twitter:ErienneLette twitterde op maandag 15-12-2014 om 00:16:11#BREAKING | A man with a shotgun is holding several people hostage in #Sydney: http://t.co/x3HolDn16j http://t.co/KpXfdLRGVn reageer retweet
Hm die expert is wel on point.quote:Op maandag 15 december 2014 00:50 schreef GGMM het volgende:
Live stream van het nieuws daar: https://au.news.yahoo.com(...)yahoo-7-live-sydney/
De Shahada vlag. Wordt regelmatig gebruikt door terroristen. Niet dat er enige twijfel is over dat dit terroristen zijn.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De Shahada vlag. Wordt regelmatig gebruikt door terroristen. Niet dat er enige twijfel is over dat dit terroristen zijn.
quote:Gewapende man gijzelt winkel in Sydney
Een gewapende man houdt enkele mensen gegijzeld in een chocoladewinkel in de Australische stad Sydney. De politie bereidt een actie voor.
Dat meldt het Australische Channel 7.
Beelden op de Australische televisie laten zeker drie mensen zien die met hun handen tegen de ramen staan. Volgens Ook is er een zwarte vlag te zien met Arabisch opschrift. Volgens de zender zijn er meer dan tien mensen gegijzeld.
De politie heeft de omgeving van de winkel afgezet. Volgens Australian Broadcasting Corporation zijn er zwaar bewapende politievoertuigen gearriveerd bij de winkel.
Door: NU.nl
Zouden 1-2 gijzelnemers en 13 gijzelaars zijn.quote:
Gijzelingen zijn dagelijkse kost in Australië? Wat een gevaarlijk land zeg.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het is wat, dagelijks gijzelingen maar nu is het een gast met vlag en ineens is het groot nieuws.
De verspilde miljarden die we in het surveillancesysteem pompen moeten immers wel worden verantwoord.
Heeft geen enkele zin nee, Mosul, Raqqa en andere Jihad bolwerken waar ze die zogenaamde staat willen stichten carpet bomben en onbewoonbaar maken is economisch en strategisch een veel betere optie.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De verspilde miljarden die we in het surveillancesysteem pompen moeten immers wel worden verantwoord.
Dit is de vlag die jihadisten bijna altijd gebruiken, dus als het een jihadist is heeft hij de goede vlag.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef clumsy_clown het volgende:
CNN en BBC world zijn iig live.
Ik zet m'n geld op een mongool die tekeer wil gaan en de verkeerde vlag erbij heeft gepakt. Al heeft Australië natuurlijk wel het een en ander aan anti-terrorisme gedaan.
Er vinden geen dagelijkse gijzelingen plaats in het westen, dus onzin wat je zegt.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het is wat, dagelijks gijzelingen maar nu is het een gast met vlag en ineens is het groot nieuws.
Echter heeft die vlag helaas wel een paar duizend aanhangers wereldwijd, als het er al niet meer zijn. Toch wel een verschilletje met een random overval/gijzeling zonder diepere overtuiging.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit is geen gebruikelijke gijzeling. 'Normale' gijzelingen zijn er bijvoorbeeld bij bankovervallen. Daders willen een vrije aftocht bewerkstelligen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopenquote:Op maandag 15 december 2014 01:23 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik hoop dat zij die gekken snel een kopje kleiner kunnen maken en dat de bezoekers weer veilig naar huis kunnen.
Ja ik hoop het ook maar ik denk het ook niet...quote:Op maandag 15 december 2014 01:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopen
Meh, ik vind het een vent die érg veel aannames doet. Het is het centrale business district, daar in een koffiezaakje de boel opblazen is ook geen kleine target.quote:Op maandag 15 december 2014 01:28 schreef spijkerbroek het volgende:
ABC-expert denkt dat het een foutje is; dat hij niet bedoeld heeft om die chocolaterie te gijzelen.
Hij is in een gebied met veel grotere targets. De expert denkt dat hij op weg was naar iets groters, maar dat hij gespot werd en de chocolaterie in is gedoken. Wat dus ook betekent dat de gijzelnemers in de val zitten, en wellicht onberekenbaar.
ik ook niet, je weet niet waar zulke fanatiekelingen toe in staat zijnquote:Op maandag 15 december 2014 01:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Idem, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopen
Inderdaad, voor een jihadist is dat het ultieme offer, zichzelf opofferen in naam van zijn god en geloof. Het is te hopen dat de gijzelaars dat ook beseffen en misschien tijdig een overweging kunnen maken op een cruciaal moment.quote:Op maandag 15 december 2014 01:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Er is idd een verschil tussen een gijzeling voor geldelijk/materieel gewin en een gijzeling voor publiciteit.
Bij de eerste vallen er meestal geen onschuldige slachtoffers; bij de tweede heb je een grote kans op onschuldige slachtoffers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |