Ik denk dat het van buitenaf makkelijk oordelen is over dat iemand niets doet aan zijn gewicht.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Dan walg je niet per se van mensen met overgewicht, maar van mensen die zeiken maar geen actie ondernemen.
Ik ben je google niet, doe zelf voldoende kennis op.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Stofwisseling is in 99% van de gevallen een bullshit excuus, ja het kan voor sommige mensen minder snel gaan dan voor anderen.
Maar vrijwel iedereen kan gewoon afvallen.
Uiteraard is het makkelijker om te zwelgen in zelfmedelijden.quote:
Het laatste artikel wat ik erover heb gelezen had het over maarliefst 2% onverklaarbaar verschil in loon in sommige vakgebieden. Lijkt me dat er wel grotere problemen zijn om ons druk over te maken.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben je google niet, doe zelf voldoende kennis op.
Nee 78 omdat hij vroeger met fijnestoffen heeft gewerkt.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, en je opa werd natuurlijk 90 ondanks dat hij pakjes shag achter elkaar oprookte.
Iets met statistiek.
Waarom is dat een bullshit excuus..? Als het voor jou anders werkt en je denkt goed te eten dan is het niet raar dat je aankomt. En ik zeg ook nergens dat niemand kan afvallen. Maar de een wordt nu eenmaal wat sneller dik dan de ander.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Stofwisseling is in 99% van de gevallen een bullshit excuus, ja het kan voor sommige mensen minder snel gaan dan voor anderen.
Dat het walging oproept vind ik nog weer wat anders dan zeggen dat je het afkeurt. Ik weet niet, zal wel aan mij liggen.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het maakt geen enkel verschil of je het afkeurt of niet
Maar dat is een gevoel dat overgewicht bij veel mensen oproept, het is niet iets logisch.
Ook dat nog. Maar ze noemde het zeuren over kilo's als reden dat het walgelijk is. Ik neem aan dat ze mensen die niet zeuren dan ook niet of minder walgelijk vindt. Of er steekt nog meer achter.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat het van buitenaf makkelijk oordelen is over dat iemand niets doet aan zijn gewicht.
quote:Op donderdag 11 december 2014 11:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uiteraard is het makkelijker om te zwelgen in zelfmedelijden.
Ik heb meer problemen met de steeds groter wordende dwang om obesitas maar normaal te gaan vinden.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat het walging oproept vind ik nog weer wat anders dan zeggen dat je het afkeurt. Ik weet niet, zal wel aan mij liggen.Maar dingen die je niet vaak ziet, extremen als heel dun of heel dik, zullen meestal wel emotionele reacties uitlokken bij mensen.
Dit is trouwens een zeer vreemde manier van argumenteren.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben je google niet, doe zelf voldoende kennis op.
Is het ook. Maar ik voel me ellendig dus ik pak weer de pak stroopwafels erbij.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uiteraard is het makkelijker om te zwelgen in zelfmedelijden.
En dat is geen excuus Om dik te zijn wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:53 schreef aeque het volgende:
[..]
Nee 78 omdat hij vroeger met fijnestoffen heeft gewerkt.
[..]
Waarom is dat een bullshit excuus..? Als het voor jou anders werkt en je denkt goed te eten dan is het niet raar dat je aankomt. En ik zeg ook nergens dat niemand kan afvallen. Maar de een wordt nu eenmaal wat sneller dik dan de ander.
Fysiek kan 99% afvallen, klopt. Daarom zijn dingen als gastric bypass gewoon effectief. Maar fysiek is maar zo'n klein aspect in eetgedrag van mensen; ik ken eigenlijk weinig mensen die alleen eten omdat hun lichaam erom vraagt. Sterker nog, luisteren naar je lichaam hoeveel en wanneer je moet eten is vaak niet eens betrouwbaar. De homeostase van gewicht is wat minder goed geregeld, wat evolutionair gezien logisch is.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Doe mij er ook een.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is het ook. Maar ik voel me ellendig dus ik pak weer de pak stroopwafels erbij.
Nee het is geen excuus om dik te blijven.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:55 schreef Jelia het volgende:
[..]
En dat is geen excuus Om dik te zijn wat mij betreft.
Ik merk aan mijn vader en zusje dat afvallen/dik worden te maken kan hebben met emoties en motivatieproblemen. Beiden snoepen ze veel teveel en hoewel ze het zelf nooit zeggen denk ik dat het vooral een soort 'compensatie' ergens voor is (onzekerheid,kutgevoel etc.). Maar dit zal zeker niet bij alle mensen met overgewicht het geval zijn.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Dan wil ik dat artikel wel eens lezen dan, want voor zover ik weet is het vele malen hoger. Dat gezegd hebbende, het is gewoon een feit dat ongelijkheid, zij het gender, afkomst, inkomst of religie, de sociale samenhang van een samenleving op lange termijn zwaar verstoord. Dus ook al zou het maar 2% zijn is het de moeite van verandering waard.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:53 schreef bamibij het volgende:
[..]
Het laatste artikel wat ik erover heb gelezen had het over maarliefst 2% onverklaarbaar verschil in loon in sommige vakgebieden. Lijkt me dat er wel grotere problemen zijn om ons druk over te maken.
Zeker. Maar ook die kunnen gewoon afvallen.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:57 schreef yats het volgende:
[..]
Ik merk aan mijn vader en zusje dat afvallen/dik worden te maken kan hebben met emoties en motivatieproblemen. Beiden snoepen ze veel teveel en hoewel ze het zelf nooit zeggen denk ik dat het vooral een soort 'compensatie' ergens voor is (onzekerheid,kutgevoel etc.). Maar dit zal zeker niet bij alle mensen met overgewicht het geval zijn.
Waarom moet iemand een excuus hebben om dik te zijn?quote:Op donderdag 11 december 2014 11:55 schreef Jelia het volgende:
[..]
En dat is geen excuus Om dik te zijn wat mij betreft.
Ik link het vooral aan gezelligheid. Ik eet op zich best gezond, als ik alleen ben. De snacks komen met gezelschap. Ook wel aangeleerd natuurlijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:57 schreef yats het volgende:
[..]
Ik merk aan mijn vader en zusje dat afvallen/dik worden te maken kan hebben met emoties en motivatieproblemen. Beiden snoepen ze veel teveel en hoewel ze het zelf nooit zeggen denk ik dat het vooral een soort 'compensatie' ergens voor is (onzekerheid,kutgevoel etc.). Maar dit zal zeker niet bij alle mensen met overgewicht het geval zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |