Rest te lezen in bron.quote:Update 10:06 uur
Sky News UK meldt inmiddels dat de gijzelnemer aan de politie heeft laten weten dat hij in het café en in het zakendistrict in totaal 4 bommen heeft geplaatst welke hij op afstand kan bedienen.
Hij komt niet echt daadkrachtig over. Niet een juist persoon op dit moment, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 december 2014 02:55 schreef Caland het volgende:
Wel fijn dat die premier zijn toespraak voor een kerstboom geeft. Geeft je toch een beetje dat gezellige decembergevoel.
Oh dus daar wordt kerst overgeslagen? Raar.quote:Op maandag 15 december 2014 02:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kerstgevoel doen we niet aan hier. Hartje zomer.
Dat zeg ik niet. Maar het gevoel heb je niet.quote:Op maandag 15 december 2014 02:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh dus daar wordt kerst overgeslagen? Raar.
Ja soms wel maar vaak ook niet. Als ik kijk naar Beslan, 9/11, Madrid enz daar hebben ze toch heel veel slachtoffers weten te maken.quote:Op maandag 15 december 2014 02:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan zijn ze in dit geval wel erg dom bezig
Oh. Klinkt niet erg logisch.quote:Op maandag 15 december 2014 02:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het gevoel heb je niet.
Nou meid, wat een ramp hè, dat ze niet even opschieten voor jij naar bed moet.quote:Op maandag 15 december 2014 03:08 schreef PinkLow het volgende:
Waarom duurt het zo lang... ik ga ook slapen. Doei
Lijken in de verste verte niet op elkaar.quote:Op maandag 15 december 2014 03:16 schreef Deadline11 het volgende:
https://twitter.com/Anuv_/status/544313983134875648/photo/1
quote:2GB radio now taking unscheduled commercial break to speak with a caller claiming to be inside the Sydney cafe, being forced to call
Server rookt al.quote:Op maandag 15 december 2014 03:27 schreef Deadline11 het volgende:
[..]
http://www.2gb.com/listen-live
http://nos.nl/teletekst#126quote:Op maandag 15 december 2014 03:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand even een korte samenvatting van wat de PM zei? Ik kreeg telefoon.
Mr Abbott: "We have to appreciate that even in a society such as ours there are people who would wish to do us harm."quote:Op maandag 15 december 2014 03:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand even een korte samenvatting van wat de PM zei? Ik kreeg telefoon.
quote:HADLEY says the gunman wanted the hostage to talk LIVE on the air. Hadley says he will not do that because he is not a trained negotiator.
= de radiopresentator. Jezus, de druk die op die man ligt.quote:HADLEY has been asked to call the mans phone again at 1:30pm. He says he could hear the gunman yelling orders to the hostage.
Het is wel zoquote:
Hier wordt dat ontkendquote:Op maandag 15 december 2014 03:39 schreef star_gazer het volgende:
Lijkt me sterk dat ze kunnen bellen: GSM is platgegooid rondom het cafe, om te voorkomen dat ze eventueel bommen zouden laten afgaan enz.
Bron: http://www.smh.com.au/nsw(...)20141215-1278cx.htmlquote:No disruption to mobile services in the city
This is from Deputy Technology Editor Ben Grubb: Despite Channel Seven reports that mobile phone services have been shut down in the CBD at the request of police this is not the case. "There is no disruption to Optus' mobile network in the Sydney CBD. Customers' voice and data services are operational," an Optus spokeswoman said. Telstra and Vodafone spokespeople would not comment, although it's understood they have not shut down services either. The issues may be related to congestion from people posting photos to social media using the mobile networks and making calls at the same time. NSW Police is yet to comment on whether it is using any mobile phone jamming equipment, although use of such equipment is illegal unless approved by the communications regulator, the Australian Communications and Media Authority.
quote:1.38pm: NSW Police Commisisioner Andrew Scipione has confirmed that the person who rang Ray Hadley was a hostage.
Er zijn misschien meerdere mannen die een headshot moeten hebben. Maakt t iets lastiger.quote:Op maandag 15 december 2014 03:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Geef die man een headshot, kunnen we weer tot de orde van de dag overgaan.
Hij staat ook nogeens tussen de gegijzeldenquote:Op maandag 15 december 2014 03:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er zijn misschien meerdere mannen die een headshot moeten hebben. Maakt t iets lastiger.
Dat is een aanname volgens mijquote:Op maandag 15 december 2014 03:55 schreef TLC het volgende:
Ongeveer 40 man gegijzeld hoorde ik ? (inclusief 10 medewerkers)
Daar heb je flink wat mankracht voor nodig om ze in bedwang te houden lijkt me.
Er zijn minstens een stuk of 10 mensen binnen, want de ooggetuigen die vlak voor de deur stonden hebben genoeg mensen zien.quote:Op maandag 15 december 2014 03:59 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat is een aanname volgens mij
Ik zag hem op beeld hij stond heen en weer te lopen tussen 3 mensen...
Ja klopt.quote:Op maandag 15 december 2014 04:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er zijn minstens een stuk of 10 mensen binnen, want de ooggetuigen die vlak voor de deur stonden hebben genoeg mensen zien.
Dat werd verteld op de BBC maar natuurlijk zal niemand het exacte aantal nog wetenquote:Op maandag 15 december 2014 03:59 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat is een aanname volgens mij
Ik zag hem op beeld hij stond heen en weer te lopen tussen 3 mensen...
Ik zal de Australische premier ff mailen dat ze ff op moeten schieten voor jequote:Op maandag 15 december 2014 03:11 schreef LTVDK het volgende:
In dit tempo is het morgenavond vast nog wel bezig ja
At least one.quote:Op maandag 15 december 2014 04:04 schreef star_gazer het volgende:
Commissaris was net aan het woord: het gaat om één gijzelnemer en vooralsnog een onbekend aantal gegijzelden.
Commissioner Scipione: "There's at least one [hostage taker]," there may be more.quote:Op maandag 15 december 2014 04:04 schreef star_gazer het volgende:
Commissaris was net aan het woord: het gaat om één gijzelnemer en vooralsnog een onbekend aantal gegijzelden.
quote:Op maandag 15 december 2014 04:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik hoor verschillende verhalen: 13 en 30 gegijzelden.
"thirteen" en "thirty" in een Australisch accent liggen nogal dicht elkaar.
De eigenaar van Lindt heeft het over tot 50 man. Het kan allemaal.quote:1.51pm: There is a lot of confusion over how many people are held in the cafe with the gunman. Chris Kenny, who left the cafe moments before the siege began, says that there were about 12 customers there when he was inside, and three or four staff.
Kan alsnog gaan om iemand die gewoon geld wil zien oid, dan is het niet meteen terrorisme.quote:Op maandag 15 december 2014 04:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Commissioner Scipione: 'We have not yet confirmed this is a terrorist event.'
Misschien is het de Australische Bananasplit!!
Want mensen die geld willen hebben lopen met een bandana met daarop de tekst 'Wij zijn soldaten voor Mohammed'?quote:Op maandag 15 december 2014 04:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan alsnog gaan om iemand die gewoon geld wil zien oid, dan is het niet meteen terrorisme.
Want mensen die terreur willen zaaien gaan eerst urenlang gijzelaars vasthouden in downtown Sydney? Dit lijkt me eerder te doen om geld of iets als vrijlating van gevangenen oid. Hoeft dus niet meteen terreur te zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 05:16 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Want mensen die geld willen hebben lopen met een bandana met daarop de tekst 'Wij zijn soldaten voor Mohammed'?
Bron?quote:Op maandag 15 december 2014 06:07 schreef RensAjacied het volgende:
Ik zit woon nu in Australië en het is heel erg groot nieuws hier (ook niet zo gek). Alle televisiezenders zijn de hele dag LIVE over het gebeuren in Sydney. De rechtse regering die nu aan de macht is hier, heeft hier helaas ontzettend veel profijt van.
Helaas? Alleen maar goed toch. Of heb jij liever nog meer islam?quote:Op maandag 15 december 2014 06:07 schreef RensAjacied het volgende:
Ik zit woon nu in Australië en het is heel erg groot nieuws hier (ook niet zo gek). Alle televisiezenders zijn de hele dag LIVE over het gebeuren in Sydney. De rechtse regering die nu aan de macht is hier, heeft hier helaas ontzettend veel profijt van.
Iedereen met een beetje gezond verstand kan op zijn boerenklompen aanvoelen dat de premier weer stijgt in de peilingen. Momenteel staat hij er heel slecht voor maar dit kan je natuurlijk weer gebruiken als anti-islam propaganda en dat scoort. Niet dat ik een voorstander van de islam ben of elk ander geloof maar die hele premier deugt voor geen meter.quote:
Het is juist te bedoeling van deze mensen om paniek te zaaien. Toegeven is geen optie lijkt mij.quote:Op maandag 15 december 2014 06:20 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Helaas? Alleen maar goed toch. Of heb jij liever nog meer islam?
Ja, vieze rechtse politiek met hun vaderlandsliefde. Gatverredamme. En natuurlijk de schuld meteen weer naar de mensen met godsliefde schuiven. Bah! Verkapte nazi's zijn het. Zo kwam ik laatst een Nederlander tegen die zei dat hij liever rookworst at dan couscous. Heb 'm gelijk een knal voor z'n muil gegeven, pleurislijert dat 'ie er was die racist. En dan nog vriendelijk lachen ook, en z'n excuses aanbieden en dan zeggen dat hij er gewoon van kinds af aan mee is opgegroeid. Nou, toen was 't hek echt helemaal van de dam. Die kaaskop gaat gewoon niet mee met z'n tijd. Tegenwoordig is couscous lekkerder, dat weet iedereen.quote:Op maandag 15 december 2014 06:20 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Helaas? Alleen maar goed toch. Of heb jij liever nog meer islam?
Daar gaat het helemaal niet om... het is alleen dat hij op dit onderwerp goed gaat scoren en dat iedereen zijn andere slechte beslissingen weer snel vergeten. Ik heb het helemaal niet over dat links goed is of rechts goed is. Het is gewoon een dramatische leider maar hij zal het overleven door dit geneuzel van een paar islamitische gekken (en ja het probleem is groter dan alleen dit). Zonde!quote:Op maandag 15 december 2014 06:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, vieze rechtse politiek met hun vaderlandsliefde. Gatverredamme. En natuurlijk de schuld meteen weer naar de mensen met godsliefde schuiven. Bah! Verkapte nazi's zijn het. Zo kwam ik laatst een Nederlander tegen die zei dat hij liever rookworst at dan couscous. Heb 'm gelijk een knal voor z'n muil gegeven, pleurislijert dat 'ie er was die racist. En dan nog vriendelijk lachen ook, en z'n excuses aanbieden en dan zeggen dat hij er gewoon van kinds af aan mee is opgegroeid. Nou, toen was 't hek echt helemaal van de dam. Die kaaskop gaat gewoon niet mee met z'n tijd. Tegenwoordig is couscous lekkerder, dat weet iedereen.
Ik weet niet of je wel eens wat leest over de Australische regering, maar vaderlandsliefde hebben ze ZEKER niet. Abbot zet vol in op kolen terwijl bosbranden door een warmer klimaat elk jaar meer oppervlakte eisen. En ze willen nota bene puin gaan dumpen bij het great barrier reef. Laat staan hoe ze censuur toepassen op games en dergelijke. Nee de huidige regering daar gaat alleen voor het geld.quote:Op maandag 15 december 2014 06:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, vieze rechtse politiek met hun vaderlandsliefde. Gatverredamme. En natuurlijk de schuld meteen weer naar de mensen met godsliefde schuiven. Bah! Verkapte nazi's zijn het. Zo kwam ik laatst een Nederlander tegen die zei dat hij liever rookworst at dan couscous. Heb 'm gelijk een knal voor z'n muil gegeven, pleurislijert dat 'ie er was die racist. En dan nog vriendelijk lachen ook, en z'n excuses aanbieden en dan zeggen dat hij er gewoon van kinds af aan mee is opgegroeid. Nou, toen was 't hek echt helemaal van de dam. Die kaaskop gaat gewoon niet mee met z'n tijd. Tegenwoordig is couscous lekkerder, dat weet iedereen.
