HVLE V330.3 + Staaltrein (53921)Maandag 8 December 2014 - Om 02:55 werden de motoren van de auto gestart, en met 3 tussenstops werd de reis van 480 kilometer overbrugd. Éénmaal na bijna 2 uur om even 25 minuten ogen dicht te doen, en 2x 10 minuten stoppen. Prachtig op tijd werd het lijstje van fotostekken die ik uitgekozen had voor de maandag bezocht. Helaas was óf deze trein te vroeg óf te laat, en zo bleek later gelukkig het laatste.
Terwijl ik aan het verkassen was toen deze trein met circa +70 nog niet gepasseerd was, zag ik bij Othfresen het Formsignal openstaan in deze rijrichting, maar er moest geen reguliere reizigerstrein passeren. Toen waren later voor mij de slagbomen van de overweg gesloten, en zag ik deze in de verte aankomen.
Terwijl ik nog niet helemaal op de gewenste plek stond, kon ik toch een fraai resultaat van deze trein, met voorop een HVLE Blue Tiger V330.3, fotograferen bij Othfresen. Links naast de trein ziet u het Stellwerk Othfressen, die de oude Formsignale in deze regio nog aanstuurt.
DB 218 451 + n-Wagen (RE 14067)8 December 2014 - Het doel was niet de hiervoor getoonde Blue Tiger van HVLE, maar de BR218-locomotieven van DB. Deze verdwijnen op deze grotendeels dubbelsporige diesellijn met nog de oude Formsignale in werking, en worden vervangen door hypermoderne Lint-treinstellen van Erixx.
Hier passeert de 218 451, die helaas inmiddels voorzien is van wat graffiti, de fotograaf bij Othfresen. Dit Formsignal wordt bediend door het Stellwerk die op de foto te zien is.
DB lijkt graffiti niet meer te verwijderen, want er rijden al meerdere rijtuigen en loks rond met graffiti, helaas.
Enneuh, gegroet uit Vienenburg. Kom woensdagavond weer huiswaarts.