abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147493568
Het is de jammerlijke fout van Naomi Klein en haar vrienden, van Russell Brand, van vakbonden, van Etto.

Ze (h)erkennen het probleem en richten zich tot de verkeerde om het op te lossen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147493591
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, op de man spelen, je zinkt steeds dieper.
Komen we elkaar alsnog daar tegen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147493666
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:
Het is de jammerlijke fout van Naomi Klein en haar vrienden, van Russell Brand, van vakbonden, van Etto.

Ze (h)erkennen het probleem en richten zich tot de verkeerde om het op te lossen.
Een mening, Matador...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 december 2014 @ 20:23:16 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147493670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Komen we elkaar alsnog daar tegen.
En nog steeds geen inhoud.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147493679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Principes zijn voor idioten,
Wat deed jij precies in de hoogbegaafdheidsdiscussie, als ik vragen mag? Komt niet heel erg slim over, deze trollpost.
quote:
het gaat om effectiviteit.
Je kunt effectiviteit niet los zien van principes.

Je kunt effectiviteit wel meten. En afgemeten naar effectiviteit heeft de vrije markt in de wereld veel meer welvaart en zelfs welzijn gebracht dan statisme. Om nog maar te zwijgen hoeveel antivrije markt en overheidsgeilerij (communisme) hebben vernietigd.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147493684
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het klopt niet. Als jij geld wil verdienen zal je een product of dienst moeten aanbieden waar iemand anders bereid is voor te betalen. Dat zijn de realiteiten van deze wereld.
Mee eens. Maar als dat dan resulteert in 3 miljoen werklozen in NL... Dat is dan toch de achterdeur uit?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_147493704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar moet 'het' ons dan brengen, volgens jou?
1: Onafhankelijk worden van de wispelturigheid van de natuur.

2: Optimalisatie van onze sociale structuren.

3: Aanpassingsvermogen en dan vooral op technologisch gebied. Dus het scheppen van technologie om elk probleem dat wij mensen tegenkomen te overwinnen.

4: Grotere en beter energiehoeveelheden.

Of dit met of zonder overheid gaat gebeuren, het zal mij werkelijk een leverworst wezen.
pi_147493735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

3: Aanpassingsvermogen en dan vooral op technologisch gebied. Dus het scheppen van technologie om elk probleem dat wij mensen tegenkomen te overwinnen.

Of dit met of zonder overheid gaat gebeuren, het zal mij werkelijk een leverworst wezen.
... en daar zit geen principe achter?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147493750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is geen geringe opgave... Ik vraag me af of ik uberhaupt 1 van deze punten ga meemaken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 11 december 2014 @ 20:25:55 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147493759
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat noem je vrijheid van ondernemerschap.
Daarom mocht jij ook een eigen bedrijf beginnen
Dat noem je puur winstbejag over de rug van andere mensen die nu bij vadertje staat kunnen aankloppen voor een uitkering.
Dankzij o.a. de vakbond kon ik een eigen bedrijfje beginnen, omscholing en speelde ze een bemiddelende rol tussen mij en mijn voormalig werkgever. Zonder de vakbond zat ik of zielig thuis of was ik aan het werk bij een of andere sociale werkplaats omdat de werkgevers dachten dat ik een zielige invalide jongen was.
pi_147493761
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat deed jij precies in de hoogbegaafdheidsdiscussie, als ik vragen mag? Komt niet heel erg slim over, deze trollpost.

[..]

Je kunt effectiviteit niet los zien van principes.

Je kunt effectiviteit wel meten. En afgemeten naar effectiviteit heeft de vrije markt in de wereld veel meer welvaart en zelfs welzijn gebracht dan statisme. Om nog maar te zwijgen hoeveel antivrije markt en overheidsgeilerij (communisme) hebben vernietigd.
Inderdaad
pi_147493783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en daar zit geen principe achter?
Achter elke handeling zit een "principe', maar dat moet niet het hoofddoel zijn.
pi_147493806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een mening, Matador...
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Interessanter is de vraag; wanneer word jij staatsatheist? Wat moeten overheden doen om jouw geloof in hun goedheid (ten opzichte van vrije marktinitiatieven) te laten verdwijnen?

Hoeveel meer mensen moeten er in subsidiecarrousels gedrukt worden? Hoeveel doden moeten er in verre buitenlanden vallen door militair ingrijpen in zaken waar je geen reedt mee te maken hebt? Hoeveel machtsmisbruik (o.a. Brussel), Elitaire uitzuigerij (idem, maar ook in Nederland *ahum* PO-salarissen), corruptie (goed verborgen in allerlei commissietjes en geldstroompjes zodat het net allemaal in orde en "het beste voor ons allemaal" lijkt), dwang, belastingroof, verkeerd beleid, domme debatten over pietluttige onbenulligheden...

Falsifieer je geloof eens. Wat doet jou afstappen van deze Overheydt Die Toch Het Beste Met Ons Voorheeft?

pi_147493836
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Achter elke handeling zit een "principe', maar dat moet niet het hoofddoel zijn.
Soms kan ik echt geen touw aan jouw betogen vastknopen...

Lijkt wel Heideggeriaanse filosofie. Via Wittgenstein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 december 2014 @ 20:27:53 #240
45206 Pietverdriet
pi_147493840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar als dat dan resulteert in 3 miljoen werklozen in NL... Dat is dan toch de achterdeur uit?
Werkloosheid in NL wordt voor een groot deel veroorzaakt door het overheidsbeleid. Veel te veel lastendruk.
pi_147493879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Soms kan ik echt geen touw aan jouw betogen vastknopen...

Lijkt wel Heideggeriaanse filosofie. Via Wittgenstein.
Zo lastig is het allemaal niet hoor, het gaat om effectiviteit.
  donderdag 11 december 2014 @ 20:30:27 #242
45206 Pietverdriet
pi_147493950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat noem je puur winstbejag over de rug van andere mensen die nu bij vadertje staat kunnen aankloppen voor een uitkering.
Dankzij o.a. de vakbond kon ik een eigen bedrijfje beginnen, omscholing en speelde ze een bemiddelende rol tussen mij en mijn voormalig werkgever. Zonder de vakbond zat ik of zielig thuis of was ik aan het werk bij een of andere sociale werkplaats omdat de werkgevers dachten dat ik een zielige invalide jongen was.
Winst maken, brrrr, dat is iets wat jij natuurlijk nooit wilt.
pi_147493960
quote:
5s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Laat ik dan op micro niveau starten; Om te beginnen: meer afschuw wanneer er doodserieuze posts op dit forum verschijnen waarin gesproken wordt over gehandicapten, bejaarden, werklozen en zieken alsof het parasieten zijn die verdelgd dienen te worden.

Daar ligt al een groot begin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147494102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laat ik dan op micro niveau starten; Om te beginnen: meer afschuw wanneer er doodserieuze posts op dit forum verschijnen waarin gesproken wordt over gehandicapten, bejaarden, werklozen en zieken alsof het parasieten zijn die verdelgd dienen te worden.

:D

De uitgespuugde "mening" van een hersenloze PVV-tokkie maakt jouw dag en mensbeeld?

ja, dan kan ik me voorstellen van die intrinsieke geneigdheid tot slechtheid...

Bovendien loop je met een levensgrote boog om mijn toch niet raar gestelde vraag heen.

Ik schatte je intelligenter in, my bad.

pi_147494109
Toen dit topic begon, dacht ik, 1 pagina max... lol
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 11 december 2014 @ 20:34:30 #246
45206 Pietverdriet
pi_147494127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je verontwaardiging geldt niet voor het verdelgen van homos of mensen met een andere politieke opvatting dan de jouwe?
pi_147494188
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

De uitgespuugde "mening" van een hersenloze PVV-tokkie maakt jouw dag en mensbeeld?

ja, dan kan ik me voorstellen van die intrinsieke geneigdheid tot slechtheid...

Bovendien loop je met een levensgrote boog om mijn toch niet raar gestelde vraag heen.

Ik schatte je intelligenter in, my bad.
Uitgespuugd? Kennelijk heb je iets te lang in Colombia gezeten om de huidige tendens nog een beetje te voelen.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je verontwaardiging geldt niet voor het verdelgen van homos of mensen met een andere politieke opvatting dan de jouwe?
Serieus, Piet?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147494250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uitgespuugd? Kennelijk heb je iets te lang in Colombia gezeten om de huidige tendens nog een beetje te voelen.
35 trollen maken nog steeds 35 trollen.

Mijn vraag blijft staan; die gasten bepalen dus jouw mensbeeld?

En mijn uitgebreide vraag staat er ook nog. :*

pi_147494264
Etto wil homo's verdelgen?

Wat een stouterd.
pi_147494279
El Matador: Overigens, wat die 'boog' betreft; ik zie niet hoe de zaken die jij noemt als sneeuw voor de zon verdwijnen zónder overheid en mét complete vrije marktwerking.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')