twitter:ErienneLette twitterde op maandag 15-12-2014 om 00:16:11#BREAKING | A man with a shotgun is holding several people hostage in #Sydney: http://t.co/x3HolDn16j http://t.co/KpXfdLRGVn reageer retweet
Hm die expert is wel on point.quote:Op maandag 15 december 2014 00:50 schreef GGMM het volgende:
Live stream van het nieuws daar: https://au.news.yahoo.com(...)yahoo-7-live-sydney/
De Shahada vlag. Wordt regelmatig gebruikt door terroristen. Niet dat er enige twijfel is over dat dit terroristen zijn.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De Shahada vlag. Wordt regelmatig gebruikt door terroristen. Niet dat er enige twijfel is over dat dit terroristen zijn.
quote:Gewapende man gijzelt winkel in Sydney
Een gewapende man houdt enkele mensen gegijzeld in een chocoladewinkel in de Australische stad Sydney. De politie bereidt een actie voor.
Dat meldt het Australische Channel 7.
Beelden op de Australische televisie laten zeker drie mensen zien die met hun handen tegen de ramen staan. Volgens Ook is er een zwarte vlag te zien met Arabisch opschrift. Volgens de zender zijn er meer dan tien mensen gegijzeld.
De politie heeft de omgeving van de winkel afgezet. Volgens Australian Broadcasting Corporation zijn er zwaar bewapende politievoertuigen gearriveerd bij de winkel.
Door: NU.nl
Zouden 1-2 gijzelnemers en 13 gijzelaars zijn.quote:
Gijzelingen zijn dagelijkse kost in Australië? Wat een gevaarlijk land zeg.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het is wat, dagelijks gijzelingen maar nu is het een gast met vlag en ineens is het groot nieuws.
De verspilde miljarden die we in het surveillancesysteem pompen moeten immers wel worden verantwoord.
Heeft geen enkele zin nee, Mosul, Raqqa en andere Jihad bolwerken waar ze die zogenaamde staat willen stichten carpet bomben en onbewoonbaar maken is economisch en strategisch een veel betere optie.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De verspilde miljarden die we in het surveillancesysteem pompen moeten immers wel worden verantwoord.
Dit is de vlag die jihadisten bijna altijd gebruiken, dus als het een jihadist is heeft hij de goede vlag.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef clumsy_clown het volgende:
CNN en BBC world zijn iig live.
Ik zet m'n geld op een mongool die tekeer wil gaan en de verkeerde vlag erbij heeft gepakt. Al heeft Australië natuurlijk wel het een en ander aan anti-terrorisme gedaan.
Er vinden geen dagelijkse gijzelingen plaats in het westen, dus onzin wat je zegt.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het is wat, dagelijks gijzelingen maar nu is het een gast met vlag en ineens is het groot nieuws.
Echter heeft die vlag helaas wel een paar duizend aanhangers wereldwijd, als het er al niet meer zijn. Toch wel een verschilletje met een random overval/gijzeling zonder diepere overtuiging.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit is geen gebruikelijke gijzeling. 'Normale' gijzelingen zijn er bijvoorbeeld bij bankovervallen. Daders willen een vrije aftocht bewerkstelligen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopenquote:Op maandag 15 december 2014 01:23 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik hoop dat zij die gekken snel een kopje kleiner kunnen maken en dat de bezoekers weer veilig naar huis kunnen.
Ja ik hoop het ook maar ik denk het ook niet...quote:Op maandag 15 december 2014 01:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopen
Meh, ik vind het een vent die érg veel aannames doet. Het is het centrale business district, daar in een koffiezaakje de boel opblazen is ook geen kleine target.quote:Op maandag 15 december 2014 01:28 schreef spijkerbroek het volgende:
ABC-expert denkt dat het een foutje is; dat hij niet bedoeld heeft om die chocolaterie te gijzelen.
Hij is in een gebied met veel grotere targets. De expert denkt dat hij op weg was naar iets groters, maar dat hij gespot werd en de chocolaterie in is gedoken. Wat dus ook betekent dat de gijzelnemers in de val zitten, en wellicht onberekenbaar.
ik ook niet, je weet niet waar zulke fanatiekelingen toe in staat zijnquote:Op maandag 15 december 2014 01:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopen
Inderdaad, voor een jihadist is dat het ultieme offer, zichzelf opofferen in naam van zijn god en geloof. Het is te hopen dat de gijzelaars dat ook beseffen en misschien tijdig een overweging kunnen maken op een cruciaal moment.quote:Op maandag 15 december 2014 01:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Er is idd een verschil tussen een gijzeling voor geldelijk/materieel gewin en een gijzeling voor publiciteit.
Bij de eerste vallen er meestal geen onschuldige slachtoffers; bij de tweede heb je een grote kans op onschuldige slachtoffers.
Ik zeg er daarom ook expres twee keer "denkt" bij.quote:Op maandag 15 december 2014 01:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Meh, ik vind het een vent die érg veel aannames doet. Het is het centrale business district, daar in een koffiezaakje de boel opblazen is ook geen kleine target.
mwah snipertjes op de daken. Pats gijzelaars doodquote:Op maandag 15 december 2014 01:29 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
ik ook niet, je weet niet waar zulke fanatiekelingen toe in staat zijn
Moet je wel precies weten wie de gijzelnemers zijn. En dan moeten alle gijzelnemers wel tegelijkertijd uitgeschakeld worden.quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef Jimbo het volgende:
mwah snipertjes op de daken. Pats gijzelaars dood
quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef hpeopjes het volgende:
Misschien wel een massa-onthoofding op live televee!
Kan ook prima het echt gekozen doelwit zijn. Boodschap: 'jullie zijn nergens veilig'quote:Op maandag 15 december 2014 01:28 schreef spijkerbroek het volgende:
ABC-expert denkt dat het een foutje is; dat hij niet bedoeld heeft om die chocolaterie te gijzelen.
Hij is in een gebied met veel grotere targets. De expert denkt dat hij op weg was naar iets groters, maar dat hij gespot werd en de chocolaterie in is gedoken. Wat dus ook betekent dat de gijzelnemers in de val zitten, en wellicht onberekenbaar.
Wat clumsy_clown zegt dus...
Dan gaat de stream wel ff offline hier.quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef hpeopjes het volgende:
Misschien wel een massa-onthoofding op live televee!
Oh jammer. Het is er weer zoeentje, zo'n gek met wanen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Gijzelaar heeft contact opgenomen met een radiostation, maakt demands. Hij heeft gezegd dat er verschillende bommen op verschillende plekken in Sydney liggen, oa Opera House.
ik hoop dat ze niet toegeven en dat hij zijn demands in een donker gat kan steken en als bonus een gaatje in zijn kop krijgt.quote:Op maandag 15 december 2014 01:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Gijzelaar heeft contact opgenomen met een radiostation, maakt demands. Hij heeft gezegd dat er verschillende bommen op verschillende plekken in Sydney liggen, oa Opera House. Hij eist contact met de prime-minister.
Lijkt een constante lus te zijn van dezelfde beeldenquote:
quote:Op maandag 15 december 2014 01:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Gijzelaar heeft contact opgenomen met een radiostation, maakt demands. Hij heeft gezegd dat er verschillende bommen op verschillende plekken in Sydney liggen, oa Opera House. Hij eist contact met de prime-minister.
Bron aub!quote:Op maandag 15 december 2014 01:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Er is al jaren gezeik met moslims in Australië. Een beetje vergelijkbaar met hier. En de bevolking begint het steeds minder te pikken; ook vergelijkbaar met hier.quote:Op maandag 15 december 2014 01:35 schreef WammesWaggel het volgende:
De islam in Australie... dat is zoiets als de slang in het paradijs.
CNN, degene die het zei was een pief van Seven Network, een netwerk wat een studio heeft op het plein.quote:
Doe geen moeite, die zappen waarschijnlijk toch weg als de actie begint en het bloed begint te vloeien. Zeg maar, op het moment waar iedereen op zit te wachten dus.quote:
Ja dat is het volgens mij ook. Heb geen zin meer om bed uit te gaan voor laptop, jammerquote:Op maandag 15 december 2014 01:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lijkt een constante lus te zijn van dezelfde beelden
Hier zeggen ze ook dat de gijzelaar contact heeft opgenomen met een radiostation en dreigingen en demands heeft gemaakt.quote:Op maandag 15 december 2014 01:39 schreef PierreTT het volgende:
http://m.couriermail.com.(...)ihslxi-1227156341960
ISIS zelf of een losse actie gebaseerd op de ideologie ervan, de uitkomst blijft hetzelfde: terrorisme.quote:Op maandag 15 december 2014 01:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Die TT ook, alsof het al bewezen is dat ISIS hier ook maar iets mee heeft te maken. Niveautje Telegraaf.
Jup of het nou IS is of een of andere kleine groep het effect is hetzelfde. En het hele idee van IS is juist dat mensen hun eigen plannen uitvoeren.quote:Op maandag 15 december 2014 01:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ISIS zelf of een losse actie gebaseerd op de ideologie ervan, de uitkomst blijft hetzelfde: terrorisme.
Thanks. Even proberen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:48 schreef MrKrabz het volgende:
Ik kijk een sky news livestream via youtube aangezien ik in bed lig en die kut Ziggo tv app niet werkt.
Welke streamquote:Op maandag 15 december 2014 01:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Die beelden van de gegijzelden tegen het raam zijn wel heul naar.
thx. hopelijk is het geen afleiding voor een grotere aanval oid.quote:Op maandag 15 december 2014 01:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Op CNN nu ook, en de stream van ABC ook.
Ze gaan uit van een lone wolf, of dat is in ieder geval de hoop.quote:Op maandag 15 december 2014 01:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
thx. hopelijk is het geen afleiding voor een grotere aanval oid.
Volgens mij valt het daar wel mee vergeleken met Europa. Toen ik er een paar jaar geleden was heb ik amper moslims gezien.quote:Op maandag 15 december 2014 01:37 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is al jaren gezeik met moslims in Australië. Een beetje vergelijkbaar met hier. En de bevolking begint het steeds minder te pikken; ook vergelijkbaar met hier.
really..... heb je wel goed rondgekeken?quote:Op maandag 15 december 2014 01:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens mij valt het daar wel mee vergeleken met Europa. Toen ik er een paar jaar geleden was heb ik amper moslims gezien.
hoop dat er snel een einde aan gemaakt word en dat deze mensen en de anderen die binnen weer vrij zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |