abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147616155
Ik weet niet meer waar het aan ligt. Ligt het aan mij, ligt het aan de mannen die ik date of ben ik niet geschikt voor een relatie.

Het voelt ontzettend raar. Ik heb bij elke date weer hoop dat ik de ware gevonden heb. Bij alle dates waren de eerste dates ontzettend leuk en met sommigen een leuke tijd gehad. Maar bij geen enkele bleek de klik wederzijds van mijn kant of die van de dates. Dit voelt ontzettend frustrerend.

Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd met daten. Ik heb met mannen van uitgaan gedate, met (ex)collega's en zelfs via tinder of pepper. Ik heb in iets meer dan twee jaar tijd ongeveer 20 dates gehad. Best veel als ik er zo aan terug denk. En na de mislukking van de date van deze week weet ik het echt niet meer.

Nu begin ik echt te twijfelen of ik wel geschikt ben voor een relatie. Misschien is het iets wat bij anderen past, maar niet bij mij. Het lijkt wel alsof er altijd wel wat is met de mannen die ik ontmoet. Als we écht een klik hebben, zitten ze meestal in een relatie. Of vergeten ze dat laatste. Het voelt voor mij alsof ik niet goed genoeg ben.

Nu inmiddels 28 geworden en uiteraard richting de 30 zonder enig uitzicht op een relatie of gewoon een 'soulmate', is best kut. Niet dat ik perse een relatie wil of moet hebben. Maar telkens als een vriendin trouwt of zwanger raakt voel ik mij die vreemde eend.

Ben ik de enige die moe is van daten en het niet meer weet... ik word er alleen maar ongelukkig van. Door alleen te zijn lijk ik wel gelukkiger.
pi_147616280
Stel je wellicht te hoge eisen? Je hoeft niet gelijk in een huwelijk met je dates, je kunt ook eerst kijken hoe alles gaat.
  maandag 15 december 2014 @ 21:14:04 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_147616293
Moet je even een fotoboek hier aanmaken.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_147616754
Je lijkt mn zus wel. Zij ligt de ene rebound na de andere te neuken en maar afvragen waarom ze geen vaste relatie krijgt. Veulste hoge eisen stelt ze aan potentieele partners.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_147616794
Uiteraard wil ik niet direct in het huwelijksbootje stappen. Maar als de basis er al niet is, heeft het natuurlijk geen zin. Dan maakt het ook niet uit wat mijn eisen zijn, want die zijn er wederzijds.
pi_147617605
Je stelt te hoge eisen. Als je elke date begint met de hoop dat je je soulmate vindt, dan kom je bedrogen uit. Probeer gewoon eens een leuke avond te hebben en vergeet wat die man in potentie voor je zou kunnen betekenen op de lange termijn.

Overigens klinkt het allemaal heel bekend. Ook ik heb ik die situatie gezeten en ook ik was te wanhopig op zoek naar een levenspartner/ soulmate/ potentiële echtgenote. Zoekt en gij zult vinden, werkt helaas niet echt als je op zoek ben naar een partner. Het wordt al snel te geforceerd.

Mijn vriendin heb ik stomtoevallig leren kennen. Ik zag haar niet als mogelijke partner maar ze werd het wel. We zijn vijf jaar heel gelukkig geweest, maar helaas is het nu uit en moet ik weer wanhopig op zoek :@
pi_147619148
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:34 schreef Budapestenaar het volgende:
Je stelt te hoge eisen. Als je elke date begint met de hoop dat je je soulmate vindt, dan kom je bedrogen uit. Probeer gewoon eens een leuke avond te hebben en vergeet wat die man in potentie voor je zou kunnen betekenen op de lange termijn.

Overigens klinkt het allemaal heel bekend. Ook ik heb ik die situatie gezeten en ook ik was te wanhopig op zoek naar een levenspartner/ soulmate/ potentiële echtgenote. Zoekt en gij zult vinden, werkt helaas niet echt als je op zoek ben naar een partner. Het wordt al snel te geforceerd.

Mijn vriendin heb ik stomtoevallig leren kennen. Ik zag haar niet als mogelijke partner maar ze werd het wel. We zijn vijf jaar heel gelukkig geweest, maar helaas is het nu uit en moet ik weer wanhopig op zoek :@
Dat zijn mijn eisen ook niet. Ik bedoel met soulmate dat ik het gevoel heb die nooit te vinden. Elke date ga ik gewoon voor die leuke avond en zie ik wel wat er gebeurt. Vervolgens hoor ik niks van meer van de date, zijn ze terughouden of blijkt de klik er gewoon niet te zijn.

Ik ben echt geen moeilijk persoon of echt kieskeurig. Maar het lijkt telkens gewoon alsof er meer niet inzit.
pi_147619495
Meisj, gaan wij anders een keer wat leuks doen? Ik ben ook toe aan een relatie. En ik zal je verwennen als geen ander.
pi_147619566
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 21:14 schreef LasTeR het volgende:
Moet je even een fotoboek hier aanmaken.
Genoeg FOK!kers hier die je gaan pm'en hoor.
5 Ferrari's op videoband!
pi_147620124
Ik zou me afvragen hoe het komt dat jij eerste dates blijkbaar compleet anders ervaart dan de mannen in kwestie.
pi_147620221
>richting 30
>rammelende eierstokken _O- _O-

o god danku voor het recht om man te zijn O~)
pi_147621916
Geeft niks, ik had soms ook de balen van daten en dan nam ik een rustpauze van een paar maanden. Dat is beter dan geforceerd blijven daten omdat je je soulmate moet zoeken. Ga lekker wat leuks voor jezelf doen!
pi_147621997
Je bent te wanhopig.
pi_147622257
Hoe kom je aan je dates?

Via tinder? En geven je foto's heel toevallig een vertekend beeld van de werkelijkheid?

Die val ben ik ook al een keer ingetrapt...snap dat echt, dan hou je jezelf en een ander voor de gek (als je dat doet iig).

Als je bij vrouwen van het cijfer van de foto's 2 punten aftrekt zit je vaak ongeveer goed (dus een 8 = een 6).
  maandag 15 december 2014 @ 23:26:07 #16
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147622466
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:25 schreef Yskoud het volgende:
>richting 30
>rammelende eierstokken _O- _O-

o god danku voor het recht om man te zijn O~)
pi_147622601
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef shoshina het volgende:
Of vergeten ze dat laatste
Waarom zouden ze dat vergeten?
quote:
is best kut. Niet dat ik perse een relatie wil of moet hebben.
Als je het best kut vindt dat je het vooruitzicht niet hebt dat je eens iemand gaat tegenkomen maakt het je dus wel uit dat je geen relatie hebt. Laat staan dat je een topic zou openen als je niet een relatie zou willen.

quote:
Ben ik de enige die moe is van daten en het niet meer weet... ik word er alleen maar ongelukkig van. Door alleen te zijn lijk ik wel gelukkiger.
Als jij er even moe van bent dan moet je op dat moment ook niet daten.

Verder... Erover peinzen dat het niet lekker gaat daar ga je je kut van voelen en word je niet blij van dat is logisch. Ik denk ook dat het een vicieuze cirkel is, als jij het niet meer weet en er moedeloos van wordt zul je misschien minder ontspannen zijn op je dates en er minder gelukkig van worden dan wanneer je het even een tijdje laat rusten en weer gaat daten als je er zin in hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 16 december 2014 @ 05:26:50 #18
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147627403
Wat doe je zoal op zo'n date?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_147627977
Hi TS, kennen wij elkaar van pepper?

Misschien moet je niet teveel verwachten van een eerste date? Misschien moet je niet aan dat biologische klokje van je denken, aangezien je nog jong genoeg bent? 28 en single is geen schande, is niet raar of zo.
pi_147628083
Iedereen verdient en krijgt een stukje geluk in zijn of haar leven. Op een gegeven moment vind je vanzelf een persoon waar je de rest van je leven/ een groot gedeelte van je leven mee kunt en wilt spenderen. Dat komt vanzelf, of je nu 28 of 38 bent. Een vriendin van mij heeft ook pas de 'liefde van haar leven' gevonden op 30-jarige leeftijd, dus het kan nog altijd. Je blijft alleen singel als je daar bewust voor kiest.

Geef het gewoon nog even tijd :')
Misschien even een half jaartje niet daten en op zoek gaan naar jezelf.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:10:41 #21
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147628174
Ligt het niet aan je eisenpakket? Als ik het zo lees is de date altijd wel leuk en komt er van een van de twee kanten altijd een klik. Maar of de man vind jou leuk en jij hem niet, hij voldoet niet aan jou eisen. Of jij vindt eindelijk iemand leuk maar hij jou niet (hij is te hoog gegrepen voor jou?) Ik zit hier te gissen maar ga eens na of het realistisch is wat jij verwacht van iemand ten opzichte wat je zelf te bieden hebt :)

Als ik het zo lees zoek je gewoon iemand waarmee je lol kan hebben en meer dan dat, niet persé de witte prins op het paard inclusief kasteel. Maar zoek je wel naar het juistte?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:14:59 #22
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147628218
quote:
[OP]
Je bent echt niet de enigste.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 11:40:43 ]
pi_147629414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:14 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Je bent echt niet de enigste.
Ook niet de enige.
pi_147631461
Minder hoge eisen stellen en niet via datingsites proberen te vinden. Dat is slechts odinaire vleeskeuring.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_147631849
Slowchat verwijderd.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:48:02 #26
416020 K44S
The bearded man
pi_147631996
Ga eens daten zonder verwachtingen

Ik he het zelfde probleem. En begin altijd te hopen en verwachten. Gewoon eens niet.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147632343
Je bent niet de enige die moe is van daten, denk een heleboel singles.
Ik heb zelf in het verleden ook best regelmatig gedate, maar ook ik werd er moe van.
Elke keer dezelfde standaard "verkooppraatjes", sollicitatie-achtig idee.
En dan de mannen die A zeggen maar B bedoelen.
Veel rotte vis.
En ondanks dat ik altijd dacht dat mannen wel van recht door zee waren, valt dat ook tegen.
Ik weet graag wat ik aan de ander heb dus zeg het als iets me niet aan staat, of hoe ik me over een situatie voel. Maar dat valt vaak niet in goede aarde, of ze zeggen zelf ook zo te zijn maar wimpelen me vervolgens af met smoesjes.
(Om nog maar te zwijgen over de mannen die wel daten maar dan opbiechten een relatie te hebben.. }:| )

Dus ik ben er mee gestopt.
Alleen als ik iemand tegen kom die me echt van m'n stoel blaast, zet ik die stap.
En dat gebeurt niet zo heel vaak :+
pi_147632698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:03 schreef Rozekwarts het volgende:
Je bent niet de enige die moe is van daten, denk een heleboel singles.
Ik heb zelf in het verleden ook best regelmatig gedate, maar ook ik werd er moe van.
Elke keer dezelfde standaard "verkooppraatjes", sollicitatie-achtig idee.
En dan de mannen die A zeggen maar B bedoelen.
Veel rotte vis.
En ondanks dat ik altijd dacht dat mannen wel van recht door zee waren, valt dat ook tegen.
Ik weet graag wat ik aan de ander heb dus zeg het als iets me niet aan staat, of hoe ik me over een situatie voel. Maar dat valt vaak niet in goede aarde, of ze zeggen zelf ook zo te zijn maar wimpelen me vervolgens af met smoesjes.
(Om nog maar te zwijgen over de mannen die wel daten maar dan opbiechten een relatie te hebben.. }:| )

Dus ik ben er mee gestopt.
Alleen als ik iemand tegen kom die me echt van m'n stoel blaast, zet ik die stap.
En dat gebeurt niet zo heel vaak :+
Mannen dit, mannen dat, yadayadayada...

Wel eens gedacht dat mannen wellicht hetzelfde over jou denken? Of dat jij gewoonweg op en voor verkeerde types valt? :)
pi_147633155
quote:
Niet dat ik perse een relatie wil of moet hebben. Maar telkens als een vriendin trouwt of zwanger raakt voel ik mij die vreemde eend.
volgens mij is dat de slechtse motivatie om een relatie te willen.. eigenlijk niet de behoefte hebben maar het enkel te willen 'om net als je vriendinnen te zijn'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_147633331
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

volgens mij is dat de slechtse motivatie om een relatie te willen.. eigenlijk niet de behoefte hebben maar het enkel te willen 'om net als je vriendinnen te zijn'
De motivatie dat je het kut vindt geen relatie te hebben en daarom maar gaat daten i.p.v. dat je een leuk persoon wilt leren kennen. :s)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_147634104
Dus je hebt 20 mannen gedate en er zat geen leuke bij? Dat is toch belachelijk weinig?!?

Er zijn miljoenen mannen alleen al in Nederland, bij 20 had je geen wederzijdse klik, dus is het hopeloos?

Ga gewoon meer daten, hoe meer je date hoe des te groter de kans op een treffer.
pi_147634344
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef SpermaWolkje het volgende:
Dus je hebt 20 mannen gedate en er zat geen leuke bij? Dat is toch belachelijk weinig?!?

Er zijn miljoenen mannen alleen al in Nederland, bij 20 had je geen wederzijdse klik, dus is het hopeloos?

Ga gewoon meer daten, hoe meer je date hoe des te groter de kans op een treffer.
Maar als je die met tegenzin gaat doen kun je het beter niet doen lijkt mij.
pi_147634387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

De motivatie dat je het kut vindt geen relatie te hebben en daarom maar gaat daten i.p.v. dat je een leuk persoon wilt leren kennen. :s)
Is ook niet bepaald rocketscience te kunnen bedenken wat er op een date gebeurd met een man die van zn date te horen krijgt:
"Dat ze niet echt een relatie wil hebben, maar als haar vriendinnen zwanger worden, voelt ze zich een beetje buiten de boot vallen..."

De "Run, Forest Run!"-gedachte zal bij de meeste mannen dan wel opkomen. (en ik zou me erg zorgen maken bij die mannen die niet doorhebben wat er dan in de nabije toekomst kan gebeuren als ze doorgaan met die date)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_147638439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Is ook niet bepaald rocketscience te kunnen bedenken wat er op een date gebeurd met een man die van zn date te horen krijgt:
"Dat ze niet echt een relatie wil hebben, maar als haar vriendinnen zwanger worden, voelt ze zich een beetje buiten de boot vallen..."

De "Run, Forest Run!"-gedachte zal bij de meeste mannen dan wel opkomen. (en ik zou me erg zorgen maken bij die mannen die niet doorhebben wat er dan in de nabije toekomst kan gebeuren als ze doorgaan met die date)
Denk niet dat TS het daar in eerste instantie over gaat hebben met haar dates hoor :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_147639976
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Denk niet dat TS het daar in eerste instantie over gaat hebben met haar dates hoor :')
eigen aan dating is nu eenmaal te ontdekken of die date interessant is om verder tijd mee te besteden ..

gezien haar probleem dat 'de mannen die zij interssant staan na een date haar laten vallen'... neem ik aan dat die toch wat merken en persoonlijk denk ik ook dat als je een date ingaat met de instelling die ze zelf beschreef, het lastig is zoiets te 'verstoppen'..
Dat merken mannen heus wel, hoe ongevoelig ze ook voor al die andere bewuste 'vrouwen-signalen' zijn
pi_147640763
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:19 schreef artelligence het volgende:

[..]

Mannen dit, mannen dat, yadayadayada...

Wel eens gedacht dat mannen wellicht hetzelfde over jou denken? Of dat jij gewoonweg op en voor verkeerde types valt? :)
Oh dat kan best ja, maar ik belicht het vanuit mijn visie. ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:15:22 #37
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_147642418
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:26 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Oh dat kan best ja, maar ik belicht het vanuit mijn visie. ;)
Wilde je bijna een bericht op Paiq sturen. Komt wel goed met jou. Je ziet er leuk uit :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 december 2014 @ 18:22:46 #38
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_147644385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:48 schreef K44S het volgende:
Ga eens daten zonder verwachtingen

Ik he het zelfde probleem. En begin altijd te hopen en verwachten. Gewoon eens niet.
Zie je, je geeft mijn tips ook al aan anderen. Je leert al snel O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:31:00 #39
416020 K44S
The bearded man
pi_147644604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Zie je, je geeft mijn tips ook al aan anderen. Je leert al snel O+
:)
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:08:12 #40
438183 anonieme_2014
i'm from the seventies
pi_147645784
Heel verstandig om een kloon aan te maken. Als ik hier met mijn hoofdaccount zou posten zou ik niet serieus genomen worden.

Sommige mensen zijn misschien voorbestemd om alleen te blijven. Internet is niet echt de beste plaats om te daten, dat gaat veel te veel om cijfers en te weinig om persoonlijkheid. Uiteindelijk moet er toch iets als een vonk zijn.

In de afgelopen vijf jaar ben ik maar 1 vrouw tegengekomen die eventueel bij mij zou kunnen passen. Ze werkt in hetzelfde bedrijf als ik, op een andere afdeling waardoor ik haar bijna nooit zie. Ik heb al veel te lang afgewacht, maar ik wil ook geen problemen krijgen.

Probeer geen obsessie te maken van het krijgen van een relatie. Je hebt toch wel hobby's, huisdieren en een huis dat je moet onderhouden? Alleen kinderen krijgen gaat wat lastig, maar voor een vrouw is dat natuurlijk altijd wel te regelen.
pi_147646186
Hah herkenbaar, ook afgelopen weekend weer een eind moeten maken aan 3 maanden daten, niet klaar voor iets serieus.... Date dan niet :')
pi_147649092
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:15 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Wilde je bijna een bericht op Paiq sturen. Komt wel goed met jou. Je ziet er leuk uit :)
Haha dankje, al zegt uiterlijk niet zoveel.
Ben nu wel benieuwd welke van de "je bent hoog beoordeeld door" foto bij jou hoort :P
pi_147657644
Warning: long read!

De problemen met internetdating en dating in het algemeen - Het mechanisme

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

- - - - -

Nou ja, viel nog wel mee met de lengte, maar eigenlijk dit is slechts pagina 1 van mijn epistel :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_147657802
Ik snap wat je zegt maar ben het er niet helemaal mee eens.
Als je zonder spontane ontmoeting vooraf, gaat daten is het wel zodenrand ik.
Maar andersom gebeurt dat soms evengoed.
Die eerste date na die eerste ontmoeting (en soms 1e zoen) kan net zo akward en "zakelijk" verlopen. Al is het wel een stuk minder denk ik.
pi_147657845
Pagina 3 is eigenlijk ook wel relevant hier. Bij deze:

De Problemen

Vraag & aanbod: Een van de belangrijkste aspecten van partnerkeuze is dat men vooral in eigen league (ranking van aantrekkelijkheid) vist. Succes bij een veel aantrekkelijkere partner acht men klein, waarmee een poging wagen een negatieve verwachtingswaarde heeft. Namelijk een erg grote kans op een pijnlijke afwijzing en een erg kleine kans op succes.
Tegelijkertijd is er bij een functionerende relatiemarkt ook niet echt een noodzaak om akkoord te gaan met iemand die beduidend minder aantrekkelijk is. Er zijn immers genoeg kandidaten die ongeveer even aantrekkelijk zijn als jij en door hetzelfde mechanisme in principe geen reden hebben om jou af te wijzen. Let wel: aantrekkelijkheid is niet 1op1 gelijk aan uiterlijke schoonheid. Het is het geheel aan eigenschappen dat iemand aantrekkelijk maakt.
De bovenbeschreven 'league theory' is natuurlijk geen keiharde wet waar niet van afgeweken kan en mag worden, maar in het echte leven behoren partners doorgaans wel degelijk tot min of meer dezelfde league.

Echter bij online dating lijkt dit leaguemechanisme veel minder leidend te zijn. Alleen voor de allerknapsten wordt interesse getoond. Het resultaat is dat de paar knapsten vrijwel alle berichten krijgen die er verstuurd worden en dat alles wat daaronder zit vrijwel geen of in ieder geval veel minder interesse ten deel valt. We hebben het dan over misschien wel driekwart van de populatie.
In het echte leven zie je deze tendens in eerste instantie ook wel (zeker bij jongeren), alleen als puntje bij paaltje komt worden ook de minder knappe mensen wel versierd. Echter op datingsites is de verdeling van interesse volledig uit balans. Wanneer je als man een berichtje stuurt naar een 8/10 mag je er gevoegelijk van uitgaan dat jij letterlijk 1 van de 100+ bent die op dat moment (zeg week) interesse in haar toont.
Het resultaat van deze scheve verhouding is dat er voor de vrouw in kwestie geen enkele reden is om akkoord te gaan met minder dan de allerbeste optie of paar opties. Een vrouw die in het echte leven misschien ook wel aandacht krijgt en aantrekkelijk gevonden wordt, maar beslist niet onversierbaar is voor een 'normale vent', is op een datingsite totaal buiten bereik voor 95% van de mannen.
Opgemerkt dient te worden dat je als man veel, maar dan ook veel minder berichtjes krijgt. Zelfs knappe mannen hooguit een paar interessemeldingen t.o.v. honderden voor knappe vrouwen. Letterlijk meer dan een factor 10 keer minder.

Je kunt concluderen dat een omvangrijke en transparante relatiemarkt een groot probleem is. Door het bereik van het internet is het op een datingsite mogelijk om een veel groter deel van de relatiemarkt te overzien en het is ook veel makkelijker om kandidaten te vergelijken. Het gevolg hiervan is dat een zeer groot deel van de mensen die op een datingsite staan buiten de boot vallen. Je zou immers wel gek zijn om te gaan voor mindere kwaliteit dan zeg de top 10% (of je moet wel een heel erg laag zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen hebben). Die top is qua aantallen namelijk nog steeds groot genoeg en tevens is er online weinig risico aan verbonden om daarop te hitten. Dit in tegenstelling tot het echte leven waar een misschien maar 1 vrouw echt knap is en waar de sociale schade van een afwijzing vele malen groter is.
pi_147657980
Eh... Is dit een quote uit "Daten voor dummies" oid? :+
pi_147658056
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:18 schreef Puntenjager het volgende:
Warning: long read!

De problemen met internetdating en dating in het algemeen - Het mechanisme

Er zijn ruwweg twee manieren hoe een relatie kan ontstaan: vanzelf of 'gedwongen'

Wanneer het vanzelf gaat, kom je elkaar tegen in een sociale cirkel en ontstaat er op organische wijze op een gegeven moment een wederzijdse aantrekking. De liefde ontbrandt als het ware.
Wanneer het gedwongen is, ben je met voorbedachte rade tegenover elkaar gaat zitten met als doel dezelfde liefde te laten ontstaan.

Wanneer het vanzelf gaat zijn het gevoelens/emoties die de toenadering voortdrijven.
Wanneer het gedwongen gaat is het een bewuste, rationele aanpak. Je gaat op een bijna zakelijke manier onderhandelen of je wel bij elkaar past. Daarna moeten dan de gevoelens komen. Iets wat sowieso nauwelijks is af te dwingen en door deze omgekeerde manier van werken nog eens verder bemoeilijkt wordt.

Wanneer het vanzelf gaat, zijn er dus eerst gevoelens en ga je daarna pas denken aan een relatie.
Wanneer het gedwongen gaat, zit je (in eerste instantie zeker) zonder gevoelens tegenover elkaar en aan aangezien het om zoiets belangrijks gaat zullen er irrealistisch hoge eisen gesteld worden. Beide partijen zullen in ieder geval niet snel voldoen aan de eisen die de ander stelt. Zeker de man voldoet in deze situatie niet snel aan de eisen van de vrouw. Andersom wil de man eerder minpunten door de vinger zien (kort door de bocht wil een man gewoon neuken).

Wanneer het vanzelf gaat, ontstaan er alleen gevoelens als je elkaar 'leuk' vindt. Iets wat eigenlijk weinig te maken heeft met een al dan niet vervuld eisenpakket. Tussen mensen die elkaar niet (of in ieder geval 1 van hen) liggen / aantrekkelijk vinden gebeurt niets.
Wanneer het gedwongen gaat, is het een kansspel waarbij beide partijen elkaar 'leuk' moeten vinden. Echter omdat je die klik misschien slechts bij 10% (hooguit 20%) van de mensen hebt en omdat het ook nog wederzijds moet zijn, is de kans eigenlijk bijzonder klein (10% x 10% = 1%) dat er liefde zal ontstaan. Wat overblijft is de kille rationele/zakelijke kijk op een eventuele relatie met de ander.

Prematuur
Daten is the other way around. Het kan eigenlijk ook niet goed gaan. Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken. En omdat het een redelijk overweldigende 'vraag' is, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat er kritisch tegenaan wordt gekeken. Zeker door diegene die de 'vraag' gesteld krijgt.

- - - - -

Nou ja, viel nog wel mee met de lengte, maar eigenlijk dit is slechts pagina 1 van mijn epistel :)
Wat een hoop bullshit staat hier..

Je lijkt bijna te zeggen dat als mensen elkaar spontaan leren kennen gedurende langere tijd, gegarandeerder een relatie wordt, dan als dat niet zo is.

Zelfs als je elkaar via werk oid kent, ken je de ander nog niet echt hoor. Of uit een vriendengroep waarmee je gaat stappen. Vaak genoeg meegemaakt dat een ander soort aangepaste rol in die situatie had en totaal anders is als ze thuis is. Of vice versa, de bitch iop je werk blijkt prive toch wel tof te zijn.
pi_147658155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:00 schreef Bomzor het volgende:
Iedereen verdient en krijgt een stukje geluk in zijn of haar leven. Op een gegeven moment vind je vanzelf een persoon waar je de rest van je leven/ een groot gedeelte van je leven mee kunt en wilt spenderen. Dat komt vanzelf, of je nu 28 of 38 bent. Een vriendin van mij heeft ook pas de 'liefde van haar leven' gevonden op 30-jarige leeftijd, dus het kan nog altijd. Je blijft alleen singel als je daar bewust voor kiest.

Geef het gewoon nog even tijd :')
Misschien even een half jaartje niet daten en op zoek gaan naar jezelf.
Ja, de een vindt elk weekend wel een willekeurig lekker wijf in zijn bed en de gemiddelde IT-nerd is tot zijn 28ste maagd en trouwt daarna met een lelijk mokkel. Gaat allemaal vanzelf :Y

Kraam niet zulke debiele tante-op-verjaardag-praat uit man |:(
pi_147658237
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:18 schreef Puntenjager het volgende:
Je gaat 'koud' tegenover elkaar zitten, maar spreekt al wel uit eventueel een relatie met de ander te willen. Omdat er (nog) geen wederzijdse gevoelens zijn kan je ook niet anders dan rationeel/zakelijk tegen de situatie aankijken.
:o Wat voor raar land is dit :o

Ik ga alleen maar op dates als ik gevoelens voor diegene heb.
pi_147658347
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:23 schreef Puntenjager het volgende:
Pagina 3 is eigenlijk ook wel relevant hier. Bij deze:

De Problemen

Vraag & aanbod: Een van de belangrijkste aspecten van partnerkeuze is dat men vooral in eigen league (ranking van aantrekkelijkheid) vist. Succes bij een veel aantrekkelijkere partner acht men klein, waarmee een poging wagen een negatieve verwachtingswaarde heeft. Namelijk een erg grote kans op een pijnlijke afwijzing en een erg kleine kans op succes.
Tegelijkertijd is er bij een functionerende relatiemarkt ook niet echt een noodzaak om akkoord te gaan met iemand die beduidend minder aantrekkelijk is. Er zijn immers genoeg kandidaten die ongeveer even aantrekkelijk zijn als jij en door hetzelfde mechanisme in principe geen reden hebben om jou af te wijzen. Let wel: aantrekkelijkheid is niet 1op1 gelijk aan uiterlijke schoonheid. Het is het geheel aan eigenschappen dat iemand aantrekkelijk maakt.
De bovenbeschreven 'league theory' is natuurlijk geen keiharde wet waar niet van afgeweken kan en mag worden, maar in het echte leven behoren partners doorgaans wel degelijk tot min of meer dezelfde league.

Echter bij online dating lijkt dit leaguemechanisme veel minder leidend te zijn. Alleen voor de allerknapsten wordt interesse getoond. Het resultaat is dat de paar knapsten vrijwel alle berichten krijgen die er verstuurd worden en dat alles wat daaronder zit vrijwel geen of in ieder geval veel minder interesse ten deel valt. We hebben het dan over misschien wel driekwart van de populatie.
In het echte leven zie je deze tendens in eerste instantie ook wel (zeker bij jongeren), alleen als puntje bij paaltje komt worden ook de minder knappe mensen wel versierd. Echter op datingsites is de verdeling van interesse volledig uit balans. Wanneer je als man een berichtje stuurt naar een 8/10 mag je er gevoegelijk van uitgaan dat jij letterlijk 1 van de 100+ bent die op dat moment (zeg week) interesse in haar toont.
Het resultaat van deze scheve verhouding is dat er voor de vrouw in kwestie geen enkele reden is om akkoord te gaan met minder dan de allerbeste optie of paar opties. Een vrouw die in het echte leven misschien ook wel aandacht krijgt en aantrekkelijk gevonden wordt, maar beslist niet onversierbaar is voor een 'normale vent', is op een datingsite totaal buiten bereik voor 95% van de mannen.
Opgemerkt dient te worden dat je als man veel, maar dan ook veel minder berichtjes krijgt. Zelfs knappe mannen hooguit een paar interessemeldingen t.o.v. honderden voor knappe vrouwen. Letterlijk meer dan een factor 10 keer minder.

Je kunt concluderen dat een omvangrijke en transparante relatiemarkt een groot probleem is. Door het bereik van het internet is het op een datingsite mogelijk om een veel groter deel van de relatiemarkt te overzien en het is ook veel makkelijker om kandidaten te vergelijken. Het gevolg hiervan is dat een zeer groot deel van de mensen die op een datingsite staan buiten de boot vallen. Je zou immers wel gek zijn om te gaan voor mindere kwaliteit dan zeg de top 10% (of je moet wel een heel erg laag zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen hebben). Die top is qua aantallen namelijk nog steeds groot genoeg en tevens is er online weinig risico aan verbonden om daarop te hitten. Dit in tegenstelling tot het echte leven waar een misschien maar 1 vrouw echt knap is en waar de sociale schade van een afwijzing vele malen groter is.
Tsja de datingmarkt is groter, maar dat geld ook voor de man. Zolang je dat ziet is er niets aan de hand :)
pi_147658363
Waarom date je met mannen in een relatie? Dat is toch vragen om problemen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
pi_147658399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:38 schreef Roooske het volgende:
Waarom date je met mannen in een relatie? Dat is toch vragen om problemen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Nee daar komt ze tijdens het daten pas achter...
pi_147658400
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat een hoop bullshit staat hier..

Je lijkt bijna te zeggen dat als mensen elkaar spontaan leren kennen gedurende langere tijd, gegarandeerder een relatie wordt, dan als dat niet zo is.

Zelfs als je elkaar via werk oid kent, ken je de ander nog niet echt hoor. Of uit een vriendengroep waarmee je gaat stappen. Vaak genoeg meegemaakt dat een ander soort aangepaste rol in die situatie had en totaal anders is als ze thuis is. Of vice versa, de bitch iop je werk blijkt prive toch wel tof te zijn.
Dus geforceerd tegenover elkaar gaan zitten is volgens jou minstens net zo succesvol als wanneer er vanzelf iets opbloeit tussen twee mensen in een peergroup? Tuurlijk |:(
pi_147658488
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee daar komt ze tijdens het daten pas achter...
Dat ja. En dan heb je natuurlijk nog de mannen die het niet zeggen maar waarbij je er zelf achter komt na een paar maanden. }:|
pi_147658587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:35 schreef Yiwei het volgende:

[..]

:o Wat voor raar land is dit :o

Ik ga alleen maar op dates als ik gevoelens voor diegene heb.
Ik denk dat de dates zo verlopen bij mensen van 25+ die druk op zoek zijn naar de ware liefde. :D Mijn ding is het ook niet helemaal.

Ik vind het raar dat iemand internet nodig heeft om iemand te leren kennen. Als het "spontaan" via een forum is: oke. Maar je aanmelden op datingsites met als doel een relatie.. dat vind ik echt raar. Je leert toch altijd mensen kennen in het echte leven?! Dan ga je toch niet zo geforceerd op zoek via internet? :P Want dan krijg je dus dat het zo kil wordt.
pi_147658618
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dus geforceerd tegenover elkaar gaan zitten is volgens jou minstens net zo succesvol als wanneer er vanzelf iets opbloeit tussen twee mensen in een peergroup? Tuurlijk |:(
Wie spreekt over geforceerd?

:')

Kijk, bij uithuwelijken ben je geforceerd op elkaars lip.

Speeddaten zit je zeker geforceerd op elkaars lip. Maar je kan na de gesprekjes verder kijken of je elkaar leuk vindt.

Internetdaten is zeker niet forceren. Je chat met elkaar en je leert elkaar heel klein beetje kennen. Daarna blijf je afspreken en inderdaad het kan daarna tegen vallen.

Maar net zo goed kan het tegenvallen als je afspreekt met een meisje van een feestje. Toen leek het zo gezellig en nu je een drankje met haar drinkt is ze niet meer zo uitgelaten met een saaie verhandeling over breien...
pi_147658664
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:20 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als je bij vrouwen van het cijfer van de foto's 2 punten aftrekt zit je vaak ongeveer goed (dus een 8 = een 6).
Vergeet niet die paar vrouwen die juist niet fotogeniek zijn.
Wel eens gehad dat ik een meisje op Facebook tegenkwam van dezelfde studie die ik maar een 6je vond. Toen ik haar later in real tegenkwam werd dit toch wel een acht :{
pi_147658672
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:41 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Dat ja. En dan heb je natuurlijk nog de mannen die het niet zeggen maar waarbij je er zelf achter komt na een paar maanden. }:|
Ow zo, wat raar, dat zijn geen fatsoenlijke mannen.
pi_147658725
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:46 schreef Roooske het volgende:
Dat zijn mannelijke bitches.
pi_147658799
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:46 schreef Roooske het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Netjes uitgedrukt ;)
pi_147658908
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef shoshina het volgende:

[..]

Dat zijn mijn eisen ook niet. Ik bedoel met soulmate dat ik het gevoel heb die nooit te vinden. Elke date ga ik gewoon voor die leuke avond en zie ik wel wat er gebeurt. Vervolgens hoor ik niks van meer van de date, zijn ze terughouden of blijkt de klik er gewoon niet te zijn.

Ik ben echt geen moeilijk persoon of echt kieskeurig. Maar het lijkt telkens gewoon alsof er meer niet inzit.
Dan gewoon lekker stoppen met daten.

Met Oud&Nieuw laat je je frustraties even wegblaffen met een beschikbare puddingbuks en in de lente van 2015 gaat het wel weer kriebelen :)
  woensdag 17 december 2014 @ 08:59:53 #62
416020 K44S
The bearded man
pi_147662081
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan gewoon lekker stoppen met daten.

Met Oud&Nieuw laat je je frustraties even wegblaffen met een beschikbare puddingbuks en in de lente van 2015 gaat het wel weer kriebelen :)
Dit.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 december 2014 @ 09:02:47 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147662131
quote:
Ik weet niet meer waar het aan ligt.
quote:
Het voelt ontzettend raar. Ik heb bij elke date weer hoop dat ik de ware gevonden heb.
Opgelost. Je bent veel te veel op zoek.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:15:35 #64
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147662272
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:49 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Netjes uitgedrukt ;)
of je verwacht iets onrealistisch van mannen :7
pi_147662429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

of je verwacht iets onrealistisch van mannen :7
Wat is er onrealistisch aan verwachten dat iemand monogaam is als je dit beiden hebt afgesproken? :?
  woensdag 17 december 2014 @ 09:29:41 #66
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147662467
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:27 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Wat is er onrealistisch aan verwachten dat iemand monogaam is als je dit beiden hebt afgesproken? :?
In alle eerlijkheid, niets. Maar kennelijk met het bestaan van zaken als een second love etc. begin ik toch te twijfelen hoe vaak zo iets wel niet voorkomt.
pi_147662528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:29 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, niets. Maar kennelijk met het bestaan van zaken als een second love etc. begin ik toch te twijfelen hoe vaak zo iets wel niet voorkomt.
Was een waardeloze opmerking van je dus.
Rare zin overigens hierboven wederom.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:36:31 #68
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147662567
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:33 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Was een waardeloze opmerking van je dus.
Rare zin overigens hierboven wederom.
Nou ja, het was inderdaad een beetje raar omschreven maar het punt wat ik bedoelde te maken:

Kennelijk kom je met nogal wat mannen in contact die opzoek zijn naar iets voor naast hun relatie terwijl ze daar over liegen en dus eigenlijk gebruik maken van jouw wens naar een partner om er zelf een leuke escapade aan over te houden. Dat is inderdaad verwerpelijk maar aan de andere kant precies wat men verwacht van mannen: Zoveel mogelijk vrouwen pakken als je kunt :') .
pi_147662617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:36 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nou ja, het was inderdaad een beetje raar omschreven maar het punt wat ik bedoelde te maken:

Kennelijk kom je met nogal wat mannen in contact die opzoek zijn naar iets voor naast hun relatie terwijl ze daar over liegen en dus eigenlijk gebruik maken van jouw wens naar een partner om er zelf een leuke escapade aan over te houden. Dat is inderdaad verwerpelijk maar aan de andere kant precies wat men verwacht van mannen: Zoveel mogelijk vrouwen pakken als je kunt :') .
*kwam, want ik date niet meer, as I said.

Ik weet niet of dat is wat 'men' verwacht van mannen. Vind dat nogal een uitspraak.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:41:04 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147662633
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:39 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

*kwam, want ik date niet meer, as I said.

Ik weet niet of dat is wat 'men' verwacht van mannen. Vind dat nogal een uitspraak.
Ik bedoel het meer dat men verwacht dat mannen dat doen, ipv dat ze het echt van hun verwachten. (als in daadwerkelijk willen dat ze dat doen)
pi_147662688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:41 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer dat men verwacht dat mannen dat doen, ipv dat ze het echt van hun verwachten. (als in daadwerkelijk willen dat ze dat doen)
Heel duidelijk wederom :?
Ik snap het verschil wel dude, maar blijft vreemd wat je zegt.
pi_147663318
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:27 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Want als je voor het eerst gaat daten moet dat?
:?
Het is nog geeneens een relatie, maar een kennismaking. Als je dan door hebt dat de ander een relatie heeft, of meerdere vrouwen date is aan jou de keus stoppen of doorgaan met het daten :)
  woensdag 17 december 2014 @ 10:19:16 #73
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_147663325
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:36 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Haha dankje, al zegt uiterlijk niet zoveel.
Ben nu wel benieuwd welke van de "je bent hoog beoordeeld door" foto bij jou hoort :P
De leukste. Brede glimlach. Ben echt een cutie :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')