zeg dat je kinderen dood kunt maken en dan roept dat je moslim bent en dat het vanuit dat oogpunt als goed gezien moet worden.
pi_147656898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat je kinderen dood kunt maken en dan roept dat je moslim bent en dat het vanuit dat oogpunt als goed gezien moet worden.
Eh, nee. Dat zeg je absoluut niet.
pi_147656901
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:59 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ben niet op dat idee gekomen dat was alreeds genoemd.

Misschien niet door jou maar toch.
Nee ok. Maar dat het wel duidelijk is dat ik niet met dat soort achterhaalde oplossingen kom.
pi_147656919
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eh, nee. Dat zeg je absoluut niet.
Dan bedoel ik het wel. Dan zijn we daar nu ook uit.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:01:33 #58
430880 mig72
De Professional
pi_147656922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat zou een mogelijkheid zijn. Voor mijn gevoel zitten we al jaren en bereiken we het tegenover gestelde. Misschien is hurken een oplossing? Dat zit tussen staan en zitten in.
Haha, eens. Ergens moet het een combinatie betreffen van hurken, zitten, staan, en rennen.
De truc zit m erin wanneer je wat toepast.
pi_147656969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar wat doen we met Yasin Ayoub? Dat is de vraag. Heb jij een oplossing daarvoor?
Die leeft toch in harmony met andere mensen en geloven in Nederland? Waarom is het dan een vraag wat we daar mee moeten of een oplossing voor moeten zoeken?
pi_147656972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan bedoel ik het wel. Dan zijn we daar nu ook uit.
Je roept onzin en als je er dan op aangesproken wordt bedoelde je eigenlijk iets totaal anders. :')!
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:03:39 #61
430880 mig72
De Professional
pi_147657026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat zijn toch de extremisten?

Of bedoel je nou een meisje levend begraven volgens de voorschriften van de Koran?

Er gebeurt toch niet massamoord op kinderen in islamitische staten? (Ik stel deze vraag oprecht als een onwetende, want ik heb nooit gewoond in een islamitsich land)
pi_147657061
Weer is de islam erbij betrokken als dader
pi_147657158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:01 schreef mig72 het volgende:

[..]

Haha, eens. Ergens moet het een combinatie betreffen van hurken, zitten, staan, en rennen.
De truc zit m erin wanneer je wat toepast.
Maar waarom doen we dan niets uiteindelijk? Waarom slikken we alles maar? Dat is toch krankzinnig? Om op het voorbeeld van Hitler terug te komen, dat waren een hoop mensen goed zat wat resulteerde in geallieerd leger wat ons bevrijdde. Waarom blijven we nu massaal zitten en toekijken hoe mannen de strot wordt doorgesneden en een honderd kinderen worden afgeslacht?

Als er iets tegen een moslim gebeurd staan de geestelijk leiders en andere hooggeplaatste moslims op de banken, waar zijn ze nu? Keuren ze dit goed? Waarom wordt daar geen actie ondernomen?
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:06:34 #64
430880 mig72
De Professional
pi_147657177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:04 schreef terrorsjaak het volgende:
Weer is de islam erbij betrokken als dader
De islam is altijd de dader hoor. Niemand kan altijd dader zijn. Soms moet de dader ook slachtoffer zijn of getuige.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:08:06 #65
430880 mig72
De Professional
pi_147657243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar waarom doen we dan niets uiteindelijk? Waarom slikken we alles maar? Dat is toch krankzinnig? Om op het voorbeeld van Hitler terug te komen, dat waren een hoop mensen goed zat wat resulteerde in geallieerd leger wat ons bevrijdde. Waarom blijven we nu massaal zitten en toekijken hoe mannen de strot wordt doorgesneden en een honderd kinderen worden afgeslacht?

Als er iets tegen een moslim gebeurd staan de geestelijk leiders en andere hooggeplaatste moslims op de banken, waar zijn ze nu? Keuren ze dit goed? Waarom wordt daar geen actie ondernomen?
Ik weet het ook niet, ik zoek lekker mee naar antwoorden.
pi_147657257
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat zijn toch de extremisten?

Of bedoel je nou een meisje levend begraven volgens de voorschriften van de Koran?

Er gebeurt toch niet massamoord op kinderen in islamitische staten? (Ik stel deze vraag oprecht als een onwetende, want ik heb nooit gewoond in een islamitsich land)
Er zijn vandaag 100 kinderen en 40 volwassenen (getallen bij benadering) afgeslacht onder het mom van het islam geloof. Ik vind dat een behoorlijke massa moord.

Maar de dooddoener 'extremisten' kan toch ook geen stand meer houden? Dat wordt ook constant geroepen. Voor mijn gevoel zijn het allang niet meer de extremisten die zulke daden uitvoeren, de laag eronder heeft gezien hoe makkelijk ze ermee wegkomen en worden ook 80 maagden beloofd als ze als martelaar sterven. Ook die gaan nu massaal los lijkt het.
pi_147657282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je roept onzin en als je er dan op aangesproken wordt bedoelde je eigenlijk iets totaal anders. :')!
Sorry dat je mij verkeerd begreep. Dat kan aan jou of mij liggen, waarschijnlijk aan mij. Mijn excuses daarvoor.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:10:12 #68
430880 mig72
De Professional
pi_147657305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Er zijn vandaag 100 kinderen en 40 volwassenen (getallen bij benadering) afgeslacht onder het mom van het islam geloof. Ik vind dat een behoorlijke massa moord.

Maar de dooddoener 'extremisten' kan toch ook geen stand meer houden? Dat wordt ook constant geroepen. Voor mijn gevoel zijn het allang niet meer de extremisten die zulke daden uitvoeren, de laag eronder heeft gezien hoe makkelijk ze ermee wegkomen en worden ook 80 maagden beloofd als ze als martelaar sterven. Ook die gaan nu massaal los lijkt het.
Sommige delen van de islam zijn best pervers, moet ik je toegeven, maar probeer dan niet de mens te veroordelen die erachter staat, maar het geloof zelf die de mens aanhangt.

Ervanuitgaande dat sommige mensen kunnen veranderen natuurlijk.
pi_147657358
Oh, de Pakistanen krijgen te maken met een aanslag die zij zelf uitvoeren op de Balouchies? Anyways, gecondoleerd aan de nabestaanden. Hoop dat de Pakistanen nu eens snappen hoe de Balouchies zich al tientallen jaren voelen.

Free Balouchistan...
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:14:48 #70
430880 mig72
De Professional
pi_147657485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:11 schreef mylamboisblack het volgende:
Oh, de Pakistanen krijgen te maken met een aanslag die zij zelf uitvoeren op de Balouchies? Anyways, gecondoleerd aan de nabestaanden. Hoop dat de Pakistanen nu eens snappen hoe de Balouchies zich al tientallen jaren voelen.

Free Balouchistan...
[ afbeelding ]
Ehm, wie zijn de Balouchies en wat is hun problematiek? Weet helemaal niks van dit onderwerp af...
pi_147657742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:14 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ehm, wie zijn de Balouchies en wat is hun problematiek? Weet helemaal niks van dit onderwerp af...
Etnisch volk dat wordt bezet door Pakistan. Zijn geen Urdu(grootste etnische bevolking van Pakistan) en spreken oorspronkelijk een indo-Iraanse taal en geen indo-Arische(waar Urdu onder valt) taal. Een deel wordt trouwens bezet door Iran.

Hun land is simpelweg weggegeven aan de Pakistanen door de Engelse imperialisten die India en Pakistan hebben gedeeld. Ze worden onderdrukt door Pakistan en moeten verplicht assimileren.
pi_147657797
Hoezo heb je in het midden-oosten nog zoveel verschillende volkeren?
In Europa zijn er al eeuwen niet zoveel meer.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_147658049
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:22 schreef MouzurX het volgende:
Nou, ik krijg idd het gevoel dat al die strijd om clans en bloedbanden draait.
Make my day!
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:32:05 #74
430880 mig72
De Professional
pi_147658119
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, ik krijg idd het gevoel dat al die strijd om clans en bloedbanden draait.
Stammen en dorpsleiders dus.

Dat is pas racisme.
pi_147658689
quote:
Pakistan is het Midden-Oosten? Onwetend persoon. Ga jij jezelf maar eens even wat lesjes geografie en sociologe geven voordat je als een kip zonder kop te werk gaat.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:48:17 #76
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147658746
quote:
In Europa heb je nog altijd veel volkeren, alleen worden die niet onderdrukt of uitgebuit. Bijna elk land heeft wel 1 of meerdere minderheden binnen zijn grenzen, op de ministaatjes na.
Say what?
pi_147658836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:46 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Pakistan is het Midden-Oosten? Onwetend persoon. Ga jij jezelf maar eens even wat lesjes geografie en sociologe geven voordat je als een kip zonder kop te werk gaat.
Ga op de basisschool lekker pietje precies uithangen :')
In dit soort onderwerpen horen Pakistan en Afghanistan gewoon bij het midden-oosten.
pi_147658949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:50 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ga op de basisschool lekker pietje precies uithangen :')
In dit soort onderwerpen horen Pakistan en Afghanistan gewoon bij het midden-oosten.
Yep!
In brede zin wordt Pakisten (en Afg) er ook toe gerekend.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten#Landen
Make my day!
pi_147661270
quote:
Die landen zijn op een heel andere manier ontstaan als die in Europa. Ook zijn die landen qau oppervlakte flink groot waardoor er ook eerder verschillende volkeren leven. Pakistan is bijvoorbeeld al 2* zo groot als Duitsland. Stel je voor dat Europa 100 jaar geleden ook onder koloniaal juk leefde en we uiteindelijk wat willekeurig getrokken lijnen in Europa nieuwe landen moesten worden. Dan zou het goed kunnen zijn dat er een vreemde grens was waardoor duister,belgen, Nederlanders, luxemburgers en Fransen toch in 1 land moesten wonen. Terwijl in een ander buurland Fransen Duitsers en Spanjaarden woonden.
pi_147668441
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 06:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die landen zijn op een heel andere manier ontstaan als die in Europa. Ook zijn die landen qau oppervlakte flink groot waardoor er ook eerder verschillende volkeren leven. Pakistan is bijvoorbeeld al 2* zo groot als Duitsland. Stel je voor dat Europa 100 jaar geleden ook onder koloniaal juk leefde en we uiteindelijk wat willekeurig getrokken lijnen in Europa nieuwe landen moesten worden. Dan zou het goed kunnen zijn dat er een vreemde grens was waardoor duister,belgen, Nederlanders, luxemburgers en Fransen toch in 1 land moesten wonen. Terwijl in een ander buurland Fransen Duitsers en Spanjaarden woonden.
Maar voor die 100 jaar is er dus ook niet enorm veel samensmelting geweest.
pi_147668715
quote:
Europese landen zijn vele malen kleiner en de grenzen in Europa zijn wat natuurlijker gevormd in plaats van gewoon willekeurig getrokken lijnen die volkeren scheiden en anderen samen dwingen.
Maar zelfs dan heb je ook binnen Europa nog veel verschillende volkeren. Die leven alleen tegenwoordig redelijk vreedzaam samen. Wat puur een gevolg is van de vrij gelijk verdeelde welvaart hier en dus geen volkeren die zich echt achtergesteld voelen.

Niet voor niets was de Balkan 15 jaar geleden nog een grote puinhoop en vonden er tot voor kort nog regelmatig bomaanslagen plaats op het iberisch schiereiland en in Noord Ierland. Verder heb je natuurlijk groepen die bijna samengegaan zijn zoals de Friezen in Nederland.
pi_147669840

Foto van de lafaards
pi_147669944
Hier hun slachtoffertjes.

pi_147670051
RIP.......
pi_147670185
Turkije heeft een nationale dag van rouw afgekondigd vanwege deze gebeurtenis.

Wel gek.
pi_147672216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van de lafaards
Dit is dus het gezicht van de duivel, mocht je in dat concept geloven.

En ja, het zijn gewoon mensengezichten...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 17 december 2014 @ 16:10:25 #87
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_147672765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Turkije heeft een nationale dag van rouw afgekondigd vanwege deze gebeurtenis.

Wel gek.
Ja, hoe durven ze.

:')
En altijd het laatste woord.
pi_147707363
Als dit toch eens westerse kinderen waren geweest zaten we nu bij topic #122
  zondag 21 december 2014 @ 23:39:24 #89
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147826166
quote:
Al-Qaeda veroordeelt aanval school Pakistan

Na de Afghaanse Taliban heeft nu ook al-Qaeda in Zuid-Azië de bloedige aanslag op een school in Pakistan veroordeeld.

De terroristen spreken van een tragisch incident, in een zondag naar buiten gebrachte verklaring. De organisatie roept moslimstrijders op zich alleen tegen veiligheidstroepen te richten, en kinderen, vrouwen en ''ons islamitische volk'' te ontzien.

''Onze harten bloeden van pijn en verdriet om de dood van onschuldige kinderen'', schrijft een woordvoerder. Volgens de zegsman is de lijst ''misdaden en gruwelijkheden'' van het Pakistaanse leger eindeloos, maar ''de afschuwelijke onderdrukking'' van het leger is geen rechtvaardiging voor wraakacties tegen ''onderdrukte moslims''.

Dinsdag vonden ruim 150 mensen de dood bij de aanval, van wie zeker 130 kinderen. De Pakistaanse Taliban eisten de verantwoordelijkheid voor de aanval op. De terreurorganisatie had de legerschool aangevallen uit wraak voor acties van het leger tegen de Taliban.

Door: ANP
:')
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')