Boks voor de 0negatief doneurs enquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
heb me ook aangemeld.. heb O negatief en begreep dat ze dat hard nodig hebben..
heb me ook aangemeld als stamceldonor
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
Goed bezig!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
ja, precies mijn 'angst' eigenlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]O neg!! Top!
dat laatste, dat durf ik dus niet. Stel nou dat ze een match vinden?![]()
al vanaf mijn 12e geloof ikquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ook al orgaandonor, neem ik aan?
Waar ben je precies bang voor?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]O neg!! Top!
dat laatste, dat durf ik dus niet. Stel nou dat ze een match vinden?![]()
Ik ben dus bang voor puncties... Doos dat ik ben. Ik ga mij nog even inlezen en dan aanmelden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Waar ben je precies bang voor?
Tegenwoordig kunnen ze stamcellen uit het bloed halen, dat is een stuk minder belastend dan roeger, toen het met puncties moest.
Raar, dat spul is met n paar dagen al niet meer in je bloed te traceren.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:16 schreef tofastTG het volgende:
Iemand hier enig idee waarom je 12 maanden geen bloed mag geven als je cocaine hebt gesnoven? Dat je niet mag doneren als je drugs hebt gespoten lijkt me logisch, maar de specifieke uitzondering mbt. cocaïne is een beetje vreemd. (Andere drugs lijken namelijk geen probleem)
Dan weiger je om voor jou goede redenen, niks op af te dingen. Stoer dat je wel bloeddonor bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik ben dus bang voor puncties... Doos dat ik ben. Ik ga mij nog even inlezen en dan aanmelden.
Edit: volgens onderstaande link worden zowel puncties als aferese toegepast, keuze van de arts (!). Punctie onder narcose (nee, dankje), uit bloed na vijf dagen groeifactor spuiten (nee, dankje).
http://www.europdonor.nl/stamcellen/stamcellen-geven/
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan weiger je om voor jou goede redenen, niks op af te dingen. Stoer dat je wel bloeddonor bent.![]()
Ik heb me een maand of twee geleden aangemeld als stamceldonor, toen ik toch bezig was.Stom eigenlijk, ik dacht dat ik allang ingeschreven stond.
Eigenbelang is een prima reden, zo niet de beste reden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.
ik had zo'n hand geschreven codicil.quote:
dat is mede de reden dat ik donor ben geworden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.
Da's wel slim inderdaad. Je moet niet hebben dat je een tentamen verpruts vanwege je donatie.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:45 schreef Sarasi het volgende:
Oproepkaart binnen!Woensdag heb ik tentamen, dus misschien dat ik daarna even binnen loop. Morgen lijkt me geen goed plan omdat ik nog geen idee heb hoe goed ik het kan hebben.
Van de site:quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb alleen begin augustus een tattoo laten zetten, ben benieuwd wat ze daar over zullen zeggen.
Gaat het ze om de naalden of om het inkt?
Dit had ik inderdaad gelezen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Van de site:
Tatoeage
Je mag bloed geven vanaf 6 maanden na het plaatsen (of laten bijwerken) van een tatoeage. Verwijderen van een tatoeage door middel van operatie of laserbehandeling is geen bezwaar als de wond genezen is.
Het gaat om het infectierisico.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb alleen begin augustus een tattoo laten zetten, ben benieuwd wat ze daar over zullen zeggen.
Gaat het ze om de naalden of om het inkt?
Hulde!!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Mn vriend zo ver gekregen om zich ook aan te melden. Goed bezig! Haha!
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren), maar zeker niet met lege maag gaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik heb gisteren m'n eerste oproepkaart gekregen. Ben dus gezond
Volgende week maar even langs
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren), maar zeker niet met lege maag gaan.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren),.
Eigen ervaring. Behoorlijk beroerd van geweest.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:29 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
Is dit wetenschappelijk vastgesteld of eigen ervaring?
Lijkt me prima.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx voor de tips, ik wou eigenlijk een uurtje na het warm eten gaanMoet geen probleem geven lijkt me? Ik eet dan gewoon gedurende dag normaal.
Zal wel persoonlijk zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eigen ervaring. Behoorlijk beroerd van geweest.
Ik ga altijd na het werk. Anderhalf uur voor donatie (als ik eraan denk) nog een liga of zo en gaan met die banaan. Nog nooit ergens last van gehad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Zal wel persoonlijk zijn.
Ik vind 4 boterhammen vrij weinig namelijk.
Bij mij werkt normaal eten en de gehele dag wel extra drinken beter.
quote:
Roze koekenquote:Op maandag 26 januari 2015 19:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ben er al weer uitGeen centje pijn. Nu nog even wachten
Kreeg al een koek tijdens het gevenquote:
Daarom zeg ik ook dat het per persoon anders isquote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ga altijd na het werk. Anderhalf uur voor donatie (als ik eraan denk) nog een liga of zo en gaan met die banaan. Nog nooit ergens last van gehad.
Terwijl mensen die wel netjes eten alsnog tegen de vlakte gaan. Luisteren naar je lijf, rustig aandoen en het aangeven als je je niet lekker voelt. En soms moet je dingen proefondervindelijk ervaren zoals de buurpoes.
Er zijn wel meer dingen die ik proefondervindelijk heb uitgevonden.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ga altijd na het werk. Anderhalf uur voor donatie (als ik eraan denk) nog een liga of zo en gaan met die banaan. Nog nooit ergens last van gehad.
Terwijl mensen die wel netjes eten alsnog tegen de vlakte gaan. Luisteren naar je lijf, rustig aandoen en het aangeven als je je niet lekker voelt. En soms moet je dingen proefondervindelijk ervaren zoals de buurpoes.
4 uur 's middags en nog niks gegeten?quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:31 schreef Sarasi het volgende:
Opgestaan, niet flauwgevallen, nu aan de roze koek en een dubbele chocomel.Terwijl ik vandaag nog niks gegeten heb, bedacht ik me net.
Nergens last van gelukkig!
Bloeddruk was wat aan de hoge kant, hb 9.0
's Ochtends nog last minute gestudeerd, toen tentamen en direct door naar de bloedbank. Gewoon vergeten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
4 uur 's middags en nog niks gegeten?
quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:07 schreef thats_meh het volgende:
Ik heb me aangemeld, vorige week de brief thuis gehad. Nu nog even bellen voor een afspraak. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.
je hebt er niks aanquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:13 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik kreeg van de week de donorpas binnen. Wist helemaal niet dat er zoiets was
ze vragen er nooit naar bij mij.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dacht ik al, alleen makkelijk voor hun volgens mij.
Oquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze vragen er nooit naar bij mij.
als je nou 50% korting op biefstuk kreeg
Gek is dat ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze vragen er nooit naar bij mij.
als je nou 50% korting op biefstuk kreeg
Ik heb er al een keer mijn vraagtekens bij gezet en dit gevraagd aan sanquin omdat ik het nogal zonde vind dat iedereen zo'n pas krijgt. Hun antwoord was dat het handig is als je komt doneren zodat ze het gelijk kunnen scannen. Daarnaast zou het nog voor evenementen zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dacht ik al, alleen makkelijk voor hun volgens mij.
Nee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:39 schreef computergirl het volgende:
Heb jij dan ooit een Sanquin evenement meegemaakt, rene90?
Een week of iets meer meestal. Heb 10 dagen geleden gegeven en je ziet er nu niks meer van. Nou ja je ziet aan het littekenweefsel dat ik vaak geprikt ben daar maar het zijn geen junkie sporen als je dat bedoeld.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
Een vraagje. Hoe snel trekt bij jullie dat naaldwondje weg? Ik kan nog steeds vrij duidelijk zien waar ik geprikt ben, het lijkt ook wel alsof het een klein litteken geworden is, ook al is het nog steeds roodachtig. Inmiddels is het al meer dan twee maanden geleden dat ik bloed gegeven heb, dus dat lijkt me toch niet helemaal oke. Ik heb ook niet zoveel zin om straks een verzameling rode puntjes in m'n elleboog te hebben staan...
Hm. Nou ja, ik kijk het nog even aan. Het is vooralsnog voornamelijk een kuiltje; als de roodheid nog wegtrekt, vind ik het wel prima.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een week of iets meer meestal. Heb 10 dagen geleden gegeven en je ziet er nu niks meer van. Nou ja je ziet aan het littekenweefsel dat ik vaak geprikt ben daar maar het zijn geen junkie sporen als je dat bedoeld.
2, 3 dagen, bij mij is het zo weg..quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
Een vraagje. Hoe snel trekt bij jullie dat naaldwondje weg? Ik kan nog steeds vrij duidelijk zien waar ik geprikt ben, het lijkt ook wel alsof het een klein litteken geworden is, ook al is het nog steeds roodachtig. Inmiddels is het al meer dan twee maanden geleden dat ik bloed gegeven heb, dus dat lijkt me toch niet helemaal oke. Ik heb ook niet zoveel zin om straks een verzameling rode puntjes in m'n elleboog te hebben staan...
Toch niet altijd in dezelfde wond? 😕quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:56 schreef Mark het volgende:
Bij mij is het blijvend, maar ik heb dan ook al veel donaties gedaan, altijd op dezelfde plek.
Het blijft geen wond, er zit altijd minstens een paar weken tussenquote:Op donderdag 26 februari 2015 17:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Toch niet altijd in dezelfde wond? 😕
Oh, zo.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Het blijft geen wond, er zit altijd minstens een paar weken tussen
Ik twijfel nu dus of ik straks voor dezelfde of de andere arm ga. Denk dat ik gewoon even ga vragen waarom het plekje er nog zit en of ik iets verkeerd heb gedaan ofzo. Ik heb ook best een week na donatie rondgelopen met een blauwe plek, dus het kan ook wel zijn dat er gewoon niet helemaal netjes is geprikt misschien.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:56 schreef Mark het volgende:
Bij mij is het blijvend, maar ik heb dan ook al veel donaties gedaan, altijd op dezelfde plek.
Ik heb maar 1 keer gegeven; bijna een jaar geleden. Maar het plekje zit er nogquote:Op donderdag 26 februari 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
Als het niet gaat gaat het niet natuurlijk. Het is geen onwilquote:Op maandag 2 maart 2015 20:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit was mijn laatste donatievorige keer koste het al even moeite voor de naald goed zat, nu was het bijna niet te doen. Vijftien minuten lange worsteling voor 450ml. Mn aderen zijn gewoon te smal. Na afloop werd is misselijk en duizelig en viel ik bijna flauw. Iedereen was super lief en bezorgd, enorme complimenten! Maar verdere donaties werden afgeraden. Baal zo vreselijk, ben echt teleurgesteld! Maar t moet niet ten koste van jezelf gaan natuurlijk...
Snap dat het balen is maar als het zo'n gevecht is dan is het beter van niet, het is ultiem dan niet goed voor je lijf en je raakt er gefrustreerd van. Je hebt in elk geval enorm je best gedaan en bent niet lui op de bank blijven liggen!quote:Op maandag 2 maart 2015 20:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit was mijn laatste donatievorige keer koste het al even moeite voor de naald goed zat, nu was het bijna niet te doen. Vijftien minuten lange worsteling voor 450ml. Mn aderen zijn gewoon te smal. Na afloop werd is misselijk en duizelig en viel ik bijna flauw. Iedereen was super lief en bezorgd, enorme complimenten! Maar verdere donaties werden afgeraden. Baal zo vreselijk, ben echt teleurgesteld! Maar t moet niet ten koste van jezelf gaan natuurlijk...
ben je bekend met deze?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:20 schreef Buurpoes het volgende:
Ik kreeg gisteren een oproep, maar ben maandag zeeeeeer uitgebreid behandeld bij de tandarts en ik ben echt superverkouden (inclusief warm/koud-gevoel). Ik ga na t weekend wel...
Ik heb hem net ingevuld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben je bekend met deze?
https://www.sanquin.nl/bloed-geven/donortest/
dat idee had ik alquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb hem net ingevuld.Ik ga binnenkort de donorlijn maar bellen, mag voorlopig niet doneren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |