abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147613384
Jazeker AM! al is het alleen maar om de geruststelling!

Beterschap :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147613953
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Animalmix het volgende:
Even advies nodig: Dit is al dag vijf dat ze ziek is. Dag vier met koorts.
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
Ja. Zeker doen.
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 20:56:10 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147615367
quote:
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
Ja.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_147615373
Bij 'gewoon' niet lekker met koorts zou ik voor een peuter niet naar de ha gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_147615516
Maar 4 dagen met koorts vind ik wel wat lang. Dus als je zorgen maakt gewoon langs gaan en even laten kijken denk ik dan.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 15 december 2014 @ 21:08:59 #156
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147615991
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

¤10 zoveel maar verzendkosten weet ik niet meer. Heb toen alles in 1x besteld.
http://www.kgrolf.nl/prod(...)0-x-40-x-7-5-cm.aspx
en het is ¤10,96
Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.

quote:
Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.

Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn :{
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter? :@ :+
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 21:11:38 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147616159
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn :{
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter? :@ :+
Mijn peuter doet dat ook :Y sterker nog, zelfs m'n kleuter van bijna zes doet dat nog :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 15 december 2014 @ 21:24:12 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147616888
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mijn peuter doet dat ook :Y sterker nog, zelfs m'n kleuter van bijna zes doet dat nog :')
Aha dan is het gelukkig "normaal" :D ;)
Tsja zonder te horen of het bij anderen ook zo gaat vond ik het nogal speciaal, ik dacht ik heb als enigste zo'n kindje waar je steeds al met straf moet dreigen ;( :P
Maar afijn, dan gaan we maar moedig door :+
Rayen 2½ jaar!
pi_147616996
Ja hoor R doet dr schoenen niet uit als we thuis zijn...ik vraag 2 keer en daarna doe ik het gewoon uit :P
pi_147617261
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:24 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Aha dan is het gelukkig "normaal" :D ;)
Tsja zonder te horen of het bij anderen ook zo gaat vond ik het nogal speciaal, ik dacht ik heb als enigste zo'n kindje waar je steeds al met straf moet dreigen ;( :P
Maar afijn, dan gaan we maar moedig door :+
Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 21:34:39 #161
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147617586
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:29 schreef agter het volgende:

[..]

Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.
Nee ik moet zeggen ik vind het ook helemaal geen prettige manier. Maar ben er ook nog niet uit op welke manier ik het dan voor elkaar krijg dat hij het doet.
En met 3 jaar vind ik dat het toch tijd wordt dat hij dit soort simpele dingen gewoon doet eigenlijk
Rayen 2½ jaar!
pi_147617597
Ik heb mijn peuter nog nooit straf gegeven...
pi_147618155
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef bitterend het volgende:
Ja hoor R doet dr schoenen niet uit als we thuis zijn...ik vraag 2 keer en daarna doe ik het gewoon uit :P
En dan breekt de hel los: NEE IK WIL HET DOEN!!!!

:P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147618218
_O- soms wel en dan zeg ik okee doe jij het maar lieverd O+
pi_147618272
Volslagen herkenbaar. M kan 2 wijken verder nog vuilniswagens horen maar mijn vragen om iets te doen hoort hij niet :D En ik dreig ook niet. Ik vind zelf dat er nog tijd genoeg is om dat soort dingen te leren. Goed voorbeeld doet goed volgen. En elk kind is ook weer anders merk ik nu. J is dolblij als ze mag helpen opruimen.
pi_147618355
AM, ik zou in zo'n geval even bellen en de situatie voorleggen zodat zij kunnen bepalen of ze N willen zien of dat je het nog even kunt aankijken.
pi_147618470
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn peuter nog nooit straf gegeven...
Niet vaak, maar wel een paar keer:
Het expres gooien van glas door de woonkamer.
Het opzettelijk pijn doen van de kat (na herhaalde waarschuwing).

Toen heb ik haar even op de trap gezet. En dat weet ze nu nog, want ze zet haar pop soms op de trap.
Make my day!
pi_147618495
R zegt soms dat ze niet wil opruimen. Als ik vraag wie het wel moet doen zegt ze "ga maar jij opruimen mama" :X :D
Ik zeg dat dat ik het niet leuk vind en dat ze op het kdv wel degelijk opruimt. En dan vertel ik wat we kunnen doen als we samen hebben opgeruimd "zullen we daarna lekker naar buiten gaan?" zegt ze "jaaaa" zeg ik "okee dus help me snel opruimen" en dan doet ze het
pi_147618541
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Niet vaak, maar wel een paar keer:
Het expres gooien van glas door de woonkamer.
Het opzettelijk pijn doen van de kat.

Toen heb ik haar even op de trap gezet. En dat weet ze nu nog, want ze zet haar pop soms op de trap.
Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.
Het zien dat het me pijn deed was genoeg...ze schrok er echt van en begon te huilen en zei meteen sorry
pi_147618666
Bij M maakt het al indruk als je hem duidelijk maakt wat de gevolgen van zijn daden zijn. Jij duwt je zusje, zusje valt en gaat huilen want is verdrietig. Dat raakt hem. Zeker als wij daarom ook beetje boos op hem zijn. Dat vind ik dan eigenlijk al genoeg straf voor een peuter. Het gaat er tenslotte op dat hij er iets van leert.
pi_147618936
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Bij M maakt het al indruk als je hem duidelijk maakt wat de gevolgen van zijn daden zijn. Jij duwt je zusje, zusje valt en gaat huilen want is verdrietig. Dat raakt hem. Zeker als wij daarom ook beetje boos op hem zijn. Dat vind ik dan eigenlijk al genoeg straf voor een peuter. Het gaat er tenslotte op dat hij er iets van leert.
Precies dit! R is ook heel gevoelig! als ze boosheid of verdriet ziet bij een ander is genoeg.

Ik leg ook vaak uit wat de gevolgen zijn van daden "we eten nu en als je niks wil eten is het niet erg maar straks heb je weer honger toch?"

"Je hoeft geen jas aan doen hoor..je merkt van zelf dat het koud is buiten"
Na nog geen 15 sec buiten Maammaaaa waar is mijn jas?? ik heb het kouuuudd O+
pi_147619053
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.
Het zien dat het me pijn deed was genoeg...ze schrok er echt van en begon te huilen en zei meteen sorry
Dat is wel lief van haar!
Die van mij gaat staan kijken wat de kat doet als ze hem pijn doet: kijken hoe hij reageert als ze hem tussen de deur knelt (en dat doet ze dan ook lomp hard). Al 10 keer uitgelegd dat dat pijn doet, het niet leuk is voor de poes etc. Maar ze vindt het kennelijk gewoon heel interessant.

Dus dat is nu een echt verboden ding geworden, waar ze dus 1 keer voor op de trap heeft moeten zitten. Deze "Nee" begrijpt ze nu wel. Gelukkig (ook voor de kat).

Maar ik merk dat ik soms niet veel verder kom met uitleggen.
Hoe zou jij dat doen?
Make my day!
pi_147619136
Ja precies. M kan ook heel slecht tegen als zijn zusjes huilen. Wat moment weer erg lastig is omdat die zich bij het minste of geringste ter aarde storten. Of J moet huilen, M dus ook en dan D ook maar voor de vorm want iedereen huilt dus het zal wel heel erg zijn. En dat allemaal omdat J geen koekje opgegeten heeft en daardoor geen koekje meer heeft.
pi_147619219
agter dat is vervelend -O- arme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.

Ik zou wel boos worden wel als ik merk dat ze zo iets expres zou doen :@
pi_147619412
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.

Dit dus. Merk ik nu ook al. Bij de meiden is "nee" soms ook gewoon "nee". Uitleggen heeft dan geen zin. Terwijl dat bij M dus wel werkte.
  maandag 15 december 2014 @ 22:07:34 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147619434
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 december 2014 @ 22:11:36 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147619623
Mijn motto is trouwens het maakt niet uit wat je doet (tot in het redelijke hè ;) ) als je het maar consequent doet.
Ik denk dat als je consequent blijft vertellen wat je verwachting is, zoals die jas ophangen, dan komt dat echt wel goed.

Juist de ene keer het ene doen en de andere keer het andere schept verwarring.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 december 2014 @ 22:12:33 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147619660
Anouk ruimt eindelijk haar klei op, uit zichzelf O+
Als ik ergens boos om wordt krijg ik tegenwoordig als antwoord: "knuffel mama" O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_147619673
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
agter dat is vervelend -O- arme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Ja de poes loopt al meteen weg als hij haar ziet. Arm beest.
Er zijn wel meer dingen verboden, die doet ze niet (zoals drinken over de tv heen gooien, wat ze ook wel eens gedaan heeft - overigens zonder straf). Het is specifiek de poes en hoe hij reageert als hij pijn heeft wat ze heel interessant vindt.

Van het najaar zag ik ook dat ze (ik denk) expres met haar driewieler heen en weer over een kikker heen reed. Ook zoiets... Denk dat ze zich nog niet goed in kan leven in het feit dat ze die ander pijn doet. Ze vindt het gewoon heel interessant om de reactie te zien.
Dat geweten moet zich nog vormen. En daar heb je natuurlijk ook ouders voor, om te helpen. :)
Make my day!
pi_147619707
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
Hoe oud is hij?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')