quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
Helaas is het krediet van Schreuder bij Joop behoorlijk groot, aangezien voor Joop hij één van de mensen is die het technische beleid op de langere termijn moet bewakenquote:Op zondag 14 december 2014 16:48 schreef ReMcOrE het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat Ome Joop tevreden is met de (wan)prestatie van Schreuder!
Liever Preud'homme weer terughalenquote:
Zat er lekker bij bij die goal ja.quote:Op zondag 14 december 2014 22:43 schreef Ties02 het volgende:
Lichtpuntje van vandaag is Stevens
(hoe sneu dat ook is)
Die eerste? Daar stond Mokkie lekker aan te kuttenquote:
Prima trainer was dat al vergeef ik hem niet dat hij de Europa League te serieus nam.quote:Op maandag 15 december 2014 01:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Liever Preud'homme weer terughalen
Straalt ook veel meer zekerheid uit. Terugspelen op de keeper is tenminste niet meer gegarandeerd de bal inleveren bij de tegenstander.quote:
Kan wel wat inderdaad. Heb ook nog wel een beetje genoten van Ould Chikh trouwens.quote:Op maandag 15 december 2014 01:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Onzin, slap verdedigend werk.
Verder aantal goede reddingen gehad, en geen rare dingen gedaan.
Bankzitters van PEC?quote:
Inderdaad, zat erg instemmend te knikken toen Gijp er zo op los ging.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:56 schreef Dos37 het volgende:
Man wat sloegen ze gister bij VI de spijker op zijn kop
quote:Rasmus Bengtsson, hamstringblessure, mist waarschijnlijk bekerduel bij De Graafschap. Darryl Lachman zal dan zijn vervanger zijn.
Eens. Sonny met dat beetje viezigheid aan zijn kinquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:56 schreef Dos37 het volgende:
Man wat sloegen ze gister bij VI de spijker op zijn kop
Als ze maar bikkelen nemen ze wat mij betreft allemaal zo'n baardje. Boeit dat nou.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:45 schreef blistah het volgende:
[..]
Eens. Sonny met dat beetje viezigheid aan zijn kin
Inmiddels zelfs al 1-2.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:15 schreef bambino het volgende:
Kut stream... gewoon precies het doelpunt waar die vast loopt (de 1-1).
Ja maar de 2e zag ik gelukkig welquote:Op woensdag 17 december 2014 19:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Inmiddels zelfs al 1-2.
Het kan verkeren.
en?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gewoon nog geen kans gecreëerd tegen de GraafschapHet boeit me echt geen flikker meer, ik ga FM14 spelen, streampje aan op de achtergrond en ik hoor het vanzelf wel.
Had een stream zonder commentaar, dus was verbaasd dat het ineens 1-1 en 1-2 stondquote:
Die keek ik ookquote:Op woensdag 17 december 2014 20:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Had een stream zonder commentaar, dus was verbaasd dat het ineens 1-1 en 1-2 stond2e helft ook grotendeels niet gekeken, behalve wanneer er gejuicht werd.
Ik word nog fan van Schreudertwitter:ADSportwereld twitterde op donderdag 18-12-2014 om 08:52:38Kyle Ebecilio heeft het verbruid bij FC Twente-trainer Alfred Schreuder.http://t.co/Kj0X2Dfd9Q reageer retweet
quote:Bij FC Twente Schilder voor Koppers, verder zelfde elf als tegen De Graafschap. Bij Willem II zelfde als tegen PEC Zwolle.
quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef bambino het volgende:
Blij dat ik naar huis ben gegaan
Wat een gekloot. En fucking koud.
Beetje lullig van Schreuder om hem uberhaupt op te stellen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:18 schreef tompsv18 het volgende:
Beetje lullig om te gaan juichen als Engelaar eruit wordt gehaald
Fixedquote:
Dat ook ja, maar dat Schreuder er niets van snapt weten we nu wel.quote:Op zondag 21 december 2014 18:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Beetje lullig van Schreuder om hem uberhaupt op te stellen.
Weinig, ja. Al vind ik het een beetje goedkoop om hem nu de schuld te geven. Met zo'n keeper, zo'n middenveld en vooral die spits lukt het gewoon simpelweg niet. Hij heeft gewoon pech dat de soms nog wel eens scorende Castaignos geblesseerd is.quote:Op zondag 21 december 2014 18:19 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar dat Schreuder er niets van snapt weten we nu wel.
Waarom heeft FC Twente Michel Jansen eigenlijk vervangen door Schreuder? Jansen was echt een stuk beter en had veel meer voetbalvisie.quote:Op zondag 21 december 2014 18:19 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar dat Schreuder er niets van snapt weten we nu wel.
Jansen was een genie.quote:Op zondag 21 december 2014 18:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is heeft Twente Michel Jansen eigenlijk vervangen door Schreuder? Jansen was echt een stuk beter en had veel meer voetbalvisie.
Trainer van FC Twente in het seizoen 2013-2014quote:
Ahquote:Op zondag 21 december 2014 18:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Trainer van FC Twente in het seizoen 2013-2014
Hij was meer een stille kracht inderdaad, net als Philip Cocuquote:
Feyenoord verloor met 3-1 in eigen huis, dus wat dat betreft zijn jullie nog steeds beterquote:Op zondag 21 december 2014 18:31 schreef Skv het volgende:
Mijn God zeg, rood en 2-1 achter. Willem II thuis, altijd lastig.
en het ergste is dat dat aanzetten dus blijkbaar alleen kan als we achterstaan, gewoon normaal gas geven en de tegenstander terug dwingen zit er niet in...quote:Op zondag 21 december 2014 18:36 schreef bambino het volgende:
ff 10 minuutjes aanzetten en dan nog 2 keer scoren in blessuretijd
quote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
HAHA WTFIk kon niet meer stoppen met JAAAAAAAAAAAA! roepen, buuv kwam zelfs aan de deur om te vragen of alles goed ging
![]()
Jup, ernstig.quote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
en het ergste is dat dat aanzetten dus blijkbaar alleen kan als we achterstaan, gewoon normaal gas geven en de tegenstander terug dwingen zit er niet in...
Eerste wedstrijd na de winterstop winnen en jullie staan sowieso weer boven Feyenoordquote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
HAHA WTFIk kon niet meer stoppen met JAAAAAAAAAAAA! roepen, buuv kwam zelfs aan de deur om te vragen of alles goed ging
![]()
Dit dus. Ik was sinds de 1-1 alweer chaggie, helemaal mad na de 1-2, lichtelijk onverschillig na de 2-2 en vervolgens euforisch na de 3-2. Absurd middagjequote:Op zondag 21 december 2014 19:43 schreef Ties02 het volgende:
Een van de raarste wedstrijden die ik heb meegemaakt in het stadion.
Kutsfeer, zakdoekjes, spreekkoren
En dan zo'n ontlading bij die 3-2eindigde gvd bijna drie rijen verder. Zo zie je maar wat je voor mekaar krijgt als je die kanjerspelopvatting van Schreuder in de prullebak gooit, gewoon aanvallend spelen, risicovolle ballen. Weg met die "controle". Laatste 5 minuten hoogtepunt van deze seizoenshelft.
Hoezo? Gewoon 90 minuten gedomineerd hoor.quote:Op zondag 21 december 2014 19:14 schreef Scorpie het volgende:
Lucky Ajax maar Vergeleken bij Twente valt dat in het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |