Wat anders kan ik me voelen? Ik geloof niet in het kinderlijke idee dat ik beter ben dan wie dan ook simpelweg omdat ik het "geluk" had ergens anders geboren te zijn dan iemand anders.quote:
quote:
Niet beter, maar wel anders.quote:Op zondag 7 december 2014 03:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat anders kan ik me voelen? Ik geloof niet in het kinderlijke idee dat ik beter ben dan wie dan ook simpelweg omdat ik het "geluk" had ergens anders geboren te zijn dan iemand anders.
Dankje.quote:
Iedereen is anders. Ergo: gelijk aan elkaar.quote:
Oh, maar toch voel ik me een nationaliteit.quote:Op zondag 7 december 2014 03:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedereen is anders. Ergo: gelijk aan elkaar.
Ergens voelt het aan als een soort beperking. Bijna in de trand van nee jij kunt geen advocaat zijn jij moet timmerman (insert random beroep) zijn.quote:Op zondag 7 december 2014 03:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Oh, maar toch voel ik me een nationaliteit.
En dat is waarom precies?quote:Op zondag 7 december 2014 03:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Oh, maar toch voel ik me een nationaliteit.
Gevoel van saamhorigheid?quote:
Ik was gewoon aan het raden.quote:Op zondag 7 december 2014 03:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zou dat niet zonder kunnen? Gewoon als mensen?
Die kan ik voelen met mensen waarmee ik op 1 lijn zit. En daarvoor hoef ik niet noodzakelijkerwijs uit dezelfde regio of hetzelfde land afkomstig te zijn of dezelfde taal te spreken. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.quote:
Andere nationaliteiten/culturen hebben dat wel.quote:Op zondag 7 december 2014 03:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die kan ik voelen met mensen waarmee ik op 1 lijn zit. En daarvoor hoef ik niet noodzakelijkerwijs uit dezelfde regio of hetzelfde land afkomstig te zijn of dezelfde taal te spreken. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Slapen, truste
Ja hoor, dat kanquote:Op zondag 7 december 2014 03:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zou dat niet zonder kunnen? Gewoon als mensen?
Kom je uit Volendam?quote:Op zondag 7 december 2014 03:45 schreef Lokasenna het volgende:
Slapen lukt niet
Ik ben de meest Nederlandse Nederlander die er is, denk ik
Alle familie komt uit dezelfde straal van 20km
Bible beltquote:Op zondag 7 december 2014 03:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, Noord-West Veluwe
Bible belt he.
Is het daar gezellig?quote:Op zondag 7 december 2014 03:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, Noord-West Veluwe
Bible belt he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |