Weet ik veel. Ik moet nog wel bij daglicht in Zandvoort kunnen zijn. Kutwinterdetyfus.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:04 schreef greavy het volgende:
In de middag wordt het een halfuursdienst toch
Met deze jongen willen de raampjes van ICMm en ICRm en SGMm vast wel openquote:Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
ochja. heb me in vroeger vermaakt om de studenten die van Alkmaar richting Haarlem gingen.
destijds gingen de ramen nog open van de treinen (Mat '64, SGM). Er werd bij het passeren van een spoorwegovergang steevast een prop van een gratis krant welgemikt uit het raam gesmeten, naar de wachtenden achter de spoorbomen
dat komt in NL ook wel eens voor hoor.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
doet me ineens denken aan dit artikel
http://www.nieuwsblad.be/cnt/gic2bguad
in Belgie hadden ze ontdekt dat de sleutel waardoor treinen vertrekken, gewoon te koop is bij de Brico.
Treinen zijn zonder conducteur (treinbegeleider) weggereden
1x/u een trein? Ik dacht dat per drgl2015 alle stations op het hoofdrailnet minimaal 2 treinen per uur per richting zouden krijgen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:10 schreef greavy het volgende:
Owh, pas vanaf 17:00 ofzo wordt het een halfuursdienst op zondag t/m 22:32Zal wel door die studenten komen daar
40 km/h ...quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:44 schreef greavy het volgende:
Tweede Kamer deelt zorg over extra giftreinen door Zuidoost-Brabant
Geplaatst op 13 december, 06:00
EINDHOVEN - De zorgen die er in Zuidoost-Brabant zijn over de toename van het aantal goederen- en daarmee ook giftreinen dat vanaf volgend jaar door de regio rijdt, worden ook door de Tweede Kamer gedeeld.
Dat blijkt uit een rondgang langs een aantal grote Kamerfracties. De meeste partijen vinden dat het kabinet er alles aan moet doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken.
'Aantal goederentreinen tot minimum beperken'
In Eindhoven willen coalitiepartijen GroenLinks, D66 en SP het college van burgemeester en wethouders dinsdag opdragen 'een uiterste inspanning te leveren' om het aantal goederentreinen - en dan met name die met gevaarlijke stoffen - met een route via het centraal station in Eindhoven 'tot een minimum te beperken'.
Maximumsnelheid
Daarnaast vinden de raadsfracties net als een aantal van hun collega's in de Tweede Kamer dat 'alle maatregelen genomen moeten worden om gevaar, geluid en trillingen te beperken'. Als voorbeeld van zo'n maatregel wordt een maximumsnelheid van 40 km/u genoemd. De drie partijen doen het verzoek aan het college onder meer omdat de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost aangeeft 'niet te weten of en wat voor veiligheidsplannen er nodig zijn'.
Bron: BN De Stem
Mja, je ziet het. Die Sprintert tussen Nijmeeg'n en Den Bosch nie dusquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
1x/u een trein? Ik dacht dat per drgl2015 alle stations op het hoofdrailnet minimaal 2 treinen per uur per richting zouden krijgen?
Dat is toch ma-vr tot 20.00 uur?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
1x/u een trein? Ik dacht dat per drgl2015 alle stations op het hoofdrailnet minimaal 2 treinen per uur per richting zouden krijgen?
Denk het ja, Goffert wordt doordeweeks zo te zien wel 2x/u bediend.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is toch ma-vr tot 20.00 uur?
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 13-12-2014 om 19:21:06Zwolle-Leeuwarden: door een aanrijding met een vogel is het mogelijk dat uw trein vertraging oploopt. reageer retweet
Formaat reiger of formaat dwergpapengaai?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
de ironie. deze tweet; twitter icoontje erbij.twitter:NS_online twitterde op zaterdag 13-12-2014 om 19:21:06Zwolle-Leeuwarden: door een aanrijding met een vogel is het mogelijk dat uw trein vertraging oploopt. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |