abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147326777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef muzas het volgende:
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014
[ afbeelding ]


[ Bericht 57% gewijzigd door forty-two op 06-12-2014 08:51:23 ]
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_147326782
Sorry TS gesloopt, waardeloze mobiele website :/ zo ff fixen op de pc.
gefixt

[ Bericht 20% gewijzigd door forty-two op 06-12-2014 08:53:11 ]
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_147326786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]


[..]

IJsplaten zijn de Schwalbes het beste voor. Dan rij je gewoon door alsof er niks aan de hand is. Nat asfalt met vooral natte putdeksels, dat moet je er nietmee hebben, dan zijn ze erg glad. Echt wegslijten doen ze niet hard, je moet alleen geen noodstop maken, dan trek je de spikes eruit. Volgens Schwalbe moet je ze eerst een tijdje inrijden op asfalt (zonder noodstops) zodat de spikes goed vast gaan zitten.
Op ee normale fiets met raceremmen zullen ze niet passen, op een crosser wel.
Maar wat zijn dan goede banden vooor gladde omstandigheden op een normale racer... Ik heb nu goedkope rubino's en pro4's, ik merk geen enorm verschil tussen die 2. De enige set waar ik echt slechte ervaringen mee heb zijn de mavic's die ik eerder dit jaar had. Op m'n bianchi heb ik nu die rubino's zitten en het gene dat echt helpt is op een flink lagere bandenspanning rijden, normaal rij ik achter op grofweg 8 bar nu zo'n 1,5~2 lager.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_147326967


Zaterdag 13 december vindt er een cross plaats in Delft. Het parcours ligt in het bos achter IKEA Delft. Deze koers doet mee met de regiocompetitie, waardoor er altijd een mooi deelnemersveld is, maar er is nog plaats mocht je mee willen doen. Het enige wat je nodig hebt is een basislidmaatschap van de KNWU en wie weet ga je naar huis met een bos bloemen. Toeschouwers zijn natuurlijk ook welkom op dit mooie parcours en kom ook langs bij startfinish voor een kop soep!

Informatie over categorieën, starttijden, locatie etc:
http://veldrijden.com/
http://wtos.nl/regiocross
pi_147326968
Dat laatste helpt het meeste.

Als d'r veel sneeuw en ijs op de weg ligt pak ik de crosser en ga ik over van die lange zandpaden rondom Zuidlaren fietsen.
pi_147326974
Leuk FastFox! Helaas iets te ver weg ;(
pi_147326987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:42 schreef Tommeke het volgende:
Leuk FastFox! Helaas iets te ver weg ;(
Volgend jaar willen we kijken of we het kunnen combineren met een NSK. Het blijft dan nog steeds ver weg, maar studenten zijn dan meestal wel bereid om verder te reizen en kunnen zelfs vergoeding krijgen van de universiteit.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:46:27 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147326993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:40 schreef FastFox91 het volgende:
[ afbeelding ]

Zaterdag 13 december vindt er een cross plaats in Delft. Het parcours ligt in het bos achter IKEA Delft. Deze koers doet mee met de regiocompetitie, waardoor er altijd een mooi deelnemersveld is, maar er is nog plaats mocht je mee willen doen. Het enige wat je nodig hebt is een basislidmaatschap van de KNWU en wie weet ga je naar huis met een bos bloemen. Toeschouwers zijn natuurlijk ook welkom op dit mooie parcours en kom ook langs bij startfinish voor een kop soep!

Informatie over categorieën, starttijden, locatie etc:
http://veldrijden.com/
http://wtos.nl/regiocross
Leuk, op dat rondje heb ik iets van 6x de RBR van Pijnacker gereden. Erg modderig als het nat is. Reed daar altijd wel goed. Iets van 4 top 10 noteringen gehaald.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:49:11 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147327004
Volgend seizoen ben ik wellicht te bewonderen in een of meer koersjes van de regiocomp. veldrijden. Op me nieuwe CX.
pi_147327026
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leuk, op dat rondje heb ik iets van 6x de RBR van Pijnacker gereden. Erg modderig als het nat is. Reed daar altijd wel goed. Iets van 4 top 10 noteringen gehaald.
Crossduatlon klinkt ook wel als een mooie combinatie. De parcoursbouwers hebben er rekening mee gehouden door zoveel mogelijk 'hoog' te rijden, maar het zal zeker geen makkelijk rondje zijn.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:56:24 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147327044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:53 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Crossduatlon klinkt ook wel als een mooie combinatie. De parcoursbouwers hebben er rekening mee gehouden door zoveel mogelijk 'hoog' te rijden, maar het zal zeker geen makkelijk rondje zijn.
Ja die is altijd in november, maar alleen mtb mag meedoen, tenminste toen. Zou ook wel iets voor jou zijn denk ik. 5km lopen 20km mtb baggeren en dan weer 2.5km lopen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:57:44 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147327060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:05 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]

Die van mij wordt alweer groot.

Of zou Patty de eerste zijn? Of Tom? Spannend.
Wat een schatje.
pi_147327332
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:02 schreef forty-two het volgende:

[..]

Maar wat zijn dan goede banden vooor gladde omstandigheden op een normale racer... Ik heb nu goedkope rubino's en pro4's, ik merk geen enorm verschil tussen die 2. De enige set waar ik echt slechte ervaringen mee heb zijn de mavic's die ik eerder dit jaar had. Op m'n bianchi heb ik nu die rubino's zitten en het gene dat echt helpt is op een flink lagere bandenspanning rijden, normaal rij ik achter op grofweg 8 bar nu zo'n 1,5~2 lager.
Ik heb heel slechte ervaring met Conti's. M'n normale Panaracer Pasela's zijn best goed bij slecht weer. Het beste ooit was de Schwalbe Stelvio maar die is al jarenlang uit productie.
  zaterdag 6 december 2014 @ 09:38:59 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147327360
Vroeger was alles beter he Ivo?
pi_147327536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:07 schreef Tommeke het volgende:
Wat is je totale lichaamslengte en je binnenbeenlengte?
Totale lengte: 178
Binnenbeenlente: 87

Gemeten met sokken en spijkerbroek
  zaterdag 6 december 2014 @ 09:59:17 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147327584
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Totale lengte: 178
Binnenbeenlente: 87

Gemeten met sokken en spijkerbroek
Ik zou dan 56 pakken denk ik.
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:01:05 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147327598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Totale lengte: 178
Binnenbeenlente: 87

Gemeten met sokken en spijkerbroek
Die binnenbeenlengte meting zou ik nog maar eens overdoen. In je blote togus en dan met een waterpas tegen je schaambeen, kun je het zo op de muur aftekenen (niet sproeien!,) en opmeten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147327734
Ik zou ook 56 nemen. Weet mijn bbl niet maar ben 1cm langer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:20:51 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147327814
Klein grut allemaal zo te horen. Eckte profs van 178-180 rijden op een 54cm met een 14,5cm stuurpen.

Zelf rij ik uiteraard op een 57cm frame, maar bij mij is alles dan ook in de juiste verhouding. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147328680
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
Klein grut allemaal zo te horen. Eckte profs van 178-180 rijden op een 54cm met een 14,5cm stuurpen.

Zelf rij ik uiteraard op een 57cm frame, maar bij mij is alles dan ook in de juiste verhouding. ;)
Je eigen houding met een prof vergelijken is natuurlijk volledig zinloos. Die jongens zijn niet voor niets profs. Die lichamen kunnen heel wat meer aan qua houding.

Als je een 54 frame neemt met 14cm stuurpen, moet je namelijk ook zo diep gaan zitten dat je geen spacers nodig hebt, anders is het nog geen porum. Dus je onderrug moet die drop wel aan kunnen. Je moet vooral kijken naar wat je eigen lichaam kan, en niet je stijve lichaam proberen in extreme hoeken te duwen, om maar als een prof op de fiets te zitten.

Een 56 frame met 11-12cm pen is gewoon prima in verhouding.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zaterdag 6 december 2014 @ 12:03:48 #21
145146 Andyy
pi_147329396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Totale lengte: 178
Binnenbeenlente: 87

Gemeten met sokken en spijkerbroek
Als je geinteresseerd bent in de Trek en je wilt weten hoe die rijdt.. Heb een 2.1 met hetzelfde frame in 56
pi_147330702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Een 56 frame met 11-12cm pen is gewoon prima in verhouding.
Sowieso lijkt het me dat als je een kortere/ langere stuurpen dan 100-120mm nodig hebt, je eigenlijk een verkeerde maat frame hebt.

Wat ik me eigenlijk afvraag.. Is het mogelijk om op een bepaalde manier te berekenen (of schatten) wat de diepte van je zit gaat zijn op een fiets? Met je beenlengte/ zadelhoogte en het balhoofd ofzo?
Dat lijkt me ook wel een redelijke factor te kunnen zijn bij mijn klachten. Maar ook daar zijn de meningen per FM weer anders - De een zegt 9cm verschil is veel, de ander zegt redelijk gemiddeld
  FOK!fotograaf zaterdag 6 december 2014 @ 13:27:09 #23
145146 Andyy
pi_147331187
http://www.competitivecyc(...)itCalculatorBike.jsp
Maar hangt ook van je voorkeur en flexibiliteit af
pi_147331249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zou dan 56 pakken denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:13 schreef Patroon het volgende:
Ik zou ook 56 nemen. Weet mijn bbl niet maar ben 1cm langer.
Kleine correctie, volledige lichaamslengte is 176 (2cm korter dus). BBL op blote voeten is wel 87
pi_147331421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
Vroeger was alles beter he Ivo?
Niet helemaal. Een oud artikel van me:

quote:
Bladerend door de fietsbladen uit de beginperiode van de NTFU zien we dat in die tijd de fietstechniek aan de vooravond van spectaculaire ontwikkelingen stond. De oude garde van stalen Gazelle Specials met Campagnolo Record met niet geïndexeerde buiscommandeurs stond op het punt afgelost te worden door nieuwe generaties fietsen. Veel is er veranderd sindsdien, maar is dit allemaal goed voor toerfietsers?

Natuurlijk kunnen we niet spreken over Dé toerfietser. Zoveel NTFU-leden als er zijn, zoveel toerfietsers zijn er. Grofweg zal ik dan ook gebruik maken van 5 categorieën toerfietser:
De clubrijder. Die rijdt iedere zondagochtend z'n rondje met de club, liefst met volgwagen bemand door een clubgenoot.
De tochtenrijder. Vrijwel ieder weekend rijdt de tochtenrijder een toertocht ergens bij een vereniging dichtbij of veraf. Liefst een paar keer per jaar ook een klassieker in Limburg of België.
De cyclosportieve rijder. Richt z'n seizoen op enkele cyclosportieven zoals de Marmotte. Traint hier serieus voor en is serieus geintereseerd in snelheid.
De randonneur. Houdt van de lange afstand. Kijkt niet op 100km meer. Rijdt dan ook vanzelfsprekend in binnen en buitenland, door dag en nacht.
De vakantiefietser. Gooit voor een lang weekend of een vakantie zijn tentje achterop de fiets en vertrekt, hij/zij ziet wel waar ie uitkomt en waar 's nachts geslapen wordt.

Voor een aantal ontwikkelingen op fietsgebied zal ik bekijken of dit voordeel of mischien zelfs nadeel opgeleverd heeft voor de verschillende toerfietsers. Veel is er veranderd, vrijwel de hele fiets is op de schop genomen. Ik zal me beperken tot een aantal belangrijke punten, Frame, Schakelen/Versnellingen, Wielen, Verlichting en Pedalen.

Frame

20 jaar geleden bestond het merendeel van de fietsenframes uit staal, liefst van traditionele firma's als Reynolds en Columbus. Vaak op maat gebouwd door een vaderlandse firma, zij het groot zij het een kleine framebouwer uit de buurt. De eerste tekenen van een revolutie waren zichtbaar, een enkeling reed al rond op een Cannondale of een Kestrel. Nu rijdt het merendeel van het peloton op oversized aluminium fietsen, vaak van het sloping type. Deze moderne frames zijn extreem stijf, iedere trap op deze frames is raak. Dat is uitstekend voor de wielrenners. Ook de cyclosportieve rijders profiteren hier enorm van. Zij willen geen enkele energie verliezen. Comfort is dan minder belangrijk. Gewicht is alles. Voor de randonneur en in mindere mate de tochtenrijder is de situatie toch anders. Comfort wordt dan ook belangrijk. Na 200km wil je niet helemaal doorgetrild zijn, vooral als je af en toe te maken krijgt met slecht wegdek. De vakantiefietser is in de problemen geraakt. Kon je vroeger een stalen frame met wat moeite ombouwen tot vakantiefiets, de moderne aluminium frames maken dit vrijwel onmogelijk. Als alternatief is vrijwel alleen nog maar een hybride standaard te koop. De klassieke vakantiefiets met dezelfde zit als de racefiets is een zeldzaamheid geworden.

Schakelen/Versnellingen

Hier is de rekening puur positief. 20 jaar geleden moesten de meeste fietsers zich behelpen met niet geïndexeerde buiscommandeurs. Voor iedere keer schakelen moest een hand van het stuur worden genomen, als je volle bak een helling opreed kon je totaal niet meer schakelen. Velen van ons herinneren zich nog de valpartijen op plotseling opdoende hellingen omdat je de pedalen niet meer rond kreeg.
Het aantal versnellingen is ook enorm toegenomen. Was je 20 jaar geleden veroordeeld tot 12 of maximaal 14 versnellingen met een 42x28 als kleinste versnelling, nu is er een enorme keuze uit compactcrankstellen en triples. Triples bestonden wel 20 jaar geleden maar werden maar mondjesmaat geleverd, en enkel nog door gespecialiseerde handelaren. De verschillende types fietsers kunnen nu hun versnellingen kiezen naar eigen inzicht.
Nadeel van deze ontwikkeling is dat de meeste rijders alles van 1 firma moeten kopen, Shimano past vrijwel alleen maar bij Shimano, Campagnolo bij Campagnolo. Alleen de echte handige jongens weten nog wat je wel kunt combineren.

Wielen

De gemiddelde fietser reed 20 jaar geleden op 36 spaaks wielen met vlakke velgen, gespaakt door de plaatselijke handelaren. Nu zie je allerhande fabriekswielen in het peloton. Vaak met een minimaal aantal spaken en extreem hoge velgen. En dat ook nog eens met een minimaal gewicht. Ideaal voor de clubrijder of de cyclosportieve rijder. Voor hen is er genoeg assistentie als het mis gaat met zo'n wiel. De randonneur en de vakantiefietser heeft met deze wielen een nieuw probleem. Spaken zijn niet meer bij iedere fietsenmaker te kopen, langs de weg even een spaak vervangen is een onmogelijkheid geworden. Gelukkig voor hen is er nog een ruime keuze aan velgen en spaken bij de betere fietsenspecialist. De tochtenrijder zit hier tussenin, maar toch is het handig om nog wat oude wieltjes op voorraad te hebben voor de kasseienklassiekers.
De naven zijn enorm veranderd. Meer tandwielen, veel betere lageringen. De casettes maken het wisselen van tandwielen veel makkelijker, met het juiste gereedschap kun je zelfs langs de weg even de casette afnemen om een spaak te vervangen.

Verlichting

Wederom een wereld van verschil. 20 jaar geleden was er de keuze uit zwakke batterijverlichting of dynamo's die vaak maar moeizaam op de fiets gezet konden worden. Nu kan de fietser kiezen uit extreem sterke accuverlichting, LED-verlichting die zeer lang blijft branden of Naafdynamo's met hoge opbrengst. Ook nu weer kan iedere fietser kiezen wat ie het liefst gebruikt. De clubrijder zegt dit natuurlijk niet veel, die gaat met daglicht weg en komt met daglicht terug. Maar de cyclosportieve rijder die in de winter wil doortrainen of de tochtenrijder die vroeg bij een tocht moet zijn kan prima een LED lampje of een potente accuverlichting aan de fiets bevestigen en er zo weer afhalen. De randonneur is hier helemaal bij gemaakt. Nachtrijden is veel makkelijker geworden met de nieuwe verlichting. Ook voor de vakantiefietser is het makkelijker geworden. Een of twee LED lampjes zijn prima om 's avonds nog even naar de kroeg te rijden of door een tunnel je weg te zoeken.

Pedalen

Ook hier was 20 jaar geleden al de start van een revolutie te zien. De toeclip pedalen waarin je muurvast zat bergop begonnen vervangen te worden door clipless pedalen, eerst alleen van het merk Look, nu van allerhande andere firma's. De opkomst van de SPD pedalen met schoenen waarop je nog redelijk kunt lopen maken het leven voor de vakantiefietser en de randonneur veel makkelijker. Ook de tochtenrijder kan hier enorm van profiteren. De klassieke koersschoen, nu voorzien van Look of Time plaatjes zijn voor de cyclosportieve rijders en de clubrijders de norm geworden. Voorbij de valpartijen bij stoplichten en steile hellingen, enige nadeel is dat je als toerfietser nu minder te lachen hebt.

Algemeen moet mijn conclusie zijn dat de fietsentechniek enorm verbeterd is. Maar soms is het kind met het badwater weggegooid. Meer aanbod van goede frames voor de tochtenrijders en de vakantiefietsers die ook oog hebben voor comfort is belangrijk. Hier ligt een markt open voor de fabrikanten. Aan de overkant van de Noordzee is er nog een ruime keuze aan comfortabele maar toch snelle frames, het zou goed zijn als dit aanbod ook in Nederland zou zijn.
(September 2007)
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:42:41 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147332829
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Levitas het volgende:

[..]

[..]

Kleine correctie, volledige lichaamslengte is 176 (2cm korter dus). BBL op blote voeten is wel 87
Ik ben 180 en rijdt op een korte 58 best. Ik heb lange benen. Ga ik op een 56 dan kom ik dieper te zitten.
pi_147333064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:57 schreef Gripper het volgende:
Ik had vanavond een surprise met daarin een halve apotheek, de verboden lijst van het WADA, en een nieuw ondershirtje van craft :)

Dat alles zat verstopt in een geurspel met verschillende afbeeldingen (een fiets, een oksel, glimmende wijnglazen, een kontje) en ik moest raden wat het billendoekje, spiritus, de deo of m'n eigen aardbeien spray voor de fiets was. Die spray pikte ik er natuurlijk als eerste feilloos uit :)

M'n schatje had mij getrokken en ik haar. En zometeen gaat ze dat nog een keer doen.
:D
pi_147333082
Vanochtend bij de PT 3 x 5 oefeningen, en toen nog 3 x 4 andere oefeningen alleen maar core gedaan. Wordt fijn morgen.
pi_147333309
Wil weer fietsen. Maar moet eerst rustig beginnen, kort enzo. Ja, ga echt niet voor half uur op de fiets zitten.
pi_147334566
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147334882
quote:
Lekker hé? Niet koud, zonnetje, matige wind. Heb er weer van genoten :Y) Maar niet zo lang als jij
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:37:41 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_147335032
Helaas griep hier , ben als een vaatdoek.
wel aan gedacht dat het geweldig fietsweer is, maar geen energie om in beweging te komen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:47:24 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_147335234
Helaas ook ziek, dus verplichte rust -O-
.
pi_147335899
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou es ff bij een manueel langs gaan. Bij mij ontstonden knieklachten door scheefstand in de rug, waardoor bepaalde bovenbeenspieren extra werden belast. Daardoor ontstond teveel spanning in bepaalde kniepezen.

Hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar wellicht kan je er naar laten kijken. Kan nooit kwaad. Diagnose stellen is toch vaak een kwestie van dingen proberen en kijken of het effect heeft.
Waarschijnlijk zal die ook wat vinden wat mis is, maar ik heb het idee dat elke specialist wel wat kan vinden om te verbeteren.
pi_147335923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:20 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal die ook wat vinden wat mis is, maar ik heb het idee dat elke specialist wel wat kan vinden om te verbeteren.
Dat is dan een reden om het niet te doen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147335978
Ik zou ook een 56 nemen. Tony Martin is 1.86 en rijdt op een 54 _O-

Heerlijk weer vandaag! De hele middag bezig geweest om het parcours voor morgen uit te zetten. Er waren een paar van die continental renners aan het verkennen en ze waren laaiend enthousiast.

Morgen knallen. Heb er zin in!
pi_147336038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is dan een reden om het niet te doen?
Dan blijf ik bezig. Waarschijnlijk zal ik ook dan wel zooltjes nodig hebben en m'n buikspieren staan ook scheef en m'n lengte van m'n benen verschillen ook. Krijg je allemaal huiswerk mee om oefeningen te doen. Wil ook nog wat tijd overhouden om te wielrennen. :P Als ik van nature niet meer kan sporten zonder langs te gaan bij allemaal specialisten (structureel) dan vind ik het geen leuke hobby meer.

Als m'n fysio zegt dat het ook aan m'n rug kan liggen zal ik een afspraak maken.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:28:43 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147336078
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is dan een reden om het niet te doen?
Ik acht de kans dat FF door overbelasting knieblessure heeft ong. 90%. Dat joeng begint net met koersen, eerste jaar gaat heel goed maar ook heel veel getraind. Nu heeft hij wellicht een paar foutjes gemaakt oa door met ddx en die maffe knopers mee te gaan in november na een druk wegseizoen, en heeft toen zijn knie gesloopt. Kan je wel naar 1 of andere dure specialist gaan maar 'k denk zelf dat rust en een gedegen opbouw het 'm zullen doen.
pi_147336083
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:26 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Dan blijf ik bezig. Waarschijnlijk zal ik ook dan wel zooltjes nodig hebben en m'n buikspieren staan ook scheef en m'n lengte van m'n benen verschillen ook. Krijg je allemaal huiswerk mee om oefeningen te doen. Wil ook nog wat tijd overhouden om te wielrennen. :P Als ik van nature niet meer kan sporten zonder langs te gaan bij allemaal specialisten (structureel) dan vind ik het geen leuke hobby meer.
Dat zal reuze meevallen. Door veel fietsen kunnen er altijd zaken verkeerd gaan staan in je lichaan. Een fysio die ook manueel is, kan de oorzaak aanpakken ipv de symptomen bestrijden. Bij topsport (en dat doe je als amateurrenner) vraag je veel van je lichaam en moet je hem dus goed verzorgen.

Ik krijg nooit oefeningen mee naar huis. Maar door goed mezelf te verzorgen ben ik wel een stuk meer blessure vrij dan het jaar ervoor.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336093
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik acht de kans dat FF door overbelasting knieblessure heeft ong. 90%. Dat joeng begint net met koersen, eerste jaar gaat heel goed maar ook heel veel getraind. Nu heeft hij wellicht een paar foutjes gemaakt oa door met ddx en die maffe knopers mee te gaan in november na een druk wegseizoen, en heeft toen zijn knie gesloopt. Kan je wel naar 1 of andere dure specialist gaan maar 'k denk zelf dat rust en een gedegen opbouw het 'm zullen doen.
Ja dat zou ook heel goed kunnen. Ik opper alleen een idee als tip. Iedereen moet dat voor zichzelf weten. Ik heb wel geleerd in 2013 om niet te lang te blijven lopen met pijntjes. Een manueel is niks duurder dan een gewone fysio, waar je meestal wel voor bent verzekerd.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik acht de kans dat FF door overbelasting knieblessure heeft ong. 90%. Dat joeng begint net met koersen, eerste jaar gaat heel goed maar ook heel veel getraind. Nu heeft hij wellicht een paar foutjes gemaakt oa door met ddx en die maffe knopers mee te gaan in november na een druk wegseizoen, en heeft toen zijn knie gesloopt. Kan je wel naar 1 of andere dure specialist gaan maar 'k denk zelf dat rust en een gedegen opbouw het 'm zullen doen.
Heb pas last gekregen een week na die dag. Die dag was misschien trainingsopbouwkundig gezien niet zo verstandig, maar was wel mooi. :P
pi_147336188
quote:
Die is dus echt te klein hè.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:35:50 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147336220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:33 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Heb pas last gekregen een week na die dag. Die dag was misschien trainingsopbouwkundig gezien niet zo verstandig, maar was wel mooi. :P
Tja Patty dacht ook swinters de elfstedentocht te gaan knallen met een paar makkers, en heeft toen ook een half jaar t/m de Marmot waar hij wilde schitteren, met de gebakken peren gezeten.
pi_147336248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja Patty dacht ook swinters de elfstedentocht te gaan knallen met een paar makkers, en heeft toen ook een half jaar t/m de Marmot waar hij wilde schitteren, met de gebakken peren gezeten.
Klopt, ik kreeg toen een peesontsteking van een spier die van mijn voet naar mijn scheenbeen loopt...Was toen met Gripper, vochtig weer en steeds 30min ofzo moeten wachten voordat verder. Dat ga ik dus ook niet meer doen..

Maar dat was niet winters he...was in mei.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336273
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die is dus echt te klein hè.
Deze fiets is pas klein. Wel handig zo'n reserve fiets.
pi_147336285
Cancellara zit mooi op zijn fiets:



Die gast is ook super lenig in zijn onderrug
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336330
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336393
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_147336408


Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')