Wat weer iets heel anders is als "de griepprik werkt niet"quote:Op woensdag 10 december 2014 12:39 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het is zeker twijfelachtig of de personen zijn overleden door de griepprik.
Koffie verbieden? Ik hoop het niet, ik drink het nogal eens![]()
Maar het CDC geeft in ieder geval zelf aan dat de betreffende griepprik niet werkt.

Dat is niet zo mooi, ik heb wel het een en ander gelezen over de griepprik en vaccins,quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
N vriendin die werkt zorghulp met wat oudere mensen zegt dat ze hoort heel veel klachten van haar clienten over de griep prik.

Duh, mag toch hopen dat dit geen serieuze reactie was?quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:47 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die overlijden die zijn wel gewoon naar de dokter zijn gegaan.

Jep.. er komen ook heel veel klachten binnen over electro smog en dergelijke. Dat maakt het nog niet zinnig, waar of wat dan ook. Mensen zijn nu eenmaal geprimed om in een directe oorzaak-gevolg redenatie te vervallen. Dat maakt het nog niet terecht.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
N vriendin die werkt zorghulp met wat oudere mensen zegt dat ze hoort heel veel klachten van haar clienten over de griep prik.

En over die verdomde kinderen, de katten van de buren, de blaadjes van de boom...quote:Op woensdag 10 december 2014 13:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Jep.. er komen ook heel veel klachten binnen over electro smog en dergelijke. Dat maakt het nog niet zinnig, waar of wat dan ook. Mensen zijn nu eenmaal geprimed om in een directe oorzaak-gevolg redenatie te vervallen. Dat maakt het nog niet terecht.
Mooi voorbeeld uit persoonlijke sfeer; iemand die klaagt over hoofdpijn wat zou komen van 2 nieuwe routers die recentelijk geplaatst waren. Bleek alleen dat die dingen nog niet aangesloten waren... tsja...........

Vooral dit .quote:Op woensdag 10 december 2014 13:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Jep.. er komen ook heel veel klachten binnen over electro smog en dergelijke. Dat maakt het nog niet zinnig, waar of wat dan ook. Mensen zijn nu eenmaal geprimed om in een directe oorzaak-gevolg redenatie te vervallen. Dat maakt het nog niet terecht.
Mooi voorbeeld uit persoonlijke sfeer; iemand die klaagt over hoofdpijn wat zou komen van 2 nieuwe routers die recentelijk geplaatst waren. Bleek alleen dat die dingen nog niet aangesloten waren... tsja...........

Het nocebo-effect is net zo sterk als het placebo-effect.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:57 schreef nikao het volgende:
[..]

Nee,daarom heb ik een van de stomme gele dingens bijgezet.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:54 schreef nikao het volgende:
[..]
Duh, mag toch hopen dat dit geen serieuze reactie was?
Dat is in lijn met hoe (inheemse) stammen in afrika naar ziekenhuizen kijken; dat is de plek waar mensen dood gaan.....

het is sowieso dodelijk voor babies.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer mensen binnen 48 uur van het drinken van een kop koffie overleden. Dat ook maar verbieden dan?

Dan is het wel frappant dat je een vaccin tegen allergie kan krijgenquote:Op woensdag 10 december 2014 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is sowieso dodelijk voor babies.
en daarnaast allergie is een gevolg van vaccins.![]()

Want er gaan tegenwoordig ook echt zo veel babies doodquote:Op woensdag 10 december 2014 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is sowieso dodelijk voor babies.
en daarnaast allergie is een gevolg van vaccins.![]()

daar zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal, dit is een medicijn wat hepatitis C volledig laat verdwijnen, de patient heeft na behandeling gewoon geen hep C meer. Andere therapieën zijn gewoon niet effectief en meetal maar symptoom behandeling en over patienten moeten jarenlang medicijnen nemen en gaan uiteindelijk toch dood aan de complicaties... de kosten daarvoor zijn een veelvoud voor het systeem alleen dat wordt uitgesmeerd over 25 jaarquote:Op donderdag 11 december 2014 08:48 schreef Ceased2Be het volgende:
Mooi stuk in de 'MSM' vandaag over de macht van Big Pharma
Een nieuw medicijn tegen hepatitis C, waar alleen al in Nederland tienduizenden patiënten gebaat bij zijn, wordt maar aan een enkeling voorgeschreven. De astronomisch geprijsde pil trekt anders een te grote wissel op het zorgstelsel. Onderzoek van gastcorrespondent Lucien Hordijk toont de machteloosheid van beleidsmakers en de grote invloed van de farmaceutische industrie.
Hoe een levensreddend medicijn een onbetaalbaar luxeproduct werd
https://decorrespondent.n(...)/7119860220-8ea7fd40

Dit is meer een probleem van een falend zorgstelsel dan BP.quote:Op donderdag 11 december 2014 08:48 schreef Ceased2Be het volgende:
Een nieuw medicijn tegen hepatitis C, waar alleen al in Nederland tienduizenden patiënten gebaat bij zijn, wordt maar aan een enkeling voorgeschreven. De astronomisch geprijsde pil trekt anders een te grote wissel op het zorgstelsel. Onderzoek van gastcorrespondent Lucien Hordijk toont de machteloosheid van beleidsmakers en de grote invloed van de farmaceutische industrie.

Dat is natuurlijk vaak het geval; lange-termijn oplossingen zijn vaak het laatste type oplossing waar men aan denkt in het bedrijfslevenquote:Op donderdag 11 december 2014 08:59 schreef Re het volgende:
[..]
daar zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal, dit is een medicijn wat hepatitis C volledig laat verdwijnen, de patient heeft na behandeling gewoon geen hep C meer. Andere therapieën zijn gewoon niet effectief en meetal maar symptoom behandeling en over patienten moeten jarenlang medicijnen nemen en gaan uiteindelijk toch dood aan de complicaties... de kosten daarvoor zijn een veelvoud voor het systeem alleen dat wordt uitgesmeerd over 25 jaar
Van mij hoeven ze zeker niet non-profit te zijn, maar als ik dan dit lees:quote:Op donderdag 11 december 2014 09:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit is meer een probleem van een falend zorgstelsel dan BP.
Sommige medicijnen zijn duurder om te maken dan andere. Of dat hier het geval is dat weet ik niet, maar waarom zou een farmaceutisch bedrijf non-profit moeten zijn? (En zelfs dan kunnen de prijzen van sommige medicijnen "astronomisch" worden).

De inschatting kan natuurlijk ook fout zijn geweest.quote:Op donderdag 11 december 2014 09:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk vaak het geval; lange-termijn oplossingen zijn vaak het laatste type oplossing waar men aan denkt in het bedrijfsleven
[..]
Van mij hoeven ze zeker niet non-profit te zijn, maar als ik dan dit lees:
"Pikant hierbij is dat Pharmasset enkele weken voor de overname bij de Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission nog kenbaar maakte dat het de prijs van Sovaldi, toen heette het nog PSI-7977, in de VS op 36.000 dollar per behandeling inschatte, minder dan de helft van de huidige prijs. De prijs voor Europa zou op 67 procent van dat bedrag uitkomen, omgerekend zo’n 19.500 euro per 12 weken."
Vraag ik me toch af of de prijs niet een *beetje* aan de hoge kant is komen te zitten...
Lijkt mij dat je met iets minder winstmarge meer mensen zou kunnen helpen die, potentiëel, weer meer van jouw producten zouden kunnen kopen in de toekomst.

het is een stuk genuanceerder dan het lijkt. Ik werk aan een project dat kijkt naar "treatment failure" bij patienten die dit nieuwe medicijn krijgen. En hoewel het voor de meeste mensen absoluut fantastisch werkt zijn er patienten waar het niet werkt, en dat is leuk voor mijquote:Op donderdag 11 december 2014 08:48 schreef Ceased2Be het volgende:

Dat klopt, maar dat staat ook in het stuk:quote:Op donderdag 11 december 2014 10:29 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik snap dat de kosten per behandeling erg hoog lijken, maar op de lange termijn (minder ziekenhuis bezoek, minder transplantaties, minder leverkanker etc etc.) zijn de kosten lager. Maar ja, dat klinkt niet zo leuk als BP even makkelijk afzeiken.

Tja, is ook niet helemaal netjes, ze zouden beter kunnen kijken naar wat ze een fatsoenlijke winst zou kunnen opleveren, niet wat uiteindelijk de besparing voor de maatschappij zou zijn. Hoewel het voor beide opties een erg moelijke rekensom is.quote:Op donderdag 11 december 2014 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat staat ook in het stuk:
Volgens Teresa Alves, senior beleidsadviseur van het Franse geneesmiddelenblad La Revue Prescrire, is de prijs namelijk een weerspiegeling van de kosten waar de maatschappij voor opdraait als patiënten het medicijn niet krijgen, in plaats van de gemaakte kosten om het middel te produceren.
‘Gilead wijst naar de te verwachten besparingen die de implementatie van het middel op lange termijn opleveren. Na het behandelen met Sovaldi zou er veel minder uitgegeven hoeven te worden aan andere medicijnen, ziekenhuisopnamen en levertransplantaties,’ aldus Alves op een conferentie in het Europees Parlement over de toegang tot geneesmiddelen.
Gilead bevestigt in een schriftelijke reactie deze argumentatie. Niettemin lijkt ook bij Gilead het besef te leven dat de prijs wel erg hoog is. 'Ons financieringssysteem in de zorg is niet voldoende toegerust op het doen van eenmalige investeringen vandaag ten behoeve van maatschappelijke winsten morgen.'
-edit-
mocht het artikel niet leesbaar zijn voor sommigen wil ik het wel even copy/pasten hier

yup, huisartsen schrijven dan ook voornamelijk de werkzame stof op het recept, niet het merkquote:Op donderdag 11 december 2014 11:26 schreef Fogel het volgende:
Is het in Nederland ook zo dat apotheken de goedkoopste (en meestal dus generieke) versie van een medicijn mee moeten geven?

Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de generieke medicijnen ook voor een (te) hoge prijs weggaan. Je moet maar iets lager te gaan dan het origineel en succes verzekerd. Of is dat te kort door de bocht?quote:Op donderdag 11 december 2014 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
yup, huisartsen schrijven dan ook voornamelijk de werkzame stof op het recept, niet het merk

zodra een medicijn zijn patent verliest kan iedereen het maken, en aangezien vele generieke farmaceuten dat zullen doen wordt alleen de goedkoopste generieke versie vergoed ... dus dat heeft wel geleid tot flinke verlaging van de generieke markt alhierquote:Op donderdag 11 december 2014 11:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de generieke medicijnen ook voor een (te) hoge prijs weggaan. Je moet maar iets lager te gaan dan het origineel en succes verzekerd. Of is dat te kort door de bocht?
* Fogel heeft er overigens totaal geen moeite mee dat mensen geld verdienen.

Dus marktwerking werkt welquote:Op donderdag 11 december 2014 13:10 schreef Re het volgende:
[..]
zodra een medicijn zijn patent verliest kan iedereen het maken, en aangezien vele generieke farmaceuten dat zullen doen wordt alleen de goedkoopste generieke versie vergoed ... dus dat heeft wel geleid tot flinke verlaging van de generieke markt alhier

Nou...quote:Op woensdag 10 december 2014 13:54 schreef nikao het volgende:
[..]
Duh, mag toch hopen dat dit geen serieuze reactie was?
Dat is in lijn met hoe (inheemse) stammen in afrika naar ziekenhuizen kijken; dat is de plek waar mensen dood gaan.....
http://www.forbes.com/sit(...)deaths-in-hospitals/quote:In 1999, Americans learned that 98,000 people were dying every year from preventable errors in hospitals. That came from a widely touted analysis by the Institute of Medicine (IOM) called To Err Is Human. This was the “Silent Spring” of the health care world, grabbing headlines for revealing a serious and deadly problem that required policy and action.
As it turns out, those were the good old days.
According to a new study just out from the prestigious Journal of Patient Safety, four times as many people die from preventable medical errors than we thought, as many as 440,000 a year.
Back in the old days, the IOM experts had very little concrete information to use in estimating the extent of killer errors in hospitals. But with innovations in research techniques led by Dr. David Classen, the Institute for Healthcare Improvement and others, we now have more tools to tell us where the bodies are buried.
With these latest revelations, medical errors now claim the spot as the third leading cause of death in the United States, dwarfing auto accidents, diabetes and everything else besides Cancer and heart disease. Harvard’s Dr. Lucian Leape, the father of the patient safety movement and one of the experts behind the original IOM report, says the numbers in this new study should supplant the IOM estimates from 1999. That means hospitals are killing off the equivalent of the entire population of Atlanta one year, Miami the next, then moving to Oakland, and on and on.
These people are not dying from the illnesses that caused them to seek hospital care in the first place. They are dying from mishaps that hospitals could have prevented. What do these errors look like? The sponge left inside the surgical patient, prompting weeks of mysterious, agonizing abdominal pain before the infection overcomes bodily functions. The medication injected into a baby’s IV at a dose calculated for a 200 pound man. The excruciating infection from contaminated equipment used at the bedside. Sadly, over a thousand people a day are dying from these kinds of mistakes.
If you aren’t alarmed enough that our country is burying a population the size of Oakland every year, try this: you are paying for it. Hospitals shift the extra cost of errors onto the patient, the taxpayer and/or the business that buys health benefits for the infected patient. My nonprofit, which provides a calculator of the hidden surcharge Americans pay for hospital errors, finds most companies are paying millions or even billions of extra dollars for the cost of harming their employees.
And our estimates are likely conservative. A study a few months ago in the Journal of the American Medical Association found that employers paid $39,000 extra every time an employee suffered a surgical site infection. That’s enough money to create a good job. Instead, it’s rewarding a hospital for creating an infection.

en dus?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nou...
[..]
http://www.forbes.com/sit(...)deaths-in-hospitals/

http://www.nightingale-co(...)pathic-hospital.htmlquote:NHS Lanarkshire should cease new referrals of Lanarkshire residents to the CIC as of 31 March 2015 on the basis of the lack of clinical effectiveness evidence for homoeopathy, and other health interventions noted in this paper, delivered by the CIC.

Gek he dat er mensen dood gaan op een plek waar zieke, oude en gewonde mensen naar toe gaanquote:Op donderdag 11 december 2014 20:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die inheemse stammen hebben niet geheel ongelijk...

gek dat vermijdbare medische fouten doodsoorzaak nr 3 zijn, en dat zulke medische fouten een bron van inkomsten vormen voor ziekenhuizen? Ja, dat vind ik gek...quote:Op donderdag 11 december 2014 20:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Gek he dat er mensen dood gaan op een plek waar zieke, oude en gewonde mensen naar toe gaan

Doodsoorzaak #3? Laad me raden; dat is inclusief fouten met medicatie; oftwel, mensen die medicatie NIET nemen bijv.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:12 schreef meth1745 het volgende:
[..]
gek dat vermijdbare medische fouten doodsoorzaak nr 3 zijn, en dat zulke medische fouten een bron van inkomsten vormen voor ziekenhuizen? Ja, dat vind ik gek...

medische fouten= fouten gemaakt door medisch personeel.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:14 schreef nikao het volgende:
[..]
Doodsoorzaak #3? Laad me raden; dat is inclusief fouten met medicatie; oftwel, mensen die medicatie NIET nemen bijv.
Anyhow.. vind je het gek dat er mensen fouten maken? Dat vind ik erg naief.
Is het kwalijk en moet het beter? Sure. Is het een reden om niet meer naar het ziekenhuis te gaan? Lijkt me niet.

Eigenlijk idioot dat er daar uberhaupt homeopathische ziekenhuizen zijn.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:57 schreef nikao het volgende:
Finally some good news from England;
NHS Lanarkshire to end referrals to Glasgow Homeopathic Hospital
[..]
http://www.nightingale-co(...)pathic-hospital.html

Ah sorry, nu zie ik het inderdaad. Dat is bizar kwalijk. Artikel heeft het ook over het feit dat mensen aan andere zaken doodgaan dan waarvoor ze het ziekenhuis binnen kwamen, dat zie ik echter in de study helemaal niet terug komen. Verder zie ik ook wel erg kleine samples (700 mensen) in die studies.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
medische fouten= fouten gemaakt door medisch personeel.

Tja, ik moet hier aan denkenquote:Op donderdag 11 december 2014 20:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Eigenlijk idioot dat er daar uberhaupt homeopathische ziekenhuizen zijn.

Begrijp daar ook echt niks van.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Eigenlijk idioot dat er daar uberhaupt homeopathische ziekenhuizen zijn.

Aannemende dat je serieus bent; het kan toch niet anders dan dat je enorme tandplak hebt? Vind je het zelf ook niet erg onfris? Niemand ruikt lekker 's morgens als men uit bed komt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:00 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar,
Ik poets nooit mijn tanden. Heb tot nu toe ook nog nooit problemen met mijn tanden gehad. Ze zijn altijd in goede staat. Iedereen zegt daarop dat ik gewoon geluk heb met mijn tanden. Als ik mijn tanden wel zou poetsen en ik nooit problemen zou hebben zou je kunnen zeggen dat ik geluk heb. Maar het is wel erg toevallig dat ik ze NIET poets en GEEN problemen heb.
Ik geloof geen ene ruk van zogenaamde 'mondhygiëne'.
En ja iedereen zegt meteen van ew gadverdamme. Maar als ik last heb van slechte adem dan neem ik wel een kauwgompje. Mijn gebit ziet er ook niet vies uit, zoals gele tanden o.i.d.
Als iemand die altijd zijn tanden poets er mee stopt, dan geloof ik best dat zijn gebit naar de klote gaat. Hij moet immers poetsen om ze schoon te houden. Maar mijn gebit heeft daar gewoon natuurlijke bacteriën voor die het schoonhoud.
Ik vraag mij af wat andere hier van denken? Volgens mij is mondhygiene industrie echt één grote scam.

Maar komt dat niet omdat je in een vicieuze cirkel zit met poetsen/flossen ect?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik geloof niet dat mondhygiëne een grote scam, is.
Wel geloof ik zo dat de een andere mondflora heeft dan de ander, waardoor lang niet iedereen dezelfde 'aanleg' heeft voor gebitsproblemen bij minder onderhoud.
Ik weet wel dat als ik lang mijn tanden niet poets, dat vragen om problemen is.
Maar hier geldt: één zwaluw maakt nog geen zomer, m.a.w. omdat jij toekan zonder poetsen, wil dat niet zeggen dat de sector een scam is.

Nee ik heb niet veel tandplak. Tandarts zegt ook dat ik altijd goed poets.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aannemende dat je serieus bent; het kan toch niet anders dan dat je enorme tandplak hebt? Vind je het zelf ook niet erg onfris. Niemand ruikt lekker 's morgens als men uit bed komt.

Wat zegt je naaste omgeving er van?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:21 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Nee ik heb niet veel tandplak. Tandarts zegt ook dat ik altijd goed poets.
Wat natuurlijk enige motivatie om te poetsen o.i.d de grond in boort.
En mijn adem ruikt echt niet heel veel slechter dan dat van iemand anders.

Ja ze vinden het absurd. Maar ik ben wel de enige die nog nooit een gaatje of wat dan ook heb gehad. Ze zeggen dan dat ik geluk heb. Maar wat ik al zei; als ik wel poets en geen problemen heb, dan is het geluk. Maar als ik niet poets en geen problemen heb..quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat zegt je naaste omgeving er van?

Er was hier een paar jaar geleden nog een user die nooit poetste. Even nadenken of ik zijn naam nog weet. Maar die ging het meer om de fluoride dan om een scam.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:29 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ja ze vinden het absurd. Maar ik ben wel de enige die nog nooit een gaatje of wat dan ook heb gehad. Ze zeggen dan dat ik geluk heb. Maar wat ik al zei; als ik wel poets en geen problemen heb, dan is het geluk. Maar als ik niet poets en geen problemen heb..
Ik vind het erg opmerkelijk.
Mijn gebit ziet er gewoon goed uit. Niet stralend wit natuurlijk. Maar gewoon normaal.
Ze hebben ook een vorm van jaloezie waardoor ze nog al fel en afstandig reageren.
Daarom hou ik het lekker voor me. Het valt alleen op als ik ergens overnacht of iets dergelijks, en niet poets of flos.
Dan komt het wel aan bot. Maar anders zouden ze het niet weten.

Nee. En ik heb het wel eens gevraagd om er zeker van te zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er was hier een paar jaar geleden nog een user die nooit poetste. Even nadenken of ik zijn naam nog weet. Maar die ging het meer om de fluoride dan om een scam.
Maar je adem zeggen anderen nooit wat van?

Poepen is ook natuurlijk en je reinigt je daarna ook. Ik vind het alleen al voor mijn omgeving prettig om een frisse adem te hebben en mijn gebit goed te laten verzorgen maar goed, jij ziet de noodzaak blijkbaar niet. Is jouw keuze. Maar dat maakt toch niet meteen het hele gebitsverzorging-hoofdstuk een scam? Dat begrijp ik niet goed.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:20 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Nee. En ik heb het wel eens gevraagd om er zeker van te zijn.
En mocht ik slechte adem hebben doordat ik iets heb gegeten (zoals vis, knoflook ect) dan kan ik altijd aan de kauwgom.
En al zou het wel zo zijn. Het is 'natuurlijk' toch? Je poets je tanden toch niet alleen maar voor een goede adem. Het gaat er om dat je zonder enige vorm van mondzorg kennelijk geen enkel probleem ervaart aan je gebit.
Slechte adem door, 'slechte' mondzorg, is volgens mij alleen het geval als je ook echt daadwerkelijk problemen ervaart aan je gebit.
Wat dus het geval is voor mensen die altijd poetsen, en dan ineens stoppen.

Ik vind het niet echt een goede vergelijking. Zeker omdat ik aangeef dat mijn gebit 'gewoon' is. Terwijl je toch echt je reet moet vegen wil je er niet als een zwever bij lopen. Iets wat dus kennelijk niet nodig is met een gebit. Tenzij je het over je anus bleken hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Poepen is ook natuurlijk en je reinigt je daarna ook. Ik vind het alleen al voor mijn omgeving prettig om een frisse adem te hebben en mijn gebit goed te laten verzorgen maar goed, jij ziet de noodzaak blijkbaar niet. Is jouw keuze. Maar dat maakt toch niet meteen het hele gebitsverzorging-hoofdstuk een scam? Dat begrijp ik niet goed.
Oh en de user die ook niet poetste was Tinoz. Maar ik geloof dat hij op een gegeven moment wél is gaan poetsen.

We kunnen het er over eens zijn dat we het niet eens zijnquote:Op vrijdag 12 december 2014 19:23 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt een goede vergelijking. Zeker omdat ik aangeef dat mijn gebit 'gewoon' is. Terwijl je toch echt je reet moet vegen wil je er niet als een zwever bij lopen. Iets wat dus kennelijk niet nodig is met een gebit. Tenzij je het over je anus bleken hebt.
En ik zei al dat mijn gebit niet vies is. Ik zie zeker de noodzaak ervan in dat mijn omgeving geen last van mij heeft. En dat hebben ze gelukkig niet.
En de 'scam' is dat het een vicieuze cirkel is waar ze je denk ik, bewust in laten komen.

kquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We kunnen het er over eens zijn dat we het niet eens zijn. Je kunt mij niet wijsmaken dat je niet enorm uit je mond ruikt als je nooit je tanden poetst. Gelukkig heb je een sterk gebit dat blijkbaar zonder poetsen en verzorging kan, dat is mazzel idd.

Sterker nog, zag van de week de berichten voorbij komen dat het zo slecht gaat met de gebitten van kinderen in een staat in de VS waar ze juist gestopt zijn met het toevoegen van fluoride aan het drinkwater...quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Prima dat je gebit zonder verzorging tot kan.
Het is niet vaak voorkomend denk ik, heb er zelf iig nog nooit eerder van gehoord, maar wees er gezegend mee.
Maar daarmee het hele concept mondhygiëne een 'scam' te noemen, slaat natuurlijk nergens op.
Dat is zoiets als zeggen dat paracetamol niks doet omdat je zelf nooit hoofdpijn hebt.
Wel is er natuurlijk een glijdende schaal tussen kwaliteit en prijs van mondverzorgingsproducten.
Goedkope tandpasta is lang niet altijd slechter dan de duurste mondschrobsubstantie, dat is veel marketing.

Oei, dat is een heeeel heikel onderwerp hierquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef nikao het volgende:
[..]
Sterker nog, zag van de week de berichten voorbij komen dat het zo slecht gaat met de gebitten van kinderen in een staat in de VS waar ze juist gestopt zijn met het toevoegen van fluoride aan het drinkwater...

I know, daarom poste ik het ookquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oei, dat is een heeeel heikel onderwerp hier

En uiteraard meteen reclame over slechte adem en het voorkomen en behandelen er van.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef nikao het volgende:
[..]
I know, daarom poste ik het ook
Vooruit, uiteraard wel met onderbouwing![]()
http://www.cbc.ca/news/ca(...)ntist-says-1.2864413

Lol.. het is wachten tot de dag dat google dan ook snapt dat jij die reclame niet hoeft te zien maar juist RhytmicalRemedyquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En uiteraard meteen reclame over slechte adem en het voorkomen en behandelen er van.
Meneer google is attent

Ja, die dag gaat komen. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:20 schreef nikao het volgende:
[..]
Lol.. het is wachten tot de dag dat google dan ook snapt dat jij die reclame niet hoeft te zien maar juist RhytmicalRemedy

.. uiteraard wordt dood-door-vaccin niet opgenomenquote:Op vrijdag 12 december 2014 10:54 schreef Lavenderr het volgende:
Het automatisch coderen van doodsoorzaken
Met ingang van het statistiekjaar 2013 gebruikt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) IRIS, een softwarepakket voor het coderen en/of selecteren van de onderliggende doodsoorzaak, bij de productie van de doodsoorzakenstatistiek. Automatische codering brengt een betere internationale vergelijkbaarheid en reproduceerbaarheid van de gegevens met zich mee. Het veroorzaakt echter ook verschuivingen in doodsoorzaken. Deze zijn het gevolg van een combinatie van epidemiologische ontwikkelingen enerzijds en de introductie van de nieuwe methode anderzijds. In dit stuk wordt geprobeerd de epidemiologische factoren te onderscheiden van de introductie van het automatisch coderen om zo het gevolg van de nieuwe werkwijze op de doodsoorzakenstatistiek zichtbaar te maken.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)oorzaken-art-pdf.htm
Goede zaak?

quatschquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef nikao het volgende:
[..]
Sterker nog, zag van de week de berichten voorbij komen dat het zo slecht gaat met de gebitten van kinderen in een staat in de VS waar ze juist gestopt zijn met het toevoegen van fluoride aan het drinkwater...

lijkt me inderdaad heel logisch.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. uiteraard wordt dood-door-vaccin niet opgenomen

.. nee de dag gaat komen dat als je je niet conformeert aan door de staat op gelegde chemische rotzooi dat je zonder pardon wordt afgemaakt. Het gedrag van triggerhappy agenten in de States is een indicatie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, die dag gaat komen. Daar ben ik van overtuigd.

Je kent de term "suicide by cop"?quote:Op zaterdag 13 december 2014 00:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. nee de dag gaat komen dat als je je niet conformeert aan door de staat op gelegde chemische rotzooi dat je zonder pardon wordt afgemaakt. Het gedrag van triggerhappy agenten in de States is een indicatie.
>> equilibrium

Tuurlijk niet. Dat is een ander perspectief (en nog genuanceerd ook) die niet 1..2..3 voor de hand ligt, daar moet Biekje niets van hebben.quote:

Goh, dat die domme zwarten dat niet begrijpen, dat al die doden slechts zelfmoorden betreffen...quote:

Ik heb alleen al verschillende keren aangegeven dat ik niet uit mijn mond meur.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:20 schreef nikao het volgende:
[..]
Lol.. het is wachten tot de dag dat google dan ook snapt dat jij die reclame niet hoeft te zien maar juist RhytmicalRemedy

Of je trekt even alles uit het verband.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Goh, dat die domme zwarten dat niet begrijpen, dat al die doden slechts zelfmoorden betreffen...

... ja.quote:

... dat is natuurlijk wel de mooiste manier om zonder verantwoording te kunnen ruimen. En de blanke bevolking vervolgens laten denken dat de rotneger stoute dingen deed en dat dit het beste was.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Goh, dat die domme zwarten dat niet begrijpen, dat al die doden slechts zelfmoorden betreffen...

quote:Op zaterdag 13 december 2014 00:09 schreef nikao het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat is een ander perspectief (en nog genuanceerd ook) die niet 1..2..3 voor de hand ligt, daar moet Biekje niets van hebben.

Ja sorry was flauwe grap (te makkelijke inkopperquote:Op zaterdag 13 december 2014 10:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ik heb alleen al verschillende keren aangegeven dat ik niet uit mijn mond meur.

Dank je dat je even weer heel duidelijk maakt dat we hier in BNW zitten, het forum waar nuance ver te zoeken isquote:Op zaterdag 13 december 2014 05:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]

Big Police.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:00 schreef Re het volgende:
is BP ook al verantwoordelijk voor het amerikaanse politieapparaat

In dit soort gevallen pleegt Lambiekje niet te reageren.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:03 schreef Re het volgende:
maar wat vindt Lambiekje van de nieuwe Hep C medicijnen die blijkbaar precies dat doen wat BP blijkbaar niet hoort te doen... genezen ipv symptoombestrijding?

Och, dan valt Biekje wel over de kosten hiervan en is er een groot complot om rijk te worden door ons ziek te houden... ohw wacht, dat laatste klopt dus inderdaad hier duidelijk niet...quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:03 schreef Re het volgende:
maar wat vindt Lambiekje van de nieuwe Hep C medicijnen die blijkbaar precies dat doen wat BP blijkbaar niet hoort te doen... genezen ipv symptoombestrijding?

Reageert Lambiekje ooit inhoudelijk dan?quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In dit soort gevallen pleegt Lambiekje niet te reageren.

Eerlijk is eerlijk, ja, soms wel.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reageert Lambiekje ooit inhoudelijk dan?

Met de nadruk op soms. Wat in dit geval synoniem is aan sporadisch. Wat overeenkomt met: de kans dat ik in een vliegtuigongeluk om het leven kom, omdat de piloten de stewardessen anaal nemen en niet opletten, is groter dan dat Biekje inhoudelijk reageert.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ja, soms wel.

Context?quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:03 schreef Re het volgende:

Dat is zeker goed nieuws. Als het nu eens de standaard zou kunnen worden dat medicatie zou worden ontwikkeld door partijen die dat niet doen vanuit winstoogmerk...quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
Om in de stijl van de TT te blijven: verdomd goed nagemaakt![]()
'Medicijn tegen ziekte van Pompe goedkoop nagemaakt'
Wetenschappers van de Universiteit Utrecht zijn erin geslaagd het medicijn tegen de ziekte van Pompe na te maken. Het is nog maar een kleine hoeveelheid en moet nog meer worden getest, maar de schatting is dat het binnen twee jaar klaar is voor patiënten. Daarover bericht het onderzoeksprogramma Argos vandaag.
Het medicijn tegen de spierziekte, Myozyme van fabrikant Genzyme, is erg duur: het kost zo'n 400.000 tot 700.000 per patiënt per jaar. Het middel waar ze in Utrecht aan werken, is voor 4000 euro te maken. Dat schat professor Huub Schellekens, initiator van het onderzoek.
Fabrikant Genzyme wacht af, meldt Argos in de uitzending. De investeringen om het medicijn te maken bedragen 1,3 miljard euro, liet een woordvoerder van het concern weten. Winst wordt er niet op gemaakt. Maar als de universiteit erin slaagt het middel 'op eenzelfde schaal met een vergelijkbare kwaliteit en effectiviteit continu' te produceren 'is dat uiteraard een grote prestatie'. En: 'Wanneer dat dan ook nog eens gepaard zou gaan met lagere kosten, zou dat een ongelooflijke mijlpaal betekenen in biotechnologische productie.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-nagemaakt~a3810669/
Fantastisch nieuws

Wie gaat dat allemaal betalen dan?quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:31 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dat is zeker goed nieuws. Als het nu eens de standaard zou kunnen worden dat medicatie zou worden ontwikkeld door partijen die dat niet doen vanuit winstoogmerk...

Winst, bah, stel je voor, geld voor onderzoek, banen, de pensioenfondsen die in de aandelen investeren, economische groei, welvarende economie, groei, belastinginkomsten, gatver, nee, dat moet je niet willen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:31 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dat is zeker goed nieuws. Als het nu eens de standaard zou kunnen worden dat medicatie zou worden ontwikkeld door partijen die dat niet doen vanuit winstoogmerk...

400-700k per patient per jaar is wel een beetje aan de hoge kantquote:Op zaterdag 13 december 2014 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Winst, bah, stel je voor, geld voor onderzoek, banen, de pensioenfondsen die in de aandelen investeren, economische groei, welvarende economie, groei, belastinginkomsten, gatver, nee, dat moet je niet willen.

Ik denk inderdaad dat het zeker niet verkeerd is de vrije marktwerking voor een groot gedeelte uit de zorg te halen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Winst, bah, stel je voor, geld voor onderzoek, banen, de pensioenfondsen die in de aandelen investeren, economische groei, welvarende economie, groei, belastinginkomsten, gatver, nee, dat moet je niet willen.

En wie ga je dat toevertrouwen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:44 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het zeker niet verkeerd is de vrije marktwerking voor een groot gedeelte uit de zorg te halen.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar de overheid(?)quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wie ga je dat toevertrouwen?

Oh ik ben het in die zin ook wel met je eensquote:Op zaterdag 13 december 2014 19:47 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de overheid(?)
Ik steun de SP wel wat dit betreft (http://www.powned.tv/nieu(...)ng_in_de_zorg_a.html)
De situatie die nu bestaat waarin de consument verplicht wordt om een (private) Nederlandse zorgverzekering af te sluiten om gebruik te maken van commerciële Nederlandse zorgaanbieders is er geen die we zouden moeten willen.

Daar hedde gij vast wel een bronneke voor.quote:

Er staat infowars onder dus je kan er vanuit gaan dat het verzonnen cijfers zijn.quote:Op zondag 14 december 2014 14:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar hedde gij vast wel een bronneke voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |