abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147438285
quote:
Met een grote inval zou de Zweedse politie populaire torrentsite The Pirate Bay offline hebben gehaald.

De Zweedse politie spreekt van een 'actie omtrent de bescherming van auteursrechten in Stockholm'. Bronnen van het doorgaans betrouwbare Torrentfreak melden dat het om een actie tegen The Pirate Bay gaat.

De populaire torrentsite is sinds dinsdagmiddag niet meer te bereiken. Dit zou het gevolg zijn van de Zweedse politieactie. Tijdens die actie zouden servers in beslag zijn genomen, bovendien zou er een aanhouding zijn verricht.

Naast The Pirate Bay zijn ook enkele andere Bittorrent-gerelateerde sites sinds dinsdagmiddag niet meer te bezoeken, zoals EZTV, Zoink, Torrage en Bittorrent-tracker Istole. Ook het forum van The Pirate Bay is niet langer te bereiken.

Omstreden

De Zweedse autoriteiten hielden de afgelopen jaren een klopjacht op de oprichters van The Pirate Bay. In november werd Fredrik Neij opgepakt in Thailand, en daarmee zitten alledrie de oprichters van de torrentsite achter de tralies. Mede-oprichter Peter Sunde kwam een week na de arrestatie van Neij weer vrij.

Sunde fungeerde eerder als woordvoerder van de torrensite, maar werkt ondertussen aan versleutelde berichtenapp Hemlis. De derde mede-oprichter van The Pirate Bay, Gottfrid Svartholm, werd in oktober veroordeeld voor drie jaar cel wegens hacken.

Ook in Nederland was The Pirate Bay lange tijd omstreden. Onderdeel van een jarenlange juridische strijd was onder meer een blokkade van de site. Die blokkade is begin 2014 geschrapt, kort daarna werd een algeheel downloadverbod in Nederland ingevoerd.
Het einde van een tijdperk. RIP.
pi_147438336
Tja.
pi_147438383
Boeie, genoeg andere sites.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147438386
De laatste slag in de strijd die bijna is gewonnen!!1!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:46:58 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147438392
Kwalijke zaak
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147438401
"Overigens zijn ook een aantal andere, kleinere downloadsites, zoals EZTV, Zoink, Torrage en de BitTorrent-tracker Istole offline, evenals Suprbay, het forum van The Pirate Bay."

Las ik zojuist op Tweakers.
pi_147438470
Ik koop mijn films netjes bij goudeerlijke en hardwerkende verkopers op straat.

Met mooi hoesje, ondertitels en doorgaans prima kwaliteit (altijd even vragen van tevoren).

Agorisme _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Donald Duck held dinsdag 9 december 2014 @ 22:49:00 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_147438481
Betalen voor wat je gebruikt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_147438528
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:46 schreef Rezania het volgende:
Boeie, genoeg andere sites.
Daar gaat het niet om. Het gaat om het principe.
pi_147438612
Alweer?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_147438644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee.
pi_147438711
Voor elke site die offline wordt gehaald, komen er 2 terug.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147438717
We hebben meer van dit soort rebellen nodig.
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:54:49 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_147438733
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Het einde van een tijdperk. RIP.
Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer.

:')_!

Morgen zijn alle sites gewoon weer bereikbaar.

Thepiratebay is in totaal slechts een paar megabytes aangezien het slechts linkt naar bestanden die linken naar bestanden op de computers van mensen thuis. Een mirror is in 1 seconde gemaakt. Er zijn duizenden backups over de hele wereld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_147438784
Piratebay kan niet kapot
pi_147438866
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer.

:')_!

Morgen zijn alle sites gewoon weer bereikbaar.
Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.
pi_147438912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Als er eens fatsoenlijke prijzen worden gevraagd, ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:01:56 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_147439038
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.
Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.
pi_147439120
Wat een tyfuslaaiers :(
-XOXO-
pi_147439182
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.
Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.

Maar toch, het gaat even om het idee dat zomaar een site offline gehaald wordt die in principe niets illegaals doet.
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:05:57 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_147439186
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:07:47 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_147439263
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.

Maar toch, het gaat even om het idee dat zomaar een site offline gehaald wordt die in principe niets illegaals doet.
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.

Persoonlijk vind ik het gewoon lachen. Dit eindeloze gevecht tussen de grote bedrijven en het internet, wetende dat het internet toch wel wint op de lange termijn :P
pi_147439328
quote:
Ik verwacht de site binnenkort ook weer online te zien.

ThePirateBay is een geweldige site die veel mensen ontzettend veel plezier brengt, jammer dat er een kleine groep mensen is die het probeert te verzieken voor de meerderheid.
pi_147439370
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.
Klopt. Maar pak het dan gewoon bij de bron aan. Dit gaat in ieder geval niets veranderen en kost de overheid/politie op deze manier alleen maar onnodig veel tijd en geld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 december 2014 @ 23:10:51 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147439380
Dus... de connectie tussen het adres en de site zelf is weggehaald, wat een ramp :')

Geef het een week max.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')