Ik vind dit soort onderzoeken behoorlijk irrelevant ja.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:00 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Dus moet er geen onderzoek naar gedaan worden?
quote:Op woensdag 3 december 2014 15:00 schreef Beauke het volgende:
Puber of volwassene, laat ze lekker de rekening betalen van de opname en behandeling op de EHBO.
Kreeg wel een glimlach ja.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:08 schreef Beauke het volgende:
[..]
Wel grappig dat het je zo vrolijk maakt.
Nah, dat eerste is meer een sympathieke glimlach.quote:
Een volwassen persoon is wettelijk gezien een heel ander persoon dan een puisterige puber, dus nee.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die hebben we onder de volwassenen ook, dus alcohol maar helemaal verbieden?
Snap niet wat er zo grappig aan is?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah, dat eerste is meer een sympathieke glimlach.
Dit was wel echt even iets meer dan een kleine glimlach.
Zolang ik het maar snap.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef Beauke het volgende:
[..]
Snap niet wat er zo grappig aan is?
Tjaaquote:Op woensdag 3 december 2014 15:24 schreef Beauke het volgende:
[..]
Wat saai. Ik vind samen lachen leuker dan in m'n eentje.
Maar de uitkomst van dit onderzoek is onwenselijk voor zo'n beetje alles en iedereen met uitzondering van Heineken, dus er zal nog een hele serie ontkenningen volgen verwacht ik. Of, om het onderzoek op zijn Schippers te negeren: "Leuk onderzoek, maar het staat als een paal boven water dat alcohol tóch schadelijk is. Puh."quote:Op woensdag 3 december 2014 16:42 schreef Monolith het volgende:
Ik zie dat van Boelema ook mede-auteur is van dit onderzoek in opdracht van VWS. Daarin worden wel wat andere onderzoeken aangehaald, maar veelal gaan die wel over echt problematisch gebruik en is n in alle gevallen vrij klein.
Interessant aan dit onderzoek lijkt vooral te zijn dat het een longitudinale studie is van een relatief grote omvang en dat er daarnaast niet enkel is gekeken naar (problematisch) misbruik, maar naar verschillende hoeveelheden van gebruik.
Nou ja, dit onderzoek stelt natuurlijk ook helemaal niet dat (zwaar) drankgebruik op jonge leeftijd geen schadelijke gevolgen heeft. Het gaat specifiek over de effecten op cognitieve vermogens op 19-jarige leeftijd van jongeren waarbij ze van hun 11e tot hun 19e het alcoholgebruik hebben geregistreerd.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de uitkomst van dit onderzoek is onwenselijk voor zo'n beetje alles en iedereen met uitzondering van Heineken, dus er zal nog een hele serie ontkenningen volgen verwacht ik. Of, om het onderzoek op zijn Schippers te negeren: "Leuk onderzoek, maar het staat als een paal boven water dat alcohol tóch schadelijk is. Puh."
Ja, zijn er echt onderzoeken die zeggen dat zelfs een paar drankjes al slecht zijn?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik mij afvraag is hoelang het gaat duren tot ze hier ook weer op terugkomen. Zo is de wetenschap het wel vaker totaal niet met elkaar eens, zeker als het over voedsel gaat.
Eerst waren eieren slecht en nu zijn er zelfs onderzoeken die uitwijzen dat een paar eitjes per week gezond zouden zijn. En ik zie dit eigenlijk ook met alcohol. Bepaalde onderzoeken waarschuwen bijna dat elke glas alcohol "slecht" zou zijn, maar er zijn ook onderzoeken die uitwijzen dat een glas wijn per dag bevorderlijk zou zijn voor de gezondheid.
Nederland is dan ook wereldkampioen in het invoeren van maatregelen die elders al faliekant mislukt zijn. Dit verwijfde zeikland is anno 2014 zelfs nog te incompetent om zijn eigen mislukkingen te bedenken...quote:Op woensdag 3 december 2014 09:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt op Amerikaans model, en iedereen weet hoe fantastisch dat werkt.
Schoolbier en schoolwodka...quote:Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zie ook
http://www.volkskrant.nl/(...)puberbrein~a3802635/
Binnenkort dus legaal zuipen (alcohol kopen) vanaf je 12e
Het verhaal van de staatssecretaris slaat niet in de verste verte op de samenvatting van dit onderzoek. Alsof iemand morgen een onderzoek publiceert met de conclusie dat autogordels niet helpen bij snelheden onder de 10 km en dat vervolgens onzin verklaren omdat mensen die met 150 km tegen een boom knallen wel dood gaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:06 schreef Elan het volgende:
Gevonden. TS was "per ongeluk" stukje vergeten te posten van het artikel:
[..]
Bij zo'n promotie zal de kritiek die deze onderzoeker heeft op de bestaande literatuur toch wel iets van een controle gekregen moeten hebben?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:46 schreef cynicus het volgende:
Single study syndrome, mensen! Oppassen met conclusies trekken dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |