Omdat ik geen idee heb wat het is?quote:Op zondag 14 december 2014 23:32 schreef hans1985 het volgende:
koperen leidingen in ongevoerde klemmen, tja zul je wel blijven houden. Waarom geen mlcp?
Die glaswol ga ik nakijken. Hopelijk lukt dat zonder de gipsplaten er weer af te halen. Maar is de warmte niet schadelijk voor de pvc buizen dan? Want mijn cat6 en stroomdraden lopen daar wel doorheenquote:Op zondag 14 december 2014 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
Koper op PVC zal weinig geluid maken. Liever geen leidingen op spanning door dotten glaswol.
De kunststof voering is dus juist omdat de frictie tussen dat gegalvaniseerde ijzer + koper gewoon veel hoger is dan kunststof en dan krijg je dus uitzetting, spanningopbouw, verplaatsing, tik.. Althans, dat is mijn theorie.
Die gaten in de vloer kan je in de gaten houden en eventueel ruimer maken? Bij mij zit er ook wel wat tegen de vloer gedrukt, maar geen geluid gelukkig.
Geldkwestie.quote:Op zondag 14 december 2014 23:39 schreef hans1985 het volgende:
[..]
kunstof omhulde leidingen. daar heb je geen last van tik geluiden en uitermate flexibel.
Hans, ik wil geen verdere uitleg geven over mijn keuze. Ik begrijp dat je idolaat bent van het spul en het aan wilt prijzen. Feit is dat koper er in ligt en ik nu klachten heb en die wil verhelpen.quote:Op zondag 14 december 2014 23:42 schreef hans1985 het volgende:
[..]
100 meter 105 euro ex, goedkoper kan haast niet.
Je kan nu wel chagareinig op de Hans reageren, maar je klachten zijn wel inherent aan je keuze.quote:Op zondag 14 december 2014 23:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Hans, ik wil geen verdere uitleg geven over mijn keuze. Ik begrijp dat je idolaat bent van het spul en het aan wilt prijzen. Feit is dat koper er in ligt en ik nu klachten heb en die wil verhelpen.
Koper is juist duurder, dus weinig met geld te maken.quote:
De reden dat ik chagrijnig reageer is dat we eerder dezelfde discussie hebben gevoerd. En ook toen kon ik niet uitleggen waarom dit voor mij de keuze was, omdat ik niet kan/wil uitleggen waarom het een geldkwestie isquote:Op maandag 15 december 2014 00:06 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je kan nu wel chagareinig op de Hans reageren, maar je klachten zijn wel inherent aan je keuze.
Fijn, dan heeft mijn monteur dat dus even vergeten uit te leggen.quote:Als er iets een groot uitzettingscoëfficiënt heeft, is het wel koper.
Dus ik moet alle beugels nalopen en de leiding daar wat ruimte geven? En hoeveel zet koper uit? Een paar mm? Want je kan ook niet te veel ruimte geven toch?quote:ontopic: de beugels en doorvoeringen waar de leiding doorloopt controleren, ik denk dat het een en ander te strak zit, de leiding dient ruimte te hebben om uit te bewegen.
Als ik terug kijk naar de foto's van de verbouwing en ik zie dat er koperen leidingen tussen het plafond geflanst zijn in beugels zonder rubberinlage en zonder mantel door een stenen muur gaan, dan weet ik wel waar het fout gaat.
Voor mij persoonlijk wel maar dat wil ik niet op internet hebben staan waarom.quote:Op maandag 15 december 2014 01:58 schreef Noodels het volgende:
[..]
Koper is juist duurder, dus weinig met geld te maken.
Juiste beugels. Help me als je wilt? Wat is juist? Linkje er naar?quote:Feit is dat koper ruimte nodig heeft voor krimpen en uitzetten. Dus zorg voor ruime doorgangen en juiste beugels.
Hij had het niet hoeven uitleggen, hij had het koper daar niet toe moeten passen.quote:Op maandag 15 december 2014 04:23 schreef Puala het volgende:
[..]
De reden dat ik chagrijnig reageer is dat we eerder dezelfde discussie hebben gevoerd. En ook toen kon ik niet uitleggen waarom dit voor mij de keuze was, omdat ik niet kan/wil uitleggen waarom het een geldkwestie is
[..]
Fijn, dan heeft mijn monteur dat dus even vergeten uit te leggen.
[..]
Dus ik moet alle beugels nalopen en de leiding daar wat ruimte geven? En hoeveel zet koper uit? Een paar mm? Want je kan ook niet te veel ruimte geven toch?
plafond gedeeltelijk weg, doorvoeren door muur ruimer hakken.quote:Op maandag 15 december 2014 06:50 schreef Puala het volgende:
Beide kunnen zeker niet zonder de hele bende weer los te halen?
nee, helaas niet.quote:Op maandag 15 december 2014 06:50 schreef Puala het volgende:
Beide kunnen zeker niet zonder de hele bende weer los te halen?
Besteldquote:Op maandag 15 december 2014 06:51 schreef Gieliovd het volgende:
Welja. Die mantelbuis snij je in en frot eromheen.
Die inleg mag ik toch hopen dat hij al ingesneden is en anders zet je zelf je mes erin.
Er is 1 baksteen weggehaald aan ruimte voor 2x22 buis. Dat lijkt me toch voldoende?quote:Op maandag 15 december 2014 06:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
plafond gedeeltelijk weg, doorvoeren door muur ruimer hakken.
Begrijpelijk.quote:En ja mlcp vind ik top spul. verwerking is simpel, kwaliteit is vele malen beter en je hebt dit geklooi niet.
Het is een uitvoerder gas en water welke is doorgegroeit vanaf een ploeg.quote:Dat de installateur het zo verwerkt heeft is ook erg vreemd, beetje amateuristisch.
Is het een echte installateur of een beunhaas
quote:warmte kan je dataoversdracht beinvloeden maar denk dat bij gewoon huis/tuin/keuken gebruik wel zal mee vallen. Maar normaliter moet je zeker 10 a 15 cm er tussen hebben zitten.Hoe verlaag ik de temperatuur? Is dat makkelijk te vinden op een ketel? Ik heb er geen boekje bij gekregen met de overdracht van het huis. Al is die wel via google te vinden denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens probeer eens op de ketel de aanvoertemp te verlagen, wellicht als de aanvoer minder warm is dat het geleidelijker uit zet en minder tikt. alleen is de vraag of je je huis dan weer goed warm krijgt.Gipsplaten is het punt op zich niet. Ik wist niet of je de mantelbuis ed los mocht snijden, want dan had ook de koperen leiding open gemoeten en dat had ik dramatischer gevondenquote:Op maandag 15 december 2014 07:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
nee, helaas niet.
Dat wordt gipsplaten losschroeven.
[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 15-12-2014 07:53:04 ]
Euhm, kan dat iets roods zijn?quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Waarmee heeft de monteur gesoldeerd is mijn vraagje, en welk vloeimiddel heeft hij gebruikt?
Voor CV is dat relevant, want...?quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Waarmee heeft de monteur gesoldeerd is mijn vraagje, en welk vloeimiddel heeft hij gebruikt?
Je weet het niet waarom ik vraag?quote:Op maandag 15 december 2014 16:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Voor CV is dat relevant, want...?
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Nee, dus vertel het me graag...quote:Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je weet het niet waarom ik vraag?
http://www.hatek.nl/_clie(...)-31012014-rev.01.pdf
Heel misschien helpt je dit verder?
Ja en het ligt niet aan hem. Maar kreeg bij de toko waar ik vanmiddag was de spullen niet mee, want het zou niet passen. En na aandringen komt hij morgen toch kijken.quote:Op maandag 15 december 2014 16:00 schreef Barrah het volgende:
Heb je de beste man al ingelicht? Wij kunnen hier wel speculeren wat er loos is en wat je er aan kunt doen, maar hij weet precies wat hij gebruikt heeft en is ook verantwoordelijk voor (de kwaliteit van) zijn werk.
Als met tin lood gesoldeerd zullen ze wel loslaten zou er onverhoopt warmer water doorheen gaan.quote:
Ik dacht jouw moto was doe het goed of niet, treksterkte van tin lood is niet die van tin zilver toch?quote:Op maandag 15 december 2014 17:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.
Dat is inderdaad mijn motto.quote:Op maandag 15 december 2014 20:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht jouw moto was doe het goed of niet, treksterkte van tin lood is niet die van tin zilver toch?
Juist je hebt het in de gaten schijnbaar hardsolderen is nog beter, en of het drinkwater is of niet dat boeid me niet en jouw waarschijnlijk ook niet!quote:Op maandag 15 december 2014 20:18 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn motto.De treksterkte van tin/zilver zal iets beter zijn, al heb ik daar zo geen cijfers van. Hardsolderen is nog beter.
De oorzaak van het tikken wordt veroorzaakt door het uitzetten en krimpen van de leiding. Normaal is dat geen probleem, alleen bij de TS zit alles té krap gebeugeld en is er geen rekening gehouden met het uitzettingscoëfficiënt van koper. Dat kan in het uiterste geval betekenen dat er téveel spanning op de verbinding kan komen, waardoor deze gaat lekken.quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist je hebt het in de gaten schijnbaar hardsolderen is nog beter, en of het drinkwater is of niet dat boeid me niet en jouw waarschijnlijk ook niet!
Hier wat of een beetje info voor je.
http://rossa.nl/cursus/solderen/alles_over_solderen.htm
Die installatie tikt nou al, maar als gesoldeerd met tin lood zal dat tikken wel snel verholpen zijn?
Bij tin zilver mag er gerust spanning op komen die vangt die soldering wel op dan!quote:Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De oorzaak van het tikken wordt veroorzaakt door het uitzetten en krimpen van de leiding. Normaal is dat geen probleem, alleen bij de TS zit alles té krap gebeugeld en is er geen rekening gehouden met het uitzettingscoëfficiënt van koper. Dat kan in het uiterste geval betekenen dat er téveel spanning op de verbinding kan komen, waardoor deze gaat lekken.
Hoe dat zo? Wat had ik dan moeten kiezen?quote:Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij tin zilver mag er gerust spanning op komen die vangt die soldering wel op dan!
Maar heb je niet het verkeerde beroep gekozen?
Voor draaien of zoiets?quote:Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Wat had ik dan moeten kiezen?
Politiek?quote:Op maandag 15 december 2014 20:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor draaien of zoiets?
Politiek of zo?
quote:Op maandag 15 december 2014 17:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.
Door deze b.v je weet niet eens waar het over gaat en je hebt je oordeel al klaar!quote:Op maandag 15 december 2014 20:36 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Politiek?Vraag mij af hoe je daar zo bij komt.
Hej John, doe ff beetje relaxed man..quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Door deze b.v je weet niet eens waar het over gaat en je hebt je oordeel al klaar!
Hoeveel koperen systemen heb je al gemaakt?
Tot op zekere hoogte ben ik zeer relaxed hoor, mijn bedoeling was of is ook helpen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:39 schreef jasperve het volgende:
[..]
Hej John, doe ff beetje relaxed man..
Mensen proberen elkaar hier alleen maar te helpen.
Zie je kans om deze opname hier neer te zetten, wil hem wel eens horen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:50 schreef Puala het volgende:
Kerel is geweest en heeft waar de cv de vloer door gaat wat buizen er omheen gedaan. En verder lag het niet aan hem, kreeg ik het gevoel dat ik niet moest zeuren en was hij heel snel weer weg. Mijn moeder was er bij en vond mijn conclusie niet juist. Nou spreek ik net iemand die ons beide kent en die bevestigd mijn gevoel. Dus ik baal en ik ga maar eens bij mijn vaste klusjesman te raden wat nu verder. Word hier goed ziek van. Want het tikt nog steeds. Ik heb inmiddels een geluidsopname, maar toen ik die aan de klusjesman liet horen deed hij net alsof het heel wat was en hij er wat mee kon. Om 5 min later de opname af te kraken. Ik snap er weinig meer van maar voel me goed genaaid.
tja, vond het meteen al niet wat hoe het eruit zag. Maar het is wel een kut situatie.quote:Op woensdag 17 december 2014 07:07 schreef Barrah het volgende:
Jezes, wat een struisvogel... Typisch gedrag van iemand die zich heeft gebrand aan iets waarvan hik weer dat hij er eigenlijk niet aan moet komen.
Uit het verhaal van cvboer blijkt maar weer eens dat je iemand niet op zijn blauwe ogen en staat van dienst kunt vertrouwen.
Er is isolatie aangebracht in de vorm van glaswol er omheen. Is dat voldoende?quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:27 schreef cvboer2 het volgende:
Kenmerkend gedrag van iemand die niet zijn verantwoordelijkheden wil nemen. Prutser
Paula, ik wil niemand afzeiken, maar als ik zo de foto's van je cv terug zie wordt ik daar niet vrolijk van. Het verbaast mij dan ook niet dat je cv naast warmte ook bijgeluiden produceert.
De algehele indruk droevig, om maar een paar punten te noemen: 1. verkeerd gebeugeld, 2. materialen niet op de correcte wijze gemonteerd, en ik zie werkelijk geen enkele geïsoleerde leiding,
alles is zo achter/boven het gips gestopt....
Dankjewel. Ik heb ook het idee dat me dat kwetsbaar maakt tov de man van nu. Ik ben "maar een klussende vrouw". En dat vind ik stomquote:Nogmaals, vat dit niet persoonlijk op, het siert je als vrouw zijnde dat je deze verbouwing grotendeels alleen aanpakt, top.![]()
De voorvoeren van de vloer naar boven zijn met 20 mm gemaakt, buizen van 15mm. Bij de voorvoer door de muur is 1 steen weggehaald en is rondom 1 cm vrij. Dat zou in theorie toch voldoende moeten zijn?quote:Leiding veels te straks gelegd, geen expansieruimte.
Volgens mij typisch het gedrag van iemand die makkelijk geld wilde verdienen en dacht dat wel over de rug van een vrouw te kunnen doenquote:Op woensdag 17 december 2014 07:07 schreef Barrah het volgende:
Jezes, wat een struisvogel... Typisch gedrag van iemand die zich heeft gebrand aan iets waarvan hik weer dat hij er eigenlijk niet aan moet komen.
Jepquote:Uit het verhaal van cvboer blijkt maar weer eens dat je iemand niet op zijn blauwe ogen en staat van dienst kunt vertrouwen.
Accepteren is niet aan de orde. Ik ben na 3 nachten kut slapen al wel zo chagrijnig dat ik niet teken voor meer nachten slecht slapenquote:Op woensdag 17 december 2014 07:13 schreef hans1985 het volgende:
[..]
tja, vond het meteen al niet wat hoe het eruit zag. Maar het is wel een kut situatie.
of je accepteert tikkende geluid of je haalt je veel werk op de hals om het goed te doen.
Jaquote:Paula, heb je die kerel al wel betaald?
Volgende keer aannemers verplicht je topics door laten lezen, zodat ze weten met wie ze te maken hebben (zowel jouw eigen kunnen als de kunde van de mensen die hier rondlopen)quote:Op woensdag 17 december 2014 11:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgens mij typisch het gedrag van iemand die makkelijk geld wilde verdienen en dacht dat wel over de rug van een vrouw te kunnen doenEn waarschijnlijk lukt het hem. Want ik ben na gister eerder geneigd om zelf het probleem op te lossen als hem nog een keer over de vloer te hebben.
[..]
Jep
Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:32 schreef john2406 het volgende:
Even een nutrale vraag aan jouw Paula, houd je niet bewust informatie achter, ik zie in je andere topic dat het regelwerk voor het plafond al klaar was.
Dan komt bij mij de vraag opzetten is deze man bewust verteld dat er niet meer ruimte was en dat hij er zijn leidingen maar tussen moest zien te krijgen.
Dan het volgende die twee materialen koper en ijzer, waarom alles dubbel als er al leidingen liggen, zo als ik het bekijk ziet het uit als gaan die ijzeren, dunwandig naderhand weg?
Wat er nog zit boeid me eigenlijk helemaal niet, maar ik zag aan wat hij aangelegd had dat die ijzeren weg gingen!quote:Op woensdag 17 december 2014 13:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.
Hij heeft 3 zaterdagen in 4 weken gewerkt en heeft in het eerste weekend alles naast het eerdere buizenwerk gelegd. En in het weekend dat hij er niet was heb ik het keukenplafond er in gemaakt en van dat weekend zijn de foto's.
Nu zijn die dunwandige ijzeren buizen weg. Als je wilt kan ik vanavond foto's maken wat er nog wel zit
Een blauw potje, maar daar schiet je niets mee op. Ik heb werkelijk geen idee.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat er nog zit boeid me eigenlijk helemaal niet, maar ik zag aan wat hij aangelegd had dat die ijzeren weg gingen!
Waarmee heeft hij nou gesoldeerd? restvraag.
Ziet touwens uit als tin zilver, maar kan bij verse solderingen best zijn dat het ook tin lood kan zijn.
Blauw potje met rooddeksel waar hij de tin uithaalde?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Een blauw potje, maar daar schiet je niets mee op. Ik heb werkelijk geen idee.
Ja een blauw potje met een rode deksel. Maar ik heb het etiket niet gelezenquote:Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Blauw potje met rooddeksel waar hij de tin uithaalde?
Dat zal tin zilver geweest zijn, heel zeker ben ik me er niet van trouwens!
Tin zilver is goed ja, tin lood daarentegen niet, is mijn mening he!quote:Op woensdag 17 december 2014 13:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja een blauw potje met een rode deksel. Maar ik heb het etiket niet gelezen![]()
Maar geen mening in deze post. Is het goed?
Zojuist de foto nog eens goed bekeken, zijn die latjes samen 66 mm dik of zelfs meer?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.
Hij heeft 3 zaterdagen in 4 weken gewerkt en heeft in het eerste weekend alles naast het eerdere buizenwerk gelegd. En in het weekend dat hij er niet was heb ik het keukenplafond er in gemaakt en van dat weekend zijn de foto's.
Nu zijn die dunwandige ijzeren buizen weg. Als je wilt kan ik vanavond foto's maken wat er nog wel zit
Klosje is 33 en regelwerk ook zo uit mn hoofdquote:Op woensdag 17 december 2014 17:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zojuist de foto nog eens goed bekeken, zijn die latjes samen 66 mm dik of zelfs meer?
Ik zou maar een paar dingen anders gedaan hebben, vroeger dan he!quote:Op woensdag 17 december 2014 17:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Klosje is 33 en regelwerk ook zo uit mn hoofd
T is gewoon een filmpje niets geks dit keer. Kan ook aan photobucket liggen.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:52 schreef john2406 het volgende:
Wat let je zaag het hout weg daar dan, maar ik zie maar eentje trouwens waar hij tegen het hout komt!
Geluid wou nog niet zo, ik heb het wel gehoord hoor, gedownload met xp en afgespeeld met win 7, win 7 wou geloof ik dat ik iets installeerde ervoor?
Effequote:Op woensdag 17 december 2014 21:00 schreef john2406 het volgende:
Haal ook gelijk de helft van die steen weg waar ze ik geloof door naar de keuken gaan, en doe er mantelpijpjes omheen, die kun je doormiddenzagen, dus een sleuf erin en dan erom heen doen.
Houd je die buurman in eer meid.
Je weet toch een goede buur is beter als een verre vriend !
CVboeren zijn altijd tofquote:Op woensdag 17 december 2014 21:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Effeik ben 165 en mijn plafond daar 275. U snapt?
Vrijdag maar ff kijken, t is goed voor nu
En mijn buurman is tof
Klinkt wel anders als prutser of niet?quote:Op woensdag 17 december 2014 21:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
CVboeren zijn altijd tofHopelijk is het getik nu weg.
Qua isolatie had ik het anders gedaan, je wil immers de warmte in je radiatoren/vloerverwarming hebben, niet dat het in je plafond verdwijnt. Wat mij betreft laat je het zo, echt slecht is het niet, namelijk.
Wat klinkt als een prutser?quote:Op woensdag 17 december 2014 22:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klinkt wel anders als prutser of niet?
Ik schreef het niet hoor, je schreef hetzelf hier.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:27 schreef cvboer2 het volgende:
Kenmerkend gedrag van iemand die niet zijn verantwoordelijkheden wil nemen. Prutser
Paula, ik wil niemand afzeiken, maar als ik zo de foto's van je cv terug zie wordt ik daar niet vrolijk van. Het verbaast mij dan ook niet dat je cv naast warmte ook bijgeluiden produceert.
De algehele indruk droevig, om maar een paar punten te noemen: 1. verkeerd gebeugeld, 2. materialen niet op de correcte wijze gemonteerd, en ik zie werkelijk geen enkele geïsoleerde leiding,
alles is zo achter/boven het gips gestopt....
Nogmaals, vat dit niet persoonlijk op, het siert je als vrouw zijnde dat je deze verbouwing grotendeels alleen aanpakt, top.![]()
Leiding veels te straks gelegd, geen expansieruimte.
Beugel onjuist gemonteerd, tevens verkeerde beugel.
[ afbeelding ]
Hier hetzelfde verhaal. De leiding wordt door het uitzetten tegen de bovenliggende balk gedrukt, wat waardoor het tikkende geluiden kunnen ontstaan.
[ afbeelding ]
Je ziet hier overduidelijk dat de leiding tegen de balkjes van het nieuwe plafond aankomen.
Beugel op de muur niet juist.
[ afbeelding ]
Aansluiting koper op stalen cv-buis. Dit geeft kans op galvanische corrosie. Dit gebeurt wanneer 2 verschillende metalen met elkaar in contact staan, de corrosie wordt versneld door water. Gezien de pH waarde van cv-water tussen de 7 en 9 ligt, gaat dit snel.
Doorvoer in gipsplafond te krap.
[ afbeelding ]
CV-leiding naar de verdeler weggewerkt en niet geïsoleerd.
[ afbeelding ]
Klote dit. Welk merk en type ketel heb je? wellicht dat de aanvoertemperatuur nog wat verlaagd kan worden.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:10 schreef Puala het volgende:
Ik plof in bed en ja hoor.. GetikHopeloos dit.
Het getik is wel echt al serieus minder. Dus dat hebben we al bereikt. Ik heb 2 stukken niet open gehad nog, dus het kan dat zijn. Die kunnen nog weer open.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:14 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Klote dit. Welk merk en type ketel heb je? wellicht dat de aanvoertemperatuur nog wat verlaagd kan worden.
Prima, wellicht dat ik je dan nog wat tips kan geven.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Het getik is wel echt al serieus minder. Dus dat hebben we al bereikt. Ik heb 2 stukken niet open gehad nog, dus het kan dat zijn. Die kunnen nog weer open.
De ketel kijk ik morgen naar voor je
quote:Op donderdag 18 december 2014 22:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik moest een beetje huilen
Probleem gevonden dus?quote:Op donderdag 18 december 2014 22:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
wat een prutser.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja zeg dat wel. Als het niet stil was geweest had ik de stukadoor af kunnen bellen, want dan had ik geen idee meer gehad wat het had kunnen zijn en meer zoektijd nodig gehad.quote:
Het is een plafond tussen begane grond en de 1e verdieping. Als het er niet zit hoor je elke stap die boven gezet word. Zelfs van de katten. En dat vond ik niet wenselijk. Bij isolatie tegen koude muren kan ik het me voorstellen, maar warm vs warm niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:36 schreef StretchingKoala het volgende:
Even wat anders, maar uit nieuwsgierigheid. Ik zie dat je isolatie in je plafond gedaan hebt, de 1 zegt altijd doen terwijl de anders zeg; Niet doen gezien er condens kan vormen en die boel kan gaan rotten en je hout aantasten.
Geen topic kaap, maar gewoon uit nieuwsgierigheid wat de meningen zijn gezien de foto's hier zo duidelijk isolatie laten zien.
Ah, dan kan ik het me goed voorstellen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is een plafond tussen begane grond en de 1e verdieping. Als het er niet zit hoor je elke stap die boven gezet word. Zelfs van de katten. En dat vond ik niet wenselijk. Bij isolatie tegen koude muren kan ik het me voorstellen, maar warm vs warm niet eigenlijk.
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 3)quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:44 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ah, dan kan ik het me goed voorstellen.
Je kan ook andreas kruisen ertussen timmeren, dat zou de druk verdelen en hoor je al stukken minder.
Hoop dat de rest van de verbouwing voorspoedig gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |