Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 4 december 2014 19:45 schreef Djeez het volgende:
Ik ben niet katholiek, dus zou het niet aan een priester kunnen vragen.
Pastoor, priester, weet ik veel hoe die kinderverkrachters allemaal heten.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:28 schreef fluffy2 het volgende:
Sinds wanneer moet perse een pastoor dit doen?
Doe eens niet zo vies oordelend meneertje.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:45 schreef Djeez het volgende:
Een huis waar een fatsoenlijk mens niet in zou durven wonen.
Ze zou best goed kunnen zijn, maar haar naam staat me een beetje tegenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
http://www.liseschimmel.nl/index.php?id=22&language=NL
De katholiek kerk doet het ook niet zomaar, las ik. Er wordt eerst gekeken of het tussen je oren goed zit. 9 van de 10 mensen die zeggen dat ze bezeten zijn, of het huis, zijn psychisch niet in orde.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Gun meneer pastoor ook eens een verzetje. Denk je soms dat het leuk is om pastoor te zijn? Uitdrijvingen zijn niet aan de orde van de dag meer voor zulk volk anno 2014.
Ik denk dattie gretig op je vraag in zal gaan ondanks het feit dat je geen katholiek bent
Bij iemand van de kerk heb je grote kans dat ie geen verstand er van heeft en ook meer kijkt of het wel in het geloof past. Daar heb je volstrekt niets aan. En een onderzoek tussen de oren is al helemaal lachwekkend.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:07 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
De katholiek kerk doet het ook niet zomaar, las ik. Er wordt eerst gekeken of het tussen je oren goed zit. 9 van de 10 mensen die zeggen dat ze bezeten zijn, of het huis, zijn psychisch niet in orde.
Dat is jouw mening. Ik zou het eerder omschrijven als: 'zijn psychisch anders ontwikkeld en pikken andere dingen op.'quote:9 van de 10 mensen die zeggen dat ze bezeten zijn, of het huis, zijn psychisch niet in orde.
Weet je dat zeker? Ik zeg ook niet dat iedereen niet goed in zijn hoofd is. Maar deze feit staat er wel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij iemand van de kerk heb je grote kans dat ie geen verstand er van heeft en ook meer kijkt of het wel in het geloof past. Daar heb je volstrekt niets aan. En een onderzoek tussen de oren is al helemaal lachwekkend.
[..]
Dat is jouw mening. Ik zou het eerder omschrijven als: 'zijn psychisch anders ontwikkeld en pikken andere dingen op.'
Maar van 'niet in orde zijn' is m.i. geen sprake. Vergelijk het met een talenknobbel: de één pikt het moeiteloos op, de ander worstelt er mee maar is weer snel thuis in techniek. Dan is het ook ongepast om te zeggen dat er één van de twee psychisch niet in orde is.
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen. Jij bedoelt volgens mij iets van duiveluitdrijvingen of zo. Daar heb ik totaal geen verstand van en weet er ook niets van.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:22 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik zeg ook niet dat iedereen niet goed in zijn hoofd is. Maar deze feit staat er wel.
De kerk doet het niet zo maar. Dan blijven ze de hele dag bezig, alleen al met geesten uitdrijven. Het zijn ook niet de eerste de beste priesters die het doen, he? Deze gasten zijn erg goed opgeleid. Als je een beetje onderzoek doet naar excorsimse door de katholieke kerk, dan kom je er achter dat het niet zo maar een vak is. Het psychologische/geestelijke aspect komt ook naar voren, zoals vaak in de kerk.
Ok, in het verleden zijn er fouten gemaakt. Maar daardoor hebben ze wel van geleerd.
Denk het ookquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen. Jij bedoelt volgens mij iets van duiveluitdrijvingen of zo. Daar heb ik totaal geen verstand van en weet er ook niets van.
Ik bedoelde het zien/ervaren van entiteiten, geesten en zo. Ik twijfel er niet aan dat veel mensen die kunnen waarnemen.
Oh, helemaal eens.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:34 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Denk het ook. Ik twijfel ook niet aan dat mensen en dieren het kunnen zien. Maar de vraag was of wie er geschikt is om een geest uit een huis te krijgen. Mijn mening is dat je eerder bij een medium terecht kan dan de kerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |