Wij noemen het altijd een groeispurtje. Of gewoon een offday. 't Kind doet het ook niet expres verder. Hoewel de theorie van de sprongetjes vaak wel op gaat qua timing, vind ik het zo'n doemdenktheorie. Alsof je kind alleen maar lastig is, of het expres doet.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens, waarom 'sprong'. Waarom niet gewoon 'rottigehuilperiodewaarinjekindineenseenanderkindlijkt'.
Of zou dat niet zo goed verkopen?
quote:Op woensdag 3 december 2014 15:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ach gossie kwak
Ohja deze vond ik ook nog
[ link | afbeelding ]
Met van die scherpe nageltjes en dan heerlijk knijpen en mee proberen te trekkenquote:Op woensdag 3 december 2014 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ik ook vreselijk bijzonder vind trouwens is hoe iemand die nog niet eens weet dat 'ie handen hééft, met diezelfde handen toch precies mijn tepel vast kan grijpen..
haha, heel herkenbaarquote:Op woensdag 3 december 2014 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ik ook vreselijk bijzonder vind trouwens is hoe iemand die nog niet eens weet dat 'ie handen hééft, met diezelfde handen toch precies mijn tepel vast kan grijpen..
8 weken sprong?quote:Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef Stormqueen het volgende:
Nondeju, m. blíjft maar op haar handjes zuigen vandaag. Honger is het denk ik niet. Ze wil wel aan mijn (lege) borsten sabbelen, maar als papa de fles geeft gilt ze als een speenvarken(weer 60 cc door de gootsteen
)
Vanaf dit sprongetje beleeft je baby de wereld niet meer als één geheel, als een 'soepje'. Je baby begint vaste 'patronen' in dit soepje te onderscheiden. Bijvoorbeeld: hij ontdekt zijn handen. Je baby bekijkt ze verbaasd en draait ze rond.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
Maar sabbelen ze dan op de handjes ja?zal morgen de gele babybijbel er weer eens bij pakken
Zo, een persoonlijke "Oei ik Groei" aanpassing voor M. van SQquote:Op woensdag 3 december 2014 22:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Vanaf dit sprongetje beleeft je baby de wereld niet meer als één geheel, als een 'soepje'. Je baby begint vaste 'patronen' in dit soepje te onderscheiden. Bijvoorbeeld: hij ontdekt zijn handen huig. Je baby bekijkt ze haar huigverbaasd en draait ze haar huig rond.
Uit de app
quote:Op woensdag 3 december 2014 22:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zo, een persoonlijke "Oei ik Groei" aanpassing voor M. van SQ. Kan zo in de herdruk.
Zullen we 't dan meteen "Oei ik Huil" noemen?
Oei, ik loei?quote:Op woensdag 3 december 2014 22:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zo, een persoonlijke "Oei ik Groei" aanpassing voor M. van SQ. Kan zo in de herdruk.
Zullen we 't dan meteen "Oei ik Huil" noemen?
SPOILER: don't eat the bunnyOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ik heb op t moment al moeite met 1 ontevreden baby, laat staan 2! Je bent n kanjerquote:Op donderdag 4 december 2014 00:49 schreef Zoë23 het volgende:
Razz![]()
![]()
Gm87wat is ze al groot.
huilende ontevreden baby's. Muhh.
Gelukkig helpt man supergoed
Is ze verkouden?quote:Op donderdag 4 december 2014 04:49 schreef Skittles het volgende:
Welterusten Zoë![]()
Wat lekker dat je 4 uur hebt kunnen slapen JM!
Nou M is nu om 00:20 - 2:00 - 04:00 geweest en is nu net pas een beetje in aan het dommelen na een flinke huilbui.
Ze is ook sinds gisteren heel winderig en heeft sinds eergisteren groene slijmerige poepluiers
quote:Op donderdag 4 december 2014 07:20 schreef Dot. het volgende:
Zoë, ik las dat je haar met een vuist bam knock-out had geslagenmaar gelukkig sliep ze snel weer
Hopelijk helpt de cosleeper!
En ja hoor, dikke keel has arrived hier. En ik ben meestal een week of 3 verkouden dus ik zie het nu al gebeuren dat ik mijn verse neefje pas met de kerst ga zien
Hmm ze niest iets meer en ik zie wel meer snotjes in haar neus, maar ze oogt niet ziek.quote:Op donderdag 4 december 2014 07:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Is ze verkouden?
S is ook heel winderig sinds maandag en heeft er ook echt last van, zo sneu. En ik heb toch echt niks raars gegeten
Hier een prima nacht, 2030/0100/0630 en ze slaapt weer/nog.
Happy b-day Blue!
En de rest ben ik vergeten
Op het huilen aan de borst na kan ik hier +1 op doen. Ik denk, je blijft gokken natuurlijk, dat S ook keelpijn had/heeft, veel willen drinken en ook graag de pink ipv speen (misschien fijner dan). Ook snotjes in haar neus, niezen en soms moeilijk kunnen drinken. Gisteravond zoutoplossing in haar neus gedaan nadat ze een half uur moeilijk deed aan de borst. Daarna dronk ze veel rustiger en viel ze bijna meteen in slaap. Ze oogt verder ook niet ziek ofzo, maar het zit blijkbaar wel dwars. Daar kunnen ze wel groene luiers van krijgen btw.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:29 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hmm ze niest iets meer en ik zie wel meer snotjes in haar neus, maar ze oogt niet ziek.
Misschien heeft ze, net als ik, scheermesjes in d'r keel en wil ze daarom ook zo vaak en lang sabbelen aan mijn pink. Het zou ook het huilen aan de borst verklaren. Ik dacht zelf aan spruw, maar er is niets te zien in haar mond en ik heb zelf geen pijn aan de borsten.
Jemig wat heerst het zeg
Ik raad deze aan:quote:Op donderdag 4 december 2014 08:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat klinkt herkenbaar! Dan haal ik straks ook maar zoutloplossing en eens kijken wat dat uithaalt. Moet ik nog een speciale hebben voor baby's? Of is de gewone zoutoplossing die ik ook gebruikte tijdens de zwangerschap prima?
+1quote:Op donderdag 4 december 2014 08:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik raad deze aan:
Pic
Werkt imo echt het allerbeste
Lekker tijdvak van die monteur, en dan meestal idd later komen.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:40 schreef Stormqueen het volgende:
Beterschap dot! En alle snotterige baby's ook!
En gefeliciteerd blueeyes!
Wij moesten ook vroeg op want de glasvezelmonteur komt tussen 8 en 1 (zal wel 2 uur worden dus). Ben benieuwd wat dit met het ritme van vandaag gaat doen(normaliter slapen we ongeveer tot de middag
)
Ja, en een spray vond E altijd dra-ma en dit werd getolereerdquote:Op donderdag 4 december 2014 08:44 schreef Moppert het volgende:
Of de daro monodose. In ieder geval geen spray want daar kan je niet mee doorspoelen.
heeft indruk gemaaktquote:Op donderdag 4 december 2014 08:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, en een spray vond E altijd dra-ma en dit werd getolereerd![]()
E is nu al zeker een jaar niet meer verkouden geweest. Ze kwam vanochtend naar beneden en zag de verpakking staan van de monodose. Zegt ze: 'dat is voor baby's he mama, als je verkouden bent.'Hoe weet ze dat nou nog?!
Die werkt hier ook het beste iddquote:Op donderdag 4 december 2014 08:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik raad deze aan:
[ afbeelding ]
Werkt imo echt het allerbeste
Blijkbaar!quote:Op donderdag 4 december 2014 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heeft indruk gemaakt
Oh jongens, ik ben stiekem toch wel blij met dat Oei ik groei boekhet bevestigt voor mij iig even dat het niet aan mij ligt
Ja de ervaring leert dat je moet blijven slurpen tot ruim nadat je het neusgat verlaatquote:Op donderdag 4 december 2014 09:09 schreef Dot. het volgende:
Maar hoe werkt dat dan? Net als dat filmpje van laatst dat je het in een neusgat spuit en het er bij de ander uit komt? Ik wilde net snotslurpen bij Stip, maar hij trok z'n hoofd weg en toen zat de snotsliert over z'n wang en oog in z'n haarDrinken lukt hem nog wel maar eten vindt ie teveel werk met zo'n dichte neus.
waar voel je je zelf het prettigst bij?quote:Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef Sicilia het volgende:
Hoofdkantoor van een (Duitse) supermarkt op de inkoop afdeling. Daar mogen dus eigenlijk helemaal nooit andere mensen dan werknemers op en ik heb er dus ook nooit collega's met baby gezien...vandaar dat ik me afvraag wat 'normaal' is.
En bij vriend moet ik 3 trappen op dus daar haal ik hem sowieso uit de mc.
Want M. is eten?quote:Op donderdag 4 december 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is het voor bedrijf / afdeling, Sicilia?
Ik heb de 18e een casual kerstlunch ding (iedereen neemt iets te eten mee, gewoon op de kantoorvloer) en ik ben sterk aan het overwegen om M. mee te nemen.
Wel een super leuke gelegenheid om haar te showenquote:
Bijzonder is dat hequote:Op donderdag 4 december 2014 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wel een super leuke gelegenheid om haar te showen.
Handig zo met die kerstborrels!
Mijn baas en collega's waren bij de bevalling aanwezig, dus ik hoefde niet apart te showen.
De secretaresse van mijn secretaresse!quote:Op donderdag 4 december 2014 11:04 schreef Skittles het volgende:
Maar als je secretaresse de vacuüm heeft geplaatst, wie heeft dan de bevalling van begin tot eind uitgetypt naast je bed
Brabo zekerquote:Op donderdag 4 december 2014 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
Boh, mijn baby begint langzaam te "communiceren"ik zei aaah en toen lachte ze en zei ze eeeeh terug
![]()
En daarna ging ze mopperen
Chique! Die heb ik nietquote:Op donderdag 4 december 2014 11:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De secretaresse van mijn secretaresse!
je was sneller dan mijn editquote:Op donderdag 4 december 2014 11:27 schreef Spees_Eend het volgende:
SQ, psst. Niet meteen kijken maar je baby draagt zachtroze
Nee, ze bedoelde dat de weeen goed waren maar dat omdat de otsluiting desondanks niet vordert de bevalling nooit gewoon gelukt zou zijn. Hoofdje was al netjes gevormd maar mijn bekken ging gewoon niet verder open/baby kwam niet verder. Terwijl zowel ligging als weeen goed waren. Kwestie van pechbl geloof ik. En dat de KS dus niet lag aan te zwakke weeen oid.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, bepalen ze dat op basis van ctg? Bij mij hebben ze helemaal niet op de monitor gekeken eigenlijk, alleen naar mij. En de volgende keer wél - wil dat zeggen dat het deze keer ook had gekund? Ofja, hebben ze op basis van die ctg besloten dat je weeën niet goed genoeg waren?
(Gewoon uit nieuwsgierigheid)
Nou ja, in elk geval fijn dat er geen belemmeringen zijn gevonden!
ah, helderquote:Op donderdag 4 december 2014 13:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, ze bedoelde dat de weeen goed waren maar dat omdat de otsluiting desondanks niet vordert de bevalling nooit gewoon gelukt zou zijn. Hoofdje was al netjes gevormd maar mijn bekken ging gewoon niet verder open/baby kwam niet verder. Terwijl zowel ligging als weeen goed waren. Kwestie van pechbl geloof ik. En dat de KS dus niet lag aan te zwakke weeen oid.
Ze hebben bij mij niet echt naar mij geluisterd/gekeken qua weeen heb ik het idee.
Ik snap dat je heel blij bent dat de gyn gewacht heeft. Zo hoort het toch eigenlijk ook, niet naar een protocol kijken, maar naar de conditie van moeder en kind. Fijn dat je zo'n meedenkende gyn had.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het nogsteeds bijzonder dat de gyn 1uur gewacht heeft na de geboorte van E.
Max dat hij ooit gewacht heeft was 45min en daar heeft hij zich voor moeten verantwoorden (ivm protocol) maar hij kijkt naar moeder en kind.
Ben ik hem nog steeds dankbaar voor.
Spees
Kleineik zit! Rust!
Hoef niet naar de sportschool / op dieet met al deze bezigheden.
Kreeg gister complimentjes vanover mn buik. De rimpels zijn al veel minder en het stukje los vel trekt al weg.
ben blij dat ik er metover kan praten
Kun je idd niets aan doen. Het heeft ook wel weer wat. Ik voel me in ieder geval niet minder mooi. Al ben ik wel blij dat mijn navel niet meer geplopt isquote:Op donderdag 4 december 2014 14:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik snap dat je heel blij bent dat de gyn gewacht heeft. Zo hoort het toch eigenlijk ook, niet naar een protocol kijken, maar naar de conditie van moeder en kind. Fijn dat je zo'n meedenkende gyn had.![]()
Wat goed dat je buik alweer in vorm begint te komen. Mijn man geeft me tegenwoordig het 'compliment' dat de Sprookjesboom jaloers is op het aantal rimpels op mijn buik.Gelukkig kan ik daar zelf net zo hard om lachen als hij. En het is niet dat ik er iets aan kan doen dat ik strepen en rimpels heb, mijn huid was gewoon niet helemaal tweelingproof.
![]()
Krijger, kun je niet even snel een maatje 50 bij de Hema scoren? Dat scheelt misschien wat was stress?
SPOILER: SPAMMMMOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lieve verse-baby's mama's en bijna dreumesmama's en alles wat er tussenin zit! Tot bij de dreumessen
![]()
quote:Op donderdag 4 december 2014 15:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hallo, je kan niet weg voor je verteld hebt hoe het was en hoe de reis is gegaan he!
Mooie spam, die ogen <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Eindelijk geluktquote:Op donderdag 4 december 2014 14:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat goed dat je buik alweer in vorm begint te komen. Mijn man geeft me tegenwoordig het 'compliment' dat de Sprookjesboom jaloers is op het aantal rimpels op mijn buik.Gelukkig kan ik daar zelf net zo hard om lachen als hij. En het is niet dat ik er iets aan kan doen dat ik strepen en rimpels heb, mijn huid was gewoon niet helemaal tweelingproof.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mn rimpelbuik
Aww JM
En je filmpje Nikki. Rommel??
Leuk sicilia!![]()
Had V wel!quote:Op donderdag 4 december 2014 20:55 schreef Burdie het volgende:
Eén rode wang steeds. Hoort dat bij tandjes krijgen?
Ja, hier ook gehad. Soms ook twee en dan kwamen er gewoon aan beide kanten tegelijk tandjes.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:55 schreef Burdie het volgende:
Dat heeft Saar ook, maar als ik t dan insmeer is t zo weg, bij haar is t droge huid.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:55 schreef Burdie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh bah SQ, we hebben dat hier ook een tijdje gehad. Doodvermoeiend. En op een gegeven moment was het ook zo *poef* over. Geloof rond een week of 9. Helpt dat? In elk geval sterkte en probeer het een beetje af te wisselen samen. Dat jij in bad gaat en blei even stukje gaat rijden of wandelen met 'r ofzo. Anders is het echt heel zwaar.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het toch fijn vinden als ik ooit nog iets kon doen 's avondshet is gewoon altijd huilen van 18:00 tot 22:30 (okee, niet alléén huilen, ze wil soms ook wel op schoot slapen), terwijl ze overdag zo zoet is. Ik knijp m nu al voor pakjesavond en kerst enzo
Op een gegeven moment zal ze toch s avonds naar bed moeten? Groeien babies daar in? Ik zit gewoon zelf mee te huilen
Dat doet ze hier ook al weken. Ik vind het wel een goede houvastquote:Op donderdag 4 december 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het toch fijn vinden als ik ooit nog iets kon doen 's avondshet is gewoon altijd huilen van 18:00 tot 22:30 (okee, niet alléén huilen, ze wil soms ook wel op schoot slapen), terwijl ze overdag zo zoet is. Ik knijp m nu voor pakjesavond en kerst enzo
Op een gegeven moment zal ze toch s avonds naar bed moeten? Groeien babies daar in? Ik zit gewoon zelf mee te huilen
ooooeeeh ik ga meteen kijkenquote:Op donderdag 4 december 2014 22:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Razz, haha, zo'n ding zou bij ons per ongeluk op zolder belanden haha. Maar ja, als ze het leuk vinden... haha.
Fazz, die concentratieIk heb trouwens een korte tuto voor dat draagvest in het draagdoekentopic gezet!
Ja, daar groeien ze inderdaad in. En soms komt het weer even terug. Ik heb de eerste maanden ook iedere avond met een clusterende baby op de bank gezeten tot een uur of 22.00/23.00. Het is echt zwaar en je gaat echt denken dat dit nu je LEVEN is. Maar dat is niet zo.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het toch fijn vinden als ik ooit nog iets kon doen 's avondshet is gewoon altijd huilen van 18:00 tot 22:30 (okee, niet alléén huilen, ze wil soms ook wel op schoot slapen), terwijl ze overdag zo zoet is. Ik knijp m nu voor pakjesavond en kerst enzo
En ik maar denken dat het vanaf zes weken makkelijker werdquote:Op donderdag 4 december 2014 22:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
De avonden tussen 6 en 12 weken waren hier zwaar SQ. Bij de jongens begon ik echt tegen de avonden op te zien op een gegeven moment. Tot het gehuil tijdens de avonden langzaamaan minder werd en stopte. Het wordt echt ooit beter. Voor nu zijn die avonden gewoon zwaar.
nou, overdag gaat het écht al veel beterquote:Op donderdag 4 december 2014 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het vanaf zes weken makkelijker werd
*vingers in oren lalalalalaaaa*
Ah, ik vind het zo rot voor je!quote:Op donderdag 4 december 2014 22:33 schreef BlueEyes het volgende:
En dat is wat ik heb onthouden![]()
Na mn bv-weggooiactie ben ik een beetje van slag geloof ik. Dus het weekend beloof ik een monsterbijleespost!
Drie weken is een regeldagmoment. Maar hierna is dat eerste regeldag pas weer met drie maanden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:40 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik word gek denk ik, man man, ze komt om het uurik ben zo moe
regelnachtje? Hoe lang duurt dat regelen? Wat is dit slopend zeg..
Slopend inderdaadquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:40 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh, dyre, wat irritant! Hopelijk snel toch nog wat slaap![]()
Ik word gek denk ik, man man, ze komt om het uurik ben zo moe
regelnachtje? Hoe lang duurt dat regelen? Wat is dit slopend zeg..
Oef, ze was gister precies drie week en volgens de app begon gisteren ook haar sprongetjequote:Op vrijdag 5 december 2014 03:49 schreef kwakz0r het volgende:
Sterkte Krijgerrtje
T kan een regeldag zijn, of ze clustert op een voor jou heek irritant moment.
Regeldagen kunnen altijd tussendoor voorkomen, maar mij werd geleerd dat ze die met 10d, 3 wk, 6wk, 3 mnd, 6mnd en 9 mnd hebben meestal.
Eerste sprongetje is vokgens het boek van zo 4,5 wk na ud tot 5,5 wk na ud. Tijdens een sprong willen ze soms ook veeeeeel aan de borst.
Ik vind de oei ik groei app eigenlijk nuttiger dan het boek.
(En een lichtbeschaamdeM ligt te drinken, voor t eerst sinds 21:30 gisteravond.)
Het was er maar 1quote:Op vrijdag 5 december 2014 06:29 schreef Skittles het volgende:
Lachende Jszegt dat iets over je zangkwaliteiten?
![]()
Lekkere avond en nacht zo Kwak!
Wow nette opbrengst Soesa, die stonden vast op klappen
Och die T
+1. Ik heb wel wat voor kerst gekocht, maar dat was meer dat ik het toch al wilde kopen en pakjes staan wel leuk onder de boomquote:Op vrijdag 5 december 2014 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vier het wel en heb ook geen kado voor mijn onnozele zuigeling. Al zal mijn schoonmoeder dat vast wel compenseren
Skittles![]()
die handjes waren véél leuker!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2014 09:51:29 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag zijn de meiden alweer 1 maand!gaat zo snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slechte nachten. Alleen maar halve uren hebben lijkt me slopend krijger.
Een dikke kus voor alle zieke mannetjes en vrouwtjes. Peuter is ook verkouden, dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat mini ziek wordt. Hij piept al een beetje. Cavia
Chanty hoe is alles bij jou? Alles al op een rijtje?
Mabawawat een geweldige spam, wat is M een heerlijkerd.
Oo in de nachten hier trouwens. Vriend gaat mij dan altijd knuffelen als hij een beetje wakker is. Heel lief, maar hij slaapt door en al knuffelend kan ik niet slapen. Dus ik denk alleen maar: rot op, dit gaat ten koste van slaaaaap
.
Ik ben ernstig.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Wat mij betreft kan dat prima hoor.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef kwakz0r het volgende:
Vraagje: ik wil zo even met de auto naar t winkelcentrum. Kan ik baby dan op mn rondje van ik denk max 45 minutem gewoon in de maxi cosi op t onderstel zetten, of toch maar de kinderwagenbak meenemen? Ik neig naar t eerste wanr dat scheelt me een keer slepen de portiektrappen op.
Draagdoek is even geen optie, ik heb teveel last van mijn buik om hem lang buiten de deur te dragen en ook nog een boodschap te doen/tassen te tillen. Anders zou ik met de bus t centrum ingaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahaha heel herkenbaarquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:47 schreef AwayTL het volgende:
Oo in de nachten hier trouwens. Vriend gaat mij dan altijd knuffelen als hij een beetje wakker is. Heel lief, maar hij slaapt door en al knuffelend kan ik niet slapen. Dus ik denk alleen maar: rot op, dit gaat ten koste van slaaaaap
.
Ik ben ernstig.
![]()
En dat hij dan binnen 2 seconde weer slaapt en daar lig je dan tussen twee slapers hard je best te doen om ook in slaap te vallen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben trouwens ontslagen bij de fysio, hoef niet meer terug te komen.
Bij jullie ook al..quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:08 schreef JufMariska het volgende:
Oh, ik weet misschien waarom Luc de hele nacht mopperde... Epische Poepluier met Vieze Outfit
Ik kreeg vanochtend al weer een appje: wanneer mag je weer?!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Tering, doen jullie alweer van dattumen dan schamen omdat het "nu pas weer" is? Dan moet ik me vast héél diep schamen
![]()
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:56 schreef Burdie het volgende:
Komt goed SQ! Voor ze zestien is. Beloofd.
@Fazz, de tweede tand zou dat dan zijn! We zien 't wel. En erwtjes.
Yes! En ik heb groen licht voor een evt. volgende zwangerschap. Bekkeninstabiliteitschgewijs dan. Maar daar zijn we nog niet helemaal aan toe, eerst maar eens zien dat kuiken één jaar oud wordtquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:22 schreef Stormqueen het volgende:
Burdie ontslagen bij de fysioZijn je klachten ook weg?
Jahoor!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef kwakz0r het volgende:
Vraagje: ik wil zo even met de auto naar t winkelcentrum. Kan ik baby dan op mn rondje van ik denk max 45 minutem gewoon in de maxi cosi op t onderstel zetten, of toch maar de kinderwagenbak meenemen? Ik neig naar t eerste wanr dat scheelt me een keer slepen de portiektrappen op.
Draagdoek is even geen optie, ik heb teveel last van mijn buik om hem lang buiten de deur te dragen en ook nog een boodschap te doen/tassen te tillen. Anders zou ik met de bus t centrum ingaan...
Zeg hey, heb jij stiekem mijn vriend?quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:46 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik kreeg vanochtend al weer een appje: wanneer mag je weer?!nou nog even niet zeg maar..
Goed nieuwe Burd!quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yes! En ik heb groen licht voor een evt. volgende zwangerschap. Bekkeninstabiliteitschgewijs dan. Maar daar zijn we nog niet helemaal aan toe, eerst maar eens zien dat kuiken één jaar oud wordt.
*boks*quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Tering, doen jullie alweer van dattumen dan schamen omdat het "nu pas weer" is? Dan moet ik me vast héél diep schamen
![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*boks*
Ik denk dat M. tegenwoordig poeder 'spuit', zo weinig doen we het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GMvoor de poep. Balen als de jouw stoelgangsproblemen heeft overgenomen, al is ze nog heel klein dus ik denk dat het best nog alle kanten op kan.
Kwak gewoon doen met de mc hoor.Een keertje iets langer dan 2 uur is ook echt geen probleem. Die richtlijnen zijn er imho alleen voor types als Andy en Melisa die hun kind er de hele dag in frotten, zelfs thuis op de bank.
![]()
+1quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
ik begrijp de onzekerheid daarover ook niet zo goeddat is toch precies waar die "maxi cosi op onderstel"- optie voor bedoeld is?
Ja ik weet het. Maar MC wordt vaak als HEEL SLECHT voor je baby benoemd, dus jaquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
ik begrijp de onzekerheid daarover ook niet zo goeddat is toch precies waar die "maxi cosi op onderstel"- optie voor bedoeld is?
Het is ook slecht net als heel veel andere dingen die heel veel mensen wel normaal vindenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ik weet het. Maar MC wordt vaak als HEEL SLECHT voor je baby benoemd, dus ja en t leek me wat koud en open maarvheb t zonneschermpje gewoon opgeklapt, beetje meer beschutting (in before dooky).
ja, kom het ff beter maken zegquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Het is ook slecht net als heel veel andere dingen die heel veel mensen wel normaal vinden
Net als rechtop op je schoot of in een bumbo of in de hoek van de bank laten zitten etc.
Het is maar net voor jezelf beslissen of je er iets tegen hebt of niet.
What's newquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, kom het ff beter maken zegvoor sporadisch een uurtje kan het écht geen kwaad
Rechtop op schoot zo erg ja!? Had ik geen idee van! Dat is wel de enige houding die ze fijn vindt, naast half liggend voor de fles. Hmz.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Het is ook slecht net als heel veel andere dingen die heel veel mensen wel normaal vinden
Net als rechtop op je schoot of in een bumbo of in de hoek van de bank laten zitten etc.
Het is maar net voor jezelf beslissen of je er iets tegen hebt of niet.
Dat is toch ook niet wat ik zeg, niet alles wat slecht is zorgt per direct of bij enkele keren voor problemen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, kom het ff beter maken zegvoor sporadisch een uurtje kan het écht geen kwaad
Ja verkeerde ondersteuning voor de heupjes en het ruggetje. Net als bepaalde manieren van optillen slecht zijn omdat je dan de basis niet goed er mee kan ondersteunen. Maar dat het slecht is dat doet er niet toe als het de enige manier is waarop een kind wil drinken of slapen etcquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Rechtop op schoot zo erg ja!? Had ik geen idee van! Dat is wel de enige houding die ze fijn vindt, naast half liggend voor de fles. Hm
Van de LK moet ik M zelfs zo recht mogelijk op schoot houden als hij een flesje krijgt. Anders krijgt hij te snel alles binnen incl lucht en krijgt hij kramp. Zuigbehoefte is als t zo snel gaat ook minder bevredigd en dan eet hij ook snel teveel uit de flesquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Rechtop op schoot zo erg ja!? Had ik geen idee van! Dat is wel de enige houding die ze fijn vindt, naast half liggend voor de fles. Hmz.
M'n kind is uit logerenIk moest wel even slikken toen opa en oma wegreden net, maar nu zit ik met m'n lief in de auto naar Amsterdam en heb ik zin in ons dagje uit en uitslapen morgen
.
Oh en de VK heeft nooit gekeken of m'n hechtingen er wel uit waren, misschien deze week maar even over bellen.
dit. +10.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:34 schreef Stormqueen het volgende:
Nee Razz, je moet het anders lezen. Wat bedoeld wordt:
- dit zijn niet de meest optimale lichaamshoudingen voor een baby
wat gezegd wordt:
- het is slecht!
Wat wij lezen:
- Omg wat een waardeloze kutmoeder ben ik
't Is de toon die de muziek maakt
wat ik al zei, het is de toon die de muziek maaktquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:41 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat ik zeg, niet alles wat slecht is zorgt per direct of bij enkele keren voor problemen.
[..]
Ja verkeerde ondersteuning voor de heupjes en het ruggetje. Net als bepaalde manieren van optillen slecht zijn omdat je dan de basis niet goed er mee kan ondersteunen. Maar dat het slecht is dat doet er niet toe als het de enige manier is waarop een kind wil drinken of slapen etc
.
Wij hebben de maxicosi ook gewoon gebruikt hoor. En tillen ook niet op de meest ideale manier.
En 2 van de 3 kinderen hebben een speen gehad. En ook ik heb de billendoekjes gebruikt met gifstoffen er in etc. Maar dat maakt het niet minder slecht.
Tjah ik zal niet kusjekroel gaan roepen dat het niet slecht is want dat is het wel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
wat ik al zei, het is de toon die de muziek maakt
Ik rust mijn koffer.
Er is een versxhil tussen kusjekroel en wat SQ zegt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Tjah ik zal niet kusjekroel gaan roepen dat het niet slecht is want dat is het wel.
Net als alcohol of sigaretten etc. Het is gewoon een afweging die je moet maken als ouder of het je wel of niet uitmaakt.
Ach ga nou niet het gebruik van alcohol tijdens zwangerschap vergelijken met een uurtje boodschappen doen in de MC zeg. Soms kun je er ook gewoon voor kiezen om niets te zeggen, echt, dat kan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:47 schreef Moppert het volgende:
[..]
Tjah ik zal niet kusjekroel gaan roepen dat het niet slecht is want dat is het wel.
Net als alcohol of sigaretten etc. Het is gewoon een afweging die je moet maken als ouder of het je wel of niet uitmaakt.
http://www.rondomeva.nl/ heeft mooie beha'squote:Op vrijdag 5 december 2014 13:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik wou bij de hema eennvoedingsbeha scoren. Is de grootste 90D lamaar dan.
dat doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ach ga nou niet het gebruik van alcohol tijdens zwangerschap vergelijken met een uurtje boodschappen doen in de MC zeg. Soms kun je er ook gewoon voor kiezen om niets te zeggen, echt, dat kan.
Ahja want "de man" heeft zich pas geregistreerd toen hij iets kreeg met Moppert en leest hier verder nooit mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Och jee, komt de man ook meteen erbij
Echt moppert, ik twijfel geen moment aan je skills als moeder, en je weet echt een hoop, maar qua communicatieve vaardigheden heb je nog veel te leren. En dan heb ik het natuurlijk niet over kusjekroel doen. Als ik het voor je uit moet tekenen doe ik dat met liefde als ik klaar ben met voeden.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:57 schreef Dyre het volgende:
Ik zet mijn kind een paar keer per dag rechtop op schoot om te boeren![]()
![]()
![]()
Vanaf nu ga ik haar maar ondersteboven houden dandan komt de lucht er van de andere kant ook wel uit toch?
Nee heb m gewoon op zn harses getimmerd. Werkt prima.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:09 schreef AwayTL het volgende:
Kwak, heb je meteen even zn speen in de jenever gedoopt zodat hij stil was? En leeft M nog?
Krijger, ik douche elke dag nog gewoon trouwens. Pak een moment dat hij slaapt en ga direct al dan niet met peuter douchen. Eten doe ik tijdens het voeden. Bierpul met water naast me en een bord met eten. Als peuter thuis is voed ik al etend aan tafel.
Foei Kwak! Ook al doe je dat maar 1x het blijft slecht jaquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee heb m gewoon op zn harses getimmerd. Werkt prima.
ziet er niet heel ergonomisch uit nee.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:14 schreef Dyre het volgende:
Oei, op het voedingskussen kwak? Zou je dat wel doen?![]()
Sorry, ik ben helemaal high van de schoonmaakmiddelen volgens mij
De keukenkastjes zijn van binnen weer helemaal fris en opgeruimd. Alleen de keuken zelf is nu een ongelofelijk t*ringbende...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |