abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 december 2014 @ 11:07:46 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147447193
Geachte BNW'ers, naar aanleiding van het erg interessante NWS-topic (zie ook de vorige delen):
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #7

NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - diep in de oceaan #38

Tijd voor een BNW-topic.

Speculeert over de NWS-feiten in het topic aldaar.

Hoewel eerder in de geschiedenis wel vaker vliegtuigen werden vermist, en nooit weer zijn gevonden, spant vlucht MH370 tot nu wel de kroon. Nooit eerder werd er van een dergelijk groot vliegtuig en zoveel passagiers zo lang geen spoor gevonden. Buiten dat lijkt ook de spaarzame informatie die naar buiten komt keer op keer niet te kloppen

Dit topic is voor:
- beoogde effecten (BNW-Brave New World) van de hele situatie
- mogelijke scenario's die buiten het serieuzere NWS vallen


Verzameling van alle complotten wil ik later nog wel even in een spoiler plaatsen.
Misschien wat makkelijker voor mensen die niet de puf hebben om een heel topic door te spitten.


samenvatting van de complotten tot nu toe: http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-133643.html

Mh370 is MH17?
Bizarre Russische theorie: MH17 was verdwenen MH370 gevuld met lijken.

quote:
Verschillende (kleinere) Russische media berichten over een wel erg vergaande samenzweringstheorie:

MH370
MH17 en MH370 zijn dezelfde toestellen. Na verdwijnen in maart zou MH370 naar het Brits-Amerikaanse eiland Diego Garcia gevlogen zijn. Op dit eilandje in de Indische Oceaan staat een Amerikaanse marinebasis met landingsbaan. Vorige week zou de Boeing 777 naar Schiphol gevlogen zijn en gevuld met lijken. De CIA heeft er een bom in geplaatst “net zoals gebeurd is met de 9/11 vliegtuigen”.

Autopilot
Daarna is het vliegtuig opgestegen, of op de autopilot (zover de redactie weet, is dit onmogelijk), of door piloten die er daarna met parachutes uitgesprongen zijn. Eenmaal op kruishoogte is de kist op autopilot gezet en opgeblazen boven de Oekraïne.

Doel
Uiteraard is Amerika de schuldige. Het doel is om een internationale oorlog met Rusland te provoceren.
Er is heel veel speculatie over de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines. We hebben de feiten op een rij gezet.

00:41 Take-Off vanaf Kuala Lumpur (KUL). De Boeing 777-200ER met registratie 9M-MRO begint aan vlucht MH370 naar Peking (PEK). Aan boord zijn 12 crew en 227 passagiers.

01:07 Laatste ACARS data transmissie. ACARS houdt verschillende systemen van het vliegtuig in de gaten en verzendt dit elk half uur naar de grond. Via de VHF-radio of, boven zee, via satellieten.

01:19 “All right, good night”, zijn de laatste woorden die worden ontvangen vanuit de cockpit. Onderzoek toont aan dat de co-piloot dit heeft gezegd.

01:21 De transponder stopt met uitzenden. Het vliegtuig verdwijnt van de radar. De secondary (burger-) radar.

01:29 Geen ACARS gegevens. Er had weer een ACARS transmissie plaats moeten vinden maar die was er niet, wel was er een aanmelding of ‘handshake’. De data verzameling van ACARS kan in de cockpit uitgezet worden. De ‘handshake’ niet. ACARS heeft elk uur een ‘handshake’ met de satelliet gemaakt.

02:15 De primary (leger-) radar ziet een stipje wat zeer waarschijnlijk MH370 is. De autoriteiten nemen dit aan.

06:30 Het toestel had moeten landen in Peking.

08:11 Laatste volledige aanmelding van de Boeing met een satelliet 3F1 van bedrijf Inmarsat. Inmarsat verzogt de transmissie van de ACARS gegevens. Hoewel de dataverzameling van ACARS niet meer werkte, maakte het systeem wel contact met de satelliet. Er werd geen data verzonden, het is dus onduidelijk waar het toestel zich bevond. Door te kijken welke satelliet de connectie ontving kan heel ruw bepaald worden waar het toestel zich bevond. Er zijn twee mogelijke gebieden van allebei 19 miljoen vierkante kilometer. Na meerdere (7) berekeningen blijft alleen het zuidelijke gebied over en is dit verkleind naar 77.500km2

08:19 Er is nog een laatste contact ontdekt. Deze laatste ‘handshake’ was slechts gedeeltelijk, het werd onderbroken. Bij opstarten maakt ACARS contact met de satelliet.

quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien kun je de OP iets aanpassen?

Er was bijvoorbeeld niet elk uur een handshake, hieronder het gefilterde lijstje.

data 7/03/2014 16:42:04.408 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 146 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:31.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 125 14900 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:47.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 123 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:43:12.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 126 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:37.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:52.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 159 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:07.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 158 15220 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:17.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15240 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:03.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:18.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 132 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:33.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15620 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:48.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 131 15620 ACARS
data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:08.404 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 172 12520 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 22:41:21.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 204 14540 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 8/03/2014 00:10:59.928 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 252 18040 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge

Log-On Request, initiated from the aircraft terminal.
data 7/03/2014 18:25:27.421 IOR-R600-0-36E1 R-Channel 142 17120
data 8/03/2014 00:19:29.416 IOR-R600-0-36F8 R-Channel 182 23000
data 8/03/2014 00:19:37.443 IOR-R1200-0-36F6 R-Channel -2 49660

Vanaf 17:07 is er een gat tot 18:25 dit kan alleen wanneer de stroom onderbroken wordt want de terminal kan niet uitgeschakeld worden.
4 handshakes volgen elkaar zoals verwacht op maar wederom is er een gat van 22:41 tot 00:10.
Hierbij werd vermeld dat dit zou komen doordat er getracht werd om via telefoon contact te krijgen met het toestel waarna pas weer na een uur een handshake volgt.
Dat was op 23:13 en 23:15, dus de handshake op 00:10 vind ik een vreemd verhaal want dat is 5 minuten te vroeg.
Data


Deze mogelijke route heb ik eind Mei gemaakt aan de hand van de data die voorhanden was, tot IGARI was alles bekend maar daarna word het gissen, echter moet het toestel vrijwel direct nadat de transponder stopte gekeerd zijn en op normale snelheid richting Pulau Pinang waarna het toestel richting VAMPI vloog, de snelheid die ik hier aanhield was 500 tot 510 knopen als ik me goed herinner.
Dit vanwege het onderstaande plaatje waarop vermeld word op welke tijd het toestel daar vliegt, bovendien moet het toestel natuurlijk op of in ieder geval vlakbij de pinglijn zijn wanneer de eerste handshake of in dit geval de log-in plaatsvind.

[ afbeelding ]


bron

[ Bericht 28% gewijzigd door theguyver op 11-12-2014 10:34:16 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147447530
-edit, reageer dan niet-

[ Bericht 89% gewijzigd door Lavenderr op 10-12-2014 11:59:14 ]
  woensdag 10 december 2014 @ 12:15:50 #3
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147448774
De theorie dat MH17 misschien wel MH370 zou zijn,
Er zijn wat filmpjes en websites die deze theorie onderbouwen.
Zo zou er geen vliegtuig uit de lucht zijn gevallen enkel een explosie op de grond.
Er zijn satellietbeelden van de crashsite de dag voor en na het ongeluk.

Waar zijn de gebouwen gebleven?

In dit filmpje (slechte kwaliteit) zou te zien zijn dat MH17 gewoon is doorgevlogen en dat er
gebruik is gemaakt van "Chaff" Om de illusie te wekken dat er een vliegtuig neerstort.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_%28countermeasure%29


Op dit filmpje zouden de dwarrelende deeltjes te zien zijn:
http://www.liveleak.com/view?i=55b_1411006558

Verder zijn er ook filmpjes van foto's van de lichamen die laten zien dat er bijna geen bloed
aanwezig is en dat de lichamen opgezwollen zijn alsof ze al langere tijd geleden overleden zijn.
Ook zouden veel lichamen een meer Aziatisch uiterlijk hebben dan Europees.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:50:27 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147450006
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:15 schreef Izzy73 het volgende:
De theorie dat MH17 misschien wel MH370 zou zijn,
Er zijn wat filmpjes en websites die deze theorie onderbouwen.
Zo zou er geen vliegtuig uit de lucht zijn gevallen enkel een explosie op de grond.
Er zijn satellietbeelden van de crashsite de dag voor en na het ongeluk.
[ afbeelding ]
Waar zijn de gebouwen gebleven?

In dit filmpje (slechte kwaliteit) zou te zien zijn dat MH17 gewoon is doorgevlogen en dat er
gebruik is gemaakt van "Chaff" Om de illusie te wekken dat er een vliegtuig neerstort.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_%28countermeasure%29


Op dit filmpje zouden de dwarrelende deeltjes te zien zijn:
http://www.liveleak.com/view?i=55b_1411006558

Verder zijn er ook filmpjes van foto's van de lichamen die laten zien dat er bijna geen bloed
aanwezig is en dat de lichamen opgezwollen zijn alsof ze al langere tijd geleden overleden zijn.
Ook zouden veel lichamen een meer Aziatisch uiterlijk hebben dan Europees.
Eigenlijk meer voor MH17 topic dan dit topic.
Maar goed eigen fout had ik het maar niet in de OP moeten zetten.
Even over die foto.. waar heb je die vandaan?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 10 december 2014 @ 12:58:40 #5
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147450241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eigenlijk meer voor MH17 topic dan dit topic.
Maar goed eigen fout had ik het maar niet in de OP moeten zetten.
Even over die foto.. waar heb je die vandaan?
Mocht MH17 verbonden zijn met de vermissing van MH370 dan kan het op beide topics geplaatst worden toch?
Zeg het maar.

Die foto staat ook in het groot op google maps.
https://www.google.com/ma(...)ta=!3m1!1e3?hl=nl-NL
Maar die ik geplaatst heb komt van deze pagina:
http://www.martinvrijland(...)erfout-foto-cor-pan/
Zie ook dit artikel waar meer foto's staan:
http://www.martinvrijland(...)mh370-niet-van-mh17/
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147457179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Mocht MH17 verbonden zijn met de vermissing van MH370 dan kan het op beide topics geplaatst worden toch?
Zeg het maar.

Die foto staat ook in het groot op google maps.
https://www.google.com/ma(...)ta=!3m1!1e3?hl=nl-NL
Maar die ik geplaatst heb komt van deze pagina:
http://www.martinvrijland(...)erfout-foto-cor-pan/
Zie ook dit artikel waar meer foto's staan:
http://www.martinvrijland(...)mh370-niet-van-mh17/
Met Martin vrijland heb ik nogal moeite om serieus te nemen.

Maar die foto's waar jij het over hebt, 'waar zijn de gebouwen gebleven''.
Wie zegt dat het satelliet beelden zijn?
Komen die niet gewoon van google maps, als dat zo is, dan is het bewijs ook niet rendabel.
Als ik namelijk een foto van nu zou vergelijken met een foto van 5 jaar terug van google maps dan zal er een groot verschil te zien zijn op de foto's.
Soms vinden er ook verbouwingen plaatst op een locatie, dus zal de eerst genomen foto nooit meer overeen komen met de hedendaagse foto.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 10 december 2014 @ 16:58:05 #7
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147457780
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:40 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Met Martin vrijland heb ik nogal moeite om serieus te nemen.

Maar die foto's waar jij het over hebt, 'waar zijn de gebouwen gebleven''.
Wie zegt dat het satelliet beelden zijn?
Komen die niet gewoon van google maps, als dat zo is, dan is het bewijs ook niet rendabel.
Als ik namelijk een foto van nu zou vergelijken met een foto van 5 jaar terug van google maps dan zal er een groot verschil te zien zijn op de foto's.
Soms vinden er ook verbouwingen plaatst op een locatie, dus zal de eerst genomen foto nooit meer overeen komen met de hedendaagse foto.
Martin Vrijland haalt zijn informatie uit verschillende bronnen.
Mijns inziens is hij iemand die verschillende feiten bij elkaar zet en er conclusies uit trekt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daardoor waar zijn, maar hij schrijft zeker interessante stukken.
Het is niet zo dat hij het allemaal zelf verzint.
De vragen die je stelt worden allemaal beantwoord in de link die ik heb gepost.
Daar staat dat het satellietbeelden zijn en dat de foto's "van gisteren en vandaag" zijn.
Dus niet met een tijdsverschil van 5 jaar.
Nogmaals of het waar is of niet laat ik in het midden.
Maar het zijn wel opmerkelijke details.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147458005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Martin Vrijland haalt zijn informatie uit verschillende bronnen.
Mijns inziens is hij iemand die verschillende feiten bij elkaar zet en er conclusies uit trekt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daardoor waar zijn, maar hij schrijft zeker interessante stukken.
Het is niet zo dat hij het allemaal zelf verzint.
De vragen die je stelt worden allemaal beantwoord in de link die ik heb gepost.
Daar staat dat het satellietbeelden zijn en dat de foto's "van gisteren en vandaag" zijn.
Dus niet met een tijdsverschil van 5 jaar.
Nogmaals of het waar is of niet laat ik in het midden.
Maar het zijn wel opmerkelijke details.
De details zijn dan zeker opmerkelijk.
Alleen zou ik het ook wel fijn vinden als ik weet van hoe en wat hij aan die satelliet beelden komt.
Misschien heb ik dat over het hoofd gezien, maar weet jij het?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 10 december 2014 @ 17:48:00 #9
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147459017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

De details zijn dan zeker opmerkelijk.
Alleen zou ik het ook wel fijn vinden als ik weet van hoe en wat hij aan die satelliet beelden komt.
Misschien heb ik dat over het hoofd gezien, maar weet jij het?
Dat weet ik niet precies. :)
Heb wel even zelf gezocht en kwam deze website tegen.
Daaruit blijkt dat er toch wat verwarring is over de foto's.
Heb even geen tijd om het helemaal te lezen maar doe dat later nog.
Zag wel datums van 2010 e.d..
Misschien zat je er met 5 jaar toch nog niet zo ver vanaf .. ;)
https://stickyleaks.wordpress.com/satellietbeelden-crashsite/
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147473657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:07 schreef theguyver het volgende:
01:29 Geen ACARS gegevens. Er had weer een ACARS transmissie plaats moeten vinden maar die was er niet, wel was er een aanmelding of ‘handshake’. De data verzameling van ACARS kan in de cockpit uitgezet worden. De ‘handshake’ niet. ACARS heeft elk uur een ‘handshake’ met de satelliet gemaakt.
Misschien kun je de OP iets aanpassen?

Er was bijvoorbeeld niet elk uur een handshake, hieronder het gefilterde lijstje.

data 7/03/2014 16:42:04.408 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 146 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:31.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 125 14900 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:47.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 123 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:43:12.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 126 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:37.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:52.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 159 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:07.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 158 15220 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:17.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15240 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:03.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:18.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 132 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:33.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15620 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:48.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 131 15620 ACARS
data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:08.404 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 172 12520 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 22:41:21.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 204 14540 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 8/03/2014 00:10:59.928 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 252 18040 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge

Log-On Request, initiated from the aircraft terminal.
data 7/03/2014 18:25:27.421 IOR-R600-0-36E1 R-Channel 142 17120
data 8/03/2014 00:19:29.416 IOR-R600-0-36F8 R-Channel 182 23000
data 8/03/2014 00:19:37.443 IOR-R1200-0-36F6 R-Channel -2 49660

Vanaf 17:07 is er een gat tot 18:25 dit kan alleen wanneer de stroom onderbroken wordt want de terminal kan niet uitgeschakeld worden.
4 handshakes volgen elkaar zoals verwacht op maar wederom is er een gat van 22:41 tot 00:10.
Hierbij werd vermeld dat dit zou komen doordat er getracht werd om via telefoon contact te krijgen met het toestel waarna pas weer na een uur een handshake volgt.
Dat was op 23:13 en 23:15, dus de handshake op 00:10 vind ik een vreemd verhaal want dat is 5 minuten te vroeg.
Data


Deze mogelijke route heb ik eind Mei gemaakt aan de hand van de data die voorhanden was, tot IGARI was alles bekend maar daarna word het gissen, echter moet het toestel vrijwel direct nadat de transponder stopte gekeerd zijn en op normale snelheid richting Pulau Pinang waarna het toestel richting VAMPI vloog, de snelheid die ik hier aanhield was 500 tot 510 knopen als ik me goed herinner.
Dit vanwege het onderstaande plaatje waarop vermeld word op welke tijd het toestel daar vliegt, bovendien moet het toestel natuurlijk op of in ieder geval vlakbij de pinglijn zijn wanneer de eerste handshake of in dit geval de log-in plaatsvind.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 11 december 2014 @ 10:36:28 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147477156
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien kun je de OP iets aanpassen?

Er was bijvoorbeeld niet elk uur een handshake, hieronder het gefilterde lijstje.

data 7/03/2014 16:42:04.408 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 146 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:31.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 125 14900 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:47.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 123 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:43:12.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 126 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:37.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:52.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 159 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:07.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 158 15220 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:17.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15240 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:03.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:18.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 132 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:33.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15620 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:48.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 131 15620 ACARS
data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:08.404 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 172 12520 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 22:41:21.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 204 14540 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 8/03/2014 00:10:59.928 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 252 18040 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge

Log-On Request, initiated from the aircraft terminal.
data 7/03/2014 18:25:27.421 IOR-R600-0-36E1 R-Channel 142 17120
data 8/03/2014 00:19:29.416 IOR-R600-0-36F8 R-Channel 182 23000
data 8/03/2014 00:19:37.443 IOR-R1200-0-36F6 R-Channel -2 49660

Vanaf 17:07 is er een gat tot 18:25 dit kan alleen wanneer de stroom onderbroken wordt want de terminal kan niet uitgeschakeld worden.
4 handshakes volgen elkaar zoals verwacht op maar wederom is er een gat van 22:41 tot 00:10.
Hierbij werd vermeld dat dit zou komen doordat er getracht werd om via telefoon contact te krijgen met het toestel waarna pas weer na een uur een handshake volgt.
Dat was op 23:13 en 23:15, dus de handshake op 00:10 vind ik een vreemd verhaal want dat is 5 minuten te vroeg.
Data


Deze mogelijke route heb ik eind Mei gemaakt aan de hand van de data die voorhanden was, tot IGARI was alles bekend maar daarna word het gissen, echter moet het toestel vrijwel direct nadat de transponder stopte gekeerd zijn en op normale snelheid richting Pulau Pinang waarna het toestel richting VAMPI vloog, de snelheid die ik hier aanhield was 500 tot 510 knopen als ik me goed herinner.
Dit vanwege het onderstaande plaatje waarop vermeld word op welke tijd het toestel daar vliegt, bovendien moet het toestel natuurlijk op of in ieder geval vlakbij de pinglijn zijn wanneer de eerste handshake of in dit geval de log-in plaatsvind.

[ afbeelding ]
Heb je hele tekst er maar even in gezet .. :)
Ik heb dit maar gecopypaste van de bron er onder.
Probleem van deze verdwijning is dat het nieuws voorals in de eerste maand elkaar volledig tegensprak over de route.
En alle informatie over de route zelf, dus welke wel of niet klopt was erg lastig te bepalen, dacht ik zo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147486197
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Heb je hele tekst er maar even in gezet .. :)
Ik heb dit maar gecopypaste van de bron er onder.
Probleem van deze verdwijning is dat het nieuws voorals in de eerste maand elkaar volledig tegensprak over de route.
En alle informatie over de route zelf, dus welke wel of niet klopt was erg lastig te bepalen, dacht ik zo.
Ja dat klopt, zo daalde het toestel ineens rap volgens China, zouden de Amerikanen volgens China een noodoproep gehoord hebben, volgens Vietnam zou het toestel 100 kilometer uit de kust in zee gestort zijn en hadden ze een signaal opgevangen van de ELT.
Dan word bekend dat MH370 waarschijnlijk is omgekeerd en gezien op de radar terwijl het over de Straat van Malakka vloog richting de Andaman eilanden tot het buiten bereik was.
Dan kon het toestel vervolgens naar het noorden of zuiden gevlogen zijn, maar uit de BFO data blijkt dat het toestel richting het zuiden gevlogen is omdat een noordelijke route erg afwijkt van de gemeten BFO data.

Volgens de bevinding van Independent Group is het toestel 400 kilometer westelijker in zee gestort vergeleken met de plaats waar ik op uit kwam.

Nu gaan we BNW

Ik vraag me ook echt af of we wel af moeten gaan op Flightradar, deze toont de verwachte route, track 25 direct naar IGARI en vervolgens track 40 richting BIBAN waarna het toestel verdwijnt.
In feite verdwenen alle vliegtuigen op dat zelfde punt en waren pas weer te zien wanneer ze vlakbij de kust van Vietnam vlogen, nu is dat veranderd en blijven ze zichtbaar op Flightradar.
Met MH17 die volgens Flightradar de Russische grens passeerde mogen we er wel van uitgaan dat de data niet altijd realtime zal zijn maar ook gebaseerd op geschatte data wanneer er tijdelijk geen signaal ontvangen wordt.

Wat nu als het toestel helemaal niet naar IGARI gevlogen is, daarvoor al van zijn route geweken is, misschien wel ergens geland wat het gat tot 18:25 verklaart waarop er weer verbinding gemaakt werd met de satelliet nadat de motoren gestart werden om te vertrekken.
Dat strookt dan weer niet met de BFO data maar het is ook vreemd te noemen dat er tijdelijk geen verbinding is geweest met de satelliet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_147486741
Was 00:11 niet gewoon het moment dat ze het Maleisische luchtruim onder controle van de ATC van Singapore verlieten en in hadden moeten schakelen op de Vietnamese ATC?

Dat was op 00:19 nog niet gebeurd en de Vietnamezen probeerden contact te maken?

Op een grotere schaal denk ik dat die copiloot onderbelicht is gebleven. Over de piloot hebben we heel veel gehoord, al dan niet pure laster (dat zijn vrouw ervandoor zou zijn gegaan). Maar dat jonge, wellicht beinvloedbare mannetje hebben we weinig over gezien.

Gezien de vluchtbewegingen moet het haast wel een van de 2 zijn. Ik denk dan eerder aan de copiloot dan de piloot. Juist omdat die laatste zo politiek (oppositiepartij) en "moreel" (omgang met homo's, oeh fout in ons islamitische land) gesmet is...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147487330
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:52 schreef El_Matador het volgende:
Was 00:11 niet gewoon het moment dat ze het Maleisische luchtruim onder controle van de ATC van Singapore verlieten en in hadden moeten schakelen op de Vietnamese ATC?

Dat was op 00:19 nog niet gebeurd en de Vietnamezen probeerden contact te maken?

Op een grotere schaal denk ik dat die copiloot onderbelicht is gebleven. Over de piloot hebben we heel veel gehoord, al dan niet pure laster (dat zijn vrouw ervandoor zou zijn gegaan). Maar dat jonge, wellicht beinvloedbare mannetje hebben we weinig over gezien.

Gezien de vluchtbewegingen moet het haast wel een van de 2 zijn. Ik denk dan eerder aan de copiloot dan de piloot. Juist omdat die laatste zo politiek (oppositiepartij) en "moreel" (omgang met homo's, oeh fout in ons islamitische land) gesmet is...
Vietnamezen zochten contact maar dat bleef onbeantwoord waarna gevraagd werd aan de bemanning van een ander toestel dat circa 30 minuten van MH370 verwijderd was of zij contact konden krijgen met MH370 wat waarschijnlijk lukte maar ook door een andere piloot tegen gesproken wordt omdat hij geen reactie hoorde maar een storing op het kanaal dat bekend schijnt te zijn in dat gebied.
De piloot die waarschijnlijk contact gehad zou hebben met MH370 gaf ook aan dat hij niets kon brouwen van wat hij hoorde en dacht de stem van de copiloot te herkennen.
Het toestel steeg rond 00:41 (16:41 Nederlandse tijd) op richting Peking, 08:19 (00:19 Nederlandse tijd) is waarop het toestel vermoedelijk alle brandstof verbruikt had en in zee stortte.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_147487398
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:11 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Vietnamezen zochten contact maar dat bleef onbeantwoord waarna gevraagd werd aan de bemanning van een ander toestel dat circa 30 minuten van MH370 verwijderd was of zij contact konden krijgen met MH370 wat waarschijnlijk lukte maar ook door een andere piloot tegen gesproken wordt omdat hij geen reactie hoorde maar een storing op het kanaal dat bekend schijnt te zijn in dat gebied.
De piloot die waarschijnlijk contact gehad zou hebben met MH370 gaf ook aan dat hij niets kon brouwen van wat hij hoorde en dacht de stem van de copiloot te herkennen.
Het toestel steeg rond 00:41 (16:41 Nederlandse tijd) op richting Peking, 08:19 (00:19 Nederlandse tijd) is waarop het toestel vermoedelijk alle brandstof verbruikt had en in zee stortte.
Huh, zet je de Nederlandse tijden erbij?? Ja, dat is niet handig. De vluchttijd, lokaal. Ookal kunnen ze van tijdszone wisselen, dan is het veel duidelijker...

Dat van dat vliegtuig dat contact probeerde te maken weet ik nog, maar dat blijkt dus niet zo zeker, hm..
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147488465
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh, zet je de Nederlandse tijden erbij?? Ja, dat is niet handig. De vluchttijd, lokaal. Ookal kunnen ze van tijdszone wisselen, dan is het veel duidelijker...

Dat van dat vliegtuig dat contact probeerde te maken weet ik nog, maar dat blijkt dus niet zo zeker, hm..
Ik zie wat je bedoelt, 01:21 waarop het toestel verdween bij IGARI is dan 00:21 Vietnamese tijd, in dit geval zou Vietnam rond 00:25 geprobeerd hebben om contact te krijgen met het toestel.
MH370 had rond 00:19 inderdaad contact moeten opnemen met Vietnam, uit het voorlopige rapport;

quote:
At 01:19:24 MYT LUMPUR RADAR at KLATCC instructed MH370 to contact HO
CHI MINH Air Traffic Control Centre (HCMATCC) on radio frequency 120.9 MHz.
MH 370 acknowledged with “good night Malaysian Three Seven Zero”.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_147488698
Maar wat zou er dan met de Nederlandse slachtoffers gebeurt zijn ?
pi_147857729
quote:
'MH370 mogelijk neergehaald door het Amerikaanse leger'

Voor de tweede keer in enkele maanden tijd heeft een topman uit de luchtvaartsector zich uitgesproken over mogelijke samenzweringstheorieën in verband met de verdwijning van vlucht MH370. De voormalige CEO van Proteus Airlines acht het mogelijk dat het toestel is neergehaald door het Amerikaanse leger waarna een 'cover-up' volgde.

In oktober claimde Tim Clark, CEO van vliegmaatschappij Emirates, al dat het zomaar verdwijnen van het toestel van Malaysia Airlines ronduit verdacht is.,,Ik ben nog totaal niet tevreden over wat tot dusver uit het onderzoek gekomen is", zei de topman daarover in Der Spiegel. Hij verbaasde zich over het uitblijven van wrakstukken en het gebrek aan zogenoemde 'elektronische handshakes'.

9/11
Nu sluit een tweede topman uit de sector zich bij dat scepticisme aan. Marc Dugain, de gewezen baas van Proteus Airlines, gaat zelfs een stap verder in Paris Match. De Boeing 777 zou wel eens neergehaald kunnen zijn door het Amerikaanse leger dat een aanval in de stijl van 9/11 vreesde op de marinebasis van Diego Garcia, een eiland in de Indische Oceaan.

Dugain stelt in zijn theorie dat het toestel gecrasht is nabij het ringvorminge eiland in de Indische Oceaan. Hij speculeert dat het computersysteem aan boord mogelijk op afstand gehackt is met het oog op een terreurdaad of dat het toestel van zijn oorsprongelijke vluchtplan is moeten afwijken door een brand.

Mysterie
De totale oppervlakte van Diego Garcia beslaat zestig vierkante kilometer. Het is eigendom van de Britten maar het wordt gebruikt door de Verenigde Staten. De Amerikanen bezitten er een militaire basis maar rond het atol hangt een waas van mysterie.

In samenzweringstheorieën rond het vermiste toestel speelt Diego Garcia vaak een hoofdrol maar de Amerikaanse regering heeft altijd ontkend dat MH370 ook maar in de buurt kwam van het eiland.

Het neerhalen van het vliegtuig door het Amerikaanse leger kan diverse redenen hebben, meent Dugain. Onder meer de vrees voor een terroristische aanval op Diego Garcia wordt aangehaald.

Brandblusapparaat
De topman wijst daarvoor in de richting van ooggetuigen op de Malediven die op 8 maart een toestel van Malaysia Airlines laag zagen overvliegen, maar aan die waarnemingen werd door de onderzoekers weinig waarde gehecht. Bovendien heeft Dugain foto's gezien van een vreemd object dat was aangespoeld op het eiland Baraah. Volgens twee luchtvaartexperts en een officier van het leger ging het om een leeggespoten brandblusapparaat van een Boeing. Het voorwerp werd door militairen op de Malediven in beslag genomen.

Ondertussen zijn Australische teams in diepe wateren nog steeds op zoek naar het vermiste toestel, vooralsnog zonder resultaat.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rikaanse-leger.dhtml
pi_147973365
Hier ook maar even plaatsen. Vind het echt erg voor ze want ze kunnen er niets aan doen.

http://www.nu.nl/beurs/39(...)maand-van-beurs.html
pi_148666231
Nieuw schip zoekt naar vermiste vlucht MH370

De zoektocht naar het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines is nog altijd volop aan de gang. Inmiddels wordt een vierde schip klaargemaakt om mee te zoeken naar de vermiste vlucht MH370.

Dat is uitgerust met een op afstand bestuurbare kleine duikboot.

Het Nederlandse bedrijf Fugro zoekt al een tijdje met drie schepen naar wrakstukken op de bodem van de oceaan. Het nieuwe schip vaart vanaf eind januari mee.

Volgens de Australische coördinator van het onderzoeksteam is nog zo'n 60.000 vierkante kilometer in de Indische Oceaan niet onderzocht. Het gaat om een gebied zo'n 1.600 kilometer ten westen van de stad Perth in Australië. Meer dan 14.000 vierkante kilometer is tot nu toe afgezocht, maar dat leverde niets op.

Het vliegtuig verdween op 8 maart vorig jaar van de radar en is sindsdien spoorloos. Aan boord zaten 239 passagiers, onder wie een Nederlandse vrouw.

http://www.nu.nl/buitenla(...)te-vlucht-mh370.html
pi_149098850
quote:
Stel dat dit zo zou zijn, dan is het makkelijk om tijdens de "zoektocht" de wrakresten weg te werken.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:02:15 #23
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149099033
Malaysia Airlines website hacked by 'Lizard Squad' who leave '404 Plane Not Found' message… and declare it part of their 'cyber caliphate'

- The Malaysia Airlines website has been hacked by the 'Lizard Squad'
- People logging on to the site were greeted with image of a lizard in top hat
- Surrounded by the message '404 Plane Not Found' in reference to MH370
- Declared they were the 'official cyber caliphate' while rap music played
- Also reported that the hackers wrote the message 'ISIS will prevail'
- Airline says their site was compromised but users data unaffected

Het hele artikel staat hier: http://www.dailymail.co.u(...)Cyber-Caliphate.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_149167132
Maleisië beschouwt de vermissing van vlucht MH370 officieel als een ongeluk. Alle 239 passagiers en bemanningsleden van het vliegtuig zijn dood verklaard.
Dat meldt de BBC. Wat er met het toestel van Malaysia Airlines is gebeurd, is nog steeds een raadsel. Maar door de vermissing als ongeluk aan te merken is een juridisch obstakel uit de weg en kunnen schadeclaims in behandeling genomen worden.

De zoektocht naar vlucht MH370 gaat gewoon door, laat de directeur van het Nederlandse Fugro aan NU.nl weten. "Ik heb geen enkele indicatie gekregen van de Australische leiding dat de zoektocht gewijzigd zal worden", zegt Rob Luijnenburg. Fugro zoekt met drie schepen in de Indische Oceaan.

In mei moet het eerste deel van het zoekgebied in de Indische Oceaan, het zuidelijke deel, zijn doorzocht. Dat zoekgebied heeft een oppervlakte van 60.000 vierkante kilometer. Inmiddels is volgens Luijnenburg een gebied van 18.000 vierkante kilometer doorzocht.

Volgens het hoofd van de Maleisische luchtvaart, Azharuddin Abdul Rahman, blijft de zoektocht naar het vliegtuig "een prioriteit". "Met de grootste pijn in ons hart en de diepste spijt, moeten we vlucht MH370 van Malaysia Airlines officieel aanmerken als een ongeluk", sprak Rahman donderdag op de Maleisische televisie.

Vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Peking verdween op 8 maart 2014 spoorloos. Aangenomen wordt dat het toestel boven de zee tussen Maleisië en Vietnam plotseling van koers is gewijzigd en naar het zuiden is gaan vliegen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)eel-als-ongeluk.html

;(
pi_149169620
Goed nieuws :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')