Je jaarlijstje voor de 31e posten.quote:
Dat is één van de zekerheden in het jaar, een last minute lijstje van Felagundquote:
Ik heb 1 overeenkomst en dat is toch 1 meer dan ik met Norrage hebquote:Op woensdag 31 december 2014 10:17 schreef Pat-sounds het volgende:
Zo, mijn top 50 is ook klaar. Eerst even 2 albums noemen die van mezelf niet mee mochten doen (want live-albums). The Long Goodbye van LCD Soundsystem (zou ergens rond plek 20 uitkomen) en Live Versions van Tame Impala (zou rond plekje 5 uitkomen). Maar ja, live-albums mogen nou eenmaal niet van mezelf
Moody, met 4 overeenkomsten (als ik alleen naar z'n top 50 kijk)quote:
Ik zie geen gekke dingen. Ja, misschien Damien Rice op 2, terwijl dat album imo veel minder is dan O en 9. Maar goed, misschien zegt dat ook wel wat over 2014.quote:1. The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
2. Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy (2014)
3. Ben Howard - I Forget Where We Were (2014)
4. alt-J (∆) - This Is All Yours (2014)
5. Elbow - The Take Off and Landing of Everything (2014)
6. Typhoon - Lobi da Basi (2014)
7. Damon Albarn - Everyday Robots (2014)
8. The Antlers - Familiars (2014)
9. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone (2014)
10. Run the Jewels - Run the Jewels 2 (2014)
Dan hebben wij er ook 3quote:Op woensdag 31 december 2014 11:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Moody, met 4 overeenkomsten (als ik alleen naar z'n top 50 kijk)
Heufd komt dan wel dichtbij met 3 waarvan 2 die een stuk hoger staan dan de hoogste overeenkomst van Moody.
Verder heel veel die net als ik Angel Olsen en/of Angus & Julia hebben en gelukkig een paar die Alvvays hebben ontdekt.
Als ik de top 10 van MM had moeten voorspellen, had ik precies deze 10 albums gedaan jaquote:Op woensdag 31 december 2014 12:35 schreef Moody het volgende:
De top-10 van Musicmeter-users:
[..]
Ik zie geen gekke dingen. Ja, misschien Damien Rice op 2, terwijl dat album imo veel minder is dan O en 9. Maar goed, misschien zegt dat ook wel wat over 2014.
Klopt, ook 3quote:Op woensdag 31 december 2014 13:28 schreef Beregd het volgende:
Dan hebben wij er ook 3
Honeyblood trouwens geluisterd, best leuk maar dan vind ik alvvays toch een rijker album.
Heerlijk lijstje, alleen nummer 10 nog niet geluisterd.quote:1. D'Angelo & The Vanguard - Black Messiah
2. Swans - To Be Kind
3. Run the Jewels - Run the Jewels 2
4. Ne Obliviscaris - Citadel
5. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
6. The War on Drugs - Lost in the Dream
7. Aphex Twin - Syro
8. Kairon; IRSE! - Ujubasajuba
9. Sun Kil Moon - Benji
10. Saor - Aura
Wat een album is dat toch, zou bij mij net zo goed op één mogen staan. De meeste albums met zoveel nummers vind ik snel te lang, maar hij mag nog wel ff doorgaanquote:
We dubbelen er 20quote:Op woensdag 31 december 2014 15:38 schreef Felagund het volgende:
Mijn lijstje, ruim binnen de tijd.
1. Francis Harris - Minutes of Sleep
2. Flying Lotus - You’re Dead!
3. Ought - More than any other day
4. Aphex Twin - Syro
5. Sharon van Etten - Are We There
6. Get the Blessing - Lope and Antilope
7. The War on Drugs - Lost in the Dream
8. The Cloud Nothings - Here and nowhere else
9. Badbadnotgood - III
10. Mac Demarco - Salad Days
11. Spoon - They Want My Soul
12. Polar Bear - In each and every one
13. Wovenhand – Refractory Obdurate
14. Alt J - This is all yours
15. The Antlers - Familiars
16. The Afghan Whigs - Do To The Beast
17. Alcest - Shelter
18. White Lung - Deep Fantasy
19. Tinariwen - Emmaar
20. Sun Kill Moon - Benji
21. Damon Albarn - Every Robots
22. Chet Faker -- Built on Glass
23. Nir Felder - Golden Age
24. Young Fathers - DEAD
25. Mondkopf - Hades
26. Liars - Mess
27. Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
28. Future Islands - Singles
29. Nick Mulvey - First Mind
30. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
31. Black Flower - Abysinnia Afterlife
32. Taylor McFerrin - Early Riser
33. Ryan Adams - Ryan Adams
34. Parquet Courts - Sunbathing Animal
35. Damien Jurado - Brothers and Sisters of the Eternal Son
36. Beck -- Morning Phase
37. Marissa Nadler - July
38. Thurston Moore - the Best day
39. Elbow - The Take Off and Landing of Everything
40. Neneh Cherry - Blank Project
41. Jose James - While you where sleeping
42. Marc McGuire - Along the Way
43. Asgeir - In the Silence
44. TV on The Radio - Seeds
45. Leon Vynehall - Music for the uninvited
46. Have a Nice Life - The Unnatural World
47. Blank Realm - Grassed Inn
48. Kapok - Kapok
49. Popstrangers - Fortuna
50. Fink - Hard Believer
Het is wel een vrij standaard lijstje volgens mij. Ik moet trouwens van de laatste maanden nog veel inhalen qua luisteren.quote:
Tja, haar manier van zingen is inderdaad vrij bijzonder. Maar heeft ook meer met haar afkomst te maken volgens mij, dat lijzige is volgens mij typisch Texaans.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klopt. Dit album zelf eigenlijk is inderdaad niet echt jazz, en ook niet haar beste Wel goed genoeg voor een hoge notering duidelijk Maar ik vind vooral de manier waarop ze zingt een jazz-vocalist waardig, en op vorige albums (weet niet precies welke, ze heeft er al veel en ik ken haar nog niet zo lang) heeft ze wel een echt jazzy arrangementen. Maar dat heb je al snel met blues/folk hoor
Dat is Parkay Quarts!!quote:Op woensdag 31 december 2014 13:47 schreef Aisumasen het volgende:
43. Parquet Courts - Content Nausea
Er bestaan geen standaard lijstjes toch? Geforceerd exotische albums toevoegen zou ook best sneu zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 15:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is wel een vrij standaard lijstje volgens mij. Ik moet trouwens van de laatste maanden nog veel inhalen qua luisteren.
Harris op #1?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:38 schreef Felagund het volgende:
Mijn lijstje, ruim binnen de tijd.
1. Francis Harris - Minutes of Sleep
2. Flying Lotus - You’re Dead!
3. Ought - More than any other day
4. Aphex Twin - Syro
5. Sharon van Etten - Are We There
6. Get the Blessing - Lope and Antilope
7. The War on Drugs - Lost in the Dream
8. The Cloud Nothings - Here and nowhere else
9. Badbadnotgood - III
10. Mac Demarco - Salad Days
11. Spoon - They Want My Soul
12. Polar Bear - In each and every one
13. Wovenhand – Refractory Obdurate
14. Alt J - This is all yours
15. The Antlers - Familiars
16. The Afghan Whigs - Do To The Beast
17. Alcest - Shelter
18. White Lung - Deep Fantasy
19. Tinariwen - Emmaar
20. Sun Kill Moon - Benji
21. Damon Albarn - Every Robots
22. Chet Faker -- Built on Glass
23. Nir Felder - Golden Age
24. Young Fathers - DEAD
25. Mondkopf - Hades
26. Liars - Mess
27. Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
28. Future Islands - Singles
29. Nick Mulvey - First Mind
30. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
31. Black Flower - Abysinnia Afterlife
32. Taylor McFerrin - Early Riser
33. Ryan Adams - Ryan Adams
34. Parquet Courts - Sunbathing Animal
35. Damien Jurado - Brothers and Sisters of the Eternal Son
36. Beck -- Morning Phase
37. Marissa Nadler - July
38. Thurston Moore - the Best day
39. Elbow - The Take Off and Landing of Everything
40. Neneh Cherry - Blank Project
41. Jose James - While you where sleeping
42. Marc McGuire - Along the Way
43. Asgeir - In the Silence
44. TV on The Radio - Seeds
45. Leon Vynehall - Music for the uninvited
46. Have a Nice Life - The Unnatural World
47. Blank Realm - Grassed Inn
48. Kapok - Kapok
49. Popstrangers - Fortuna
50. Fink - Hard Believer
Valt wel mee toch? Denk dat ie wat minder standaard is vanwege de "vage" jazz-toevoegingen. Maar daaromheen natuurlijk wel standaard, net als de mijne. Zéker in dít topic...90% van mijn albums wordt hier geplugt geloof ikquote:Op woensdag 31 december 2014 15:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is wel een vrij standaard lijstje volgens mij. Ik moet trouwens van de laatste maanden nog veel inhalen qua luisteren.
Weet je wie ik genegeerd vind? Henny Vrienten Een van de grootste muziek-iconen van Nederland komt met een weergaloze comeback plaat, en ik zie hem alleen in mijn eigen lijstje???quote:Op woensdag 31 december 2014 15:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is Parkay Quarts!!
Trouwens wel mooi dat de laatste dagen toch wat meer lijstjes worden gepost met Nick Mulvey. Terecht, maar leek lange tijd volledig genegeerd.
Ja, ben ik met je eens. Is gewoon een grote mengelmoes, daarom is ze zo coolquote:Op woensdag 31 december 2014 15:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, haar manier van zingen is inderdaad vrij bijzonder. Maar heeft ook meer met haar afkomst te maken volgens mij, dat lijzige is volgens mij typisch Texaans.
Op Escondida en Springtime Can Kill You vond ik de jazz-elementen inderdaad duidelijker aanwezig, al vond ik het toen het kleinste deel van alle stijlen die ze in haar muziek gebruikt.
Dan kijk je niet goed Nee bij mij staat-ie er niet in maar ik had 'm wel ergens anders al gezien.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:11 schreef Norrage het volgende:
Weet je wie ik genegeerd vind? Henny Vrienten Een van de grootste muziek-iconen van Nederland komt met een weergaloze comeback plaat, en ik zie hem alleen in mijn eigen lijstje???
Naja, Aisumasen net was pas de eerste met Vrienten erin...quote:Op woensdag 31 december 2014 16:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed Nee bij mij staat-ie er niet in maar ik had 'm wel ergens anders al gezien.
Zeker een factor waarschijnlijk. Al kwam ie toch wel al ergens in september uit?? Of misschien ietsje later. En ik denk dat mensen wellicht ook een beetje Doe Maar moe zijn (of wellicht de naam van de zanger niet herkennen los van Doe Maar..)quote:Op woensdag 31 december 2014 16:29 schreef methodmich het volgende:
Die plaat van Vrienten is misschien ook wat te laat uitgebracht? Zie hem sowieso in weinig lijsten terug. Heb er wel over getwijfeld om hem te kopen, maar tot op heden nog niet gedaan. Vorige project vond ik uiteindelijk toch wat minder, dus dat zal meespelen.
Mooi maxi, maar ik vind 10 platen wel erg gebrekkig!!!!quote:Op woensdag 31 december 2014 15:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Op de valreep ook mijn lijstje. Ik heb het bij 10 platen gehouden.
1. Fog Lake - Virgo Indigo
2. Sharon van Etten - Are We There
3. Angel Olsen - Burn Your Fire For No Witness
4. Flying Lotus - You're Dead!
5. Tweedy - Sukierae
6. Grouper - Ruins
7. Mac DeMarco - Salad Days
8. Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes
9. Taylor McFerrin - Early Riser
10. Ben Frost - A U R O R A
Angus & Julia kwam ik vaak tegen bij de vergelijking met mijn lijst, verder denk ik War on Drugs en Ought.quote:Op woensdag 31 december 2014 17:14 schreef kciR het volgende:
Mooie lijstjes komen er nog binnen
Voor de gokkers onder ons. Wat zal de top 3 worden van Fok?
Angus & Julia staat volgens mij niet vaak hoog, dan gok ik eerder op een van de andere twee. Misschien ook The Antlers?quote:Op woensdag 31 december 2014 17:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Angus & Julia kwam ik vaak tegen bij de vergelijking met mijn lijst, verder denk ik War on Drugs en Ought.
War On Drugs, Antlers en......Spoon?quote:Op woensdag 31 december 2014 17:14 schreef kciR het volgende:
Mooie lijstjes komen er nog binnen
Voor de gokkers onder ons. Wat zal de top 3 worden van Fok?
Je hebt bijna meer jazz in je lijst dan ik man! Ik ben onder de indrukquote:Op woensdag 31 december 2014 17:17 schreef Felagund het volgende:
Damn, Grouper en Fog Lake hadden er ook gemoeten. Net als Nils Petter Molvaer en Toumani & Sidiki Diabate.
Had ik eens gedaan en klonk gewoon als muziek die ZE in een lift afspelen. Sowieso niks voor mij.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:41 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof dat ik die Francis Harris maar eens ga proberen.
Spoon zou wel mooi zijn. Komt ook wel regelmatig langs, maar niet overal in de hoogste regionen volgens mij. Al kan juist de kwantiteit helpen om toch hoog te eindigen.quote:Op woensdag 31 december 2014 17:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
War On Drugs, Antlers en......Spoon?
Al duurde het de eerste maanden wel lang voordat het echt erkend werd hoor. Ook die single red eyes vond iedereen maar saai geloof ik vorig jaar deze tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 17:31 schreef Beregd het volgende:
War on drugs zal het wel worden. Niet eens onterecht. Moest dat album in oktober zijn uitgekomen stond hij nog overal in de top drie.
AUquote:Op woensdag 31 december 2014 17:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
Had ik eens gedaan en klonk gewoon als muziek die ZE in een lift afspelen. Sowieso niks voor mij.
Ik ben ook nog niet echt overtuigd.quote:Op woensdag 31 december 2014 17:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
Had ik eens gedaan en klonk gewoon als muziek die ZE in een lift afspelen. Sowieso niks voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |