abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147313985
Verder heb ik laatst een hele avond wetenschappelijke studies zitten lezen over alcohol gebruik en conceptie, en wat ik concludeerde is dat matig alcohol gebruik bij man en vrouw invloed heeft op de kans tot conceptie, en op een vroege miskraam. Ik drink dus helemaal geen alcohol, en probeer ook clean te eten.
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:40:36 #277
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147314066
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:00 schreef Daui het volgende:

[..]

Je valt iemand wel erg fel aan. Kan ook een beetje minder. Zal wel vaker voorkomen in het leven dat iemand een andere mening heeft
Hoezo val ik iemand aan als ik zeg dat ik het wel zie als een doodzonde.
Als ze wil drinken dan doet ze dat toch lekker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:19 schreef Venla het volgende:
Okee... zo kan het hier dus blijkbaar ook gaan!
Ik haalde er zelf niet uit dat iemand Lushes enorm aanviel, alleen dat zij zelf andere keuzes zouden maken. Daar val ik zelf ook onder, mijn mening over alcoholgebruik tijdens zwangerschap en ook bij jongeren is vrij principieel, omdat het schade kán geven, die je ook zou kunnen voorkomen.
Anyway, ieder moet zijn eigen afwegingen maken (en dan liefst zo goed geīnformeerd mogelijk).
Verder is het wat mij betreft geen wedstrijd wie de meeste vinkjes haalt om Superzwangere te zijn.
dit dus.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147314336
Oooh spannend zeg Jagar, zou erg tof zijn als 't raak is! :)

Thanks Mignonne! Ik ben wel van noordelijke afkomst maar niet zķ noordelijk ;) Ik vind Finland wel erg tof en heb de naam uit een lijstje gejat :)

Vandaag aan een goede vriendin verteld dat ik zwanger ben, ze was heel blij O+ Zij gelooft niet zo in het meerlingenverhaal maar denkt dat de streep gewoon komt doordat mijn ovulatie erg vroeg was. Ze zei erbij dat de VK het waarschijnlijk zal houden op een door henzelf berekende datum, zelfs als je aangeeft wanneer je ovulatie was (en dat je dat getest hebt). Dat was bij haar namelijk zo. Beetje apart!
Verder hebben we eind van dit jaar of net in het begin van het jaar een afspraak bij de VK, spannend!
pi_147315150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:40 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hoezo val ik iemand aan als ik zeg dat ik het wel zie als een doodzonde.
Als ze wil drinken dan doet ze dat toch lekker.

[..]

dit dus.
Dan raad ik je aan je zinnen wellicht wat anders te formuleren. Het komt op mij nogal onplezierig over. Voor mij staat in een discussie respect voor elkaar voorop. En ik probeer mijn standpunt vanuit mijzelf te verklaren zonder de ander ergens van te beschuldigen.

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich hier op zijn gemak voelt en zijn ei kwijt kan.
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:32:42 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147315402
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:23 schreef Daui het volgende:

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich hier op zijn gemak voelt en zijn ei kwijt kan.
Als ie kwijt is kan ie ook niet bevrucht worden.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147315879
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Als ie kwijt is kan ie ook niet bevrucht worden.. :o
_O-
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:50:29 #282
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147315981
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:23 schreef Daui het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan je zinnen wellicht wat anders te formuleren. Het komt op mij nogal onplezierig over. Voor mij staat in een discussie respect voor elkaar voorop. En ik probeer mijn standpunt vanuit mijzelf te verklaren zonder de ander ergens van te beschuldigen.

Tjah ik vind het moeilijk om respect te tonen als het respect er niet zit.
Maar los daarvan beschuldigde ik niemand en zei ik alleen dat ik het wel zie als een doodzonde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:54 schreef Moppert het volgende:
Ik vind dat dus wel echt een doodzonde je moet het helemaal zelf weten maar 1 glas vind ik het risico niet waard. Hoe het kind in je baarmoeder zal reageren op alcohol weet je nooit.
Als je dit respectloos noemt dan vind ik dat wel erg ver gezocht :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147316264
Ik vind dit echt een discussie van niks. :+ het gaat nergens over..

Zullen we dit hele gedoe achterwege houden?

Jager, spannend! (niet ziek worden)
pi_147316898
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik vind dit echt een discussie van niks. :+ het gaat nergens over..

Zullen we dit hele gedoe achterwege houden?

Precies. Is sowieso een onderwerp waar je toch altijd heftige reacties krijgt, of deze nu wel of niet goed bedoeld of terecht zijn.. Net als de zwarte pieten discussie. 8} <O)
pi_147316979
nog een week voor mijn NOD na de eerste echt poging. Benieuwd :s)
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:54:44 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147318016
Als ik zwanger ben wil ik me wel gaan houden aan het niet drinken/geen rood vlees etc. maar zolang ik nog in de probeerfase zit ben ik daar nog niet zo mee bezig. Tuurlijk zuip ik me niet klem en eet ik niet elke avond biefstuk maar als ik dat nu al helemaal niet mag en het duurt opeens 5 jaar om zwanger te worden is het ook weer zo suf _O- Ik ben blij dat ik nu ongesteld ben, kan ik morgen met een gerust hart een wijntje drinken (Sinterklaas wordt morgen gevierd). En met oud en nieuw drink ik ook een champagne zolang ik geen sterke aanwijzingen voor een zwangerschap heb. Zodra ik echter zwanger ben dan zal ik zeker niet meer drinken, ik mis dat ook totaal niet en wil het risico niet lopen. Maar iedereen moet dat zelf weten :)

Overigens ben ik het wel met Lushes eens dat sommige zwangeren wel heel panisch kunnen doen als het om eten gaat. Ik had zo'n collega die echt bijna niks meer kon eten omdat alles wel gevaarlijk was. Daar sta ik een stuk nuchterder in.

Dan even reageren op de andere dingen:

Cygne wat een ontzettende muts is die vriendin :X Ik herken dat wel dat onbegrip bij vrienden, erg pijnlijk en ook moeilijk. Gelukkig heb je lieve (schoon)ouders waar je bij aan kunt kloppen, dat scheelt een hoop! En hier kun je ook altijd je hart luchten. Heb je nog een luisterend oor nodig weet me dan te vinden, ik kan goed luisteren :*

Jagar dat klinkt behoorlijk spannend, zou het al de eerste ronde :o Ik ga met je meeduimen tot dinsdag ^O^

Hier ook ontzettend ongesteld. Ik moet echt ieder uur mijn tampon vervangen, anders lek ik door :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147318318
Lief MaJo! O+
Ik denk dat t voor mijn vriendin ook lastig is. Ze probeert t wel maar t komt er soms wat rottig uit.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:09:03 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147318595
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:02 schreef Cygne het volgende:
Lief MaJo! O+
Ik denk dat t voor mijn vriendin ook lastig is. Ze probeert t wel maar t komt er soms wat rottig uit.
Ik meen het hoor :*

Ik snap dat het ook best lastig is voor anderen, vooral als je je er niks bij voor kan stellen. Ik denk dat dat ook het probleem is met mijn ziekte (ME). Mensen proberen dingen te zeggen maar weten niet waar ze het over hebben, en kwetsen je dan soms nog meer. Of door het er helemaal niet over te hebben, alsof het dan niet bestaat. Dit zijn gewoon lastige dingen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 5 december 2014 @ 23:10:46 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147323758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:34 schreef mignonne het volgende:
Overigens Lushes, ik zou me er niet door weg laten jagen hoor ;) er zijn gewoon diverse meningen over diverse onderwerpen en soms wordt iets wat sneller in discussie getrokken dan een andere keer.

Dat hou je een beetje. Gewoon niet teveel op in gaan als je er geen zin in hebt me dunkt :)
overigens, eerste kind? tweede kind?

Enneh. Pinq? ben je al zwanger? :P *O*
ich will hier aaaaauch!
Jongee O+ nee :') dan zou je t al weten hoor :P
Kom snel ooook! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147324424
Sinterklaas viel heel erg mee. Kinderen waren blij met onze cadeaus en zelf zijn we ook goed verwend. O+
pi_147324669
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:31 schreef Cygne het volgende:
Sinterklaas viel heel erg mee. Kinderen waren blij met onze cadeaus en zelf zijn we ook goed verwend. O+
O+ O+ fijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Manager PR/Moderator zaterdag 6 december 2014 @ 01:41:30 #292
269689 crew  Viv
pi_147325745
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:33 schreef Lushes het volgende:
Ik leef verder als een non.
Ik eet elke dag zeer divers en gezond, ben een goede kok en kan de HCCP regels dromen. Mijn keuken is ook smetteloos.
Sporten doe ik praktisch elke dag
Ik slaap altijd minimaal 8 uur
Ik drink geen cafeine
Ik ben zelden gestressed en heb een prettige werkomgeving
Ik heb een perfecte bloeddruk en hartslag en slik een scala aan veel te dure vitamines.

Alleen een beetje jammer van dat glas bubbels straks. Hele foetus verpest :/

Sorry dames, ik vind het allemaal een beetje overdreven.
*ontlurkt*
Ik denk niet dat je de blootstelling aan alcohol kan compenseren door het op alle andere vlakken goed te doen. Het lijkt een beetje op het rechtvaardigen in de trant van "ik hoef vandaag niet op de calorieën te letten want ik heb flink gesport", maar een ongeboren kind is veel ingewikkelder dan calorieën eten en verbranden.

Zelf zou ik dit risico (hoe klein ook) niet nemen, ik zou me levenslang schuldig voelen als mijn kind wat zou mankeren (ook al zou het verband met alcohol niet zeker zijn).
*terug in lurkstand*
pi_147327439
Ah kijk, daar issie weer, de tweemaandelijkse alcohol-discussie!

*pakt een bak popcorn en kijkt geamuseerd toe*
pi_147328142
Goedemorgen!

Fijn weekend allemaal :D :*

Cygne, wat fijn dat het allemaal meeviel en jullie ook lekker verwend zijn.

MaJo, wat $&#* dat je zo ongesteld bent dat je continu bang bent om door te lekken :(. Ik snap ook wel de frustratie van onbegrip van vriendinnen.. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet te veranderen en zijn enkel met zichzelf bezig, maar het kan ook dat je misschien vriendinnen hebt die simpelweg niet heel veel van ME weten. Wellicht zouden ze geīnteresseerder reageren als je zou uitleggen wat het is en wat het met je doet (al heb je dat vast al gedaan :+)? Of misschien voelen ze zich onprettig door elke keer jouw ziekte te benadrukken in een gesprek, en praten ze er daarom omheen?

Je kan hier in ieder geval ook altijd terecht lijkt me, ik slinger Google wel even aan! :D
pi_147328508
Alcohol is natuurlijk niet echt goed voor je (wat wel tegenwoordig?), maar zolang je er geen verslaving op na houdt kan het voor een volwassen niet-zwangere naar mijn weten niet zo veel kwaad.

Voor kinderhersenen blijkt uit onderzoeken dat alcohol heel slecht is. Wat doet alcohol dan bij ongeboren kinderen van wie de hersenen juist nog zo hard in aanleg zijn? Wat is de invloed daarvan op de structuren, verbindingen, etc. Zo ver als ik weet is daar weinig/niets over bekend. Ik denk dat dat (naast vroeggeboorten, laag geboortegewicht, FAS, etc.) dat ook de voornaamste reden is waarom, met het effect op jonge kinderen in gedachten, alcohol ook sterk ontraden wordt.

En wat FAS betreft.. er zijn mensen die een kind met FAS hebben die nog geen unit per dag dronken, er zijn ook mensen die (incidentieel) 6 units drinken en een kind zonder FAS hebben.
Een verloskundige gaat nooit zeggen, drink maar max een glaasje per dag, want misschien ben jij wel net diegene die met één glaasje per dag een FAS-kindje krijgt. Dat risico neemt zij niet.

Hoe jij dat zelf ziet en welke keuzes je daarin maakt mag je natuurlijk helemaal zelf weten. :)
pi_147328755
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:45 schreef Sara82 het volgende:
Ah kijk, daar issie weer, de tweemaandelijkse alcohol-discussie!

*pakt een bak popcorn en kijkt geamuseerd toe*
De wekelijkse.. Het begint nu wel een beetje oud :') te worden. :O
pi_147329791
Ik ben een discussie gestart zie ik :D sorry, was niet de bedoeling!

Ik heb besloten om toch gewoon te eten waar ik trek in had, dus carpaccio en Tonijnsteak. Zo lang ik nog niet officieel zwanger bent vind ik dat ik dat nog mag. Plus dat ik betwijfel of het echt kwaad kan, zo vroeg in de ontwikkeling. Toxoplasmose moet ik allang tig keer gehad hebben met de vlooienbalen die hier rondwandelen.

En de uitslag van de test vanmorgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147329860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:24 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb besloten om toch gewoon te eten waar ik trek in had, dus carpaccio en Tonijnsteak. Zo lang ik nog niet officieel zwanger bent vind ik dat ik dat nog mag. Plus dat ik betwijfel of het echt kwaad kan, zo vroeg in de ontwikkeling. Toxoplasmose moet ik allang tig keer gehad hebben met de vlooienbalen die hier rondwandelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:33:16 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147329980
When it rains, it pours! Gefeliciteerd! En wat een enorm duidelijke streep al zeg :o
pi_147330323
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:24 schreef FlyingFish het volgende:

SPOILER
*O* *O* Gefeliciteerd FF!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')