Een verbod willen op GTA Vquote:Op maandag 15 december 2014 06:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens wat leest over de Australische regering, maar vaderlandsliefde hebben ze ZEKER niet. Abbot zet vol in op kolen terwijl bosbranden door een warmer klimaat elk jaar meer oppervlakte eisen. En ze willen nota bene puin gaan dumpen bij het great barrier reef. Laat staan hoe ze censuur toepassen op games en dergelijke. Nee de huidige regering daar gaat alleen voor het geld.
Dat is alleen geen specifiek probleem met rechtse partijen. Dat geldt voor alle politiek. Elke scheet in 't nieuws is de mogelijkheid om de eigen partij er beter op te zetten. Klimaatangst hier, migratieproblemen daar, inpolderen, kwartjes van Kok, belastingteruggave, belastingverhoging, naheffing, etc. Verkiezingen slaan gewoon nergens meer op. Daarom, zie dit gewoon even los van die premier. Dat deze man nu in dit café mensen gijzelt, komt niet door meer afval in de barrier reef.quote:Op maandag 15 december 2014 06:26 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om... het is alleen dat hij op dit onderwerp goed gaat scoren en dat iedereen zijn andere slechte beslissingen weer snel vergeten. Ik heb het helemaal niet over dat links goed is of rechts goed is. Het is gewoon een dramatische leider maar hij zal het overleven door dit geneuzel van een paar islamitische gekken (en ja het probleem is groter dan alleen dit). Zonde!
Paniek zaaien, islam minder maken, het doel heiligt de middelen.quote:Op maandag 15 december 2014 06:24 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje gezond verstand kan op zijn boerenklompen aanvoelen dat de premier weer stijgt in de peilingen. Momenteel staat hij er heel slecht voor maar dit kan je natuurlijk weer gebruiken als anti-islam propaganda en dat scoort. Niet dat ik een voorstander van de islam ben of elk ander geloof maar die hele premier deugt voor geen meter.
[..]
Het is juist te bedoeling van deze mensen om paniek te zaaien. Toegeven is geen optie lijkt mij.
quote:Op maandag 15 december 2014 06:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Genoeg streams online.quote:Op maandag 15 december 2014 06:36 schreef RensAjacied het volgende:
Via welke zender volgen jullie het? Ontvangen jullie Australische televisie?
Veel Australische sites met live feed zijn niet meer region restricted nu. M'n broertje is op dit moment in Australië dus die laat ook af en toe wat weten.quote:Op maandag 15 december 2014 06:36 schreef RensAjacied het volgende:
Via welke zender volgen jullie het? Ontvangen jullie Australische televisie?
Ik zap een beetje tussen ABC en 9news.quote:Op maandag 15 december 2014 06:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Veel Australische sites met live feed zijn niet meer region restricted nu. M'n broertje is op dit moment in Australië dus die laat ook af en toe wat weten.
Ze zijn niet vrijgelaten maar ontsnapt. Ik kijk nu naar de beelden van die mensen die uit het gebouw rennen. Het is duidelijk dat ze niet zijn vrijgelaten. Dus de gijzelnemers heeft ze niet laten gaan.quote:Op maandag 15 december 2014 06:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, als die gijzelnemer al drie mensen heeft laten gaan, denk ik dat het misschien wel goed zal aflopen. Lijkt er in ieder geval op dat hij alleen is en dat hij die mensen heeft laten gaan zodat hij 't in z'n eentje kan bijbenen. Is toch makkelijker als je precies 10 mensen in de gaten moet houden in plaats van 13. Als ik gijzelnemer zou zijn, zou ik er misschien nog vijf uitgooien.
Maar als 3 gegijzelden zijn ontsnapt, zal de gijzelnemer dat niet echt fijn vinden..quote:Op maandag 15 december 2014 06:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, als die gijzelnemer al drie mensen heeft laten gaan, denk ik dat het misschien wel goed zal aflopen. Lijkt er in ieder geval op dat hij alleen is en dat hij die mensen heeft laten gaan zodat hij 't in z'n eentje kan bijbenen. Is toch makkelijker als je precies 10 mensen in de gaten moet houden in plaats van 13. Als ik gijzelnemer zou zijn, zou ik er misschien nog vijf uitgooien.
Ik zou ook rennen als ik vrijgelaten zou zijn, hoor. Zo snel mogelijk weg voordat hij van gedachten verandert.quote:Op maandag 15 december 2014 06:41 schreef RensAjacied het volgende:
Ze zijn niet vrijgelaten maar ontsnapt. Ik kijk nu naar de beelden van die mensen die uit het gebouw rennen. Het is duidelijk dat ze niet zijn vrijgelaten. Dus de gijzelnemers heeft ze niet laten gaan.
Op 9news stond net groot in beeld dat ze waren ontsnapt en niet vrijgelaten.quote:Op maandag 15 december 2014 06:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar als 3 gegijzelden zijn ontsnapt, zal de gijzelnemer dat niet echt fijn vinden..
Australische media meldde dat ze zijn ontsnapt.quote:Op maandag 15 december 2014 06:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou ook rennen als ik vrijgelaten zou zijn, hoor. Zo snel mogelijk weg voordat hij van gedachten verandert.
Zolang dat niet door officiële instanties is bevestigd, hou ik nog een behoorlijke slag om de arm.quote:Op maandag 15 december 2014 06:43 schreef RensAjacied het volgende:
Op 9news stond net groot in beeld dat ze waren ontsnapt en niet vrijgelaten.
twitter:tomsteinfort twitterde op maandag 15-12-2014 om 06:41:44BREAKING: Two hostages have made contact with @9NewsSyd - they have been passed onto the police. Family members have been contacted reageer retweet
Weten we niet.quote:
Weten we niet.quote:Is hij echt alleen?
quote:Heeft Australië troepen in het midden oosten?
http://www.wsws.org/en/articles/2014/10/24/iraq-o24.htmlquote:The Abbott government, backed by the opposition Labor Party, is stepping up Australia’s military involvement in the US-led Iraq-Syria war. This week, Australian fighter jets conducted further air strikes in Iraq while Foreign Minister Julie Bishop flew to Baghdad to insist on the finalisation of a delayed legal agreement for the deployment of 200 elite SAS troops.
Oud, en incorrect, nieuws.quote:Op maandag 15 december 2014 06:49 schreef tong80 het volgende:
In Sydney is groot alarm geslagen vanwege een gijzeling in een café.De politie kan niet zeggen hoeveel mensen er gegijzeld worden.Voor het raam is een zwarte vlag met een Arabische tekst
te zien.Het zou geen vlag van IS zijn.
De politie gaat ervanuit dat er één gewapende gijzelnemer is.Er is nog geen contact met de dader.De politiechef kan nog niet zeggen of er sprake is van een terroristische daad.
Een groot gebied rondom het café van chocolademerk Lindt is afgezet.Dat is in het zakendistrict van de stad.Ook het openbaar vervoer rijdt er niet en kantoorgebouwen zijn ontruimd.
Het is tong. Die post in elk topic onzin zodat z'n postcount niet verpietert.quote:
quote:Op maandag 15 december 2014 06:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is tong. Die post in elk topic onzin zodat z'n postcount niet verpietert.
There is no god but the God, Muhammad is the messenger of the God.quote:Op maandag 15 december 2014 07:00 schreef Beauke het volgende:
Kan iemand lezen wat er op die vlag staat?
Fijn voor hun. Zegt wel iets over de gijzelaar dan, die heeft het allemaal niet echt onder controle.quote:Op maandag 15 december 2014 07:01 schreef tong80 het volgende:
CNN meldt nog 2 ontsnapt. Dat maakt 5.
[05:08PM] UNCONFIRMED Hostages may have been freed due to negotiations between gunman and police.quote:Op maandag 15 december 2014 07:01 schreef tong80 het volgende:
CNN meldt nog 2 ontsnapt. Dat maakt 5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |