Dat zijn mijn eisen ook niet. Ik bedoel met soulmate dat ik het gevoel heb die nooit te vinden. Elke date ga ik gewoon voor die leuke avond en zie ik wel wat er gebeurt. Vervolgens hoor ik niks van meer van de date, zijn ze terughouden of blijkt de klik er gewoon niet te zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 21:34 schreef Budapestenaar het volgende:
Je stelt te hoge eisen. Als je elke date begint met de hoop dat je je soulmate vindt, dan kom je bedrogen uit. Probeer gewoon eens een leuke avond te hebben en vergeet wat die man in potentie voor je zou kunnen betekenen op de lange termijn.
Overigens klinkt het allemaal heel bekend. Ook ik heb ik die situatie gezeten en ook ik was te wanhopig op zoek naar een levenspartner/ soulmate/ potentiële echtgenote. Zoekt en gij zult vinden, werkt helaas niet echt als je op zoek ben naar een partner. Het wordt al snel te geforceerd.
Mijn vriendin heb ik stomtoevallig leren kennen. Ik zag haar niet als mogelijke partner maar ze werd het wel. We zijn vijf jaar heel gelukkig geweest, maar helaas is het nu uit en moet ik weer wanhopig op zoek![]()
Genoeg FOK!kers hier die je gaan pm'en hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 21:14 schreef LasTeR het volgende:
Moet je even een fotoboek hier aanmaken.
quote:Op maandag 15 december 2014 22:25 schreef Yskoud het volgende:
>richting 30
>rammelende eierstokken![]()
![]()
o god danku voor het recht om man te zijn
Waarom zouden ze dat vergeten?quote:
Als je het best kut vindt dat je het vooruitzicht niet hebt dat je eens iemand gaat tegenkomen maakt het je dus wel uit dat je geen relatie hebt. Laat staan dat je een topic zou openen als je niet een relatie zou willen.quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef shoshina het volgende:
is best kut. Niet dat ik perse een relatie wil of moet hebben.
Als jij er even moe van bent dan moet je op dat moment ook niet daten.quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef shoshina het volgende:
Ben ik de enige die moe is van daten en het niet meer weet... ik word er alleen maar ongelukkig van. Door alleen te zijn lijk ik wel gelukkiger.
Ook niet de enige.quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:14 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Je bent echt niet de enigste.
Mannen dit, mannen dat, yadayadayada...quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:03 schreef Rozekwarts het volgende:
Je bent niet de enige die moe is van daten, denk een heleboel singles.
Ik heb zelf in het verleden ook best regelmatig gedate, maar ook ik werd er moe van.
Elke keer dezelfde standaard "verkooppraatjes", sollicitatie-achtig idee.
En dan de mannen die A zeggen maar B bedoelen.
Veel rotte vis.
En ondanks dat ik altijd dacht dat mannen wel van recht door zee waren, valt dat ook tegen.
Ik weet graag wat ik aan de ander heb dus zeg het als iets me niet aan staat, of hoe ik me over een situatie voel. Maar dat valt vaak niet in goede aarde, of ze zeggen zelf ook zo te zijn maar wimpelen me vervolgens af met smoesjes.
(Om nog maar te zwijgen over de mannen die wel daten maar dan opbiechten een relatie te hebben..)
Dus ik ben er mee gestopt.
Alleen als ik iemand tegen kom die me echt van m'n stoel blaast, zet ik die stap.
En dat gebeurt niet zo heel vaak
volgens mij is dat de slechtse motivatie om een relatie te willen.. eigenlijk niet de behoefte hebben maar het enkel te willen 'om net als je vriendinnen te zijn'quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef shoshina het volgende:
Niet dat ik perse een relatie wil of moet hebben. Maar telkens als een vriendin trouwt of zwanger raakt voel ik mij die vreemde eend.
De motivatie dat je het kut vindt geen relatie te hebben en daarom maar gaat daten i.p.v. dat je een leuk persoon wilt leren kennen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij is dat de slechtse motivatie om een relatie te willen.. eigenlijk niet de behoefte hebben maar het enkel te willen 'om net als je vriendinnen te zijn'
Maar als je die met tegenzin gaat doen kun je het beter niet doen lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef SpermaWolkje het volgende:
Dus je hebt 20 mannen gedate en er zat geen leuke bij? Dat is toch belachelijk weinig?!?
Er zijn miljoenen mannen alleen al in Nederland, bij 20 had je geen wederzijdse klik, dus is het hopeloos?
Ga gewoon meer daten, hoe meer je date hoe des te groter de kans op een treffer.
Is ook niet bepaald rocketscience te kunnen bedenken wat er op een date gebeurd met een man die van zn date te horen krijgt:quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
De motivatie dat je het kut vindt geen relatie te hebben en daarom maar gaat daten i.p.v. dat je een leuk persoon wilt leren kennen.
Denk niet dat TS het daar in eerste instantie over gaat hebben met haar dates hoorquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is ook niet bepaald rocketscience te kunnen bedenken wat er op een date gebeurd met een man die van zn date te horen krijgt:
"Dat ze niet echt een relatie wil hebben, maar als haar vriendinnen zwanger worden, voelt ze zich een beetje buiten de boot vallen..."
De "Run, Forest Run!"-gedachte zal bij de meeste mannen dan wel opkomen. (en ik zou me erg zorgen maken bij die mannen die niet doorhebben wat er dan in de nabije toekomst kan gebeuren als ze doorgaan met die date)
eigen aan dating is nu eenmaal te ontdekken of die date interessant is om verder tijd mee te besteden ..quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Denk niet dat TS het daar in eerste instantie over gaat hebben met haar dates hoor
Oh dat kan best ja, maar ik belicht het vanuit mijn visie.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:19 schreef artelligence het volgende:
[..]
Mannen dit, mannen dat, yadayadayada...
Wel eens gedacht dat mannen wellicht hetzelfde over jou denken? Of dat jij gewoonweg op en voor verkeerde types valt?
Wilde je bijna een bericht op Paiq sturen. Komt wel goed met jou. Je ziet er leuk uitquote:Op dinsdag 16 december 2014 16:26 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Oh dat kan best ja, maar ik belicht het vanuit mijn visie.
Zie je, je geeft mijn tips ook al aan anderen. Je leert al snelquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:48 schreef K44S het volgende:
Ga eens daten zonder verwachtingen
Ik he het zelfde probleem. En begin altijd te hopen en verwachten. Gewoon eens niet.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:22 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zie je, je geeft mijn tips ook al aan anderen. Je leert al snel
Haha dankje, al zegt uiterlijk niet zoveel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:15 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Wilde je bijna een bericht op Paiq sturen. Komt wel goed met jou. Je ziet er leuk uit
Wat een hoop bullshit staat hier..quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:18 schreef Puntenjager het volgende:
Warning: long read!
De problemen met internetdating en dating in het algemeen - Het mechanisme
Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'
Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.
Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.
Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).
Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.
Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.
- - - - -
Nou ja, viel nog wel mee met de lengte, maar eigenlijk dit is slechts pagina 1 van mijn epistel
Ja, de een vindt elk weekend wel een willekeurig lekker wijf in zijn bed en de gemiddelde IT-nerd is tot zijn 28ste maagd en trouwt daarna met een lelijk mokkel. Gaat allemaal vanzelfquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:00 schreef Bomzor het volgende:
Iedereen verdient en krijgt een stukje geluk in zijn of haar leven. Op een gegeven moment vind je vanzelf een persoon waar je de rest van je leven/ een groot gedeelte van je leven mee kunt en wilt spenderen. Dat komt vanzelf, of je nu 28 of 38 bent. Een vriendin van mij heeft ook pas de 'liefde van haar leven' gevonden op 30-jarige leeftijd, dus het kan nog altijd. Je blijft alleen singel als je daar bewust voor kiest.
Geef het gewoon nog even tijd
Misschien even een half jaartje niet daten en op zoek gaan naar jezelf.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:18 schreef Puntenjager het volgende:
Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken.
Tsja de datingmarkt is groter, maar dat geld ook voor de man. Zolang je dat ziet is er niets aan de handquote:Op dinsdag 16 december 2014 23:23 schreef Puntenjager het volgende:
Pagina 3 is eigenlijk ook wel relevant hier. Bij deze:
De Problemen
Vraag & aanbod: Een van de belangrijkste aspecten van partnerkeuze is dat men vooral in eigen league (ranking van aantrekkelijkheid) vist. Succes bij een veel aantrekkelijkere partner acht men klein, waarmee een poging wagen een negatieve verwachtingswaarde heeft. Namelijk een erg grote kans op een pijnlijke afwijzing en een erg kleine kans op succes.
Tegelijkertijd is er bij een functionerende relatiemarkt ook niet echt een noodzaak om akkoord te gaan met iemand die beduidend minder aantrekkelijk is. Er zijn immers genoeg kandidaten die ongeveer even aantrekkelijk zijn als jij en door hetzelfde mechanisme in principe geen reden hebben om jou af te wijzen. Let wel: aantrekkelijkheid is niet 1op1 gelijk aan uiterlijke schoonheid. Het is het geheel aan eigenschappen dat iemand aantrekkelijk maakt.
De bovenbeschreven 'league theory' is natuurlijk geen keiharde wet waar niet van afgeweken kan en mag worden, maar in het echte leven behoren partners doorgaans wel degelijk tot min of meer dezelfde league.
Echter bij online dating lijkt dit leaguemechanisme veel minder leidend te zijn. Alleen voor de allerknapsten wordt interesse getoond. Het resultaat is dat de paar knapsten vrijwel alle berichten krijgen die er verstuurd worden en dat alles wat daaronder zit vrijwel geen of in ieder geval veel minder interesse ten deel valt. We hebben het dan over misschien wel driekwart van de populatie.
In het echte leven zie je deze tendens in eerste instantie ook wel (zeker bij jongeren), alleen als puntje bij paaltje komt worden ook de minder knappe mensen wel versierd. Echter op datingsites is de verdeling van interesse volledig uit balans. Wanneer je als man een berichtje stuurt naar een 8/10 mag je er gevoegelijk van uitgaan dat jij letterlijk 1 van de 100+ bent die op dat moment (zeg week) interesse in haar toont.
Het resultaat van deze scheve verhouding is dat er voor de vrouw in kwestie geen enkele reden is om akkoord te gaan met minder dan de allerbeste optie of paar opties. Een vrouw die in het echte leven misschien ook wel aandacht krijgt en aantrekkelijk gevonden wordt, maar beslist niet onversierbaar is voor een 'normale vent', is op een datingsite totaal buiten bereik voor 95% van de mannen.
Opgemerkt dient te worden dat je als man veel, maar dan ook veel minder berichtjes krijgt. Zelfs knappe mannen hooguit een paar interessemeldingen t.o.v. honderden voor knappe vrouwen. Letterlijk meer dan een factor 10 keer minder.
Je kunt concluderen dat een omvangrijke en transparante relatiemarkt een groot probleem is. Door het bereik van het internet is het op een datingsite mogelijk om een veel groter deel van de relatiemarkt te overzien en het is ook veel makkelijker om kandidaten te vergelijken. Het gevolg hiervan is dat een zeer groot deel van de mensen die op een datingsite staan buiten de boot vallen. Je zou immers wel gek zijn om te gaan voor mindere kwaliteit dan zeg de top 10% (of je moet wel een heel erg laag zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen hebben). Die top is qua aantallen namelijk nog steeds groot genoeg en tevens is er online weinig risico aan verbonden om daarop te hitten. Dit in tegenstelling tot het echte leven waar een misschien maar 1 vrouw echt knap is en waar de sociale schade van een afwijzing vele malen groter is.
Nee daar komt ze tijdens het daten pas achter...quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:38 schreef Roooske het volgende:
Waarom date je met mannen in een relatie? Dat is toch vragen om problemen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Dus geforceerd tegenover elkaar gaan zitten is volgens jou minstens net zo succesvol als wanneer er vanzelf iets opbloeit tussen twee mensen in een peergroup? Tuurlijkquote:Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een hoop bullshit staat hier..
Je lijkt bijna te zeggen dat als mensen elkaar spontaan leren kennen gedurende langere tijd, gegarandeerder een relatie wordt, dan als dat niet zo is.
Zelfs als je elkaar via werk oid kent, ken je de ander nog niet echt hoor. Of uit een vriendengroep waarmee je gaat stappen. Vaak genoeg meegemaakt dat een ander soort aangepaste rol in die situatie had en totaal anders is als ze thuis is. Of vice versa, de bitch iop je werk blijkt prive toch wel tof te zijn.
Dat ja. En dan heb je natuurlijk nog de mannen die het niet zeggen maar waarbij je er zelf achter komt na een paar maanden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee daar komt ze tijdens het daten pas achter...
Ik denk dat de dates zo verlopen bij mensen van 25+ die druk op zoek zijn naar de ware liefde.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:35 schreef Yiwei het volgende:
[..]Wat voor raar land is dit
![]()
Ik ga alleen maar op dates als ik gevoelens voor diegene heb.
Wie spreekt over geforceerd?quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:39 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dus geforceerd tegenover elkaar gaan zitten is volgens jou minstens net zo succesvol als wanneer er vanzelf iets opbloeit tussen twee mensen in een peergroup? Tuurlijk
Vergeet niet die paar vrouwen die juist niet fotogeniek zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 23:20 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als je bij vrouwen van het cijfer van de foto's 2 punten aftrekt zit je vaak ongeveer goed (dus een 8 = een 6).
Ow zo, wat raar, dat zijn geen fatsoenlijke mannen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:41 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Dat ja. En dan heb je natuurlijk nog de mannen die het niet zeggen maar waarbij je er zelf achter komt na een paar maanden.
Dat zijn mannelijke bitches.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:46 schreef Roooske het volgende:
Ow zo, wat raar, dat zijn geen fatsoenlijke mannen.
Mijn gedachte. Netjes uitgedruktquote:Op dinsdag 16 december 2014 23:46 schreef Roooske het volgende:
[..]
Ow zo, wat raar, dat zijn geen fatsoenlijke mannen.
Dan gewoon lekker stoppen met daten.quote:Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef shoshina het volgende:
[..]
Dat zijn mijn eisen ook niet. Ik bedoel met soulmate dat ik het gevoel heb die nooit te vinden. Elke date ga ik gewoon voor die leuke avond en zie ik wel wat er gebeurt. Vervolgens hoor ik niks van meer van de date, zijn ze terughouden of blijkt de klik er gewoon niet te zijn.
Ik ben echt geen moeilijk persoon of echt kieskeurig. Maar het lijkt telkens gewoon alsof er meer niet inzit.
Dit.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan gewoon lekker stoppen met daten.
Met Oud&Nieuw laat je je frustraties even wegblaffen met een beschikbare puddingbuks en in de lente van 2015 gaat het wel weer kriebelen
quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef shoshina het volgende:
Ik weet niet meer waar het aan ligt.
Opgelost. Je bent veel te veel op zoek.quote:Het voelt ontzettend raar. Ik heb bij elke date weer hoop dat ik de ware gevonden heb.
of je verwacht iets onrealistisch van mannenquote:Op dinsdag 16 december 2014 23:49 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Netjes uitgedrukt
Wat is er onrealistisch aan verwachten dat iemand monogaam is als je dit beiden hebt afgesproken?quote:Op woensdag 17 december 2014 09:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
of je verwacht iets onrealistisch van mannen
In alle eerlijkheid, niets. Maar kennelijk met het bestaan van zaken als een second love etc. begin ik toch te twijfelen hoe vaak zo iets wel niet voorkomt.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:27 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Wat is er onrealistisch aan verwachten dat iemand monogaam is als je dit beiden hebt afgesproken?
Was een waardeloze opmerking van je dus.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, niets. Maar kennelijk met het bestaan van zaken als een second love etc. begin ik toch te twijfelen hoe vaak zo iets wel niet voorkomt.
Nou ja, het was inderdaad een beetje raar omschreven maar het punt wat ik bedoelde te maken:quote:Op woensdag 17 december 2014 09:33 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Was een waardeloze opmerking van je dus.
Rare zin overigens hierboven wederom.
*kwam, want ik date niet meer, as I said.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:36 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nou ja, het was inderdaad een beetje raar omschreven maar het punt wat ik bedoelde te maken:
Kennelijk kom je met nogal wat mannen in contact die opzoek zijn naar iets voor naast hun relatie terwijl ze daar over liegen en dus eigenlijk gebruik maken van jouw wens naar een partner om er zelf een leuke escapade aan over te houden. Dat is inderdaad verwerpelijk maar aan de andere kant precies wat men verwacht van mannen: Zoveel mogelijk vrouwen pakken als je kunt.
Ik bedoel het meer dat men verwacht dat mannen dat doen, ipv dat ze het echt van hun verwachten. (als in daadwerkelijk willen dat ze dat doen)quote:Op woensdag 17 december 2014 09:39 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
*kwam, want ik date niet meer, as I said.
Ik weet niet of dat is wat 'men' verwacht van mannen. Vind dat nogal een uitspraak.
Heel duidelijk wederomquote:Op woensdag 17 december 2014 09:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer dat men verwacht dat mannen dat doen, ipv dat ze het echt van hun verwachten. (als in daadwerkelijk willen dat ze dat doen)
Want als je voor het eerst gaat daten moet dat?quote:Op woensdag 17 december 2014 09:27 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Wat is er onrealistisch aan verwachten dat iemand monogaam is als je dit beiden hebt afgesproken?
De leukste. Brede glimlach. Ben echt een cutiequote:Op dinsdag 16 december 2014 20:36 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Haha dankje, al zegt uiterlijk niet zoveel.
Ben nu wel benieuwd welke van de "je bent hoog beoordeeld door" foto bij jou hoort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |