abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147331111
Ik zou mezelf dat overigens niet aandoen. Ik zie het punt er niet van in om mezelf kapot te werken in mijn jonge jaren als ik de last ook kan verdelen over de rest van mijn leven. Natuurlijk zou ik op mijn geld letten maar verder zou ik er ook bij lenen.
pi_147331136
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het was jouw arrogante post waar ik op reageerde.
Doe het dan goed :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:21 schreef Landysh het volgende:

[..]

Jij onderschat het en ik overdrijf niet. Ik snap sowieso niet hoe jij kunt denken dat alle banen op de een of andere manier gelijk zijn? :? Echt, het werk wat wij op werk doen is lichamelijk gewoon zwaar werk. En werken in de zorg ook.

En ik vond het altijd al knap van haar maar nadat ik zelf gisteren om 05:30 opstond, de hele dag weg was en in de avond tot 10:30 werkte besefte ik pas hoe zwaar het eigenlijk is. Ik ben gewoon nog steeds moe.
Ik zeg niet dat het niet zwaar is, maar dat mensen vaak hun werk groter maken dan het is. En dat doen velen ja.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_147331149
Als ik ga trouwen en ik krijg kids word ik sws huisvrouw. Iets waar ik bewust voor kies. Voor mijn kids wil ik wel werken en als ze groter zijn en naar school gaan ook wel als de mogelijkheid er is
pi_147331169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:24 schreef Landysh het volgende:
Ik zou mezelf dat overigens niet aandoen. Ik zie het punt er niet van in om mezelf kapot te werken in mijn jonge jaren als ik de last ook kan verdelen over de rest van mijn leven. Natuurlijk zou ik op mijn geld letten maar verder zou ik er ook bij lenen.
Zou echt niet lenen. Ze doen dan zo moeilijk, wanneer je een hypotheek wilt. :r
pi_147331172
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:25 schreef mrstylo het volgende:

Ik zeg niet dat het niet zwaar is, maar dat mensen vaak hun werk groter maken dan het is. En dat doen velen ja.
En daarom lult iedereen per definitie maar? Ik heb het niet eens over mezelf.
pi_147331190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:25 schreef Crip het volgende:
Als ik ga trouwen en ik krijg kids word ik sws huisvrouw. Iets waar ik bewust voor kies. Voor mijn kids wil ik wel werken en als ze groter zijn en naar school gaan ook wel als de mogelijkheid er is
En dan hele dag series en films kijken en als je kids thuiskomen van school huistaken over hun verdelen zeker :B
pi_147331205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:26 schreef Landysh het volgende:

[..]

En daarom lult iedereen per definitie maar? Ik heb het niet eens over mezelf.
Nee. Daarom zeg ik 'velen'.
pi_147331217
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:26 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Zou echt niet lenen. Ze doen dan zo moeilijk, wanneer je een hypotheek wilt. :r
Denk je dat ze moeilijk zullen doen over een studieschuld van, pak m beet, 10k?
pi_147331261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:25 schreef Crip het volgende:
Ik wil later huisman worden. Lijkt me echt chill.
pi_147331265
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:27 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

En dan hele dag series en films kijken en als je kids thuiskomen van school huistaken over hun verdelen zeker :B
:D, Leuk leventje sws dan. En dan gwn koken en huishouden doen terwijl ik films en series kijk.
pi_147331270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:28 schreef Landysh het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment een studieschuld van 25k of zo :')
Maar dat is over een paar maanden kwijtgescholden als ik mijn diploma heb.

Maar oke, dit heeft er verder niks mee te maken. :P
pi_147331275
Trouwens wrm kan ik gewoon geen dieet aanhouden. :( tfoe
pi_147331284
Waar is zargon met z'n BI hoofd.
pi_147331319
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:27 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Nee. Daarom zeg ik 'velen'.
Je zegt velen maar probeert mijn post wel de hele tijd te bagatelliseren?

maar ja, geen zin meer. jij hebt je punt gemaakt, ik ook. laten we het maar hierbij houden.
pi_147331321
Dit flexbaantje kwam voor mij echt als een geschenk uit de hemel, precies op het moment dat ik geen stufi meer zou ontvangen. _O_ Heb daardoor nooit hoeven lenen. Maar goed, ik woon natuurlijk ook nog thuis.
pi_147331324
quote:

[..]

For sure
pi_147331333
quote:

[..]

Als je samen met je partner een huis gaat kopen is het te doen, maar wanneer je alleen gaat kopen niet. Helemaal wanneer je een starter bent. Je kan dan zo weinig lenen, dat het heel moeilijk wordt.
pi_147331406
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment een studieschuld van 25k of zo :')
Maar dat is over een paar maanden kwijtgescholden als ik mijn diploma heb.

Maar oke, dit heeft er verder niks mee te maken. :P
Nee, idd. Ik heb het over bijlenen, niet over basisbeurs en ov.

Maar als je elke maand rond de 200 doet bijlenen, dan heb je aan het einde van je studie een studieschuld van rond de 10k. 200 euro is genoeg samen met een basisbeurs (rip) als je er verder ook nog een kleine inkomen erbij hebt (bijbaantje, niet jezelf kapot werken) en verder op je geld let. noo?

Een schuld van 10k valt imo wel mee?
pi_147331458
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik wil later huisman worden. Lijkt me echt chill.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147331460
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Peunage het volgende:
Waar is zargon met z'n BI hoofd.
wat mot je
pi_147331471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:36 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voelde 't al aankomen.
pi_147331478
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

For sure
Vies.

Mjah 10k heb je zo afbetaald. Na je studie even een jaartje niet op vakantie, weinig geld uitgeven, gewoon op je tanden bijten en je hebt het zo verminderd tot 2-3 duizend.
pi_147331501
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:37 schreef Landysh het volgende:

[..]

Vies.

Mjah 10k heb je zo afbetaald. Na je studie even een jaartje niet op vakantie, weinig geld uitgeven, gewoon op je tanden bijten en je hebt het zo verminderd tot 2-3 duizend.
Dat zou ik je niet aanraden. Rente op die lening is zo klein, dat het slimmer is om met dat geld te gaan beleggen of je huis gewoon mee af te lossen.
pi_147331544
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:39 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Zou ik je niet aanraden. Rente op die lening is zo klein, dat het slimmer is om met dat geld te gaan beleggen of je huis gewoon mee af te lossen.
Jij zegt net dat je dan geen huis krijgt. _O- Ik schreef dat dus als een oplossing voor de mensen die geen hypotheek krijgen voor het huis dat ze willen. Dan maar zo.

Anyway, punt is, 10k is geen ramp en je bent er redelijk snel vanaf, maar het geeft wel een hele verlichting tijdens je studie.
pi_147331591
Een jongen op mijn werk doet dat trouwens wel. Hij is vroeg op zichzelf gegaan, heeft nooit hulp gehad van zijn ouders en altijd alles zelf moeten betalen. Verder heeft hij na zijn MBO studie ook nog HBO erbij gedaan. Dus hij heeft nu een studieschuld van in de 20k. Bijna alles wat hij verdient op werk gebruikt hij om die schuld af te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')