abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2014 @ 10:42:52 #1
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147385146


Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl
- http://www.etsy.com
- http://www.heavenandearthdesigns.com/
- http://www.happyhobby80.nl/

Goedkoop dmc garen, 0,40 ct per streng.
kan je bestellen bij de marktplaatsman -> http://www.happyhobby80.nl/

Patapon legt uit hoe je zonder een knoopje begint:


quote:
Voor de beginnende borduurheld!

Stof:

Meestal wordt er aida stof gebruikt, hier in het topic hebben wij het dan vooral over x-aantal ct (count). Bijvoorbeeld Aida 18ct. Dit wil zeggen 18 kruisjes per inch oftewel 7 kruisjes per cm.
Hieronder uitleg over de verschillende maten in ct en cm :)

* Aida
18 ct Aida - 7 blokjes/kruisjes per cm
16 ct Aida - 6 1/3 blokjes/kruisjes per cm
14 ct Aida - 5 1/2 blokjes/kruisjes per cm
11 ct Aida - 4 1/3 blokjes/kruisjes per cm
10 ct Aida - bijna 4 blokjes/kruisjes per cm
7 ct Aida - 2 3/4 blokjes/kruisjes per cm

* Evenweave
14ct - 14 draden per inch - 5 1/2 draden - 2 3/4 kruisjes per cm
16ct - 16 draden per inch - 6 1/3 draden - ruim 3 kruisjes per cm
18ct - 18 draden per inch - 7 draden - 3 1/2 kruisjes per cm
20ct - 20 draden per inch - bijna 8 draden - bijna 4 kruisjes per cm
22ct - 22 draden per inch - 8 2/3 draden - 4 1/3 kruisjes per cm
24ct - 24 draden per inch - bijna 9 1/2 draden - bijna 4 3/4 kruisjes per cm
26ct - 26 draden per inch - 10 1/4 draden - ruim 5 kruisjes per cm
28ct - 28 draden per inch - 11 draden - 5 1/2 kruisjes per cm
30ct - 30 draden per inch - bijna 12 draden - bijna 6 kruisjes per cm
32ct - 32 draden per inch - ruim 12 1/2 draden - ruim 6 1/4 kruisjes per cm
34ct - 34 draden per inch - 13 1/3 draden - 6 2/3 kruisjes per cm
36ct - 36 draden per inch - ruim 14 draden - ruim 7 kruisjes per cm

Welke naald?
Een naald zonder scherpe punt wordt meestal gebruikt voor het borduren, dit omdat je niet door de stof heen hoeft te prikken over het algemeen.
Maat #22 voor stof van 14ct of lager
#24/#26 voor stof 16-18ct
#28 voor 18+ct :)

DMC garen:
Af en toe, dit is al jaren niet meer gebeurd eigenlijk, wordt er een kleur uit het assortiment genomen of samengevoegd met een andere kleur. Dit laatste gebeurt als 2 kleuren zo dicht bij elkaar liggen dat samenvoegen gewoon beter is. Ik heb gemerkt dat programma's om eigen patronen te maken deze kleuren nog niet hebben aangepast dus hier alvast een paar kleuren waarvan ik zeker weet dat die een ander nummer hebben gekregen:

Oude nummer » nieuwe nummer
504 » 3813
731 » 732
776 » 3326
3773 » 407
5282 » 3821

Kruisjes per streng DMC naar gelang hoe zuinig je bent.

Dubbeldraads:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
18 1800 2000 2300
16 1600 1800 2050
14 1400 1600 1800
12 1200 1400 1550

Drie draden:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
12 800 900 1000
10 650 750 850
8 450 500 550

Borduurwijsheden
1. Begin altijd in het midden (ja of niet, als je goed kan tellen)
2. Borduur alle steekjes dezelfde kant op.
3. Hecht alles meteen netjes af.

Happy stitching en bij vragen gewoon een vaste poster aanspreken, wij helpen je graag! :)
Werkjes uit het vorige topic:
Nijntje van Risu


tulpen van DonnaRush


America van Borduurfreak


Kerststal van Patapon


Map Zelda van Lijnloos



Stitch on!

[ Bericht 9% gewijzigd door Patapon op 08-12-2014 12:04:00 ]
  maandag 8 december 2014 @ 10:43:58 #2
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147385163
Voor de eerste keer een nieuwe aangemaakt! Ik heb geen idee hoe je foto's in de openingspost aanpast...... :@
pi_147385669
Donnarush, ik heb 2x uiltjes, wil de derde met 2 uiltjes ook nog laten halen, maar nog niet gevonden. En blauwe bloemen en de tulpjes
pi_147385722
Patapon, gewoon editten en die urls van de images aanpassen ;)

Nieuw topic!!! *O*
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 11:17:39 #5
382129 crew  Donna
pi_147385726
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:14 schreef gridjuh het volgende:
Donnarush, ik heb 2x uiltjes, wil de derde met 2 uiltjes ook nog laten halen, maar nog niet gevonden. En blauwe bloemen en de tulpjes
Leukleuk!

Ik heb ook 1 uiltje, wil die andere met uiltjes ook nog, maar die heb ik ook nog niet gevonden.

Ik heb nog paarse bloemen en margrieten (denk ik) gekregen!
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 11:18:14 #6
382129 crew  Donna
pi_147385744
Haha ik zou de tulpjes af hebben voor het einde van het topic. Jammer!

Ik heb de tulpen zelf wel af, maar moet de versiering aan de rand nog doen!
pi_147385993
Nou, mijn schoonzus is nu hoogzwanger, dus ik kan strakjes mijn jip-en-janneke af gaan maken met een naam en een datum. *O*
Ter herinnering, deze dus:


En omdat ik ondertussen wat topics heb gemist...
Huppel, hoe staat het met deze?
quote:
9s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik vind dat ik al best ver ben! -O-

Professioneel gifmenger.
pi_147386209
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:17 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Leukleuk!

Ik heb ook 1 uiltje, wil die andere met uiltjes ook nog, maar die heb ik ook nog niet gevonden.

Ik heb nog paarse bloemen en margrieten (denk ik) gekregen!
Ja paars blauwe bloemen heb ik :)
Welke van de uiltjes heb je nog niet? Dan kijk ik vanmiddag voor je :)
Die met de 2 uiltjes hadden ze niet, maar ga vanmiddag nog naar action, dan kijk ik voor de andere
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 11:42:58 #9
382129 crew  Donna
pi_147386306
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 11:39 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja paars blauwe bloemen heb ik :)
Welke van de uiltjes heb je nog niet? Dan kijk ik vanmiddag voor je :)
Die met de 2 uiltjes hadden ze niet, maar ga vanmiddag nog naar action, dan kijk ik voor de andere
Awww, alvast bedankt voor de moeite!


De linkse heb ik. Ik moet dus nog rood/rozige uil met de groene krans erom. En die met 2 ook, maar volgens mij is die idd bijna nergens haha!
pi_147386768
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:42 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Awww, alvast bedankt voor de moeite!

[ afbeelding ]
De linkse heb ik. Ik moet dus nog rood/rozige uil met de groene krans erom. En die met 2 ook, maar volgens mij is die idd bijna nergens haha!
Ik zal vanmiddag kijken voor je!
  maandag 8 december 2014 @ 12:04:41 #11
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147386814
quote:
17s.gif Op maandag 8 december 2014 11:17 schreef Lijnloos het volgende:
Patapon, gewoon editten en die urls van de images aanpassen ;)

Nieuw topic!!! *O*
Gelukt! *O*

Nieuwe foto's in de Openingspost!
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 12:05:38 #12
382129 crew  Donna
pi_147386833
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 12:02 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik zal vanmiddag kijken voor je!
Ik zal ook aan je denken als ik de dubbele wel tegenkom!
pi_147387288
Hallo lieve crea's,

Op dit moment ben ik bezig met het project Fire & Ice. Nog twee pagina's en dan is hij af. Het patroon heb ik ooit gekopieerd van het origineel, maar kan deze niet meer vinden. Nu hoop ik dat een van jullie mij de eerste pagina kan mailen, zodat ik hem af kan maken. Ik mis daarvan net een regeltje :(

Kan iemand mij uitleggen hoe je een foto plaatst? Dan kan ik mijn vorderingen met jullie delen.

Warme groet,
Ursela
pi_147387413
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:27 schreef Sharray het volgende:
Hallo lieve crea's,

Op dit moment ben ik bezig met het project Fire & Ice. Nog twee pagina's en dan is hij af. Het patroon heb ik ooit gekopieerd van het origineel, maar kan deze niet meer vinden. Nu hoop ik dat een van jullie mij de eerste pagina kan mailen, zodat ik hem af kan maken. Ik mis daarvan net een regeltje :(

Kan iemand mij uitleggen hoe je een foto plaatst? Dan kan ik mijn vorderingen met jullie delen.

Warme groet,
*knip*
Foto uploaden bij imgur of photobucket, dan link hier plakken en de tags [ img] en [ /img] eromheen zetten (zonder spaties).

En ik zou je naam niet online zetten (rechtsbovenaan je post kun je op 'edit je post' drukken), je hebt vast niet voor niks een vrij ananieme gebruikersnaam gekozen. :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door Buurpoes op 08-12-2014 12:42:16 ]
Professioneel gifmenger.
pi_147387600
pi_147387626
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:40 schreef Sharray het volgende:
[ afbeelding ]
gelukt! _O_
Tof borduurwerk!
Professioneel gifmenger.
pi_147387695
Ja, gelukt! :D Bedankt voor de uitleg. Nu maar hopen dat iemand mij kan helpen aan die ene ontbrekende regel. Wie o wie??
  † In Memoriam † maandag 8 december 2014 @ 12:46:03 #18
43556 miss_dynastie
pi_147387718
edit: helaas

Mooie Jip en Janneke O+ Ben benieuwd naar welke naam erop komt :)
pi_147388709
Wauw!!! Die is mooi aan het worden! Ik hoop dat je je ontbrekende pagina nog vind.

Ik bedacht me net ook dat ik die NL/BE pagina van Haed nog niet had gejoind op FB dus dat net ook maar gedaan. Wat een leuke dingen ook daar.
Ik wil zo graag vanavond weer borduren, maar ik moet echt ecth ECHT nog een paar surprise eieren omhaken voor dochters traktatie volgende week. En ik ben aan het einde van mijn boek dus die wil ik ook wel een beetje uitlezen. ARGH! Ik moet meer tijd of minder werk :+
pi_147388803
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
edit: helaas

Mooie Jip en Janneke O+ Ben benieuwd naar welke naam erop komt :)
Ik ook. En ook naar t jaartal. :+
Ik zou eventueel 201 er al op kunnen borduren...
Professioneel gifmenger.
pi_147389030
Bedankt voor het compliment, Lijnloos. Als ik de pagina niet weet te bemachtigen, zal ik het opnieuw moeten aanschaffen. Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen.

Heet de site op Facebook Haed? Ik ben lid van twee borduurgroepen, maar deze ken ik niet.

Haken en lezen zijn ook heerlijke dingen om te doen. Zelf doe ik maar een ding tegelijk, anders begin ik wel aan tien projecten die nooit afkomen! haha
  maandag 8 december 2014 @ 13:46:35 #22
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147389213
Ik zit nu te borduren aan de kerststal en op de DS bravely default aan het spelen. Daar hoef ik nu niet zoveel aan te doen. De DS hoeft alleen maar aan te staan en dan bouwen ze vanzelf een dorp waar mijn strijders dan straks weer wapens kunnen kopen. 8-)
pi_147389310
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:39 schreef Sharray het volgende:
Bedankt voor het compliment, Lijnloos. Als ik de pagina niet weet te bemachtigen, zal ik het opnieuw moeten aanschaffen. Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen.

Heet de site op Facebook Haed? Ik ben lid van twee borduurgroepen, maar deze ken ik niet.

Haken en lezen zijn ook heerlijke dingen om te doen. Zelf doe ik maar een ding tegelijk, anders begin ik wel aan tien projecten die nooit afkomen! haha
Dat laatste is hier ook niet onbekend :+ Ik geloof dat ik nu 3 projectjes heb (Zelda, Belle en nog ergens Giraffen die bijna af zijn)... En eigelijk wil ik ook gewoon aan mijn Draakejs-HAED beginnen. O-) Doe ik niet hoor.

Oh en die HAED-groep op FB: https://www.facebook.com/groups/HAEDNedBel/
pi_147389325
Oh ja, mijn DS... ik was van de week weer begonnen aan Zelda (opnieuw want bijna een jaar in de kast gelegen of andere games gespeeld) maar na het eerste uurtje niks meer gedaan nog. Komt wel als dat boek uit is.
pi_147389728
Mooi Sharray!

Ik heb verder ook maar een paar projecten liggen hoor O-)

Een lief klein werkje met een kat voor een boekenkast, de kaart van Nederland, uiteraard de verder totaal niet mega wereldkaart, ik heb nog een paar hele bloemen op linnen die ik moet afmaken, nog een half af bloemenpakketje van de Action, en nog ongeopende pakketjes van de Action. En ohja, ik heb laatst een hele lading mini-pakketjes gekregen van mijn ex-schoonmoeder (die ik nog moet showen) en eerder had ik van haar ook al wat grotere pakketjes gekregen.

Valt best mee toch? O-)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147389986
Hoewel ik nu een project per keer doe, ligt er ook nog een project Gift of the eagle feather in het verschiet voor mijn broers 50e verjaardag volgend jaar en Max's moon (een katje) voor mijn dochter. Maar ik wil voor mijzelf nog een Dear Jane plaid maken en een Boeddha of zo... Ach, je kent het wel ;-)

http://i40.photobucket.co(...)ther_zpsf341f8ea.jpg

http://i40.photobucket.co(...)Moon_zps10ab3545.jpg
  maandag 8 december 2014 @ 15:45:16 #27
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147392731
Ik heb nog drie kleine pakketjes van de zeeman liggen en heb laatst een pakket gekocht bij de trekpleister (maar het patroon daarvan vind ik niet zo mooi dus die bewaar ik voor het laatst :X )
Ben nu dus een foto aan het borduren, ben ik zeker nog wel een jaar mee bezig, maak liever die eerst af en dan die kleine pakketjes om mezelf bezig te houden terwijl ik voor nieuwe garen/stof spaar voor een volgend groot project :s)
pi_147393015
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:45 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb nog drie kleine pakketjes van de zeeman liggen en heb laatst een pakket gekocht bij de trekpleister (maar het patroon daarvan vind ik niet zo mooi dus die bewaar ik voor het laatst :X )
Ben nu dus een foto aan het borduren, ben ik zeker nog wel een jaar mee bezig, maak liever die eerst af en dan die kleine pakketjes om mezelf bezig te houden terwijl ik voor nieuwe garen/stof spaar voor een volgend groot project :s)
De wereldkaart is nu mijn hoofdproject, en als ik die kleuren (blauw, groen, blauw, groen en nog wat blauw) even zat ben kan ik terugvallen op 1 van de vele (en kleurrijke) opties :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 8 december 2014 @ 17:51:24 #29
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147397107
Uhm. ..mijn hoofdproject wisselt tussen de kerststal, de Yoshis en de Escher. Ik heb me nu voorgenomen om eerst de kerststal af te maken dan de Yoshis en dan wordt de Escher mijn hoofdproject. :Y
pi_147399244
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:51 schreef Patapon het volgende:
Uhm. ..mijn hoofdproject wisselt tussen de kerststal, de Yoshis en de Escher. Ik heb me nu voorgenomen om eerst de kerststal af te maken dan de Yoshis en dan wordt de Escher mijn hoofdproject. :Y
De kerststal moet natuurlijk wel af zijn met Kerst ja :Y

Ik zal zo eens die map en die mini-pakketjes die ik heb gekregen eens pakken.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147399696
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:17 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Leukleuk!

Ik heb ook 1 uiltje, wil die andere met uiltjes ook nog, maar die heb ik ook nog niet gevonden.

Ik heb nog paarse bloemen en margrieten (denk ik) gekregen!
Ze hadden hem niet, maar ik blijf kijken :)
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 19:19:49 #32
382129 crew  Donna
pi_147400124
Super lief! O+
pi_147401800
Deze map met pakketjes kreeg ik een aantal weken geleden van mijn ex-schoonmoeder O+

In de map staat een heleboel info over allerlei technieken enzo.
Maar er zitten ook allemaal kleine pakketjes bij. Deze heb ik erbij gekregen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze heb ik eerder al een keer van haar gekregen (nog nieuw in de verpakking)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze heb ik maanden geleden van een hele lieve FOK!ster gekregen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu zover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog wat pakketjes die ik voor een paar euro (lees, hooguit 5) op de rommelmarkt in de straat heb gescoord
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze Action-pakketjes moet ik nog maken/afmaken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarnaast natuurlijk nog de landkaart en de wereldkaart. :7 Verder heb ik geen leven ofzo hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door essnhills op 08-12-2014 20:08:57 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 8 december 2014 @ 20:22:40 #34
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147402564
Wat veel :o dat 'avontuurlijk treintje' vind ik zo leuk O+
  maandag 8 december 2014 @ 20:34:15 #35
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147403085
Nou jij hoeft je voorlopig niet te vervelen :D

Hier op het moment even aan het haken ipv borduren.
M'n kleine dame moet een dekentje voor in haar poppenwagen O+
W
Z
E
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 20:41:47 #36
382129 crew  Donna
pi_147403399
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:22 schreef Ceviche het volgende:
Wat veel :o dat 'avontuurlijk treintje' vind ik zo leuk O+
Ja echt cute.

Wat een boel! Echt leuk om te zien!
pi_147407123
Ja leuk hè? :D O+

Voorlopig heb ik voldoende te doen in ieder geval

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147418250
Wow Essnhills, jouw ex-schoma heeft echt flink gehoard ;)
Goeie stash hoor.

Ik heb gister toch nog een hokje en een beetje kunnen borduren van Zelda. Zat later wel te denken dat ik deze echt niet voor de zomer klaar ga hebben.... zeker niet met alle andere zaken. Gelukkig heb ik straks wel 4 maanden verlof (dat er een baby bij komt negeer ik effe :+ ) *O*
pi_147420243
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:01 schreef Lijnloos het volgende:
Wow Essnhills, jouw ex-schoma heeft echt flink gehoard ;)
Goeie stash hoor.

Ik heb gister toch nog een hokje en een beetje kunnen borduren van Zelda. Zat later wel te denken dat ik deze echt niet voor de zomer klaar ga hebben.... zeker niet met alle andere zaken. Gelukkig heb ik straks wel 4 maanden verlof (dat er een baby bij komt negeer ik effe :+ ) *O*
Als je de baby zelf maar niet negeert straks :P

Ik heb gisteravond ook weer een uurtje kunnen spenderen aan borduren, hopelijk vanavond weer even. Eerst de kerstboom opzetten, zodat ik echt bij de kerstboom kan borduren ;)
pi_147420564
Verlof... Wasda? Ik heb het sinds de zwangerschap alleen maar drukker gekregen en ik werk niet eens. En ik weet echt niet waarom het nou allemaal zo druk is ineens. Jaa, die cursus en fysio snap ik natuurlijk wel. Maar er moet toch genoeg tijd blijven voor borduren lijkt me. :?
pi_147420797
Hoe krijg je dat voor mekaar Risu? :?
Ik ga er toch wel effe vanuit dat ik het een stuk rustiger krijg tegen die tijd. Gros van de dingen hoeven we niet meer vanwege het al een kind hebben. Wel natuurlijk kamer van de kinders opnieuw indelen maar hoop dat dat gedaan is voor mijn verlof want als dat dan nog moet gebeuren heb ik nauwlijks mogelijheid om nog mee te helpen.

En Minke gaat gewoon naar school, dus overdag zou het redelijk relaxed moeten zijn lijkt me. Nou ja, het scheelt in elk geval 9-10 uur niet-thuis/werken per dag dus daar moet wel wat te borduren zijn :D

Ik heb mezelf op een target van 3 uiltjes haken per avond gezet en daarna mag ik nog wat borduren. Boek had ik gisteren redelijk snel uit (wist niet dat ie nog maar een paar pagina's was... :@ ) maar deel 2 wacht ik nog effe mee.
pi_147433616
Veel geregel komt denk ik omdat het de eerste is. En schoonmoeder sleept me nog gewoon overal heen om te babyshoppen enzo.
Ik denk dat het meeste nou wel geregeld is, kamertje af, testament gemaakt (onnodig duur) scooter verkocht, kado's kerst gehaald, kerstboom staat. Het moest gewoon even in 1 week ofzo, denk dat het nu wel wat rustiger wordt. Ik wil mijn coconnetje wel in eigenlijk.
pi_147439947
Kijk nou hoe cute O+

Dit was 1 van de pakketjes uit die map. Ik moet alleen nog even de stof vastplakken aan het kaartje. Er zit zelfs een envelopje bij O+


Ik ga hem opsturen naar mn ex-schoonmoeder :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147445732
Oh hoe leuk O+ Wat lief van haar dat je al die pakketten gekregen hebt!!

Lijnloos, ik wist niet dat je zwanger was :@ :@ Van harte gefeliciteerd!! *O* *O* *O* Wanneer komt de baby?
En Risu, wanneer wordt jouw kleintje verwacht?
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 10:19:13 #45
382129 crew  Donna
pi_147446079
Wat leuk dat vlieger kaartje! O+
pi_147448222
Grappig kaartje met die vlieger.

Lijnloos, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben begonnen aan mijn HAED Library Adventures. Ik heb 2 hokjes van 10 x 10 af



Dit moet het uiteindelijk worden

pi_147449119
Dank jullie wel! :@ Baby komt half juni ongeveer als het goed is. Dus tijd zat nog.

Oh Borduurfreak, ik ben jaloers! O+ Zo tof!!!

Essnhills, wat een lief kaartje zo!
pi_147449143
Wat mooi zeg, Borduurfreak! Veel plezier ermee.
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 18:29:13 #49
382129 crew  Donna
pi_147459898
S.hit. HAED post net een prachtig patroon op Facebook. :{
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 18:29:51 #50
382129 crew  Donna
pi_147459910
Gaaf Borduurfreak..wat een werk ook weer!
pi_147461758
Mijn baby wordt 2 maart verwacht. O+ Een meisje.
Mijn nijntje borduurding ziet toch het einde al. Nog maar 1 sterretje en de letter N moeten nog (nee dat kon niet meer vandaag, man wilde eerder eten. Vooruit maar weer) en dan natuurlijk naam en datum nog, maar ik twijfel of ik de naam er al op ga zetten, wie weet wie hem voor 2 maart nog per ongeluk te zien krijgt. Wel iig alvast uitzoeken waar het precies moet, het moet wel netjes in het midden natuurlijk.

Ik vind die Haed ook wel mooi, doe maar lekker veel updates. :)

Dat kaartje vind ik ook gaaf, lekker snel klaar ook voor tussendoor te doen.
pi_147464670
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:29 schreef Risu het volgende:
Mijn baby wordt 2 maart verwacht. O+ Een meisje.
Mijn nijntje borduurding ziet toch het einde al. Nog maar 1 sterretje en de letter N moeten nog (nee dat kon niet meer vandaag, man wilde eerder eten. Vooruit maar weer) en dan natuurlijk naam en datum nog, maar ik twijfel of ik de naam er al op ga zetten, wie weet wie hem voor 2 maart nog per ongeluk te zien krijgt. Wel iig alvast uitzoeken waar het precies moet, het moet wel netjes in het midden natuurlijk.
Heimwee... Mijn zoontje werd 10 maart dit jaar verwacht en is op 13 maart geboren. Exact een jaar geleden was ik dus even lang zwanger als jij nu. Wat gaat de tijd toch snel. Geniet er van!!

Wat een leuke HAED Borduurfreak!

Ik wil ook aan een van mijn HAED's beginnen. Maar ik heb al 4 WIP's dus Ik.Mag.Niet. :N
pi_147465872
Dank jullie wel. Het is echt super leuk om te doen :D

Helemaal over het hoofd gezien. Risu jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
  donderdag 11 december 2014 @ 08:21:24 #54
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147474885
:o Omg nu ben ik ook lid geworden van die head pagina's
Mooie werkjes komen daar voorbij :9~
W
Z
E
pi_147475314
Ja daar komen hele mooie werken voorbij. Het ledenaantal groeit met de dag. We komen elkaar straks daar allemaal tegen. Leuk hoor! :)
  donderdag 11 december 2014 @ 09:04:11 #56
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147475422
Ik heb er volgens mij al een paar herkend. ;)
pi_147475559
Ja, ik zag ook al wat "bekenden" langskomen. Wel grappig om te zien zo.
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 09:19:45 #58
382129 crew  Donna
pi_147475649
Welke pagina is dat dan? Niet die grote HAED pagina van HAED zelf zeker?
pi_147475975
Deze pagina is het https://www.facebook.com/groups/HAEDNedBel

Word maar gauw lid want het is leuk en ja ik heb ook al wat 'bekenden' langs zien komen.
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 09:42:58 #60
382129 crew  Donna
pi_147476034
Ik heb me aangemeld. O+
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 09:57:47 #61
382129 crew  Donna
pi_147476316
Ik zie bekenden, leuk! c_/
pi_147476378
Ik heb me ook aangemeld... beetje illegaal, want ik borduur helemaal geen HAED, maar.. wat niet is kan nog komen ;) Zulke prachtige dingen daar! Maar allemaal zo ontzettend groot...
  donderdag 11 december 2014 @ 10:25:34 #63
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147476927
Er zijn ook mini HAED. ;)
pi_147477004
Ja, het wordt een hele gezellige groep :)
pi_147477052
Ben maar eens begonnen met uiltje 1
  donderdag 11 december 2014 @ 11:03:31 #66
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147477785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb me ook aangemeld... beetje illegaal, want ik borduur helemaal geen HAED, maar.. wat niet is kan nog komen ;) Zulke prachtige dingen daar! Maar allemaal zo ontzettend groot...
Ik ook niet :P

Wel ooit aan 1 begonnen dus dat is dan gewoon m'n hele langdurige WIP ;)
W
Z
E
pi_147477971
Ik zie het als inspiratiebron :P en om als stok achter de deur te houden dat ik na zelda toch echt die hit any key wil doen.
Maar das volgend jaar op zijn vroegst :D
pi_147478428
Het jaar is bijna om dus dat hoeft niet zo lang meer te duren :)
  donderdag 11 december 2014 @ 11:40:50 #69
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147478621
Ik ben van allerlei pagina's lid, gewoon omdat ik het leuk vind om borduurwerkjes voorbij te zien komen O+

En inderdaad bekenden gespot, maar ik weet echt niet meer wie wat maakt :D dus weet alleen dat het FOK!kers zijn :P
pi_147481172
Meet the FOK!kers op HAEDNedBel :D
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 14:58:20 #71
382129 crew  Donna
pi_147483651
Aww, dit is vandaag het gratis patroontje op dailycrosstitch.com

pi_147483787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:26 schreef Borduurfreak het volgende:
Meet the FOK!kers op HAEDNedBel :D
:D

Hier een beetje inactief geweest wegens schoolgedoe en daarna bijslapen, maar vanmiddag alle tijd om lekker te borduren. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147484940
Klein probleem. De nijntje is af, heel mooi, niks aan de hand. (Foto komt als de naam en datum erop staan)
Dus ik ging de pokemon er weer bijpakken, maar waar ik al bang voor was is nu wel werkelijkheid. De blauwe pen voor markeren kan alleen op wit. Op het blauwe doek van de pokemon laat het zijn sporen na, niet uit te wassen. Komt erop neer dat er een soort bleekmiddel in zit ofzo. Op zich wel op te lossen, alleen het maakt de blauwe doek nutteloos. Gewoon achtergrond invullen met borduur ipv open laten zoals bedacht. En dan moet hij uiteindelijk in een precies passend lijstje, anders zie je het alsnog. En het is helaas echt duidelijk genoeg.
Ja of wegdoen, maar ja, nee dus.

In ieder geval tijd voor het volgende projectje, een ledikant dekentje haken. O+
pi_147485581
Oh kak Risu! Wat ongelofelijk balen!! Dan wordt het idd toch de achtergrond borduren. En passend lijstje hoeft niet perse als je een mooi aansluitend passepartout (laat) maakt, maar toch shit.
Wel tof dat Nijntje klaar is! Heb je snel gedaan nog!

Ik heb vanochtend wel wat gedaan maar voel me al de hele dag klote dus geen idee of ik vanavond nog wat kan/wil of dat ik extra vroeg naar bed ga.
pi_147486410
Damn, da's balen Risu. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147486503
Dat is inderdaad behoorlijk balen, Risu.
pi_147510715
Hoi dames! Ik heb zo weinig tijd voor borduren de laatste tijd :(. Studie neemt toch wel heel veel tijd in beslag en stiekem ben ik zo maar een beetje een soort van topsport ingerold, en toen was ineens alle tijd weg -O- . Maar het is nu vakantie (van studeren ten minste :P) dus ik ga weer eens het een en ander erbij pakken! Ik zie dat jullie allemaal lekker bezig zijn 8-) !
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:38:07 #78
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147520341
Cross Stitcher Magazine geeft 12 dagen lang gratis kerstpatronen weg! De eerste is al heel leuk!

Gratis patroon dag 1
  zaterdag 13 december 2014 @ 00:11:37 #79
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147533876
Die is leuk :)
W
Z
E
pi_147538072
Ben begonnen met achtergrond invullen om te kijken naar het effect, en het lijkt goed te komen. Het is alleen wel een rotklus.
Het dekentje moet ik even uitstellen, ik haak te strak, dus moet maandag ofzo even een grotere haaknaald halen.
pi_147547398
Ook hier druk met de studie, al probeer ik elke avond wel eventjes mijn rust te pakken met mijn borduurwerk.

Helaas is blad een niet goed gekopieerd en kan ik het origineel niet meer vinden, waardoor ik hem niet kan afmaken. Wel heb ik gezien dat Incognita bezig is met Fire & Ice en hoop dat zij me het ontbrekende stukje kan mailen. Nog even wachten totdat ik haar een berichtje kan sturen...
pi_147575528
Ik heb ook even geen tijd gehad om te borduren. Morgen eindelijk weer tijd, wat kan ik daar naar uitkijken :). Ik heb net de q snap besteld, mijn ring is echt te groot om de stof nu strak te houden. Dus totdat die binnen komt ga ik verder met de fairy sisters, die stof is wat stugger.

Borduurfreak, hoe bevalt je super frame? En wat een mooi werk van spangler! Die wil ik ook ooit nog eens maken.

Voor degene die garen bestellen bij happyhobby80, hebben jullie weleens een werk gemaakt met die garen en gewassen? Volgens mijn schoonmoeder is het namaak dmc garen uit china en lopen de kleuren met wassen uit -O-
Nou denk ik dat ze gewoon heel sceptisch is wat betreft bestellen via internet, maar ik ben nu toch een beetje bang ;)
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 18:14:57 #83
382129 crew  Donna
pi_147575891
Lalena op de HAED pagina werd ook gesproken over happyhobby80 (en ene Raymond op MP) en dat het misschien wel nep zou zijn omdat het zo goedkoop is en dat Chinese namaak bijna niet van echt te onderscheiden is.

Ik weet het niet. Ik heb er 2 maal besteld maar nog nooit iets gewassen dus kan je niet helpen.
  zondag 14 december 2014 @ 18:23:27 #84
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147576257
Bestel al heel lang bij happyhobby
Ik heb het nooit in de wasmachine gewassen,maar werkjes wel in een sopje met wasverzachter gedaan en uitgespoeld en nooit uitgelopen kleuren gehad.
W
Z
E
  † In Memoriam † zondag 14 december 2014 @ 18:27:37 #85
43556 miss_dynastie
pi_147576414
Ja, ik heb het wel gewassen, maar het loopt niet uit. Ik denk eerder dat het garen is uit het Oostblok o.i.d. ...
pi_147579148
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:05 schreef Lalena het volgende:
Ik heb ook even geen tijd gehad om te borduren. Morgen eindelijk weer tijd, wat kan ik daar naar uitkijken :). Ik heb net de q snap besteld, mijn ring is echt te groot om de stof nu strak te houden. Dus totdat die binnen komt ga ik verder met de fairy sisters, die stof is wat stugger.

Borduurfreak, hoe bevalt je super frame? En wat een mooi werk van spangler! Die wil ik ook ooit nog eens maken.

Voor degene die garen bestellen bij happyhobby80, hebben jullie weleens een werk gemaakt met die garen en gewassen? Volgens mijn schoonmoeder is het namaak dmc garen uit china en lopen de kleuren met wassen uit -O-
Nou denk ik dat ze gewoon heel sceptisch is wat betreft bestellen via internet, maar ik ben nu toch een beetje bang ;)
Die tijger was bijna allemaal garen van Happyhobbie80. Ik heb het gewoon heel voorzichtig met de hand gewassen, uitgespoeld en liggend op een handdoek laten drogen. Geen last van uitgelopen kleuren :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147579891
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:33 schreef essnhills het volgende:

[..]

Die tijger was bijna allemaal garen van Happyhobbie80. Ik heb het gewoon heel voorzichtig met de hand gewassen, uitgespoeld en liggend op een handdoek laten drogen. Geen last van uitgelopen kleuren :)
Als hij ze in China koopt. Bij ali expres 800 stuks 100 verschillende kleuren $0,02 per stuk. Ik ga ze wel een x bestellen om te proberen!
(nu ff met m'n broer bespreken)
pi_147580201
Ik heb even 800 stuks besteld...iets van 15¤ ben ik kwijt.

Als ze binnen zijn, wie zou er dan een paar willen proberen.
pi_147580403
Nou, ik zit er eindelijk weer eens voor :) , nu alleen nog even bedenken welke film ik precies ga kijken.
pi_147581583
Hier ook lekker aan de steek :D

Ik heb nooit last gehad van uitloop, maar heb ook nooit "echt" gewassen. Wel inderdaad gespoeld en zo met lauw/koud water en op een handoek gespannen.
pi_147582101
Lalena, de superframe bevalt mij uitstekend. Ik vind de stof veel strakker zitten dan een borduurring en ik hoef de stof niet steeds opnieuw te spannen. Voor mij dus geen borduurring meer.
pi_147589158
Ik heb garen laten bestellen. Als het goed is zijn het 100 kleuren x 8, als dit niet zo is merken we dat vanzelf.
Het kostte 11,50 en word verkocht als dmc garen, met die label er ook aan.

Zodra ze binnen zijn laat ik het weten.
Zijn het er 800 kostte ze 0,01475 per stuk.
  zondag 14 december 2014 @ 23:22:54 #93
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147589303
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:18 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb garen laten bestellen. Als het goed is zijn het 100 kleuren x 8, als dit niet zo is merken we dat vanzelf.
Het kostte 11,50 en word verkocht als dmc garen, met die label er ook aan.

Zodra ze binnen zijn laat ik het weten.
Zijn het er 800 kostte ze 0,01475 per stuk.
Ben benieuwd!
pi_147589563
Mijn handen zijn af!



Nu beslissen wat ik als volgende ga maken :P
pi_147589817
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:31 schreef LadyGrey het volgende:
Mijn handen zijn af!

[ link | afbeelding ]

Nu beslissen wat ik als volgende ga maken :P
Nice! :D Echt tof :Y

Wat zijn je opties voor als volgende project? :P Of ligt alles nog open?
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:18 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb garen laten bestellen. Als het goed is zijn het 100 kleuren x 8, als dit niet zo is merken we dat vanzelf.
Het kostte 11,50 en word verkocht als dmc garen, met die label er ook aan.

Zodra ze binnen zijn laat ik het weten.
Zijn het er 800 kostte ze 0,01475 per stuk.
Ben benieuwd! :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147589932
Een van de eendjes van Marjolein Bastin (er is een hele serie, ik heb er eentje gedaan en kwam toevallig een tweede tegen in de borduurwinkel hier :P die moest ik wel meenemen) of deze:


Ik heb ook nog heel veel borduurbladen waar ik iets uit zou kunnen maken, maar dit zijn wel de grootste kanshebbers...
pi_147589957
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:41 schreef LadyGrey het volgende:
Een van de eendjes van Marjolein Bastin (er is een hele serie, ik heb er eentje gedaan en kwam toevallig een tweede tegen in de borduurwinkel hier :P die moest ik wel meenemen) of deze:
[ afbeelding ]

Ik heb ook nog heel veel borduurbladen waar ik iets uit zou kunnen maken, maar dit zijn wel de grootste kanshebbers...
Ohh die is tof O+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147593779
Gaaf LadyGrey! Heel mooi geworden die handen. Op naar het volgende!
  maandag 15 december 2014 @ 08:38:27 #99
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147594082
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:01 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb even 800 stuks besteld...iets van 15¤ ben ik kwijt.

Als ze binnen zijn, wie zou er dan een paar willen proberen.

ik mis nog wel 2 of 3 kleurtjes voor m'n project
dus die zou ik dan wel van je willen kopen om te proberen.

oooh mooi geworden die handen :)
W
Z
E
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 09:05:01 #100
382129 crew  Donna
pi_147594259
Die handen zijn echt heel erg mooi geworden.
  maandag 15 december 2014 @ 09:59:25 #101
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147595048
Mooi die handen!

De eendjes van Marjolein Bastin zijn ook erg leuk.
Ondertussen blijf ik stug door borduren aan de kerststal.....

Inmiddels is Jozef ook af.
pi_147598709
Het is het eendje geworden eerst!
  maandag 15 december 2014 @ 13:17:58 #103
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_147599256
Eendje. O+ En projecten die klaar zijn. *O*

Hier eindelijk weer eens wat progressie met de pokémon! Of, beter gezegd, progressie die zichtbaar is. Genoeg wit gedaan in de tussentijd, maar dat zie je amper op foto's. :')


Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147607851
Ik vind die grote projecten toch zo knap! Ik heb al moeite met iets van een normaal a4-tje...

Ik ben wél opgeschoten met het eendje; hij heeft al wat vorm gekregen!
pi_147631855
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:01 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb even 800 stuks besteld...iets van 15¤ ben ik kwijt.

Als ze binnen zijn, wie zou er dan een paar willen proberen.
Wil je die link aan mij doorgeven? Dat wil ik ook wel eens uitproberen!
pi_147631939
Inderdaad heel erg mooi, LadyGrey! Ik heb een studie psychologie gedaan aan de SPSO waar ze deze foto als achtergrond gebruiken.
pi_147632110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:42 schreef Sharray het volgende:

[..]

Wil je die link aan mij doorgeven? Dat wil ik ook wel eens uitproberen!
Mijn broer heeft ze al besteld(en betaald) dus zodra ze binnen zijn deel ik er hier
pi_147632163
Gister bedacht ik een boekenlegger te maken voor mijn vader die zijn verjaardag zaterdag viert. Hopelijk krijg ik het op tijd af!

  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 11:58:20 #109
382129 crew  Donna
pi_147632227
Haha ziet er leuk uit die boekenlegger!
pi_147632281
Het moet een filmstrip worden van drie plaatjes. Wel wat geklooi met halve kruissteken, maar dat zien hij toch niet :P
pi_147635827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:55 schreef Sharray het volgende:
Gister bedacht ik een boekenlegger te maken voor mijn vader die zijn verjaardag zaterdag viert. Hopelijk krijg ik het op tijd af!

[ link | afbeelding ]
Tof ^O^
pi_147639827
Wat een leuk cadeau, en wat wordt hij mooi!
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:19:47 #113
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147640570
Zo te zien wordt ie leuk!

Ik krijg denk ik nog een engel af. En dan moet ik ze in elkaar gaan zetten. Dus dit jaar een kerststal met Maria, jozef, 2 koningen en 1 engel. _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:36:17 #114
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_147641094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:55 schreef Sharray het volgende:
Gister bedacht ik een boekenlegger te maken voor mijn vader die zijn verjaardag zaterdag viert. Hopelijk krijg ik het op tijd af!

[ link | afbeelding ]
Leuk!

En kerststal... De drie koningen kwamen toch sowieso later pas aan? *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 16:39:14 #115
382129 crew  Donna
pi_147641213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:19 schreef Patapon het volgende:
Zo te zien wordt ie leuk!

Ik krijg denk ik nog een engel af. En dan moet ik ze in elkaar gaan zetten. Dus dit jaar een kerststal met Maria, jozef, 2 koningen en 1 engel. _O-
Nah, dan 'moet' je Jezus ook nog even maken, dan is het gezinnetje in ieder geval compleet! :9
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:45:55 #116
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147641486
Jezus ligt bij zijn moeder ;)
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 16:47:40 #117
382129 crew  Donna
pi_147641536
_O_

Ik ben heel benieuwd naar een foto als je klaar bent.

*Lalalaaaa

[ Bericht 48% gewijzigd door Donna op 16-12-2014 18:09:23 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:28:34 #118
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147642811
Straks uit eten dus vandaag wordt er niet geborduurd.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 18:08:51 #119
382129 crew  Donna
pi_147643966
Oh shit ik zit verkeerd haha. Ik zat met haken in m'n hoofd :D
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:54:46 #120
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_147658962
Hier een avondje aan mijn katten gezeten, oortjes. O+


Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147666730
Fijn Gridjuh, ik ben benieuwd!

Wat een leuke projectjes zie ik hier. Heel verslavend! Zo ben ik gister bijna lange tijd bezig geweest met de boekenlegger. Hij is een beetje groot uitgevallen, maar wat geeft het. Vandaag maar weer aan de studie...

pi_147666998
Hij is leuk Sharray!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 17 december 2014 @ 12:52:24 #123
382129 crew  Donna
pi_147667062
Haha die boekenlegger is erg leuk!
pi_147667542
Mooie werkjes weer allemaal!

Ik heb een vraag. Ik krijg van mijn ouders een daglichtlamp om bij te borduren (yay), maar ik weet niet zo goed wat een goede lamp is... hebben jullie tips?
  woensdag 17 december 2014 @ 13:21:12 #125
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147667701
Met of zonder loep? Ik heb deze pas gekocht en ben er erg blij mee.
http://www.spinnerij.nl/i(...)175&product_id=65677
pi_147668446
IJsdraakje, wat een schattig patroontje.
Oh die boekenlegger is echt geniaal!!

Ik heb vanochtend toch maar zo'n superframe/q-snap ding besteld. Ik wil het toch proberen en voor 15 euro vind ik het wel een leuk kerstkadootje voor mezelf. Als het goed is morgen al binnen!
pi_147668585
Loep heb ik nog niet over nagedacht :-o
pi_147672732
Kleine update van het eendje :D

pi_147672760
lief eendje O+
pi_147689154
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:09 schreef LadyGrey het volgende:
Kleine update van het eendje :D

[ link | afbeelding ]
D'awww O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147697138
Boekenlegger is tof Sharray!
Patapon, kerststal is echt geslaagd hoor, compleet of niet... :)
En eendje, supercute O+

Ik heb vorige week dinsdag een bestelling geplaatst bij Magereman.nl,vorige week woensdag betaald en tot op heden nog niets ontvangen. Heb een mailtje gestuurd en kreeg gisteren antwoord dat het pakket al werd verzonden... Iemand ervaring met Magereman.nl?
pi_147698772
Mooie updates !

Hierbij een update van mijn 1e HAED Library Adventures van Randal Spangler


Zo moet het uiteindelijk worden
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 09:57:06 #133
382129 crew  Donna
pi_147698803
Wauw gaat best snel zeker? O+
pi_147699247
Oh wauw borduurfreak! Ik word helemaal blij en jaloers als ik dat zo zie! Geweldig!!
pi_147700574
Soms houdt het wat op omdat ik dan veel verschillende kleuren gebruik maar het is heerlijk om aan dit project te werken.
pi_147700585
Wow, daar ben je wel even zoet mee, Borduurfreak!

Inmiddels ben ik aardig gevorderd met mijn boekenlegger:


Heeft iemand een link naar een afwerkwijze? Ik kan hem niet dubbelvouwen, omdat het een verknipte lap is. De achterkant wil ik wegwerken met een ander stukje borduurstof of een gewoon lapje stof. Ik heb er totaal geen ervaring mee en heb geen naaimachine. Alle tips zijn welkom!
  donderdag 18 december 2014 @ 11:38:23 #137
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147701250
Jsjt ik bestel wel wat vaker bij de magereman.nl. het duurt altijd erg lang. Ik reken tegenwoordig op 3 weken na betaling.
pi_147702315
Oh wauw borduurfreak O+
pi_147702491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:38 schreef Patapon het volgende:
Jsjt ik bestel wel wat vaker bij de magereman.nl. het duurt altijd erg lang. Ik reken tegenwoordig op 3 weken na betaling.
Ah ok,bedankt. Dan hoef ik mij voorlopig nog geen zorgen te maken.
pi_147704050
Eendje is af O+

pi_147705313
O+ Ga je de hele serie maken?
pi_147705557
Ik heb de andere pakketjes niet! Maar het is wel erg verleidelijk nu ja O+ , dus dat gaat misschien wel komen.
pi_147707740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:28 schreef LadyGrey het volgende:
Eendje is af O+

[ link | afbeelding ]
O+ Waar is deze van? :@

En die Spangler gaat rap!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147710743
Wheeehh de linkerkant is mislukt :( Iemand een idee hoe ik het nog enigszins kan redden?

pi_147711747
Oei, ik weet het niet Sharray :(! Wat balen!

En Ijsdraakje, het is een Marjolein Bastin serie! Er zitten vier kleine eendjes in en een moeder-eend, maar het zijn wel allemaal losse pakketjes.
pi_147715191
Oh Sharray wat zonde. Ik heb geen idee hoe je dit op kunt lossen.
pi_147722269
Oh nee! :( wat kak Sharray! Ik zou ook echt niet weten hoe je dit weer goed kan krijgen... Ben bang dat er maar 1 ding op zit...
  donderdag 18 december 2014 @ 22:52:55 #148
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147724636
Ik heb nu een tweede WIP, de eerste heb ik nu twee maanden alleen maar wit geborduurd dus wil even wat afwisseling. Mijn vriend heeft zo'n kinderding voor me gekocht van 1 euro, dus lekker bezig aan een voorbedrukte schildpad :') met roze luchtbellen :P
pi_147737943
Ja, zonde he? Ik ga de achterkant eraf halen en dan vlieseline erop strijken. Wel geleerd hoe het niet moet...
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 12:48:01 #150
382129 crew  Donna
pi_147738098
Wat lief dat eendje!

Jammer Sharray, laat je het resultaat wel zien? Hopelijk is het nog te redden.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:36:29 #151
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_147739783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:48 schreef DonnaRush het volgende:
Jammer Sharray, laat je het resultaat wel zien? Hopelijk is het nog te redden.
Dit ja, wel balen. -O-

* IJsdraakje schrijft eendjes op verlanglijstje voor verjaardag :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147740133
Hoe is dit nou zo gekomen Sharray? Want dat is me nog niet helemaal duidelijk maar zou het ook graag voorkomen ;)
pi_147740242
Ik vermoed dat mijn stiksteek niet goed is gegaan. Het werd daarbij ook erg dik en heb een stuk rand afgeknipt. Mogelijk heb ik dat te dicht op de rand gedaan.
pi_147752763
Balen Sharray, hopelijk is er nog iets van te maken :*

Een voorbedrukte schildpad met roze luchtbellen .. ben benieuwd! ;)

Het eendje is ook wel erg schattig geworden. En snel ook!

Borduurfreak, wat een toffe is dat!

Krijg meteen zelf ook weer zin om verder te gaan als ik in dit topic neus...

Ik ben inmiddels overgestoken naar de linkerkant:

(en gelukkig zijn mijn borduurskills beter dan mijn fotografeerskills ;) )
pi_147754175
Wow, dat ziet er al fantastisch uit, Shandaly! Hoe groot wordt hij?
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:42:08 #156
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_147760585
Oooh wow die is mooi
Ondanks je beroerde fotografeer skills :P
W
Z
E
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:22:54 #157
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_147762578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef Shandaly het volgende:
Balen Sharray, hopelijk is er nog iets van te maken :*

Een voorbedrukte schildpad met roze luchtbellen .. ben benieuwd! ;)

Het eendje is ook wel erg schattig geworden. En snel ook!

Borduurfreak, wat een toffe is dat!

Krijg meteen zelf ook weer zin om verder te gaan als ik in dit topic neus...

Ik ben inmiddels overgestoken naar de linkerkant:
[ afbeelding ]
(en gelukkig zijn mijn borduurskills beter dan mijn fotografeerskills ;) )
Gaaf!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_147778225
Nou, de achterkant er weer afgehaald. Vervolgens strijkvlieseline erop gedaan en tot slot een stukje zwart vilt erachter geplakt. Het ziet er wat rafelig uit, maar ben wel tevreden over het resultaat.
pi_147784574
Goed gered hoor Sharray. Ik blijf hem tof vinden. ^O^

Ik heb mijn superframe ontvangen en ga hem zo maar es uitproberen op Belle.... Eens kijken of ik er blij van wordt, ik moet toch wat met die enorme lap stof. En het schijnt wel heel netjes te worden.
Ik heb eindelijk weer effe tijd om te borduren, de traktaties voor mini zijn klaar en uitgedeeld :D
pi_147785361
De plaatjes zijn zo leuk, dat de zijkanten amper opvallen :*

Ik kwam net een schattig patroontje tegen voor duifjes... gratis te downloaden: CrossStitcher

Ziet er uit als een leuk 'tussendoordingetje'...
  Moderator zaterdag 20 december 2014 @ 23:06:05 #161
382129 crew  Donna
pi_147788564
Goed opgelost Sharray en idd de plaatjes trekken toch de meeste aandacht.

Ik lurk op dit moment vooral in dit topic. Ben druk aan het haken, haha!
pi_147788765
Geinig shandaly!

Nou, frame in gebruik genomen en het is ff wennen (vooral omdat het voor mijn gevoel heeeeel langzaam gaat, valt best mee maar toch) maar het is wel prima vasthouden inmiddels.


Zo begon ik...

En het einde:
pi_147788992
Het ziet er een stuk beter uit Sharray.

Ziet er goed uit Lijnloos. Ik gebruik de superframe nu een week of 2 en ben zeer tevreden.

Ik heb wel een stukje stof tussen het frame zitten want omdat het zo strak zit ben ik een beetje bang dat als je het frame weer los maakt dat je de stof beschadigt.


[ Bericht 49% gewijzigd door Borduurfreak op 20-12-2014 23:37:02 ]
pi_147800940
Ik vind het werken met een frame een stuk langzamer gaan, Lijnloos. Of is het een kwestie van wennen? Op dit moment zit ik met een lap stof dat aardig in de weg zit, dus ik kan me voorstellen dat het voor grote lappen wel praktisch is.

Oh Shandalay, wat schattig! Voorlopig ga ik mij concentreren op mijn paard. Daarna nog een indiaan voor mijn broer, mijn dochter wilde een schattig katje en mijn moeder begon over een laken met vlinders. Voor mijzelf heb ik nog een HEAD besteld: Psyche's Dreams. Wanneer ik daar ooit aan toe kom?

DonnaRush, mijn beste vriendin is ook aan het haken geslagen. Erg verleidelijk om het ook eens uit te proberen, maar voorlopig heb ik genoeg borduurprojecten te doen.

Ziet er goed uit, Borduurfreak! Ik heb elders gelezen dat het inderdaad verstandig is om een stuk stof ertussen te doen. Was het ook voor jou wennen om zo te borduren of weet je niet beter?

Iedereen bedankt voor de complimenten voor mijn boekenlegger. Ik was zeer tevreden over het resultaat en mijn vader vond hem erg leuk. Voorlopig ga ik geen cadeautjes meer maken!!
pi_147803396
Mooi borduurfreak, en inderdaad een stukje stof moet ik er ook nog tussen doen, want hij zit wel heel strak.
Ik denk dat het inderdadad ook wel effe wennen is, maar doordat ik niet meer in 1 haal door kan en echt van boven naar onder moet met mijn hand zal het ook niet veel sneller gaan denk ik. Ach, maakt ook niet uit.
pi_147803553
Sharray, fijn dat je vader de boekenlegger leuk vindt. Toch nog een geslaagd cadeau. :)

Ik heb altijd met een borduurring gewerkt dus zo heel verschilt het niet met een frame. Ik vind een frame nu wel prettiger werken omdat de stof strakker zit. De borduurring moest ik steeds opnieuw spannen. Dat stukje stof doe ik alleen uit voorzorgsmaatregel. Ik zag dit ergens op een Amerikaans You tube filmpje en vond het wel handig.
pi_147805912
Vandaag een rust moment gevonden om even te borduren. Ben uiteindelijk met een uiltje begonnen.
Maar het valt nog even tegen met mijn arm helaas :'(
  zondag 21 december 2014 @ 16:33:50 #168
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147806518
Alles ligt stil....ik heb ff geen zin om te borduren. :{

Ik ben aan het gamen en lezen. Maar ik heb de kerstweek vrij.....dus wie weet.

@lijnloos toch aan de superframe!
pi_147807611
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:33 schreef Patapon het volgende:
Alles ligt stil....ik heb ff geen zin om te borduren. :{

Ik ben aan het gamen en lezen. Maar ik heb de kerstweek vrij.....dus wie weet.

@lijnloos toch aan de superframe!
Lezen is ook tof!

Ach als ik nu zo af en toe wat steekjes doe komt het wel goed. Maar ik moet goed oppassen dat linker arm niet stijf word of gaat blokkeren, dan is het wel te doen :)
  zondag 21 december 2014 @ 17:54:33 #170
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147809444
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:03 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Lezen is ook tof!

Ach als ik nu zo af en toe wat steekjes doe komt het wel goed. Maar ik moet goed oppassen dat linker arm niet stijf word of gaat blokkeren, dan is het wel te doen :)
Vervelend joh!
pi_147810570
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:54 schreef Patapon het volgende:

[..]

Vervelend joh!
geen keus helaas....na 6 weken bleek ik toch mijn elleboog te hebben gebroken.
Kunnen ze niets aan doen, maar hij blokkeert mijn elleboog(kan ik echt niets) en dan klapt er iets uit en in. Mogelijk los kraakbeen bij het gewricht. Dus 29 dec krijg ik ct scan
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 10:54:04 #172
382129 crew  Donna
pi_147835651
35% of charts bij HAED!
pi_147835906
Donna o|O Ik doe zo mijn best dat te negeren, ga jij het hier ook nog es roepen!
*Ik ben sterk, Ik ben sterk, Ik ben sterk, Ik heb geen nieuwe patronen nodig*...
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 11:06:52 #174
382129 crew  Donna
pi_147836001
Haha, sorry!

Mini warm at home gekocht!



O+
  † In Memoriam † maandag 22 december 2014 @ 11:07:31 #175
43556 miss_dynastie
pi_147836008
Er is binnenkort vast wel weer een 50% sale lijnloos, ik zou daar op wachten :P
  maandag 22 december 2014 @ 11:09:32 #176
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147836052
ohhhh, die is leuk @DonnaRush!

ik ga niet kijken....ik ga niet kijken.....ik ga wel kijken maar niet kopen......
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 11:14:48 #177
382129 crew  Donna
pi_147836186
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:06 schreef DonnaRush het volgende:
Haha, sorry!

Mini warm at home gekocht!

[ afbeelding ]

O+
Haha. Ik wou dit patroon heel graag en ga nu ook niet meer op de website komen!
pi_147836220
Succes Patapon :D

En das ook zo Miss, maar ik denk dat ik gewoon een van de winnende kerstlootjes heb, dus dan hoef ik niks te kopen. :+
Ik ben nu helemaal into mijn Belle, maar mis 2 kleurtjes die nu al veel voorkomen. Helaas is eht hobby winkeltje vandaag niet open, maar dan ga ik morgen wel effe snel kijken (moeten toch nog naar Amersfoort voor Minke's verjaarskadootjes) dus goed excuus om dan effe te snuffelen daar.
pi_147839667
Ik heb deze aangeschaft.. ik wil 'm op 40ct gaan maken..

pi_147840809
Ik ben gelukkig niet zo snel over te halen op het moment. Het idee dat ik nog zoiets groots als pokemon moet doen alleen al :X ik vind dit wel mooi genoeg voorlopig.

Gridjuh wat vervelend dat je daar nu nog even achterkomt. Hopelijk kunnen ze nog genoeg doen om het weer gewoon te krijgen, dat je weer lekker kan borduren enzo.
pi_147845659
:') Ik ben echt te zwak... Deze aangeschaft:

pi_147852376
DonnaRush, MissMaple en JSTJ wat een leuke patronen hebben jullie gekocht. Train of Dreams van Randal Spangler staat bij mij heel hoog op mijn wensenlijst.
pi_147853302
JSJT, ik ben jaloers... hij is geweldig! O+
pi_147857686
Ik ben er ook helemaal weg van. Wil hem best wel delen als jullie hem graag hebben...
pi_147865108
*ik hoef niet te kijken* *ik hoef niet te kijken* :@
pi_147875891
Prachtige haeds hebben jullie! Heb ik die voorbij zien komen op Facebook?

Ik heb onlangs Psyche's Dream aangeschaft, maar daarna zag ik weer andere ook hele mooie. Mijn wishlist wordt steeds langer en langer! Nu mijn oog laten vallen op Mini Time IV en Still Falling. Ben nog aan het dubben welke het wordt. Mijn kinderen en beste vriendin vinden Mini Time IV de mooiste ;-)
pi_147876786
Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor Still Falling. Ik ben niet zo voor grijstinten, gaat me snel vervelen tijdens het borduren.
pi_147878317
Die kleuren O+
pi_147915974
Ik ga ze zeker allebei maken, maar neig nu meer naar Still Falling. Het zou een mooi pronkstuk in mijn huiskamer zijn ;-)
pi_147916269
Ze zijn beiden niet mijn ding, maar vind Still Falling wel mooier (kleurrijker). Succes met kiezen :D

Ik heb gisteren een hele zut nieuwe kleurtjes gehaald voor mijn Belle & Beest project en zag toen ook meteen dat ik een kleur verkeerd had gedaan... Stomme symbolen die echt teveel op mekaar lijken! :(
Gelukkig niet heel veel steekjes en behoorlijk confetti dus goed eroverheen te borduren. Daarna lekker verder. Vanavond weer en dan zal ik wel een update plaatsen. Ik ben nu ook wel echt redelijk goed gewend aan dat superframe. Hoewel ik bij grote stukken/vlakken nog steeds wel denk dat het sneller zou gaan als ik ze "gewoon" los kon doen maar dan zit ik weer met die enorme lap stof...

Serieus, dit verschil zie je dus echt nauwelijks als je op een a4tje werkt met tigmiljoen vakjes...
pi_147916703
Voordeel van op mijn werk zitten nu: de pagina's waar ik nu aan werk effe op A3 printen... Dat scheelt een boel! :P
Nadeel: ik wil heel graag dat het vanavond is zodat ik weer verder kan :')
pi_147929321
Ja, dat zie ik dus ook nauwelijks. En dan is het ook nog eens allebei bruin. Lekker handig.
Als ik zelf een patroon heb van spritestitch ofzo, dan kijk ik zelf nog even alle symbolen na. En ik maak het plusje altijd zwart. Dat ben ik ondertussen gewend. :P
pi_147930223
Haha ja plusjes horen zwart :D
pi_147938086
Wat een mooie haeds heb ik voorbij zien komen! Voor kerst heb ik twee RAK's gekregen en ben superblij! Zowel Still Falling als Mini Time IV. Ik ga eerst een aanvang maken met Mini Time IV.

Fijne feestdagen en veel borduurplezier!!
pi_147939373
Leuk Sharray. Ik zag ze idd voorbijkomen en vroeg me al af of jij de gelukkige was, maar wel dus *O* veel plezier ermee!!

Ik ben vanavond weer heerlijk bezig geweest met SR op de achtergrond terwijl man weg was en kind op bed.
Eerst alles wat al gedaan was opnieuw wegkleuren op de A3 patronen. Best een werkje weer... Voelt het tenminste alsof je al heel wat hebt gedaan :+


Daarna aan het werk en op zich een page finish! (Ok, tisde kleinste pagina van allemaal, namelijk het hoekje rechtsonder, maar toch!) ook alle verkeerde kleurtjes hersteld en alle nieuwe kleuren op bobbins en netjes op volgorde aan een draad geregen zodat ik niet steeds zo hoef te zoeken.
Nou ja, eindresultaat van de avond:

  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 00:00:38 #196
382129 crew  Donna
pi_147939532
Lekker bezig geweest Lijnloos. Word mooi! Nu al.

Ik heb ook een RAK weggegeven en geef morgenochtend nog een mini weg.

O+
pi_147940035
Dank je wel, Lijnloos. Ik zal er zeker heel veel plezier aan hebben.
Wat ben je goed bezig geweest! Ik was nogal druk op Facebook bij de haedsgroep en bestellingen aan het doen voor mijn Mini Time IV. Dus niet eens geborduurd! Nou, morgen weer een dag.

Ohh DonnaRush, wat een lieverd ben jij! Ook ik heb twee mensen blij gemaakt. Door het geven, ontvangen en zien dat mensen dat ook doen, heb ik een onvergetelijke avond gehad. Ik was werkelijk tot tranen geroerd.

Fijne dagen en een borduurtastisch nieuwjaar!
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 09:15:26 #198
382129 crew  Donna
pi_147944463
Fijne kerstdagen borduurverslaafden!
  donderdag 25 december 2014 @ 15:39:07 #199
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147952500
Happy Stitchmas iedereen!!! ~:)
pi_147955280
Iedereen een vrolijke kerst en fijne feestdagen!! ~:)
pi_147958342
Wordt mooi Lijnloos.

Ik heb 2 RAK's weggegeven en hoop dat ze er plezier van hebben.

Ik wens iedereen nog fijne feestdagen!!!
pi_147958369
Leuk blad gehad met borduurpatronen van mijn schoonmoeder :) helemaal blij mee

Fijne dagen allemaal
pi_147958946
Jip en janneke werden erg gewaardeerd door de kersverse ouders. O+
Ik wil alleen wegens herkenbaarheid geen foto laten zien nadat ik er naam plus datum op had geborduurd. :@
Professioneel gifmenger.
pi_147961551
Mijn moeder had een gigatas staan met weet ik het erin. Ze zei dat ik dat maar even moest bekijken of erwat voor me tussen zat. Ik dacht, babykleertjes ofzo, ze zijn bij ons wel van het doorgeven. Maar nee het was een tas vol hobbyspul. Ook een zakje borduurstof. Leuke kleuren eruit gevist. Kerstgroen en kerstrood, paasgeel en een lichtblauwe en een hoop wit. Veel kleine stukjes ook, maar ik was toch van plan straks wat kleinere projecten te doen en nou hoef ik niet in mijn grote doeken te knippen. Best leuk zo'n extraatje.
pi_147980331
Vrolijke kerst allemaal dames!
pi_147987131
Ik heb voor de kerst een RAk gekregen en ben hier heel erg blij mee. Het is Literate Dragon van Randal Spangler.



En zelf heb ik deze in de sale gekocht Treasure Quest van Randal Spangler



Voorlopig dus genoeg te doen :D
pi_147989106
Zo ik ga langzaam maar op dreef toch goed door met uiltje.
Net nog even wat kleine dingen en stof besteld.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 december 2014 @ 23:20:29 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147989485
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:20 schreef Borduurfreak het volgende:
Ik heb voor de kerst een RAk gekregen en ben hier heel erg blij mee. Het is Literate Dragon van Randal Spangler.

[ afbeelding ]

En zelf heb ik deze in de sale gekocht Treasure Quest van Randal Spangler

[ afbeelding ]

Voorlopig dus genoeg te doen :D
die zijn gaaf!

Ik heb voor de kerst twee simpele boekenleggers gemaakt.




Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 09:44:52 #210
382129 crew  Donna
pi_147999455
Ohh die boekenleggers echt leuk! O+
pi_148002671
Oh leuk zeg. Hoe heb je dat zo mooi afgewerkt gekregen?
  zaterdag 27 december 2014 @ 14:03:07 #212
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_148007174
Wat komen er weer mooie dingen voorbij. De boekenleggers zien er wel heel strak uit Ynske. Hoe heb je dat zo gekregen?
En weer allemaal mooie HEADs gekocht allemaal. Ik ben maar even op mn handen gaan zitten bij de sale :P Heb nog 2 andere HAED patronen na wat ik nu aan het maken ben en nog twee kits en een WIP die geen HAED zijn.

Begin deze week wel de tweede hele pagina van mn uil tussen klaprozen af gekregen *O*

Nu bij m'n ouders voor Kerst en helaas niet mn borduurwerk meegenomen. Morgen dus weer pas verder met de bladzij hierboven.
pi_148016807
Die boekenlegger zijn mooi geworden!
Jojogirl, lekker bezig!
Ik had gister voor onderweg naar ouders ook borduurspul bij, alleen schaar vergeten dus schoot niet op :) vandaag naar schoonfamilie wel aan de schaar gedacht dus nog wat aan de zelda kunnen doen.
pi_148018115
Jojogirl, heel erg mooi. Lekker kleurrijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 december 2014 @ 23:04:54 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148029083
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 11:54 schreef Risu het volgende:
Oh leuk zeg. Hoe heb je dat zo mooi afgewerkt gekregen?
eerst borduren dan een tweede laag ertegenaan zetten met t randje en dan afknippen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148068703
Hoi allemaal ik ben nieuw hier en ik ben vanaf topic 1 aan het lezen (ben nu net met #15 begonnen)
Ik vind jullie borduurwerk echt allemaal zo geweldig, vooral die mega projecten zoals pokemon/zelda mappen/mario mappen/haeds etc.

Nu ben ik al een paar maandjes bezig met proberen te borduren, had een (heel truttig) pakket gekocht om een kussen te borduren, met wol en grote gaten. Dit gaat geweldig mede omdat het voorbedrukt is en grote gaten heeft.

Ik heb namelijk slechte ogen, of nouja 1 mega slecht oog en ik zie geen diepte en soms zie ik kleuren niet goed.

Nu had ik ook een voorbedrukt stramien gekocht waar je wel met borduurgaren kun werken (3draadjes gebruik ik) maar helaas is het linker gedeelte veeel kleinere gaatjes als rechts dus die vind ik nu niet leuk meer.

Nu had ik een telpakketje gekocht voor een boekenlegger maar die stof is zo klein voor mijn ogen dat ik het heel moeilijk vind. Vooral het tellen gaat telkens fout, ik tel blijkbaar of een gaatje teveel of teweinig,het lijkt goed te gaan en als ik dan terug kijk op het patroon blijk ik weer een hokje te ver te zitten.

Nu zag ik in de topics die uitwisbare stift met hokjes tekenen en dat wou ik proberen maar zelfs die hokjes kloppen bij mij niet meer :( ik krijg geen 10 kruisjes uitgeteld.

Ik vind dit zo vreselijk jammer want ik wil zo graag iets moois kunnen maken en bijna alles is telpakket. Ik ben gek op draken en middeleeuwse dingen :(

Ik heb kgchart (de oude versie) gedownload en zo gemaakt dat hij werkt op mijn iMac (wil iemand hem hebben pm!)

Ik heb zelfs een louplamp gekocht.
Ik ben echt helemaal klaar voor het borduren maar het borduren zelf lukt me nooit :(

De steken maken gaat maar het tellen is een drama, al die tekentjes dansen voor mijn ogen. Als ik eindelijk gefocust heb op het patroon kan ik het op mijn stof niet vinden..

Sorry moest het even kwijt, misschien heeft iemand tips?
pi_148069060
Wat lastig bringmedown... Lijkt me erg mieilijk, heb ook helaas geen tips voor je. Misschien is plastic stramien iets voor je? Das meestal veel groffer te krijgen, wie weet lukt dat?

Ik heb vandaag zowel aan Zelda als aan Belle gewerkt. Zal van de week es fotos maken...
pi_148070324
Dankjewel voor je tip maar ik wil ook graag gewoon aida kunnen gebruiken dat is juist zo mooi. Dat grovere vind ik minder mooi en er zijn weinig patronen voor te vinden denk ik.

Maar ik blijf proberen, ik moet een manier zien te vinden om die hokjes te tekenen want dan heb ik een richtlijn die ook op mijn patroon duidelijk te zien is.

Ik ga toch een boekenlegger proberen maar dan met een zelfgemaakt/omgezet patroon die gewoon vol is met hele kruisjes dubbeldraads. Mijn pakket wat ik nu heb heeft veel enkeldraads kruisjes erin zitten en stiksteekjes en halve kruisjes etc.

Gewoon hele kruisjes aanelkaar is stuk makkelijker vind ik.

Ik blijf doorzetten ooit zal het me lukken! Aan tijd ligt het niet dat heb ik helaas in overvloed.

Jouw werkjes zijn trouwens echt mega gaaf allemaaal, zit vol bewondering alles te bekijken en te lezen. Leuk om te zien hoe je in het begin je kruisjes niet de zelfde kant op liet gaan en nu wel :P
pi_148070830
Kan je niet iemand anders vragen om de hokjes op de stof te tekenen zodat jij er dan houvast aan hebt?
pi_148071015
Jaaa goed idee!

Even kijken of mijn moeder daar voor te strikken is :) gelukkig is een boekenlegger niet zo groot dus ook niet veel hokjes!

Thanks, heb ik zelf niet aan gedacht!

Nu gauw met lezen in topic #17 ;)
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 22:12:35 #221
382129 crew  Donna
pi_148071067
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:09 schreef Shandaly het volgende:
Kan je niet iemand anders vragen om de hokjes op de stof te tekenen zodat jij er dan houvast aan hebt?
Ja dit wou ik ook zeggen!
pi_148073645
Hmm goed punt idd van dat plastic, echt fijn of mooi is het niet... Welke grootte aida gebruik je nu? Het grofste dat ik heb gebruikt tot nu toe was 14ct (5 kruisjes per centimeter) maar wellicht is er nog wel iets groter te krijgen. En patronen kun je in feite op elke maat maken, als jij graag met 2 of zelfs 3 draden wilt werken om het dekkend of zichtbaar te houden kan dat natuurlijk prima (op 14ct gebruik ik ook altijd 3 draden)...

En dank je voor je complimenten! T was idd ook een leerproces dat borduren ;)
pi_148074721
Ik heb nu een pakketje dat is aida 14 en daar vind ik het dubbeldraads ook niet dekken... maar aangezien dat patroon heel veel kruisjes met een enkeldraadje doet is het sowieso niet zo mooi vind ik

dit patroon:



meegenomen in de plaatselijke hobbyshop bij gebrek aan beters..
had niet eens opgelet dat er veel verschillende technieken inzaten.

Ik ga morgen een nieuwe poging wagen! Heb een boeddha plaatje gevonden die ik omga zetten.

Mijn uitwisbare stift verdwijnt trouwen na een paar uur al haha is geen uitwisbare stift maar een verdwijnstift of zo.
Dus ook die moet nieuw gekocht worden!

Ohja was het nou zo dat hoe lager het getal van de aida hoe groter het uiteindelijke werk word?
pi_148074956
Ja das inderdaad de rekenwijze: 14ct (5steken per cm) maakt groter werk dan bv 18ct (7steken per cm) aangezien je voor hetzelfde aantal steekjes meer cm nodig hebt. En dus ook meer draad...

Succes in elk geval, hoop dat je iets leuks kunt maken waar je trots op kunt zijn en wat je veel plezier oplevert!
pi_148075224
Okee bedankt! Ik heb mooi Aida band liggen met een sierrandje dus morgen even opmeten hoe groot het is enzo.

Met voorbedrukt is makkelijk dan werk ik eerst een heel stuk in 1 kleur af en schuif dan op naar de volgende kleur. Nu moet ik echt goed opletten en dat vind ik heel moeilijk.
Zal morgen eens een foto maken van mijn kussen (bijna af!)
En van het stuk voorbedrukt wat ik gedaan heb waarvan het stof niet gelijk is :(

Allemaal bedankt voor de adviezen ;)

Ik ben sowieso een trouwe meelezer/aanbidder :P maar ik wou nu toch ook eindelijk eens mee kunnen praten!
pi_148084026
Ik zie nu dat er ook grovere aida te krijgen is: http://www.hardanger.nl/default.asp/id,623/index.htm
Met 2,5 of 4,5 steekjes er cm. Misschien helpt dat een beetje?
pi_148086685
He bedankt! Dat kan ik ook nog wel eens proberen :D

Hier fotos
Dit is de voorbedrukte:

Dit heb ik nu gedaan:

En dit is het verschil van links en rechts qua vakjes (links zijn kleiner dan rechts)



En dit is het kussen met wol


Het borduren zelf vind ik wel heel erg leuk!
pi_148087198
Wat een leuke patronen!
pi_148087905
Is bij dat voorgedrukte niet jammer dat al het telwerk weg is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 11:39:21 #230
382129 crew  Donna
pi_148087975
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is bij dat voorgedrukte niet jammer dat al het telwerk weg is?
Als je moeite hebt met telwerk is dat toch juist ideaal?
pi_148088113
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als je moeite hebt met telwerk is dat toch juist ideaal?
Dat is waar :)
(stiekem vind ik dat nog wel het leukste van borduren, beetje een gebrek aan empathie dus... Sorry)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 11:48:26 #232
382129 crew  Donna
pi_148088271
Ik vind tellen zonder hokjes ook echt een hell haha. Maar als ze iemand kan vinden om de hokjes te tekenen, dan zal het borduren vast ook helemaal goed komen.

Wel leuke prints trouwens, die voorgedrukte.
pi_148088615
@Childofthestars: ik weet niet of je de vorige pagina heb gelezen? Ik heb slecht zicht, helaas 1 oog waar ik maar 25% mee zie en ik zie geen diepte en ik kan kleuren die op elkaar lijken slecht uit elkaar houden.

Maar ik wil juist telpatronen leren omdat ik die mooier vind.

Bedankt lijnloos en donnarush.
Ik ga vanmiddag naar de hobbywinkel om kleurtje uit te zoeken voor mijn boeddha boekenlegger, kan ik gelijk kijken welke stoffen ze daar allemaal hebben (veeeel dat weet ik wel)
pi_148088849
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:57 schreef bringmedown het volgende:
@Childofthestars: ik weet niet of je de vorige pagina heb gelezen? Ik heb slecht zicht, helaas 1 oog waar ik maar 25% mee zie en ik zie geen diepte en ik kan kleuren die op elkaar lijken slecht uit elkaar houden.

Maar ik wil juist telpatronen leren omdat ik die mooier vind.

Bedankt lijnloos en donnarush.
Ik ga vanmiddag naar de hobbywinkel om kleurtje uit te zoeken voor mijn boeddha boekenlegger, kan ik gelijk kijken welke stoffen ze daar allemaal hebben (veeeel dat weet ik wel)
Sorry, ik heb vluchtig gelezen! Omg... lomp van me
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148089005
Haha geeft niet! Maar dat is helaas het probleem voor mij :) alles wat klein en priegelig is kost mij heel veel moeite.
Zelfs een haar van mijn trui afhalen ben ik ruim 3minuten mee bezig omdat ik er telkens naast grijp.

Gelukkig bestaan er "draad door naald halen hulpmiddelen" want ook dat werkt bij mij niet, ik steek ernaast ook als het gat een centimeter breed is :P

Btw ik ben op topic 20 bezig met lezen, echt zo leuk om te zien!
Die pokemons he pfff wat een werk, 3jaar haha :D
pi_148089195
*kreun*
In het patroon had ik al twee scheve dingen ontdekt die ik min of meer bijstelde, maar het derde scheve ding had ik gemist... Dit werkje komt op een donkere plek te hangen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 19:52:58 #237
382129 crew  Donna
pi_148108082
Oh wat jammer CoS.

Ik heb de Prinsesen er weer even bij gepakt O+
  maandag 29 december 2014 @ 23:27:54 #238
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_148119916
Is datzelfde soort stramien en dan borduren met wol maar wel eigen patroontjes geen optie bringmedown?
Dan zou je misschien met dun draad vaker kunnen maken?

Wat zonde van de foutjes in je patroon CoS :/

Ik heb vandaag heel veel kunnen borduren, dus lekker opgeschoten



En gisteren toen we thuiskwamen, lag er een borduurboek op de mat. Gewonnen bij de 12 days of Christmas give away van Cross Stitcher Magazine *O* Deze is het:

pi_148127538
@CoS zonde van die foutjes in het patroon :( ik had daar met haken vaak last van en werd daar gek van haha.
Niet kloppende patronen = handwerkhel

@DonnaRush: die prinsessen is gaaf (en groot :p) nog 4 topics en ik ben helemaal bij gelezen!

@JoJogirl: lekker opgeschoten:D en leuk boek volgens mij!

Nou mijn avontuur is ook verder gegaan! Gistermiddag naar de hobbywinkel geweest, heb nieuw aida band, kleurtjes (ik gebruik venus omdat ik dat ook in mijn dorp kan kopen) helaas geen uitwisbare stift :(

Ik ben gisteravond begonnen, met mijn daglichtloeplamp, doos met kleurpotloden en patroon in de aanslag.
Eerst aan elke kant kruisjes gemaakt zodat ik weet waar ik moet beginnen vanaf de rand.
Daarna vol moed begonnnen! Het gaat redelijk moet ik zeggen, ik probeer nu op het patroon in te kleuren wat ik al gedaan heb (met de zelfde kleur als het garen) en dan als mijn stukje draad op is met de volgende kleur gelijk de open vakjes verder in te vullen, en dan zo verder!

Tot nu toe klopt alles nog maar ik heb pas 40 kruisjes ofzo gezet. Stukje voor stukje!

Ik = blij
pi_148127632
Mooi beginnetje dan bringmedown! *O* Zet hem op!
Jojogirl, je bent inderdaad lekker opgeschoten! En wat een leuk boek O+ Mooi mazzel!
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:01:44 #241
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148128153
Rustig aan bringmedown, dan breekt het draadje niet. ;)


En welkom *O*


Ik ben echt niet vooruit te branden. Na werk plof ik op de bank netflix aan en verder niks.

:O
pi_148129023
Iedereen is weer lekker creatief bezig geweest. Mooie vorderingen en mooie patronen.

ik heb gisteren niet geborduurd. Ik heb de hele dag garen op bobbins gewikkeld. Niet echt een leuke klus maar het hoort bij borduren.

Vandaag komt er met de post nog zijde binnen en kan ik weer verder met wikkelen.

Ze dadelijk naar de fysio en dan weer even verder aan mijn project Library Adventures..
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 09:52:00 #243
382129 crew  Donna
pi_148129073
Hopelijk wordt vandaag het garen en de stof verzonden van de Mini Warm at Home HAED. Maar eigenlijk moet ik eerst de Prinsessen afmaken. Ben alleen pas op 2% ofzo, hahaha!
pi_148129144
Ik heb zo'n zin om gewoon vakantie te nemen en de hele dag te gaan borduren... maar helaas -O- Iemand moet het werk doen. Binnenkort maar weer es een dagje voor mezelf plannen. Nu gewoon lekker gebruik maken van de avonden. Wel gisteravond de xbox op de slaapkamer weer geinstalleerd, dus ik vrees dat die wel weer wat tijd gaat wegsnoepen van het borduren. Maar dat zien we dan wel weer...

2% klinkt al best een eind Donna... ik durf niet eens te rekenen hoever ik met Belle ben :@
pi_148129521
Eigenlijk zouden we allemaal een borduuruitkering moeten krijgen en een huishoudster, omdat onze hobby zo leuk is... :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 10:12:50 #246
382129 crew  Donna
pi_148129611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal een borduuruitkering moeten krijgen en een huishoudster, omdat onze hobby zo leuk is... :@
Hahahaha. Serieus he?!

Soms lijkt het me echt heerlijk. Wij hebben nog geen kinderen, dus als ik thuis zou 'zitten' kan ik hele dagen handwerken. Maarja, zoals met de feestdagen ben ik 2x 5 dagen vrij en als ik dan hele dagen series heb gekeken en heb zitten handwerken dan voel ik me toch wel weer heel erg nutteloos.

Maar soms lijkt het me echt fantastisch. Gewoon 1 maand ofzo. :D
pi_148129649
Oh als ik vakantie neem en thuis ga zitten dan zorg ik ook wel dat de mini op school of bso is hoor. Vrije dag wil ik graag ook aan mezelf besteden. :D
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:16:42 #248
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148129713
Hmmmmz, vanavond toch de Yoshis maar weer oppakken. :Y
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:17:13 #249
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_148129733
Normaal doordeweeks is woensdagochtend ook gewoon mijn ochtend. Dus voor hardlopen en borduren. Soms ook wel klusjes maar ook me time.
pi_148129799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:12 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hahahaha. Serieus he?!

Soms lijkt het me echt heerlijk. Wij hebben nog geen kinderen, dus als ik thuis zou 'zitten' kan ik hele dagen handwerken. Maarja, zoals met de feestdagen ben ik 2x 5 dagen vrij en als ik dan hele dagen series heb gekeken en heb zitten handwerken dan voel ik me toch wel weer heel erg nutteloos.

Maar soms lijkt het me echt fantastisch. Gewoon 1 maand ofzo. :D
Dat zou dan een heerlijke maand zijn <3

Hetzelfde verhaal hier. Het is nu kerstvakantie en in de ochtend studeer ik een paar uurtjes en wanneer er geen vrienden komen zit ik te handwerken.

Ach... volgens mijn psych moet ik de kracht van ontspanning niet onderschatten en is het heel belangrijk om dat regelmatig te doen. Dus dat vertel ik mezelf maar zo in de vakantie ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 10:19:59 #251
382129 crew  Donna
pi_148129800
Terecht Lijnloos!

Vanaf feb/maart 2015 ben ik waarschijnlijk ook 1 dagdeel of dag per week vrij. Olé! *O*
pi_148129820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:16 schreef Patapon het volgende:
Hmmmmz, vanavond toch de Yoshis maar weer oppakken. :Y
^O^
Gezien de tijd van het jaar moet je er dan wel wat vuurwerk en glitter bij borduren he ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148130092
Lekker Donna. De donderdagochtend gebruik ik ook voor mezelf. Heb de hele donderdag wel vrij, maar Minke is om 12 uur vrij van school, dus dan is het elke week weer afwachten of ze ergens anders wil spelen of een vriendje/vriendinnetje mee naar huis neemt.
pi_148130404
Ik vind de voorgedrukte patronen ook heel erg leuk hoor Bringmedown! Succes met de Boedha *O*

Hier ook weinig borduurtijd. 2 kids... Ik heb de avonden wel voor mezelf (als ik geen late shift heb) maar ben al een tijdje bezig met voorbereidingen voor het menu van morgenavond. Ben wel officieel gestart met Train of Dreams. Hopelijk na de feestdagen weer wat meer tijd. Vanaf 5 januari gaat de oudste naar school. Dan zou ik op mijn vrije weekdagen toch wat meer me time moeten hebben... Baby is er wel maar het zal toch rustiger zijn hoop ik.

Fijn DonnaRush. Een dag extra vrij in de week maakt echt een wereld van verschil. Graag update van de prinsessen O-)
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:44:00 #255
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148130558
Ik ben meestal de maandag vrij dan probeer ik zoveel mogelijk aan de Escher te werken. De andere projecten kunnen ook op de bank gedaan worden dus die zijn voor de avonden.

Nu is het erg rustig op werk....en krijg ik zin om te borduren. :{
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 10:49:15 #256
382129 crew  Donna
pi_148130734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:39 schreef JSJT het volgende:

Fijn DonnaRush. Een dag extra vrij in de week maakt echt een wereld van verschil. Graag update van de prinsessen O-)
Ja, ik heb vanaf mijn 15de altijd fulltime gewerkt, dus ik heb echt geen idee hoe het is haha. Maar als ik soms 1 dag in de week vrij heb, vind ik dat ZO fijn! Ongelooflijk haha.

Ik zal vanavond even een update foto maken. Gisteren wat kleine stukjes gedaan, hokjes vol gemaakt waar nog 1 steekje in een andere kleur moest enzo. Vanavond weer 'meters' maken.

Ik wil zo`n mijnwerkers lampje op m`n voorhoofd haha. Zit er serieus aan te denken om zoiets te kopen. *)

Patapon, hier is het ook zo rustig! :{
pi_148130741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:44 schreef Patapon het volgende:
Ik ben meestal de maandag vrij dan probeer ik zoveel mogelijk aan de Escher te werken. De andere projecten kunnen ook op de bank gedaan worden dus die zijn voor de avonden.

Nu is het erg rustig op werk....en krijg ik zin om te borduren. :{
+1 ... zitten hier met 3 man aan een project te werken, maar geen tester, geen productowner, niemand aan wie je vragen kan stellen dus op eigen houtje maar wat door programmeren, heel gezellig -O-
Is het al avond?
pi_148130780
Gewoon doen Donna, ik heb er ook een en vind het super handig. Voor thuis gebruik ik hem niet veel, maar bijvoorbeeld op vakantie wel. Lekker buiten 's avonds voor het huisje of tent nog effe kunnen borduren O+
En bij dx.com kosten ze ook nog es geen drol.
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:51:42 #259
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148130812
Hier voorbereiden op de jaarwisseling. Maar alles verloopt tot nu toe erg soepel.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 10:51:56 #260
382129 crew  Donna
pi_148130822
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:50 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon doen Donna, ik heb er ook een en vind het super handig. Voor thuis gebruik ik hem niet veel, maar bijvoorbeeld op vakantie wel. Lekker buiten 's avonds voor het huisje of tent nog effe kunnen borduren O+
En bij dx.com kosten ze ook nog es geen drol.
Bedankt voor de tip.

M`n vriend gaat me zo keihard uitlachen _O-
pi_148130852
Lekker boeiend. Doet mijn man ook hoor, ik negeer hem gewoon :P
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 10:56:03 #262
382129 crew  Donna
pi_148130930
Action heeft ze ook zegt Google. Kan ik zo in m`n pauze mooi even kijken! Anders bestel ik er wel 1 online. :D
pi_148131074
Oh, helemaal handig! Kan daar ook nooit duur zijn en scheelt weer 3 weken wachten op chinese post :+

Ik wil naar huihuis.... :{
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 11:03:12 #264
382129 crew  Donna
pi_148131116
Ik wil ook naar huihuis!

¤1,39 bij de Action. En anders heeft allekabels.nl er 1 voor ¤4,95 (en ¤3 verzending). Valt ook mee :).
pi_148131257
Dikke prima! Jij zit vanavond met de mijnwerkerslamp :D
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 11:17:49 #266
382129 crew  Donna
pi_148131573
*)

Nu wil ik helemaal naar de Action gaan en dan naar huis. Borduren. Helaas. :N
pi_148132149
Ik werk 4 dagen in de week Vrijdag is min vrije dag. Geen kleine kinderen waar ik op moet letten dus lekker tijd voor mezelf. Nu vakantie dus kan ik veel borduren.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 14:22:46 #268
382129 crew  Donna
pi_148138637
Bij Action waren ze helaas niet meer, was een op=op product. Nu 1 besteld, komt morgen! *O*
pi_148139207
Ah jammer, maar in elk geval 1 onderweg dus! *O* Ik heb net een lijntjes-boek bij bol besteld, weer minder borduurtijd :D Maar wel leuk voor in de auto ook...
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 14:46:15 #270
382129 crew  Donna
pi_148139927
Ja, super blij nu al. En dat was direct m`n laatste aankoop voor dit jaar. In 2015 ga ik het hele jaar geen 'onzin' kopen. o|O
pi_148140721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:46 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, super blij nu al. En dat was direct m`n laatste aankoop voor dit jaar. In 2015 ga ik het hele jaar geen 'onzin' kopen. o|O
Ergens twijfel ik eraan hoe smart dat doel is ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 15:04:17 #272
382129 crew  Donna
pi_148140783
Ik zal wel 'moeten'. Dit jaar zoveel onzin gekocht, kost zoveel geld haha. Beter om te sparen haha!
pi_148141689
Ach, ik werk er hard genoeg voor vind ik dus mag af en toe best wat hobby spul kopen. Als ik zie wat andere mensen aan hun hobbies uitgeven valt het nog best mee :+
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 15:33:30 #274
382129 crew  Donna
pi_148142061
Ik mag van mezelf ook wel hobbyspul kopen, als ik het echt nodig heb. Niet omdat ik 41424254254 dingen zie die ik ook wil proberen en waar ik vervolgens (bijna) niks mee doe. ;(
pi_148142335
mjah, goed punt wel :@ Daar maak ik me ook wel eens (vaak) schuldig aan. Gelukkig weet mijn man me nog wel enigzins te remmen...
pi_148143498
Haha ik koop ook heeel veel onzin, en idd veel hobby spullen die later toch maar blijven liggen in de verpakking...
Mijn goede voornemen is dus precies hetzelfde! Alleen heb ik dat voornemen volgens mij al een paar jaar

Mijn borduursel gaat goed! Klein foutje gemaakt maar dat heb ik gewoon opgelost door een andere kleur daar te doen, is toch een achtergrond met kleuren door elkaar haha.
Zal straks ff een fotootje posten.
pi_148143686
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:46 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, super blij nu al. En dat was direct m`n laatste aankoop voor dit jaar. In 2015 ga ik het hele jaar geen 'onzin' kopen. o|O
Dingen voor borduren is heul geen onzin O-)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 16:12:44 #278
382129 crew  Donna
pi_148143719
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:40 schreef Lijnloos het volgende:
mjah, goed punt wel :@ Daar maak ik me ook wel eens (vaak) schuldig aan. Gelukkig weet mijn man me nog wel enigzins te remmen...
Ja, volgens mij hebben we dat allemaal. Met kleuren kocht ik ook in 1 klap 8 kleurboeken ofzo, want ze zijn allemaal zooooooooo leuk. Heb het afgelopen jaar misschien 5 platen gekleurd. :') Ik ga vaak helemaal los als ik iets nieuws zie, maar uiteindelijk wordt het niks.

Ik heb genoeg spullen om in 2015 te borduren, haken, kleuren, vilten en strijkkralen. En voor 2016, 2017 en 2018 waarschijnlijk ook nog wel.. :')
pi_148147509
@donnarush: haha die kleurboeken komt me bekend voor! heb echt een stuk of 15 kleurboeken (ook wat goedkopere) maar ik heb pas 1 plaat helemaal gekleurd en 3 een stukje :@ :@

Oke voortgang:

*dat licht groene hoort er niet bij, is mijn hulpje die nu weg kan want ik heb de zijkant gehaald :D *

Niet zo mooi als jullie kunnen en het garen dekt niet echt maar ach voor mijn eerste telproject..

dit moet het uiteindelijk worden;


edit; ooh foto is beetje donker!
pi_148147723
Ik vind dat je heel netjes borduurt bringmedown.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 17:40:16 #281
382129 crew  Donna
pi_148148665
Jaa idd ziet er netjes en mooi uit hoor!
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:48:55 #282
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148151822
Dat ziet er toch prima uit!
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 20:14:32 #283
382129 crew  Donna
pi_148155656
Gaat lekker met het borduren. Gelukkig komt morgen m'n lampje O+
pi_148158127
Ziet er goed uit toch bringmedown!

En heel herkenbaar van van alles kopen en vervolgens laten liggen...

Nu wel even een ambitieus ding, mn moeder is ook gek van borduren en ook van cupcakes dus ik bedacht ooh dit kan ik wel maken voor haar verjaardag...


Alleen dat is 17 januari al _O-
Ach anders bestaat er ook nog moederdag... :@
pi_148158411
Hahaha! Dat zal denk ik moederdag worden ;) of je moet non stop gaan borduren :P wel een super schattig patroon zeg!

@DonnaRush: oeh ben benieuwd hoe je lampje bevalt!

Bedankt nog allemaal ;) zal morgen met daglicht een nieuwe foto maken, ben al weer een stukje verder :D en met daglicht/zonder flits ziet het er een stuk beter uit haha.

Ik ben zo blij dat het lukt, hopelijk ga ik snel een beetje zien wat ik aan het borduren ben.

Ohja wat ik nog van de vorige topics wou zeggen:
Jammer dat ik nooit meer heb gezien hoe Joris en de Draak (weet ff niet wie er mee bezig is/was) eruit is komen te zien, dat vond ik een prachtig patroon zelf! Die zou ik zelf ook graag willen maken oooooit.

En die stained glass zelda/princessen enzo ook wauw!

En al jullie Haed's (wat een leukerds met al die draakjes enzo zeg!)
Maar als ik dan zie hoe lang jullie er mee bezig zijn of zijn geweest dan denk ik dat ik daar nooit geduld voor op kan brengen haha.
pi_148159321
Had je niet beter dat pakket aan je moeder cadeau kunnen doen? Als ze zelf juist ook van borduren houdt... ?

Ik zou blijer worden van een borduurpakket dan van iets wat al klaar is... :@
pi_148162430
Voor haar heb ik een andere gekocht ;) ik weet dat ze hier net zo blij mee is :)
pi_148166661
Ah zo... Sorry. Ik moet me er ook niet mee bemoeien natuurlijk... Jij kent je moeder het best.
Nog opgeschoten vandaag?

Ik heb me verdorie alweer een gat in m'n vinger geborduurd... Misschien moet ik toch maar eens aan de vingerhoedjes ofzo... Morgen maar eens afwisselen met kleuren, minder scherpe punten ;)
pi_148166860
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 20:56 schreef aapieannie het volgende:
Ziet er goed uit toch bringmedown!

En heel herkenbaar van van alles kopen en vervolgens laten liggen...

Nu wel even een ambitieus ding, mn moeder is ook gek van borduren en ook van cupcakes dus ik bedacht ooh dit kan ik wel maken voor haar verjaardag...
[ link | afbeelding ]

Alleen dat is 17 januari al _O-
Ach anders bestaat er ook nog moederdag... :@
Super schattig!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 31 december 2014 @ 07:18:04 #290
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148173895
Gister na het werk met goede moed mijn borduurwerk opgepakt kreeg ik na 10 steekjes echt verschrikkelijke nekpijn. (ik voel het nu nog)

Dus borduurwerk maar weer in de kast en een paar afleveringen van Orange is the new black gekeken.
pi_148174424
Heel lief appieannie! En ik zou inderdaad ook mikken op moederdag. Misschien heeft je moeder die van haar dan ook af, kunnen ze mooi naast mekaar!

Ik heb gisteravond dus de hele avond zitten kleuren ipv borduren :@ Misschien vanavond nog effe...
pi_148177640
Shandaly geeft niks toch! Ik snap je wel hoor :)

Tot nu toe schiet het wel aardig o0 maar ben nu op mn werk dus ff geen foto bij de hand
pi_148178559
@Patapon: orange is the new black is een heerlijke serie! Wel vervelend van je nek!
@lijnloos: vervelend met zoveel hobby's he! Ik zag dat je ook van gamen houd, ik ook! Nu vooral world of warcraft en de playstation 4. Slokt ook veel tijd op! En keuzes maken is moeilijk als je het allemaal leuk vind haha.
@aapieannie: misschien dan toch een verjaardagskado haha :)
  woensdag 31 december 2014 @ 11:31:32 #294
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148178757
Thnx bringmedown. Nog een beetje last van mijn nek en moet vandaag tot 20.00 uur werken. Dus geen borduren voor mij vandaag.

Ik game ook graag! Vooral ps3 en 3 DS.
pi_148179026
Hier Xbox en (2)DS inderdaad ook. Maar daar heb ik echt momenten voor dat ik het doe en dan ook weer hele periodes niet. Nu begint het wel weer te kriebelen en als man straks weer veel de hort op is kan ik lekker boven vanuit bed gamen O+ VOor nu probeer ik het bij borduren en tekenen te houden (haken staat nu ook op een laag pitje, hoef effe niks meer das wel lekker. ooit wil ik ook nog leren breien maar mijn man maakt me af denk ik als ik nog hobby erbij neem :+ )

Ik zal zo effe foto maken van mijn vorderingen, zit toch thuis te werken, dat scheelt... hoewel: afleiding genoeg.
pi_148180669
Hier ook vandaag een dagje voor mezelf... man moet nog gewoon werken, en de kinderen zijn vandaag bij de bso/kdv. Maar ik wil veel te veel dan! Heb vanochtend eerst een tijdje zitten kleuren aan de gezamelijke cartoonpriegel, en ben nu aan het borduren.. maar eigenlijk moet ik ook nog een stel gordijnen inkorten/op maat maken, een was wegstrijken en een trap schilderen... en over 5,5 uur is m'n rust alweer gedaan! :o

Ik kán dat ook gewoon niet he... zonder schuldgevoel alleen maar dingen voor mezelf doen :'(

Járenlang World of Warcraft gespeeld trouwens (zie UI ;) )... maar een paar maanden geleden toch maar m'n subscription on hold gezet. Guild was leeggelopen, raids waren niet meer leuk, en motivatie om er iets te doen was ver te zoeken. En op dit moment zou ik eigenlijk echt niet meer weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen.. (want met de expansion nu kriebelt het toch wel weer om m'n troll priest weer af te stoffen)
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 12:58:37 #297
382129 crew  Donna
pi_148182070
Ik kan vanmiddag weer borduren en dan kan ik m'n lampje ook ophalen. Ben nu op 2 bengels van m'n broer aan het passen, die moest op zijn manier nog even naar kantoor :P
pi_148183490
Leuk allemaal gamers :D
@Shandaly: oeh ik wil je niets aanpraten hoor maar die nieuwe expansion is super vermakelijk! Ik raid alleen zelf niet dus ik ben lekker bezig met de garrison en solo dingen om pets en mounts te verzamelen enzo :D
Dus over de raids enzo heb ik geen mening :p
@donnarush: ben benieuwd naar je lampje :D

Mijn vorderingen:

pi_148184514
Er is wat mis gegaan in mijn leven. Ik ging een klosje bruin garen halen en ineens kwam dit mee naar huis...

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148184655
Schuld van het gele stickertje denk ik :D

Wow bringmedown, je schiet lekker op! Wordt echt wel mooi!!
pi_148184856
Ach... schuld... ik wilde hem ook al toen hij veertig euro kostte, maar dat mocht toen niet van mezelf :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')