abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148084026
Ik zie nu dat er ook grovere aida te krijgen is: http://www.hardanger.nl/default.asp/id,623/index.htm
Met 2,5 of 4,5 steekjes er cm. Misschien helpt dat een beetje?
pi_148086685
He bedankt! Dat kan ik ook nog wel eens proberen :D

Hier fotos
Dit is de voorbedrukte:

Dit heb ik nu gedaan:

En dit is het verschil van links en rechts qua vakjes (links zijn kleiner dan rechts)

En dit is het kussen met wol

Het borduren zelf vind ik wel heel erg leuk!
pi_148087198
Wat een leuke patronen!
pi_148087905
Is bij dat voorgedrukte niet jammer dat al het telwerk weg is?
  Moderator/colorchick maandag 29 december 2014 @ 11:39:21 #230
382129 crew  Donna
pi_148087975
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is bij dat voorgedrukte niet jammer dat al het telwerk weg is?
Als je moeite hebt met telwerk is dat toch juist ideaal?
pi_148088113
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als je moeite hebt met telwerk is dat toch juist ideaal?
Dat is waar :)
(stiekem vind ik dat nog wel het leukste van borduren, beetje een gebrek aan empathie dus... Sorry)
  Moderator/colorchick maandag 29 december 2014 @ 11:48:26 #232
382129 crew  Donna
pi_148088271
Ik vind tellen zonder hokjes ook echt een hell haha. Maar als ze iemand kan vinden om de hokjes te tekenen, dan zal het borduren vast ook helemaal goed komen.

Wel leuke prints trouwens, die voorgedrukte.
pi_148088615
@Childofthestars: ik weet niet of je de vorige pagina heb gelezen? Ik heb slecht zicht, helaas 1 oog waar ik maar 25% mee zie en ik zie geen diepte en ik kan kleuren die op elkaar lijken slecht uit elkaar houden.

Maar ik wil juist telpatronen leren omdat ik die mooier vind.

Bedankt lijnloos en donnarush.
Ik ga vanmiddag naar de hobbywinkel om kleurtje uit te zoeken voor mijn boeddha boekenlegger, kan ik gelijk kijken welke stoffen ze daar allemaal hebben (veeeel dat weet ik wel)
pi_148088849
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:57 schreef bringmedown het volgende:
@Childofthestars: ik weet niet of je de vorige pagina heb gelezen? Ik heb slecht zicht, helaas 1 oog waar ik maar 25% mee zie en ik zie geen diepte en ik kan kleuren die op elkaar lijken slecht uit elkaar houden.

Maar ik wil juist telpatronen leren omdat ik die mooier vind.

Bedankt lijnloos en donnarush.
Ik ga vanmiddag naar de hobbywinkel om kleurtje uit te zoeken voor mijn boeddha boekenlegger, kan ik gelijk kijken welke stoffen ze daar allemaal hebben (veeeel dat weet ik wel)
Sorry, ik heb vluchtig gelezen! Omg... lomp van me
pi_148089005
Haha geeft niet! Maar dat is helaas het probleem voor mij :) alles wat klein en priegelig is kost mij heel veel moeite.
Zelfs een haar van mijn trui afhalen ben ik ruim 3minuten mee bezig omdat ik er telkens naast grijp.

Gelukkig bestaan er "draad door naald halen hulpmiddelen" want ook dat werkt bij mij niet, ik steek ernaast ook als het gat een centimeter breed is :P

Btw ik ben op topic 20 bezig met lezen, echt zo leuk om te zien!
Die pokemons he pfff wat een werk, 3jaar haha :D
pi_148089195
*kreun*
In het patroon had ik al twee scheve dingen ontdekt die ik min of meer bijstelde, maar het derde scheve ding had ik gemist... Dit werkje komt op een donkere plek te hangen
  Moderator/colorchick maandag 29 december 2014 @ 19:52:58 #237
382129 crew  Donna
pi_148108082
Oh wat jammer CoS.

Ik heb de Prinsesen er weer even bij gepakt O+
  maandag 29 december 2014 @ 23:27:54 #238
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_148119916
Is datzelfde soort stramien en dan borduren met wol maar wel eigen patroontjes geen optie bringmedown?
Dan zou je misschien met dun draad vaker kunnen maken?

Wat zonde van de foutjes in je patroon CoS :/

Ik heb vandaag heel veel kunnen borduren, dus lekker opgeschoten

En gisteren toen we thuiskwamen, lag er een borduurboek op de mat. Gewonnen bij de 12 days of Christmas give away van Cross Stitcher Magazine *O* Deze is het:

pi_148127538
@CoS zonde van die foutjes in het patroon :( ik had daar met haken vaak last van en werd daar gek van haha.
Niet kloppende patronen = handwerkhel

@DonnaRush: die prinsessen is gaaf (en groot :p) nog 4 topics en ik ben helemaal bij gelezen!

@JoJogirl: lekker opgeschoten:D en leuk boek volgens mij!

Nou mijn avontuur is ook verder gegaan! Gistermiddag naar de hobbywinkel geweest, heb nieuw aida band, kleurtjes (ik gebruik venus omdat ik dat ook in mijn dorp kan kopen) helaas geen uitwisbare stift :(

Ik ben gisteravond begonnen, met mijn daglichtloeplamp, doos met kleurpotloden en patroon in de aanslag.
Eerst aan elke kant kruisjes gemaakt zodat ik weet waar ik moet beginnen vanaf de rand.
Daarna vol moed begonnnen! Het gaat redelijk moet ik zeggen, ik probeer nu op het patroon in te kleuren wat ik al gedaan heb (met de zelfde kleur als het garen) en dan als mijn stukje draad op is met de volgende kleur gelijk de open vakjes verder in te vullen, en dan zo verder!

Tot nu toe klopt alles nog maar ik heb pas 40 kruisjes ofzo gezet. Stukje voor stukje!

Ik = blij
pi_148127632
Mooi beginnetje dan bringmedown! *O* Zet hem op!
Jojogirl, je bent inderdaad lekker opgeschoten! En wat een leuk boek O+ Mooi mazzel!
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:01:44 #241
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148128153
Rustig aan bringmedown, dan breekt het draadje niet. ;)

En welkom *O*

Ik ben echt niet vooruit te branden. Na werk plof ik op de bank netflix aan en verder niks.

:O
pi_148129023
Iedereen is weer lekker creatief bezig geweest. Mooie vorderingen en mooie patronen.

ik heb gisteren niet geborduurd. Ik heb de hele dag garen op bobbins gewikkeld. Niet echt een leuke klus maar het hoort bij borduren.

Vandaag komt er met de post nog zijde binnen en kan ik weer verder met wikkelen.

Ze dadelijk naar de fysio en dan weer even verder aan mijn project Library Adventures..
  Moderator/colorchick dinsdag 30 december 2014 @ 09:52:00 #243
382129 crew  Donna
pi_148129073
Hopelijk wordt vandaag het garen en de stof verzonden van de Mini Warm at Home HAED. Maar eigenlijk moet ik eerst de Prinsessen afmaken. Ben alleen pas op 2% ofzo, hahaha!
pi_148129144
Ik heb zo'n zin om gewoon vakantie te nemen en de hele dag te gaan borduren... maar helaas -O- Iemand moet het werk doen. Binnenkort maar weer es een dagje voor mezelf plannen. Nu gewoon lekker gebruik maken van de avonden. Wel gisteravond de xbox op de slaapkamer weer geinstalleerd, dus ik vrees dat die wel weer wat tijd gaat wegsnoepen van het borduren. Maar dat zien we dan wel weer...

2% klinkt al best een eind Donna... ik durf niet eens te rekenen hoever ik met Belle ben :@
pi_148129521
Eigenlijk zouden we allemaal een borduuruitkering moeten krijgen en een huishoudster, omdat onze hobby zo leuk is... :@
  Moderator/colorchick dinsdag 30 december 2014 @ 10:12:50 #246
382129 crew  Donna
pi_148129611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal een borduuruitkering moeten krijgen en een huishoudster, omdat onze hobby zo leuk is... :@
Hahahaha. Serieus he?!

Soms lijkt het me echt heerlijk. Wij hebben nog geen kinderen, dus als ik thuis zou 'zitten' kan ik hele dagen handwerken. Maarja, zoals met de feestdagen ben ik 2x 5 dagen vrij en als ik dan hele dagen series heb gekeken en heb zitten handwerken dan voel ik me toch wel weer heel erg nutteloos.

Maar soms lijkt het me echt fantastisch. Gewoon 1 maand ofzo. :D
pi_148129649
Oh als ik vakantie neem en thuis ga zitten dan zorg ik ook wel dat de mini op school of bso is hoor. Vrije dag wil ik graag ook aan mezelf besteden. :D
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:16:42 #248
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148129713
Hmmmmz, vanavond toch de Yoshis maar weer oppakken. :Y
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:17:13 #249
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_148129733
Normaal doordeweeks is woensdagochtend ook gewoon mijn ochtend. Dus voor hardlopen en borduren. Soms ook wel klusjes maar ook me time.
pi_148129799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:12 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hahahaha. Serieus he?!

Soms lijkt het me echt heerlijk. Wij hebben nog geen kinderen, dus als ik thuis zou 'zitten' kan ik hele dagen handwerken. Maarja, zoals met de feestdagen ben ik 2x 5 dagen vrij en als ik dan hele dagen series heb gekeken en heb zitten handwerken dan voel ik me toch wel weer heel erg nutteloos.

Maar soms lijkt het me echt fantastisch. Gewoon 1 maand ofzo. :D
Dat zou dan een heerlijke maand zijn <3

Hetzelfde verhaal hier. Het is nu kerstvakantie en in de ochtend studeer ik een paar uurtjes en wanneer er geen vrienden komen zit ik te handwerken.

Ach... volgens mijn psych moet ik de kracht van ontspanning niet onderschatten en is het heel belangrijk om dat regelmatig te doen. Dus dat vertel ik mezelf maar zo in de vakantie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')