Beter staat en religie scheiden inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2014 21:04 schreef waxxx het volgende:
Waarom klaag je niet over de grondwet van Arabische landen waarin staat dat de islam de staatsgodsdienst is?
Vanwaar dan je gejubel over Tunesië laatst dat de 'seculieren' gewonnen hebben bij de verkiezingen?quote:Op zondag 7 december 2014 21:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Beter staat en religie scheiden inderdaad.
Omdat de Arabische landen allemaal ordinaire dictaturen zijn. Die neem ik totaal niet serieus. En kan je ook moeilijk de bevolking iets verwijten. Dan moet je naar engnekken en alleenheersers als Sisi verwijzen, jullie vriendje in Egypte. Of de Koning van Saudie Arabie, etc etc. Snap je het verschil?
Jij bent uitgesproken pro-Israelisch. Als zo'n land dan inheemse bewoners verjaagd en hun land steelt is het logisch dat ik aanneem dat jij dat goedkeurt. Iemand die uitgesproken pro apartheid Zuid-Afrika was mag je daar ook op aankijken en van aannemen dat hij dat racistische beleid dus goedkeerde.quote:
Die situatie is net iets anders aangezien het een partij is die deels oud former regime (dictator) leden bestaat. Geen appels met peren vergelijken aub.quote:Op zondag 7 december 2014 21:10 schreef waxxx het volgende:
Vanwaar dan je gejubel over Tunesië laatst dat de 'seculieren' gewonnen hebben bij de verkiezingen?
Uitgerookt, ze mogen hopen op een vrije aftocht zoals in Homs.quote:Op zondag 7 december 2014 21:08 schreef Szura het volgende:
https://twitter.com/ivansidorenko1/status/541680316147335169
@IvanSidorenko1: #Syria #EastGhouta الملازم أول أبو عدي Lt . Abu Uday - Zahran Aloush calling for negotiation/reconciliation with #SAA http://t.co/OL4MZM15F4
Je bent wel uitgesproken pro-Turks. Ik heb amper gezien dat je ooit kritiek hebt op Turkije en diegene die Turkije bekritiseert kan rekenen op oppositie van jou.quote:Op zondag 7 december 2014 21:10 schreef Aloulu het volgende:
Ik ben niet uitgesproken pro-Turks, alleen wanneer ik wat troll. Ik ben er nooit geweest, heb geen Turkse achtergrond en weinig echte inhoudelijke kennis van de moderne historie van dat land. Noch volg ik hun actualiteiten op de voet. In het algemeen weet ik dat het ook in Turkije stikt (of stikte) van nationalistische gekkies tot op het racistische aan. Wellicht vergelijkbaar met joodse nationalisten in Israel.
Maar waarom geen geklaag over dat de islam de staatsgodsdienst is daar?quote:Op zondag 7 december 2014 21:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die situatie is net iets anders aangezien het een partij is die deels oud former regime (dictator) leden bestaat. Geen appels met peren vergelijken aub.
Ik vind dat ook idd raar, wanneer Israel een Joodse staat wil uitroepen, staan ze allemaal klaar met hun vooroordelen, maar als we naar Iran/Saudi kijken, horen we ze nooit.quote:Op zondag 7 december 2014 21:15 schreef waxxx het volgende:
[..]
Maar waarom geen geklaag over dat de islam de staatsgodsdienst is daar?
Ik troll vaak als de Sultan Erdogan weer wordt verfoeid omdat ie aan Turkse belangen denkt in bijv. Syrie ipv Westerse. Je weet wel......de Turken hebben het niet zo op de PKK en gaan dus niet YPG-ocalan-vlaggendragende milities in Noord-Syrie helpen en hebben liever dat ISIS ze afmaakt aangezien tot op heden ISIS geen aanslagen door heel Turkije heeft gepleegd. Is gewoon 1+1=2, geen hogere wiskunde.quote:Op zondag 7 december 2014 21:14 schreef mylamboisblack het volgende:
Je bent wel uitgesproken pro-Turks. Ik heb amper gezien dat je ooit kritiek hebt op Turkije en diegene die Turkije bekritiseert kan rekenen op oppositie van jou.
Iemand die staat en religie liever gescheiden ziet kan niet ideologisch tot de Moslimbroeders behoren. Je neemt foute zaken aan dus. En Morsi/Qatar/Erdogan zijn allemaal van dezelfde Moslimbroeder kant.quote:Maar goed, ik neem aan dat jij hoort bij het 'Erdogan, Morsi, Qatar, Hamas', blok, vandaar je steun voor AKP-Turkije.
Precies, en dan behandelen islamitische landen islamitische en niet-islamitische inwoners ook daadwerkelijk anders terwijl het enige verschil in Israël de immigratie wetten is.quote:Op zondag 7 december 2014 21:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik vind dat ook idd raar, wanneer Israel een Joodse staat wil uitroepen, staan ze allemaal klaar met hun vooroordelen, maar als we naar Iran/Saudi kijken, horen we ze nooit.
Omdat Tunesie nooit op dit forum besproken wordt als nietszeggend klein landje zonder enig gewicht.quote:Op zondag 7 december 2014 21:15 schreef waxxx het volgende:
Maar waarom geen geklaag over dat de islam de staatsgodsdienst is daar?
Zijn zelfde soort landen anders. Beide staten gesticht d.m.v. etnische zuivering voor een tot dan toe niet-bestaande natie. Geen wonder dat ze altijd bros waren.quote:Op zondag 7 december 2014 21:06 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ben ik een Israelier dan? Nee.
Maar blijkbaar veroordeel jij terreurstaat Turkije niet terwijl die 100x erger zijn dan Israel, zegt wel iets over jouw dubbel moraal.
Nee, daar gaat het niet om. Er is gewoon amper kritiek uit jou te komen mbt Turkije en Erdogan, ik vind dat al snel nijgen naar pro-Turks.quote:Op zondag 7 december 2014 21:19 schreef Aloulu het volgende:
Ik troll vaak als de Sultan Erdogan weer wordt verfoeid omdat ie aan Turkse belangen denkt in bijv. Syrie ipv Westerse. Je weet wel......de Turken hebben het niet zo op de PKK en gaan dus niet YPG-ocalan-vlaggendragende milities in Noord-Syrie helpen en hebben liever dat ISIS ze afmaakt aangezien tot op heden ISIS geen aanslagen door heel Turkije heeft gepleegd. Is gewoon 1+1=2, geen hogere wiskunde.
Ik heb nooit gezegd dat je behoort tot de moslimbroederschap.quote:Op zondag 7 december 2014 21:19 schreef Aloulu het volgende:
Iemand die staat en religie liever gescheiden ziet kan niet ideologisch tot de Moslimbroeders behoren. Je neemt foute zaken aan dus. En Morsi/Qatar/Erdogan zijn allemaal van dezelfde Moslimbroeder kant.
Klopt eigenlijk wel.quote:Op zondag 7 december 2014 21:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn zelfde soort landen anders. Beide staten gesticht d.m.v. etnische zuivering voor een tot dan toe niet-bestaande natie. Geen wonder dat ze altijd bros waren.
Je startte er zelf laatst een topic over, waar je de verkiezingsoverwinning van de 'seculieren' zo bejubelde maar geen enkele geklaag over dat de islam daar de staatsgodsdienst is terwijl je constant zit te klagen over een wet die in Israël mogelijk ingevoerd gaat worden.quote:Op zondag 7 december 2014 21:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Omdat Tunesie nooit op dit forum besproken wordt als nietszeggend klein landje zonder enig gewicht.
Als je het over Tunesie wil hebben kan dat hoor, kan er best over meepraten en je mijn mening erover geven en de nieuw aangenomen grondwet. Je wilt weten wat ik van een staatsreligie denk begrijp ik nu?
quote:Op zondag 7 december 2014 21:24 schreef waxxx het volgende:
[..]
Je startte er zelf laatst een topic over, waar je de verkiezingsoverwinning van de 'seculieren' zo bejubelde maar geen enkele geklaag over dat de islam daar de staatsgodsdienst is terwijl je constant zit te klagen over een wet die in Israël mogelijk ingevoerd gaat worden.
Nee, het is alleen nogal hypocriet.
Eerder in dat Gazi-park topic en de demonstraties weldegelijk aangegeven meerdere malen. Serieuse posts waren dat. De vrijheids van meningsuiting en voornamelijk journalisten die gevangen zitten etc etc. Maar klopt, elke keer roep ik dat niet van de daken in elk Turkije topic of als Erdogan de maat wordt genomen. Waar ie ook wel zelf naar solliciteert want het blijft een tikkeltje autoritair dat Turkse vadertje die nu als president ook weer elke keer alle aandacht opeist waardoor die nieuwe premier totaal onzichtbaar isquote:Op zondag 7 december 2014 21:21 schreef mylamboisblack het volgende:
Nee, daar gaat het niet om. Er is gewoon amper kritiek uit jou te komen mbt Turkije en Erdogan, ik vind dat al snel nijgen naar pro-Turks.
Ideologisch insinueerde je, niet dat ik lid ben natuurlijk. Maakt ook verder niet uit. De Moslimbroeders zijn uitgespeeld in heel de regio.quote:Ik heb nooit gezegd dat je behoort tot de moslimbroederschap.
Dat topic ging over de verkiezingen inderdaad, die grondwet is vorig jaar ergens aangenomen waarin de staatsreligie aangehouden is gebleven. Maar goed, ik denk dat je snapt dat als iemand aangeeft liever religie en politiek gescheiden te houden dat ie daar niet warme gevoelens van krijgt. Dat dat niet in elk topic van de daken wordt geschreeuwd is omdat Tunesie totaal oninteressant is in geo-politiek en de gemiddelde fokker dat land ook niets interesseert. Ook niet in dit nieuws&actualiteiten subforum.quote:Op zondag 7 december 2014 21:24 schreef waxxx het volgende:
Je startte er zelf laatst een topic over, waar je de verkiezingsoverwinning van de 'seculieren' zo bejubelde maar geen enkele geklaag over dat de islam daar de staatsgodsdienst is terwijl je constant zit te klagen over een wet die in Israël mogelijk ingevoerd gaat worden.
Nee, het is alleen nogal hypocriet.
Als je telt qua aantal gedode onschuldige burgers kom je wel in die richting uit jaquote:Op zondag 7 december 2014 21:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Turkije 100x erger dan Israël.
Lol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |