Dat doet tie pas als hij die ge-eiste IS vlag heeft gekregenquote:Op maandag 15 december 2014 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij had ze ook kunnen onthoofden
Heb je ooit weleens het Oude Testament van de Bijbel gelezen??? Koran, Thorah en Oude Testament hebben zeer veel overeenkomsten en het Oude Testament bevat zeer veel gewelddadige passages en opdrachten voor gelovigen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Iemand vroeg al toen de ADF niet meer in uniforms mocht reizen, waar deze solidariteit TOEN was.
[..]
Wisten ze het zelf maar, de islam kun je niet zien als alleen een religie, de eisen in de Koran zijn erg duidelijk hoe de HELE wereld volgens de Sharia zou moeten leven. Daar is weinig religieus en al helemaal niets tolerants in.
Als je er geen reedt van snapt moet je het ook niet opperen. Heb je het oude testament gelezen?quote:Op maandag 15 december 2014 13:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens het Oude Testament van de Bijbel gelezen??? Koran, Thorah en Oude Testament hebben zeer veel overeenkomsten en het Oude Testament bevat zeer veel gewelddadige passages en opdrachten voor gelovigen.
Stenigen, homo's moeten dood, onderdrukking van vrouwen, iedereen MOET bekeren anders ben je voor de duivel etcetera.
Iedere religie heeft verschillende ideologieën. Is daardoor per definitie 1 religie of zijn alle religies fout?
Nee, de radicale ideologieën die afgeleid worden van een verder vreedzame religie misbruiken de teksten die in de heilige boeken staan.
Je kan ervoor kiezen om de (zwaar verouderde!) verhalen letterlijk te nemen, te zien als allegorische verhalen óf om alleen maar de stukken eruit te halen die toevallig passen bij je eigen (gewelddadige) ideologie.
*reet. Leer spellen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als je er geen reedt van snapt moet je het ook niet opperen. Heb je het oude testament gelezen?
Hij zit in een chocolade tent, opzich kan je dan wel lang volhouden qua energiequote:Op maandag 15 december 2014 13:20 schreef Religieisfacisme het volgende:
Dit gaat niet lang meer duren. Hij is in zijn eentje en hij is al 13 uur op de been. Tenzij die wat neusversnaperingen heeft meegenomen om wakker te blijven maar anders lijkt het me niet dat hij het nog 24 uur volhoudt. Daarnaast is het volgens mij een klungel die blijkbaar niet eens aan een IS vlag kon komen.
Dan snap je ook dat je bericht nergens op slaat. Of heb je het nieuwe testament niet gelezen en mis je de rode draad?quote:Op maandag 15 december 2014 13:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*reet. Leer spellen.
Ja ik heb het oude testament gelezen. Ik heb zelfs delen van de Koran en de Thorah gelezen. En nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met diens verschil dat Joden en Christenen een verlichting hebben doorgemaakt en tegenwoordig heel goed kunnen relativeren. Dat relativeringsvermogen, en daarmee o.a. empathie, ontbreekt totaal in de islamitische wereld.quote:Op maandag 15 december 2014 13:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens het Oude Testament van de Bijbel gelezen??? Koran, Thorah en Oude Testament hebben zeer veel overeenkomsten en het Oude Testament bevat zeer veel gewelddadige passages en opdrachten voor gelovigen.
Stenigen, homo's moeten dood, onderdrukking van vrouwen, iedereen MOET bekeren anders ben je voor de duivel etcetera.
ja kom op zeg.. het katholieke geloof doet tenminste nog aan collectes voor een betere wereldquote:Op maandag 15 december 2014 13:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Blij dat er een hoop Australiërs anders over denken:
Zoek maar op #illridewithyou op Twitter.
Het geloof wordt misbruikt om een totaal gestoorde ideologie over te brengen. Ken het verschil.
Oh geef mij uw wijsheid en laat mij genieten van uw feilloze inzichten!quote:Op maandag 15 december 2014 13:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan snap je ook dat je bericht nergens op slaat. Of heb je het nieuwe testament niet gelezen en mis je de rode draad?
Dit doen joden (vooral) in Europa dus al tientallen jaren, niemand die zó voor ze opkomt, misschien moesten er ook maar eens een paar joden wat kelen van burgers doorsnijden voor wat meer sympathie.quote:Op maandag 15 december 2014 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moslima's doen in Sydney uit angst sluier af: #illridewithyou
Te gek voor woorden, vindt Rachael Jacobs, een inwoonster van Sydney, die in de trein naar huis een moslima haar sluier af zag doen om maar niet op te vallen.
Jacobs benaderde de vrouw en zei tegen haar: "Doe de sluier weer over je gezicht, ik zal met je meelopen." De moslima begon te huilen en viel Jacobs uit dankbaarheid in de armen.
JUIST omdet de ISLAM de enige overgebleven religie is waar deze praktijken nog dagelijks van toepassing zijn en gepredikt worden; steniging, homo's van daken gooien enzovoort.quote:Op maandag 15 december 2014 13:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Iedere religie heeft verschillende ideologieën. Is daardoor per definitie 1 religie of zijn alle religies fout?
Zo hoor je me aan te spreken, dat is alvast het begin.quote:Op maandag 15 december 2014 13:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Oh geef mij uw wijsheid en laat mij genieten van uw feilloze inzichten!
Een hele goede zaak dat die haatfatima's hun sluiers nu eindelijk eens afdoen!quote:Op maandag 15 december 2014 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moslima's doen in Sydney uit angst sluier af: #illridewithyou
De gijzelnemer die in een café in Sydney een aantal mensen gevangenhoudt, heeft pro-islamitische sympathieën. En daarom houden moslims in de Australische stad de adem in: velen van hen worden ronduit vijandelijk benaderd.
Te gek voor woorden, vindt Rachael Jacobs, een inwoonster van Sydney, die in de trein naar huis een moslima haar sluier af zag doen om maar niet op te vallen.
Jacobs benaderde de vrouw en zei tegen haar: "Doe de sluier weer over je gezicht, ik zal met je meelopen." De moslima begon te huilen en viel Jacobs uit dankbaarheid in de armen.
Veel mensen zagen het voorval. Het inspireerde een van hen tot de hashtag #illridewithyou, die al door ruim 40.000 mensen is geretweet. En dat aantal loopt nog steeds hard op.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)er-af-illridewithyou
Het klopt dat de radicale islam nu hetzelfde doormaakt als met de christelijke kruisvaarders, de Spaanse inquisitie en en beeldenstorm.quote:Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Met diens verschil dat Joden en Christenen een verlichting hebben doorgemaakt en tegenwoordig heel goed kunnen relativeren. Dat relativeringsvermogen, en daarmee o.a. empathie, ontbreekt totaal in de islamitische wereld.
stukje terug ergens in dit topic een picture van een artikel waarin bijna alle moslim genootschappen in australie hier afstand van nemen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een hele goede zaak dat die haatfatima's hun sluiers nu eindelijk eens afdoen!
als ze licht getint zijn heb ik mijn twijfels , het is natuurlijk wel winter hequote:Op maandag 15 december 2014 13:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jonge kerels van 18 die hun gezicht bedekken in een winkel vertrouw jij ook?
Je moet een religie ook niet veroordelen op wie het gelooft, maar op waar het voor staat. In dat opzicht is elke religie totale kolder en dient elke religie veroordeeld te worden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:38 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het klopt dat de radicale islam nu hetzelfde doormaakt als met de christelijke kruisvaarders, de Spaanse inquisitie en en beeldenstorm.
En ja, de radicale islam loopt daar ettelijke eeuwen mee achter. Gezien de lessen uit het verleden, het feit dat we de afgelopen eeuwen steeds vreedzamer en (meestal) toleranter naar elkaar toe leven vind ik dat hun Heilige Oorlog totaal bespottelijk en middeleeuws is.
Echter is er ook een meerderheid van moslims die NIET radicaal is en die ook vinden dat je elkaar op z'n minst moet tolereren.
Niet iedereen over één kam scheren en niet een religie veroordelen op de mensen die de radicaalste ideologie belijden.
Oh wacht ik was vergeten dat angst en xenofobie de nuance verbant.quote:Op maandag 15 december 2014 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom is het argument van islam goedpraters toch altijd, maar kijk naar de joden en christenen!!?
Ook alleen maar voor de bühne. Achter gesloten deuren gaat het feestje los.quote:Op maandag 15 december 2014 13:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
stukje terug ergens in dit topic een picture van een artikel waarin bijna alle moslim genootschappen in australie hier afstand van nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |