Dat blanken smerige, gore racisten zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 13:27 schreef xzaz het volgende:
Wat ze precies wou aantonen in de docu is me nog steeds niet duidelijk maar goed.
Degelijk thema. Ik ben benieuwd of het daar eindelijk wél tot een echte discussie komt. Zou wel eens tijd worden na dat jarenlange hysterische, en bovenal oerdomme gekrijs in Nederland.quote:Afrofobische stereotypen versus traditie
Jij staat er duidelijk ook heel neutraal in.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, snel allemaal weer janken, krijsen en schuimbekken en vergeet vooral de racistische uitingen niet.
[..]
Degelijk thema. Ik ben benieuwd of het daar eindelijk wél tot een echte discussie komt. Zou wel eens tijd worden na dat jarenlange hysterische, en bovenal oerdomme gekrijs in Nederland.
Ja, ik sta er echt heel neutraal in. Is ie zwart? Prima. Is ie paars? Ook best. Als dat idiote geschreeuw maar voorbij is.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Jij staat er duidelijk ook heel neutraal in.![]()
![]()
In varietate concordia. Of zo.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:54 schreef beantherio het volgende:
De Nederlandse politiek probeert zich (met reden) zoveel mogelijk buiten de discussie te houden, maar sommige EU-politici denken zich meer te kunnen permitteren.
Alsof de VVD de agenda bepaalt.. Nog afgezien van de ongepastheid van de hele EU zelf die ons door de strot is gedouwd.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
VVD tegen overleg Zwarte Piet in EU-parlement
De VVD is boos dat in het Europees Parlement een discussie wordt gehouden over Zwarte Piet. De liberalen vinden het initiatief van een linkse fractie, waarin de Nederlandse SP en de Partij voor de Dieren zitten, bespottelijk en ongepast.
Sinterklaas en Zwarte Piet zijn Nederlands cultureel erfgoed waar het EU-parlement niets mee van doen heeft, stelt de leider van de VVD in het EU-parlement, Hans van Baalen, woensdag in een verklaring. De fractie Europees Unitair Links (GUE/NGL) maakt zich belachelijk en moet zich niet met Zwarte Piet bemoeien, aldus Van Baalen. Hij vraagt de SP en de Partij voor de Dieren afstand te nemen van de actie.
De Zweedse GUE/NGL-afgevaardige Malin Björk organiseert de discussie op 16 december in het parlement in Straatsburg met het Europees Netwerk tegen Racisme. Het thema luidt: Afrofobische stereotypen versus traditie: de kwestie Zwarte Piet in Nederland.
SP-Europarlementariër Dennis de Jong zegt dat het niet aan anderen is om te bepalen wat GUE/NGL-afgevaardigden organiseren. „Ik zou de discussie niet hebben gedaan. Maar in onze fractie is iedereen vrij om te doen wat hij wil. Wij zijn onafhankelijk van elkaar. Het is ook de vrijheid van meningsuiting.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)_EU-parlement__.html
Zweden
Malin Björk van de Vänsterpartiet; jeugdafdeling is niet vies van een flinke knokpartij. Dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
VVD tegen overleg Zwarte Piet in EU-parlement
De VVD is boos dat in het Europees Parlement een discussie wordt gehouden over Zwarte Piet. De liberalen vinden het initiatief van een linkse fractie, waarin de Nederlandse SP en de Partij voor de Dieren zitten, bespottelijk en ongepast.
Sinterklaas en Zwarte Piet zijn Nederlands cultureel erfgoed waar het EU-parlement niets mee van doen heeft, stelt de leider van de VVD in het EU-parlement, Hans van Baalen, woensdag in een verklaring. De fractie Europees Unitair Links (GUE/NGL) maakt zich belachelijk en moet zich niet met Zwarte Piet bemoeien, aldus Van Baalen. Hij vraagt de SP en de Partij voor de Dieren afstand te nemen van de actie.
De Zweedse GUE/NGL-afgevaardige Malin Björk organiseert de discussie op 16 december in het parlement in Straatsburg met het Europees Netwerk tegen Racisme. Het thema luidt: Afrofobische stereotypen versus traditie: de kwestie Zwarte Piet in Nederland.
SP-Europarlementariër Dennis de Jong zegt dat het niet aan anderen is om te bepalen wat GUE/NGL-afgevaardigden organiseren. „Ik zou de discussie niet hebben gedaan. Maar in onze fractie is iedereen vrij om te doen wat hij wil. Wij zijn onafhankelijk van elkaar. Het is ook de vrijheid van meningsuiting.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)_EU-parlement__.html
Zweden
Nope, dan sta je er niet neutraal in.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik sta er echt heel neutraal in. Is ie zwart? Prima. Is ie paars? Ook best.
Ze zijn zelf grote voorstander van cultuur blablabla..quote:Op woensdag 10 december 2014 20:13 schreef karton2 het volgende:
[..]
Malin Björk van de Vänsterpartiet; jeugdafdeling is niet vies van een flinke knokpartij. Dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Laat ze maar bespreken wat ze willen, lijkt me zéér sterk dat de EU ooit ZP gaat verbieden via wetgeving.
Dat gaan ze ook nooit doen. En wat dat betreft is dit "nieuws" ook volslagen oninteressant. Maar het is wel weer het zoveelste voorbeeld van de arrogantie waarmee sommige EU-politici zich dingen denken te kunnen permitteren.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:13 schreef karton2 het volgende:
[..]
Malin Björk van de Vänsterpartiet; jeugdafdeling is niet vies van een flinke knokpartij. Dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Laat ze maar bespreken wat ze willen, lijkt me zéér sterk dat de EU ooit ZP gaat verbieden via wetgeving.
O? Wat is wél neutraal dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nope, dan sta je er niet neutraal in.
Af en toe een beetje geluid maken, dan denkt je achterban al snel dat je goed bezig bent. Dat is hier een goed voorbeeld van. Beetje zoals de PVV doet, alleen komt het deze keer van de communistische kant.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook nooit doen. En wat dat betreft is dit "nieuws" ook volslagen oninteressant. Maar het is wel weer het zoveelste voorbeeld van de arrogantie waarmee sommige EU-politici zich dingen denken te kunnen permitteren.
Ik denk niet dat er een neutrale kant is in deze kwestie. Iedereen vindt er wel iets van.quote:
Ik vind er serieus niks van. De enige kant die me echt mateloos ergert is de hysterie. Ik heb zelf kleine kinderen en ik zie dat kinderfeest verziekt worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een neutrale kant is in deze kwestie. Iedereen vindt er wel iets van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |