abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:58:42 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147311607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:47 schreef Lushes het volgende:

[..]
Maxima deed het ook en als hare hoogheid er geen doodzonde in ziet, dan zie ik het probleem ook niet.
:') ;( :')

Tja, wat moet ik hier nog op zeggen, je motivering is voor mij nu nog moeilijk te weerleggen. :') :|W
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147311664
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

:') ;( :')

Tja, wat moet ik hier nog op zeggen, je motivering is voor mij nu nog moeilijk te weerleggen. :') :|W
Probeer gewoon eens met argumenten, een onderzoek of fundering.

Of je moet het prettig vinden om juist de meest nonchalante opmerking uit mijn repliek te halen.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:04:17 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_147311761
Er is ook uit onderzoek gebleken dat 1 glaasje al tot hersenschade kan leiden als je er gevoelig voor bent. En de kans is klein, maar waarom zou je het risico nemen? Dat is het meer. Wat maakt dat ene glaasje wijn nou zo belangrijk?
disclaimer
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:04:50 #229
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_147311774
Alcohol tijdens je zwangerschap is echt :'). Is het echt zo moeilijk om het te laten staan :?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_147311983
Wow, ik wist niet dat ik in the holier than thou sectie was beland.

Iemand uberhaupt het onderzoek gelezen, of uberhaupt iets gelezen?

Op deze manier kan ik ook een knuppel in het hok gooien gericht aan alle vrouwen met overgewicht.
Moet ik de effecten op de ongeboren vrucht, de fertiliteit en de bevalling even fijntjes duiden of komen jullie er zo ook wel uit?

Of vrouwen die er beroerde hygiene op nahouden?

Of vrouwen die snel gestressed zijn ?

Ik ben oprecht verbaasd en redelijk geschokt door de ontzettend bizarre denkwijzen.
Jullie weten dat je ouders en voorouders en eigenlijk alle mensen die voor ons bestaan hebben gezorgd heel wat dingen deden die nu als VERBOTEN worden gezien?

Ik blijf erbij, van 1 glas alcohol gaat niemand dood en beschadig je helemaal niks en ik ontvang de eerste die met een wetenschappelijke fundering voor het tegenovergestelde komt, met open armen.

En het heeft niets te maken met iets wel of niet kunnen laten staan, dat lukt me prima. Net als voor de zwangerschap trouwens.
Maar ik vind het zo bizar hoe eenzijdig de redenatie is.

Zwangerschap lijkt wel de nieuwe kerk. *ril*
pi_147312082
Ik ga hier maar niet op in. :7

Ieders zijn eigen mening, zou ik zeggen.
pi_147312099
Jezus, dat wordt leuk in Z&G de komende tijd :')

Lushes plaats zelf dan eens linkjes naar onderzoeken?

Voor zover ik weer kan alcohol bij sommige mensen meer kwaad dan bij anderen, en weet je dus niet wat t met je foetus doet. En ja, dan kan 1 glas teveel zijn. Ik vind het errder bizar hoe de richtlijnen in andere landen zijn.

Er zijn goede websites over FAS, en Mignonne (vk) had laatst ook goede info.

Ik was overigens helemaal niet hokier than thou met eten en hygiene.

Wel heel typusch dat je meteen de overgewicht kaart speelt :')
Kwak
pi_147312105
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:50 schreef Lushes het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op eigen leed.

Niemand kan voelen wat jij voelt, dus neem het niet persoonlijk als een ander niet begrijpt wat jij doormaakt, of in jouw ogen niet gepast zal reageren.

Slecht in je vel zitten en geen werk hebben kan redelijk dramatisch aanvoelen en soms zijn we egoistisch in onze beleving. Vast voor iedereen herkenbaar.
Ze begrijpt wel hoe ik me voel hoor.

Alleen maakt t me wel verdrietig als ik wel naar haar verdriet luister en er voor haar ben. Ze dat niet voor mij kan doen. Volgens mij is een vriendschap daar wel op gebaseerd. Er voor elkaar zijn in slechte en goede tijden.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:21:10 #234
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147312134
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:13 schreef Lushes het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd en redelijk geschokt door de ontzettend bizarre denkwijzen.
Jullie weten dat je ouders en voorouders en eigenlijk alle mensen die voor ons bestaan hebben gezorgd heel wat dingen deden die nu als VERBOTEN worden gezien?

Ja ik heb alles gelezen en heb ook issues met overgewicht en roken en etc etc.
Ik vind het zo apart dat dit je conclusie is. Vroeger wist men niet beter en dat zou je imho nu wel moeten doen. Er is geen zeikerheid dat een kind er niets van over zal houden.

ik zou het fas project eens bekijken http://www.fasproject.nl/
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147312140
Op de discussie ga ik maar even niet in.
pi_147312300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:21 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja ik heb alles gelezen en heb ook issues met overgewicht en roken en etc etc.
Ik vind het zo apart dat dit je conclusie is. Vroeger wist men niet beter en dat zou je imho nu wel moeten doen. Er is geen zeikerheid dat een kind er niets van over zal houden.

ik zou het fas project eens bekijken http://www.fasproject.nl/
Ik weet wat FAS inhoud.

Als jullie zienswijze zou kloppen ( wat wetenschappelijk onjuist is, iets met causaliteit en correlatie )
dan zouden de generaties van onze ouders en die daarvoor allemaal FAS hebben.

Ik zie graag een onderzoek, waarin onomstotelijk bewezen is dat 1 glas alcohol FAS veroorzaakt of enigerlei andere aandoeningen.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:29:33 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_147312358
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:27 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik weet wat FAS inhoud.

Als jullie zienswijze zou kloppen ( wat wetenschappelijk onjuist is, iets met causaliteit en correlatie )
dan zouden de generaties van onze ouders en die daarvoor allemaal FAS hebben.

Ik zie graag een onderzoek, waarin onomstotelijk bewezen is dat 1 glas alcohol FAS veroorzaakt of enigerlei andere aandoeningen.
daar gaat het niet om, het KAN, en je kan niet voorspellen of het bij jou gebeurt, dus waarom zou je het risico nemen?
disclaimer
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:31:53 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_147312411
geloof me, ik dacht er veel lichter over vroeger, tot ik twee keer een miskraam kreeg nadat ik het weekend voor de positieve test flink wat alcohol had gedronken. Toeval? Misschien. Waarschijnlijk. Maar voor mij reden genoeg om er gewoon niet meer aan te komen.
En nu na ruim 11 maanden alcoholvrij mis ik het nog steeds niet ;)
disclaimer
pi_147312437
Wat een
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
geloof me, ik dacht er veel lichter over vroeger, tot ik twee keer een miskraam kreeg nadat ik het weekend voor de positieve test flink wat alcohol had gedronken. Toeval? Misschien. Waarschijnlijk. Maar voor mij reden genoeg om er gewoon niet meer aan te komen.
Flink wat alcohol drinken is wat anders dan een glaasje champagne met oud en nieuw.
pi_147312442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:19 schreef kwakz0r het volgende:

Voor zover ik weer kan alcohol bij sommige mensen meer kwaad dan bij anderen, en weet je dus niet wat t met je foetus doet. En ja, dan kan 1 glas teveel zijn. Ik vind het errder bizar hoe de richtlijnen in andere landen zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:19 schreef kwakz0r het volgende:

Overgewicht is nu eenmaal een hoog risico, zowel voor fertiliteit als de zwangerschap zelf.

Waarom mag daar niets over gezegd worden, maar is het belachelijk als ik aankondig met oud en nieuw een glas champagne te drinken?

Ik leef verder als een non.
Ik eet elke dag zeer divers en gezond, ben een goede kok en kan de HCCP regels dromen. Mijn keuken is ook smetteloos.
Sporten doe ik praktisch elke dag
Ik slaap altijd minimaal 8 uur
Ik drink geen cafeine
Ik ben zelden gestressed en heb een prettige werkomgeving
Ik heb een perfecte bloeddruk en hartslag en slik een scala aan veel te dure vitamines.

Alleen een beetje jammer van dat glas bubbels straks. Hele foetus verpest :/

Sorry dames, ik vind het allemaal een beetje overdreven.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:34:10 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_147312465
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:33 schreef Daui het volgende:
Wat een

[..]

Flink wat alcohol drinken is wat anders dan een glaasje champagne met oud en nieuw.
Tuurlijk. Maar ook dat ene glaasje voelt dan niet goed meer.
disclaimer
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:34:39 #242
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147312477
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:27 schreef Lushes het volgende:

Dat is dus echt bullshit :D

We weten niet precies hoeveel kinderen er in Nederland geboren worden met schade na alcoholblootstelling in de zwangerschap, want we tellen ze niet op een centrale plaats. En dat is precies het probleem als je de ernst van de situatie wil bewijzen. De enige bruikbare cijfers waarover we beschikken komen uit de VS, Engeland en Canada. Vooral de Verenigde Staten hebben een lange traditie van epidemiologisch onderzoek. In de VS en Canada wordt geschat dat een of twee op de duizend kinderen met FAS wordt geboren, en drie tot vijf op de duizend met FASD, het paraplubegrip waar alle prenatale alcoholschade inclusief FAS onder valt. Alleen zijn die cijfers moeilijk één op één te gebruiken voor een ander land.
Niet alleen drinken in Nederland veel zwangere vrouwen door, er wordt ook veel alcohol gedronken. Onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) toonde in 2009 aan dat de alcoholconsumptie in een groot deel van Europa op een stabiel hoog niveau is. In Nederland is de alcoholconsumptie vergelijkbaar met die van andere West-Europese landen: gemiddeld drinken Nederlanders 12,4 liter pure alcohol per jaar. Ter vergelijking: in Scandinavische landen is dat 10,4 liter, in Oost-Europese landen 14,5 liter. In de VS drinkt men ‘slechts’ 8,25 liter. Als je dit cijfer over de gemiddelde alcoholconsumptie combineert met het grote aantal zwangeren dat in ons land blijft drinken, kun je voorzichtig aannemen dat in Nederland nog veel meer kinderen tijdens de zwangerschap worden blootgesteld aan veel meer alcohol dan in de landen waar we de onderzoekscijfers van gebruiken. - Inge van Balkom, oprichter FAS-poli
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147312480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Flink wat aclohol is natuurlijk nooit een goed idee. (vind ik)
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:35:14 #244
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147312489
Maar hoe wil jij meten wat voor de baby te flink is? Waarom ook maar enig risico lopen?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147312521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:35 schreef Moppert het volgende:
Maar hoe wil jij meten wat voor de baby te flink is? Waarom ook maar enig risico lopen?
Ik wil graag ook de eerste zwangere zien die op elk punt ( gezondheid, hygiene, levensstijl etc ) ALLE risico's voor 100% vermijd.

Die moet volgens mij nog geboren worden ^_^
pi_147312589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:34 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is dus echt bullshit :D

We weten niet precies hoeveel kinderen er in Nederland geboren worden met schade na alcoholblootstelling in de zwangerschap, want we tellen ze niet op een centrale plaats. En dat is precies het probleem als je de ernst van de situatie wil bewijzen. De enige bruikbare cijfers waarover we beschikken komen uit de VS, Engeland en Canada. Vooral de Verenigde Staten hebben een lange traditie van epidemiologisch onderzoek. In de VS en Canada wordt geschat dat een of twee op de duizend kinderen met FAS wordt geboren, en drie tot vijf op de duizend met FASD, het paraplubegrip waar alle prenatale alcoholschade inclusief FAS onder valt. Alleen zijn die cijfers moeilijk één op één te gebruiken voor een ander land.
Niet alleen drinken in Nederland veel zwangere vrouwen door, er wordt ook veel alcohol gedronken. Onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) toonde in 2009 aan dat de alcoholconsumptie in een groot deel van Europa op een stabiel hoog niveau is. In Nederland is de alcoholconsumptie vergelijkbaar met die van andere West-Europese landen: gemiddeld drinken Nederlanders 12,4 liter pure alcohol per jaar. Ter vergelijking: in Scandinavische landen is dat 10,4 liter, in Oost-Europese landen 14,5 liter. In de VS drinkt men ‘slechts’ 8,25 liter. Als je dit cijfer over de gemiddelde alcoholconsumptie combineert met het grote aantal zwangeren dat in ons land blijft drinken, kun je voorzichtig aannemen dat in Nederland nog veel meer kinderen tijdens de zwangerschap worden blootgesteld aan veel meer alcohol dan in de landen waar we de onderzoekscijfers van gebruiken. - Inge van Balkom, oprichter FAS-poli
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen met deze quote. Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. (no offense )
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:40:55 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147312610
Wat ik kan doe ik inderdaad :Y zeker dingen als alcohol en ik laat al mijn slechte gewoontes voor wat het is. Ook als ik borstvoeding geef kies ik er voor om dingen te laten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147312634
De reden waarom alcohol-consumptie in zijn geheel afgeraden wordt is omdat er geen veilige ondergrens te stellen is. Dat heeft alles te maken met het genotype dat varieert per vrouw. De ene vrouw heeft een hoger gehalte van bepaalde enzymen die alcohol afbreken dan andere vrouwen. De ene foetus wordt dus langer blootgesteld aan alcohol dan de andere. Wat sec genomen 1 wijntje is (en in de praktijk vaak neerkomt op 3 standaardeenheden alcohol qua glasvulling, maar dat terzijde...), is voor de ene foetus vergelijkbaar met 1 wijntje en voor de andere met 5 of 6.

Uit wetenschappelijk onderzoek is al overduidelijk gebleken dat binge-drinking (gedefinieerd als meer dan 4 eenheden alcohol binnen 2 uur), per definitie schadelijk is voor het kind. In welke mate de schade optreedt is niet te voorspellen, maar structuren in de hersenen veranderen al vanaf die hoeveelheid. Je kunt je dus voorstellen dat een vrouw die alcohol langzamer afbreekt al een risico loopt vanaf 2 of 3 eenheden.

Verder is er recent een heel groot onderzoek afgerond naar matige alcohol consumptie onder Britse vrouwen, die geven aan dat matige alcohol consumptie nauwelijks geassocieerd is met negatieve uitkomsten zoals een laag geboortegewicht of een vroeggeboorte. De overige complicaties zoals FAS en FASD zijn wel evident gebleken, ook bij matige alcohol-consumptie zoals eenmalig enkele glazen of enkele dagen achter elkaar een of twee glazen per dag. Daar komen dan nog een hele rits andere complicaties bij die niet per se onder FAS vallen maar die wel geassocieerd worden met maternale alcoholconsumptie zoals overgewicht en diabetes bij kinderen, motorische problemen, psychische problematiek, adhd en autisme spectrum stoornissen en problemen met impulsief gedrag.

Het is uiteindelijk dus omgekeerd, het gaat er niet om dat 1 glas alcohol FAS veroorzaakt, het gaat erom dat er nog steeds geen onomstotelijk bewijs is dat 1 glas alcohol géén kwaad kan. Dus je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er geen onderzoek te vinden is dat 1 glas alcohol FAS veroorzaakt. Dat is er inderdaad niet. Maar er is ook geen onderzoek dat onomstotelijk bewijst dat matige alcohol-consumptie helemaal géén kwaad kan en dat is de reden waarom alcohol in zijn geheel ontraden wordt tijdens de zwangerschap door zorgverleners.

Iedere moeder moet daar vervolgens zelf de afweging in maken wat ze met die informatie doet. We leven gelukkig in een land waar de moeder autonoom is en het recht heeft om zelf te beslissen over de dingen die ze doet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24383422

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25138642

http://www.nature.com/nature/journal/v513/n7517/full/513172c.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25209690

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24065783

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25453352

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25426477
:)
pi_147312681
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:37 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik wil graag ook de eerste zwangere zien die op elk punt ( gezondheid, hygiene, levensstijl etc ) ALLE risico's voor 100% vermijd.

Die moet volgens mij nog geboren worden ^_^
Dat is het punt helemaal niet. Tenminste, ik besef heel goed dat ik bepaalde risico's liep, in de eerste plaats door mijn gewicht.

Maar overgewicht is zo'n vreselijke typische dooddoener die er altijd bijgesleept wordt als iemand eordt aangesproken op roken of drinken.

En dan denk ik :')
Kwak
pi_147312708
En voor mij persoonlijk is alcohol om die reden van de geen-ondergrens-te-stellen wel een no-go. Evenals roken/meeroken. Andere zaken ben ik dan weer makkelijker mee zelf. De lijst van het voedingscentrum is eindeloos en bovendien bijzonder slecht onderbouwt en bij nazoeken is daar vaak weinig evidence voor te vinden.
Voordat ik aan een volgende zwangerschap begin wil ik inderdaad afvallen vanwege de overgewicht factor, hoe klein die ook is bij mijn bmi. Maar salami bijvoorbeeld maak ik me echt niet druk over.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')