abonnement Unibet Coolblue
pi_147531409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:44 schreef TwyLight het volgende:

[..]

DKP is wat anders, daar kan ik nog wel inkomen dat mensen die vaker aanwezig zijn (in een guild setting) ook meer recht hebben op loot, maar automatisch voorang aan andere spelers omdat hun een "hogere rank" dan jij bent doe ik dus niet aan mee
Ik vind dus niet dat ze meer recht hebben. Maar in de guild waar ik raiden (tbc en wotlk) deden we inderdaad kijken naar wie wat had, en dus het meeste profijt ervan te hebben. Maar vaak komen op een raid vind ik geen reden voor rechten op items.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_147531448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:54 schreef Omega het volgende:
Maar vaak komen op een raid vind ik geen reden voor rechten op items.
Je hebt er als guild meer aan dat een actieve raider het item krijgt dan iemand die 1 keer per 3-4 weken eens aan komt kakken
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_147531521
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:55 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Je hebt er als guild meer aan dat een actieve raider het item krijgt dan iemand die 1 keer per 3-4 weken eens aan komt kakken
Maar voor iemand 2 van de 3 keer per week komt maar grotere upgrade, ten opzichte van iemand die alle drie de keren komt :P
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_147532072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:54 schreef Omega het volgende:

[..]

Ik vind dus niet dat ze meer recht hebben. Maar in de guild waar ik raiden (tbc en wotlk) deden we inderdaad kijken naar wie wat had, en dus het meeste profijt ervan te hebben. Maar vaak komen op een raid vind ik geen reden voor rechten op items.
hangt ook af van de situatie en de drops

als je zelf met de guild 100tal progress wipes maakt vb op garrosh ofzo, en uiteindelijk gaat ie neer, maar er is toevallig een nieuwe try-out ofzo mee, denk niet dat hij echt recht heeft op de mount drop en dergelijke

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147532995
Ik vind het wel best. Zij krijgen de loot voor Mythic progress (realm dan), en wij krijgen flink wat hulp in HC straks. En de meeste 'socials' hebben goed mee kunnen draaien in de verschillende 10m en 25m groepen tijdens MoP.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_147533500
dkp in classic -O- was je gewoon verplicht om er altijd te zijn anders kreeg je nooit loot
pi_147537482
Wat is voor jullie dan een eerlijk lootsysteem? Je kan het nu bijv ook op personal loot zetten, ook in raid. Maar die items kan je niet traden en heb je kans dat je iets krijgt wat je al had of slechter is dan wat je hebt terwijl je toch net zoveel items krijgt raidwide als normaal.

De raiders doen hier lootcouncil (duh) waarbij de officers niet onderling de dingen verdelen :+ en de casualraid heeft gewoon need before greed en iedereen is volgens mij 30+ dus dat gaat tot nu toe prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147537629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat is voor jullie dan een eerlijk lootsysteem? Je kan het nu bijv ook op personal loot zetten, ook in raid. Maar die items kan je niet traden en heb je kans dat je iets krijgt wat je al had of slechter is dan wat je hebt terwijl je toch net zoveel items krijgt raidwide als normaal.

De raiders doen hier lootcouncil (duh) waarbij de officers niet onderling de dingen verdelen :+ en de casualraid heeft gewoon need before greed en iedereen is volgens mij 30+ dus dat gaat tot nu toe prima.
Ik vind Common Sense inderdaad wel het beste loot systeem ALS het een guildrun is. En ja raidleader hakt uiteindelijk de knoop door indien nodig. En bij gelijkwaardige upgrades heeft natuurlijk degene die er altijd bij is een streepje voor.
Al zie ik ook wel nadelen als je bv 1 of meerdere spelers er tussen hebt die niet dat begrip kunnen opbrengen. Leeftijd zegt zeker niet alles, maar ben het met je eens dat volwassenheid meehelpt aan dit loot systeem.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  zaterdag 13 december 2014 @ 10:31:22 #134
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147537881
Dkp systeem werkt voor ons het beste. Bij andere loot methodes ontstaan er altijd wel discussies en hierbij gewoon niet. Je kan zelf bepalen hoeveel je bied en hoe vaker jee mee gaat hoe meer kans op loot je hebt. Zo'n opzet is gewoon logisch en de enige groep die het daar vaak oneens mee is zijn de casuals die twee keer in de maand een keer mee gaan. Heb ik liever dat de Gear vooral gaat naar spelers die er vaak bij zijn en ook echt mee helpen aan progress. Gelukkig is iedereen bij ons vaste raid team volwassen genoeg om die logica ook in te zien.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147538330
Gisteren voor het eerst in drie(?) jaar een dungeon ingeweest. Van te voren me niet op alles ingelezen en gewoon random dungeon. Wat is dat inkomen. Alles gaat snel, veel meer skills echt gebruiken. In het begin onderaan de dps meter. Keertje als eerste dood op een baas (goed, twee keer). Maar naarmate de dungeon vorderde ging het steeds beter. Uiteindelijk meeste dps (cd's bewaart voor de bazen) en alles neer (die dungeon met Ner'zhul). Was maar normal, maar toch, voelde goed :)
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:27:28 #136
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_147538616
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat is voor jullie dan een eerlijk lootsysteem? Je kan het nu bijv ook op personal loot zetten, ook in raid. Maar die items kan je niet traden en heb je kans dat je iets krijgt wat je al had of slechter is dan wat je hebt terwijl je toch net zoveel items krijgt raidwide als normaal.

De raiders doen hier lootcouncil (duh) waarbij de officers niet onderling de dingen verdelen :+ en de casualraid heeft gewoon need before greed en iedereen is volgens mij 30+ dus dat gaat tot nu toe prima.
SK system gebruiken wij. Soort van dkp, het is eerlijk en iedereen heeft inzage op welke positie ze staan in de lijst. Ben je te laat op de raid zonder het te melden of niet voorbereid (geen flasks/pots etc) dan wordt je door onze RL naar beneden gehaald op de lijst. Loot uitgeven gaat ook snel.

Wij zijn er zeer tevreden mee en wordt door 2 raidteams gebruikt nu in onze guild.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:56:19 #137
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_147539108
Dan zijn wij nog gewoon heel basic. Wie het nodig heeft voor zijn spec, die need :D Gaat voor ons ook prima :D
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:58:52 #138
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147539133
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:56 schreef Bienelientjee het volgende:
Dan zijn wij nog gewoon heel basic. Wie het nodig heeft voor zijn spec, die need :D Gaat voor ons ook prima :D
Vind dat altijd een wat raar systeem als je het met een guild groep doet. Dan kan iemand die voor de eerste keer meegaat in een jaar tijd zomaar 2 upgrades krijgen wat misschien een bump van 1 is in ilvl, alwaar iemand anders die er elke raid bij is het veel beter had kunnen gebruiken en het bij diegene een veel groter ilvl verschil zou zijn. Of word daar wel op gelet?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:14:56 #139
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_147539383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vind dat altijd een wat raar systeem als je het met een guild groep doet. Dan kan iemand die voor de eerste keer meegaat in een jaar tijd zomaar 2 upgrades krijgen wat misschien een bump van 1 is in ilvl, alwaar iemand anders die er elke raid bij is het veel beter had kunnen gebruiken en het bij diegene een veel groter ilvl verschil zou zijn. Of word daar wel op gelet?
Nee, daar wordt bij ons wel op gelet. Zo sociaal is ons groepje wel :D Maar deze groep is dan ook al jaren samen. Denk dat het idd bij andere guilds minder goed zou werken, zeker als je die "relatie" niet met elkaar hebt.
pi_147539961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat is voor jullie dan een eerlijk lootsysteem? Je kan het nu bijv ook op personal loot zetten, ook in raid. Maar die items kan je niet traden en heb je kans dat je iets krijgt wat je al had of slechter is dan wat je hebt terwijl je toch net zoveel items krijgt raidwide als normaal.

De raiders doen hier lootcouncil (duh) waarbij de officers niet onderling de dingen verdelen :+ en de casualraid heeft gewoon need before greed en iedereen is volgens mij 30+ dus dat gaat tot nu toe prima.
In vanilla beslisten de guild leaders wie wat kreeg en dat ging gebaseerd op activiteit in en buiten raids, attitude en huidige loot... Nooit echt problemen mee gehad..
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:51:38 #141
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147540070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:14 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Nee, daar wordt bij ons wel op gelet. Zo sociaal is ons groepje wel :D Maar deze groep is dan ook al jaren samen. Denk dat het idd bij andere guilds minder goed zou werken, zeker als je die "relatie" niet met elkaar hebt.
In dat geval kan het wel werken ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147540451
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dkp systeem werkt voor ons het beste. Bij andere loot methodes ontstaan er altijd wel discussies en hierbij gewoon niet. Je kan zelf bepalen hoeveel je bied en hoe vaker jee mee gaat hoe meer kans op loot je hebt. Zo'n opzet is gewoon logisch en de enige groep die het daar vaak oneens mee is zijn de casuals die twee keer in de maand een keer mee gaan. Heb ik liever dat de Gear vooral gaat naar spelers die er vaak bij zijn en ook echt mee helpen aan progress. Gelukkig is iedereen bij ons vaste raid team volwassen genoeg om die logica ook in te zien.
Als er altijd discussies ontstaan dan vind ik juist de volwassenheid missen. Als er geen duidelijke upgrade voor 1 van de 2 (of meerdere) is. Dan beslist de raidleader. En als je die niet vertrouwt dan moet je die vervangen.

Maar kan me inderdaad goed voorstellen dat bij sommige groepen, zelfs in Raids het wel nodig is om een bepaald systeem te gebruiken. Al vind ik dat het altijd een hulpmiddel moet zijn. En dat gezond verstand altijd de boventoon moet vormen.

Iemand die +5 ilvl bij een item krijgt alleen maar omdat hij geen enkele raid mist, tov +30 of meer voor iemand die bv vanwege werk maar 75% van de tijd er is. Dat snap ik dan niet.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:07:52 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147541479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:14 schreef Omega het volgende:

[..]

Als er altijd discussies ontstaan dan vind ik juist de volwassenheid missen. Als er geen duidelijke upgrade voor 1 van de 2 (of meerdere) is. Dan beslist de raidleader. En als je die niet vertrouwt dan moet je die vervangen.

Maar kan me inderdaad goed voorstellen dat bij sommige groepen, zelfs in Raids het wel nodig is om een bepaald systeem te gebruiken. Al vind ik dat het altijd een hulpmiddel moet zijn. En dat gezond verstand altijd de boventoon moet vormen.

Iemand die +5 ilvl bij een item krijgt alleen maar omdat hij geen enkele raid mist, tov +30 of meer voor iemand die bv vanwege werk maar 75% van de tijd er is. Dat snap ik dan niet.
Er ontstaan bij ons geen discussies. Maar zowat iedereen in de guild heeft wel eens nare ervaringen gehad in pugs of andere guilds waar ze andere methodes hanteerden, waar je ''verstand'' (?) voor nodig hebt. Ook bij ons DKP systeem hebben we best een gezond verstand. Het is bij ons een systeem waar echt nog nooit iemand een probleem mee heeft gehad ( inclusief uitzonderingsverhalen waar mensen met lagere DKP toch gewoon een item krijgen als diegene het meer nodig heeft..- heeft met vriendelijkheid in de guild te maken ), omdat het gewoon heel goed werkt. Iedereen mag een andere voorkeur hebben, maar om nou te zeggen dat onze methode meteen inhoud dat je geen gezond verstand erbij betrekt is nou ook weer niet helemaal waar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147541754
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er ontstaan bij ons geen discussies. Maar zowat iedereen in de guild heeft wel eens nare ervaringen gehad in pugs of andere guilds waar ze andere methodes hanteerden, waar je ''verstand'' (?) voor nodig hebt. Ook bij ons DKP systeem hebben we best een gezond verstand. Het is bij ons een systeem waar echt nog nooit iemand een probleem mee heeft gehad ( inclusief uitzonderingsverhalen waar mensen met lagere DKP toch gewoon een item krijgen als diegene het meer nodig heeft..- heeft met vriendelijkheid in de guild te maken ), omdat het gewoon heel goed werkt. Iedereen mag een andere voorkeur hebben, maar om nou te zeggen dat onze methode meteen inhoud dat je geen gezond verstand erbij betrekt is nou ook weer niet helemaal waar.
Voor alle duidelijkheid, dat doe ik niet hoor. Zeker als zoals jij al aangeeft dat er wel gewoon gekeken wordt naar de situatie. En verder vind ik dat iedereen lekker moet verdelen hoe je het als groep lekker vind spelen. Dat is voor iedereen anders. Ik heb zelf ook nog geraid met DKP, maar daar waren dan weer meer discussies (vooral over iemand die minimaal upgrade toch wilde hebben met zijn verzamelde DKP) dan bij die andere guild waar het gewoon veel vriendelijker was.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_147543528
Net een mail gekregen van Blizzard dat ik 10 dagen trial kan krijgen, maar als ik dat doet dan kan ik die 10 dagen nergens ontvangen.

Log in to your Battle.net account ->Select your World of Warcraft license->Click the “FREE 10-Days Trial” button on the right

Iemand enig idee hoe dit zit?
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:59:08 #146
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_147543634
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Net een mail gekregen van Blizzard dat ik 10 dagen trial kan krijgen, maar als ik dat doet dan kan ik die 10 dagen nergens ontvangen.

Log in to your Battle.net account ->Select your World of Warcraft license->Click the “FREE 10-Days Trial” button on the right

Iemand enig idee hoe dit zit?
Weet je zeker dat het een echte mail is, en geen nepperd?
pi_147543674
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Net een mail gekregen van Blizzard dat ik 10 dagen trial kan krijgen, maar als ik dat doet dan kan ik die 10 dagen nergens ontvangen.

Log in to your Battle.net account ->Select your World of Warcraft license->Click the “FREE 10-Days Trial” button on the right

Iemand enig idee hoe dit zit?
Heb je Wod al gekocht ?
Dat soort acties zijn er altijd met een nieuwe xpac, ze zijn alleen enkel bedoeld om mensen een gratis proefje te geven van de expansion.
als je de expansion al gekocht hebt werkt die niet meer, je kan met die trial ook niet levelen
je xp gaat wel vooruit maar hij zal op level 90 met 99,99% blijven hangen.
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_147543685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:01 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Heb je Wod al gekocht ?
Dat soort acties zijn er altijd met een nieuwe xpac, ze zijn alleen enkel bedoeld om mensen een gratis proefje te geven van de expansion.
als je de expansion al gekocht hebt werkt die niet meer, je kan met die trial ook niet levelen
je xp gaat wel vooruit maar hij zal op level 90 met 99,99% blijven hangen.
Ik heb de expansion inderdaad al gekocht, maar nog niet gespeeld.
pi_147543740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:02 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ik heb de expansion inderdaad al gekocht, maar nog niet gespeeld.
https://eu.battle.net/sup(...)rds-of-draenor-trial

quote:
Note: Starting the free trial on an account with an active subscription won't extend your game time.
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_147545054

Ik heb hem wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')