SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014![]()
![]()
cube en sensa zijn niet sexy, maar maken opzich prima fietsen.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:09 schreef muzas het volgende:
[..]
je vond je giant te 'lang' toch? Heb je ook al naar cubes gekeken? Die zijn een stuk korter. Vriend van me heeft nu zo'n peloton compleet 105 11-speed. Niet veel duurder dan die sensa volgens mij. maar ja tis wel een cube, dan vind kano je niet stoer.
er zitten zeker ook uitschieters in de positieve zin bij.
Focus ook een merk die in dat rijtje past
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/cube-agree-gtc-pro-2014
word hiet ook niet helemaal wild van maar als je kijkt wat je voor je geld krijgt toch zeker ook het overwegen waardIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Aanzien/ imago van een bepaald merk is wel één van de laatste dingen waar ik een aankoop op zou baseren. Liever een Sensa fiets van ¤1200 waar ik met veel plezier op stap, dan een Colnago van vorig jaar (of ander merk dat geen budgetfiets zou moeten zijn) van ¤1500 die ik eigenlijk niet zo heel mooi vind.
Vanaf het begin heb ik al in gedachte om een nieuwe fiets + nieuwe schoentjes te kopen voor in totaal ¤1600. Dus 1400 á 1500 voor de fiets, max.
Ik heb m`n keuze nog niet gemaakt hoor, maar als ik dan ga rekenen kan ik voor ¤1600 met die Sensa toch veel leukere dingen doen? ¤1150 voor de fiets, ¤150 voor kekke Sidi schoentjes, dan kan ik er nog een Garmin Edge 810 bij kopen ook. En dat vind ik dan ook wel weer tof.
Terwijl als ik voor die Colnago zou gaan ik alleen de fiets + schoentjes heb. Dat is niet erg, maar wel iets wat ik meeneem in m`n gedachtegang![]()
Zou dan toch dat carbon ruilen voor een aluminmuiminm met 11-speed 105. Weet niet waarom. Denk dat een kransje meer achter toch lekkerder is dan de paar 100 gram verschil in frame.![]()
Ik ook. Maar volgens mij zijn die weer wat langer. Maar dat valt vast met pennen op te lossen. zal geen enorm verschil zijn. Maar even in het achterhoofd houdend dat levitas zn giant te lang (en te groot?) vond.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:24 schreef cafca het volgende:
Dan vind ik de frames van Sensa over het algemeen wel mooier dan Cube
Belangrijkste in een fiets is dat ie goed past. Dan komt de rest.![]()
Spinning is vet mooi mits leuke instructeur. Mijn instructeur heeft gelukkig wel verstand van zaken en goede oefeningen.
Ik vind spinning echt een toevoeging in de winter, zorgt voor meer power en explosiviteit is mijn ervaring. Dus ik raad het ook van harte aan. Als je voor de rest maar een goede verhouding intensief/rustig trainen houdt.![]()
Ik zou de Colnago pakken.
http://colnago.com/geometry-clx-3/
En een deal maken met fm voor evt. schoenen pedalen erbij, wat je nodig hebt.![]()
Gewoon tweedehands een fiets oppikken van iemand die er amper op gereden heeft. Heb je Ultegra afmontage en als het meezit zelfs Dura Ace rond de 1.200 euro. Genoeg gasten die het niet eens 1 seizoen vol houden en daarna weer op zoek gaan naar een nieuwe hobby.![]()
Nou, als je niet weet waarom, dan moet je het niet zeggen. Zo moeilijk is de keuze toch niet? Het is niet alleen die 100 gram, het is ook het verschil tussen een knalharde alubak, of een carbon frame wat trillingen wegfiltert en je een comfortabele rit bezorgt. Nou, dan zou ik dat ene kransje lekker in de winkel laten liggen. Alsof je als amateur zo verschrikkelijk veel hinder gaat ondervinden van net 1 bepaald tandje missen, en daardoor iets harder/zachter moeten trappen om je cadans en snelheid optimaal te krijgen.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:23 schreef muzas het volgende:
Zou dan toch dat carbon ruilen voor een aluminmuiminm met 11-speed 105. Weet niet waarom. Denk dat een kransje meer achter toch lekkerder is dan de paar 100 gram verschil in frame.
11 speed is een prima standaard, maar het is niet de heilige graal ofzo.
Aan de andere kant, en nu begint het pleidooi voor 11 speed: het is de nieuwe standaard, inmiddels bij alle 3 de grote merken. 10 speed wordt steeds schaarser. De keuze die je nu maakt, zeker als je ook meerdere wielsets wilt, bepaalt voor de komende jaren waarmee je moet rijden, en waarmee je niet kunt rijden.
Dus ideaal gezien koop je een comfortabele carbon toer-racer, met 11-speed, voor max 1500 ¤
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
En wat heeft een beginnende enthousiasteling meer aan dura ace dan aan garantie en 2 gratis onderhoudsbeurtjes?![]()
Dat is een open deur. En het ging juist om de keus. Alles uit jouw pleidooien klopt, wat iemand meer waard is is een persoonlijke afweging.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:39 schreef Gripper het volgende:
Dus ideaal gezien koop je een comfortabele carbon toer-racer, met 11-speed, voor max 1500 ¤![]()
Als ik het goed heb, is die Sensa 11-speed en carbon.. Maar dat durf ik nu niet met zekerheid te zeggen.
Ik van 8 speed naar 10 of 11. Dat is hoe dan ook een vooruitgang. Ik ga van Shimano Sora uit jaren 90 naar sowieso 105 uit 2014 of 2015, dat is een vooruitgang van jewelste.
Hoe dan ook is alles beter dan m'n Cadex, zal ik er beter op zitten dan ik nu op m'n Cadex zit, heb ik garantie en een winkel waar ik naar terug kan als er toch iets mis is.![]()
Daarom moet ie ook campagnolo nemen want dan kan 9, 10 en 11 speed allemaal op dezelfde body.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, als je niet weet waarom, dan moet je het niet zeggen. Zo moeilijk is de keuze toch niet? Het is niet alleen die 100 gram, het is ook het verschil tussen een knalharde alubak, of een carbon frame wat trillingen wegfiltert en je een comfortabele rit bezorgt. Nou, dan zou ik dat ene kransje lekker in de winkel laten liggen. Alsof je als amateur zo verschrikkelijk veel hinder gaat ondervinden van net 1 bepaald tandje missen, en daardoor iets harder/zachter moeten trappen om je cadans en snelheid optimaal te krijgen.
11 speed is een prima standaard, maar het is niet de heilige graal ofzo.
Aan de andere kant, en nu begint het pleidooi voor 11 speed: het is de nieuwe standaard, inmiddels bij alle 3 de grote merken. 10 speed wordt steeds schaarser. De keuze die je nu maakt, zeker als je ook meerdere wielsets wilt, bepaalt voor de komende jaren waarmee je moet rijden, en waarmee je niet kunt rijden.
Dus ideaal gezien koop je een comfortabele carbon toer-racer, met 11-speed, voor max 1500 ¤![]()
Op mijn fulcrums met shimanobody kan ook 10 én 11-speed. Vulringetje enzo.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:46 schreef kaasplankje het volgende:
Daarom moet ie ook campagnolo nemen want dan kan 9, 10 en 11 speed allemaal op dezelfde body.![]()
moet je wel de goede maat kopen en je niet laten voeren door wat je mooi vind eh?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:
Hoe dan ook is alles beter dan m'n Cadex, zal ik er beter op zitten dan ik nu op m'n Cadex zit, heb ik garantie en een winkel waar ik naar terug kan als er toch iets mis is.![]()
Ciao Formaggio!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daarom moet ie ook campagnolo nemen want dan kan 9, 10 en 11 speed allemaal op dezelfde body.
pensare come oggettivamente e costruttivo invece di chiamare solo Colnago! campagnolo! Forza Italia! ....Mijn foto's op Flickr!
Erik Dekker heeft nog een volledige Dura Ace Di2 groep op mp staan voor 600 euro, kun je meteen upgraden![]()
![]()
Hallo Kaas!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ciao Formaggio!
pensare come oggettivamente e costruttivo invece di chiamare solo Colnago! campagnolo! Forza Italia! ....
denken zo objectief en constructief in plaats van te bellen alleen Colnago! landgenoot! Forza Italië! .
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Google Translate blijft een bitchquote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hallo Kaas!
denken zo objectief en constructief in plaats van te bellen alleen Colnago! landgenoot! Forza Italië! .
Overigens snap ik door die niet geheel correcte vertaling nu wel wat grip bedoelt te zeggen.![]()
Ja, ik moet nog ff oefenen op mn Italiaans. Kan echt maar een paar woordjesquote:Op woensdag 3 december 2014 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
Dat wordt nog lache met die GF sportful.Mijn foto's op Flickr!
¤ 1500 compleet?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:22 schreef Levitas het volgende:
Aanzien/ imago van een bepaald merk is wel één van de laatste dingen waar ik een aankoop op zou baseren. Liever een Sensa fiets van ¤1200 waar ik met veel plezier op stap, dan een Colnago van vorig jaar (of ander merk dat geen budgetfiets zou moeten zijn) van ¤1500 die ik eigenlijk niet zo heel mooi vind.
Een beetje Colnago is ¤ 3000 voor de frameset![]()
![]()
ik weet alleen culo, seni en cazzoquote:Op woensdag 3 december 2014 16:08 schreef cafca het volgende:
Ik ken alleen Testa della corsa, inseguitori, gruppo compatto en prodotto italiano, geloof ik....![]()
Yup. Oh nee, m`n eigen pedalen zouden dan erop gezet worden..quote:
http://www.mutsaarsbikess(...)-clx-3-0-shimano-105![]()
Wheel Set COLNAGO ARTEMIS CW28 ALUquote:Op woensdag 3 december 2014 16:19 schreef kaasplankje het volgende:
geen 105 crank dus, en ws ook baggerwielen.
Isaac Kaon (carbon) met Ultegra mix 10-speed kon ook nog trouwens: http://www.mutsaarsbikess(...)-cosmic-elite-wielen
En Bianchi Impulso (alu) met Campagnolo Veloce 10-speed: http://www.mutsaarsbikess(...)oce-10-speed-compact
Elke fiets heeft zo wel z`n extra's en z`n gebreken. Die Bianchi is wel Campagnolo, maar wss een kut wielset. Sensa is 105 11-speed met (volgens mij) prima wielen, maar budget fiets. Colnago ies goed, maar klote wielset.. Enz. enz. enz.
[ Bericht 11% gewijzigd door Levitas op 03-12-2014 16:27:27 ]![]()
Zo blijf je overal wel iets houden ja... Sensa met mooi 105 (of zelfs Ultegra) setje en wielen, maar budget fiets. Bianchi heeft Campagnolo maar kut wielset. Enz. Enz. Enz.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:26 schreef kaasplankje het volgende:
biankie compleet instapfiets = met baggerwielen![]()
![]()
Kijk dan ook eens bij blade bikes in Tilburg naar zijn huismerk. Volgens mij heeft vorig jaar een kennis daar 1350 afgetikt voor fiets 105 afmontage helm kleding schoenenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:22 schreef Levitas het volgende:
Vanaf het begin heb ik al in gedachte om een nieuwe fiets + nieuwe schoentjes te kopen voor in totaal ¤1600. Dus 1400 á 1500 voor de fiets, max.
Ik heb m`n keuze nog niet gemaakt hoor, maar als ik dan ga rekenen kan ik voor ¤1600 met die Sensa toch veel leukere dingen doen? ¤1150 voor de fiets, ¤150 voor kekke Sidi schoentjes, dan kan ik er nog een Garmin Edge 810 bij kopen ook. En dat vind ik dan ook wel weer tof.
Terwijl als ik voor die Colnago zou gaan ik alleen de fiets + schoentjes heb. Dat is niet erg, maar wel iets wat ik meeneem in m`n gedachtegang![]()
Een huismerk? Daar kan ik hier al helemaaaaaaal niet mee aankomenquote:Op woensdag 3 december 2014 16:42 schreef robskem het volgende:
[..]
Kijk dan ook eens bij blade bikes in Tilburg naar zijn huismerk. Volgens mij heeft vorig jaar een kennis daar 1350 afgetikt voor fiets 105 afmontage helm kleding schoenen![]()
![]()
Een Colnago van ¤ 1500 is per definitie niet swanjeequote:Op woensdag 3 december 2014 16:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yup. Oh nee, m`n eigen pedalen zouden dan erop gezet worden..
http://www.mutsaarsbikess(...)-clx-3-0-shimano-105![]()
![]()
Ja, tis met die nieuwe racers voor 1500.- óf kutwielen en cranks, óf een suf frame/kleurstelling, etc.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Een Colnago van ¤ 1500 is per definitie niet swanjee
Denk dat levitas mss beter ook op marktplaats gaat shoppen.
Hier:
950.-
http://link.marktplaats.nl/m875396713
natte toerdersdroom jonguh!![]()
Ja, die zwart/blauwe Endurance die ik in het vorige topic postte is ook gewoon retegeil imo. Ik ben vandaag geen fiets tegen gekomen die ook maar in de buurt komt van die Canyon.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:16 schreef Patroon het volgende:
Kaasie promoot wel enorm Canyon. Wat heel begrijpelijk is!
Als ik niet zo`n problemen/ onzekerheden had gehad met m`n houding had ik 't wel geweten iig...Maar ik vind die nostalgische look juist helemaal niet coolquote:Op woensdag 3 december 2014 18:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, tis met die nieuwe racers voor 1500.- óf kutwielen en cranks, óf een suf frame/kleurstelling, etc.
Denk dat levitas mss beter ook op marktplaats gaat shoppen.
Hier:
950.-
http://link.marktplaats.nl/m875396713
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
natte toerdersdroom jonguh!Ik geil echt op die rondingen en vormen van tegenwoordig
![]()
![]()
Volledig campa record incl de naven, ambrosio excellence velgen wielen handgemaakt, topstalen frame, carbon vork, ik zou het wel weten.quote:
Bied die vent 750 of 800 ofzo houdt je zowat de helft van je budget over.![]()
Misschien vloeken in de kerk, maar ik denk dat ik dan elke keer weer met tegenzin op die fiets zou stappen, omdat ik `m gewoon echt niet mooi vind. Ondanks dat het misschien wel pure kwaliteit is.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:27 schreef kaasplankje het volgende:
Bied die vent 750 of 800 ofzo houdt je zowat de helft van je budget over.
Maareh, nou ff een serieuze, en misschien tegelijkertijd een domme vraag van mij als leek..
Wát is er nou precies zo kut aan die Sensa, behalve dat het bekend staat als budgetfiets? Stel ik neem `m Ultegra (of eventueel 105, voor 150 piek minder) afgemonteerd, met Supra wielen. Supra wielen zijn over het algemeen toch best prima wielen, dacht ik?
Het leek mij in de winkel in ieder geval een prima fiets
Het frame vind IK qua vorm en kleuren niks mis mee. Niks speciaals, true, maar dat hoeft van mij ook niet. Hou wel van strak en simpel. Dat er anderen zijn die de uitstraling helemaal niks vinden, dat kan. Smaken verschillen nou eenmaal.
Het lijkt nu trouwens ook wel alsof ik alleen maar naar het uiterlijk kijk, maar dat is niet helemaal waar. Qua afmontage zijn vrijwel alle fietsen in de winkels gelijk (op crank en wielen na dan), en volgens de verkoper moest ik me ook niet al te druk maken over de geometrie van de fiets, framemaat staat vast (verschilt per merk natuurlijk) en houding is dan op te lossen met andere onderdelen![]()
Tot je zo'n compact pro frame in het echt ziet. Ik vreet mijn koerspet op als je ze niet mooi vind. Het is zo'n beetje de benchmark voor soigne als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:23 schreef Levitas het volgende:
Maar ik vind die nostalgische look juist helemaal niet coolIk geil echt op die rondingen en vormen van tegenwoordig
![]()
![]()
30 dagen retourrecht (ook al is die gebruikt).quote:Op woensdag 3 december 2014 18:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja, die zwart/blauwe Endurance die ik in het vorige topic postte is ook gewoon retegeil imo. Ik ben vandaag geen fiets tegen gekomen die ook maar in de buurt komt van die Canyon.
Als ik niet zo`n problemen/ onzekerheden had gehad met m`n houding had ik 't wel geweten iig...![]()
Canyon, alleen voor echte bazenquote:Op woensdag 3 december 2014 18:16 schreef Patroon het volgende:
Kaasie promoot wel enorm Canyon. Wat heel begrijpelijk is!
.![]()
Ja dat is het ook behalve dat het een 13 in een dozijn fiets is. Kan je veel plezier van hebben mits goede maat.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:40 schreef Levitas het volgende:
[..]
Misschien vloeken in de kerk, maar ik denk dat ik dan elke keer weer met tegenzin op die fiets zou stappen, omdat ik `m gewoon echt niet mooi vind. Ondanks dat het misschien wel pure kwaliteit is.
Maareh, nou ff een serieuze, en misschien tegelijkertijd een domme vraag van mij als leek..
Wát is er nou precies zo kut aan die Sensa, behalve dat het bekend staat als budgetfiets? Stel ik neem `m Ultegra (of eventueel 105, voor 150 piek minder) afgemonteerd, met Supra wielen. Supra wielen zijn over het algemeen toch best prima wielen, dacht ik?
Het leek mij in de winkel in ieder geval een prima fietsGelulquote:Qua afmontage zijn vrijwel alle fietsen in de winkels gelijk,Dat laatste is natuurlijk helemal onzin. Typisch een verkoper die alleen denkt aan jou een fiets verkopen en niet aan hoe je erop zit.quote:en volgens de verkoper moest ik me ook niet al te druk maken over de geometrie van de fiets, framemaat staat vast (verschilt per merk natuurlijk) en houding is dan op te lossen met andere onderdelen![]()
Goffedomme wat een fietsquote:Op woensdag 3 december 2014 18:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volledig campa record incl de naven, ambrosio excellence velgen wielen handgemaakt, topstalen frame, carbon vork, ik zou het wel weten.
Bied die vent 750 of 800 ofzo houdt je zowat de helft van je budget over.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kaas, heeft Leintjuhhh al kerstinkopen gedaan? Zo nee, dan vind ik dit wel wat voor jou;
http://velotastic.co.uk/product/mugs-books/retro-cycling-mug/![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 19:07 schreef Tommeke het volgende:
Kaas, heeft Leintjuhhh al kerstinkopen gedaan? Zo nee, dan vind ik dit wel wat voor jou;
http://velotastic.co.uk/product/mugs-books/retro-cycling-mug/wij hebben al koffiekopjes, maar thanks voor de tip.
![]()
Ja dit soort reacties krijg je overal met zo'n frame. En de compact pro is ook stijf genoeg om mee te koersen. Zeker met een carbonnen vork erin.quote:
Compact pro frame los was ong. 1450.- ofzo, vork komt er dan nog bij 250.-. Groep 1200.- Wielen 500.- en nog 500.- erbij voor de rest. Reken maar uit.![]()
Die groep is toch ook al een paar jaar oud?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je er staat bij 2002 en dan ist ws record 10 speed. Maar de fiets ziet er goed onderhouden en schoon uit. Gios bouwt ook korte frames, wat voor levitas ook mss interessant is.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
Die groep is toch ook al een paar jaar oud?
Ik zou ook wel een compact pro willen hebben; mijn Gios is tenslotte ook "maar" een Taiwan aluminium frame. De compact pro is handgemaakt Italiaans.
[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 03-12-2014 19:46:39 ]![]()
Ja nouja, na het gesprek van vandaag met die fietsenmaker waarvan jij hierboven zei dat 'ie me zomaar een fiets wilde verkopen, ben ik eigenlijk helemaal niet zo zeker van dat m`n frame te lang zou zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Gios bouwt ook korte frames, wat voor levitas ook mss interessant is.
Hij zei dat nek- en schouderklachten eerder voor zouden moeten komen bij een te korte/ verkrampte zit. Hij dacht eerder dat het verschil van 8cm (wat in werkelijkheid 9cm is) tussen zadel en stuur de oorzaak zou kunnen zijn.. In combinatie met de onervarenheid in die sportieve houding.
Dus, nu weet ik wat dat betreft ook niet meer wat ik moet geloven. De ene FM zegt te lang, de ander zegt te diep
Lekker zo, al die verschillende meningen, filosofieën en visies over echt alles![]()
Wat een schoonheid die Gios! Van de anderen vind ik de Isaac het minst bezwaarlijk geloof ik.
[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 03-12-2014 19:58:14 ]Aldus.![]()
Denk dat je dmv proefritten moet gaan concluderen wie er gelijk heeft Levitas. Op een Marktplaatsfiets kan je natuurlijk ook een proefritje maken als de eigenaar dat oke vind.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:49 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja nouja, na het gesprek van vandaag met die fietsenmaker waarvan jij hierboven zei dat 'ie me zomaar een fiets wilde verkopen, ben ik eigenlijk helemaal niet zo zeker van dat m`n frame te lang zou zijn.
Hij zei dat nek- en schouderklachten eerder voor zouden moeten komen bij een te korte/ verkrampte zit. Hij dacht eerder dat het verschil van 8cm (wat in werkelijkheid 9cm is) tussen zadel en stuur de oorzaak zou kunnen zijn.. In combinatie met de onervarenheid in die sportieve houding.
Dus, nu weet ik wat dat betreft ook niet meer wat ik moet geloven. De ene FM zegt te lang, de ander zegt te diep
Lekker zo, al die verschillende meningen, filosofieën en visies over echt alles
Shop around, geef je cash niet te snel uit.![]()
De vraag is alleen of je bij proefritje van 10km nou echt verschil gaat merken, ook omdat je natuurlijk moet wennen als je nieuwe fiets een andere (/maar misschien goede) maat heeft.![]()
M'n pa heeft die Cube Agree GTC van dat eerste plaatje, vond hem persoonlijk wel fijn.
En heeft carbon nou zoveel meerwaarde voor de gemiddelde recreant?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Een goede bikefitting a 200euro is een betere investering dan een set dure wielen, als je klachten hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Fietst wel fijner denk ik. Maar een top alu frame als Caad10, Allez of Ultimate AL scoort ongetwijfeld hoger qua stijfheidswaarden en gewicht.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:15 schreef Fretwork het volgende:
M'n pa heeft die Cube Agree GTC van dat eerste plaatje, vond hem persoonlijk wel fijn.
En heeft carbon nou zoveel meerwaarde voor de gemiddelde recreant?![]()
Bikefit kost dacht ik nog wel meer,halfjaar geleden ook aan informeren geweest. Daarbij als ik alle berichten goed heb gelezen van Levitas afgelopen jaar heeft hij deze fiets voor een prikkie kunnen kopen. Was puur om te kijken of het wat was en had fiets van een collega/ vriend overgenomen zonder echt te kijken naar de goede maat. Om dan gelijk 200¤+ over de balk te smijten voor een bikefit vind ik ook weer wat, bij aanhoudende klachten is dat wel een goede.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:38 schreef Patroon het volgende:
Een goede bikefitting a 200euro is een betere investering dan een set dure wielen, als je klachten hebt.![]()
Vriend van mij heeft eigen bedrijf in bikefitten. Www.bikefitstudio.nl. Kost 200e en 300 voor 2 fietsen. Zeker vooraf bij aankoop van een nieuwe fiets a 1500e vind ik die investering zeker waard.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bikefit kost dacht ik nog wel meer,halfjaar geleden ook aan informeren geweest. Daarbij als ik alle berichten goed heb gelezen van Levitas afgelopen jaar heeft hij deze fiets voor een prikkie kunnen kopen. Was puur om te kijken of het wat was en had fiets van een collega/ vriend overgenomen zonder echt te kijken naar de goede maat. Om dan gelijk 200¤+ over de balk te smijten voor een bikefit vind ik ook weer wat, bij aanhoudende klachten is dat wel een goede.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
BG-Fit is 150 euro dacht ik. Die vriend van patroon ken ik ook wel een beetje. Zo'n iemand is hardstikke kundig en zet je perfect op je fiets.
Mijn collega is ook BG-fitter. Als ik een nieuwe fiets ga kopen ga ik wel bij hem langs.![]()
Jullie maken het niet echt makkelijk? My $ 0.02:
Koop een fiets waar je goed op past, desnoods via een aparte bike fitting.
Koop de fiets bij een winkel waar je je goed bij voelt en koop een een fiets die je mooi vindt. Denk aan een goede afmontage en nette wielen, laatste is vaak onderschat.
Maak je als allerlaatste pas druk over soigne, campa/shimano, combinaties met merk frame en ander geneuzel in de marge.![]()
Wtfquote:Op woensdag 3 december 2014 22:41 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
http://media.rtvutrecht.nl/media/docus/ff2d265b09.pdf
WHAHAHAHA![]()
Ik ga meeoden! toch om de hoek![]()
Tijdens een meet bij gripper zijn we daaruit gestuurdquote:Op donderdag 4 december 2014 02:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wtf
Ik ga meeoden! toch om de hoek
is dat niet dat ding waar we met de primvera meet een paar keer omhoog reden ?quote:Op woensdag 3 december 2014 22:41 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
WHAHAHAHA
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Scherp DopOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
lol sorry nachtdienst gehad had je post nog niet gezienquote:
wie was dat trouwens die een pikstartje maakte toen en doe toch bij lange na niet als eerst boven was
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
quote:Op woensdag 3 december 2014 22:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft eigen bedrijf in bikefitten. Www.bikefitstudio.nl. Kost 200e en 300 voor 2 fietsen. Zeker vooraf bij aankoop van een nieuwe fiets a 1500e vind ik die investering zeker waard.Dat is dan een stuk goedkoper dan het bedrijf welke ik een halfjaar geleden had gevonden. Die vroegen dacht ik rond de 300¤. Toen ook poging gedaan om het op de zorgverzekering te gooien net als Knut z'n vriendin dat had gedaan maar dat kan niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:19 schreef Tommeke het volgende:
BG-Fit is 150 euro dacht ik. Die vriend van patroon ken ik ook wel een beetje. Zo'n iemand is hardstikke kundig en zet je perfect op je fiets.
Mijn collega is ook BG-fitter. Als ik een nieuwe fiets ga kopen ga ik wel bij hem langs.![]()
Zal ik wel zijn geweestquote:Op donderdag 4 december 2014 08:15 schreef dop het volgende:
[..]
lol sorry nachtdienst gehad had je post nog niet gezien
wie was dat trouwens die een pikstartje maakte toen en doe toch bij lange na niet als eerst boven was
Wat is het probleem als het vriest? Goede kleren aan, als het echt glad is spijkerbanden op de fiets en rijden.quote:Op donderdag 4 december 2014 04:08 schreef DrNick het volgende:
Rijden jullie dan ook als het vriest?![]()
Er zijn genoeg zaken die je een gratis meting geven als je bij hun een fiets koopt.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:19 schreef Tommeke het volgende:
Beetje afhankelijk van hoeveel geld je uitgeeft. Als je voor 500 euro een fiets komt halen zit zoiets er niet in, kom je voor 15000 is dat een ander verhaal lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zaken die je een gratis meting geven als je bij hun een fiets koopt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
1500 lijkt me een bedrag waar een meting goed onderhandelbaar is.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van hoeveel geld je uitgeeft. Als je voor 500 euro een fiets komt halen zit zoiets er niet in, kom je voor 15000 is dat een ander verhaal lijkt me.![]()
Lijkt me nu een geschikt moment om een zorgverzekering te zoeken die hier wel aan meewerkt?quote:Op donderdag 4 december 2014 08:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Dat is dan een stuk goedkoper dan het bedrijf welke ik een halfjaar geleden had gevonden. Die vroegen dacht ik rond de 300¤. Toen ook poging gedaan om het op de zorgverzekering te gooien net als Knut z'n vriendin dat had gedaan maar dat kan niet.![]()
Shimano dura-ace di2 shifters kan je nu ook je garmin mee bedienen![]()
Toffe ontwikkeling.
Inb4 Kaas: MAAR KAN IK ER OOK SPORZA MEE KIJKUH?!EINZ![]()
Hoe werkt dat dan?quote:Op donderdag 4 december 2014 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Shimano dura-ace di2 shifters kan je nu ook je garmin mee bedienen![]()
Toffe ontwikkeling.
Inb4 Kaas: MAAR KAN IK ER OOK SPORZA MEE KIJKUH?!EINZOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zit een extra knop op onder de hood van de shifter. Blijkbaar altijd al gezeten. Als je met je handen op de hoods fietst kan je dus zonder handen van het stuur door menu's van de garmin switchen.quote:![]()
![]()
Alleen dura ace of ook andere DI2?
Edit: Alleen de nieuwste
http://www.bikeradar.com/(...)min-computers-42282/
Jammer DDX
Klopt. Bij ons krijg je er een standaard meting gratis bij. Een BG-Fit meting duurt een paar uur dus die krijg je voor gereduceerd tarief afhankelijk van hoe duur je fiets is.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zaken die je een gratis meting geven als je bij hun een fiets koopt.![]()
Alleen DA, maar ook die van 2012 al.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer DDX![]()
![]()
Toch apart dat ze die knoppen laten zitten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hier in Den Haag zit Bike-zone waar je inderdaad de meting gratis krijgt bij aanschaf fiets. Tegelijkertijd kost een losse meting daar maar ¤35, zal dus niet zo uitgebreid zijn als een BG-fit meting.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zaken die je een gratis meting geven als je bij hun een fiets koopt.
De vraag is alleen of je zo'n uitgebreide meting nodig hebt. Zadelhoogte, afstelling plaatjes, bovenbuis lengte, lengte stuurpen en nog wat variabelen zijn met een eenvoudige meting ook goed te bepalen.![]()
Als je nu met klachten op de fiets zit zou het mij het geld waard zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hier in Den Haag zit Bike-zone waar je inderdaad de meting gratis krijgt bij aanschaf fiets. Tegelijkertijd kost een losse meting daar maar ¤35, zal dus niet zo uitgebreid zijn als een BG-fit meting.
De vraag is alleen of je zo'n uitgebreide meting nodig hebt. Zadelhoogte, afstelling plaatjes, bovenbuis lengte, lengte stuurpen en nog wat variabelen zijn met een eenvoudige meting ook goed te bepalen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb een bijna volledig vergoedde meting gedaan bij een sportarts in Enschede. Dynamische fietsmeting om te kijken of ik in beweging goed op de fiets zit. Flexibiliteit en mogelijke hoeken in gewrichten (met name rugwervels) kunnen dusdanig verschillen dat ik graag in beweging een test wilde ipv enkel opmeten. Fiets is toen behoorlijk aangepakt. (met een lager zadel, andere stuurpen, verplaatste schoenplaatjes als gevolg).
Daarna vlot kunnen uitbouwen naar Gran Fondo's i.t.t de 30 minuten rondjes die mijn rugfysio aangaf. Vrijwel klachtvrij.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Voor mn vriendin was het ook een enorm verschil. Niet alleen qua comfort op de fiets maar was ook duidelijk terug te zien in de snelheid. Ging letterlijk van de ene op de andere dag met 4 kmh gem omhoog.![]()
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een beetje aanpassen 4 km/uur scheelt. Heb je toevallig foto's van hoe je vriendin eerst zat en hoe ze nu zit?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Smooth!quote:Op donderdag 4 december 2014 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een beetje aanpassen 4 km/uur scheelt. Heb je toevallig foto's van hoe je vriendin eerst zat en hoe ze nu zit?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik kan me dat heel goed voorstellen zeker als je bedenkt dat je fiets maar bijdraagt aan zo'n 10 tot 15% van de luchtweerstand en de moeite die profploegen doen om zelfs op die 10 tot 15 % maar kleine aero voordelen te behalen.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een beetje aanpassen 4 km/uur scheelt. Heb je toevallig foto's van hoe je vriendin eerst zat en hoe ze nu zit?![]()
Fantastisch zeg dat shimano wéér een nieuw knopje heeft uitgevonden. Nu moet ik het gaan kopen.
Knopjes ftw.![]()
quote:Op donderdag 4 december 2014 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een beetje aanpassen 4 km/uur scheelt. Heb je toevallig foto's van hoe je vriendin eerst zat en hoe ze nu zit?![]()
![]()
Hoe krijg je dat vergoed?quote:Op donderdag 4 december 2014 09:34 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een bijna volledig vergoedde meting gedaan bij een sportarts in Enschede. Dynamische fietsmeting om te kijken of ik in beweging goed op de fiets zit. Flexibiliteit en mogelijke hoeken in gewrichten (met name rugwervels) kunnen dusdanig verschillen dat ik graag in beweging een test wilde ipv enkel opmeten. Fiets is toen behoorlijk aangepakt. (met een lager zadel, andere stuurpen, verplaatste schoenplaatjes als gevolg).
Daarna vlot kunnen uitbouwen naar Gran Fondo's i.t.t de 30 minuten rondjes die mijn rugfysio aangaf. Vrijwel klachtvrij.![]()
![]()
Kijken in je polis, ik had aanvullende fysio bij Zilverenkruis in mijn pakket.quote:
Daarbij mag het zolang de sportarts ingeschreven staat bij de vereniging van sportartsen, waarnaar ze doorlinken.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Vrouwen zijn gevoeliger voor placebo-effectquote:Op donderdag 4 december 2014 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs dan is het het geld waardquote:Op donderdag 4 december 2014 10:03 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Vrouwen zijn gevoeliger voor placebo-effect![]()
![]()
Eat this!
![]()
http://www.strava.com/activities/225928839
Mooi ritje gisteren door de kou. Goed gekleed, dus nergens last van gehad. Was 21:45 weer thuis.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, ik zit bij FBTO, zet voor december één module aan, waar ik 5 euro voor betaal en krijg een sportkeuring van 130 euro vergoed.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kijken in je polis, ik had aanvullende fysio bij Zilverenkruis in mijn pakket.
Daarbij mag het zolang de sportarts ingeschreven staat bij de vereniging van sportartsen, waarnaar ze doorlinken.![]()
Nice, ga je daar in Enschede-Zuid?quote:Op donderdag 4 december 2014 10:07 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ja, ik zit bij FBTO, zet voor december één module aan, waar ik 5 euro voor betaal en krijg een sportkeuring van 130 euro vergoed.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hmmm. Misschien stap ik maar ff over.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:07 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ja, ik zit bij FBTO, zet voor december één module aan, waar ik 5 euro voor betaal en krijg een sportkeuring van 130 euro vergoed.
Ik hoorde dat het eigen risico in 2008 nog 150 euro was
Toen ik gister aan het koerieren was zag ik een enorm #viesdik wijf voor een gebouw staan roken
Dankzij dat mormel moet ik 375 ballen betalen mocht ik iets nodig hebben![]()
![]()
Sporters zijn ook duur, blessure hier, breukje daar.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik word altijd woedend als ik in vliegtuigen naast zo'n vieze dikzat zit. Moet je 40-45 euro betalen voor iedere kilo extra bagage terwijl zo'n figuur er minstens 80 gratis meesleept.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hmmm. Misschien stap ik maar ff over.
Ik hoorde dat het eigen risico in 2008 nog 150 euro was
Toen ik gister aan het koerieren was zag ik een enorm #viesdik wijf voor een gebouw staan roken
Dankzij dat mormel moet ik 375 ballen betalen mocht ik iets nodig hebben
Dikke mensen![]()
![]()
Idd sporters ook duur. Dit jaar al voor 1000e gebruikt aan fysio en sporttestMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Uit principe rijd ik geen tochten die gekoppeld zijn aan een goed doel.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:49 schreef Leonos het volgende:
Wie gaat deze ook rijden?
http://www.toerversieutrecht.nl/routes/![]()
48 euro
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 4 december 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uit principe rijd ik geen tochten die gekoppeld zijn aan een goed doel.![]()
Heerlijk man, lekker met ans van de receptie en ton van 't archief tochtje rijden. Rugzakkie met bolletjes mee.. topdag. Nog ff speciaal shirtjes laten drukken.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
"bedrijventeams"
Nog zo'n woord waar ik schurft aan mn oogballen van krijg.![]()
Karel maakt een trainingsschema voor de 35 km tocht want die heeft ook wel eens in limburg een fiets gehuurd.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Heerlijk man, lekker met ans van de receptie en ton van 't archief tochtje rijden. Rugzakkie met bolletjes mee.. topdag. Nog ff speciaal shirtjes laten drukken.![]()
In 24 jaar drie keer fysio omdat ik mijn knie gesloopt had met te snel lange afstanden lopen bij een te hoog gewicht. Sporten kan ook goedkoop zijn, blessures zijn meestal wel te voorkomen.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:36 schreef Patroon het volgende:
Idd sporters ook duur. Dit jaar al voor 1000e gebruikt aan fysio en sporttest
Hoe dan ook moet je lichaam langer mee, sporten moet een middel zjn en niet een doel.![]()
Daar heb ik nog niet naar gekeken, boeit me ook nietquote:Op donderdag 4 december 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uit principe rijd ik geen tochten die gekoppeld zijn aan een goed doel.Leuk toch, lekker shirtie.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Heerlijk man, lekker met ans van de receptie en ton van 't archief tochtje rijden. Rugzakkie met bolletjes mee.. topdag. Nog ff speciaal shirtjes laten drukken.![]()
Op de helft wel appeltaart hoor, want we zijn zo goed bezig. Oja en daarna lekker borrelen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Klinkt als een FOK!fietsmeet trouwensOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sporten is gezond. Maar ga je 10-15u per week intensief sporten, dan ga je dat al snel voorbij. Veel duursporters krijgen ook een sporthart (dikkere hartspier) dat is niet gezond.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
In 24 jaar drie keer fysio omdat ik mijn knie gesloopt had met te snel lange afstanden lopen bij een te hoog gewicht. Sporten kan ook goedkoop zijn, blessures zijn meestal wel te voorkomen.
Hoe dan ook moet je lichaam langer mee, sporten moet een middel zjn en niet een doel.
Ik heb dit jaar weinig tot geen blessures gehad, maar ga dan ook regelmatig preventief. Heb 20 behandelingen in mijn pakket.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:28 schreef Patroon het volgende:
Veel duursporters krijgen ook een sporthart (dikkere hartspier) dat is niet gezond.![]()
Geen antwoord; maar las een interview met Jens Voigt waarin hij ook verteld over z'n sporthart en dat zn dokter stellig had aangeraden om niet in 1 keer te stoppen maar geleidelijk afbouwen. Moest ie in zn 1e jaar nog 65% van aantal kilometers rijden wat neer kwam op 30k ofzoquote:![]()
![]()
![]()
Daar noem je ook een sporter. Maar denk dat dat voor henk en ingrid niet snel geldt. Ga 2 maanden stilzitten en je sporthart is ook weer een stuk minder.
Heb geen verstand van het hart icm sport, maar heb redelijk veel myocardperfusiescintigrammen gedaan, en heb daaruit altijd begrepen dat een 'groot hart' (dikker myocard) geen directe relatie hoeft te hebben met problemen. Tenzij hypertrofisch ofzo. Bij een sporthart is het ook voornamelijk het linker ventrikel wat 'groot' is.
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 04-12-2014 11:45:45 ]![]()
Wat ik gehoord heb is dat je gewoon moet afbouwen, je lichaam er weer aan laten wennen om niet te fietsen/inspannen.
Anderzijds, als je als renner in het ziekenhuis beland voor een maand of langer dan kan je ook niet afbouwen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gewoon farmacologisch inspannen. Beetje adenosine erin pompen en HOPPAquote:Op donderdag 4 december 2014 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
als je als renner in het ziekenhuis beland voor een maand of langer dan kan je ook niet afbouwen.![]()
![]()
Geen idee wat hier staat, maar het klinkt stoer. Dus ik ben het er mee eens.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Gewoon farmacologisch inspannen. Beetje adenosine erin pompen en HOPPAOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Daarom kreeg de Kneet een fiets voor in zn ziekenhuisbed en vervolgens won hij de AGRquote:Op donderdag 4 december 2014 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik gehoord heb is dat je gewoon moet afbouwen, je lichaam er weer aan laten wennen om niet te fietsen/inspannen.
Anderzijds, als je als renner in het ziekenhuis beland voor een maand of langer dan kan je ook niet afbouwen.![]()
![]()
Ja godverdommequote:Op donderdag 4 december 2014 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
"bedrijventeams"
Nog zo'n woord waar ik schurft aan mn oogballen van krijg.
Van die papzakken die bovenop het Kopje een peukje gaan roken![]()
![]()
Had mijn vrijwillig eigen risico op 500euro gezet. De rekening van mijn schouderbreuk moet nog komen.![]()
![]()
Ja, morgenochtend.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nice, ga je daar in Enschede-Zuid?![]()
Neem aan dat je dezelfde hebt als ik dan, wel sympathieke vent iig. Denk dat hij mij goed heeft geholpen.quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Volgens mij kwam ik via hier:quote:
http://www.sportzorg.nl/onderzoek-en-keuring
op deze sportarts, verzekeraar vergoedde de meting.
http://www.sporthomed.nl/introductie.htmlThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
En de speurtocht gaat verder.. Nu ik erachter ben gekomen dat Canyon een 30 dagen retourgarantie biedt, is dat ook weer een serieuze optie. Wat dat betreft is de Canyon de enige fiets die me tot nu toe een "wauw" gevoel gaf.. (en dat was voor alle Canyon promotie in dit topic)
Nog 3 opties die aan m`n lijstje kunnen worden toegevoegd
Endurance AL 7.0 met Ultegra 11 speed en Mavic Aksium One wielen - ¤1199
Endurance AL 7.0 met Campagnolo (mix?) 11-speed en Campagnolo Vento Asymmetric wielen - ¤1299
Endurance CF 8.0 met 105 11-speed en DT Swiss R24 Spline wielen - ¤1499
Heerlijk zo, jezelf helemaal gek lekker maken met verschillende fietsen![]()
![]()
Als die Mavics goed zijn zou ik voor de eerste gaan. Lekkere set, zeker vergeleken met de duurdere CF. Hoewel 105 ook niet afzien is natuurlijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:20 schreef Levitas het volgende:
En de speurtocht gaat verder.. Nu ik erachter ben gekomen dat Canyon een 30 dagen retourgarantie biedt, is dat ook weer een serieuze optie. Wat dat betreft is de Canyon de enige fiets die me tot nu toe een "wauw" gevoel gaf.. (en dat was voor alle Canyon promotie in dit topic)
Endurance AL 7.0 met Campagnolo (mix?) 11-speed en Campagnolo Vento Asymmetric wielen - ¤1299
Heerlijk zo, jezelf helemaal gek lekker maken met verschillende fietsenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Daarom heet ie ook endurance schat ik zo.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:33 schreef quinoahipster het volgende:
Meh, beetje comfortracer geometrie
Maar als Levitas nu soms last van zn rug heeft, dan is zo'n comfort racer geen slechte keuze hoor.
Wat heb je aan een keiharde racebak als je toch niet diep kan zitten met je rug? Of als je geen splijtende demarrage in de koers van plan bent maar lekker een beetje langs 's Heeren wegen toeren en schaapjes kijken in de wei?Mijn foto's op Flickr!
Bedoel je dan de hoek van de bovenbuis?quote:Op donderdag 4 december 2014 13:33 schreef quinoahipster het volgende:
Meh, beetje comfortracer geometrieThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ah, nu zie ik hetquote:Op donderdag 4 december 2014 13:42 schreef quinoahipster het volgende:
Lange balhoofdbuis, korte bovenbuis.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik zou voor Shimano gaan. Goedkopere onderdelen en beter verkrijgbaar. Zelfs de grootste beunhaas fietsenmakers hebben Shimano op voorraad.![]()
Ook als die wielen duidelijk verschillen in kwaliteit?quote:Op donderdag 4 december 2014 13:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou voor Shimano gaan. Goedkopere onderdelen en beter verkrijgbaar. Zelfs de grootste beunhaas fietsenmakers hebben Shimano op voorraad.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/bulls-desert-falcon-2014quote:Op donderdag 4 december 2014 13:20 schreef Levitas het volgende:
Heerlijk zo, jezelf helemaal gek lekker maken met verschillende fietsen
Met Fulcrum quattro's?
105 met carbon, nog geld over voor fatsoenlijke wielen![]()
Dit. Als je geen hang naar nostalgie hebt zie ik geen enkele reden om voor de campa groep te gaan.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou voor Shimano gaan. Goedkopere onderdelen en beter verkrijgbaar. Zelfs de grootste beunhaas fietsenmakers hebben Shimano op voorraad.![]()
Overigens rijdt mijn schoonpa met mavic aksiums en zo slecht als de verhalen gaan zijn die volgens mij nou ook weer niet. Na 10k nog kaarsrecht en nooit problemen mee gehad. Het weegt natuurlijk wel wat, maar die vento wielset is ook niet de lichtste.![]()
Wat? Heritage is toch 1 van de belangrijkste selling points? De baasjes bij campa zullen 1 van de eerste zijn om dat toe te geven.quote:![]()
Campagnolo is vooral met carbon in de weer waar Shimano nog met alu de spullen maakt. Ook had Campa veel eerder 11 speed dan Shimano. Het is lichter en ook robuuster.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat? Heritage is toch 1 van de belangrijkste selling points? De baasjes bij campa zullen 1 van de eerste zijn om dat toe te geven.
TT zijn de shifters van Shimano goed imo, paar jaar gelden zaten daar nog van die plastic kapjes op die met 1x op je muil gaan kapot zijn.![]()
Allereerst: wat is er mis met Sensa?
Verder: de wielen die standaard bij racefietsen geleverd worden zijn meestal van matige kwaliteit. Beter koop je er een paar handgespaakte wielen van BikeXperto bij. En nee: die zijn niet duur.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Dit plaatsen is automatische hypocrisie...quote:Op donderdag 4 december 2014 14:35 schreef Patroon het volgende:
Jongetjes, ga eens even werken, stelletje armoezaaiers...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Als het Levitas om gewicht gaat dan kan hij beter naar SRAM kijken. 11 speed vind je nu overal.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Campagnolo is vooral met carbon in de weer waar Shimano nog met alu de spullen maakt. Ook had Campa veel eerder 11 speed dan Shimano. Het is lichter en ook robuuster.
En shimano was weer eerder met DI2 en de nieuwe campa record groep vond het nodig de voorderrie en crank van shimano te immiteren. Het is een wedloop en daarin loopt campa echt niet voorop hoor.
Shimano en Sram ook niet per se btw.![]()
Ok ambtenaar Patroonquote:Op donderdag 4 december 2014 14:35 schreef Patroon het volgende:
Jongetjes, ga eens even werken, stelletje armoezaaiers...![]()
Grootste winst is altijd nog met training te halen, lekkere care of de cassette 25 gram lichter is...
Dan neem je maar een reep minder mee...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Neehoor campa is lichter dan Sram. (al scheelt dat niks)quote:Op donderdag 4 december 2014 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als het Levitas om gewicht gaat dan kan hij beter naar SRAM kijken. 11 speed vind je nu overal.![]()
Campa, Shimano, nikon, canon, bmw, mercedes, hertog jan, grolsch, bla, bla, bla
Campagnolo kan 10x beter zijn, persoonlijk vind ik die duimshifters kut. En de hendel achter de rem die zo vrij kan bewegen (ook voor- en achteruit)![]()
Anderen vinden juist shimano weer een kutvorm shifters hebben en het júist irritant dat die hendel 'vast' aan de remhendel zit.![]()
Wat ik wel relaxed vond was dat je met 1 duimdruk de ketting 3 kransjes zwaarder kon leggen. Maar weet niet of hogere shimanogroepen iets vergelijkbaars hebben.![]()
Super Record vs SRAM Red ja. Maar in die prijsklasse is Levitas niet op zoek. Het is meer Force vs Ultegra vs Athena en dan is SRAM toch echt lichter (maar ook weer grammenwerk)quote:Op donderdag 4 december 2014 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor campa is lichter dan Sram. (al scheelt dat niks)![]()
Athena om Ultegra scheelt 126 gram. Ik zou gewoon voor het fietsen poepen om die winst te behalen...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ja alleen zit force in de prijsklasse van chorus en dan is Campy weer lichter.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Super Record vs SRAM Red ja. Maar in die prijsklasse is Levitas niet op zoek. Het is meer Force vs Ultegra vs Athena en dan is SRAM toch echt lichter (maar ook weer grammenwerk)![]()
![]()
Met dat "argument" kan je ook op je opoefiets gaan rijden.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:39 schreef Fretwork het volgende:
Grootste winst is altijd nog met training te halen, lekkere care of de cassette 25 gram lichter is...
Dan neem je maar een reep minder mee...![]()
Als je geen oneindig budget hebt zou ik mijn focus leggen op andere zaken dan 126 gram verschil in gewicht. Bijvoorbeeld het frame, de wielen, het gemak, de zitpositie.... Maar dat ben ikquote:Op donderdag 4 december 2014 14:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met dat "argument" kan je ook op je opoefiets gaan rijden.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Het zit dichter bij Athena dan Chorus.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja alleen zit force in de prijsklasse van chorus en dan is Campy weer lichter.![]()
Grappig, maar ook niet met garmin 500/800.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer DDX![]()
Zou ik dus nieuwe garmin en shifters moeten kopen, eh nee dusEn dan niet eens de echte route rijdenquote:Op donderdag 4 december 2014 10:49 schreef Leonos het volgende:
Wie gaat deze ook rijden?
http://www.toerversieutrecht.nl/routes/![]()
![]()
Tja net zoals die di2 integratie met garmin 1000. (en bij beta van 810)
Kan je op schermpje zien in welke versnelling je zit, scheelt weer kijken/nadenken.![]()
Dan kan je snel uitrekenen of je een lekke band hebt, als je snelheid, cadans en verzet niet meer overeenkomenquote:Op donderdag 4 december 2014 14:58 schreef ddx het volgende:
Tja net zoals die di2 integratie met garmin 1000. (en bij beta van 810)
Kan je op schermpje zien in welke versnelling je zit, scheelt weer kijken/nadenken.
Of een automatische foutmelding inbouwen. Dat bij een bepaalde diameter van je achterwiel je garmin piept, tijd om op te pompen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ze zijn inderdaad al aan het testen met automatisch schakelenquote:Op donderdag 4 december 2014 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het wel een bummer als je electrisch schakelen hebt en dan hélémaal met je hand naar je garmin moet om op een knopje te drukken hoor. Levensgevaarlijk ook.Wel vooral gericht op tt en triathleten, kan je vooraf per segment een ideal wattage output bepalen en je garmin kiest automatisch optimale versnelling. Bovendien verlies je dan geen secondes voor een (minime) verstoring van je houding
![]()
![]()
Lijkt me echt superkut. Maargoed, als het allemaal daar vanaf moet hangen is voor mij zowiezo de lol zoek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook niets voor mij, maar ik ben denk ik mentaal ook niet sterk genoeg om een goede TT te rijdenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:04 schreef kanovinnie het volgende:
Lijkt me echt superkut. Maargoed, als het allemaal daar vanaf moet hangen is voor mij zowiezo de lol zoek.![]()
![]()
De 2015 variant daarvan stond net in weer een andere winkel, full carbon (frame en vork), volledig Ultegra 11-speed (echt alles) en Mavic wielen voor ¤1500:quote:Op donderdag 4 december 2014 14:18 schreef Andyy het volgende:
105 met carbon, nog geld over voor fatsoenlijke wielen
http://www.cube.eu/nl/bik(...)rbonnwhitenred-2015/
Heb nu 5 winkels gehad en Canyon online. Denk dat ik nu wel een redelijk beeld heb wat er te koop is met mijn budget. Tijd om alles op een rijtje te zetten en te gaan strepen denk ik![]()
![]()
Handig voor vrouwen.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.dcrainmaker.co(...)omated-shifting.html![]()
Koop je lichtere fiets en peop je ook voor het fietsen. Win winquote:Op donderdag 4 december 2014 14:45 schreef Fretwork het volgende:
Athena om Ultegra scheelt 126 gram. Ik zou gewoon voor het fietsen poepen om die winst te behalen...Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ventieldopjesquote:Op donderdag 4 december 2014 15:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
Fiets voor de horrorwinter gespot
[ afbeelding ]![]()
![]()
Geen campa
Ik zag laatst zo'n fatbike rijden langs de rotte. Dat ziet er toch een beetje sneu uit. Wat heb je in godsnaam aan zo'n ding hier in NL![]()
![]()
Denk dat het in de duinen nog wel leuk is. En bij de strandopgangen tuf je gewoon door. Ook gewoon omdat je het leuk vind denk ik.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zag laatst zo'n fatbike rijden langs de rotte. Dat ziet er toch een beetje sneu uit. Wat heb je in godsnaam aan zo'n ding hier in NL
Ik zat nog effe te denken he, zou je op een strandfiets ook gewoon een racegroep van campa kunnen zetten? Ik zie eigenlijk niet in waarom niet
Ze zijn wel wat trager denk. Je hoeft iig niet meer te jumpen bij de stoepjes.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:10 schreef kaasplankje het volgende:
Zou wel es met zon ding door de stad willen raggen, lijkt me leuk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vroeger had campy shifters voor een recht stuur volgens mij zijn ze daar mee gestopt geloof ik. Op een 26"frame zit je dan met inbouwbreedte dus moet er dan een campy system op shimano body. Zal wel bollen misschien, weet ik niet. Weet ook niet of v brakes dezelfde lengte kabel opvreten. Voorderrie ook probleem denk ik.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk dat het in de duinen nog wel leuk is. En bij de strandopgangen tuf je gewoon door. Ook gewoon omdat je het leuk vind denk ik.
Ik zat nog effe te denken he, zou je op een strandfiets ook gewoon een racegroep van campa kunnen zetten? Ik zie eigenlijk niet in waarom niet
Zet er dan Sram op ofzo.![]()
Denk dat het vooral wat sneller slijt. Als je het niet erg vind om schoon te maken en regelmatig nieuwe cranks in te slaan zal het wel gaan jaquote:Op donderdag 4 december 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk dat het in de duinen nog wel leuk is. En bij de strandopgangen tuf je gewoon door. Ook gewoon omdat je het leuk vind denk ik.
Ik zat nog effe te denken he, zou je op een strandfiets ook gewoon een racegroep van campa kunnen zetten? Ik zie eigenlijk niet in waarom niet![]()
![]()
Op zo'n kek kromstuur zetten ze nu 105 shifters bij koga. Dan moet een shifter van campa ook kunnen. En geen vbrakes maar mechanische schijfremmen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vroeger had campy shifters voor een recht stuur volgens mij zijn ze daar mee gestopt geloof ik. Op een 26"frame zit je dan met inbouwbreedte dus moet er dan een campy system op shimano body. Zal wel bollen misschien, weet ik niet. Weet ook niet of v brakes dezelfde lengte kabel opvreten.
Zet er dan Sram op ofzo.
Heb ik denk de enige strandracer met campa
Wat is het verschil met nuquote:Op donderdag 4 december 2014 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat het vooral wat sneller slijt. Als je het niet erg vind om schoon te maken en regelmatig nieuwe cranks in te slaan zal het wel gaan jaEn hoezo zou een campa weggroep sneller slijten dan een shimano of sram MTB groep?
Nee man. Mechanisch is op 't strand beter schijnt. Meer vrijloop en remmen doe je toch bijna niet, dus voor het doseren hoef het niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef kaasplankje het volgende:
Als je discs neemt neem dan hydraulisch.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die MTB derries enzo zien er meestal toch iets robuuster uit. Maar dit is inderdaad vooral een aanname, geen idee of daar ook daadwerkelijk een verschil in zit.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil met nuEn hoezo zou een campa weggroep sneller slijten dan een shimano of sram MTB groep?
![]()
Shit, single speed mtb kapot, daarmee wilde ik het strand op. Kijken of ik hem van te voren nog even maak.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Dat vind ik nu juist weer niet. Alles behalve de top groepen zijn MTB onderdelen toch bagger. Vergelijk maar eens een Chorus derrie met een Shitmanco XT derrie. Mag jij zeggen wat er meer solide uitziet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die MTB derries enzo zien er meestal toch iets robuuster uit. Maar dit is inderdaad vooral een aanname, geen idee of daar ook daadwerkelijk een verschil in zit.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Interessant op sporza:
Kevin Pauwels (30) is opnieuw de topveldrijder van drie seizoenen terug. Met dank aan zijn nieuwe trainer Peter Hespel. "Kevin reed op een te groot verzet", stelde de inspanningsfysioloog vast. En Lieven Maesschalck verhielp de rugproblemen van de crosser.
Kevin Pauwels staat er weer. De 30-jarige Sunweb-veldrijder heeft al drie topwedstrijden op zijn naam staan (Zonhoven, Francorchamps en Milton Keynes) en voert de klassementen van de Wereldbeker en de Superprestige aan.
Hoe heeft Peter Hespel (foto) dat voor mekaar gekregen na een belabberd 2013-2014?
"Ik vond de basisconditie van Pauwels niet hoog genoeg. Ook zijn maximale vermogen, zijn pure kracht, lag te laag. En ik miste souplesse. Kevin reed op een te groot verzet", doet de inspanningsfysioloog van de KU Leuven en de Bakala Academy zijn verhaal in Het Laatste Nieuws.
Hespel liet Pauwels krachtoefeningen afwerken op zijn fiets en sleutelde aan de trapfrequentie van de Sunweb-crosser. "In april draaide Kevin tijdens zijn lange trainingen, die vier uur duren, gemiddeld nog geen 90 omwentelingen per minuut. Vandaag zijn dat er meer dan honderd. Kevin rijdt niet alleen soepeler, hij is ook krachtiger en zijn acceleratievermogen ligt hoger."
Lieven Maesschalck
Ook Kevin Pauwels' rugproblemen zijn van de baan. Daar heeft Lieven Maesschalck voor gezorgd. "De oplossing was bijzonder en tegelijk simpel: niks doen", vertelt teammanager Jürgen Mettepenningen in de krant.
"Kevin heeft zijn rug in het verleden te véél laten behandelen en dat heeft zijn rug zwak gemaakt. Maesschalck heeft dat goed gezien: hij schreef een rustperiode voor en leerde Kevin stabilisatie- en krachtoefeningen."
Mountainbike blijft in de schuur
Van Peter Hespel, die al langer samenwerkt met wereldkampioen Zdenek Stybar, moet Kevin Pauwels zijn mountainbike in de schuur laten staan. "Vroeger was dat mossel noch vis", geeft de trainer aan.
"Kevin reed op de weg, in het veld en hij deed ook nog mountainbike. Dat laatste hebben we geschrapt. Zo konden we specifieker werken. Op de weg hebben we vooral voor rittenwedstrijden gekozen om zijn basisconditie te boetseren."![]()
Mooi altijd die verzonnen verhalen om een nieuwe en betere dopingkuur te verhullenquote:Op donderdag 4 december 2014 18:27 schreef kaasplankje het volgende:
Interessant op sporza:
Kevin Pauwels (30) is opnieuw de topveldrijder van drie seizoenen terug. Met dank aan zijn nieuwe trainer Peter Hespel. "Kevin reed op een te groot verzet", stelde de inspanningsfysioloog vast. En Lieven Maesschalck verhielp de rugproblemen van de crosser.
Kevin Pauwels staat er weer. De 30-jarige Sunweb-veldrijder heeft al drie topwedstrijden op zijn naam staan (Zonhoven, Francorchamps en Milton Keynes) en voert de klassementen van de Wereldbeker en de Superprestige aan.
Hoe heeft Peter Hespel (foto) dat voor mekaar gekregen na een belabberd 2013-2014?
"Ik vond de basisconditie van Pauwels niet hoog genoeg. Ook zijn maximale vermogen, zijn pure kracht, lag te laag. En ik miste souplesse. Kevin reed op een te groot verzet", doet de inspanningsfysioloog van de KU Leuven en de Bakala Academy zijn verhaal in Het Laatste Nieuws.
Hespel liet Pauwels krachtoefeningen afwerken op zijn fiets en sleutelde aan de trapfrequentie van de Sunweb-crosser. "In april draaide Kevin tijdens zijn lange trainingen, die vier uur duren, gemiddeld nog geen 90 omwentelingen per minuut. Vandaag zijn dat er meer dan honderd. Kevin rijdt niet alleen soepeler, hij is ook krachtiger en zijn acceleratievermogen ligt hoger."
Lieven Maesschalck
Ook Kevin Pauwels' rugproblemen zijn van de baan. Daar heeft Lieven Maesschalck voor gezorgd. "De oplossing was bijzonder en tegelijk simpel: niks doen", vertelt teammanager Jürgen Mettepenningen in de krant.
"Kevin heeft zijn rug in het verleden te véél laten behandelen en dat heeft zijn rug zwak gemaakt. Maesschalck heeft dat goed gezien: hij schreef een rustperiode voor en leerde Kevin stabilisatie- en krachtoefeningen."
Mountainbike blijft in de schuur
Van Peter Hespel, die al langer samenwerkt met wereldkampioen Zdenek Stybar, moet Kevin Pauwels zijn mountainbike in de schuur laten staan. "Vroeger was dat mossel noch vis", geeft de trainer aan.
"Kevin reed op de weg, in het veld en hij deed ook nog mountainbike. Dat laatste hebben we geschrapt. Zo konden we specifieker werken. Op de weg hebben we vooral voor rittenwedstrijden gekozen om zijn basisconditie te boetseren."![]()
Natuurlijk niet. Maar dit soort verhalen waarin een renner jaren niets presteert en er dan ineens weer staat heb ik al iets te vaak gelezen. De ene keer is het trainen met powermeters, dan een nieuw dieet of laten we de paardenembryo's uit wit-Rusland niet vergeten. Uiteindelijk blijkt het 9 van de 10 keer de verboden snoeppot.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ja want doping is de enige reden waarom een renner goed presteren kan.![]()
Ja. Met die gedachte ben ik vandaag heul rustig gaan fietsen. Merkte door de wind, kou en nog enigszins stramme poten van krachttraining dat het niet zo snel als anders ging. Dus ben ik maar lekker op het koffiemolentje gaan fietsen.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ik postte dit eigenlijk meer om een discussie te starten over seizoensopbouw en seizoensindeling, het nut van souplesse, en het nut van core of krachtoefeningen voor wielrenners.
Het dopingtopic is een deur verder.![]()
Is er ergens op internet een goede lijst met huis- tuin- en keuken core- en krachtoefeningen die ik hier zou kunnen doen op een regenachtige dag?![]()
Gewoon een paar uur planken, eventueel met wat crunches.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:59 schreef muzas het volgende:
Is er ergens op internet een goede lijst met huis- tuin- en keuken core- en krachtoefeningen die ik hier zou kunnen doen op een regenachtige dag?![]()
TIL: single track is niet een pad waarin één verzet wordt gereden, maar een smal pad waarin niet ingehaald kan worden.![]()
Allerhande buikspier en rugoefeningen, opdrukken, planken zoals cafca zei. Dipppen met een stoel of twee. Squats of met je rug tegen de muur staan maar dan gehurkt, dus onderbeen>bovenbeen 90 graden en bovenbeen>bovenlichaam 90 graden.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:59 schreef muzas het volgende:
Is er ergens op internet een goede lijst met huis- tuin- en keuken core- en krachtoefeningen die ik hier zou kunnen doen op een regenachtige dag?
Op youtube kan je zoeken naar home workout oid, kom je vast een hoop filmpkes met duidelijke uitleg tegen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb wel eens een strandfiets met campagyolo gezien, record 10 speed afgemonteerd!If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Daar gaat mijn droom om uniek te zijn
Zo leerde ik ooit dat een bommelding feitelijk een bom-melding is. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:13 schreef FastFox91 het volgende:
TIL: single track is niet een pad waarin één verzet wordt gereden, maar een smal pad waarin niet ingehaald kan worden.![]()
En dat een banaanvraag niet iets met gele vruchten te maken heeft.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
I realized nothing we've been doing is new.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:51 schreef kanovinnie het volgende:
Daar gaat mijn droom om uniek te zijn![]()
Koop zo'n fitness bal muzas! Kun je allemaal toffe oefeningen mee doen. Niet alleen core stability maar ook andere leuke activiteiten![]()
Mijn foto's op Flickr!
Daar was toentertijd een mooi filmpje van gepost o.a. Met een zuchtende vrouw.Fear is the grease of society.![]()
die zit in Eurovisie Songfestival en laat ons links liggen
Z'n posts houden nu gelijk voet met zn kilometrage.quote:Op vrijdag 5 december 2014 06:48 schreef kaasplankje het volgende:
Waar is Captain Fabulous eigenlijk?
[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 05-12-2014 09:11:12 ]![]()
http://www.bikeradar.com/(...)-for-cyclists-41207/quote:Op donderdag 4 december 2014 19:59 schreef muzas het volgende:
Kerel met z'n fotocamera in zijn ava is nog langer weg, poste hier ook altijd fanatiek.quote:Op vrijdag 5 december 2014 06:48 schreef kaasplankje het volgende:
Waar is Captain Fabulous eigenlijk?
#mooiweerfietsers![]()
Die luie homo moet gewoon van ze reet afkomen en trainen met ze donder.quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik eb zo'n vermoeden dat het Poolse tietenlied va vorig jaar ook niet zo welkom was geweest in dat sort landen![]()
Maar goed, ik zit niet te wachten op Arabische nummers op een ESF. Het woordje EUROPEES enzo
Straks int voorjaar hier weer komen janken van het gaat niet enzo.![]()
Ik zit gewoon nog drie maal per week in de sportschool hoor, prutskoerier. Lunges en core en andere pijnlijke shit om eens een echte vent te worden. Maar was het #viesdik gedoe wel even zat eigelijk hierzo, In ESF is het nu leuker, en blijf ik beter in touch met m'n zachtere zelfkant.
Maar voor wie me echt mist, ik sta dit jaar op de Fiets en Wandel beurs in Ahoy op een stand om voor te lichten over fietsen en kamperen, en op de Fiets en wandel beurs in Antwerpen een maand later.
Er zijn veel mensen die meer en beter fietsen dan ik, maar de meeste zijn kennelijk te verlegen om met mensen te praten op een beurs, dus ondanks dat ik Europa niet uit kom, sta ik bij de Wereldfietsers. Wordt weer leuk denk ik.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
ok coolquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zit gewoon nog drie maal per week in de sportschool hoor, prutskoerier. Lunges en core en andere pijnlijke shit om eens een echte vent te worden. Maar was het #viesdik gedoe wel even zat eigelijk hierzo, In ESF is het nu leuker, en blijf ik beter in touch met m'n zachtere zelfkant.
Maar voor wie me echt mist, ik sta dit jaar op de Fiets en Wandel beurs in Ahoy op een stand om voor te lichten over fietsen en kamperen, en op de Fiets en wandel beurs in Antwerpen een maand later.
Er zijn veel mensen die meer en beter fietsen dan ik, maar de meeste zijn kennelijk te verlegen om met mensen te praten op een beurs, dus ondanks dat ik Europa niet uit kom, sta ik bij de Wereldfietsers. Wordt weer leuk denk ik.![]()
Ik was dat viesdik gezever van muzas en kano ook zat hoor. Ik ben nl. ook een pondje te zwaar en voelde me daardoor zo aangesproken joh. Had het helemaal gehad ermee.![]()
Das Critic, die fietste al eerder en harder dan jij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kerel met z'n fotocamera in zijn ava is nog langer weg, poste hier ook altijd fanatiek.
#mooiweerfietsers
Maar ook die was de affakkel sfeer van de laatste tijd een beetje zat. Wel jammer eigenlijk vin ik
Mijn foto's op Flickr!
Ik ga nog een paar maandjes door met sportscholen en als het weer meevalt eens buiten rijden, eerst op wintersport met kerst. Mijn kleren gaan heel langzaam ruimer zitten, en ik voel me lichamelijk ook telkens net ietsje sterker worden. Dus ik ga lekker, de ene week beter dan de andere, maar ik ben ergens naar onderweg. Maar geen behoefte aan mensen die me zeggen dat het sneller moet, of anders etc. Niet op dt moment. Zoals vorig jaar een beurs of een cros meepakken met elkaar lijkt me leuk, was een prima sfeertje vond ik. Maar als het niet op de agenda staat, ook best.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Goed zo Blijf bij jezelf.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga nog een paar maandjes door met sportscholen en als het weer meevalt eens buiten rijden, eerst op wintersport met kerst. Mijn kleren gaan heel langzaam ruimer zitten, en ik voel me lichamelijk ook telkens net ietsje sterker worden. Dus ik ga lekker, de ene week beter dan de andere, maar ik ben ergens naar onderweg. Maar geen behoefte aan mensen die me zeggen dat het sneller moet, of anders etc. Niet op dt moment. Zoals vorig jaar een beurs of een cros meepakken met elkaar lijkt me leuk, was een prima sfeertje vond ik. Maar als het niet op de agenda staat, ook best.
Maar je bent wat mijn betreft altijd welkom om 1 van die mispunten hier op hun plek te zettenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Tnx! Had zelf ook al het een en ander gegoogled maar dat lijkt me een mooie routine voor tussendoorquote:Op vrijdag 5 december 2014 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bikeradar.com/(...)-for-cyclists-41207/![]()
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in dat soort gedoe, ook cooling-down en strekken enzo. Doe ik eigenlijk nooit. Begin meestal wel rustig, maar het einde van mn rit bestaat uit door de stad naar huis raggen en dan vrij snel weer op mn kont zitten... Kan niet goed zijn.![]()
Aaaawhquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was dat viesdik gezever van muzas en kano ook zat hoor. Ik ben nl. ook een pondje te zwaar en voelde me daardoor zo aangesproken joh. Had het helemaal gehad ermee.![]()
Komt wel goed schatje![]()
![]()
Ik ben die sfeer ook zat, al zullen de meeste zeggen dat ik er debet aan ben.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je zou eens kunnen kijken naar een kettlebell en bijbehorende work-out voor thuis.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Tnx! Had zelf ook al het een en ander gegoogled maar dat lijkt me een mooie routine voor tussendoor![]()
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in dat soort gedoe, ook cooling-down en strekken enzo. Doe ik eigenlijk nooit. Begin meestal wel rustig, maar het einde van mn rit bestaat uit door de stad naar huis raggen en dan vrij snel weer op mn kont zitten... Kan niet goed zijn.
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:46 schreef Patroon het volgende:
Ik ben die sfeer ook zat, al zullen de meeste zeggen dat ik er debet aan ben.
We doen het met zn allen he![]()
Maar jij komt zometeen helemaal zen en in balans terug uit Thailand joh. Het boeddhisme is een godsdienst vol liefde, dus na je vakantie ben je een en al kalmte en rust!
Dat zal zich dan ook vanzelf uiten in je posts hier.
Mijn foto's op Flickr!
quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:41 schreef muzas het volgende:
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in dat soort gedoe, ook cooling-down en strekken enzo. Doe ik eigenlijk nooit.![]()
Ik doe nooit aan stretchen. Ook op de voetbal nooit gedaan. Is ook nooit bewezen dat het enig effect heeft op het voorkomen van blessures.![]()
Ik blijf dit zo'n pornobakske vinden! Als ik die tijdritfiets niet had gekocht had het deze geworden![]()
Denk dat ik 'm in maart ofzo koop en dan de Ultegra groep van m'n Trek overzet en dan dat Trek frame met pijn in m'n hart verkoopOf ik hou die en bouw 'm op als reservefiets.
![]()
![]()
En toen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:00 schreef very het volgende:
Dit shirt wil ik laten maken
[ afbeelding ]![]()
Jongen, wat zit jij nou?quote:
Er is natuurlijk nog geen toen, want het ligt nog in de toekomst
People assume too much.![]()
Matzwartquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf dit zo'n pornobakske vinden! Als ik die tijdritfiets niet had gekocht had het deze geworden![]()
Denk dat ik 'm in maart ofzo koop en dan de Ultegra groep van m'n Trek overzet en dan dat Trek frame met pijn in m'n hart verkoopOf ik hou die en bouw 'm op als reservefiets.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Van alle fietsen die de verkopers in 5 winkels me hebben laten zien, is m`n lijstje alweer terug naar 3 merken. Canyon, Cube en Trek.
Wat me opvalt is dat geen enkele verkoper in is gegaan op m`n opmerking over "ik heb nu waarschijnlijk een te lange fiets, deze klachten en zoek nu een fiets die goed bij mij en mijn lichaam past". Eigenlijk hebben ze alle 5 gewoon al hun fietsen laten zien die binnen m`n budget vallen..
Canyon alu met Ultegra en Mavic wielen VS Canyon carbon met 105 en DT Swiss wielen
Cube Agree GTC Race 2015 met 105 en Mavic wielen
Trek Domane 2.5 met Ultegra (op remmen en crank na) en Bontrager wielen
Dit al beter dan m`n vorige opties?
Neig vooral naar die Canyon of Cube wat dat betreft. Eigenlijk is het voor m`n gevoel dan dikke looks (Canyon) VS een FM waar ik terug naartoe kan als er iets is(Cube)![]()
Dat heb ik nog niet gehoord nee.. Misschien dat dat komt als ik bij een winkel terug zou gaan en zou zeggen dat ik geïnteresseerd ben in de Cube, om een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:28 schreef Tommeke het volgende:
Is d'r geenen die zegt; ga eens ff een rondje fietsen joeng dan kan ik kijken hoe je d'r op zit?
Maar voor nu moet ik als leek eigenlijk doen met de informatie die ik heb gekregen, en dat zijn alleen specs die ook online terug te vinden zijn.![]()
Kabels buitenomquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:57 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Haha die allez blijft in je hoofd spoken he?quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:57 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Zeker mooie fiets, alleen die lasnaden vind ik een beetje jammer.![]()
Omdat ze niet weten wat ze met die vraag aan moeten. Ik schat dat ruim 90% van de FM's maar wat roept qua houding en passende geometrie. Stel de gemiddelde fm eens wat vragen over wat voor maten je fiets nu heeft en wat voor geometrie je nu het beste kunt nemen. De meesten zullen dan maar wat roepen, om maar wat te zeggen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:22 schreef Levitas het volgende:
Wat me opvalt is dat geen enkele verkoper in is gegaan op m`n opmerking over "ik heb nu waarschijnlijk een te lange fiets, deze klachten en zoek nu een fiets die goed bij mij en mijn lichaam past". Eigenlijk hebben ze alle 5 gewoon al hun fietsen laten zien die binnen m`n budget vallen..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:22 schreef Levitas het volgende:
Van alle fietsen die de verkopers in 5 winkels me hebben laten zien, is m`n lijstje alweer terug naar 3 merken. Canyon, Cube en Trek.
Wat me opvalt is dat geen enkele verkoper in is gegaan op m`n opmerking over "ik heb nu waarschijnlijk een te lange fiets, deze klachten en zoek nu een fiets die goed bij mij en mijn lichaam past". Eigenlijk hebben ze alle 5 gewoon al hun fietsen laten zien die binnen m`n budget vallen..
Canyon alu met Ultegra en Mavic wielen VS Canyon carbon met 105 en DT Swiss wielen
Neig vooral naar die Canyon of Cube wat dat betreft. Eigenlijk is het voor m`n gevoel dan dikke looks (Canyon) VS een FM waar ik terug naartoe kan als er iets is(Cube)Dit dus. Zo heb ik destijds ook wel ervaren toen ik ging kijken voor een fiets. Er wordt vaak alleen over uiterlijk en specs gepraat en hoeveel je denkt te gaan fietsen etc.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat ze niet weten wat ze met die vraag aan moeten. Ik schat dat ruim 90% van de FM's maar wat roept qua houding en passende geometrie. Stel de gemiddelde fm eens wat vragen over wat voor maten je fiets nu heeft en wat voor geometrie je nu het beste kunt nemen. De meesten zullen dan maar wat roepen, om maar wat te zeggen.
Wat ik nu verder ga typen doe ik niet om je nog verder richting Canyon te te doen besluiten. Ik dacht altijd dat dat niet kunnen passen een groot nadeel was van Canyon. Maar hoe langer ik er nu eigenlijk over nadenk is die 30dagen retourrecht wel heel netjes, geen andere grappen met verzendkosten terugnamekosten etc. Bij de FM maak je vaak een rondje om de kerk en besluit je iets te kopen, ben je er niet tevreden over je koop na 500km heb je pech.
Met stuurpennen etc kan je nog wel aan gesleuteld worden maar een fiets nemen ze denk ik niet snel terug.![]()
Maar stel dat je bij Canyon wel de goeie framemaat hebt, maar alleen andere stuurpen lengte / hoek / zadelpen met andere setback wilt, kan dat dan ook? Kan je dan naar een service punt waar ze ff snel de onderdelen voor je omzetten?quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:25 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Wat ik nu verder ga typen doe ik niet om je nog verder richting Canyon te te doen besluiten. Ik dacht altijd dat dat niet kunnen passen een groot nadeel was van Canyon. Maar hoe langer ik er nu eigenlijk over nadenk is die 30dagen retourrecht wel heel netjes, geen andere grappen met verzendkosten terugnamekosten etc. Bij de FM maak je vaak een rondje om de kerk en besluit je iets te kopen, ben je er niet tevreden over je koop na 500km heb je pech.
Met stuurpennen etc kan je nog wel aan gesleuteld worden maar een fiets nemen ze denk ik niet snel terug.Mijn foto's op Flickr!
Stuurpen kan je aanpassen. Verder zit er een servicepunt in Utrecht waar je terecht zou kunnen mits je ze even belt of mailt. Ik ben tot op heden erg tevreden over de service van canyon.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar stel dat je bij Canyon wel de goeie framemaat hebt, maar alleen andere stuurpen lengte / hoek / zadelpen met andere setback wilt, kan dat dan ook? Kan je dan naar een service punt waar ze ff snel de onderdelen voor je omzetten?
Wat wel een nadeel kan zijn is dat je soms even moet wachten totdat ze je fiets weer terugsturen. Heb mijn canyon in september langs dat servicepunt gebracht omdat er wat probleempjes waren en ik toch langs Utrecht kwam. Toen de fiets weer klaar was hebben ze hem weer naar mij toegestuurd, dat duurde iets van twee weken oid geloof ik. Dat kan dus vervelend zijn als je graag wilt fietsen en maar een fiets hebt. Mij maakt dat niet uit, ik heb er twee..![]()
Pff, deadline gehaald.
Hoop dat ik de komende tijd meer tijd heb om te fietsen 's avonds want het was echt om te janken de laatste tijd..The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
OK, dat klinkt wel top. Wist niet dat er een servicepunt zat in m'n stadsie. Maar ik geloof er eigenlijk niks van wat je allemaal vertelt, jij bent toch nog nooit groningen uit geweest?Mijn foto's op Flickr!
Euhhhhhhquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:52 schreef Gripper het volgende:
OK, dat klinkt wel top. Wist niet dat er een servicepunt zat in m'n stadsie. Maar ik geloof er eigenlijk niks van wat je allemaal vertelt, jij bent toch nog nooit groningen uit geweest?lastige vraag
.![]()
Psst, bedoel je niet de Trek Madone ipv Domane, is wel een verschil.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:22 schreef Levitas het volgende:
Neig vooral naar die Canyon of Cube wat dat betreft. Eigenlijk is het voor m`n gevoel dan dikke looks (Canyon) VS een FM waar ik terug naartoe kan als er iets is(Cube)
Ben persoonlijk niet zo van het matzwart maar lijkt me een goede fiets.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ja hahaquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Haha die allez blijft in je hoofd spoken he?![]()
Zeker mooie fiets, alleen die lasnaden vind ik een beetje jammer.
In het eggie blijkt dat met een mat frame wel mee te vallen.
Heb laatst ff een 56 afgesteld naar mijn maten. Fietste zo snel ff een rondje prinsheerlijk.![]()
Ja, of kijk of je er een gratis meting bij kan krijgen. Een meting is niet meteen heilig maar geeft wel een mooi startpunt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:38 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gehoord nee.. Misschien dat dat komt als ik bij een winkel terug zou gaan en zou zeggen dat ik geïnteresseerd ben in de Cube, om een voorbeeld te noemen.
Maar voor nu moet ik als leek eigenlijk doen met de informatie die ik heb gekregen, en dat zijn alleen specs die ook online terug te vinden zijn.
Ik vind niet dat je op het oog 100% goed kan zeggen welk framemaat iemand nodig heeft. Vaak zie je het pas echt goed als iemand erop zit.![]()
Een van die jongens van start 2 race had ook een mat zwarte allez, en toen is het me idd niet opgevallen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:16 schreef Tommeke het volgende:
In het eggie blijkt dat met een mat frame wel mee te vallen.![]()
Ditquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat ze niet weten wat ze met die vraag aan moeten. Ik schat dat ruim 90% van de FM's maar wat roept qua houding en passende geometrie. Stel de gemiddelde fm eens wat vragen over wat voor maten je fiets nu heeft en wat voor geometrie je nu het beste kunt nemen. De meesten zullen dan maar wat roepen, om maar wat te zeggen.![]()
Dat bedoel ik mien jungquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Een van die jongens van start 2 race had ook een mat zwarte allez, en toen is het me idd niet opgevallen.
Ik ben btw eens met Yankee in Blanes geweest! Met de fiets. Dus hij komt wel eens buiten Groningen hoor![]()
![]()
Lijkt me stiekem toch wel lachen, die tijdrit over Het Lint ook wel.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:41 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
WHAHAHAHA![]()
Hoewel het in het voorjaar met de primavera wel een stuk leuker was denk ik, gewoon lekker keten
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Hoe lang houden die schwalbes waar je het laatst over had uit als er geen sneeuw ligt en het alleen maar een beetje ijsselt? Ik kan me voorstellen dat ze als een gum wegslijten, of valt dat wel mee? Ik vraag me af of ze op m'n bianchi passen met normale racefietsremmen.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is het probleem als het vriest? Goede kleren aan, als het echt glad is spijkerbanden op de fiets en rijden.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Heb ook jaren gevoetbald en nu last van m'n knie. Van mijn fysio heb ik rekoefeningen gekregen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik doe nooit aan stretchen. Ook op de voetbal nooit gedaan. Is ook nooit bewezen dat het enig effect heeft op het voorkomen van blessures.![]()
Nog weekje 'rust' dan weer op de fiets. Vanochtend geschaatst. Morgen PT. Net als gisteravond. Ben maar weer even overgegaan op kwark met fruit, crackers met kip en goedkope hoeren.![]()
Binnenkort maar eens wat leuke ATB tochtjes hier uit de omgeving op de Garmin zetten. Kun je ze tenminste fietsen zonder 1000 man voor je. Nadeel is dat je dan wel af en toe illegaal fietst, maargoed.![]()
Ik ook niet hoorOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:05 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe lang houden die schwalbes waar je het laatst over had uit als er geen sneeuw ligt en het alleen maar een beetje ijsselt? Ik kan me voorstellen dat ze als een gum wegslijten, of valt dat wel mee? Ik vraag me af of ze op m'n bianchi passen met normale racefietsremmen.IJsplaten zijn de Schwalbes het beste voor. Dan rij je gewoon door alsof er niks aan de hand is. Nat asfalt met vooral natte putdeksels, dat moet je er nietmee hebben, dan zijn ze erg glad. Echt wegslijten doen ze niet hard, je moet alleen geen noodstop maken, dan trek je de spikes eruit. Volgens Schwalbe moet je ze eerst een tijdje inrijden op asfalt (zonder noodstops) zodat de spikes goed vast gaan zitten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:05 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe lang houden die schwalbes waar je het laatst over had uit als er geen sneeuw ligt en het alleen maar een beetje ijsselt? Ik kan me voorstellen dat ze als een gum wegslijten, of valt dat wel mee? Ik vraag me af of ze op m'n bianchi passen met normale racefietsremmen.
Op ee normale fiets met raceremmen zullen ze niet passen, op een crosser wel.![]()
Die zag ik niet eensquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:01 schreef forty-two het volgende:
[..]
Lijkt me stiekem toch wel lachen, die tijdrit over Het Lint ook wel.
Hoewel het in het voorjaar met de primavera wel een stuk leuker was denk ik, gewoon lekker keten
Doe er wel eens m'n trainingrondjes als ik inspiratieloos ben voor een route of dichtbij huis wil blijven, even in de gaten houdenIs een prima fietsje, alleen de wielen zijn niet fantastisch en nogal zwaar.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Psst, bedoel je niet de Trek Madone ipv Domane, is wel een verschil.
Ben persoonlijk niet zo van het matzwart maar lijkt me een goede fiets. [ afbeelding ]
[ Bericht 31% gewijzigd door Andyy op 05-12-2014 20:24:31 ]![]()
Denk dat ik idd de Madone bedoel. Die matzwarte met glanzend zwart "Trek" erop ja.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Psst, bedoel je niet de Trek Madone ipv Domane, is wel een verschil.
Ben persoonlijk niet zo van het matzwart maar lijkt me een goede fiets. [ afbeelding ]Die meting zat er sowieso bij ja. Fiets wordt helemaal "op maat" gemaakt. Dus framemaat uitzoeken (dat zou vast moeten staan natuurlijk a.d.h.v binnenbeenlengte?) en dan zou het een kwestie van "tweaken" moeten zijn met een stuurpen, breedte van het stuur, zadel, etc.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, of kijk of je er een gratis meting bij kan krijgen. Een meting is niet meteen heilig maar geeft wel een mooi startpunt.
Ik vind niet dat je op het oog 100% goed kan zeggen welk framemaat iemand nodig heeft. Vaak zie je het pas echt goed als iemand erop zit.
Gevoelsmatig neig ik heel erg naar de Canyon. Daar vanmiddag ook even naartoe gebeld. Uitgelegd dat ik me gewoon zorgen maak dat ik met Canyon weer dezelfde problemen ga krijgen omdat ik de fiets niet kan (aan)passen. Had m`n BBL, romp, schouderbreedte en armlengte vandeweek al laten opmeten door pa Levitas, maar de Canyon medewerker adviseerde me dan toch om één maat kleiner te gaan (56 dus). Als dat niet goed zou zijn, wordt er gewoon een andere stuurpen geregeld. Als dat niet de oplossing biedt, kan de fiets terug voor of een kleinere maat, of geld terug.
En die Canyon is nu uit voorraad leverbaar, dus eventueel binnen een week in huis![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Levitas op 05-12-2014 21:12:46 ]![]()
Mooi werkquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:06 schreef Oksel het volgende:
Binnenkort maar eens wat leuke ATB tochtjes hier uit de omgeving op de Garmin zetten. Kun je ze tenminste fietsen zonder 1000 man voor je. Nadeel is dat je dan wel af en toe illegaal fietst, maargoed.![]()
![]()
Ik ga voorlopig geen kids op de wereld zetten. Maak je niet ongerust Okkie
En levitas; ik zou dan voor Canyon gaan. Je gevoel moet bij een fiets gewoon goed zijn.
Wat is je totale lichaamslengte en je binnenbeenlengte?![]()
ah, zoals je vriendin!quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:55 schreef Oksel het volgende:
Canyon is een soort Opel. Saai, Duits, degelijk, met een geweldige prijs/kwaliteitverhouding.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik zou es ff bij een manueel langs gaan. Bij mij ontstonden knieklachten door scheefstand in de rug, waardoor bepaalde bovenbeenspieren extra werden belast. Daardoor ontstond teveel spanning in bepaalde kniepezen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:23 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Heb ook jaren gevoetbald en nu last van m'n knie. Van mijn fysio heb ik rekoefeningen gekregen.
Hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar wellicht kan je er naar laten kijken. Kan nooit kwaad. Diagnose stellen is toch vaak een kwestie van dingen proberen en kijken of het effect heeft.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik had vanavond een surprise met daarin een halve apotheek, de verboden lijst van het WADA, en een nieuw ondershirtje van craft![]()
Dat alles zat verstopt in een geurspel met verschillende afbeeldingen (een fiets, een oksel, glimmende wijnglazen, een kontje) en ik moest raden wat het billendoekje, spiritus, de deo of m'n eigen aardbeien spray voor de fiets was. Die spray pikte ik er natuurlijk als eerste feilloos uit![]()
M'n schatje had mij getrokken en ik haar. En zometeen gaat ze dat nog een keer doen.Mijn foto's op Flickr!
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |