abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147386066
Respect voor jou TS! Mijn vriendin is vegetarisch en vindt het ook soms vervelend met eten. Ik persoonlijk denk altijd aan haar en maak voor haar dan iets anders.
pi_147386251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:49 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Nee. Ik weiger gewoon vlees te eten waarvan ik vind dat niet goed met de dieren is omgegaan. Ik hou van de flora en fauna op deze aarde en steun daarom bepaalde praktijken gewoon niet. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Toch is het dan vreemd dat je zoveel commentaar krijgt van je omgeving.

Ik heb zelf ook een vreemd eetpatroon dat best lastig is voor iemand de voor mij wil koken. Maar ik krijg eigenlijk nooit commentaar daarop. Dat zal dus aan je houding liggen. Het feit dat je klaagt dat anderen zich niet in jouw voedselpatroon willen verdiepen en je verwijst naar principes, normen en waarden is daar ook wel een teken aan de wand voor.

Nu heb ik twee maal in het buitenland gewerkt met toeristen. Intern. Dan kom je de gekste voedselpatronen tegen. Van het Joodse koosjer tot mensen die bij een natuurgenezer zijn geweest en voor alles en nog wat 'allergisch'/'overgevoelig' zijn verklaard. En vegetariërs/veganisten dus.
Die Joodse mensen kookten altijd zelf. Te ingewikkeld voor de kok en ze zagen het als hun eigen verantwoording.
De vegetariërs gaven het vooraf door en kregen gewoon vleesvervangers.
De veganisten wisten dat het voedsel niet voor hen werd aangepast en kregen vegetarisch voedsel. De één viste daar gewoon uit wat ze wilden eten, anderen zaten de maaltijden te verzieken met hele verhandelingen over gezond eten waarbij ze behoorlijk arrogant, betweterig en dwingend overkwamen; alsof ze agressief aan het bekeren waren.
Die lui met hun 'allergieën'/''overgevoeligheden' konden er ook wat van. Mensch wat een zeikers.

In een aantal discussies (en dáár ergeren mensen zich dus aan!!) die daardoor ontstonden verwees mijn baas vaak naar mij. Super lastig eetpatroon maar ik paste mijn wensen aan aan wat er was en vroeg niet speciaal eten aan te schaffen of te koken. Noch ging ik discussies aan of probeerde mijn eetpatroon te verdedigen, uit te leggen of op te dringen. Ik stelde mezelf gewoon bescheiden op.

Zoals gezegd; Je krijgt alleen commentaar door de manier waar je er mee omgaat en over praat. Waarom moet een ander zich in jouw eetpatroon verdiepen? Wat maakt jou zo bijzonder dat je dat recht denkt te hebben? Je zegt: "Wat zij eten moeten ze zelf weten" maar tegelijkertijd wil je wel dat men zich in jouw eetpatroon verdiept en dat je vriendin er zelfs in meegaat.
Als jij je eetpatroon zo belangrijk vindt, dan kan je bij samenwonen toch je eigen eten koken en zij het hare? Gewoon gezellig samen in de keuken? Waarom moet zij zich aanpassen aan jou en jij je niet aan haar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 08-12-2014 11:46:31 ]
pi_147386295
Overigens; Als je echt zo van de flora en fauna van deze aarde houdt dan moet je helemaal geen vlees eten want de aarde kan niet in vlees voorzien op biologische wijze voor alle mensen op aarde.
pi_147386435
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:33 schreef bulldogking123 het volgende:
Respect voor jou TS! Mijn vriendin is vegetarisch en vindt het ook soms vervelend met eten. Ik persoonlijk denk altijd aan haar en maak voor haar dan iets anders.
En andersom? Als jij bij haar eet, eet je dan verplicht vegetarisch of bakt ze dan ook een stukje vlees voor jou?
pi_147388177
per se biologisch moeten eten is gewoon raar en dan ook nog eens uitzondering maken voor bier en friet... Of bak je je eigen patat en brouw je je eigen bier?
pi_147389599
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En andersom? Als jij bij haar eet, eet je dan verplicht vegetarisch of bakt ze dan ook een stukje vlees voor jou?
Daar wordt meestal aan mij gevraagd of ik vlees erbij wil inderdaad. Mijn vriendin en ik ( allebei 19) gaan om de maand uit eten en dan gaan we altijd naar een restaurant waar ze ook wat voor haar hebben.
pi_147393985
Ik eet bv geen kip buiten de deur, maar heb er eigenlijk nooit gezeur over.
Kip trek ik gewoon echt niet, vind plofkip echt een heel vies idee naast mijn verdere bezwaren. Maar bij de rest van het eten geld dat het principe dat ik geen bio industrie vlees wil eten en het liefste groente/fruit zoveel mogelijk uit de regio haal moet wijken voor beleefdheid. Dat betekend dat ik eet wat de pot schaft en niet om aanpassingen vraag. Nou ja, op die kip na dan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147412348
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2014 01:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan eet je niet gezond.
Weet je hoe je dik word? Je hebt een onderhoud (calorie behoefte om op een stabiel gewicht te blijven) Overschrijd je dat, kom je aan. Zo simpel als dat...
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:53:51 #134
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_147412751
Let sinds een maandje of 8 op m'n voeding. Werkt goed, niet meer ziek en voel me fitter. Eten heeft alleen ook een sociaal aspect. Daarom ga ik bij anderen altijd gewoon mee in wat ze eten en geniet ik ervan.

Heb overigens nog nooit van iemand een naggende comment gehad wat betreft m'n voeding. Vreemde mensen heb je dan in je omgeving. Gewoon er uit jassen zou ik zeggen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:58:49 #135
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_147412825
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:30 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Weet je hoe je dik word? Je hebt een onderhoud (calorie behoefte om op een stabiel gewicht te blijven) Overschrijd je dat, kom je aan. Zo simpel als dat...
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een lange tijd gezond eet en dik is. Wel ken ik tal van dikke mensen die ''calorieen'' tellen, krampachtig onder hun 2000 calorieen per dag proberen te komen. Het werkt niet.

Als je af wilt vallen, gooi dan gewoon alle carbs (op fruit en groente na) uit je dieet. Geen brood, rijst, pasta. Leer je lichaam om vet te verbranden in plaats van suiker. Eigenlijk is het zo makkelijk. Grappig dat 97% van de mensen die een poging doet faalt in de afvalrace.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_147413020
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:58 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een lange tijd gezond eet en dik is. Wel ken ik tal van dikke mensen die ''calorieen'' tellen, krampachtig onder hun 2000 calorieen per dag proberen te komen. Het werkt niet.

Als je af wilt vallen, gooi dan gewoon alle carbs (op fruit en groente na) uit je dieet. Geen brood, rijst, pasta. Leer je lichaam om vet te verbranden in plaats van suiker. Eigenlijk is het zo makkelijk. Grappig dat 97% van de mensen die een poging doet faalt in de afvalrace.
Het werkt wel totdat ze de grens, in dit geval 2000kcal, overschrijden. Hoewel mensen vaak falen als ze tellen, is dat natuurlijk niet de reden...

Je tweede alinea is overigens onzin.
pi_147413086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:58 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat is één manier. Andere mensen vallen gigantisch af door bijvoorbeeld alle dierlijke producten te laten staan, veel groente en fruit te eten en genoeg carbs. De kunst is alleen om het vol te houden en daar gaat het vaak mis.
Ben wel met je eens dat wij al gauw carbs overconsumeren. Geloof nog steeds in een goede balans. Minder vlees/vis o.i.d. dan wat wij gewend zijn en vervangen door plantaardige eiwitten. En bijvoorbeeld minder carbs door bijvoorbeeld te vervangen met magere melkproducten of plantaardige melkproducten, salade of groenten.En bewegen natuurlijk.
pi_147414683
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:40 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ja absoluut. Zelf tot mn 20ste overgewicht gehad en toen ben ik gezond gaan eten, drinken en sporten.
Maar mensen op school, werk, familie, 'schoonfamilie' kijken me altijd scheef aan als ik weer eens een gezonde maaltijd (6x per dag) tevoorschijn tover.

Scheve gezichte, grapjens, spotten etc. Zal je altijd blijven houden. Neem niet eens meer de moeite het uit te leggen.Ene oor in, andere oor uit. Snap niet dat mensen zich altijd met andere moeten bemoeien.

Ikzelf bemoei me trouwens niet met wat andere naar binnen werken.
6x kleine porties per dag schijnt beter te zijn dan 3x een grote maaltijd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_147414709
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een vreemd eetpatroon dat best lastig is voor iemand de voor mij wil koken. Maar ik krijg eigenlijk nooit commentaar daarop. Dat zal dus aan je houding liggen. Het feit dat je klaagt dat anderen zich niet in jouw voedselpatroon willen verdiepen en je verwijst naar principes, normen en waarden is daar ook wel een teken aan de wand voor.

Nu heb ik twee maal in het buitenland gewerkt met toeristen. Intern. Dan kom je de gekste voedselpatronen tegen. Van het Joodse koosjer tot mensen die bij een natuurgenezer zijn geweest en voor alles en nog wat 'allergisch'/'overgevoelig' zijn verklaard. En vegetariërs/veganisten dus.
Die Joodse mensen kookten altijd zelf. Te ingewikkeld voor de kok en ze zagen het als hun eigen verantwoording.
De veganisten wisten dat het voedsel niet voor hen werd aangepast en kregen vegetarisch voedsel. De één viste daar gewoon uit wat ze wilden eten, anderen zaten de maaltijden te verzieken met hele verhandelingen over gezond eten waarbij ze behoorlijk arrogant, betweterig en dwingend overkwamen; alsof ze agressief aan het bekeren waren.
Die lui met hun 'allergieën'/''overgevoeligheden' konden er ook wat van. Mensch wat een zeikers.

In een aantal discussies (en dáár ergeren mensen zich dus aan!!) die daardoor ontstonden verwees mijn baas vaak naar mij. Super lastig eetpatroon maar ik paste mijn wensen aan aan wat er was en vroeg niet speciaal eten aan te schaffen of te koken. Noch ging ik discussies aan of probeerde mijn eetpatroon te verdedigen, uit te leggen of op te dringen. Ik stelde mezelf gewoon bescheiden op.

Zoals gezegd; Je krijgt alleen commentaar door de manier waar je er mee omgaat en over praat. Waarom moet een ander zich in jouw eetpatroon verdiepen? Wat maakt jou zo bijzonder dat je dat recht denkt te hebben? Je zegt: "Wat zij eten moeten ze zelf weten" maar tegelijkertijd wil je wel dat men zich in jouw eetpatroon verdiept en dat je vriendin er zelfs in meegaat.
Als jij je eetpatroon zo belangrijk vindt, dan kan je bij samenwonen toch je eigen eten koken en zij het hare? Gewoon gezellig samen in de keuken? Waarom moet zij zich aanpassen aan jou en jij je niet aan haar?
Zo heb ik een verhaal gelezen van een vrouw, dat vegetariër is, haar vriend tot een keuze heeft gezet: ik of het vlees. Met andere woorden als hij voor het vlees koos dan was zij weg en als hij voor haar koos mocht hij nooit meer vlees eten.

Ontzettend laf en egoïstisch natuurlijk en dat vonden meer mensen. Zij was helemaal verbaast en zei: "hoezo? Hij had toch een keuze?". Ja meid precies alleen je pakte hem precies op zijn zwakste punt en zo werkt een relatie absoluut niet.
pi_147416590
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier sla je echt de spijker op z'n kop.
Heb twee vriendinnen die vegetarisch zijn. De ene heeft het ooit medegedeeld en verder nooit meer over gehad en dat word ontzettend gerespecteerd. De andere is alleen maar aan het zeiken over hoe slecht al het eten wel niet is wat andere eten wat ontzettend vervelend is.

Bijzondere eetgewoonten heeft niemand problemen mee, maar val andere er niet mee lastig.
pi_147424641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Zo heb ik een verhaal gelezen van een vrouw, dat vegetariër is, haar vriend tot een keuze heeft gezet: ik of het vlees. Met andere woorden als hij voor het vlees koos dan was zij weg en als hij voor haar koos mocht hij nooit meer vlees eten.

Ontzettend laf en egoïstisch natuurlijk en dat vonden meer mensen. Zij was helemaal verbaast en zei: "hoezo? Hij had toch een keuze?". Ja meid precies alleen je pakte hem precies op zijn zwakste punt en zo werkt een relatie absoluut niet.
Tsja als je niet met een vleeseter samen wilt zijn dan mag dat toch gewoon?
pi_147424972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:10 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Mijn vriendin is ook gedeeltelijk vegetariër (eet alleen kip en vis) en heeft gezegd dat zij mij nooit zal dwingen geen vlees meer te eten. Zij vindt dat je elkaar in je waarde moet laten en een relatie niet gaat werken als de een de ander gaat dwingen zich aan te passen aan hoe hij/zij denkt en doet.
pi_147425061
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:30 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Inderdaad.
pi_147425123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Mijn vriendin is ook gedeeltelijk vegetariër (eet alleen kip en vis) en heeft gezegd dat zij mij nooit zal dwingen geen vlees meer te eten. Zij vindt dat je elkaar in je waarde moet laten.
Nee ze eet zelf ook vlees dus dat zou raar zijn.

Maar als iemand het zo belangrijk vind geen dieren te ge/misbruiken en walgt van het idee dat hun partner dat wel doet dan snap ik dat je iemand voor een keuze stelt. En ik snap ook als je niet met een persoon samen kunt/wil zijn met zulke overtuigingen
pi_147425196
quote:

[..]

Tuurlijk, maar dat is dan jouw keuze. Draai dat dan niet zo dat je de ander een "keuze" geeft, want op het moment dat je iemand zodanig voor het blok zet, ben je het kiezen niet meer waard.
Your opinion of me is none of my business.
pi_147425208
quote:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat een weldenkend individu dergelijke breekpunten overweegt -vóór- dat je een relatie start.
Conscience do cost.
pi_147425235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:26 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Nee ze eet zelf ook vlees dus dat zou raar zijn.

Maar als iemand het zo belangrijk vind geen dieren te ge/misbruiken en walgt van het idee dat hun partner dat wel doet dan snap ik dat je iemand voor een keuze stelt. En ik snap ook als je niet met een persoon samen kunt/wil zijn met zulke overtuigingen
Als een vegetariër ervan walgt dat zijn/haar partner vlees eet dan wist hij/zij dat van te voren ook voordat er sprake is van een relatie. Dan moet hij/zij diegene niet voor een keuze zetten maar dan moet zij zelf keuzes maken. Lekker makkelijk om je partner voor een keuze te zetten terwijl jij degene bent die er ontzettend veel moeite mee heeft.
pi_147425246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat een weldenkend individu dergelijke breekpunten overweegt -vóór- dat je een relatie start.
Dat zou beter zijn ja
pi_147425300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Als een vegetariër ervan walgt dat zijn/haar partner vlees eet dan wist hij/zij dat van te voren ook voordat er sprake is van een relatie. Dan moet hij/zij diegene niet voor een keuze zetten maar dan moet zij zelf keuzes maken. Lekker makkelijk om je partner voor een keuze te zetten terwijl jij degene bent die er ontzettend veel moeite mee heeft.
ja klopt
pi_147425470
ik kan me voorstellen dat andere mensen er een groot punt van maken als jij er een groot punt van maakt.
het is echt niet zo dat iedereen in jouw omgeving opeens raar gaat doen om jouw eet gedrag, dat bepaal je lekker zelf, alleen als je iemand zou zijn die tot in den treurnis gaat zeuren of discussieren krijg je de bal terug.
nu is het misschien niet zo dat jij zeur hierover, maar kan het zijn dat jij jouw eigen overtuiging probeert over te brengen op anderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')