Uit de knip? Ik heb hem ook gemaakt van blauw nepsuedequote:Op zaterdag 6 december 2014 16:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Deze had ik eerder gemaakt, maar vergeten te kieken: [ afbeelding ]
Die blauwe jurk wil lief z'n oma trouwens ook hebbenDus ga er ook een maken in visgraat ipv punta.
Inderdaad. En, foto?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Uit de knip? Ik heb hem ook gemaakt van blauw nepsuede
Is het al gelukt?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:48 schreef Crientj het volgende:
Meh. Voor het eerst zelf (Zonder hulp van mama) een broek inkorten. Alles verkeerd om vast gespeld
. En net na de eerste 3 cm vastnaaien breekt de naald.
![]()
Morgen maar een nieuwe poging wagen.
Understitching? (Sorry ik weet de nederlandse term niet).quote:Op maandag 8 december 2014 21:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is het al gelukt?
Zit met iets waar ik niet uitkom. Bij de jurk in de OP zit een halsbeleg. Die naai ik vast aan de schoudernaden, maar dan zit ie nog niet netjes overal plat naar binnen. Hoe doe ik dat? Blindzomen zou ik niet weten hoe en met een enkele steek aan de bovenstof gaat het trekken.
Wie weet de oplossing?
Ik vraag het hier omdat ik tot nu toe alles zelf geleerd heb, geen handige moeders/oma's/tantes ken en ik hier in utrecht ook geen open atelier weet (en geen zin in naailessen).
Dat moet het zijn, bedankt!quote:Op maandag 8 december 2014 21:57 schreef Mry het volgende:
[..]
Understitching? (Sorry ik weet de nederlandse term niet).
Ik heb even gegoogled voor een tutorial: http://dianassewinglesson(...)g-and-why-is-it.html
Nee, helaas. Jeansnaald gekocht, maar nu heb ik gezeur met de spanning van de bovendraad?quote:Op maandag 8 december 2014 21:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is het al gelukt?
Zit met iets waar ik niet uitkom. Bij de jurk in de OP zit een halsbeleg. Die naai ik vast aan de schoudernaden, maar dan zit ie nog niet netjes overal plat naar binnen. Hoe doe ik dat? Blindzomen zou ik niet weten hoe en met een enkele steek aan de bovenstof gaat het trekken.
Wie weet de oplossing?
Ik vraag het hier omdat ik tot nu toe alles zelf geleerd heb, geen handige moeders/oma's/tantes ken en ik hier in utrecht ook geen open atelier weet (en geen zin in naailessen).
Daar hoor ik hier en daar veel over! Maar zou dat beter zijn dan een tweedehandsje van een goed merk?quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:25 schreef Elleska het volgende:
De naaimachine die soms bij de Lidl voorbij komt?
Ik heb zelf een oud leen dingetje. Werkt ook perfect. Koste me alleen een grote onderhoudsbeurt.
Heb een vergelijkbaar model als die bij LIDL gehad een half jaar terug, en ben er wel heel tevreden mee. Zou vooral voor iets eenvoudigs gaan, al die elektrische shizzle is volgens mij vooral siersteken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:54 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Daar hoor ik hier en daar veel over! Maar zou dat beter zijn dan een tweedehandsje van een goed merk?
Dat ligt weer aan wat je aan het maken bentquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:12 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik wil gewoon kleding zelf kunnen vermaken en dingen als shirts, vesten en broeken wat later kunnen maken, wanneer ik wat meer ervaring heb. Ik weet ook totaal niet welke setjes garen en dergelijke ik daarvoor nodig heb.
De mijne doet al 14 jaar trouw z'n werkquote:Op vrijdag 12 december 2014 01:54 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Daar hoor ik hier en daar veel over! Maar zou dat beter zijn dan een tweedehandsje van een goed merk?
Afgelopen zomer heb ik de Singer van mijn oma gekregen na een opknapbeurt. Ben ik het serienummer gaan opzoeken, blijkt dat die uit '56 komtquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
De mijne doet al 14 jaar trouw z'n werk.
Tofquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Afgelopen zomer heb ik de Singer van mijn oma gekregen na een opknapbeurt. Ben ik het serienummer gaan opzoeken, blijkt dat die uit '56 komtEn dat ding werkt nog perfect!
Omdat ik het zelf wil leren, ik ben er ook niet heel serieus over, meer beginnen met bestaande kleding te customizen en daarna als ik het kan zelf iets maken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat ligt weer aan wat je aan het maken bent
Waarom begin je niet met les ipv een machine?
Ik vind dingen vermaken lastiger dan iets zelf maken. En ik vraag me af of je er zonder hulp helemaal uit gaat komenquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:37 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Omdat ik het zelf wil leren, ik ben er ook niet heel serieus over, meer beginnen met bestaande kleding te customizen en daarna als ik het kan zelf iets maken.
Dat weet ik niet. Maar ik heb nu zo veel kleding die ik niet draag omdat het niet goed meer past. Iets vermaken lijkt me niet lastig (vooral in de breedte.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind dingen vermaken lastiger dan iets zelf maken. En ik vraag me af of je er zonder hulp helemaal uit gaat komen
Maar misschien zijn mijn skills gewoon eigenlijk abominabel
Het ligt aan het kledingstuk maar het echt netjes doen is vrij lastig. Vind ikquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:42 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik vind dingen vermaken lastiger dan iets zelf maken. En ik vraag me af of je er zonder hulp helemaal uit gaat komen
Maar misschien zijn mijn skills gewoon eigenlijk abominabel
Misschien onderschat ik het enorm!quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het ligt aan het kledingstuk maar het echt netjes doen is vrij lastig. Vind ik
Ja maar een lap is anders dan iets dat moet passenquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Misschien onderschat ik het enorm!Ik heb wel eens van meerdere (oude) broeken een lap stof voor over een stoel gemaakt en dat ging erg goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |