ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Wow, vanochtend voor de verandering door een collega van Ziggy3 gewoon met de sprinter Den Haag - Roosendaal voor de vertraagde intercity naar Vlissingen gegooid bij Rijswijk/Delft. Dan ben je opeens gewoon op tijd in Delft (en verder). Meestal mag ik daar een aantal minuten op wachten.
Die anaalplaat heb ik ook niet zoveel mee, de frontplaat vind ik wel leuk
en waar is die genomen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Klokje van de HC stond verkeerd volgens mij, want tussen Almelo en Enschede vertrok de sprinter steeds een ruime minuut te vroeg. Niet dat ik het erg vind, aangezien ik zo eerder thuis ben
[ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 04-12-2014 16:36:41 ]
Om 18:40 was ik in Den Haag HS op het perron: geen trein. Dat ding komt om 18:48 een keertje aangekakt (terwijl hij om 18:44 al weg had moeten zijn), en vanwege materieelproblemen vertrok hij pas om 18:55. Dag aansluiting in Rotterdam
Een fucking lijntje van Den Haag naar Brussel en terug, is het nou zķ moeilijk, NS?
Om 18:40 was ik in Den Haag HS op het perron: geen trein. Dat ding komt om 18:48 een keertje aangekakt (terwijl hij om 18:44 al weg had moeten zijn), en vanwege materieelproblemen vertrok hij pas om 18:55. Dag aansluiting in Rotterdam
Een fucking lijntje van Den Haag naar Brussel en terug, is het nou zķ moeilijk, NS?
Op donderdag 4 december 2014 20:06 schreef Peterselieman het volgende: Stadler wrijft zich al weer in de handen. Er zit voor de Zwitsers een order voor 58 treinstellen voor Limburg aan te komen.
Is dat die geīntegreerde concessie waar Abellio op heeft meegeboden?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 4 december 2014 20:06 schreef Peterselieman het volgende: Stadler wrijft zich al weer in de handen. Er zit voor de Zwitsers een order voor 58 treinstellen voor Limburg aan te komen.
Bleef DB toch niet Heerlen-Aken rijden? Ik dacht dat dat bij DB bleef? Ik dacht dat Heerlen-Aken van het AVV, Aachener Verkehrs Verbund was qua concessie?
Op donderdag 4 december 2014 21:37 schreef greavy het volgende: Bleef DB toch niet Heerlen-Aken rijden? Ik dacht dat dat bij DB bleef? Ik dacht dat Heerlen-Aken van het AVV, Aachener Verkehrs Verbund was qua concessie?
oh ja. De provincie wil het, maar zal daarvoor iets met de onder meer de Duitsers moeten regelen
Maaslijn heeft nu 18 treinstellen, voor Roermond-Maastricht+Sittard-Heerlen zal ook zoiets zijn, en dan nog een paar stelletjes voor Aken. Kom ik op een stuk of 40 stellen. Of bestellen ze alleen tweetjes?
oh ja. De provincie wil het, maar zal daarvoor iets met de onder meer de Duitsers moeten regelen
Jup. Volgens een PvE Ontwerp van februari 2014:
quote:
B.2.1 De Concessiehouder is verplicht om direct na het verlenen van de Concessie Limburg overeenkomsten af te sluiten met Nahverkehr Rheinland en met het Aachener Verkehrsverbund met betrekking tot de grensoverschrijdende buslijnen (zie B3) en de treindienst (Maastricht) – Heerlen – Aachen. In deze overeenkomsten wordt de samenwerking binnen het Nahverkehr Rheinland respectievelijk binnen het Aachener Verkehrsverbund (AVV) geregeld. Dit betreft onder andere de binnen het AVV te hanteren tariefstelling, distributie van vervoerbewijzen en (deelname aan) de verdeling van Reizigersopbrengsten. De documenten die onderdeel uitmaken van deze overeenkomsten zijn onderdeel van het Bestek.
En:
quote:
Vervoer dat niet tot de Concessie Limburg behoort nr Omschrijving B.3.5 De Concessie Limburg omvat niet: • Het Openbaar Vervoer per Trein op de volgende verbindingen binnen het Concessiegebied, evenals treinvervangende Bussen / Auto’s op deze verbindingen: o Intercitytreinen op de verbinding (Randstad-)Eindhoven-Weert-Roermond-SittardMaastricht
o Intercitytreinen op de verbinding (Randstad-)Eindhoven-Weert-Roermond-Sittard-Heerlen o Intercity- en stoptreinen op de verbinding Eindhoven-Venlo o Stoptreindienst op de verbinding Weert-Roermond (tenzij de Provincie bevoegd wordt voor Ontwerp Programma van Eisen Limburg – 25 februari 2014 18 nr Omschrijving deze stoptreindienst, zie artikelen D.2.31 tot en met D.2.35) o Stoptreindienst op de grensoverschrijdende verbinding Maastricht-Luik (B) (tenzij de Provincie bevoegd wordt voor deze stoptreindienst, zie artikelen D.2.31 tot en met D.2.35) o Stoptreindienst op de eventuele toekomstige grensoverschrijdende verbinding WeertHamont (B) e.v. (tenzij de Provincie bevoegd wordt voor deze stoptreindienst, zie artikelen D.2.31 tot en met D.2.35) o Intercity op de grensoverschrijdende verbinding Maastricht-Luik e.v. (B) o Treinen op de grensoverschrijdende verbindingen Venlo-Kaldenkirchen (D) e.v.; o De bestaande of nog te contracteren treindienst (of vervangende busdienst) tussen Heerlen, Landgraaf, Herzogenrath en Aachen Hbf (D) (of een trajectdeel, incl. tussengelegen stations) (Euregiobahn) tot de Concessiehouder begint met exploitatie van de doorgaande treindienst (Maastricht-) Heerlen-Aachen Hbf (D). o Eventuele toekomstige Intercitytreinen Eindhoven-Heerlen-Aachen Hbf (D). o De door de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij geëxploiteerde museumspoorlijn Kerkrade-Simpelveld-Schin op Geul-Valkenburg. • Het Openbaar Vervoer per Bus/Auto op verbindingen binnen het Concessiegebied (zie bijlage F 2) alsmede de P+R-shuttle van en naar P+R Maastricht-Noord; • De toekomstige grensoverschrijdende tramverbinding tussen Maastricht en Hasselt (B); • Nieuw in te stellen kleinschalige mobiliteitsoplossingen zoals opgenomen in B.3.8; • Bestaande en nieuw in te stellen systemen voor Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (zoals regiotaxisystemen), waaronder het Doelgroepenvervoer dat onder de verantwoordelijkheid van de gemeentes valt. (NB: daarnaast kan de Provincie besluiten tot het instellen van nieuwe vervoerssystemen: zie B.3.8); • De te gedogen grensoverschrijdende Lijnen/Verbindingen van andere concessiehouders (zie bijlage F.3); • Veerdiensten en Openbaar Vervoer over water; • Supportersvervoer; • Nachtbus/Nachtlijn, voor zover de Concessiehouder deze niet zelf exploiteert. In dat geval staat het derden vrij om Nachtbussen/Nachtlijnen te exploiteren in het Concessiegebied (zie artikel C.2.9); • Evenementenvervoer, dat redelijkerwijs niet met het reguliere OV aanbod kan worden bediend tenzij expliciet door de Provincie met de Concessiehouder hierover afspraken gemaakt zijn. Voor dergelijke specifieke afspraken tussen Provincie en Concessiehouder over (grootschalige) evenementen wordt door de Concessiehouder een business case opgesteld. De afspraken daarover worden in redelijkheid, billijkheid en transparantie gemaakt. Alle partijen, waaronder ook de Concessiehouder, werken hierbij met een open boek-calculatie.
Daarin staat ook onder andere dat er per juli 2017 de lijn door Concessie Limburg wordt uitgebaat (komst sneltrein 1x/u Maastricht-Aken vv), en dat er dan paaltjes in Duitsland komen (Herzogenrath, Aken West en Aken Hbf). Binnenlands tariefsysteem naar deze stations. Het Aachener Verkehrs Verbund Handy-Ticket blijft wel geldig, want AVV blijft concessiehouder van het Duitse trajectdeel.
Beetje hetzelfde als Arriva Groningen-Leer, ook hetzelfde idee.
NS heeft met NMBS de mogelijkheden voor één internationaal abonnement op de intercity naar Brussel onderzocht. De tarieven voor een binnenlands trajectabonnement zijn lager dan de prijs die voor een internationaal abonnement gevraagd zou worden. Hierdoor is het voor de reiziger voordeliger om twee losse nationale abonnementen tot de grens aan te vragen.
Conclusie is dat frequente reizigers op internationale verbindingen kunnen kiezen welke nationale abonnementen ze willen combineren. Hierbij hoeft geen dubbele betaling plaats te vinden.
Hé! Psst! Tip! Zorg ervoor dat je grensoverschrijdende abonnementen bij één vervoerder kunt aanschaffen. Hoe je dat verder intern regelt qua tarieven is niet interessant voor de reizigers, die willen gewoon zo weinig mogelijk gedoe tegen een zo gunstig mogelijke prijs.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tickets IC Bus Eindhoven - Londen zijn snel enorm duur donderdag 4 december 2014 Tickets IC Bus Eindhoven - Londen zijn snel enorm duur Binnen 24 uur nadat Arriva de proef met de IC Bus naar Londen aankondigde, blijken (vrijwel) alle goedkope tickets vanuit Nederland naar Engeland uitverkocht te zijn. Reizigers die nu een kaartje voor de bus willen kopen moeten 120 euro per enkele reis betalen: veel meer dan bij de concurrentie.
Franse vakbonden vrezen voor het schrappen van 300 van de 600 banen bij de Alstom-vestiging in Belfort. De vestiging heeft al 2 jaar geen nieuwe orders meer gehad, een deel van de medewerkers heeft niks meer te doen.
Wedje leggen dat SNCF binnenkort 'ineens' nieuwe locomotieven nodig heeft, en dat Alstom de ideale partij is om die voor de Fransen te bouwen? De Prima-locs (dat zijn overigens prima locs) zijn in Belfort gebouwd...
Aanschaf nieuwe, comfortabele Sprinters en Intercity’s voor de reiziger in gang gezet
NS koopt definitief 118 nieuwe Sprinters bij treinenbouwer CAF. De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG), zoals de trein gaat heten, gaat naar verwachting in 2018 rijden op het Nederlandse spoor. Het gaat om treinen van CAF -type Civity- die nu al rijden in meerdere landen. CAF kwam als beste uit de bus in een Europese aanbesteding van NS en het contract is inmiddels definitief getekend. De treinen voldoen aan alle eisen en worden net als de nieuwste NS-Sprinters (SLT) transparant met brede deuren voor veel in- en uitstappers, energiezuinig en toegankelijk voor rolstoelgebruikers (incl. een rolstoeltoegankelijk toilet). Contractwaarde voor de 118 treinen is ruim 500 mln euro. NS heeft de mogelijkheid om in de toekomst aanvullende orders te plaatsen.
Extra Sprinters voor de reiziger op korte termijn NS heeft door reizigersgroei en diverse andere omstandigheden al eind 2016 extra Sprinters nodig. Om hier op in te spelen is NS dan ook voornemens om ca. 60 extra Sprinters te bestellen bij de Zwitserse fabrikant Stadler. Ook deze moderne nieuwe treinen worden transparant, toegankelijk voor rolstoelgebruikers en hebben een rolstoeltoegankelijk toilet. De trein (type Flirt) rijdt al met succes in diverse landen.
“Door de aanschaf van in totaal ca. 180 nieuwe Sprinters, de aanschaf van de nieuwe Intercity’s en door de modernisering van treinen kunnen we de reiziger tijdens de komende concessieperiode (2015-2025) nieuwe en comfortabele treinen bieden. Ook spelen we zo actief in op de krapte in met name de drukke ochtendspits”, aldus Engelhardt Robbe, CFO van NS.
Intercity Nieuwe Generatie Voor de aanschaf van nieuwe Intercity’s (Intercity Nieuwe Generatie) die flexibel inzetbaar zijn en zowel kunnen rijden op de Hogesnelheidslijn (25 kV) als het Hoofdrailnet (1,5 kV) is NS gestart met een aanbesteding. De afgelopen periode zijn de vier treinenbouwers geselecteerd die deze klus aankunnen en treinen kunnen leveren per 2021. De eisen zijn onder meer gericht op voldoende capaciteit/zitplaatsen, bewezen technologie en toegankelijkheid voor rolstoelers en voor bijvoorbeeld (oudere) reizigers die slecht ter been zijn. NS gaat nu een traject in waarbij de geselecteerde leveranciers met biedingen gaan komen.
Ik lees het ook als: Voor het HRN. Wanneer gaat SGM eruit? Opzich goed dat NS dus extra sprinters op korte termijn wil bestellen. Er wordt nergens over AbellioRail gerept.
En dat kan zomaar zonder aanbesteding vanwege "dwingende nood"?
Laat dat dan niet gewoon zien dat NS er wederom niet in is geslaagd om hun zaakjes op orde te hebben, waardoor ze wel over moeten gaan tot dit soort maatregelen?
Laat dat dan niet gewoon zien dat NS er wederom niet in is geslaagd om hun zaakjes op orde te hebben, waardoor ze wel over moeten gaan tot dit soort maatregelen?
De keuze voor die FLIRT meuk: "Ja, kreeg uit betrouwbare bron mee dat het te maken heeft met o.a. ERTMS inbouw, studentenkaart die doorgaat en het feit dat ICR wat ooit reserve was naar HSL is verhuisd. CAF kon niet eerder leveren." Via (Is een NS'er)
Dat CAF niet eerder kan leveren geloof ik wel: naast het bouwen moeten ze ook nog een heel typetoelatingstraject door en dat kost nu eenmaal veel tijd. Als het goed is heeft FLIRT die tegen die tijd al op zak.
Dan nog blijf ik het een ongeloofwaardig argument vinden, met 60 treinen is het een vrij grote order die zich kan meten aan de eerste tranche SLT.
Bizar. Eerst een uitgebreid selectieproces doorlopen onder het mom van "nee het kan echt niet sneller" en nu kan het ineens wel?! Zou wel weer typisch een NS-actie zijn.
Nee, maar wel over eind 2016, precies het moment dat er twee regionale concessies ingaan. Dat vind ik wel heel toevallig dan.. Of is dit dan een "bijbestelling"?
Op vrijdag 5 december 2014 10:41 schreef James1988 het volgende: Dat CAF niet eerder kan leveren geloof ik wel: naast het bouwen moeten ze ook nog een heel typetoelatingstraject door en dat kost nu eenmaal veel tijd. Als het goed is heeft FLIRT die tegen die tijd al op zak.
Dan nog blijf ik het een ongeloofwaardig argument vinden, met 60 treinen is het een vrij grote order die zich kan meten aan de eerste tranche SLT.
Maare, wat maakt het uit of het wel of niet via een aanbesteding is gegaan?
Zal er ook wel mee te maken hebben dat de materieelpositie nu al krap is, dat de V'tjes er voor de komst van de SNG al uit moeten en dat er weer meer treinen gereden moeten gaan worden, zowel IC als sprinter
Tja, in beide treintypes kan/is ERTMS ingebouwd, en de minister heeft besloten dat ERTMS er komt. Dat klinkt niet onlogisch als één van de redenen om tot dit besluit te komen.
Het valt mij trouwens wel op dat de nieuwssites het nog niet opgepikt hebben. Meestal zijn die wel redelijk snel met dit soort nieuwsberichten.
Maare, wat maakt het uit of het wel of niet via een aanbesteding is gegaan?
NS heeft zich ook gewoon aan de regeltjes te houden. Ik kan me voorstellen dat een andere bouwer hier bezwaar tegen gaat maken (de orderwaarde is zo'n 250 miljoen euro).
Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef MTL het volgende: Tja, in beide treintypes kan/is ERTMS ingebouwd, en de minister heeft besloten dat ERTMS er komt. Dat klinkt niet onlogisch als één van de redenen om tot dit besluit te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat ERTMS nu ineens binnen twee jaar landelijk wordt ingevoerd.
En dan heb je in rond 2018 wel alle sprinters vervangen maar de nieuwe IC's stromen pas in vanaf 2021.
ERTMS diende toch vķķr 2022 ingebouwd te zijn al het materieel op het Nederlandse spoorwegnet? Ik kan mij goed voorstellen dat er mede daardoor besloten wordt om nu al nieuwe treinen aan te schaffen, in plaats van al relatief oude treinen nog een nieuwe opknapbeurt te geven.
NS heeft zich ook gewoon aan de regeltjes te houden. Ik kan me voorstellen dat een andere bouwer hier bezwaar tegen gaat maken (de orderwaarde is zo'n 250 miljoen euro).
Als de NS duidelijk kan maken als ze flink in het nauw zitten qua materieelpositie dan komen ze er waarschijnlijk wel mee weg.
Bedenk me net ook dat de revisie van het VIRM ook mee zal spelen, waardoor er minder IC-materieel is
Als het een haastklus is dan hoeft het plots niet via aanbesteding, zo heb ik begrepen. Bij de komst van de VIRM-4 is dat destijds ook zo gegaan.
Bij VIRM-4 ging het om een vervolgbestelling van reeds bestaand materieel, met de Traxx-locs was er sprake van 'dwingende nood' omdat men ineens geen treinen meer had terwijl er wel steeds meer reizigers vervoerd moeten worden. Ook hier ging het om een vervolgbestelling van hetzelfde type als wat er al reed.
Dit geldt beide niet voor de bestelling van FLIRTs.
Als de NS duidelijk kan maken als ze flink in het nauw zitten qua materieelpositie dan komen ze er waarschijnlijk wel mee weg.
Bedenk me net ook dat de revisie van het VIRM ook mee zal spelen, waardoor er minder IC-materieel is
Maar dat hebben ze dan toch zelf veroorzaakt? Het is al jaren bekend dat VIRM-1 gereviseerd moet gaan worden, over de OV-studentenkaart wordt ook al jaren gebakkeleid en de uitrol van ERTMS staat ook al jaren op de rol.
Bij VIRM-4 ging het om een vervolgbestelling van reeds bestaand materieel, met de Traxx-locs was er sprake van 'dwingende nood' omdat men ineens geen treinen meer had terwijl er wel steeds meer reizigers vervoerd moeten worden. Ook hier ging het om een vervolgbestelling van hetzelfde type als wat er al reed.
Dit geldt beide niet voor de bestelling van FLIRTs.
True, maar het is samen met de GTW wel het enige materieel dat ten eerste snel leverbaar is en waar de toelatingsprocedure al van in gang is gezet.
Kan me best voorstellen dat we ergens volgend jaar de eerste FLIRT al in Nederland kunnen verwachten
Maar dat hebben ze dan toch zelf veroorzaakt? Het is al jaren bekend dat VIRM-1 gereviseerd moet gaan worden, over de OV-studentenkaart wordt ook al jaren gebakkeleid en de uitrol van ERTMS staat ook al jaren op de rol.
oh zeker, maar die conclusie zal het huidige management ook getrokken hebben. Degenen die hiervoor er zaten hadden eea al moeten regelen.
Aan de andere kant... Op relatief korte termijn zijn best veel dingen gewijzigd. Zelfs zoveel dat je jezelf genoodzaakt ziet om bepaalde keuzecriteria los te laten uit de aanbesteding om maar te zorgen dat je aan je vervoersplicht kunt voldoen. Ik denk ook echt dat de CAF Civity beter aan de eisen van NS voldoet maar dat je soms wat moet als blijkt dat het DDM-1 in slechte staat is, Plan v echt een keer van de baan moet en je de intercitytreinstellen hard nodig hebt om ander IC-materieel vrij te maken voor HSL na het fiasco.
Op vrijdag 5 december 2014 10:51 schreef MTL het volgende: ERTMS diende toch vķķr 2022 ingebouwd te zijn al het materieel op het Nederlandse spoorwegnet? Ik kan mij goed voorstellen dat er mede daardoor besloten wordt om nu al nieuwe treinen aan te schaffen, in plaats van al relatief oude treinen nog een nieuwe opknapbeurt te geven.
SNG zou vanaf 2018 komen en ruim vķķr 2022 alle oude stoptreinen kunnen vervangen (voor zover die dan nog rijden). Tenzij de levering van SNG vertraging oploopt.
Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef Mr_Klaasje het volgende: Aan de andere kant... Op relatief korte termijn zijn best veel dingen gewijzigd. Zelfs zoveel dat je jezelf genoodzaakt ziet om bepaalde keuzecriteria los te laten uit de aanbesteding om maar te zorgen dat je aan je vervoersplicht kunt voldoen. Ik denk ook echt dat de CAF Civity beter aan de eisen van NS voldoet maar dat je soms wat moet als blijkt dat het DDM-1 in slechte staat is, Plan v echt een keer van de baan moet en je de intercitytreinstellen hard nodig hebt om ander IC-materieel vrij te maken voor HSL na het fiasco.
Gaat de NS ooit nog eens nieuwe HSTs gebruiken voor de HSL?
Mee eens. Een Hanzelijn-achtige spoorlijn zou genoeg zijn geweest tussen Schiphol en Rotterdam, dan hadden er al treinen kunnen rijden sinds de lijn werd opgeleverd in 2008.
Mooi voor CAF, alleen zal een bieding op Intercity Nieuwe Generatie nu wel teveel worden, zo groot is hun productiecapaciteit volgens mij ook weer niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kan de regering dat niet verplichten dan? Waar bouw je anders zo'n extreem duur traject voor, niet om het op te geven na 1 mislukking lijkt me.
Er rijden al jaren echte hogesnelheidstreinen met hoge snelheid over de hogesnelheidslijn. De frequentie is alleen wat lager dan in de dagdromen van politici.
De regering had sowieso nooit een HSL tussen Rotterdam en Amsterdam mogen bouwen om 1 minuut sneller te zijn dan met een trein die 200 km/h rijdt.
En dat staat precies in het boek "De Ontsporing". 300kmh versus 220km/h levert "maar" 90 seconden tijdwinst op, omdat er op dit traject maar over 11 kilometer volop 300km/h gereden kan worden. De overige kilometers zijn nodig om op te trekken en af te remmen. De overheid zou de 300km/h er doorheen gedrukt hebben, ook al wilde NS eerst geen materieel bestellen voor > 220km/h "want de kosten wegen niet op tegen de tijdwinst".
Er staat ook in dat (toenmalige) ministers achteraf nooit de tunnel van 900 miljoen onder het groene Hart wilden hebben, maar Kok wilde graag de milieuminister redden. De specialisten noemden het toen al "een onzintunnel".
Voor een ritje naar Breda ben je met een hogesnelheidstrein hooguit 2 minuutjes sneller dan met een intercitytrein die 200 km/h kan rijden. Die hogesnelheidstrein is alleen wel 2 tot 3 keer zo duur in aanschaf en gebruik.
En dat staat precies in het boek "De Ontsporing". 300kmh versus 220km/h levert "maar" 90 seconden tijdwinst op, omdat er op dit traject maar over 11 kilometer volop 300km/h gereden kan worden. De overige kilometers zijn nodig om op te trekken en af te remmen.
Er staat ook in dat (toenmalige) ministers achteraf nooit de tunnel van 900 miljoen onder het groene Hart wilden hebben, maar Kok wilde graag de milieuminister redden. De specialisten noemden het toen al "een onzintunnel".
Tel daarbij op dat een trein die 200 km/h kan, bredere deuren kan hebben door minder hoge constructie-eisen en het in- en uitstappen in Schiphol duurt zo 2 minuten korter.
Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Voor een ritje naar Breda ben je met een hogesnelheidstrein hooguit 2 minuutjes sneller dan met een intercitytrein die 200 km/h kan rijden. Die hogesnelheidstrein is alleen wel 2 tot 3 keer zo duur in aanschaf en gebruik.
en daarom blijkt keer op keer dat het plan voor IC Max helemaal zo slecht nog niet was
Op vrijdag 5 december 2014 12:15 schreef b2py het volgende: Ik hoop dat ik echt kan pinnen straks bij de man van de Railcatering, want ik heb zin in bier
In welke trein zit jij? "de railcatering" heeft Heineken. Als het er het seizoen voor is. Succes
In welke trein zit jij? "de railcatering" heeft Heineken. Als het er het seizoen voor is. Succes
Meer snert-weer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 5 december 2014 12:15 schreef b2py het volgende: Ik hoop dat ik echt kan pinnen straks bij de man van de Railcatering, want ik heb zin in bier
Die in mijn trein nu roept om dat er gepind kan worden. Die van vorige week zei van niet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 5 december 2014 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mijn laptop stond iets verder weg dan normaal en met mijn fantastische 50% blindheid en -15 las ik radicalisering in plaats van railcatering