Lekker, denk dat ik dat dinsdag ga maken, heb net weer 2 hele struiken van schoonpa mee gekregen pokkenwerk om schoon te maken )quote:Op zondag 7 december 2014 15:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwetse boerenkoolstamppot met worst en spekjes.
Hmmmm! Klonk ook al zo lekker, een vriendinnetje van me was ook al enthousiastquote:Op zondag 7 december 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst een recept gemaakt uit de nieuwe Ottolenghi (Plenty More) en jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig wat is het lekker!![]()
![]()
Rijst, misogroenten en een zuur/pittige dressing met zwarte sesam en pinda. Het klinkt misschien als niet veel soeps, maar jeumig, wat wat dat smullen zeg!
[ afbeelding ]
Dikke aanrader dus, voor wie het boek heeft.
Alleerst: Het ziet er er prima & lekker uit!quote:Op zondag 7 december 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst een recept gemaakt uit de nieuwe Ottolenghi (Plenty More) en jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig wat is het lekker!![]()
![]()
Rijst, misogroenten en een zuur/pittige dressing met zwarte sesam en pinda. Het klinkt misschien als niet veel soeps, maar jeumig, wat wat dat smullen zeg!
Dikke aanrader dus, voor wie het boek heeft.
Veel simpeler dan je denkt. Het is: bimi, wortel, bundelzwam, peultjes en komkommer, één voor één gekookt in wat dashi met miso, mirin, suiker en sojasaus. Daarna dat vocht op hoog vuur gereduceerd tot een paar eetlepels en daarmee de groenten weer omgeschept.quote:Op zondag 7 december 2014 16:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alleerst: Het ziet er er prima & lekker uit!(ook je rijstkorrel)
Ten tweede: Miso groenten? Wat moet ik daaronder verstaan want als ik zo een eerst blik werp dan lijkt het erg op mijn geliefde Choi sam of misschien zelfs een andere favoriet van mij Kai Lan getuige de steeltjes.
Mooi!quote:Op zondag 7 december 2014 17:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Veel simpeler dan je denkt. Het is: bimi, wortel, bundelzwam, peultjes en komkommer, één voor één gekookt in wat dashi met miso, mirin, suiker en sojasaus. Daarna dat vocht op hoog vuur gereduceerd tot een paar eetlepels en daarmee de groenten weer omgeschept.
'Dressing' erover is rijstazijn, geroosterde pinda, veel zwarte sesam, beetje ahornsiroop, chilipeper en pindaolie.
Wat de rijst betreft: mijn sushirijst bleek op! Ik heb dus maar dezelfde behandeling gegeven aan de 'spaanse' kortkorrelrijst van de Lidl die ik nog wél had liggen: paar keer wassen, half uur drogen, uurtje weken in koud water, koken en stomen. Ging prima! Bijna net echt!
Haha, hier precies hetzelfde!quote:Op zondag 7 december 2014 17:48 schreef foodlover het volgende:
[..]
Mooi!
Toevallig pas die rijst gekocht bij de Lidl, was goedkoop, overschot van de Spaanse week en extra afgeprijsd.
Je dacht ik maak even vlug een snelle hap klaar?quote:Op zondag 7 december 2014 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Had vanavond niet grote honger
Dus het werd een gemengde groene salade met gebakken geitenkaas, vijgen, pijnboompitten, walnoten, sterappels, gerookte gans en eend, honing, driehoekje toast, kappertjes met een klassieke vinaigrette.
Oh, gewoon even een niemendalletje tussendoor?quote:Op zondag 7 december 2014 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Had vanavond niet grote honger
Dus het werd een gemengde groene salade met gebakken geitenkaas, vijgen, pijnboompitten, walnoten, sterappels, gerookte gans en eend, honing, driehoekje toast, kappertjes met een klassieke vinaigrette.
En dat noem je simpel?quote:Op zondag 7 december 2014 17:16 schreef minilot het volgende:
Veel simpeler dan je denkt. Het is: bimi, wortel, bundelzwam, peultjes en komkommer, één voor één gekookt in wat dashi met miso, mirin, suiker en sojasaus. Daarna dat vocht op hoog vuur gereduceerd tot een paar eetlepels en daarmee de groenten weer omgeschept.
'Dressing' erover is rijstazijn, geroosterde pinda, veel zwarte sesam, beetje ahornsiroop, chilipeper en pindaolie.
misselijk geworden van de fondant?quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:59 schreef computergirl het volgende:
Hele zak musketkransje opgevreten vandaag![]()
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt heerlijk uitquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:55 schreef Iwanius het volgende:
Maar weer eens de Hindoestaanse (Surinaamse) toer(ga die keuken steeds lekkerder vinden)
[ afbeelding ] Heerlijk weer want...tis dinsdag tenslotte.
Beetje, en ik vrees voor mijn alvleesklierquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
misselijk geworden van de fondant?
Ben je gek, die kan wel wat hebben hoorquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Beetje, en ik vrees voor mijn alvleesklier
Lekker! (Mits zonder kruidnagelquote:Op woensdag 10 december 2014 18:41 schreef Karzai het volgende:
Gister ook heerlijk gegeten, de franse bloedworst in bladerdeeg sprong er wel uit lekker met appel
Ditte! en nog wat stukjes rookworst erdoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:59 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Boerenkool met spekjes, braadworst en jus
Ik las wasbeer. Maar dat leek me al stugquote:Op donderdag 11 december 2014 16:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond: viskoekje gemaakt door de Filipijnse vrouw van de visboer, gebakken sliptongen en gekookte waspeen.
quote:Op donderdag 11 december 2014 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik las wasbeer. Maar dat leek me al stug
Lekker weekend!quote:Op donderdag 11 december 2014 15:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een dropje en een blokje pure chocolade (en een Jagermeister omdat weekend!)
Vanavond: gestoofde sperziebonen, gebakken aardappelen, zelfgemaakte kipshoarma met champ/ui/knoflook, salade
Lekker! Dat moet ik ook weer eens makenquote:Op donderdag 11 december 2014 19:32 schreef Dragonberry het volgende:
Avondeten was Chili con carne
Nu warme chocolademelk met een scheutje Baileys en schuimkransjes erbij
Nee, sperziebonen en gebakken aardappelen. . Daar had ik gisteren al zin in.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker weekend!
Maar ging jij niet uit eten vanavond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |