quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Van de week afgemaakt. k Ga er toch maar een andere panty bij dragen
Allebei heel mooi!quote:Op zondag 4 januari 2015 11:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://marianne.120w.nl/2015/01/positiejurkje/
Voor schoonzusje
Thxquote:Op zondag 4 januari 2015 11:03 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat een toffe stof voor een colshawl.
Je jurkje vind ik erg leuk, zoiets ga ik ook eens proberen binnenkort.
Of even vragen in het feedback topic?quote:Op zondag 4 januari 2015 15:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
ThxUit La Maison Victor, echt een fijn magazine voor beginnende naaisters! Even kijken of die er nog in de OP bij kan.
Edit: nee, alleen kort kan dat. Volgend nummer dan.
Tadaaaah, madamme met haar zelfgenaaide rokje:quote:Op zondag 28 december 2014 11:02 schreef Muck het volgende:
Ik vind hem enig tiekje![]()
Vandaag komt mijn nichtje (8 jaar oud) logeren en gaan we samen een rokje voor haar maken
Ik kan de foto niet zien...quote:Op zondag 4 januari 2015 19:27 schreef Muck het volgende:
[..]
Tadaaaah, madamme met haar zelfgenaaide rokje:
[ afbeelding ]
De stof heeft ze zelf uitgezocht. Roze natuurlijk, met een roze gestreept biesje
Meten, rekenen en tekenen hebben we samen gedaan
Knippen heb ik zelf gedaan, omdat ik geen linkshandige schaar in huis heb en er ook geen moment bij stil had gestaan dat ze linkshandig is
Het spelden en uiteindelijke naaien hebben we ook samen gedaan![]()
Ik zie je plaatje nietquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Een tijdje terug vroeg ik om naaimachine advies, hier het resultaat: aan mijn moeder gevraagd voor mijn verjaardag en kreeg een klassieke ijzeren:
[ afbeelding ]
Dankjewel! Heel fijn apparaat tot nu toe, eerste spijkerbroek gedaan en kwam er prima uit!quote:
Je hebt de novo een spijkerbroek gemaakt? Knap zeg, ik waag me er nog niet aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:23 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Dankjewel! Heel fijn apparaat tot nu toe, eerste spijkerbroek gedaan en kwam er prima uit!
Ohh sorry, niet gemaakt. Enkel ingenomen aan de zijkant en onderkant.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hebt de novo een spijkerbroek gemaakt? Knap zeg, ik waag me er nog niet aan.
Fijn hoor! Aan zoiets heb je mijns inziens veel meer dan een nieuwe van 100 euro. Deze oude 'zware' kunnen meestal veel beter met dikkere stoffen omgaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Een tijdje terug vroeg ik om naaimachine advies, hier het resultaat: aan mijn moeder gevraagd voor mijn verjaardag en kreeg een klassieke ijzeren:
[ afbeelding ]
Zacht en roze, wat wil je nog meer als baby!quote:Op zondag 11 januari 2015 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Voor nichtje in spe.de donkerroze stof is oud, lekker zacht en beetje elastisch.
Leuk!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Uit Burda Easy. Al vond ik 'm niet duidelijk makkelijker dan een shirt van elders
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgende week begint The Great British Sewing Bee weer!
Donderdag 5 Feb om 9 uur.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Welke zender?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
BBC2quote:
Nee, maar denk dat ik ga kijken of dat nog kan op i-playerquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hebben jullie de celebrity afleveringen gezien?
NJa ik ga maar gewoon niet kijken. Ben zo dol op de Britse sfeer dat ik me niet kan voorstellen dat het zonder Martine Bijl iets is..quote:Ik heb nu net 'Door het oog van de naald' aangezet, maar ik weer niet hoe kapot ik ben van het concept van de duo's.
En ik vind de jury-keuze wat matig...
Oh, en die walgelijke bijnamen voor de koppels.
Hmm dan zal ik dat inderdaad maar doen. Dankje voor jullie inputquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:36 schreef Mry het volgende:
Ik heb een kartelschaar van de hema en daar ben ik niet tevreden over, hij doet het echt niet goed in de meeste stoffen. Ik zou naar een stoffenzaak gaan om er een te kopen.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja!! De celebrity afleveringen waren leuk!
Ik wil ook een rokje met de skyline van Londen erop!![]()
Oeh ja, goeie! Hoewel ik bang zou zijn dat het toch hier en daar los zou laten. Maar goed, dat zou je dan met textiellijm wel weer kunnen herstellen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:15 schreef Muck het volgende:
Is het een optie om het met flock te doen?
Oh ik ben benieuwdquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Veel plezier met je nieuwe naaimachinequote:Op donderdag 5 februari 2015 08:56 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf vandaag ben ik de trotse bezitter van een Toyota FSR21
(was nu in de aanbieding bij http://www.muldernaaimach(...)d=64&lang=nl&x=promo voor ¤99,-)
Volgens YouTube filmpje gaat ie met gemak door dik leer en 8 lagen jeans.
Ik ga dit topic vanaf nu goed in de gaten houden want ik heb nog nooit een naaimachine gehad.en zal waarschijnlijk heel veel beginners vragen hebben. (Of is daar een ander topic voor?)
Dat heb ik ook met veel projectenquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Damn, eerst 20 kilo afvallen voor ik vind dat zo'n rokje echt mooi zou zijn.Mooi doel wel, tegelijk zeg maar.
Enigquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef annelotje het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe liefde!
En vragen kun je inderdaad gewoon hier stellen.
Ik heb weer een knuffeltje gefabriekt [ link | afbeelding ]
Mooi beginquote:Op donderdag 5 februari 2015 18:40 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag in de weer geweest met mijn nieuwe machine. Uitgezocht hoe de draad er in moet. Na veel geklungel er achter komen dat de spoelhouder een lipje heeft dat je vast moet houden als je m er in zet
Geklungel met een klosje garen om het begin te vinden. Paar verschillende steken geprobeert en toe eens een DIY op Youtube uitgeprobeert.
Gebruik geen skinnyjeans als mal. (Dan kun je gewoon weer opnieuw beginnen want je past er met geen mogelijk in haha)
Mijn eerste probeersel.iets te ruim en van een oud matrasovertrek gemaakt. (Had nog geen stof gekocht, eindelijk is mijn nooit iets weg gooien ergens handig voor)
maar was leuk om te doen en ik heb mijn machine een beetje leren kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ja, ik vind van wel. Stimuleert tot creatief naaien, maar ook tot secuur naaien.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:30 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb sinds vorige week weer naailes, en dat maakt dat ik het naaien echt weer een stuk leuker vind. Blijkt maar weer dat ik echt die visuele ondersteuning nodig heb, om dingen te snappen. En het helpt ook om gewoon iemand te kunnen vragen als ik er niet meer uit kom, ipv het na uren gefrustreerd aan de kant gooien. Vanavond hopelijk de laatste hand leggen aan mijn eerste project sinds tijden, en dan zal ik die hier ook posten.
Ik kijk bijna geen tv, dus de hele serie zegt me niet. Blijkbaar wel een aanrader?
katoen niet gebruiken voor een stretchsteek, daar is het niet sterk genoeg voor.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:11 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb 2 soorten naaimachinegaren. Katoen en nylon. Maakt dat veel verschil uit in gebruik?
Vooral dat secuur naaien is nog wel iets waar ik moeite mee heb.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ik vind van wel. Stimuleert tot creatief naaien, maar ook tot secuur naaien.
Er zijn ook afleveringen op youtube te vinden.
Wat tof!quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef annelotje het volgende:
Ik heb weer een knuffeltje gefabriekt [ link | afbeelding ]
Wat een fleurige stof die gordijntjes. En wat past je hoes goed bij je tafelkleedquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:43 schreef Muck het volgende:
Mijn moeder wilde nieuwe gordijntjes in de keuken, dus die hebben we samen gemaakt.
[ afbeelding ]
Van de restjes heb ik een eh, ding gemaakt om plastic tasjes te bewaren:
[ afbeelding ]
Omdat de naaimachine toch op tafel stond, heb ik een nieuwe hoes voor mijn naaimachine gemaakt, omdat de vorige helemaal versleten was. Met zakken aan de zijkant voor het pedaal en wat dan ook
Hij is gevoerd met donkerblauwe effen stof, waar ik ook het biaisband van gemaakt heb
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik verstevig tassen zelf vaak met vlieseline H250. Echter bij flusible fleece voor een tas denk ik meer aan H630 / H640 gezien die volume hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:21 schreef Nanuke het volgende:
Ook ik heb nog een vraag. Ik heb ergens een leuk (engels) patroon om een tas mee te maken gevonden, maar die hebben het over 'fusible fleese' en 'interfacing'. Ik snap dat het is om de stof te verstevigen, maar verder roept het alleen maar vraagtekens op. Volgens mij is de interfacing iets wat lijkt op vlieseline, maar voordat ik iets aanschaf wat ik niet gebruiken ga, vraag ik hier om tips en trucs.Dus, iemand al eens een tas gemaakt? En hoe heb je die dan verstevigd?
Ja, toffe dingen zaten erbij!quote:
Wat een leuke knuffelquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:26 schreef annelotje het volgende:
Interfacing is toch gewoon de engelse term voor voering? Of ben ik abuis?
Leuk gemaakt Muck. Vooral de hoes vind ik erg tof
Nog n knuffeltje gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ohja natuurlijk!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:28 schreef megamandy het volgende:
[..]
Wat een leuke knuffel
Voering is trouwens lining, vlieseline is interfacing.
Wat ik altijd doe: het patroon uitknippen op de lijntjes, en dat op de stof spelden. Dan knip je overal wat ruimer (op rechte stukken ongeveer 1 cm, bij bochten 2 cm is het geloof ik officieel) de naadtoeslag. Waar staat 'geen naadtoeslag' knip je wel precies langs het papieren patroon. Deze naden worden niet dichtgenaaid, maar afgewerkt met boordstof. Vervolgens naai je precies op de lijn die het patroon had (die kun je bijvoorbeeld door raderen markeren), zodat je de maat krijgt die je moet hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:16 schreef Lijnloos het volgende:
Ola, N00b-alert....
Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb onlangs een naaimachine gekocht en ben aan de slag gegaan... tot nu toe met aardig resultaat. Maar nu heb ik mijn zinnen gezet op het jumpsuit van Kiind...
Nou is het naaistuk me wel redelijk duidelijk, echter vraag ik me af hoe ik het patroon of eigenlijk de stof moet uitknippen. Moet ik daarbij nou rekening houden met extra stof erom heen en naaien op de randen van het patroon? Of is het juist knippen op het patroon en daarbinnen naaien?
Er staat op 2 stukken (bovenste boord en onderaan bij de pijpen) "Geen naadtoeslag"... maar wat betekend dat?
Iemand die deze naainoob kan helpen? In ruil voor eeuwige dank uiteraard!
Daar ben ik ook mee bezig! Heb nu voorl ruzie met de drukkertjesquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:51 schreef Burdie het volgende:
Geef maar een gil als je er niet uit komt, lijn... ik heb 'm ook wel eens gemaakt.
Heb je een goede tang (prym)? Dat scheelt een hoopquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig! Heb nu voorl ruzie met de drukkertjes
Denk ook dat dat scheelt, ik doe het met de hamer. Ik kijk overmorgen wel of zo'n tang op de lapjesmarkt is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je een goede tang (prym)? Dat scheelt een hoop.
Wat grappig, ik maak hem ook.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:51 schreef Burdie het volgende:
Geef maar een gil als je er niet uit komt, lijn... ik heb 'm ook wel eens gemaakt.
Ziet er heerlijk comfy uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
Hallo! Ik kom even binnenvallen met een Ikeahack...
Dit waren twee plaids van 1,99euro. En nu is het een wrapjas!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Werkwijze deels gejat van deze link: http://www.ehow.com/ehow-(...)y-wool-blanket-coat/
maar wat uitgebreid:
Ik wilde de riem ook door de achterkant want ik wilde de zijkantem dichter hebben. Uiteindelijk de zijkanten ook een cm.of drie aan elkaar genaaid naast de openingen voor de band.
De riem/band zelf gemaakt van een strip. Ik knoop m nu maar ga nog op zoek naar een gesp.
Capuchon (gevoerd) erop gemaakt (losse pols ga m ook in t rood en groen maken en dan moet ik die nig wat aanpassen)
Iets breder gemaakt met een extra rand, en op ca 22 cm onder het midden de randen ook wat aan elkaar genaaid om de naad daarvan weg te werken.
De franjes onderaan wil ik er misschien nog afknippen maar ben bang dat ie te kort wordt als ik er dan nog een zoom in maak voor t nette... Even dubben nog.
Ik heb de stof gisteren (eindelijk) geverfd en het is toch niet helemaal gelukt. De stof was felrood en moest zwart worden, maar is nu een donkere bordeauxrood. Als je van dichtbij naar de stof kijkt lijkt het alsof een deel van de draden wel zwart is geworden en een deel niet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:08 schreef megamandy het volgende:
[..]
Viscose is ook gemaakt van natuurlijke grondstoffen dus kun je meestal gewoon makkelijk verven. Elastan zorgt voor de rek, dit zit midden in de draad en dus niet aan de buitenkant. Je moet je voorstellen dat je een lange draad elastan hebt, en de viscosedraden zitten daaromheen gedraaid. Het zal dus geen effect hebben tijdens het verven
edit:
Zo dusEn dan moet je je voorstellen dat die gele draad de elastan is.
[ afbeelding ]
Weet je trouwens wel zeker dat het elastan is? Omdat je zegt dat het ook een jersey is, en die stoffen zijn vaak genoeg al stretchy genoeg van zichzelf en dan is er geen elastan nodig om dat te creëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |