De keren dat ik er "gezeur" over heb gekregen(in mijn geval dan met kip) waren als mensen echt doorvroegen over waarom geen kip. Zodra ik dan zeg waarom ik geen kip wil geeft dat een tegenreactie bij degene die wel die kip eet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:37 schreef kovenant het volgende:
ik kan me voorstellen dat andere mensen er een groot punt van maken als jij er een groot punt van maakt.
het is echt niet zo dat iedereen in jouw omgeving opeens raar gaat doen om jouw eet gedrag, dat bepaal je lekker zelf, alleen als je iemand zou zijn die tot in den treurnis gaat zeuren of discussieren krijg je de bal terug.
nu is het misschien niet zo dat jij zeur hierover, maar kan het zijn dat jij jouw eigen overtuiging probeert over te brengen op anderen
Je kan prima afvallen met zeer hoog in carbs te zitten hoor, wat jij zegt is een Keto dieet. Je moet gewoon een calorie of 500 onder je onderhoud gaan zitten, niet veel meer want dan leg je je metabolisme plat. Geloof me, je word wel dik als je genoeg boven je onderhoud eet. Mensen die roepen dat ze nooit dik worden vreten gewoon niks.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:58 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een lange tijd gezond eet en dik is. Wel ken ik tal van dikke mensen die ''calorieen'' tellen, krampachtig onder hun 2000 calorieen per dag proberen te komen. Het werkt niet.
Als je af wilt vallen, gooi dan gewoon alle carbs (op fruit en groente na) uit je dieet. Geen brood, rijst, pasta. Leer je lichaam om vet te verbranden in plaats van suiker. Eigenlijk is het zo makkelijk. Grappig dat 97% van de mensen die een poging doet faalt in de afvalrace.
Schijnt, allang achterhaalt. Waar het wel voor helpt is de honger te stillen, vaker eten dmv meer kleinere maaltijden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
6x kleine porties per dag schijnt beter te zijn dan 3x een grote maaltijd.
Jij kent ze blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Hoxyz het volgende:
Mensen die roepen dat ze nooit dik worden vreten gewoon niks.
Pure, ontzettende en afgrijselijke flauwekul dit. "Je lichaam leren om vet te verbranden".quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Hoxyz het volgende:
Als je af wilt vallen, gooi dan gewoon alle carbs (op fruit en groente na) uit je dieet. Geen brood, rijst, pasta. Leer je lichaam om vet te verbranden in plaats van suiker. Eigenlijk is het zo makkelijk. Grappig dat 97% van de mensen die een poging doet faalt in de afvalrace.
Ook niet.quote:6x kleine porties per dag schijnt beter te zijn dan 3x een grote maaltijd.
Dat is metabolisme, ook wel genoemd stofwisseling. En jij weet dat omdat je best slim bent.quote:
Ook mee eens. Maar de overheid stimuleert ons om het geld op een andere manier duurzaam te besteden. In zonnepanelen, een zuinige auto, noem het maar op. Die gemiddels 40% hogere kosten voor biologisch eten is gewoon teveel.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:31 schreef Bart2002 het volgende:
Het is eerder dat "gewoon" voedsel veel te goedkoop is.
In deze tijd hebben wij nog nooit zo'n klein percentage van ons huishoudbudget uitgegeven aan voedsel.
Dus het is niet allen een kwestie van de portemonnee maar ook een state of mind.
Biologisch zit meer op het niveau wat het "echt" zou moeten kosten als je het op een "eerlijke" en "natuurlijke" manier produceert. Het is denk ik niet te doen om op biologische wijze te produceren als de hele wereldbevolking hiervoor zou kiezen.
Dat kan je weer oplossen door te beweren dat er teveel mensen op de wereld zijn...
Best lastig allemaal.
Dat men liever kiest voor de Iphone 6 terwijl men de Iphone 5 heeft die het prima doet is een keuze.
Dan hou je weer geen geld over voor een biologische levenswijze.
Ik heb een mobieltje van AH, de allersimpelste versie van een telefoon die je maar kan krijgen. Verder koop ik mijn spullen bij de kringloop enzo, want kleine beurs. Ik doe niet mee aan die hebben-hebben-hebben cultuur. Op die manier hou ik geld over voor biologisch eten, want dat vind ik belangrijk. Ik hoef geen chemische rommel op mijn bord en ik wil graag dat de planeet ook nog wat langer blijft bestaan. Dan maar een ''hippie''quote:Op woensdag 10 december 2014 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook mee eens. Maar de overheid stimuleert ons om het geld op een andere manier duurzaam te besteden. In zonnepanelen, een zuinige auto, noem het maar op. Die gemiddels 40% hogere kosten voor biologisch eten is gewoon teveel.
Dat van die iPhone ben ik het helemaal mee eens. Zelfs de grootste sloeber moet nog zo'n ding hebben van 600 euro
Bij groente kan je ook kiezen voor streekproducten. Dat is meestal niet biologisch, maar omdat het amper vervoerd wordt is het aardig OK voor het milieu. Vaak nog beter dan biologisch uit het buitenland.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Het probleem is dat het te duur is. Even overschakelen op biologische producten drijft de prijs enorm op. Ik zag al berichten voorbij komen dat mensen die biologisch shoppen ook minder kopen en dus uiteindelijk niet meer geld kwijt zijn, maar dat zijn wel de mensen die een keuze maken om ook op een 'bewuste' manier te leven en dus ook minder gaan kopen.
Ik zou persoonlijk geen probleem hebben met het kopen van biologische producten, maar weet zeker dat de kosten wel hoger zouden worden. Ik blijft toch die lekkere (ongezonde) dingen kopen voor in het weekend etc.
Dus: Subsidie op biologische producten
En dat is vaak het problem. Het is duurder. Als jij ¤1,30 moet neerleggen voor een gewone kipfilet of ¤4,- voor een biologische dan is de keus al snel gemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij groente kan je ook kiezen voor streekproducten. Dat is meestal niet biologisch, maar omdat het amper vervoerd wordt is het aardig OK voor het milieu. Vaak nog beter dan biologisch uit het buitenland.
Het is vaak duurder dan de goedkoopste groente uit de supermarkt, maar goedkoper dan predikaat biologisch.
Met vlees zijn er ook andere mogelijkheden. Je kan direct bij de boer vandaan vlees krijgen, daar zitten erg OK boerderijen tussen, sommige officieel predikaat biologisch, anderen niet, maar bijna allemaal bieden ze een andere vorm dan de bio-industrie. Omdat je dat vlees direct bij de boer haald, geen tussenhandel en andere shit, is het goedkoper dan biologisch in de supermarkt en over het algemeen genomen ook nog eens van betere kwaliteit.
Nog steeds duurder dan bio-industrie shit, maar beter te doen.
Niet alleen natuurlijk. Wil hiermee aangeven dat er wat betreft voeding veel globale overtuigingen zijn (brood is de basis, vet is slecht, margarine is gezond) die volledig misplaatst zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het werkt wel totdat ze de grens, in dit geval 2000kcal, overschrijden. Hoewel mensen vaak falen als ze tellen, is dat natuurlijk niet de reden...
Je tweede alinea is overigens onzin.
Omdat dieren goed behandelen, ze vrije loopruimte en goed voedsel geven geld kost. Denk er juist eens over na hoe waardeloos je zo'n beest moet behandelen om vlees zo goedkoop te kunnen maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
En dat is vaak het problem. Het is duurder. Als jij ¤1,30 moet neerleggen voor een gewone kipfilet of ¤4,- voor een biologische dan is de keus al snel gemaakt.
Leuk al dat biologisch voedsel maar het is vaak prijzig en ik koop het alleen als het in de aanbieding ligt. En waarom is het zo duur? Ik weet het niet? Misschien omdat men het als een gat in de markt ziet.
En kunnen wij voldoende biologisch produceren om de wereld te kunnen voorzien van voldoende voedsel? Laat staan de vraag daar naar?quote:Op woensdag 10 december 2014 08:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Omdat dieren goed behandelen, ze vrije loopruimte en goed voedsel geven geld kost. Denk er juist eens over na hoe waardeloos je zo'n beest moet behandelen om vlees zo goedkoop te kunnen maken.
We kunnen nu al voldoende voedsel produceren voor de hele wereld, maar het komt niet overal terecht ivm uitbuiting etcetera. Helaas zal dat denk ik zo blijven.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:30 schreef HSG het volgende:
[..]
En kunnen wij voldoende biologisch produceren om de wereld te kunnen voorzien van voldoende voedsel? Laat staan de vraag daar naar?
Het is tegenwoordig gewoon (en dat vind ik ook). Alleen raar dat bepaalde partijen belastingen wilden heffen op vlees. Je zou mensen meer moeten stimuleren om juist minder vlees te eten i.p.v. belasting(en) daarop te heffen. Belastingen heffen daarop is gewoon een verkapte manier om schatkist verder bij te spekkenquote:Op woensdag 10 december 2014 08:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
We kunnen nu al voldoende voedsel produceren voor de hele wereld, maar het komt niet overal terecht ivm uitbuiting etcetera. Helaas zal dat denk ik zo blijven.
We zouden wel biologisch voedsel voor iedereen kunnen verbouwen, maar dan moeten verwachtingen bijgesteld worden. Vlees wordt dan weer het luxeproduct dat het vroeger ook was voor de meeste mensen, ik heb daar geen moeite mee; maar de meeste mensen wel. Inmiddels denkt bijna iedereen in de Westerse wereld dat iedere dag vlees een ''recht'' is.
Ja dat vind ik ook raar, ben ik met je eens. Mensen zouden bewust gemaakt moeten worden van de gevolgen van massale vleesproductie; dat is nu nog helemaal niet algemeen bekend.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig gewoon (en dat vind ik ook). Alleen raar dat bepaalde partijen belastingen wilden heffen op vlees. Je zou mensen meer moeten stimuleren om juist minder vlees te eten i.p.v. belasting(en) daarop te heffen. Belastingen heffen daarop is gewoon een verkapte manier om schatkist verder bij te spekken
Heb het idee dat je ook neerkijkt op hun eetgedrag...quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:47 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Enige troost is misschien wel dat ik nu atletisch gebouwd ben, terwijl de rest zich nog vult met ongezonde troep. Verschil zal nog beter zichtbaar zijn over twintig jaar
Nee, zodra het (op massa niveau) betaalbaar wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar zo lang Unilever en Campina en noem maar op grote lobbygroepen hebben bij de overheid, gebeurt zoiets waarschijnlijk niet. Ik vermoed helaas dat men pas op grote schaal veranderingen door zal willen voeren als het al te laat is.
Ik denk dat het pas gaat veranderen wanneer grotendeels van het volk het betaalbaar vindt.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:53 schreef Selestha het volgende:
Maar zo lang Unilever en Campina en noem maar op grote lobbygroepen hebben bij de overheid, gebeurt zoiets waarschijnlijk niet. Ik vermoed helaas dat men pas op grote schaal veranderingen door zal willen voeren als het al te laat is.
Inderdaad: Geen kipfiletquote:Op woensdag 10 december 2014 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
En dat is vaak het problem. Het is duurder. Als jij ¤1,30 moet neerleggen voor een gewone kipfilet of ¤4,- voor een biologische dan is de keus al snel gemaakt.
Er gaat niks veranderen, het kan namelijk de meeste mensen niet genoeg schelen. Ze vinden hun portemonnee veel belangrijker dan de toekomst van de aarde, dat zie je hier ook. Ik heb een minimuminkomen en ik eet biologisch, het kan wel, het zijn keuzes die je maakt. Ik zie het alleen niet goedkomen voor het te laat is helaasquote:Op woensdag 10 december 2014 09:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk dat het pas gaat veranderen wanneer grotendeels van het volk het betaalbaar vindt.
Ik heb een prima besteedbaar inkomen alleen de supermarkten hebben vaak een beperkt aanbod aan bio en aangezien ik een stad woon ga ik niet tientallen kilometers om naar een boerderij of biosupermarkt te reizen om bio in te slaan. Benzine vervuild ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er gaat niks veranderen, het kan namelijk de meeste mensen niet genoeg schelen. Ze vinden hun portemonnee veel belangrijker dan de toekomst van de aarde, dat zie je hier ook. Ik heb een minimuminkomen en ik eet biologisch, het kan wel, het zijn keuzes die je maakt. Ik zie het alleen niet goedkomen voor het te laat is helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |