Misschien is het wel de vrouw van Peterquote:Op maandag 8 december 2014 22:13 schreef Infection het volgende:
Waarom is Peter eigenlijk als één van de eerste hiervan op de hoogte?
Heeft hij er soms iets mee te maken?
In het artikel van Parool word gesproken over het slachtoffer als de vriendin van H.quote:Op maandag 8 december 2014 23:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien is het wel de vrouw van Peter
Samengevat; De bende van Gwennette Martha waaronder Said el Yazidi en Youssef Lkhorf.quote:Paar fragmenten uit de reacties van een kennelijk goed ingewijde, op website camilleri, over de moorden op Youssef en Saïd in de Staatsliedenbuurt.
In Nieuwe Revu vandaag een achtergrondreportage van mij over deze zaak, over wat er daar werkelijk aan de hand is. Gaat dus ook over die Hoes (Hoessein) en Benhouf (die bij mij ‘grote Ben’ heet). Kern van het conflict is een soort competentiestrijd tussen deze Ben en Najib, de man die in Antwerpen werd geliquideerd.
Ben ontsnapte in Amsterdam aan de aanslag, Youssef en Saïd, neven van Hoessein, niet.
Nog een fragment van de reactie:
“Nadat Hoes hoorde dat Yassin Chakor gedood is, trok hij champagneflessen open om het te vieren. Ik kan er nu nog om huilen. Nu weet Hoes hoe het voelt om familieleden te verliezen. Hoes brengt nu al zijn kleine neefjes in gevaar door ze op pad te sturen met foute jongens., die zelf niet weten wat er speelt. Zijn eigen nicht heeft me dit verteld, dat Hoes al zijn familie in
gevaar brengt en zelf veilig verborgen zit in het buitenland.”
quote:een flinke hersenkraker. Veel namen: door de bomen zie je het bos haast niet meer. In dit geval: door de coke zie je de neus niet meer. Of: door de kogels zie het pistool niet meer. Maar vergeet niet de duizenden tranen die vergoten zijn om deze bloedbaden.
Telefoonboek.nlquote:volgens buurtbewoners gaat het om een vrouw met en 'Braziliaans uiterlijk'. Op het adres ter hoogte van het schietpartij is een bedrijf gevestigd dat Braziliaanse en Colombiaanse kleding verkoopt.
Google Maps, de winkel.quote:Empório Brasil Amstelveen
Beeckestijn 35
1187GP
Amstelveen
Waarschijnlijk wel. Ik woonde boven een winkel waar ze souveniertjes verkochten. Nog nooit een klant gezien die naar binnen ging. Ik vroeg voor de gein "wat verkopen jullie het meest?". Toen zat die te stotteren en kon hij geen duidelijk antwoord geven. Die winkel had ook geen site of zo. De overheid vindt het ook allemaal best denk ik. Zolang de belastingcentjes maar naar binnenstromen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:24 schreef Het_fijtje het volgende:
Raadsel, of raadselachtig;
AT5
Over de liquidatie van vanavond, de Vriendin van Hoes, Hoessein of H.
[..]
Telefoonboek.nl
[..]
Google Maps, de winkel.
De winkel blijkt een rijtjeshuis te zijn. Echter een winkel zonder website, zonder facebook, er is helemaal niets over te vinden op Internet.
Hoe raadselachtig is dat?![]()
Was het geen kleding winkel maar werd er gewassen? Voornamelijk wit.
![]()
Lieve schat, het staat juist nergens geregistreerd, dat is juist raadsel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:
Omdat het bij sommige sites als winkel geregistreerd staat, wil nog niet zeggen dat het werkelijk een winkel is, de kans is groot dat ze alleen maar importeren en distributie doen.
En dus blij allerlei sites als "kledingwinkel", terwijl het gewoon het registratieadres van een groothandel is, en die groothandel hoeft niet eens onder die naam te opereren.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:47 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Lieve schat, het staat juist nergens geregistreerd, dat is juist raadsel.
Behalve KvK en telefoonboek dan.
Nou post je zoveel informatie over de Nederlandse onderwereld en noem je dit, in al je (gespeelde?) naiviteit "hoe bizar", "raadselachtig", etc.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:43 schreef Het_fijtje het volgende:
Ik begrijp ook heus wel dat een winkel in KvK inschrijving op een woonadres kan, en dat is op zich niet vreemd maar gangbaar. Heb daar eigen ervaring zelfs mee.
Het is alleen erg toevallig dat het slachtoffer een Braziliaans uiterlijk heeft, er vlakbij een KvK inschrijving van een winkel in Braziliaanse kleding welke daar sinds 2005 al is gevestigd, maar waarover op Internet geen informatie of verdere gegevens te vinden zijn.
Geen site, geen facebook, geen instagram, geen linkedin. Hoe bizar, wel een KvK inschrijving maar geen enkel ander digitaal teken van leven van te vinden. Sorry voor de uitdrukking geen teken van leven.
Ja zo mag iedereen in Nederland een mening hebben, ook rare meningen zoals die van jou.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Namens heel Fokdie gast is een beroepscrimineel van mij krijgt hij geen sympathie. Snap ook niet dat ze hem bijvoorbeeld uitnodigen bij collegetour of hem een column geven.
Inderdaad, waarom kan hij dit zo stellig uitsluiten?quote:Op maandag 8 december 2014 22:13 schreef Infection het volgende:
Waarom is Peter eigenlijk als één van de eerste hiervan op de hoogte?
Heeft hij er soms iets mee te maken?
Die Said en Youssef waren niet van de groep Martha, maar van Ben. En is t nu zeker dat t nu om de vriendin van Hoes gaat?quote:Op maandag 8 december 2014 23:56 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
In het artikel van Parool word gesproken over het slachtoffer als de vriendin van H.
Na wat speurwerk heb ik deze H. teruggevonden. Bron Hendrik Jan Korterink
[..]
Samengevat; De bende van Gwennette Martha waaronder Said el Yazidi en Youssef Lkhorf.
Said en Youssef zijn geliquideerd in de Staatsliedenbuurt te Amsterdam, welke liquidatie als het begin van de onderwereldoorlog word genoemd. (Ten onrechte, de eerste liquidatie was in Antwerpen, daarna de Staatsliedenbuurt). Bij deze liquidatie in de Staatsliedenbuurt ontkomt een neef van de slachtoffers, Hoessein (Hoes, H.) die ook in de auto zat, Hoessein (Hoes) wiens vriendin nu in Amstelveen is geliquideerd.
![]()
Voor meer achtergrond waarin deze, en alle eerdere, liquidaties zich afspeelt, de onderwereldoorlog, zie dit artikel van Hendrik Jan Korterink welke een zo duidelijk doch compleet mogelijk overzicht geeft.
Nog een mooi citaat van Hendrik Jan;
[..]
Het 4e doelwit van de staatsliedenbuurt liquidatie was Chris Bouman, die later in de koepelgevangenis in Haarlem zelfmoord te plegen door zich met het beddengoed op te hangen in zijn cel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 02:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Die Said en Youssef waren niet van de groep Martha, maar van Ben. En is t nu zeker dat t nu om de vriendin van Hoes gaat?
Hoes zat volgens mij ook niet in de auto in de staatsliedenbuurt, maar Ben.
Was niet Hoes, maar Ben. Hij was t doelwit ook.quote:Op dinsdag 9 december 2014 03:09 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Het 4e doelwit van de staatsliedenbuurt liquidatie was Chris Bouman, die later in de koepelgevangenis in Haarlem zelfmoord te plegen door zich met het beddengoed op te hangen in zijn cel.
Dat maakt de vier inzittenden op Said en Youssef, en Hoessein (Hoes of H.) tezamen met Chris Bouman. Zie hiervoor dit artikel van Cammilleri.
"Chris Bouman was 4e doelwit Staatsliedenbuurt
Puzzelstukjes Marocwar passen steeds beter op hun plaats"
En de identiteit van het slachtoffer is nog niet officieel bekend, tenminste niet door de autoriteiten. Wel bevestigd van bronnen uit het milieu bij diversen misdaadjournalisten (voornamelijk in reacties op sites en blogs, niet altijd door de journalist in kwestie zelf).
Peter R de Vries een homie van Holleederquote:Op dinsdag 9 december 2014 02:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom kan hij dit zo stellig uitsluiten?
Volgens mij is hij de homie van Holleeder.
Ik kan niet anders dan je absoluut helemaal gelijk te geven; Misdaadjournalist.nl de inmiddels geroemde Hendrik Jan Korterink meld;quote:Op dinsdag 9 december 2014 03:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Was niet Hoes, maar Ben. Hij was t doelwit ook.
De inzittenden waren of zouden zijn geweest: Youssef, Said, Chris en Ben.
Lees net dat t zou gaan om de vriendin van Adil.
Bedankt voor je correctie en tipquote:Slachtoffer van de liquidatie in Amstelveen, gisteravond om half acht, is de Braziliaanse vriendin van een ‘kopstuk’ uit ‘de bende van Gwenette Martha’.
Op de meeste sites wordt hij aangeduid als H., maar we kennen hem natuurlijk als Adil A., beter bekend als Adil Kinker. Hij was het die op vrijdag 25 januari 2013 aan arrestatie probeerde te ontkomen door in het ijskoude water van de Buyskade te springen (foto boven). Toen hij aan de overkant alsnog dreigde te ontsnappen, schoot de politie hem in zijn been. De politie wilde hem aanhouden omdat hij ervan werd verdacht een van de schutters te zijn geweest bij de inmiddels legendarische aanslag in de Staatsliedenbuurt, op 29 december 2012.
Hij werd vrijgelaten. Gebrek aan bewijs.Daarna bleef hij zelf letterlijk wel buiten schot, ook omdat hij extreem op zijn hoede was en wist dat hij op een dodenlijst stond. Er zijn weinig woorden voor dat een moordcommando het nu, wellicht omdat ze hem zelf niet konden vinden, op zijn vriendin heeft gericht.
Zoals gisteravond al vermoed: een nieuwe fase in de liquidaties die Amsterdam teisteren.
Na de vergismoorden nu doelbewust een relatie van een ongrijpbare crimineel die het slachtoffer wordt?
Of: straf voor verraad?
Dit staat in Mocro-maffia, van Wouter Laumans en Marijn Schrijver:
Als het anders is hoor ik het graag, maar ik vermoed dat het slachtoffer ‘die chickie’ is. Wie en wat en wanneer ze iets zou hebben verraden, en of dat waar is, is uiteraard ook een van de vele vragen.
Nog een stukje uit het boek:
‘Tegelijkertijd doet de recherche een inval op een ander adres in Amsterdam-West, waarbij Adils negentienjarige vriendin wordt aangehouden. In het stashhuis aan de Shackletonstraat vindt de politie onder een bed een bivakmuts waar Adils DNA in zit. En er zitten glassplinters in die waarschijnlijk te linken zijn aan de kapotgeschoten voorruit van de Audi RS4.”
Of dat ook deze vriendin is, zal morgen wel duidelijk worden (ik kan nu nog geen leeftijd van het slachtoffer vinden)
Bericht van toen, van AT5:
De politie heeft gistermiddag op de Buyskade in Amsterdam een man neergeschoten die mogelijk betrokken is geweest bij de dubbele liquidatie in de Staatsliedenbuurt op 29 december vorig jaar.
De man probeerde aan zijn arrestatie te ontkomen door in het water te springen. Op zijn vlucht werd hij door de politie in zijn been geschoten en uiteindelijk op het droge getrokken.
Leden van het arrestatieteam hadden de verdachte al geruime tijd gevolgd. Toen de zwaarbewapende politiemannen hem wilden aanhouden, sloeg hij op de vlucht. Ondanks een waarschuwingsschot weigerde de verdachte zich over te geven en dook hij de gracht in. Toen hij aan de andere kant aan wal klauterde, schoot een politieman hem in het been.
quote:Adil A. (25), verdacht van de liquidaties in de Staatsliedenbuurt heeft volgens justitie tijdens een bezoek in het huis van bewaring 'minuscule reepjes papier' aan zijn broer Omar gegeven met instructies aan hem en drie anderen.
In de visie van officier van justitie Maaike Bienfait probeerde Adil via de briefjes onder meer een getuige 'te instrueren' een valse verklaring in zijn voordeel af te leggen. Omar A. droeg de papiertjes bij zich toen hij onlangs werd gearresteerd vanwege een misdrijf in Limburg.
In een briefje aan Omar schrijft Adil dat die 'alles moet regelen, maar moet uitkijken wat hij over de telefoon zegt'. De politie kan 'op allerlei manieren afluisteren en observeren'. In de briefjes wordt bovendien gezinspeeld op een ontsnappingspoging. Met vergelijkbare minibriefjes die in Adils cel zijn gevonden, lijkt hij een getuige opdracht te hebben willen geven zijn alibi te bevestigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |