Huh? IL was toch helemaal niet in Boquete? En die woont in Costa Rica, lijkt me sterk dat zij geen Spaans spreekt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:59 schreef Poekje01 het volgende:
I.l. zei op haar FB pagina: we (Chiani en zei zelf) gave them (politie) options ..aangifte duurde even, want
Chiani moest mee, want I.L. sprak als hoofd van Spanish by the river taalschool...eh,.. geen Spaans..(..)
Dat was Sigrid, die duitse die ging met F aangifte doen . Niet Ingrid die was idd in CR maar reisde wel gelijk af naar Boquete toen ze van de vermissing hoordequote:Op dinsdag 16 december 2014 22:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? IL was toch helemaal niet in Boquete? En die woont in Costa Rica, lijkt me sterk dat zij geen Spaans spreekt.
Dat iemand die bij Spanish by the River werkt geen Spaans zou spreken, is natuurlijk wel extreem raar.
Ah ok, ja, zoiets dacht ik al. Bijzonder vreemd dat iemand die nota bene op een Spaanse taalschool werkt niet of niet voldoende Spaans kan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat was Sigrid, die duitse die ging met F aangifte doen .
quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:22 schreef ToniB het volgende:
P.M was op 3 april zeker niet zoeken op de Pianista. Op zijn fb staat dat hij 3 april de vulkaan Baru heeft beklommen met E.G.( Volcán Baru 3 de abril 2014 gepost op 5 april samen met de foto's van de Mirador. Mede daarom kan hij niet zeggen dat hij op 3 april de foto boven op de Pianista heeft gemaakt. Of is hij Batman of the MountainsMaar evt. wel op 1 april (of 31 maart) toen hij 2 'alle blanke meiden lijken op elkaar' heeft gezien/gepasseerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
En dezelfde wolkjes vanaf de mirador fotografeerde.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:30 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar evt. wel op 1 april (of 31 maart) toen hij 2 'alle blanke meiden lijken op elkaar' heeft gezien/gepasseerd.
Of de gidsen zijn voor het karretje gespannen; Benzaida zegt tegen P. maak jij eens wat foto's van de plekken waar K en L geweest kunnen zijn, dan kunnen we die gebruiken bij de zoekakties.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En dezelfde wolkjes vanaf de mirador fotografeerde.
Is dat zo? Op zogenaamd een andere dag? Die foto's wil ik dan wel eens vergelijken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En dezelfde wolkjes vanaf de mirador fotografeerde.
mooi gezegd.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Of de gidsen zijn voor het karretje gespannen; Benzaida zegt tegen P. maak jij eens wat foto's van de plekken waar K en L geweest kunnen zijn, dan kunnen we die gebruiken bij de zoekakties.
Vervolgens is Panama gaan plakken en knippen et voila, K en L op de Pianista![]()
Wie te veel weet verdrinkt in een rivier zonder water en de rest zwijgt.
Eerlijk gezegd denk ik dat de ouders iedereen voor hun karretje gespannen hebben. Hierom.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:17 schreef Grijzemassa het volgende:
In January Superior Prosecutor Chiriqui last search performed skeletal remains of Dutch, at the request of parents.
https://twitter.com/deme507abrego/status/544632031930748928
Kan iemand de reactie ook vertalen aub? Ik snap de Google translater tekst niet helemaal?quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:17 schreef Grijzemassa het volgende:
In January Superior Prosecutor Chiriqui last search performed skeletal remains of Dutch, at the request of parents.
https://twitter.com/deme507abrego/status/544632031930748928
In januari zal Super Betzaida de laatste zoektocht naar botresten organiseren van de Nederlandse meisjes, op verzoek van de ouders...twitter:deme507abrego twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 00:16:09En enero Fiscalía Superior Chiriquí realizará última búsqueda de restos óseos de holandesas, por solicitud de padres. http://t.co/l4HdwKfPLg reageer retweet
quote:Nederland moet dat betalen, omdat door onvoorzichtigheid van de meiden dit allemaal gebeurde. Als het nu Ngabes waren geweest, wat zouden ze dan doen?
Als de taalschool van Ingrid het gewoon goed geregeld had en ze gewoon aan hun vrijwilligerswerk hadden kunnen beginnen dan hadden de meiden nu nog geleefd.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef Perico het volgende:
Hmm denk overigens niet dat de reactie van Norys B. uit de post moet gelezen worden, als: "de Ngabes hebben het mogelijk gedaan, wat dan?" ...
Maar als:
"Wat als er nu twee Ngabe meisjes waren vermist en dood waren, dan zou er toch helemaal geen aandacht voor zijn, of geld voor worden vrijgemaakt".
Ja er hebben velen indirect schuld. Een hike aanbieden naar boven de 2000 meter en het verkopen als een ommetje rond het Drielandenpunt van Vaals, terwijl er mooie paden met hekwerken en relingen naar prachtige watervallen zijn, die wel eenduidig goed te doen zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:33 schreef jackie12 het volgende:
Als de taalschool van Ingrid het gewoon goed geregeld had en ze gewoon aan hun vrijwilligerswerk hadden kunnen beginnen dan hadden de meiden nu nog geleefd.
Heb niemand daar nog over gehoord maar als het mijn dochter was geweest dan waren de rapen aardig gaar
El Siglo meldt het ook. Ze gaan weer met honden zoeken:quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:25 schreef Perico het volgende:
In januari zal Super Betzaida de laatste zoektocht naar botresten organiseren van de Nederlandse meisjes, op verzoek van de ouders...
google translatequote:Op woensdag 17 december 2014 05:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
El Siglo meldt het ook. Ze gaan weer met honden zoeken:
http://elsiglo.com/cronica-roja/perros-buscaran-otra/23828694
ja, jammer dat de taalschool die waarschuwing voor berovingen op het pad uit de LPl guide achterwege heeft gelaten. Wellicht hadden de meiden dan anders besloten. Maar achteraf kijk je een koe in de kont.quote:Op woensdag 17 december 2014 00:52 schreef vronie het volgende:
Wat is het ineens druk hier,ik kwam dit artikel tegen.
http://www.volkskrant.nl/(...)an-vermeld~a3680236/
Daar zijn PM en FG aan het woord over de pianista trail
Dat schijnt niet "achterwege gelaten" te zijn.quote:Op woensdag 17 december 2014 07:55 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, jammer dat de taalschool die waarschuwing voor berovingen op het pad uit de LPl guide achterwege heeft gelaten. Wellicht hadden de meiden dan anders besloten. Maar achteraf kijk je een koe in de kont.
in het artikel hierboven van Maud Effting en Anneke Stoffelen van 28/6 lees ik toch echt volgende zin:quote:Op woensdag 17 december 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat schijnt niet "achterwege gelaten" te zijn.
.....
De ...
Als de foto's op dezelfde dag genomen zijn en dit hetzelfde wolkje is, dan was hij daar later dan K en L. Dan zou hij ze aan de andere kant van de mirador gezien kunnen hebben.quote:
Nee, die zin was dus niet aanwezig in een eerdere versie. Ik maakte dezelfde fout als jij en ging op hetzelfde artikel af.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:05 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
in het artikel hierboven van Maud Effting en Anneke Stoffelen van 28/6 lees ik toch echt volgende zin:
alinea 3, laatste zin:
"De Lonely Planet waarschuwt in zijn tekst voor berovingen".
"De taalschool liet deze waarschuwing achterwege".
en daarna komt een woordvoerder aan het woord en zegt dat ze nog overdenken de tekst aan te passen,
(in de zin van een toevoeging, ga niet alleen zonder gids, met voldoende kleding, GPS app, laarzen, eten, flares enz.)
Iemand had hier die betreffende versie van voorlaatste versie LP daar al eens op nagekeken en geconstateerd dat die waarschuwingszin er al wel degelijk in stond nalv. de berovingen op het pad in 2012. Weet niet welke versie de taalschool Spanish by the river gebruikte voor haar infomap, waar L en K in lazen..
bron?quote:Op woensdag 17 december 2014 15:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die zin was dus niet aanwezig in een eerdere versie. Ik maakte dezelfde fout als jij en ging op hetzelfde artikel af.
Dat blijkt dus onzin, omdat die zin er in eerdere LP-versies niet in stond.
Pfoe, was ergens deel 100 van dit topic ofzo, dat dit besproken werd.quote:
ik denk dat de bewolking land inwaarts trok. Hij zou dan iets eerder de foto hebben genomen. Maar ben geen weerkundige dus weet niet zeker.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als de foto's op dezelfde dag genomen zijn en dit hetzelfde wolkje is, dan was hij daar later dan K en L. Dan zou hij ze aan de andere kant van de mirador gezien kunnen hebben.
Waarom moet die foto op dezelfde dag gemaakt zijn, eigenlijk?quote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik denk dat de bewolking land inwaarts trok. Hij zou dan iets eerder de foto hebben genomen. Maar ben geen weerkundige dus weet niet zeker.
omdat p eerst zegt ik was daar en heb 2 meisjes gezien, maar ze lijken allemaal op elkaar. Vervolgens weet hij het niet meer zeker of hij daar was. Zegt de foto pas op 3 april te hebben genomen en op 5 april op zijn fb. 3 april was hij echter met E.G. bovenop de vulkaan Baru.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:52 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom moet die foto op dezelfde dag gemaakt zijn, eigenlijk?
straks denkt men nog dat ik zit te klonenquote:Op woensdag 17 december 2014 16:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
omdat p errst zegt ik was daar en hrb 2 meisjes gezien, maar ze lijken allemaal op rlkaar. Vervolgens weet hij het niey meer zeker of hij daar was. Zegt de foto pas op 3 april te hebben genomen en op 5 april op zijn fb. 3 april was hij echter met E.G. bovenop de vulkaan Baru.
Tot het ging regenen zal de wind uit het noorden gewaaid hebben volgens dit berichtquote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik denk dat de bewolking land inwaarts trok. Hij zou dan iets eerder de foto hebben genomen. Maar ben geen weerkundige dus weet niet zeker.
ah, ok, was het me niet om te doen hoor. Probeer me af en toe in de meiden hun mogelijke gedachtengangen te verplaatsen.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pfoe, was ergens deel 100 van dit topic ofzo, dat dit besproken werd.
Juist omdat ik net zo dacht als jij, viel het me zo op. We zitten fout door de taalschool te beschuldigen.
Ik denk dat dat de Pianista is.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:01 schreef Lutalo het volgende:
Waar zou de 'weg' die de bikers reden ( the benefits of retiring in Boquete) naar toe gaan?
Welk huis/finca/paddock/ is daarmee te bereiken?
Jij ook al een kloon Marrije?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:13 schreef Marrije het volgende:
straks denkt men nog dat ik zit te klonen
Ik weet dat het begin de Pianista trial is; later volgt de weg de Pianista rivier, zo te zien.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de Pianista is.
Je hebt op een gegeven moment ook een bruggetje naar links maar daar kun je niet met een auto overheen.
Op de video zie je nadat de truck is gepasseerd dat je een riviertje oversteekt en zie je rechts de rivier lopen.
Jammer dat de video stopt.
Je kunt in ieder geval een heel stuk met de auto
haha ik had mijn bril niet op.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
straks denkt men nog dat ik zit te klonen
haha, 4 manquote:Op woensdag 17 december 2014 17:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Jij ook al een kloon Marrije?
Dan praten we hier dus al maanden met maar vier man.
Goeie grap, een stormlooptopique dat er eigenlijk niet had moeten zijn.
Tijd om de Baru awards uit te reiken en ieder een eigen sendero te kiezen.
Kun jij je nog herinneren hoe ver je hebt doorgelopen MeloD?quote:
Pianista Trail.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kun jij je nog herinneren hoe ver je hebt doorgelopen MeloD?
En weet je ook waar dat bruggetje links naar toe gaat?
vergeet niet dat er 3 verschillende camera's zijn gebruikt.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:41 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
- Andere wolken;
- Bomen lijken anders;
- Het rood/roze in die boompjes rechts zijn anders.
ik hoop dat alle FOK kers hier de laatste kaartjes en conclusies van FOK niet op WS gaan delen.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Pianista Trail.
Is te zien op de diverse kaarten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |