Niet als er geen # staat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:12 schreef PussySlayer het volgende:
oh, had niet door dat je dan zelf #2 moest toevoegen etc, dacht dat door die knop alles automatisch ging
modje?
Eerste keer een vervolgtopic is het nooit een reeks geloof ik.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:12 schreef PussySlayer het volgende:
oh, had niet door dat je dan zelf #2 moest toevoegen etc, dacht dat door die knop alles automatisch ging
modje?
Tussen ons zal het niets worden gok ik zoquote:
Daar hoef ik niet eens voor de gokken. Het is een zekerheid.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:55 schreef mergbot het volgende:
[..]
Tussen ons zal het niets worden gok ik zo
Van een Utopia kijker hoef ik namelijk geen nageslachtquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:56 schreef Voxs het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet eens voor de gokken. Het is een zekerheid.
Stem nou gewoon PvdD, dat is veel beter.quote:
Je vangt bot, niet proberen er nog het merg uit te zuigen. Verspilde moeite.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:58 schreef mergbot het volgende:
[..]
Van een Utopia kijker hoef ik namelijk geen nageslacht
Het gaat niet om stemgedrag, maar op de PVV specifiek.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:58 schreef Buurpoes het volgende:
Stemgedrag is voor mij geen afknapper. Mijn vent stemt ook wat anders dan ik en dat levert geen problemen op. Wel mooie discussies.
ik zou wel thuis wat uit te leggen hebben als ik zou gaan daten, maar dat terzijde.![]()
Ook een nuttige partij ja. Ik zal het in overweging nemenquote:Op zaterdag 6 december 2014 23:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Stem nou gewoon PvdD, dat is veel beter.
Goed zo.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:32 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ook een nuttige partij ja. Ik zal het in overweging nemen
Voor de economisch linkse standpunten - die ze toch zo gauw het nodig is laten vallen - zijn genoeg alternatieven en voor de EU-kritische standpunten kun je ook terecht bij andere partijen. Blijft er weinig anders over dan de fascistoïde standpunten mbt "allochtonen" bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:34 schreef Kemestry het volgende:
Als iemand op een bepaalde partij stemt, hoeft dat niet te betekenen dat iemand het met alle punten van die partij eens is.
Of een SGP stemmer. Al is de kans heel klein dat ik ooit met een dergelijke dame zou daten, aangezien ik bijna nooit in die kringen kom.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:27 schreef Ludd het volgende:
Ja, maar dat zou een VVD stemmer ook zijn.
idem hierquote:Op zondag 7 december 2014 00:30 schreef Seven. het volgende:
Mijn beeld van de gemiddelde PVV stemmer: dom, intolerant, pessimist, kleingeestig. Die eigenschappen zijn voor mij afknappers.
Als iemand mij weet uit te leggen waarom het een goed idee is om PVV te stemmen zonder daarbij allochtonen/buitenlanders in zijn/haar argumentatie te gebruiken, dan is het misschien de moeite om niet gelijk gillend weg te rennen.
Beste post uit het vorige topic, verdient hier ook een plekje.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Interessant topic, heel leerzaam ook. Het maakt duidelijk dat het 'probleem' met PVV stemmen niet zit bij de ideeën die daarmee samengaan, maar met het taboe rond de PVV. Het jezelf associëren met iets dat taboe is, is niet goed voor je sociale positie/status, dus daarom kan je maar beter afstand houden. Dit speelt zo te zien des te sterker naarmate de reactie van de sociale omgeving als afkeurender wordt ingeschat (bij mensen waarvan de familie/vrienden al PVV stemt wordt het probleem niet zo gezien, bij D66 stemmers is er een bijna panische reactie, herkenbaar aan veelvuldig gebruik van woorden als tokkie, dom, niet in staat een zinnige redenering op te bouwen, enz., allemaal dingen waar men zelf uiteraard het tegendeel van is). Het grappige is dan weer dat er wel allerlei (vergezochte) argumenten gezocht en gevonden worden voor hoe en waarom, maar dat deze hoofdreden over het hoofd gezien wordt.
"Wij van WC eend..."quote:Op zondag 7 december 2014 12:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Beste post uit het vorige topic, verdient hier ook een plekje.
Jepquote:Op zondag 7 december 2014 00:30 schreef Seven. het volgende:
Mijn beeld van de gemiddelde PVV stemmer: dom, intolerant, pessimist, kleingeestig. Die eigenschappen zijn voor mij afknappers.
Als iemand mij weet uit te leggen waarom het een goed idee is om PVV te stemmen zonder daarbij allochtonen/buitenlanders in zijn/haar argumentatie te gebruiken, dan is het misschien de moeite om niet gelijk gillend weg te rennen.
quote:
Merk ik inderdaad in een groot aantal posts hierboven.quote:Op zondag 7 december 2014 12:58 schreef Harmankardon het volgende:
Een deel van de D66'ers ook, die vinden zichzelf zo verheven boven de rest. Hullie snapt het niet, maar ik wel. Opbokken.
de ironiequote:Op zondag 7 december 2014 12:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die anderen in hokjes plaatsen om hun politieke voorkeur.
Maak maar lekker deel uit van die angstige kudde stemvee die gemakkelijk te manipuleren is met propaganda.
Ik vond het gewoon grappig dat je je eigen quote aanmerkte als zijnde de beste.quote:Op zondag 7 december 2014 13:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is het soms niet waar, of zijn je argumenten op?
Alle 300 posts overziend was dit domweg de beste. De enige die wat dieper inging op het waarom, ipv alleen het delen van een mening, wat voornamelijk de inhoud was van de andere posts.quote:Op zondag 7 december 2014 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon grappig dat je je eigen quote aanmerkte als zijnde de beste.
Ja, daarom wordt er ook nog steeds over gepraatquote:Op zondag 7 december 2014 12:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Beste post uit het vorige topic, verdient hier ook een plekje.
quote:Op zondag 7 december 2014 14:02 schreef Ixnay het volgende:
Waarom staat dit topic in MyAT?
Had gespost in het topic over PVV stemmers.
Er waren een paar lemmingen die na het openen van deel 2 variaties gingen posten.quote:Op zondag 7 december 2014 12:49 schreef zarGon het volgende:
TT gewijzigd. Blijkbaar was er een behoefte om het breder te bespreken dan de PVV.
Het was post 280 oid, dus weinig gelegenheid om op te reageren in het vorige topic (er werd overigens wel degelijk op gereageerd). Zoals ik elders aangaf trekt deze post de discussie wat dieper, wat inhoudelijker, lijkt me niet verkeerd. Dat zal natuurlijk niet aan iedereen besteed zijn, er zijn mensen die het woord reflectie eerst moeten opzoeken in het woordenboek. Voor die mensen is deze post dan ook niet bedoeld.quote:Op zondag 7 december 2014 14:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja, daarom wordt er ook nog steeds over gepraat![]()
Fascistische gedachtegang.quote:Op zondag 7 december 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
Ze mogen van mij alles stemmen behalve PVV, NVU of een andere fascistische partij. Dan is het meteen afgelopen.
Eigenlijk is dit treffender, ja.quote:Op zondag 7 december 2014 16:17 schreef robin007bond het volgende:
Links of rechts maakt me vrij weinig uit, maar strenggelovige of racistische elementen, dat zijn wel behoorlijke afknappers.
En dat zijn gelijk alle PVV'ers? Kromme gedachtegang.quote:Op zondag 7 december 2014 16:17 schreef robin007bond het volgende:
Links of rechts maakt me vrij weinig uit, maar strenggelovige of racistische elementen, dat zijn wel behoorlijke afknappers.
Natuurlijk zijn dat alle pvv'ersquote:Op zondag 7 december 2014 16:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En dat zijn gelijk alle PVV'ers? Kromme gedachtegang.
quote:Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit treffender, ja.
Oké, wellicht hebben sommigen per ongeluk het verkeerde hokje aangekruist.quote:Op zondag 7 december 2014 16:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En dat zijn gelijk alle PVV'ers? Kromme gedachtegang.
quote:Op zondag 7 december 2014 16:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat alle pvv'ersEen niet-racist zou zich niet over het Islam-standpunt van de pvv kunnen zetten
Dan heb je de SP nog als alternatief.quote:Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]tegen islam zijn is gelijk racistisch?
En wat als diegene PVV stemt omdat hij/zij anti EU is en meer geld voor de zorg wil?
Is Islam iets dat aangeboren is?quote:Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan heb je de SP nog als alternatief.
Daarnaast is vrijheid van godsdienst een mensenrecht. Tegen joden zijn is ook antisemitisch en racistisch, tegen islam zijn.
Nee, net als jood zijn. Maar iemand is vrij om te geloven wat hij/zij wil.quote:Op zondag 7 december 2014 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is Islam iets dat aangeboren is?
quote:Op zondag 7 december 2014 14:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het was post 280 oid, dus weinig gelegenheid om op te reageren in het vorige topic (er werd overigens wel degelijk op gereageerd). Zoals ik elders aangaf trekt deze post de discussie wat dieper, wat inhoudelijker, lijkt me niet verkeerd. Dat zal natuurlijk niet aan iedereen besteed zijn, er zijn mensen die het woord reflectie eerst moeten opzoeken in het woordenboek. Voor die mensen is deze post dan ook niet bedoeld.
Vrouwen die voor hun rechten opkomen zijn eng? Waar ben je bang voor?quote:Op zondag 7 december 2014 17:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]godverdomme niet te filmen dit
Het stemgedrag is als het goed is een redelijke afspiegeling van de overtuigingen van een persoon, oftewel een belangrijk onderdeel van zijn eigenschappen, en die zijn natuurlijk belangrijk bij het bepalen of iemand geschikt is voor een ander. Ergo, beetje een open deur dit topic.
Ik zou niet met mijn partner samen kunnen zijn als zij een flink rechtse oriëntatie had, of zich buitengewoon veel inzette voor dieren en/of vrouwenrechten.
Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil en het staat mij vrij om dat soort gedachtegoed te verachten of zelfs minderwaardig te achten.quote:Op zondag 7 december 2014 17:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, net als jood zijn. Maar iemand is vrij om te geloven wat hij/zij wil.
Iemand die achter iemand staat die zou roepen: "Willen jullie meer of minder joden?", zou haast iedereen consequent verachten. Maar als je "joden" vervangt door moslims of Marokkanen is het plots helemaal geen probleem voor velen.
Dan nog neemt diegene het voor lief dat de leider van zijn partij de Islam een achterlijk geloof vindt, Mohammed een geitenneuker blabla je weet ze allemaal wel.quote:Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]tegen islam zijn is gelijk racistisch?
En wat als diegene PVV stemt omdat hij/zij anti EU is en meer geld voor de zorg wil?
Ik vind ze niet eng.quote:Op zondag 7 december 2014 17:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vrouwen die voor hun rechten opkomen zijn eng? Waar ben je bang voor?
SP is net zo extreem inderdaad. Hoorde gister op de radio weer allemaal rare dingen over de sp met betrekking tot Oekraïne, erg vreemd allemaalquote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
En trouwens: De SP een acceptabele partij vinden maar de PVV niet.
Toppest of keks.
Wat mij betreft prima dat je het oneens bent met de islam. Zelf ben ik atheïst en moet ik eigenlijk niets met geloof hebben, maar dat maakt me niet gelijk een intolerante moslimhater.quote:Op zondag 7 december 2014 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil en het staat mij vrij om dat soort gedachtegoed te verachten of zelfs minderwaardig te achten.
Ik zou dolgelukkig zijn met een verminderde aanwezigheid van geloof in het algemeen maar met Islam in het bijzonder.
Dat maakt mij niet racistisch.
Het gaat om de gedachte erachter. Met SP'ers kun je het heel erg oneens zijn, maar racistische motieven zitten niet achter hun standpunten.quote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
En trouwens: De SP een acceptabele partij vinden maar de PVV niet.
Toppest of keks.
De SP, een partij gestoeld op Maoïstisch gedachtegoed die lange tijd als een van de standpunten had dat geweld een prima oplossing was om aan de macht te komen. De partij die net zo hard als rechts Nederland riep dat het aantal asielzoekers aan banden moest worden gelegd.quote:Op zondag 7 december 2014 17:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
SP is net zo extreem inderdaad. Hoorde gister op de radio weer allemaal rare dingen over de sp met betrekking tot Oekraïne, erg vreemd allemaal
Again. Het gaat hier om de achterliggende motieven. Bij de SP schuilt er geen racisme achter. Je kunt moeilijk een SP'er betrappen op racistische denkbeelden, behalve wellicht een incidentele proteststemmer of zo.quote:Op zondag 7 december 2014 17:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De SP, een partij gestoeld op Maoïstisch gedachtegoed die lange tijd als een van de standpunten had dat geweld een prima oplossing was om aan de macht te komen. De partij die net zo hard als rechts Nederland riep dat het aantal asielzoekers aan banden moest worden gelegd.
Wat vind je er dan zo onaantrekkelijk aan als ik vragen mag?quote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind ze niet eng.
Ik vind ze onaantrekkelijk.
En ik ben bang voor grote spinnen en dat mijn vrouw een ongeluk krijgt of veel pijn lijdt.
Omdat geloof de mensheid tegenhoud op veel gebieden. De aanwezigheid van de Islam in het westen laat overal duidelijk negatieve sporen na. Ik zou dat graag veranderd zien.quote:Op zondag 7 december 2014 17:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima dat je het oneens bent met de islam. Zelf ben ik atheïst en moet ik eigenlijk niets met geloof hebben, maar dat maakt me niet gelijk een intolerante moslimhater.
Waarom zou je zo specifiek dolgelukkig zijn met een verminderde aanwezigheid van een bepaald geloof? Zolang ze je er niet mee lastigvallen is er toch niets aan de hand? Als je mensen dan nog steeds omwille van hun geloof of afkomst uit het land wil hebben kan ik niets anders concluderen, dan dat je gewoon een racist bent.
Als je een vrouw was zou ik dus nooit met je daten in ieder geval.Maar dat is waarschijnlijk wederzijds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |