abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 10 december 2014 @ 08:42:31 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_147444572

Na bijna 40 jaar lang te zijn beschuldigd van moord, waarvan 27 jaar onterecht in de gevangenis te hebben doorgebracht, werd Kwame Ajamu gisteren eindelijk vrijgesproken van moord. Rechter Pamela Barker kwam speciaal van haar stoel af om de man te omhelzen.

Met de vrijspraak van de laatste van drie verdachten van de Cleveland moord in 1975, is er een einde gekomen aan een gerechterlijke dwaling die zich bijna 40 jaar voortsleepte. Volgens de rechter zijn Ajamu, zijn broer Wiley Bridgeman en hun vriend Ricky Jackson 'slachtoffers geweest van een verschrikkelijk onrecht'.

De drie werden ter dood veroordeeld voor de moord op een zakenman in 1975. Vorig jaar pas werd de zaak opnieuw geopend toen de kroongetuige, de destijds 12-jarige Eddie Vernon, terugkwam op zijn getuigenis. Volgens Vernon werd hij destijds door de politie van Cleveland tot zijn verklaring gedwongen.

Ajamu, die toen nog Ronnie Bridgeman heette, was 17 jaar toen hij naar de dodencel werd gestuurd. Jackson was 19, en Wiley Bridgeman 20 jaar. Hun doodvonnis werd later omgezet in een levenslange gevangenisstraf.

De nu 57-jarige Ajamu kwam in 2003 vervroegd op vrije voeten. Jackson en Wiley Bridgeman zijn pas sinds 21 november van dit jaar weer vrij.

Ajamu, die zijn leven inmiddels heeft opgepakt en is getrouwd, zei in een reactie dat deze volledige vrijspraak hem eindelijk de vrijheid geeft te gaan en staan waar hij wil. 'Ik zou zelfs mijn eigen naam weer kunnen gebruiken, maar ik ben Ronnie Bridgeman niet meer. Ze hebben Ronnie Bridgeman dood gemaakt. Ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde. Ik wilde iemand worden. Ik had nu advocaat kunnen zijn. Of Barack Obama. Niemand weet hoe het had kunnen lopen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oken-van-moord.dhtml

Hoeveel doodsvonnisen zouden er zijn voltrokken bij onschuldigen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Milf woensdag 10 december 2014 @ 08:50:33 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147444675
Wat zal dat een ontlading voor die man zijn geweest.

Diep respect dat hij toch zijn leven heeft weten op te pakken.

quote:
Teveel.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147444727
Juryrechtspraak :')
-XOXO-
pi_147444749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:55 schreef datismijnmening het volgende:
Juryrechtspraak :')
Gebeurd net zo vaak hier hoor.
pi_147444760
Best sneu. -O-
pi_147444829
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:57 schreef Diemux het volgende:

[..]

Gebeurd net zo vaak hier hoor.
Bron?
-XOXO-
pi_147444835
Is dus weer een reden dat ik tegen de doodstraf ben. Die man mogen ze echt wel schadeloos stellen.

Verschrikkelijk -O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_147444893
Dit is miss nog wel erger dan doodstraf. Je leven lang beschimpt en gestraft. :')

Mbt de vraag: tja wat is onschuldig he
  woensdag 10 december 2014 @ 09:14:41 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_147444993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:04 schreef paddy het volgende:
Is dus weer een reden dat ik tegen de doodstraf ben. Die man mogen ze echt wel schadeloos stellen.

Verschrikkelijk -O-
Ben inderdaad benieuwd hoeveel poen die man mee krijgt. Een miljoen per gevangen jaar lijkt me wel redelijk.
pi_147445013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

Na bijna 40 jaar lang te zijn beschuldigd van moord, waarvan 27 jaar onterecht in de gevangenis te hebben doorgebracht, werd Kwame Ajamu gisteren eindelijk vrijgesproken van moord. Rechter Pamela Barker kwam speciaal van haar stoel af om de man te omhelzen.

[ afbeelding ]

Met de vrijspraak van de laatste van drie verdachten van de Cleveland moord in 1975, is er een einde gekomen aan een gerechterlijke dwaling die zich bijna 40 jaar voortsleepte. Volgens de rechter zijn Ajamu, zijn broer Wiley Bridgeman en hun vriend Ricky Jackson 'slachtoffers geweest van een verschrikkelijk onrecht'.

De drie werden ter dood veroordeeld voor de moord op een zakenman in 1975. Vorig jaar pas werd de zaak opnieuw geopend toen de kroongetuige, de destijds 12-jarige Eddie Vernon, terugkwam op zijn getuigenis. Volgens Vernon werd hij destijds door de politie van Cleveland tot zijn verklaring gedwongen.

Ajamu, die toen nog Ronnie Bridgeman heette, was 17 jaar toen hij naar de dodencel werd gestuurd. Jackson was 19, en Wiley Bridgeman 20 jaar. Hun doodvonnis werd later omgezet in een levenslange gevangenisstraf.

De nu 57-jarige Ajamu kwam in 2003 vervroegd op vrije voeten. Jackson en Wiley Bridgeman zijn pas sinds 21 november van dit jaar weer vrij.

Ajamu, die zijn leven inmiddels heeft opgepakt en is getrouwd, zei in een reactie dat deze volledige vrijspraak hem eindelijk de vrijheid geeft te gaan en staan waar hij wil. 'Ik zou zelfs mijn eigen naam weer kunnen gebruiken, maar ik ben Ronnie Bridgeman niet meer. Ze hebben Ronnie Bridgeman dood gemaakt. Ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde. Ik wilde iemand worden. Ik had nu advocaat kunnen zijn. Of Barack Obama. Niemand weet hoe het had kunnen lopen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oken-van-moord.dhtml

:P
Veel. Reken er maar op dat in elk land wat minstens een miljoen inwoners heeft (om dwergstaatjes buiten beschouwing te laten ;)) op elk willekeurig moment flink wat mensen onschuldig zijn veroordeeld. Hoe slechter de verdediging gemiddeld genomen hoe meer het gebeurt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 10 december 2014 @ 09:17:00 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_147445029
Afschuwelijk. :{
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_147445068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ben inderdaad benieuwd hoeveel poen die man mee krijgt. Een miljoen per gevangen jaar lijkt me wel redelijk.
Niet overdrijven maar het mag inderdaad een flinke vergoeding zijn, die moet in ieder geval dusdanig hoog zijn dat hij zich de rest van zijn leven geen zorgen hoeft te maken om geld. De kans is groot dat ze een standaardbedrag per dag hanteren en dat niet in verhouding staat tot wat je civielrechtelijk aan schadeclaims kan krijgen bij aangedaan leed. Ik ben een voorstander van een forse verplichte schadevergoeding bij een onschuldige veroordeling, ook als er geen gevangenisstraf aan te pas komt, omdat het de overheid aanspoort om voorzichtiger te handelen.
#NoDAPL
pi_147445239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Zal wel niet gebeuren. Maar in ieder geval genoeg om de rest van zijn leven normaal te kunnen leven vind ik wel normaal.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_147445609
Dus de hele zaak is gebaseerd op één getuige van 12 jaar? Daar lijkt het althans op? Vind ik sowieso al wat vreemd
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_147445677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:53 schreef Bombvis het volgende:
Dus de hele zaak is gebaseerd op één getuige van 12 jaar? Daar lijkt het althans op? Vind ik sowieso al wat vreemd
In Nederland hebben we ook zulke zaken gehad, o.a. de Puttense Moordzaak en de vuurwerkramp.
Tunnelvisie bij de rechercheurs en een grote maatschappelijke druk om de zaak op te lossen?
#NoDAPL
  woensdag 10 december 2014 @ 10:08:43 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147445865
Mooi dat hij uiteindelijk nog vrijgesproken is, maar het is jammer dat het zo lang heeft moeten duren.
pi_147448031
Die krijgt flink wat smartengeld.
Ура для россии
  woensdag 10 december 2014 @ 11:58:04 #18
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_147448303
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:46 schreef Woestijnvos het volgende:
Die krijgt flink wat smartengeld.
Alsof je daar nog iets aan hebt, je leven is voor altijd kapot. Zo lang in de hel, de bajes vertoeven overleeft niemand mentaal.
pi_147448647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:08 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit is miss nog wel erger dan doodstraf. Je leven lang beschimpt en gestraft. :')

Mbt de vraag: tja wat is onschuldig he
Precies, hij is immers wel zwart hè.
pi_147448697
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Alsof je daar nog iets aan hebt, je leven is voor altijd kapot. Zo lang in de hel, de bajes vertoeven overleeft niemand mentaal.
Alsof jij daarover kan oordelen.. :')

Deze man ziet er oprecht blij uit dat hij is vrijgesproken. Iedereen zal dit anders ervaren, misschien had hij nog behoorlijk goed contact met zijn dierbare.
pi_147449244
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Impliceer je nu dat zwarten beter dood kunnen zijn? :'(
pi_147449280
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:29 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Impliceer je nu dat zwarten beter dood kunnen zijn? :'(
Nee, jij vraagt je af of hij wel daadwerkelijk onschuldig is, simpelweg omdat hij zwart is.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:36:42 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147449486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alsof jij daarover kan oordelen.. :')

Deze man ziet er oprecht blij uit dat hij is vrijgesproken. Iedereen zal dit anders ervaren, misschien had hij nog behoorlijk goed contact met zijn dierbare.
"Ajamu, die zijn leven inmiddels heeft opgepakt en is getrouwd, zei in een reactie dat deze volledige vrijspraak hem eindelijk de vrijheid geeft te gaan en staan waar hij wil. 'Ik zou zelfs mijn eigen naam weer kunnen gebruiken, maar ik ben Ronnie Bridgeman niet meer. Ze hebben Ronnie Bridgeman dood gemaakt. Ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde. Ik wilde iemand worden. Ik had nu advocaat kunnen zijn. Of Barack Obama. Niemand weet hoe het had kunnen lopen.' "

Klinkt inderdaad alsof het hem mentaal niet compleet gebroken heeft.
pi_147449515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Ajamu, die zijn leven inmiddels heeft opgepakt en is getrouwd, zei in een reactie dat deze volledige vrijspraak hem eindelijk de vrijheid geeft te gaan en staan waar hij wil. 'Ik zou zelfs mijn eigen naam weer kunnen gebruiken, maar ik ben Ronnie Bridgeman niet meer. Ze hebben Ronnie Bridgeman dood gemaakt. Ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde. Ik wilde iemand worden. Ik had nu advocaat kunnen zijn. Of Barack Obama. Niemand weet hoe het had kunnen lopen.' "

Klinkt inderdaad alsof het hem mentaal niet compleet gebroken heeft.
Je breekt mentaal ook niet als je nog genoeg contact hebt met je dierbare zoals ik al zei.
pi_147449542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, jij vraagt je af of hij wel daadwerkelijk onschuldig is, simpelweg omdat hij zwart is.
Waar zeg ik dat? Jij komt aankakken met 'zwarten' dit dat zus zo. Leg mij geen woorden in de mond pikkie
  woensdag 10 december 2014 @ 12:38:39 #26
396550 Richestorags
pi_147449554
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je breekt mentaal ook niet als je nog genoeg contact hebt met je dierbare zoals ik al zei.
Wat snap jij niet aan "ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde" ?

Bovendien lijkt me dit een kwestie die de beste man nog altijd het beste zelf kan oplossen, maar gezien hetgeen wat er staat heeft het er alle schijn van dat het hem wel opgebroken heeft, wat volkomen logisch is. Vergeet ook niet dat Amerikaanse gevangenissen een stuk kutter zijn dan Nederlandse, met dat bendegezeik en harde bewakers.
pi_147449588
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:38 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Niet letterlijk, maar jij dacht ook dat witte mensen geen Ebola kunnen krijgen , dus tjaa
pi_147449606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan "ze hebben zijn geest gedood en alles waarin hij geloofde" ?
Wat snap je niet aan het feit dat hij toekomstplannen heeft? dat hij de draad weer wil oppakken?
pi_147449637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet letterlijk, maar jij dacht ook dat witte mensen geen Ebola kunnen krijgen , dus tjaa
Ik zeg hier niks over. Jij maakt de koppeling. Nogmaals leg mij geen woorden in de vingers. Je bent een sensatiezoeker
  woensdag 10 december 2014 @ 12:40:43 #30
396550 Richestorags
pi_147449639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het feit dat hij toekomstplannen heeft? dat hij de draad weer wil oppakken?
:') Als jij wil geloven dat zoiets geen diepe emotionele impact achterlaat die je voor de rest van je leven met je meedraagt go ahead.
pi_147449659
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:04 schreef paddy het volgende:

Verschrikkelijk -O-
Behalve een groot stuk erkenning en financiele compensatie gaat schadeloos stellen natuurlijk nooit lukken. Die jaren kan je niet teruggeven.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_147449734
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

:') Als jij wil geloven dat zoiets geen diepe emotionele impact achterlaat die je voor de rest van je leven met je meedraagt go ahead.
Ik kan er niet over oordelen.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:43:28 #33
396550 Richestorags
pi_147449753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan er niet over oordelen.
Waarom doe je het dan wel?
pi_147449868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan wel?
Dat doe ik niet, ik zei: dat hij niet per definitie mentaal kapot is hierdoor.

Zolang je je dierbare nog vaak hebben kunnen zien is de kans relatief groot dat je er weer tegenaan kan als je vrij bent. Je hebt dan namelijk nog iets om voor te leven.

Geloof mij : als jij vastzit, maar je krijgt nog zeker paar keer per maand je kleine te zien (je kind), dan ga je mentaal niet kapot hoor.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:47:06 #35
396550 Richestorags
pi_147449889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik zei: dat hij niet per definitie mentaal kapot is hierdoor.

Zolang je je dierbare nog vaak hebben kunnen zien is de kans relatief groot dat je er weer tegenaan kan als je vrij bent. Je hebt dan namelijk nog iets om voor te leven.

Geloof mij : als jij vastzit, maar je krijgt nog zeker paar keer per maand je kleine te zien (je kind), dan ga je mentaal niet kapot hoor.
Praat je uit ervaring? Zo ja, realiseer je dan wel dat een Amerikaanse cel bij lange na niet een Nederlandse cel is.
pi_147449920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Praat je uit ervaring? Zo ja, realiseer je dan wel dat een Amerikaanse cel bij lange na niet een Nederlandse cel is.
Daar gaat het niet om. Mensen doen veel voor hun dierbare.

Om de mens zijn overlevingsinstinct kapot te maken dan zal je er echt marteltechnieken bij moeten halen. En het niet mogen zien van je dierbare, is een daarvan.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:49:44 #37
396550 Richestorags
pi_147449974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Mensen doen veel voor hun dierbare.

Om de mens zijn overlevingsinstinct kapot te maken dan zal je er echt marteltechnieken bij moeten halen. En het niet mogen zien van je dierbare, is een daarvan.
Mentaal gebroken zijn staat nog niet gelijk aan zelfmoord plegen. Niet iedereen die mentaal gebroken is pleegt zelfmoord. 27 jaar onterecht vast zitten lijkt me een recept voor een mentale breuk. Je zit namelijk onterecht vast en wordt verguisd en als een moordenaar behandeld, terwijl tegelijkertijd al je jongensdromen in duigen zijn gevallen. Het feit dat je dan je dierbaren nog af en toe mag zien is dan slechts een zeer schrale troost, me dunkt.
pi_147450021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mentaal gebroken zijn staat nog niet gelijk aan zelfmoord plegen. Niet iedereen die mentaal gebroken is pleegt zelfmoord. 27 jaar onterecht vast zitten lijkt me een recept voor een mentale breuk. Je zit namelijk onterecht vast en wordt verguisd en als een moordenaar behandeld, terwijl tegelijkertijd al je jongensdromen in duigen zijn gevallen. Het feit dat je dan je dierbaren nog af en toe mag zien is dan slechts een zeer schrale troost, me dunkt.
Ik zie mentaal gebroken als in éen trauma waar je niet overheen komt, niet normaal meer kunnen functioneren enz.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:52:08 #39
396550 Richestorags
pi_147450071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie mentaal gebroken als in éen trauma waar je niet overheen komt, niet normaal meer kunnen functioneren enz.
Ik kan me dan ook prima voorstellen dat deze man altijd gebreken zal hebben met functioneren. Al is het maar omdat jou 27 jaar lang verteld is wat je moet doen, wanneer je gaat slapen, wanneer je gaat eten en wanneer je gaat douchen. Vrijheid is dan ineens een raar iets. En het feit dat de maatschappij zo erg is veranderd. Shawshank Redemption gezien, van die oude die zich ophangt als hij eindelijk vrijkomt?
pi_147450097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik kan me dan ook prima voorstellen dat deze man altijd gebreken zal hebben met functioneren. Al is het maar omdat jou 27 jaar lang verteld is wat je moet doen, wanneer je gaat slapen, wanneer je gaat eten en wanneer je gaat douchen. Vrijheid is dan ineens een raar iets. En het feit dat de maatschappij zo erg is veranderd. Shawshank Redemption gezien, van die oude die zich ophangt als hij eindelijk vrijkomt?
Jazeker, prachtige FILM.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:56:19 #41
396550 Richestorags
pi_147450174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jazeker, prachtige FILM.
En FILMS kunnen niet realistisch zijn? Ik snap niet waarom je met alle macht probeert aan te tonen dat het 27 jaar onterecht vast zitten iemand niet mentaal zou opbreken zolang die zijn dierbareN nog kan zien.
pi_147450229
Mooi.

wat ik dan wel grappig vind, is dat je met discussies over de doodstraf vaak het argument krijgt "Ja, voor de doodstraf, maar dan alleen als we het écht héél zeker weten". Net alsof ze mensen alleen maar levenslang veroordelen als ze twijfelen. Bij deze man wisten ze ook heel zeker dat hij het gedaan had; sterker, hij is zelfs op DeathRow gekomen. Gelukkig komt het hier nog goed, min of meer, maar een beter argument dan zulke zaken tegen de doodstraf is er niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147450260
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En FILMS kunnen niet realistisch zijn? Ik snap niet waarom je met alle macht probeert aan te tonen dat het 27 jaar onterecht vast zitten iemand niet mentaal zou opbreken zolang die zijn dierbareN nog kan zien.
Dat doe ik niet, ik zeg alleen dat het niet iemand per definitie opbreekt.
pi_147450296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik zeg alleen dat het niet iemand per definitie opbreekt.
Jij zegt zoveel he intrigantje. Racist.
pi_147455602
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat dat waar is maar als het waar is dan zou je tegen detentie moeten zijn voor zo'n lange periode.
#NoDAPL
  woensdag 10 december 2014 @ 20:04:50 #46
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_147462977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat dat waar is maar als het waar is dan zou je tegen detentie moeten zijn voor zo'n lange periode.
Ben ik ook tegen. Straffen moeten korter, zeker in de VS. Ook vanwege zaken zoals deze.
pi_147463306
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet overdrijven maar het mag inderdaad een flinke vergoeding zijn, die moet in ieder geval dusdanig hoog zijn dat hij zich de rest van zijn leven geen zorgen hoeft te maken om geld. De kans is groot dat ze een standaardbedrag per dag hanteren en dat niet in verhouding staat tot wat je civielrechtelijk aan schadeclaims kan krijgen bij aangedaan leed. Ik ben een voorstander van een forse verplichte schadevergoeding bij een onschuldige veroordeling, ook als er geen gevangenisstraf aan te pas komt, omdat het de overheid aanspoort om voorzichtiger te handelen.
En wie brengt dat geld op denk je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 december 2014 @ 20:17:40 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_147463409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onschuldig ben je dan sowieso zelden inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_147463450
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Onschuldig ben je dan sowieso zelden inderdaad.
Daarom.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:19:59 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_147463486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom.
Da's de aard van het beestje nou.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')