abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147509528
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een relatie met een erg liefdevol meisje. Echter is er één probleem wat al vanaf begin af aan blijft terugkomen. Zij is super opdringerig. Dit bedoel ik niet in de vorm van 'claimen', maar eigenlijk juist het tegenover gestelde heb ik het idee.
Zij wil overal maar dan ook echt óveral bij betrokken worden.

Zowel in mijn familiesfeer als in mijn vriendenkring. Ze wil samen sporten, zoveel mogelijk samen slapen, afspreken etc.

Ook zoekt zij de hele dag contact met mij als ik aan het werk ben, op school zit, met vrienden ben of whatever. Dan leunt zij heel erg op mij met haar 'problemen' en andere vrouwendingen, terwijl ik er op dat moment gewoon echt geen tijd voor heb en andere dingen aan mijn hoofd heb met werk en school. Dit voelt zij absoluut niet aan en blijft gewoon doordrammen om aandacht (positief of negatief).

Nu ik in mijn afstudeerjaar zit begint dit gedrag steeds meer mijn dagelijks leven te belemmeren, omdat ik hierdoor altijd met haar bezig ben en mijn prestaties op school en werk hierdoor beïnvloed worden. Ze heeft totaal geen zelfreflectie en blijft doorgaan totdat het lijdt tot woordenwisselingen en/of ruzie's.

Wanneer wij samen zijn en ik soms moe of uitgeput ben van mijn dag (draai met werk en school ongeveer 50 á 60 uur per week) blijft zij aan mij trekken, letterlijk en figuurlijk, en kom ik gewoon niet tot rust.

Het is de laatste weken zelfs zo dat het echt een opluchting voor me is om een avondje alleen te zijn, zodat ik gewoon kan bijkomen en bijtanken, zonder haar te hoeven entertainen.

Echter hou ik erg veel van haar, ze is een heel liefdevol en warm persoon, maar dit begint gewoon zijn tol te eisen. Merk ook dat ik steeds minder van haar kan hebben en de situatie eerder verslechterd dan verbeterd.

Heb het er al meerdere keren met haar over gehad dat ik het gewoon druk heb en dat ze een stapje terug moet doen etc. maar na een week of minder is de situatie weer terug bij af.

Als iemand een tip of ervaring heeft die hij/zij met mij wil delen zal ik dit erg waarderen, want ik wil graag verder met haar, maar ik zie, als haar gedrag niet veranderd, gewoon geen toekomst in onze relatie ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 12:29:58 (familiezweer...) ]
pi_147509615
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen

Echt super lief enzo. O+

Maar je hebt het dus al een paar keer verteld, maar ze luistert niet. Misschien op een andere manier kenbaar maken?
(she/her)
pi_147509667
quote:
Ze heeft totaal geen zelfreflectie
Maar jij ook niet. Want je laat toch echt zelf je (school) werk versloffen. Beetje lafjes omdat op haar af te schuiven. Zij dramt misschien, maar is niet verantwoordelijk voor hoe jij daar mee om gaat?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_147509676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:38 schreef Alfamannetje het volgende:
OP
Tsja, als zeggen niets helpt, je mobiel gewoon uit doen :)

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 12:30:18 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_147509688
gewoon even een weekje of twee afstand nemen. Zeg dit tegen haar, dat je even tijd nodig hebt om je op je school/werk te focussen en dat je nu even twee weken daarvoor nodig hebt om de zaken op een rijtje te zetten. Daarbij kan je prima vermelden dat ze meer energie en tijd van jou vraagt dan dat jij kan opbrengen zonder dat het ten koste gaat van jezelf. Probeer haar duidelijk te maken dat dit gedrag jouw persoonlijke individuele ontwikkeling remt, misschien heeft ze het niet door.

Anyway ik denk dat dit de meest logische oplossing is, hier kan je als partner die echt van zijn geliefde houdt namelijk niets anders dan respect voor hebben :) Als ze dat niet snapt zou ik mij ten zeerste afvragen of dit een geschikte partij is...
pi_147509717
Wat zei ze toen je het met haar besprak?
pi_147509725
Zet je telefoon uit
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147509738
Of dump die bezitterige doos
pi_147509739
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:41 schreef Fylax het volgende:
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen

Echt super lief enzo. O+

Maar je hebt het dus al een paar keer verteld, maar ze luistert niet. Misschien op een andere manier kenbaar maken?
Oh Fylaxje toch.
pi_147509769
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:45 schreef DrNick het volgende:

[..]

Oh Fylaxje toch.
Wat nu weer
(she/her)
pi_147509805
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:47 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wat nu weer
Dat dat niet super leuk is.
pi_147509814
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.

Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147509835
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat dat niet super leuk is.
Als je 15 bent wel :D
pi_147509893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:45 schreef DrNick het volgende:
Wat zei ze toen je het met haar besprak?
Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.
pi_147509935
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.

Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:

Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 december 2014 @ 11:55:42 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147509986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:38 schreef Alfamannetje het volgende:
mijn familiezweer
Beste spelfout van 2014.
pi_147510087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:54 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

[..]

Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.
Niet misschien, hoor.
pi_147510157
Ze kruipt in de slachtoffer rol als je het bespreekt begrijp ik?
Erg kinderlijke respons.

Ik zou echt met haar om de tafel gaan en het duidelijk maken.
Aan de andere kant: Jij bent degene die dit laat gebeuren.
Je hoeft niet overal op te reageren, je hoeft niet iedere avond af te spreken of alles te delen.
Als jij je eigen ruimte op eist geeft dat duidelijk een grens aan voor haar :)
  Redactie Frontpage vrijdag 12 december 2014 @ 12:04:14 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_147510206
TS noemt zichzelf 'alfamannetje' maar kan niet eens zijn eigen bakvis mennen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_147510211
Jezelf alfamannetje noemen en dit laten gebeuren :')
pi_147510214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jawel, maar als jij gewoon familiesfeer typt maakt hij daar no way in hell familiezweer van.
Seriously? :') Als ik familie en sfeer met een typfout typ kan hij van bijvoorbeeld treer wel zweer maken.
pi_147510257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:01 schreef Rozekwarts het volgende:
Ze kruipt in de slachtoffer rol als je het bespreekt begrijp ik?
Erg kinderlijke respons.

Ik zou echt met haar om de tafel gaan en het duidelijk maken.
Aan de andere kant: Jij bent degene die dit laat gebeuren.
Je hoeft niet overal op te reageren, je hoeft niet iedere avond af te spreken of alles te delen.
Als jij je eigen ruimte op eist geeft dat duidelijk een grens aan voor haar :)
Bedankt. Dit is een bruikbare tip voor mij.
pi_147510272
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
TS noemt zichzelf 'alfamannetje' maar kan niet eens zijn eigen bakvis mennen :')
Daar moest ik stiekem ook wel om lachen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:13:42 #24
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147510481
Jij bent de naam 'Alfamannetje' alles behalve waard :') _O-

OT: Heel vervelend en tot op zekere hoogte ook herkenbaar.
pi_147510515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef RipMcPants het volgende:
Jij bent de naam 'Alfamannetje' alles behalve waard :') _O-

OT: Heel vervelend en tot op zekere hoogte ook herkenbaar.
Zit je in dezelfde situatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')