Tof dat het bij jou wel goed gaat.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Sarasi, hier met 52-53 kg nergens last van hoor, hoeft niet per se iets te zijn waar je wat van gaat merken!
Ja, net als of je enge ziektes hebt. Maar als je geen bericht krijgt, is het goed nieuws (en heb je dus niks). Dat betekent dat je moet wachten op je eerste oproepkaart om je bloedgroep te horen te krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Je bloedgroep wordt toch al bepaald voor je eerste donatie?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:51 schreef Capezza het volgende:
Ik heb me nu aangemeld door dit topic
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:51 schreef Capezza het volgende:
Ik heb me nu aangemeld door dit topic
Van de website van Sanquin:quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:14 schreef Thezappa het volgende:
ik wil wel bloed geven eigenlijk , checken ze ook of je xtc en of wiet neemt? mag je dan niet bloed geven?
mm, word niets dus hahaquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:35 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Van de website van Sanquin:
Drugs:
In verband met een verhoogde kans op bloedoverdraagbare infectieziekten mag je geen bloed geven bij verslaving of verdenking op verslaving.
Je mag geen bloeddonor zijn als je ooit drugs gespoten hebt. Ook als het eenmalig was en/of lang geleden.
Bij het snuiven van cocaïne mag je 1 jaar na het laatste gebruik bloed geven. Als je eens per jaar of vaker gebruikt, mag je dus geen bloed geven.
In alle andere gevallen mag je bloed geven als je niet onder invloed bent.
Specifieker over wiet:
Bij incidenteel gebruik van cannabis mag je bloed geven. Je mag tijdens het bloed geven niet onder invloed zijn.
Bij verslaving kun je geen donor zijn.
Ah, balen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:10 schreef krullebol81 het volgende:
Ik mag voorlopig niet donerenwant ik ben zwanger!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:11 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ah, balen.zodra het mag ga ik zeker weer doneren. Weet iemand of het uitmaakt of je borstvoeding geeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, ik ook! Tijdens borstvoeding zou het gewoon moeten kunnen trouwens.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:10 schreef krullebol81 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:10 schreef krullebol81 het volgende:
Dankje wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En na de bevalling mag je ook n paar maanden niet. Maar dan heb je het toch druk met wat anders.![]()
![]()
Boks voor de 0negatief doneurs enquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
heb me ook aangemeld.. heb O negatief en begreep dat ze dat hard nodig hebben..
heb me ook aangemeld als stamceldonor
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
Goed bezig!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:59 schreef Vicky het volgende:
ja, precies mijn 'angst' eigenlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]O neg!! Top!
dat laatste, dat durf ik dus niet. Stel nou dat ze een match vinden?![]()
al vanaf mijn 12e geloof ikquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ook al orgaandonor, neem ik aan?
Waar ben je precies bang voor?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]O neg!! Top!
dat laatste, dat durf ik dus niet. Stel nou dat ze een match vinden?![]()
Ik ben dus bang voor puncties... Doos dat ik ben. Ik ga mij nog even inlezen en dan aanmelden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Waar ben je precies bang voor?
Tegenwoordig kunnen ze stamcellen uit het bloed halen, dat is een stuk minder belastend dan roeger, toen het met puncties moest.
Raar, dat spul is met n paar dagen al niet meer in je bloed te traceren.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:16 schreef tofastTG het volgende:
Iemand hier enig idee waarom je 12 maanden geen bloed mag geven als je cocaine hebt gesnoven? Dat je niet mag doneren als je drugs hebt gespoten lijkt me logisch, maar de specifieke uitzondering mbt. cocaïne is een beetje vreemd. (Andere drugs lijken namelijk geen probleem)
Dan weiger je om voor jou goede redenen, niks op af te dingen. Stoer dat je wel bloeddonor bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik ben dus bang voor puncties... Doos dat ik ben. Ik ga mij nog even inlezen en dan aanmelden.
Edit: volgens onderstaande link worden zowel puncties als aferese toegepast, keuze van de arts (!). Punctie onder narcose (nee, dankje), uit bloed na vijf dagen groeifactor spuiten (nee, dankje).
http://www.europdonor.nl/stamcellen/stamcellen-geven/
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan weiger je om voor jou goede redenen, niks op af te dingen. Stoer dat je wel bloeddonor bent.![]()
Ik heb me een maand of twee geleden aangemeld als stamceldonor, toen ik toch bezig was.Stom eigenlijk, ik dacht dat ik allang ingeschreven stond.
Eigenbelang is een prima reden, zo niet de beste reden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.
ik had zo'n hand geschreven codicil.quote:
dat is mede de reden dat ik donor ben geworden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niks stoers aan. Puur eigenbelang: ik wilde van mijn naaldenangst af. Is gelukt, trouwens.
Da's wel slim inderdaad. Je moet niet hebben dat je een tentamen verpruts vanwege je donatie.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:45 schreef Sarasi het volgende:
Oproepkaart binnen!Woensdag heb ik tentamen, dus misschien dat ik daarna even binnen loop. Morgen lijkt me geen goed plan omdat ik nog geen idee heb hoe goed ik het kan hebben.
Van de site:quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb alleen begin augustus een tattoo laten zetten, ben benieuwd wat ze daar over zullen zeggen.
Gaat het ze om de naalden of om het inkt?
Dit had ik inderdaad gelezen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Van de site:
Tatoeage
Je mag bloed geven vanaf 6 maanden na het plaatsen (of laten bijwerken) van een tatoeage. Verwijderen van een tatoeage door middel van operatie of laserbehandeling is geen bezwaar als de wond genezen is.
Het gaat om het infectierisico.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb alleen begin augustus een tattoo laten zetten, ben benieuwd wat ze daar over zullen zeggen.
Gaat het ze om de naalden of om het inkt?
Hulde!!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Mn vriend zo ver gekregen om zich ook aan te melden. Goed bezig! Haha!
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren), maar zeker niet met lege maag gaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:21 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik heb gisteren m'n eerste oproepkaart gekregen. Ben dus gezond
Volgende week maar even langs
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren), maar zeker niet met lege maag gaan.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Tof! Vooraf wel wat eten en drinken he? Niet teveel (vier boterhammen blijkt problemen op te kunnen leveren),.
Eigen ervaring. Behoorlijk beroerd van geweest.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:29 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
Is dit wetenschappelijk vastgesteld of eigen ervaring?
Lijkt me prima.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx voor de tips, ik wou eigenlijk een uurtje na het warm eten gaanMoet geen probleem geven lijkt me? Ik eet dan gewoon gedurende dag normaal.
Zal wel persoonlijk zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eigen ervaring. Behoorlijk beroerd van geweest.
Ik ga altijd na het werk. Anderhalf uur voor donatie (als ik eraan denk) nog een liga of zo en gaan met die banaan. Nog nooit ergens last van gehad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Zal wel persoonlijk zijn.
Ik vind 4 boterhammen vrij weinig namelijk.
Bij mij werkt normaal eten en de gehele dag wel extra drinken beter.
quote:
Roze koekenquote:Op maandag 26 januari 2015 19:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ben er al weer uitGeen centje pijn. Nu nog even wachten
Kreeg al een koek tijdens het gevenquote:
Daarom zeg ik ook dat het per persoon anders isquote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ga altijd na het werk. Anderhalf uur voor donatie (als ik eraan denk) nog een liga of zo en gaan met die banaan. Nog nooit ergens last van gehad.
Terwijl mensen die wel netjes eten alsnog tegen de vlakte gaan. Luisteren naar je lijf, rustig aandoen en het aangeven als je je niet lekker voelt. En soms moet je dingen proefondervindelijk ervaren zoals de buurpoes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |