Ik denk dat bij dit project de looptijd minder uitmaakt qua risico, aangezien er op dit moment een probleem is met het werkkapitaal.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:43 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ze doen het op zich goed en laten een groei zien. Het is natuurlijk een risicovolle branche, bij 60 maanden had ik het risico ook te groot gevonden.
Ik twijfel hieraan. Alle markten trekken weer aan, ook de reisbranche. Natuurlijk is het een gok, maar is dat niet met alle crowdfundingprojecten zo? Gezien de rating, looptijd en rente durf ik het wel aan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:40 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. De travel-branche ligt op zijn gat.... dit zal echt een gok zijn.
:pquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:40 schreef leolinedance het volgende:
En de VakantieXpert ook maar gedaan voor een klein bedrag. Nu is het écht effe klaar
VakantieXperts is eigenlijk een veredelde affiliate. Deze verkoopt reizen welke door andere grotere partijen worden verzorgd. Elk Xpert is een ZZPer, dus idd. Failliet gaat ie niet zo snel. Een bedrijfspand heeft ie niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:46 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Hier ook. Met name de omvang van het bedrag heeft me besloten toch mee te doen. Dit is iemand met lage kosten, ook al valt de omzet tegen dan valt er nog steeds geld te halen. Failliet gaat zo'n bedrijf niet snel
Gedeeltelijk oneens. KOM heeft risico-klasse van A+ tot C-. Van zeer laag risico, tot zeer hoog risico. In het verleden kregen vooral projecten in de categorie A+ en A de financiering rond. GVE heeft de Graydon-rating: ook van een zeer laag tot een zeer hoog risico. Je kunt het niet één op één vergelijken, maar ik denk dat projecten als Lunchroom Lekker Gewoen en Adminion op KOM in de C-categorie hadden gezeten en echt niet zo snel waren volgelopen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:00 schreef Goesten het volgende:
Het is alleen niet mogelijk om de risico-score van KOM te vergelijken met GvE. En omdat je bij GvE geen cijfers ziet kun je nooit vergelijken bij welke site ze bereid zijn meer risico te lopen.
De reizen die ik snel zag via kuoni zijn wel reizen van het kaliber 'droomreis'. m.i. lopen deze altijd wel en zijn het de weekjes all-in turkije/egypte/tunesie die minder geboekt worden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:04 schreef athlonkmf het volgende:
Gezien de lage oliekosten, verwacht ik volgend jaar een daling in de vliegtickets en dus ook een daling in de reisprijzen. Daarom heb ik toch maar meegedaan.
Mwah, laten we er op houden dat ik heel dichtbij de branche zit en weet hoe het nu aan toe gaat. Als een reisbureau een startkapitaal vraag had ik niet meegedaan. Maar gezien het lage bedrag en korte looptijd doe ik er aan mee. (effe de auto verkopen en ze heeft het terugbetaald zullen we maar zeggen)quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De reizen die ik snel zag via kuoni zijn wel reizen van het kaliber 'droomreis'. m.i. lopen deze altijd wel en zijn het de weekjes all-in turkije/egypte/tunesie die minder geboekt worden.
Dat lage bedrag heeft zeker geholpen bij de beslissing om erin mee te gaan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Mwah, laten we er op houden dat ik heel dichtbij de branche zit en weet hoe het nu aan toe gaat. Als een reisbureau een startkapitaal vraag had ik niet meegedaan. Maar gezien het lage bedrag en korte looptijd doe ik er aan mee. (effe de auto verkopen en ze heeft het terugbetaald zullen we maar zeggen)
Dan krijg ik toch spijt van dat reisbureau als ik dit lees haha. Ik doe ook mee. Wel ver over mijn max deze maand, maar vooruitquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef -jos- het volgende:
Gaat goed vandaag zeg, hier doe ik ook aan mee
Ik geloof niet zo in dit concept en een PD-range tussen de 2,50% - 4,99% ..., ik laat hem schieten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:23 schreef leolinedance het volgende:
En weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8813
Die B rating is inderdaad jammer, zouden ze daarom op 9% rente hebben ingezet, om mensen te overtuigen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:48 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in dit concept en een PD-range tussen de 2,50% - 4,99% ..., ik laat hem schieten.
ja die vraag wilde ik net stellen ja. Is toch gewoon een 5s? B.V. is nog geeneens opgerichtquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:54 schreef nikao het volgende:
Waar komt die 3 rating vandaan eigenlijk? Praktisch startup toch als ik het zo lees?
Die GVE-rating zegt allleen dat de lening tussen de 51 en 70% van de aflossingscapaciteit van de kredietnemer opslokt. De Graydon rating - die de kans op wanbetaling inschat - vind ik daarom veel belangrijker. En ja, ik denk dat die de 9% verklaart. Er komen wel vaker projecten met dat percentage op GVE voor, dus zo bijzonder en aantrekkelijk kan ik dit niet vinden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:51 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Die B rating is inderdaad jammer, zouden ze daarom op 9% rente hebben ingezet, om mensen te overtuigen?
GVE 3 rating + 9% is wel leuk
aha:quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:55 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ja die vraag wilde ik net stellen ja. Is toch gewoon een 5s? B.V. is nog geeneens opgericht
Ze hebben nog geen graydonrating omdat de b.v. nog niet is opgerichtquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:04 schreef Graankorrel het volgende:
Ik twijfel nogal over TripManager. kende het nog niet en was in eerste instantie erg positief. Juich autodeelprogramma's altijd toe (gebruik het zelf ook zo nu en dan).
Als ik echter op de website kijk vind ik ze niet super concurrerend en lijken me andere deelprogramma's die al langer bestaan (MyWheels, SnappCar) goedkoper. Misschien is dit juist alleen voor de zakelijke markt een uitkomst, maar ik wil me nog iets verder in verdiepen. Daarnaast vind ik het gek dat ze geen eigen Graydonrating hebben gekregen maar een rating laten zien van ZBerg Mobility (?).
Dus het zou inderdaad gewoon een 5s rating moeten hebben? I.c.m. met een verwachte kans op wanbetaling van 2,50% - 4,99% denk ik niet dat ik wat inleg.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:06 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen graydonrating omdat de b.v. nog niet is opgericht
"Hoe is de organisatorische structuur van de onderneming?
De dagelijkse leiding van het nog op te richten TripManager B.V. "
Wel vreemd trouwens dat ze nu al wel 74 klanten hebben. Blijkbaar vanuit ZBerg Mobility inderdaad, deze klanten zullen dan wel ingebracht worden in de nieuw opgerichte TripManager B.V.
Vind jij hun website ook zo onduidelijk? Als investeerder krijg je het Holiday+ pakket. De kosten daarvan kan ik vinden, maar over de inhoud tast ik in het duister.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:04 schreef Graankorrel het volgende:
Ik twijfel nogal over TripManager. kende het nog niet en was in eerste instantie erg positief. Juich autodeelprogramma's altijd toe (gebruik het zelf ook zo nu en dan).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |