abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150658624
Edith begrijpt niet dat verkiezingen van de 1ste kamer een soort balance of powers is, zoals ze dat bijv. in de VS ook kennen.
I´m back.
pi_150659376
Wat zegt Frans nou over toename antisemitisme? Dat doen de Europeanen door de crisis?
Volgens mij is de toename van antisemitisme ergens anders aan gerelateerd.... :{.
I´m back.
pi_150659631
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Wat zegt Frans nou over toename antisemitisme? Dat doen de Europeanen door de crisis?
Volgens mij is de toename van antisemitisme ergens anders aan gerelateerd.... :{.
Ze moeten toch wat verzinnen om moslims uit de wind te houden. Zij hebben het niet gedaan, nee, wij hebben het allemaal gedaan! Vuile antisemiet!

En dat uiteraard allemaal door die vermaledijde crisis, die vanzelfsprekend plotsklaps uit de lucht kwam vallen, waar niemand wat aan kon doen en die helemaal niemands schuld is. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door hpeopjes op 15-03-2015 13:28:55 ]
pi_150659787
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Is voor jou tegenwoordig ook ieder probleem de schuld van de moslims?
pi_150659834
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, maar het toegenomen antisemitisme, waar denk je dat dat door wordt veroorzaakt dan?
I´m back.
pi_150659855
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:05 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ze moeten toch wat verzinnen om moslims uit de wind te houden. Zij hebben het niet gedaan, nee, wij hebben het allemaal gedaan! Vuile antisemiet!

En dat uiteraard allemaal door die vermaledijde crisis, die vanzelfsprekend plotsklaps uit de lucht kwam vallen, waar niemand aan wat kon doen en die helemaal niemands schuld is. :')
Eigenaardige analyse van Frans idd...
I´m back.
pi_150659918
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet zo'n hele spannende stelling dat toenemend antisemitisme in Europa niet echt op het conto van de blanke, hardwerkende Europeaan te schrijven valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150660123
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar het toegenomen antisemitisme, waar denk je dat dat door wordt veroorzaakt dan?
Ik denk niet dat daar een enkele eenvoudig toe te wijzen oorzaak voor is. Het probleem is ook bepaald niet beperkt tot de moslims

Lijkt me dan ook niet gek dat een economische crisis met de daarbij behorende toenemende tegenstellingen en polarisatie daar een belangrijke rol in speelt. Dan zoekt men nu eenmaal graag naar zondebokken.
pi_150660151
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet zo'n hele spannende stelling dat toenemend antisemitisme in Europa niet echt op het conto van de blanke, hardwerkende Europeaan te schrijven valt.
Maar het enkel op de moslims schuiven is ook wel heel kort door de bocht.
pi_150660342
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar het enkel op de moslims schuiven is ook wel heel kort door de bocht.
Als je kijkt naar de opkomst van de nationalistische partijen in Europa dan distantiėren die zich allemaal van het antisemitisme. Zelfs de van oorsprong vrij antisemitische partijen als het FN, ook al blijft pa Le Pen dapper weerstand bieden.
Er lijkt mij weinig kortzichtig aan om te stellen dat antisemitisme hoofdzakelijk op het conto van migranten komt die het niet zo hebben op joden.
De ontevreden blanke bevolking richt haar peilen op andere groepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150661146
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een enkele eenvoudig toe te wijzen oorzaak voor is. Het probleem is ook bepaald niet beperkt tot de moslims
Nee okee, je bedoelt de extreemrechtsen? Maar wie zijn dat dan? Lui zoals Wilders? Maar die zijn niet antisemitisch, die zijn eerder filosemitisch. Okee, dan de ouderwetse neonazi's... maar die hebben toch vooral weer de moslims uitgezocht voor hun tegenwoordige zondebok, toch? Ze laten daarbij Joden juist geheel links liggen ook... Goed dan de general populace? Mwoah... Okee, in Griekenland misschien? Daar heb je een punt. Maar ook de Dageraad is slechts een splinterorganisatie in Griekenland, kan die partij verantwoordelijk gehouden worden voor de toename van antisemitisme in heel de EU? Mwoah... Okee, je hebt natuurlijk wel veel complotgekkies en die hangen in meerdere of mindere mate idd allerlei vormen van antisemitisme aan, maar zijn die verantwoordelijk dan, als ze al uit hun zolderkamertjes vandaan durven ivm pleinvrees? Nou we hebben al heel wat kunnen afstrepen, dus tja.... hoe zit het dan?
quote:
Lijkt me dan ook niet gek dat een economische crisis met de daarbij behorende toenemende tegenstellingen en polarisatie daar een belangrijke rol in speelt. Dan zoekt men nu eenmaal graag naar zondebokken.
Zoals na de beurskrach in 1929, bedoel je, en het gevolg dat de fascisten populair werden m.n. in Duitsland? Maar zie je dan dat er veel fascisme ontstaan is in de afgelopen 8 jaar?
I´m back.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:01:03 #87
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150661262
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de opkomst van de nationalistische partijen in Europa dan distantiėren die zich allemaal van het antisemitisme. Zelfs de van oorsprong vrij antisemitische partijen als het FN, ook al blijft pa Le Pen dapper weerstand bieden.
Er lijkt mij weinig kortzichtig aan om te stellen dat antisemitisme hoofdzakelijk op het conto van migranten komt die het niet zo hebben op joden.
De ontevreden blanke bevolking richt haar peilen op andere groepen.
In west-Europa, dan toch in ieder geval. In Oost-Europa en delen van Zuid-Europa is er dan nog wel weer sprake van een residueel anti-semitisme onder delen van de autochtone bevolking.
pi_150661310
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:01 schreef Reya het volgende:

[..]

In west-Europa, dan toch in ieder geval. In Oost-Europa en delen van Zuid-Europa is er dan nog wel weer sprake van een residueel anti-semitisme onder delen van de autochtone bevolking.
Klopt idd, sommige Polen heb ik wel eens gehoord over Joden en dan denk je....... :').
I´m back.
pi_150679642
Het valt me mee dat Timmermans niet in de val trapt van: het is de schuld van de politiek van Israel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2015 @ 12:00:27 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150906542
Kasparov
Kamp
Scheffer voor S&A
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_150908967
Sneu dat zo'n prachtig land als Rusland zo'n leider heeft.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:44:10 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150929449
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:34 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Sneu dat zo'n prachtig land als Rusland zo'n leider heeft.
Hij is niet veel beter dan Stalin ben ik bang

Hij gaat nooit meer weg, hij laat nu al de oppositie afschieten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 23 maart 2015 @ 13:24:44 #93
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_150945826
Interessant gesprek zeg met die Kasparov.
pi_151140770
Morgen:

quote:
*Neelie Kroes
Oud Eurocommissaris Neelie Kroes is sinds 1 januari het boegbeeld van Startup Delta. Doel is de komende 1, 5 jaar de internationale positie van Nederlandse beginnende technologie bedrijven te versterken. Nederland moet in de top 3 van de beste Europese startup landen komen. Hoe gaat Kroes dat voor elkaar krijgen. En natuurlijk komt ook de VVD ter sprake.

*SP versus VVD over TTIP
TTIP, het grote handelsverdrag tussen Europa en de Verenigde Staten. De onderhandelingen zijn in volle gang, maar het verzet komt ook op stoom. Meer handel moet meer economische groei opleveren. Maar gaat dat ten koste van de Europese eisen voor voedselveiligheid en milieu? Uiteindelijk moet het Europees Parlement het verdrag goedkeuren. In Buitenhof een debat tussen twee Europarlementariėrs, Anne-Marie Mineur (SP) en Cora van Nieuwenhuizen (VVD).

*Chaos in Jemen
Jemen een land in chaos. Na de luchtaanvallen van Saoedi Arabie op Jemen deze week dreigt een groot regionaal conflict in het Midden Oosten. In Buitenhof Laila al-Zwaini, Arabiste en Jemendeskundige. Over een land in chaos. Over oprukkende Houthi’s, een op de vlucht geslagen president, de macht van Al Qaida en het belang voor het westen.

*Schuim&As met Sheila Sitalsing

Presentatie: Paul Witteman
  zondag 29 maart 2015 @ 08:59:14 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151148481
Interessant genoeg.
pi_151149536
Neelie. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2015 @ 11:47:37 #97
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_151151592
Carpe Libertatem
pi_151151681
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
Geen bijzonder lekker wijf, maar wel een absolute baas, dat zie je zo. Dit is iemand die dwars door het mistgordijn, opgeworpen door andere strak in het pak zittende politici met gladdere smoeltjes, heenprikt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2015 @ 12:44:51 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151152750
Cora komt niet verder dan Malmstrom regelt het wel, bangmakerij en Amerika Haat :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 29 maart 2015 @ 12:49:39 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151152870
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:44 schreef borisz het volgende:
Cora komt niet verder dan Malmstrom regelt het wel, bangmakerij en Amerika Haat :')
Het is ook gewoon vooruit lopen op zaken; het verdrag is er tenslotte niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')