Nee voor ernaastquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Om er overheen te doen? Champignons, paprika, (rood) uitje.
Same here, heb kcal vrije stroopquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Pannekoeken en groente maakt geen lekker klinkende combinaties in m'n hoofd.![]()
Nu ligt dat vooral aan mijn eigen referentiekader natuurlijk, want pannekoek = zoete troep.![]()
Die koffie valt wel mee, 75kcal +- maar die suiker is IMHO wat jammerquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:57 schreef CrunchySelf het volgende:
Ok Qwea bedankt voor de moeite.
Dat is op zich best wel veel
FF iets anders. In de ochtend haal ik vaak een bakje cappuccino bij de tank, met suiker. Hoe goed/slecht is zulk iets?
Dat valt wel mee jaquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die koffie valt wel mee, 75kcal +- maar die suiker is IMHO wat jammerZoetje een idee?
Nice.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Burp. Fuck pannenkoeken voor diner, als tussendoortje6 stuks, was best veel. VOL nu
50g havermout, 6 pancakes! Ha! Jouw bakkunsten falen big timequote:Op vrijdag 5 december 2014 15:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nice.Doe eens langsbrengen, ik heb de hele middag al honger.
![]()
Sinds wij het er hier over hebben gehad heb ik weer honger
Godver. Ik denk het, volgende keer beterquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
50g havermout, 6 pancakes! Ha! Jouw bakkunsten falen big time
Gooooeeeeeddddddeeeeemorgenquote:Op zaterdag 6 december 2014 08:43 schreef Qwea het volgende:
Een hele goeie morgen
Ik heb goddelijk geslapen (lag er al om 21:30 in en net wakker) en ga zo maar eens een benchpress record proberen te vrebreken
Ik heb er zin in
YAAAAAAAAY jaardoel!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gooooeeeeeddddddeeeeemorgen
Benchpress recordHoe hoog is die?
Vandaag weegmoment, mijn lichaam had er zin in kennelijk. 1,6 kg afgevallen. Edit: bedenk me net dat ik dus mij jaardoel heb bereikt, namelijk 20 kg het is nu 20,9 kg
Vandaag weer de hele dag klussen. Yay puin ruimen, het daadwerkelijke slopen was leuker
Netjes Cruncy!quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gooooeeeeeddddddeeeeemorgen
Benchpress recordHoe hoog is die?
Vandaag weegmoment, mijn lichaam had er zin in kennelijk. 1,6 kg afgevallen. Edit: bedenk me net dat ik dus mij jaardoel heb bereikt, namelijk 20 kg het is nu 20,9 kg
Vandaag weer de hele dag klussen. Yay puin ruimen, het daadwerkelijke slopen was leuker
Waarom wordt dat lastig? Je kan toch de ongezonde zooi overslaan?quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Fijn Crunchy!
Ik zit in dat opzicht wat in twijfel. Vanmorgen zat ik 1,5 kilo van een nieuwe tiental af. En ergens wil ik dat graag nog bereiken voor 1 januari. Aan de andere kant weet ik dat het lastig wordt met de feestdagen in het vooruitzicht.
Ik denk dat ik gewoon maar lekker doorga en dan zie waar het schip strand.
1,5 kilo in een maand zou te doen moeten zijn. Maar met de kerst en twee weken vakantie eromheen is het ritme er misschien toch een beetje uit. En ik val met horten en stoten af lijkt het, dus dan is het de vraag of ik voor die tijd er nog onder kom, of net niet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom wordt dat lastig? Je kan toch de ongezonde zooi overslaan?
Of hoe bedoel je?
Je kan het gewoon proberen natuulkquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
1,5 kilo in een maand zou te doen moeten zijn. Maar met de kerst en twee weken vakantie eromheen is het ritme er misschien toch een beetje uit. En ik val met horten en stoten af lijkt het, dus dan is het de vraag of ik voor die tijd er nog onder kom, of net niet.
Yes! Met 2.5 kilo!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:54 schreef CrunchySelf het volgende:
Thx allen. I'm happyNu kijken hoeveel ik er dit jaar nog af krijg
. Al zet ik niet een nieuw doel voor die paar weken, volgend jaar wil ik gewoon mijn gezonde BMI bereiken.
@Qwea Dat gewicht is toch al redelijk hoog? Maar heb je hem verbroken?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet niet wat ik precies goed doe, maar het lijkt te werken.Weer een lager getal op de weegschaal.
Aha, ik zie het nu. Malaria medicijn.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
Crunchyself, dat is om de malarone beter op te nemen in je lichaam. Zuivel of vetrijk voedsel volgens de bijsluiter. Vetrijk ontbijt is mn ding al niet, dus dan maar melk of yoghurt
Gaaf!quote:
7 dagen na terugkomst. Dus nog even...quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:16 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Aha, ik zie het nu. Malaria medicijn.
Hoe lang moet zulks?
[..]
Gaaf!
Succesquote:Op maandag 8 december 2014 07:40 schreef Qwea het volgende:
Goeiemorgen !heerlijk getraind zaterdag, gisteren lekker op de bank gelegen niks doen.
Zometeen PT![]()
Bijna klaar dusquote:Op maandag 8 december 2014 07:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
7 dagen na terugkomst. Dus nog even...
En toen zat mn vakantie er op
O: yoghurt met muesli
T banaan
L 3 volkoren met beleg en een kleine salade
T mandarijnen
D pasta
Planning iig. Ik heb nog amper honger gehad op normale tijden sinds ik thuis ben.
Klotequote:Op maandag 8 december 2014 08:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb last van mijn rug.En het wordt alleen maar erger...
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ik mij donderdag bij het sporten wat verstapt heb. Zaterdag bij de fitness had ik er ook al last van, maar kon ik mijn rondje gewoon afmaken. En dat zou mij nu niet lukken..quote:
Volgens mij kunnen sommige onschuldigen dingen dat best veroorzaken. Het is gewoon ronduit klote.quote:Op maandag 8 december 2014 08:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ik mij donderdag bij het sporten wat verstapt heb. Zaterdag bij de fitness had ik er ook al last van, maar kon ik mijn rondje gewoon afmaken. En dat zou mij nu niet lukken..
Goedzo dat je ze eruit haalt! Ik ga mezelf ook ff flink strak houden, hapje hier, hapje daar.. is helemaal niet nodig met mijn eetschema.quote:Op maandag 8 december 2014 08:37 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik moet mezelf ff aanscherpen, de cappuccino die ik erin had gezet er dus weer even uitgooien. Die twee/drie Engelse dropjes (die met meerdere kleurtjes/laagjes) bij thuiskomst er ook weer uit.
Gisteren even opgezocht hoeveel kcal er in Engelse drop zit, 1 stuk is 5 gram oftewel 18 kcalDat is het bij lange na niet waard.
Lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren met jam;
T: 4 mandarijnen + handje nootjes;
L: 4 volkoren, 2 met jam, 2 met kaas;
T: Perfection Bar
D: AGV
S: 40 min cardio + KT
T: Whey shake, banaan.
Had beter de jam in de L kunnen vervangen door kipfilet, maar had de lunch al klaar en zag het te laat dat het er nog was...
Die Perfection Bar is wel een aanrader (klik). Deze vult enorm, zit weinig suiker in, weinig kcal, veel eiwit. Had hem zaterdag rond een uur of 4, wij aten pas om 7 uur warm. Had zo nog wel een paar uren zonder gekundIdeaal voor op werk/school, makkelijk mee te nemen.
Die kleine dingen zijn gevaarlijkquote:Op maandag 8 december 2014 09:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Goedzo dat je ze eruit haalt! Ik ga mezelf ook ff flink strak houden, hapje hier, hapje daar.. is helemaal niet nodig met mijn eetschema.
Ik heb de Yoghurt Muesli Bar met L-Carnitine gekocht. En uiteindelijk nog 400 andere dingenDus die pancake shit had ik zelf ook wel kunnen bestellen achteraf
![]()
![]()
Ik hoor net dat ik "circuittraining" heb met beide PT'sDus dat zal een mix van functionele oefeningen en gewichten worden
I'm lazy. Maar gegoogled en kwam deze tegenquote:Op maandag 8 december 2014 09:41 schreef Qwea het volgende:
Je moet fd googlen op caritine, mijn foon wil niet plakken..
Lol,waarom niet?
hoe bevalt je thee?
Ik heb bij b&f uiteindelijk creatine, nieuwe pwo, vis olie caps en die bars besteld. En dan die pancake busmorgen krijg ik 3 pakketten
Wow, dat is best wel veel zegquote:Op maandag 8 december 2014 08:37 schreef CrunchySelf het volgende:
Gisteren even opgezocht hoeveel kcal er in Engelse drop zit, 1 stuk is 5 gram oftewel 18 kcalDat is het bij lange na niet waard.
40 kcal per 100 ml is dus 100 kcal per glas drinken. Vind ik eigenlijk behoorlijk veel. En zo'n Johma salade is vast slanker dan kaas maar er zijn zoveel betere keuzes dan dat. Maakt niet uit, als je het lekker vind. Ik eet ook regelmatig kaas, maar als je bewust op zoek gaat naar slanke opties zou ik daar niet op uit komen.quote:Op maandag 8 december 2014 10:12 schreef sanger het volgende:
Vanmorgen weer gewogenWeer een 500 gram eraf
![]()
Het weekend liep weer eens totaal anders dan gepland, dus op onregelmatige tijden gegeten en twee keer een tussendoortje overgeslagen....![]()
Vrouwlief heeft met de boodschappen goed meegedacht en best wel wat caloriearme producten meegenomen. Bv. Dubbelfris met slechts 40 kcal per 100 ml en 0,0 vet.
Ook nam ze Johma salades mee, moet zeggen dat de calorieen daarin me reuze meevallen. Dacht altijd dat het wel redelijk hoog zat, maar per portie tussen de 40-50 kcal valt reuze mee, is minder dan een porite kaas op brood volgens het voedingscentrum.
Lijstje voor vandaag:
O: 1 volkoren (kapje) met salade, 3 volkoren WASA met salade
T: Banaan
L: 4 volkoren, twee met salade en twee met kaas+jam
T: kiwi
D: gekookte aardappelen, broccoli, snitzeltje (geen gepaneerde)
T: kwark
Volgens mij is het dan net zoveel als bv. halfvolle melk? Of zit ik fout?quote:Op maandag 8 december 2014 10:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
40 kcal per 100 ml is dus 100 kcal per glas drinken. Vind ik eigenlijk behoorlijk veel.
Ik bedoelde niet dat het mager is ofzo, maar dat ik het eigenlijk reuze vond meevallen. Ik had verwacht dat het veel hoger zou zitten.quote:En zo'n Johma salade is vast slanker dan kaas maar er zijn zoveel betere keuzes dan dat. Maakt niet uit, als je het lekker vind. Ik eet ook regelmatig kaas, maar als je bewust op zoek gaat naar slanke opties zou ik daar niet op uit komen.
Zou best kunnen, maar ook melk zou ik liever niet drinken.quote:Op maandag 8 december 2014 10:34 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is het dan net zoveel als bv. halfvolle melk? Of zit ik fout?
Ik heb voor sinterklaas een staafmixer gekregen, dus nu kan ik hem ook makenquote:
Stomme is dat bv. de huisarts dat als alternatief noemde voor bv Spa Fruitquote:Op maandag 8 december 2014 10:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar ook melk zou ik liever niet drinken.
Melkquote:Op maandag 8 december 2014 10:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Stomme is dat bv. de huisarts dat als alternatief noemde voor bv Spa Fruit![]()
Meningen over melk zijn volgens mij erg verdeeld.
Gaat bij mij wat met vleugen. Ene keer eet ik zo drie stukken weg, de andere keer hang ik bij twee stukken. Ik hou 2 als minimum, heb ik zin in de derde dan eet ik die.quote:Op maandag 8 december 2014 10:31 schreef sanger het volgende:
Overigens dus vanmorgen wat meer gegeten bij ontbijt, eigenlijk omdat overal toch wel wordt gesteld dat je bij ontbijt meer moet eten als twee WASA ofzo. Maar moet zeggen dat het wel effe zwaar op de maag ligt en dat ik het tegen heug en meug heb zitten wegwerkenHoop dat het alleen een kwestie van wennen is
*Al aan het brood zitquote:Op maandag 8 december 2014 12:01 schreef CrunchySelf het volgende:
O ja. Lunch tijd, honger, eten, brood, zin an.
Eet smakelijkquote:
Wacht 40 min, heb je dan nog honger, eet hem danquote:Op maandag 8 december 2014 12:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Eet smakelijk
Heb het al op, nog steeds honger. Kut. What's happening here.
Die klote perfection bar staart me nu aan, ik twijfel om hem er bij op te eten
Thx voor de tip, sla nu eerst ff glas water achter over. Kan zijn dat het dorst isquote:Op maandag 8 december 2014 12:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wacht 40 min, heb je dan nog honger, eet hem danHeb je geen andere shizzle trouwens meer op kantoor voor 205 kcal?
Vind 205kcal best veel voor een barquote:Op maandag 8 december 2014 12:39 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx voor de tip, sla nu eerst ff glas water achter over. Kan zijn dat het dorst is
Ik heb altijd nootjes op kantoor, bewust geen andere troep. Fruit komt uiteraard thuis weg en lunch ook. Dus geen nood aan de man
Ding is heel compact en stug, moeite om hem goed weg te kauwen. Dat is een pluspunt.quote:
broccoli in stukken snijden, net onder water zetten. bouillon blokjes erbij en gaar koken. Dat is alles.quote:Op maandag 8 december 2014 10:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik heb voor sinterklaas een staafmixer gekregen, dus nu kan ik hem ook maken![]()
Hoe deed jij dat ook alweer?
Ik vind het wel lekker eigenlijkquote:Op maandag 8 december 2014 12:00 schreef CrunchySelf het volgende:
Al vind ik persoonlijk WASA geen ontbijt nee, ook geen lunch. Ik vind dit meer pret voedsel om het beleg wat er opzit binnen te krijgen
Zo bedoelde ik het ook. Ik vind het ook lekker, maar het vult mij niet voor een langere periode.quote:Op maandag 8 december 2014 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker eigenlijkVolgens mij heeft het verder weinig voedingswaarde inderdaad.
Ik ontbeet vroeger uberhaupt niet, dus wellicht dat ik daarom niet dat hongergevoel heb tot een uur of 11quote:Op maandag 8 december 2014 12:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het ook. Ik vind het ook lekker, maar het vult mij niet voor een langere periode.
O ja, dan is het al helemaal een omschakelingquote:Op maandag 8 december 2014 12:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ontbeet vroeger uberhaupt niet, dus wellicht dat ik daarom niet dat hongergevoel heb tot een uur of 11
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
quote:Op maandag 8 december 2014 12:57 schreef CrunchySelf het volgende:
Q, die reep gaat eraan. It's gonna die now.Hij lijkt op een marsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind 14,90 alleen te duur voor wat repen /krent
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Hij smaakt ook klein beetje zo, wat anders maar wel chocolaquote:Op maandag 8 december 2014 13:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij lijkt op een mars
Ik vind 14,90 alleen te duur voor wat repen /krent
quote:Op maandag 8 december 2014 13:15 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hij smaakt ook klein beetje zo, wat anders maar wel chocola
Is eigenlijk ook best wel prijzig, kijk na de tijd wel ff of ik ze wel of niet weer bestel.
Mijn artikel nog gezienquote:Op maandag 8 december 2014 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik ben benieuwd naar die bosvruchten bar
Maar neem er morgen wel 1
Ja, hier :quote:Op maandag 8 december 2014 13:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Mijn artikel nog gezien?
Die bar vind ik wel makkelijk als eieren vervanger zeg maar, qua eiwitten moet dat volgens mij prima kunnen. Misschien hou ik wel een doosje voor het geval dat ik het weer eens vergeet
quote:Carnitine speelt een belangrijke rol in de energieproductie van het lichaam. Bij een tekort aan carnitine treden er problemen op bij de verbranding van vetzuren, waardoor vermoeidheid en gewichtstoename ontstaan. Verder is carnitine een antioxidant en heeft het een beschermende werking op het hart en bloedvaten. De geacetyleerde vorm, acetyl-L-carnitine, is vooral werkzaam in de hersenen en heeft daar een soortgelijke functie. Carnitine komt in alle weefsels van het lichaam voor.
L-carnitine is een veelvoorkomend ingrediënt in voedingssupplementen met een vetverbrandende werking. Door L-carnitine rondom krachtinspanningen zoals bijvoorbeeld een cardiotraining te gebruiken wordt lichaamsvet gebruikt om energie te leveren voor de prestatie.
En aangezien ik crohn, reuma en CVS heb, vond ik het het proberen waard enquote:Ook wordt carnitine gebruikt bij het chronisch vermoeidheidssydroom. De mate van vermindering van klachten varieert sterk.
Vanwege het belang voor de energievoorziening van de spieren kan het ook behulpzaam zijn bij vormen van spierdystrofie en bij claudicatio intermittens (pijn in de kuiten na een eindje lopen), met name bij degenen bij wie het carnitinegehalte laag is. De werking berust gedeeltelijk op het gegeven dat bij de energievoorziening van de cellen waarvoor carnitine nodig is weinig zuurstof wordt verbruikt.
Recentelijk staat carnitine ook in de belangstelling als middel om een verzwakt immuunsysteem te versterken. Witte bloedlichaampjes hebben ook carnitine nodig om goed te functioneren.
Oooo zo, jij doet het niet speciaal voor de afval mogelijkheden. Sorry, dat dacht ik ffquote:Op maandag 8 december 2014 13:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
En aangezien ik crohn, reuma en CVS heb, vond ik het het proberen waard en
Nee joh! Dat werkt ws toch nietquote:Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Oooo zo, jij doet het niet speciaal voor de afval mogelijkheden. Sorry, dat dacht ik ff![]()
Hoop voor je dat het werkt
quote:Op maandag 8 december 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee joh! Dat werkt ws toch niet
Ik probeer te kijken of ik die kut vermoeidheid kan oplossen
Mja, dat is niet oplossen maar symptoom bestrijdingquote:Op maandag 8 december 2014 13:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Kan me voorstellen dat je daar snel vanaf wiltExtra scoop PWO bij ontbijt
?
Truequote:Op maandag 8 december 2014 14:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat is niet oplossen maar symptoom bestrijding
Dat buikje komt niet van de creatine hoorquote:Op maandag 8 december 2014 15:49 schreef sandertjuh het volgende:
Ik ben de laatste weken 2.5 kg aangekomen.. alleen is dat te wijten aan de creatineAfgelopen week was de laatste week.. nu weer 6 weken deetox.
Heb 2 foto's naast elkaar gelegd en het verschil is zeker wel te zien. Meer spierinhoud maar helaas ook wat meer een 'buikje'.
Gaan we de komende weken maar eens er af trainen
En trouwens ook weer even zonder PWO trainen, nu 5 weken gebruikt. In januari maar weer gaan gebruiken.
Heb je je dagboekje bijgehouden? Wat zegt het dagboekje je?quote:Op maandag 8 december 2014 19:08 schreef CrunchySelf het volgende:
Meh. Ik ben vanavond niet gaan sporten, weer last van mijn maag. Als ik wel ga dan weet ik zeker dat het erger wordt. ik ga nu morgenavond, donderdag en zondag. Misschien hou ik dit schema ook wel aan als het bevalt
Morgen toch maar eens een afspraak maken met de huisarts, kijken wat die er van zegt. Hou alleen niet van doktersbezoeken, voel me altijd een zeur![]()
Spoilered voor als het mensen niet interreseert.quote:Op maandag 8 december 2014 19:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je je dagboekje bijgehouden? Wat zegt het dagboekje je?
Post eens je lijstje als je wilt en ook wanneer je last kreeg van je maag? Is je ontlasting nog steeds goed? Geen slijm, bloed, diarree? Wat voor maagpijn heb je?
Vragen, vragen, vragen
Edit : en niet zeuren, gewoon wel echt ff naar de dokter gaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
quote:Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Spoilered voor als het mensen niet interreseert.Dit klinkt echt typisch als PDSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ben geen dokter
Kan zoveel zijn. Wat wel opvalt is dat het dus meestal na het eten komt...
http://www.mlds.nl/ziekten/38/pds-prikkelbare-darm-syndroom/
Maar ik zou serieus naar de HA gaan en je kan dan ook even vragen of het zinvol is om een fecesonderzoek te doen.
Vind het zo stom dat je er pas rond 11 last van krijgt. Dat is 4u na je ontbijt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Heel veel dingen klinken wel herkenbaar, maar inderdaad wij zijn geen dokter.quote:Op maandag 8 december 2014 19:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dit klinkt echt typisch als PDSMaar ik ben geen dokter
Kan zoveel zijn. Wat wel opvalt is dat het dus meestal na het eten komt...
http://www.mlds.nl/ziekten/38/pds-prikkelbare-darm-syndroom/
Maar ik zou serieus naar de HA gaan en je kan dan ook even vragen of het zinvol is om een fecesonderzoek te doen.
Vind het zo stom dat je er pas rond 11 last van krijgt. Dat is 4u na je ontbijt.
Ik hou je wel ff op de hoogtequote:Op maandag 8 december 2014 20:19 schreef Qwea het volgende:
Geen dank, ben benieuwd wat hij zegt.
Tering, die bars zijn lekker. Wel 7g suiker erin dus 1 per week doen
Hoeveel km?quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:28 schreef Qwea het volgende:
Goeie morgen!
Vanaaf voor het eerst weer hardlopenben erg benieuwd. En moet wat qua eten verzinnen want
isser niet
Ik denk rustig aan 3 om te kijken hoe het gaat met de schenen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hoeveel km?
Eten? Pizza? Pasta? Macaroni? Wraps?
Niet rare afstand.quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik denk rustig aan 3 om te kijken hoe het gaat met de schenen.
Meh, klinkt allemaal zo ongezond.
Ja, pasta niet idd, maar dat komt mijn strot uitquote:Op dinsdag 9 december 2014 07:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Niet rare afstand.
Waarom? Pizza misschien ietsjes, maar pasta eet jij vaak genoeg. Wraps hangt ervanaf wat je er tussen doet
quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, pasta niet idd, maar dat komt mijn strot uit
Ik maak wokgroente
En de touwtyfus, mijn armen worden grooooooot![]()
Vraagje, waarom pak je er geen kant en klaar opbouwschema bij voor het hardlopen? Die dingen zijn rete-effectief om blessurevrij op te bouwen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik denk rustig aan 3 om te kijken hoe het gaat met de schenen.
Meh, klinkt allemaal zo ongezond.
Omdat ik een fysio heb om mee op te bouwen ivm status na OKquote:Op dinsdag 9 december 2014 09:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vraagje, waarom pak je er geen kant en klaar opbouwschema bij voor het hardlopen? Die dingen zijn rete-effectief om blessurevrij op te bouwen.
Is toch zonde, als het los al lekker is, waarom zou je het dan in een wrap stoppen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:36 schreef CrunchySelf het volgende:
Trouwens die wokgroente die jij bakt als je daar wat vlees bij doet, sausje erbij kun je dat toch gewoon tussen zn wrap douwen? Is lekker, eet ik ook wel eens. Krijg er honger van
Die maakt het extra lekkerquote:Op dinsdag 9 december 2014 09:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is toch zonde, als het los al lekker is, waarom zou je het dan in een wrap stoppen?
Nee manquote:Op dinsdag 9 december 2014 08:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wat is groot? Jij had een hele tijd terug toch een arm pic gepost? Doe eens een vergelijking
Trouwens die wokgroente die jij bakt als je daar wat vlees bij doet, sausje erbij kun je dat toch gewoon tussen zn wrap douwen? Is lekker, eet ik ook wel eens. Krijg er honger van
LOL! Je hebt dat pakketje een kwartier?!quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:04 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Omnomnomnom! Aanrader crunch!!!!
Is praktisch hetzelfde wat jij omschrijft, maar dan zonder de rijst en tussen z'n stukje deegquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee manWraps
Die gaan in de wok, met rijst erbij, wat varkenshaas, wat kruiden en wat ketjap manis
Hallo, ik had maar 1 bakje kwark als O en ik zat te wachten op je pakje zodat dat mijn extra O kon wordenquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:07 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
LOL! Je hebt dat pakketje een kwartier?!
Maar ik gooi ze de volgende keer er wel even bij
Van al dat soort "extra lekker" dingen ben ik dik geworden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Die maakt het extra lekkerIk kan die dingen gewoon kaal eten, heerlijk
lolzquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:08 schreef Lonaa het volgende:
Ja, hallo, geen armfoto's in het topic? Watsdeze?
Of je eet om 15u je L en om 18/19 je Dquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb mijn camera net laten vallen, hij deed het gelukkig nog wel. Alleen maar de lens nu een geluidje bij het scherpstellen. Hopelijk overleeft die het, want ik kan niet zonder mijn camera.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Banaan pindakaas milkshake.
L: Broccoli soep
D: BBQ pulled chicken taco's / pompoenpuree
Al zijn die taco's puur voor op mijn blog. Even opgezocht hoeveel kcal zo'n taco shell heeft, vind ik te achterlijk. Dus ik eet alleen de vulling met een pompoenpuree met rucola
Baal een beetje van de timing van mijn rijles, moet om half 12. Dus dan ben ik om 2 uur terug. Zit nu nog onwijs vol van die milkshake. Maar misschien moet ik toch nog iets van te voren eten.
[..]
Van al dat soort "extra lekker" dingen ben ik dik geworden.
Dit verhaalquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hallo, ik had maar 1 bakje kwark als O en ik zat te wachten op je pakje zodat dat mijn extra O kon worden
Moest wel lachen want de postbode kwam hem niet brengenIk was met Link naar het bos geweest en in ene reed ik 8 straten verderop achter de postbode
Dus ik ben maar gestopt en heb gevraagd of ik mijn pakketje mocht, want dan hoefde ik niet thuis te blijven tussen 13 en 15
Zit te twijfelen of ik straks wat baantjes ga trekken voor de rugspieren. Nou ja, eigenlijk verveel ik me de tering want vakantie en rustdag... en ik kan niet naar de gym want mag mijn benen niet belasten en upperbody heb ik gehad gisteren. Dus ik twijfel of ik ga zwemmen. Keerzijde : Ik heb een touw tyfus pleuris kuthekel aan zwemmen
Maar misschien moet ik niet janken
Good point.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:11 schreef Myraela het volgende:
Van al dat soort "extra lekker" dingen ben ik dik geworden.
Ja, dat was het plan inderdaad. Maar dan is mijn lijstje misschien wat weinig. Ach, kan na het D ook altijd nog een T nemen. Heb de komende 2 uur sowieso nog geen trek en tijdens een rijles denk ik er niet eens aan.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Of je eet om 15u je L en om 18/19 je D
Dat werkte goed.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik een fysio heb om mee op te bouwen ivm status na OK
Ik eet er drie/vier. Met groente, kip en saus. Maar dat kan inderdaad niet te vaakquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:16 schreef Myraela het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een wrap nooit bij eentje kon houden?
Net lijstjequote:Op dinsdag 9 december 2014 10:24 schreef sanger het volgende:
De broccoli van gister is vervangen door een witlof, aardappel en gehakt ovenschotel. Wel met extra mager gehakt gemaakt. Keurig ingehouden wat betreft portie, 1 keer opscheppen maar![]()
Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren; 2 kaas met jam, 1 smeerkaas. Met moeite weggewerkt![]()
T: kiwi of banaan
L: 4 volkoren; twee met kipfilet / 2 met smeerkaas
D: de broccoli en aardappelen van gisteren
S: 1 uur cardio, misschien nog wat KT ook, hangt er vanaf hoelaat ik uit werk ben vandaag
T: bakje kwark of yoghurt
En waarom is ongezonder eten goedkoper dan gezonde dingen???
Vind je? Ik ben juist altijd weer blij als ik boodschappen ga doen wanneer ik gezond bezig ben.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:24 schreef sanger het volgende:
Ja, steeds beter. Ook thuis begint men er in mee te gaan, wat het voor mij ook weer wat makkelijker maakt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:26 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Net lijstjeBevallen de veranderingen wat?
Dat dan weer wel.quote:Ach, als je geen snoep/chips enzo koopt compenseert het wel wat toch?
Ik kijk in verhouding hequote:Op dinsdag 9 december 2014 10:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben juist altijd weer blij als ik boodschappen ga doen wanneer ik gezond bezig ben.![]()
Maar misschien is het omdat bij jou niet iedereen mee doet.
Geen slechte dingen meer, veel minder vlees, veel kleinere porties. En groenten kijk ik gewoon altijd wat er betaalbaar is.
Mooi zo. Wel makkelijk dat het thuisfront inderdaad wat helpt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, steeds beter. Ook thuis begint men er in mee te gaan, wat het voor mij ook weer wat makkelijker maakt.
Echt niet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik kijk in verhouding heEen complete gezonde maaltijd met verse groenten etc ben je duurder uit dat een kant-en-klaar maaltijd bv. Ingredienten om salade te maken kost bij elkaar meer dan zo een voorverpakte salade bv.
Waarom denk je dat ik ze niet eet?quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:16 schreef Myraela het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een wrap nooit bij eentje kon houden?
Godver! Dat ben ik vergeten! Zijn mobiele nr vragen! Naja, binnenkort maar ff doen. En nat worden? Klinkt dubieus....quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:14 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dit verhaal+1
![]()
Op first name basis zijn met de pakketjesman en gewoon zijn mobiel nr hebben![]()
En je moet gewoon niet zeuren, zwemmen is leuk. Ga eens snel nat worden jij.
Dat zie je dan idd wel. Niet gaan proppen als het niet hoeft.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat was het plan inderdaad. Maar dan is mijn lijstje misschien wat weinig. Ach, kan na het D ook altijd nog een T nemen. Heb de komende 2 uur sowieso nog geen trek en tijdens een rijles denk ik er niet eens aan.
Ja, eigenlijk wel ja.quote:
Waarom doe je dubbel broodbeleg op brood? Kaas en jam?quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:24 schreef sanger het volgende:
De broccoli van gister is vervangen door een witlof, aardappel en gehakt ovenschotel. Wel met extra mager gehakt gemaakt. Keurig ingehouden wat betreft portie, 1 keer opscheppen maar![]()
Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren; 2 kaas met jam, 1 smeerkaas. Met moeite weggewerkt![]()
L: 4 volkoren; twee met kipfilet / 2 met smeerkaas
D: de broccoli en aardappelen van gisteren
S: 1 uur cardio, misschien nog wat KT ook, hangt er vanaf hoelaat ik uit werk ben vandaag
T: bakje kwark of yoghurt
Gaat nieta ltijd opquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben juist altijd weer blij als ik boodschappen ga doen wanneer ik gezond bezig ben.![]()
Maar misschien is het omdat bij jou niet iedereen mee doet.
Geen slechte dingen meer, veel minder vlees, veel kleinere porties. En groenten kijk ik gewoon altijd wat er betaalbaar is.
Ideaal af en toe, hij komt hier meestal rond 18:00 als ik hem heb gemist bel ik ff. Hij rijdt toch rond tot een uur of 20:30quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:43 schreef Qwea het volgende:
Godver! Dat ben ik vergeten! Zijn mobiele nr vragen! Naja, binnenkort maar ff doen. En nat worden? Klinkt dubieus....
Jouw porties zijn ook groter geworden ipv kleiner.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gaat nieta ltijd opIk ben vele malen goedkoper uit als ik ongezonde zooi haal zoals kant en klare quiche, lasagne, ect.
Maar goed, ik eet dan ook in mijn eentje 2 zakken boontjes weg, 1 bloemkool, 2 zakken wortelen, 1 spitskool, ect
Ja, true storyquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw porties zijn ook groter geworden ipv kleiner.Ik heb echt vaak dat ik nu 2 of zelfs 3 avonden met een maaltijd doe waar we eerst 1 avond (+soms lunch) mee deden. Dat scheelt toch wel.
En zeker met het vlees merk ik het. Een kilo gehakt doen we nu in 5 stukken, vroeger in 2. En per stuk doen we dan zo'n maaltijd, waar we dan ook weer vaker van eten dan we eerst deden. Ik hoef echt bijna nooit meer vlees te halen.
Is een klein beetje voor de smaak alleenquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom doe je dubbel broodbeleg op brood? Kaas en jam?
Verder best net lijstje.
Dat gebeurt hier ook inderdaad. Macht der gewoonte zal ik maar zeggenquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Mooi zo. Wel makkelijk dat het thuisfront inderdaad wat helpt.
Ik moet hier af en toe mensen thuis een klap verkopen omdat ze me gigantische troep willen aansmeren, in hun ogen onschadelijk en 'het moet wel eens een keer kunnen'.Ja hallo, doe eens even niet.
Dan nog. Dubbel brood beleg is niet nodig. Kies dan iets op brood wat je wel lekker vindt ipv dubbel te beleggen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Is een klein beetje voor de smaak alleen
Misschien slecht voorbeeld gegeven dan, maar vergelijk eens potjes groente met verse groente. Of een kant en klare lasagna met verse zelfgemaakte etc.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt niet.![]()
Maaltijd salade kost toch wel 4 euro.
Salade:
Gerookte kipfilet - 2 euro
Krop sla - 50 cent
2 grote tomaten - 50 cent
1 rode ui - 25 cent
Yoghurt dressing - 50 cent
Handje penne - 25 cent
Ook 4 euro en dan heb je zat voor zeker 2 personen.
Maar wel lekkerquote:Op dinsdag 9 december 2014 11:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan nog. Dubbel brood beleg is niet nodig. Kies dan iets op brood wat je wel lekker vindt ipv dubbel te beleggen.
Potjes groenten zijn niet ongezonder dan verse groenten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien slecht voorbeeld gegeven dan, maar vergelijk eens potjes groente met verse groente. Of een kant en klare lasagna met verse zelfgemaakte etc.
potjes niet ongezonder dan vers?? Heb je de suiker in de potjes gezien?quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Potjes groenten zijn niet ongezonder dan verse groenten.
En lasagne kan ik inderdaad niet zo goedkoop maken als de goedkoopste kant en klare, maar dat is dan ook wel echte troep ja.
Worden aan de meeste potjes geen suikers toegevoegd hoor, wel zout.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
potjes niet ongezonder dan vers?? Heb je de suiker in de potjes gezien?
En ah basic lasagne, 500g, 1.60... Wat een tyfuszooi ey
Makkelijker is het sowieso ja.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:20 schreef Zeester het volgende:
Het is ook gewoon makkelijker. Een pizza is 2,10, komt niet meer bij. Voor 2.10 kan ik misschien wel een pasta saus maken, maar dan moet ik rekenen en nadenken.
Bieten pot 8g suiker per 100g. Vers 5,5.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Worden aan de meeste potjes geen suikers toegevoegd hoor, wel zout.
[..]
Makkelijker is het sowieso ja.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:31 schreef Myraela het volgende:
Ik vond vroeger de kant en klare lasagne van de lidl wel lekker. Lijkt niet eens op lasagne, maar was toch wel lekker.Al hadden ze de laatste keer het recept veranderd, want het was niet meer te eten.
Voor de rest nooit echt zulke kant en klaar dingen gegeten eigenlijk.
Zelfs in de diepvries heeft het een max houdbaarheid volgens mij hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:23 schreef CrunchySelf het volgende:
Is las ergens dat je zelf ook wel diepvriespizza's kunt maken en heel lang kunt bewaren. Als je je dan bijvoorbeeld ff een avond/ochtend kwaad maakt en een wereld van die dingen in de vriezer gooit. Ben je voor tijden klaar.
Kan vast ook met ander eten
quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:39 schreef Qwea het volgende:
[..]had eergisteren zo'n ah basic ding. Net stront wat erin zit. Lasagne moet je gewoon echt vers maken
Maar altijd wel een paar maanden. Als jij bijvoorbeeld nu elke week 1 diepvriespizza eet, dan kun je toch gewoon een stuk of 8 maken en twee maanden bewaren.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs in de diepvries heeft het een max houdbaarheid volgens mij hoor.
Nee dat niet. Maar het is niet een jaar houdbaar bv.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar altijd wel een paar maanden. Als jij bijvoorbeeld nu elke week 1 diepvriespizza eet, dan kun je toch gewoon een stuk of 8 maken en twee maanden bewaren.
Of zeg ik nu iets geks?
O zo, nee klopt zo.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het is niet een jaar houdbaar bv.
Ze mogen wat mij betreft ook best wel vers goedkoper maken dan ongezond en het andere iets verhogenquote:Op dinsdag 9 december 2014 11:42 schreef sanger het volgende:
Wij deden ook weleens zo een kant-en-klaar iets als we laat thuis waren bv. Maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.
De Ah heeft een brede selectie van dat soort maaltijden, en ik denk nog steeds dat je er zelf niet voor kunt koken.
Ik stem voor een BTW verlaging op versproducten![]()
Juist. Ongezond eten verhogen naar 21% btw bv. En gezond eten van 6% naar 0%.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:44 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O zo, nee klopt zo.
[..]
Ze mogen wat mij betreft ook best wel vers goedkoper maken dan ongezond en het andere iets verhogen
Ja, dit is ook wel haalbaar. Want dit kan vast uit, zijn genoeg mensen die hier echt niet gezonder van gaan etenquote:Op dinsdag 9 december 2014 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Juist. Ongezond eten verhogen naar 21% btw bv. En gezond eten van 6% naar 0%.
Soep?quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:44 schreef sanger het volgende:
nu we toch op de gezonde toer zijn; voor kerstdiner op school van de kids moeten we als ouders iets koken en meegeven. Iemand een lekkere doch gezonde suggestie? School is btw erg bezig met bewust eten en gezonde voeding etc. Is wel voor kinderen van 4 en 7 jaar oud, dus niet alles gaat zeg maar![]()
Zelfs al zou het geld kosten aan BTW inkomsten, op de lange termijn levert het op door besparing op zorgkosten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja, dit is ook wel haalbaar. Want dit kan vast uit, zijn genoeg mensen die hier echt niet gezonder van gaan etenMaar vast ook genoeg wel, dus win win.
True, alleen dat inzicht missen een hoop.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs al zou het geld kosten aan BTW inkomsten, op de lange termijn levert het op door besparing op zorgkosten.
Drie keer gebruiktquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:07 schreef Qwea het volgende:
Er zit nog onwijs veel in je zak isolaat, crunch![]()
En die nutella ruikt awesome.
Ik ga hem morgen proberen!quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Drie keer gebruiktDie ruikt ook echt heel erg lekker ja, ik ga vanavond voor het eerst ff proberen in de shaker (als maag even lief doet). Vorige keer geroerd en toen was ie op zich al lekker. Shaken verwacht ik meer van.
Vet % al berekend?
quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga hem morgen proberen!
Nope, afspraak afgezegd kwam wat tussen. In januari maar ff doen.
Wortelkoekjes, groenteballetjes, zoete aardappel frietjes. Koken voor kinderen is echt niet mijn specialiteit.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:44 schreef sanger het volgende:
nu we toch op de gezonde toer zijn; voor kerstdiner op school van de kids moeten we als ouders iets koken en meegeven. Iemand een lekkere doch gezonde suggestie? School is btw erg bezig met bewust eten en gezonde voeding etc. Is wel voor kinderen van 4 en 7 jaar oud, dus niet alles gaat zeg maar![]()
Zo'n huidplooitang? Dat kun je niet echt nauwkeurig bij jezelf doen he, aangezien je de lichaamsdelen helemaal ontspannen moet houden en dat gaat nogal lastig als je met je rechterarm in een rare bocht je linkerarm moet klemmenquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:22 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Daar doelde ik niet op, wist niet dat je afspraak had. Doelde wel op die vetmetert van B&F die ik bij gepropt had of had je die al?
Moet hem zelf nog ff testen
Priegel plastic dingetje.
O, kutquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo'n huidplooitang? Dat kun je niet echt nauwkeurig bij jezelf doen he, aangezien je de lichaamsdelen helemaal ontspannen moet houden en dat gaat nogal lastig als je met je rechterarm in een rare bocht je linkerarm moet klemmen
Bij mij week hij 3% af. was redelijk teeurgesteld toen ik op 18% zat ipv 15quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O, kutAch ja, kostte iets van ¤2,50 ofzo.
![]()
Ga hem wel ff gebruiken, kijken wat die afwijkt van z'n weegschaal met van die metalen stripjes.
Ja das klotequote:Op dinsdag 9 december 2014 14:36 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Bij mij week hij 3% af. was redelijk teeurgesteld toen ik op 18% zat ipv 15
ja, mijn vriendin gaf ook gelijk aan dat hij dus de eerste keer ook afweek met 3% of meer dus het resultaat was evnveel % vet er af. Dat maakte het wel een stuk minder kutquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:39 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja das klote![]()
Bij mij maakt het me nog niet zo veel uit, heb massa genoeg. Beetje meer of minder zal nu nog niet het verschil maken.
Dat weet je niet, maar ik vind het wel grappig om ff te kijken. Volgens mij is er een body scan (MRI/X Ray/Hoe dat ook maar heet) te doen, kost ergens ¤80 ofzo. Die kan dat nauwkeurig bepalen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar hoe weet je welke van de twee metingen nauwkeurig zijn, if any?
Als je zeker weet dat je het elke keer precies op dezelfde manier meet, kun je het wel vergelijkend over de tijd gebruiken.
Klopt, resultaat blijft hetzelfde als je constant met eenzelfde afwijking meetquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:41 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ja, mijn vriendin gaf ook gelijk aan dat hij dus de eerste keer ook afweek met 3% of meer dus het resultaat was evnveel % vet er af. Dat maakte het wel een stuk minder kut
Neinquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je bent dus weer APK goedgekeurd?
quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nein1ste x weer, kijken hoe het gaat en of het lukt
Porties, een hele gevaarlijke aanduidingquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:55 schreef Myraela het volgende:
Mijn kcal tel app is helemaal vernieuwd, ziet er echt netjes uit.![]()
Ik had trouwens de taco shells verkeerd berekend. Had het online opgezocht en daar stond 1 portie = 180 kcal. Dus ik dacht dat één zo'n ding zoveel was. Maar dat zijn er drie. Dus dan eet ik toch gewoon die dingen op. Past prima.
Zit nog 300 kcal onder m'n streef.
Morgen ga ik naar de kapper met mijn moeder samen. Ik hou niet zo van kappers, en dat heb ik niet van een vreemde.Ik ben 2 jaar terug voor het laatst naar de kapper geweest. En voor mijn moeder is het echt al jaaaaren geleden.
Dus we gaan samen maar.
2 jaar geleden voor het laatst?quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:55 schreef Myraela het volgende:
Mijn kcal tel app is helemaal vernieuwd, ziet er echt netjes uit.![]()
Ik had trouwens de taco shells verkeerd berekend. Had het online opgezocht en daar stond 1 portie = 180 kcal. Dus ik dacht dat één zo'n ding zoveel was. Maar dat zijn er drie. Dus dan eet ik toch gewoon die dingen op. Past prima.
Zit nog 300 kcal onder m'n streef.
Morgen ga ik naar de kapper met mijn moeder samen. Ik hou niet zo van kappers, en dat heb ik niet van een vreemde.Ik ben 2 jaar terug voor het laatst naar de kapper geweest. En voor mijn moeder is het echt al jaaaaren geleden.
Dus we gaan samen maar.
Ja precies. En als je chocolade wil, kun je er ook wat nutella whey doormikkenquote:Op woensdag 10 december 2014 08:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Q die naturel. Chocola lokt mij niet echt in een pannenkoek, appel kaneel ook niet. Vooral niet meteen uit het beslag weg zeg maar. En heb die caramel gedaan en stroop. Heb beide gedaan, want anders moest ik verzendkosten betalen. Komt wel op, denk ik.
Ik weet niet wat voor muesli jij hebt, maar mijn muesli niet hoorquote:Op woensdag 10 december 2014 08:48 schreef Stimorol- het volgende:
Ik doe weer mee.![]()
Half geshockeerd nog dat 2 volle eetlepels muesli 250 kcl bedraagt
Nee nog geen tijd/energie voor gehad. Jetlag hakte er nogal in, eerst even deze week wennen aan weer moeten werken. Sport komt zondag wel.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:05 schreef CrunchySelf het volgende:
Maar ik vind sporten tegenwoordig leuk eendje, dus dan is het klote. Heb je het nog niet opgepakt na de vakantie?
Kleding kopen omdat het andere groot is altijd funipv het tegenovergestelde
Cruesli hequote:Op woensdag 10 december 2014 08:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor muesli jij hebt, maar mijn muesli niet hoor
Hey, great tipquote:Op woensdag 10 december 2014 08:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja precies. En als je chocolade wil, kun je er ook wat nutella whey doormikken
Kan het me voorstellen. Mijn ouders gaan na een week ook nog zeer vroeg op bed. Nooit geweten dat de impact zo lang zou zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee nog geen tijd/energie voor gehad. Jetlag hakte er nogal in, eerst even deze week wennen aan weer moeten werken. Sport komt zondag wel.
Weet je dit zeker? Heb je dit gewogen?quote:
Gisteravond was het kwart over 10 ipv 8 uurquote:Op woensdag 10 december 2014 09:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hey, great tip
[..]
Kan het me voorstellen. Mijn ouders gaan na een week ook nog zeer vroeg op bed. Nooit geweten dat de impact zo lang zou zijn.
[..]
Weet je dit zeker? Heb je dit gewogen?
Want ik weet dat 6 eetlepels havermout is ongeveer 40 gram, dat vergelijkt niet echt. Maar dan kan ik me moeilijk voorstellen dat 2 eetlepels zoveel is.
Bijv. de http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=1420, is Cruesli met chocola van Quaker. Deze is 465kcal per 100 gram, Dat betekent dat jouw 2 eetlepels 54 gram moeten bevatten, plus minus. Is wel veel
quote:
Muesli zei jequote:Op woensdag 10 december 2014 08:48 schreef Stimorol- het volgende:
Ik doe weer mee.![]()
Half geshockeerd nog dat 2 volle eetlepels muesli 250 kcl bedraagt
Hooo. De tering wat een lijstquote:Op woensdag 10 december 2014 10:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Muesli zei jeEn ja, cruesli is troep.
Lijstje :
O: 3 eiwit pannenkoeken, 2 havermout pannenkoeken, bakje kwark
T: 2 speltboterhammen, 1x kaas, 1x kalkoenfilet
L: 4x speltboterhammen, 1 kaas, 1 pindakaas, 2 gebakken ei, 1 gekookt ei, PWO
S: Upperbody \O/ Morgen weer voor het eerst in 2 weken na blessure squatten en lunges e.d doen bij PT, dus vandaag upperbody pakken icm cardio
T: Restje pasta met kipfilet, banaantje, whey shake en 2 speltboterhammen, 1 pindakaas 1 kaas.
D: Bloemkool, biefstuk, aardappelen, jus, griekse yoghurt 0% vet
T: 4 handjes noten, restje pasta, appeltje, bak kwark en 2 roggebrood met smeerkaas
Koelkast, ding ding ding.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:24 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hooo. De tering wat een lijstJij hoeft je vandaag qua eten niet te vervelen
3000/4000kcal?
Ik snap ook niet waarom je cruesli eet als je wilt afvallen.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:29 schreef Stimorol- het volgende:
Oke, herziening: 40 gram is plus minus 210 kcl![]()
Het zijn trouwens iets grotere eetlepels die we gebruiken thuis. En dan heb ik t wel over volle eetlepels. Het was zo weinig wat ik had. Maar de suiker hangt nog aan mn tanden te rotten.
LMAO.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja, dat had er nog eens bij moeten komen dat je die niet had
Yes Yes.. Die kon ik niet meer vinden en heb geen zin om alle topics door, want geen idee als het al in deze reeks wasquote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
LMAO.
Ik stuurde je gisteren toch die pic van mijn armen? Ik heb die van vorige keer ernaast gelegd..best wel verschil
Wacht, DM, kun je lachenquote:Op woensdag 10 december 2014 10:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Yes Yes.. Die kon ik niet meer vinden en heb geen zin om alle topics door, want geen idee als het al in deze reeks was
Maar dat motiveert denk ik wel om die moeite die je erin steekt door te zetten
Had nix in huisquote:Op woensdag 10 december 2014 10:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom je cruesli eet als je wilt afvallen.
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wacht, DM, kun je lachen![]()
Ja, motiveert enormToevallig gisteren nog over gehad met de fysio
Er zijn betere ontbijtkeuzes. Denk eens aan havermout met veel fruit als shake, of kwark/yoghurt met wat bevroren fruit of gewoon 1 of 2 stuk brood met eitje.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Had nix in huisen yoghurt alleen is vies.
Ik ga het zelfs eens een x maken.
Tjah, dan doe je het dus bewust zelf. Niet miepen dan.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Had nix in huisen yoghurt alleen is vies.
Ik ga het zelfs eens een x maken.
Jaquote:Op woensdag 10 december 2014 10:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
GoedzoIs ook leuk voor later, als je over een paar maanden weer een foto neemt
quote:Op woensdag 10 december 2014 10:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Maandelijks doen, op je koelkast elke keer een nieuwe foto ernaast
Ik ontbijt vaak met havermout idd. Of havermoutmuffins. Fruit vind ik niet te eten trouwens icm yoghurt. Eet ook weleens knäckebröd of gewoon brood.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Er zijn betere ontbijtkeuzes. Denk eens aan havermout met veel fruit als shake, of kwark/yoghurt met wat bevroren fruit of gewoon 1 of 2 stuk brood met eitje.
Hehequote:
*boks* die heb ik ook nog jaquote:Op woensdag 10 december 2014 10:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hehe
Ik heb speciaal hiervoor een broek bewaart die me net paste toen ik het begon, dat is mijn trophy voor als ik mijn doel heb bereikt
Havermoutmuffins, kan ik me niks bij voorstellen. knäckebröd is nou ook weer niet een geweldige keus. Brood en havermout welquote:Op woensdag 10 december 2014 10:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ontbijt vaak met havermout idd. Of havermoutmuffins. Fruit vind ik niet te eten trouwens icm yoghurt. Eet ook weleens knäckebröd of gewoon brood.
Soms is een bite gewoon erg lekker. Ik bedoel het knagen op voedsel. Voor die momenten is het meer bedoeld. Maar cruesli was te zoet, dus dan zelf maken
Nice. GMTA.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
*boks* die heb ik ook nog jaPas er nu 3x in
Van een poos geleden alweer (oktober 2013) :quote:Op woensdag 10 december 2014 10:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Havermoutmuffins, kan ik me niks bij voorstellen. knäckebröd is nou ook weer niet een geweldige keus. Brood en havermout wel![]()
Kun je niet beter over stappen op muesli + yoghurt ofzo dan? Of bedoel je dat ook
[..]
Nice. GMTA.
Zal van het weekend ff kijken wat het verschil is, ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik zeg niet dat het niet goed is. Alleen zijn er mijn mening betere vervangers, meer vullend. Met dat soort voedsel is de verhouding beleg altijd zo krom.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom is knackebrod niet goed?
Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar de gespierde armen, als je zo'n enorme hoeveelheid voedsel wegwerkt zal je wel keiveel aan het trainen zijn Qwea
quote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van een poos geleden alweer (oktober 2013) :Tering, netjes hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
. Moet je nagaan wat het nu is
![]()
Hoeveel kg was jij ook alweer afgevallen iets in de 20/30 toch?┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Zeg wie zie je hier miepen, zeurkous? Ik heb het over dat ik verbaasd was hoeveel kcal erin zat en nam dan ook zelf de keuze het gewoon op te eten.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tjah, dan doe je het dus bewust zelf. Niet miepen dan.
Oh, ja maar dat kan ook juist goed zijn als je niet teveel koolhydraten wilt eten toch? Ik eet bijna nooit knackebrod, maar als ik het eet doe ik er altijd lekkere oude kaas of paté op of zo, iets wat je echt goed wilt proeven, wat op brood minder goed luktquote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet goed is. Alleen zijn er mijn mening betere vervangers, meer vullend. Met dat soort voedsel is de verhouding beleg altijd zo krom.
Van 98 naar (destijds) 73. Inmiddels op 76 want spieren. 25 kiloquote:Op woensdag 10 december 2014 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Tering, netjes hoor![]()
. Moet je nagaan wat het nu is
![]()
Hoeveel kg was jij ook alweer afgevallen iets in de 20/30 toch?
Ach als je het zo wat kijkt wel, persoonlijk zou ik dan naar zuivel overstappenquote:Op woensdag 10 december 2014 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, ja maar dat kan ook juist goed zijn als je niet teveel koolhydraten wilt eten toch? Ik eet bijna nooit knackebrod, maar als ik het eet doe ik er altijd lekkere oude kaas of paté op of zo, iets wat je echt goed wilt proeven, wat op brood minder goed lukt
quote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van een poos geleden alweer (oktober 2013) :Wowie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verbaas me daar altijd over, tussen hoeveel ik op mijn zwaarst woog en hoeveel ik afgelopen zomer woog, zit ruim 10kg, toch draag ik nog steeds broeken die ik sinds mijn 15e hebGeen idee hoe dat kan, de ene periode zaten ze strakker en de andere losser natuurlijk. Sowieso val ik bij mijn benen/heupen geloof ik niet heel veel centimeters af.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
quote:Op woensdag 10 december 2014 10:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van 98 naar (destijds) 73. Inmiddels op 76 want spieren. 25 kilo
Nee hoor, maar je post kwam op mij over alsof je een hartaanval van de kcal kreeg...quote:Op woensdag 10 december 2014 10:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zeg wie zie je hier miepen, zeurkous? Ik heb het over dat ik verbaasd was hoeveel kcal erin zat en nam dan ook zelf de keuze het gewoon op te eten.
Of moet ik hier alleen posten als ik standaard advies wil over ontbijtkeuzes?
Jij stelt hier iets. Discussie loopt wat verder, dan is het toch niet raar als mensen daar tegen ingaan? Het is niet negatief bedoelt, alleen om inzicht te geven tot betere keuzes.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zeg wie zie je hier miepen, zeurkous? Ik heb het over dat ik verbaasd was hoeveel kcal erin zat en nam dan ook zelf de keuze het gewoon op te eten.
Of moet ik hier alleen posten als ik standaard advies wil over ontbijtkeuzes?
Dit valt tegenquote:
Serieus?quote:Ik verbaas me daar altijd over, tussen hoeveel ik op mijn zwaarst woog en hoeveel ik afgelopen zomer woog, zit ruim 10kg, toch draag ik nog steeds broeken die ik sinds mijn 15e hebGeen idee hoe dat kan, de ene periode zaten ze strakker en de andere losser natuurlijk. Sowieso val ik bij mijn benen/heupen geloof ik niet heel veel centimeters af.
Ik was verbaasd, het was meer een oneliner die ik er even uitgooide. Bedankt voor je advies thoquote:Op woensdag 10 december 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee hoor, maar je post kwam op mij over alsof je een hartaanval van de kcal kreeg...Als je de keuze bewust maakt dan is dat prima. Ik zou zelf die keuze niet maken, maar ieder zijn ding ofcourse.
Mijn standaard ontbijt is ook yoghurt met havermout en zaden en fruit en zoquote:Op woensdag 10 december 2014 10:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ach als je het zo wat kijkt wel, persoonlijk zou ik dan naar zuivel overstappen.
Wat jij omschrijft dat laatste is waarom ik een cracker altijd iets vindt om het beleg wat er op zit naar binnen te werken, niet zozeer als maaltijd
Ach ja, whatever floats your boat.
Oke, my badquote:Op woensdag 10 december 2014 10:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik was verbaasd, het was meer een oneliner die ik er even uitgooide. Bedankt voor je advies tho
Te weinigquote:Op woensdag 10 december 2014 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn standaard ontbijt is ook yoghurt met havermout en zaden en fruit en zoCracker met kaas is meer voor een snack momentje. Of heel soms als ik zoals Stimorol graag een 'crunchy gevoel' wil hebben bij het ontbijt
Zal mijn lijstje ook weer even posten trouwens. Ik baal best wel dat ik toch al een tijdje stagneer op een gewicht wat ik sinds de vakantie heb. Op zomervakantie heb ik een fietsvakantie gedaan, 115km fietsen per dag dus enorm veel energie verbruikt, maar door beperkte voedselmeeneem/koop mogelijkheden vooral geleefd op snelle suikers en daardoor toch 2 kg aangekomen, + daarna nog wat post-marathon kilo's. Ik dacht dat het er redelijk snel vanaf zou zijn, maar helaas. Toch nog stiekem een beetje verslaafd aan snelle suikers vrees ik, waar ik voor de zomer daar bijna helemaal geen behoefte aan had.
Vandaag:
O: magere yoghurt + bosvruchten + 2 el havermout + 1el muesli + 1 el lijnzaad
T: mini doosje rozijnen
L: 4 volkoren boterhammen met ham, 2 gekookte eieren, rauwkost
T: appel, peer, mandarijn
D: weet ik nog niet, suggesties?
S: 30 minuten rustig hardlopen
Zit met dit rond de 1100 kcal en volgens mij moet ik dagelijks rond de 1800-2000 zitten om rustig af te vallen.
Ik snap hemquote:Op woensdag 10 december 2014 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn standaard ontbijt is ook yoghurt met havermout en zaden en fruit en zoCracker met kaas is meer voor een snack momentje. Of heel soms als ik zoals Stimorol graag een 'crunchy gevoel' wil hebben bij het ontbijt
Zal mijn lijstje ook weer even posten trouwens. Ik baal best wel dat ik toch al een tijdje stagneer op een gewicht wat ik sinds de vakantie heb. Op zomervakantie heb ik een fietsvakantie gedaan, 115km fietsen per dag dus enorm veel energie verbruikt, maar door beperkte voedselmeeneem/koop mogelijkheden vooral geleefd op snelle suikers en daardoor toch 2 kg aangekomen, + daarna nog wat post-marathon kilo's. Ik dacht dat het er redelijk snel vanaf zou zijn, maar helaas. Toch nog stiekem een beetje verslaafd aan snelle suikers vrees ik, waar ik voor de zomer daar bijna helemaal geen behoefte aan had.
Vandaag:
T: mini doosje rozijnen
L: 4 volkoren boterhammen met ham, 2 gekookte eieren, rauwkost
T: appel, peer, mandarijn
D: weet ik nog niet, suggesties?
S: 30 minuten rustig hardlopen
Zit met dit rond de 1100 kcal en volgens mij moet ik dagelijks rond de 1800-2000 zitten om rustig af te vallen.
We lunchen hier vrij vroeg (12.00), daarom hoef ik als eerste T niet zoveel. Tussen 12.30 en 19.00 heb ik veel meer honger..quote:Op woensdag 10 december 2014 11:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Te weinig1100
![]()
Kun je als 1ste T niet beter 2 gekookte eieren nemen? Vult veel beter dan rozijnenOf aangezien je al 2 eieren bij je lunch hebt, Kwark? Eventueel met de rozijnen erdoor? (ja, dat is lekker
).
Zit bij die 1100kcal je D inbegrepen btw? Ik heb geen suggesties. Ik ben van de AVG of sambal boontjes met rijst / wokgroentes
Hoog? Nee joh. Volgens mij zit ik zonder sporten al op dagelijks verbruik van 2200 kcal, en ik sport 5 keer per week. Als ik me echt aan 2000 kcal per dag houd, val ik een kg per maand af of zo (veel harder wil ik ook niet), het probleem is alleen dat dat de laatste tijd slecht luktquote:Op woensdag 10 december 2014 11:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik snap hem
Volgens mij is je lijstje helemaal niet verkeerd. Maar is 1800/2000 klinkt mij wat hoog.
Ooh lol, ik dacht met dinerquote:Op woensdag 10 december 2014 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
We lunchen hier vrij vroeg (12.00), daarom hoef ik als eerste T niet zoveel. Tussen 12.30 en 19.00 heb ik veel meer honger..
Nee dat is zonder diner he!
Meestal is diner wel zo'n 600 kcal. Wokgroenten met rijst heb ik gisteren al gegeten, gisteren gnocchi met linzen en worstjes, hmmm. Misschien dan een AVGtje ja, lekker spinazie of zo!
Ja dat zou wel kunnen, heb het nu niet mee maar misschien voor de volgende keer. Alleen ik dacht dat de laatste hype 'meer dan één portie zuivel per dag is slecht voor je' was?quote:Op woensdag 10 december 2014 11:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh lol, ik dacht met diner![]()
Waarom prop je na je hardlopen niet nog een bakje kwark erbij? Heb je je eiwitten voor het herstel en je laatste snack![]()
Spinazie
Nou, dan zal ik onderhand wel met 1 been in mijn graf staanquote:Op woensdag 10 december 2014 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat zou wel kunnen, heb het nu niet mee maar misschien voor de volgende keer. Alleen ik dacht dat de laatste hype 'meer dan één portie zuivel per dag is slecht voor je' was?
Ja, daar heb je gelijk in. Notenquote:Op woensdag 10 december 2014 11:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik onderhand wel met 1 been in mijn graf staan![]()
Ik trek me nooit een fuck aan van die hypes. Het veranderd toch elke keer weer. Van melk krijg je kanker, van cola light ook en van een hapje friet sterven bijkant je aderen af.
Het zal allemaal
![]()
Ik eet vrij veel zuivel en leef nog steedsEn voorheen at ik 3 bakken kwark van 500g op een dag, dus
![]()
Maar dan kom je a) aan je kcal en b) aan je eiwitten voor je herstel. En je kan ook soms afwisselen want met je D zit je dan rond de 1700 je kan ook soms een handje of 2 nootjes nemen als laatste snack.
Ok, zeg ik niks meerquote:Op woensdag 10 december 2014 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoog? Nee joh. Volgens mij zit ik zonder sporten al op dagelijks verbruik van 2200 kcal, en ik sport 5 keer per week. Als ik me echt aan 2000 kcal per dag houd, val ik een kg per maand af of zo (veel harder wil ik ook niet), het probleem is alleen dat dat de laatste tijd slecht lukt
Kun je kh's meenemen en tussentijds nuttigen? Zou sowieso na je werk een portie KH's pakken.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. NotenDaar is het alleen ook zo moeilijk mee om het bij één handje te houden.
Voor morgen moet ik ook nog een strak voedingsplan bedenken, want dan ga ik na het werk gelijk door na een zware atletiektraining, dus avondeten is dan pas om half 10. Vorige week dacht ik dat ik genoeg gegeten had, maar na de warming up (die duurt al bijna een uur) kreeg ik toch een enorme hongerklop.
Ja, wat ik vorige week gedaan had is tussen de middag een maaltijdsalade op het werk gekocht en om een uur of 5 nog 2 boterhammen en een peer gegeten, maar dat werkte dus niet. Misschien maar een restje opwarmen tussen de middag, al mijn boterhammen rond 5 uur eten en dan als ik terugkom om 10 uur alleen nog kwark of zo..quote:Op woensdag 10 december 2014 11:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kun je kh's meenemen en tussentijds nuttigen? Zou sowieso na je werk een portie KH's pakken.
Ik maak iedere week een foto. je ziet tussen iedere 2 weken behoorlijk wat verschilquote:Op woensdag 10 december 2014 10:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Maandelijks doen, op je koelkast elke keer een nieuwe foto ernaast
Zie, het werkt dus welquote:Op woensdag 10 december 2014 11:31 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Ik maak iedere week een foto. je ziet tussen iedere 2 weken behoorlijk wat verschil
ja groot is wat overdreven je ziet verschillenquote:Op woensdag 10 december 2014 11:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zie, het werkt dus wel. Betere motivatie kun je niet krijgen
Maar elke 2 weken een groot verschil? Dat is best snel.
Gaafquote:Op woensdag 10 december 2014 11:36 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ja groot is wat overdreven je ziet verschillen
Maar, waarom doe je niet zoiets? :quote:Op woensdag 10 december 2014 11:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, wat ik vorige week gedaan had is tussen de middag een maaltijdsalade op het werk gekocht en om een uur of 5 nog 2 boterhammen en een peer gegeten, maar dat werkte dus niet. Misschien maar een restje opwarmen tussen de middag, al mijn boterhammen rond 5 uur eten en dan als ik terugkom om 10 uur alleen nog kwark of zo..
Dat is ook ongeveer wat ik bedoelde (met restje bedoel ik warm eten uit de vriezer)quote:Op woensdag 10 december 2014 12:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, waarom doe je niet zoiets? :
T: Boterham met iets
L: Warm eten / restje opwarmen, 2 gekookte eieren, rauwkost
T: 4 volkoren boterhammen
S: Die training
T: Evt banaan voor de snelle KH's
D: Flinke bak kwark met evt nog een broodje
Dan heb je 's middags je warm eten (neem desnoods wokgroente met rijst mee oid), en als T die KH's van die 4 boterhammen.
Dan heb je na je S nog weer eiwitten en een beetje KH's
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer wat ik bedoelde (met restje bedoel ik warm eten uit de vriezer)
Jaaaa bananen zijn top. En ook limonade/isotoon ipv water in de bidon mocht ik me toch weer slapjes voelenquote:Op woensdag 10 december 2014 12:40 schreef Qwea het volgende:
[..]1 lijn, wij zitten het
Ik zou wel iig ook een banaan in je tas mikken btw! Just to be sure.
Ja je zou desnoods nog kunnen werken met gelletjes, maar dat vind ik zulks zonde geld voor als je niet aan het hardlopen bentquote:Op woensdag 10 december 2014 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jaaaa bananen zijn top. En ook limonade/isotoon ipv water in de bidon mocht ik me toch weer slapjes voelenMaar denk dat het goed gaat komen. Nu even mijn lunch laten zakken en dan lekker een stukje rennen vanuit het werk.
Eren? Eieren? Gewoon weer naar beneden duwen, die dingen hebben geen keus hoorquote:
Etenquote:Op woensdag 10 december 2014 16:39 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Eren? Eieren? Gewoon weer naar beneden duwen, die dingen hebben geen keus hoor
Wat zit erin?quote:Op woensdag 10 december 2014 16:40 schreef CrunchySelf het volgende:
Vanmiddag 18 kerstpakketten zitten samenstellen voor het bedrijf. 18 x 23 producten vol verleiding, de teringHad constant honger
Lol eten. Zelfde verhaal geldtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb met mijn moeder alles ingekocht bij supermarkten/groothandels/adli/lidl, wel wat merk spul. En vanmiddag dus met haar ingepakt in een opbergdoos van plastic bij de Action weg.
Als je dit vergelijkt met kant en klaar heb je veeeeeeeeeeeeeel meer waar voor je geld
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Die 6 is 6 scoops. In heb het in een shake beker gedaan en geshakedquote:Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef CrunchySelf het volgende:
O ja Q, mijn pannenkoeken zijn binnen. Zal ze zo ff bakken, tenminste poging tot. Benieuwd als ik de servingsize kan halen
Moet er eigenlijk zes hebben ivm kcal.
En die karamel van walden farms is zeker weten een aanraderStroop ook btw.
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Lol eten. Zelfde verhaal geldt
De kerstpakket, kan hem nu dromenDit:
Ik mis een pannetje oid in het kerstpakketSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb met mijn moeder alles ingekocht bij supermarkten/groothandels/adli/lidl, wel wat merk spul. En vanmiddag dus met haar ingepakt in een opbergdoos van plastic bij de Action weg.
Als je dit vergelijkt met kant en klaar heb je veeeeeeeeeeeeeel meer waar voor je geldOf een kaarsje of whatever
Prulzooi
Wat kost een pakket per stuk?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Bewust niet voor gekozen prulspulquote:Op woensdag 10 december 2014 18:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik mis een pannetje oid in het kerstpakketOf een kaarsje of whatever
Prulzooi
Wat kost een pakket per stuk?
Bak zegt 2 scoops = 2 pannenkoeken. Ik wou er 6 vanavond en 2 morgen, dus 8. 7 uitgekregen. Valt me niks tegen, zevende kunnen weggooien. Totaal aangebrand omdat ik hem vergat tijdens het etenquote:Op woensdag 10 december 2014 18:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die 6 is 6 scoops. In heb het in een shake beker gedaan en geshakedKon er eigenlijk best 3 uit bakken maar ik hou van dunne pannenkoeken, dus 2 is beter.
Betere pan nemenquote:Op woensdag 10 december 2014 19:16 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Bak zegt 2 scoops = 2 pannenkoeken. Ik wou er 6 vanavond en 2 morgen, dus 8. 7 uitgekregen. Valt me niks tegen, zevende kunnen weggooien. Totaal aangebrand omdat ik hem vergat tijdens het eten.
Trouwens deze mix die vindt mijn koekenpan heel erg, bakt er zo gemakkelijk aan vast.
Maar Q, hoe krijg jij dit spul naar binnen. De tering wat is dit smerig, gelukkig was er nog een restje pasta
.
Was inderdaad een oudere pan, ach. Kreeg het wel voor elkaarquote:Op woensdag 10 december 2014 19:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Betere pan nemenHeb tefal pan, werkt als een tiet
ja, dus moet je toch 6 scoops voor 2 pannenkoeken
Sukkel.
Serieus? Vind je ze smerig? Echt?Lolz. Geen last van. Het is wel ff wennen ivt de gewone pannenkoeken, maar smerig? Heb je er walden farms overheen gemikt? Kwark erop is ook lekker trouwens. Had optimel appel kaneel kwark, die ik erop had geflikkerd.
Wat is er niet lekker aan?
Ooh lol ik begreep dat je 6 wildequote:Op woensdag 10 december 2014 19:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Was inderdaad een oudere pan, ach. Kreeg het wel voor elkaar. Are you serious or trolling
2 scoops per 2, = 8 scoops = 8 pannenkoeken
Doe je iets niet goed qua kleur. Mijne waren idd normaal. Je moet ff deksel erop mikken. Dus pan goed heet laten worden, roomboter erin, mix in de pan, deksel erop, ff wachten en als je kan schudden en hij glijdt vanzelf dan kun je hem omkeren. Maar die deksel is wel een must.quote:Nou ik hoef ze niet uit te kotsen ofzo. Maar daar zit zn Whey smaakje aan, gore nasmaak, meh. Caramel erover, maar dat kan ook niet teveel anders wordt het te zoet. Na 2.5 pannenkoek ben ik maar opgehouden, deze batch faalde. Ze waren ook zo bleek als wat, als ik me jou foto herinner waren ze daar gewoon normale kleur.
Ik ga ze vrijdag weer eten, zal wel ff foto's maken van hoe ende watquote:Probeer ze binnenkort wel een keer opnieuw in een beter pan, wie weet.
Gelukkig, i'm not crazy. Ach ja, mix staat er ook niet voor de showquote:Op woensdag 10 december 2014 19:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh lol ik begreep dat je 6 wildeDus 6 scoops
Gaat hard zo met je pancake poeder
[..]
Doe je iets niet goed qua kleur. Mijne waren idd normaal. Je moet ff deksel erop mikken. Dus pan goed heet laten worden, roomboter erin, mix in de pan, deksel erop, ff wachten en als je kan schudden en hij glijdt vanzelf dan kun je hem omkeren. Maar die deksel is wel een must.
En die smaak, tja, die proefde ik niet door de siroop
[..]
Ik ga ze vrijdag weer eten, zal wel ff foto's maken van hoe ende wat
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Lol eten. Zelfde verhaal geldt
De kerstpakket, kan hem nu dromenDit:
Wat een aparte inhoud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb met mijn moeder alles ingekocht bij supermarkten/groothandels/adli/lidl, wel wat merk spul. En vanmiddag dus met haar ingepakt in een opbergdoos van plastic bij de Action weg.
Als je dit vergelijkt met kant en klaar heb je veeeeeeeeeeeeeel meer waar voor je geld![]()
Omfg. Flikker allereerst die croma over boord! En ga ongezouten roomboter kopenquote:Op woensdag 10 december 2014 19:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Gelukkig, i'm not crazy. Ach ja, mix staat er ook niet voor de show
Heb deksel gebruikt. Hmm, gebruik gewoon voor alles Croma voor bakken en braden, zou dat ook een issue zijn
?
Foto'sDan probeer ik ze in het weekend wel weer ff
Geen last vanquote:
Hehequote:Op woensdag 10 december 2014 20:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omfg. Flikker allereerst die croma over boord! En ga ongezouten roomboter kopen
Geen van beide. Zijn vast dingen die veel mensen gebruiken, dus nuttiger dan veel andere kerstpakketen. Maar mis wel een soort thema. Ik hou van thema's.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen van beide. Zijn vast dingen die veel mensen gebruiken, dus nuttiger dan veel andere kerstpakketen. Maar mis wel een soort thema. Ik hou van thema's.
Hehe, mooi zoquote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef Myraela het volgende:
Nee, vrijdag pas weer rijden.![]()
Vandaag is mijn haar kort geknipt.En een fornuis al vroeg kerstcadeau van mijn ouders gekregen, die komt morgen binnen.
Ik zal ze morgen nog eens een kans geven. Knie voelt weer stevig, dus sporten durf ik weer.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen last vanJe kan ze ook met melk maken ipv water.
En ik doe er minder water in dan moetquote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen nog eens een kans geven. Knie voelt weer stevig, dus sporten durf ik weer.
Harige kut of kale kut?quote:Op donderdag 11 december 2014 08:06 schreef CrunchySelf het volgende:
Moggel.
Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren met kipfilet;
T: 2 mandarijnen met handje nootjes;
L: 4 volkoren met 2 x kipfilet, 2 x kaas;
T: Kut
D: Aardappels opbakken, wat groente, wat kipfilet. Anders pannenkoeken.
Kinderkut!quote:Op donderdag 11 december 2014 08:27 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kaal
Wat een gekkigheid, ja toch
Ligt aan jouquote:Op donderdag 11 december 2014 08:32 schreef Myraela het volgende:
Wtf, waarom staat alle tekst gecentreerd.
If there's hair on the muff she's old enough!quote:Op donderdag 11 december 2014 08:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
If the age is on the clock, she's old enough for the
Niet hierquote:Op donderdag 11 december 2014 08:32 schreef Myraela het volgende:
Wtf, waarom staat alle tekst gecentreerd.
quote:Op donderdag 11 december 2014 08:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
If there's hair on the muff she's old enough!
Guten morgen Myrquote:Op donderdag 11 december 2014 08:35 schreef Myraela het volgende:
Oh een harde refresh werkte.![]()
Goedemorgen boefjes.
Hallo boefinnetjequote:Op donderdag 11 december 2014 08:35 schreef Myraela het volgende:
Oh een harde refresh werkte.![]()
Goedemorgen boefjes.
Heb ze even opgezocht, ziet er wel lekker uitquote:Op donderdag 11 december 2014 08:51 schreef Stimorol- het volgende:
Havermoutmuffins gegeten als ontbijtmijn darmen kunnen zo aan de slag.
Valt mee, zijn hier wel diepere details gedeeldquote:
Heb ze gemaakt met kokos, gedroogde crabberries, pure chocolaquote:Op donderdag 11 december 2014 08:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heb ze even opgezocht, ziet er wel lekker uit
[..]
Valt mee, zijn hier wel diepere details gedeeld
Waarop wachten?quote:Op donderdag 11 december 2014 08:58 schreef Qwea het volgende:
Zo. Ik heb alles klaar. Nu wachten
Ik ben echt benieuwd hoe mijn schenen zich gaan houden. Ik heb volgende week de santarunZaterdag mijn pak halen
Zin in, zin in, zin in!
![]()
Ik zal en moet de fysio verslaan maar volgens mij kan ik dat op mijn buik schrijven
quote:Op donderdag 11 december 2014 08:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb ze gemaakt met kokos, gedroogde crabberries, pure chocolaHelaas net teveel chocola voor een ontbijtmuffin, maar zoveel beter dan een broodje kaas ofzo.
Totdat het 09:15 is en ik kan gaanquote:Op donderdag 11 december 2014 09:00 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Waarop wachten?
SantarunHoeveel KM was ie ook alweer? Die fysio liep jou er nou ook al uit toch?
Deze niet berekend, ik kom vaak uit op 125 kcal gemiddeld. Ik eet er dan twee op en zit dan volquote:Op donderdag 11 december 2014 09:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Klinkt lekker, hoeveel kcal bevat 1 z'n ding?
O lolquote:Op donderdag 11 december 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Totdat het 09:15 is en ik kan gaan
Is maar 3km maar wil hem in 15 min lopenJa
Maaaarrrrr de wonderen zijn hoop ik de wereld niet uit
Ze sprint me eruit, maar ik kan haar gewoon bijhouden op 13km/u. Dus als mijn schenen niet gaan janken, dan moet ik haar er gewoon uitlopen
Dat valt nog best meequote:Op donderdag 11 december 2014 09:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Deze niet berekend, ik kom vaak uit op 125 kcal gemiddeld. Ik eet er dan twee op en zit dan vol
Goed lijstjequote:Op donderdag 11 december 2014 09:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou ik heb ook mijn hele voedselvoorraad voorbereid en meegenomen![]()
O: overnight oats met wat speltvlokken, lijnzaad, bosvruchten en kaneel, aangemaakt met yoghurt en melk
T: babybel, appel
L: spinazie-ravioli met tomatensaus (ongeveer een halve portie)
T: banaan, mandarijn, liga evergreen
L2: 4 boterhammen, met brie en achterham
S: 2 uur atletiektraining, 700 ml limonade erbij
T: 500 ml kwark met honing
+- 2200 kcal maar op minder kom ik de dag zoals vandaag echt niet door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |