Ik had het meer over de kick him while he's down figuren...quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wie had dat nu verwacht van Bram![]()
quote:duurt nog een paar maanden dan ligt bram ook met een paar kogels bij het oud vuil,hij heeft een heleboel geld opgemaakt dat criminelen bij hem hadden gestasht,die doen daar niet moeilijk over.
Hoe die Erland Galjaard en de mensen die bij Boulevard werken in elkaar zitten was al langer duidelijk voor een goed verstaander.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
JORT KELDER VERBAASD OVER STEUN RTL VOOR MAFFIAMAAT BRAM MOSZKOWICZ
Moszkowicz treedt regelmatig op in showbizprogramma RTL Boulevard en mocht daar afgelopen woensdag nog van alles roepen zonder dat er een kritische vraag werd gesteld. Wederhoor bleef in de uitzending zelf ook uit.
Meijering is een ander dan Meijers he? Meijering en Moszkowicz zijn nooit vrienden geweest, of in ieder geval al heel lang niet meer.quote:Op maandag 8 december 2014 09:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
OM legt beslag op bezittingen Moszkowicz
Het Openbaar Ministerie heeft beslag gelegd op alle financiële middelen en roerende goederen van voormalig advocaat Bram Moszkowicz. Reden is de claim van diens voormalig cliënt Donald G., die zegt dat hij Moszkowicz 35 duizend euro heeft geleend. Omdat tegen G. een ontnemingsprocedure loopt, heeft het Openbaar Ministerie die claim overgenomen.
Dat blijkt uit de beslagdocumenten die in handen zijn van de Volkskrant. G. werd deze zomer veroordeeld tot 30 maanden celstraf wegens afpersing in de onderwereld. Zijn 'wederrechtelijk verkregen voordeel' moet hij aan de staat terugbetalen. Het Openbaar Ministerie legde vervolgens beslag op zijn goederen.
G.'s strafadvocaat Nico Meijering, ''had deze stap van het OM zien aankomen". Hij zegt de overgenomen claim te kunnen betrekken in de schikkingsonderhandelingen tussen het OM en zijn cliënt.
http://www.spitsnieuws.nl(...)zittingen-moszkowicz
![]()
![]()
Strakke actie van vriend Nico
Ik vind het geheel ongepast en absoluut geen strakke actie. Ten eerste is er nog helemaal niet in den rechte aangetoond dat Donald G. daadwerkelijk een claim heeft tegen Moskowicz.quote:Op maandag 8 december 2014 09:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
OM legt beslag op bezittingen Moszkowicz
Het Openbaar Ministerie heeft beslag gelegd op alle financiële middelen en roerende goederen van voormalig advocaat Bram Moszkowicz. Reden is de claim van diens voormalig cliënt Donald G., die zegt dat hij Moszkowicz 35 duizend euro heeft geleend. Omdat tegen G. een ontnemingsprocedure loopt, heeft het Openbaar Ministerie die claim overgenomen.
Dat blijkt uit de beslagdocumenten die in handen zijn van de Volkskrant. G. werd deze zomer veroordeeld tot 30 maanden celstraf wegens afpersing in de onderwereld. Zijn 'wederrechtelijk verkregen voordeel' moet hij aan de staat terugbetalen. Het Openbaar Ministerie legde vervolgens beslag op zijn goederen.
G.'s strafadvocaat Nico Meijering, ''had deze stap van het OM zien aankomen". Hij zegt de overgenomen claim te kunnen betrekken in de schikkingsonderhandelingen tussen het OM en zijn cliënt.
http://www.spitsnieuws.nl(...)zittingen-moszkowicz
![]()
![]()
Strakke actie van vriend Nico
Ja dat denk ik wel eigenlijkquote:Op woensdag 3 december 2014 09:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar wakker van ligt...
Volgens mij was die bij verstek toegewezen, omdat Moszkowicz verstek liet gaan zoals blijkbaar zijn gewoonte is geworden.quote:Op maandag 8 december 2014 12:29 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Ik vind het geheel ongepast en absoluut geen strakke actie. Ten eerste is er nog helemaal niet in den rechte aangetoond dat Donald G. daadwerkelijk een claim heeft tegen Moskowicz.
De schuld van Moszkowicz aan G. behoort tot het vermogen van G, zoals een banktegoed ook een schuld is van de bank aan G. en tot zijn vermogen behoort.quote:Indien er al sprake zou zijn van een claim, wat nog bewezen moet worden, dan vind ik het ongepast dat het OM die claim gaat invorderen. Want de claim van Donald G. op Moskowicz is een civiele vordering waar het OM niets mee van doen heeft.
Dat zou een beetje belachelijk worden als het Openbaar Ministerie civiele claims van veroordeelde gaat invorderen. Dat is niet het werk van het OM, maar van een deurwaarder.
Deze hele constructie geeft de schijn van partijdigheid van het OM, het OM is dus vooringenomen partijdig ten voordelen van Donald G., en ten nadele van Moskowicz. Daarbij is het OM absoluut nooit civiel wettelijk bevoegd tot (in)vorderen, het Openbaar Ministerie is als onderdeel van de strafrechtketen ook strafrechtelijk bevoegd. Met de wettelijke strafrechtelijke bevoegdheid kan het OM geen civiele vordering van burgers overnemen, want dan word het OM opeens een deurwaarder.
Een deurwaarder is dan wel weer civiel wettelijk bevoegd, en niet strafrechtelijk.
Belachelijke gang van zaken dit, en ik denk dat Moskowicz zich hier niet zonder een slag of stoot bij neerlegt, en terecht.
Meeliften op de hype he? Commercie is nu eenmaal platvloers.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het meer over de kick him while he's down figuren...
Laf.
Scoren, scoren, scoren. Het OM is ook een smerig clubje met teveel macht.quote:Op maandag 8 december 2014 12:42 schreef Het_fijtje het volgende:
Stel je voor het OM zegt geld te krijgen van Donald G. voor een ontnemingszaak waarin de Rechter volgens mij nog moet gaan oordelen. Dus of er een ontneming zal komen is geeneens zeker.
Vervolgens zegt Donald G., maar ik krijg nog geld van Moskowicz ga het daar maar halen. En vervolgens gaat het Openbaar Ministerie voor Donald G. het geld invorderen.
Ik zou de ballen uit me broek lachen als ik het OM zo voor mijn karretje zou kunnen spannen, want het OM zorgt ervoor dat Donald G. niet naar een kantonrechter hoeft, geen deurwaarder nodig heeft. Het OM is Rechter en beul in deze.
Daarbij is het een civiele vordering en het Openbaar Ministerie mag daar niet in treden, het OM geeft zichzelf een onbestaande civiele bevoegdheid cadeau, onrechtmatig. Hoe kan het OM treden in een civiele vordering tussen twee burgers, zonder een wettelijke bevoegdheid daartoe.
Dit toont alleen maar de arrogantie en smeerlapperij van het OM aan, een onbetrouwbare vooringenomen partijdige club, die zich nu laat inschakelen als deurwaarder voor criminelen burgers, belachelijk.
De huidige voorzitter van college procureurs generaal, mr. Herman Bolhaar zou zich diep moeten schamen voor dieptepunt van het OM waarvoor hij verantwoordelijk is. Deze voorzitter is totaal zonder macht of gezag blijkbaar want een officier van Justitie gaat gewoon deurwaarder spelen. Die Herman Bolhaar zou de eer aan zichzelf moeten houden en wegens dit schaamtevolle dieptepunt moeten opstappen.
Wat een wanstaltig beleid van overheidswege, ik schaam me hiervoor plaatsvervangend, want dit is geen democratie maar een allesoverheersende overheid die zich mengt in burgerzaken.
Als ik een openstaande rekening heb bij iemand, en ik moet nog een boete aan het CJIB betalen, gaat de overheid dan ook voor mij als deurwaarder spelen en mijn civiele claim invorderen om daarmee de openstaande bekeuring te voldoen? Of kan het alleen als je een vordering op Moskowicz hebt, en anders niet?
![]()
quote:Op zondag 7 december 2014 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
De strontkar denderde daarna in Formule 1 rotgang over de altijd zo fiere ex-advocaat heen.
quote:Op maandag 8 december 2014 12:42 schreef Het_fijtje het volgende:
Stel je voor het OM zegt geld te krijgen van Donald G. voor een ontnemingszaak waarin de Rechter volgens mij nog moet gaan oordelen. Dus of er een ontneming zal komen is geeneens zeker.
Vervolgens zegt Donald G., maar ik krijg nog geld van Moskowicz ga het daar maar halen. En vervolgens gaat het Openbaar Ministerie voor Donald G. het geld invorderen.
Ik zou de ballen uit me broek lachen als ik het OM zo voor mijn karretje zou kunnen spannen, want het OM zorgt ervoor dat Donald G. niet naar een kantonrechter hoeft, geen deurwaarder nodig heeft. Het OM is Rechter en beul in deze.
[...]
Als ik een openstaande rekening heb bij iemand, en ik moet nog een boete aan het CJIB betalen, gaat de overheid dan ook voor mij als deurwaarder spelen en mijn civiele claim invorderen om daarmee de openstaande bekeuring te voldoen? Of kan het alleen als je een vordering op Moskowicz hebt, en anders niet?
![]()
Als je het zo opschrijft lijkt het alsof Donald G. en het OM het op een akkoordje hebben gegooid, alsof Donald G. zijn schulden heeft betaald met de vordering op Moskovitch, maar zoals ik het begrijp ligt het totaal anders.quote:Op maandag 8 december 2014 12:47 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Scoren, scoren, scoren. Het OM is ook een smerig clubje met teveel macht.
Het is sowieso een trend dat de staat en haar organen zich niet al te strak aan de eigen wetten en regels gebonden achten.
Mijn opmerking was een algemene, ik weet van deze specifieke zaak te weinig. Niet erg duidelijk en wat kort door de bocht dus, mijn reactiequote:Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Als je het zo opschrijft lijkt het alsof Donald G. en het OM het op een akkoordje hebben gegooid, alsof Donald G. zijn schulden heeft betaald met de vordering op Moskovitch, maar zoals ik het begrijp ligt het totaal anders.
Het OM heeft beslag gelegd op de vordering die G. op Moskovitch heeft. Dat verlost hem niet van de vordering die het OM weer op hem heeft, maar het is een dwangmiddel van het OM. Had G. een dure auto gehad dan had men waarschijnlijk daar beslag op gelegd.
Dat klopt, ongeveer. Met dit verschil dat een auto tastbaar bezit is welke het eigendomsrecht en bezit beiden bij Donald G. liggen dan.quote:Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je doet het nu lijken alsof Donald G. en het OM het op een akkoordje hebben gegooid, alsof Donald G. zijn schulden heeft betaald met de vordering op Moskovitch, maar zoals ik het begrijp ligt het totaal anders.
Het OM heeft beslag gelegd op de vordering die G. op Moskovitch heeft. Dat verlost hem niet van de vordering die het OM weer op hem heeft, maar het is een dwangmiddel van het OM. Had G. een dure auto gehad dan had men waarschijnlijk daar beslag op gelegd.
Het lijkt me dat in dit geval het OM het gewoon wat beter snapt dan fijtje.quote:Op maandag 8 december 2014 12:47 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Scoren, scoren, scoren. Het OM is ook een smerig clubje met teveel macht.
Het is sowieso een trend dat de staat en haar organen zich niet al te strak aan de eigen wetten en regels gebonden achten.
Zou zomaar kunnen, zie mijn voorgaande postquote:Op maandag 8 december 2014 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dat in dit geval het OM het gewoon wat beter snapt dan fijtje.
Noch Donald G. noch Moskovitch hebben het OM ingeschakeld. Het OM doet er gewoon alles aan om de centen te innen die ze van Donald G. moeten krijgen. Daar hoort bij dat ze beslag leggen op dingen van de schuldenaar die geld waard zouden kunnen zijn. Dat kan fysiek bezit zijn maar ook (vermeende) vorderingen. Dat is heel gebruikelijk en normaal en gebeurt wel vaker.quote:Op maandag 8 december 2014 13:08 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Dus kan je eigendom zonder bezit dan het OM maar inschakelen om het wel tot je bezit te krijgen?
Hij had de vordering beter bij de rechter kunnen betwisten dan bij een roddelrubriek.quote:Op maandag 8 december 2014 13:08 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Dat klopt, ongeveer. Met dit verschil dat een auto tastbaar bezit is welke het eigendomsrecht en bezit beiden bij Donald G. liggen dan.
Met de vordering heeft Donald G. misschien wel het eigendomsrecht, maar niet het bezit over de vordering want Moskowicz heeft niets betaald nog. Daarbij betwist Moskowicz de vordering openlijk en publiekelijk bij RTL Boulevard en in de media.
Dat jij twijfelt over hoe het zit maakt het nog niet twijfelachtig.quote:Dus kan je eigendom zonder bezit dan het OM maar inschakelen om het wel tot je bezit te krijgen?
Laat Donald G. lekker zelf het geld ophalen, en dan mag hij het afdragen aan het OM, pas als Donald G, het ook in bezit heeft. Want ik vraag me af of het OM wel beslag mag leggen op een wettelijke aanspraak zonder bezit en waarbij het geheel zeer twijfelachtig is.
Ik krijg eerder de indruk dat Moszkowicz al een tijdje meer bezig is met mooi weer spelen op tv dan met de nodige aandacht geven aan rechtszaken.quote:Want het geld zou contant zijn afgeleverd, we hebben geen enkel feit waaruit een bestaande vordering blijkt, en het is een vonnis bij verstek. Waarom bij verstek? Wist Moskowicz van niets? Dagvaarding is misschien niet juist betekend waardoor Moskowicz onwetend was van een zitting.
Dat is niet zoals het nu staat, de vordering is toegewezen. De vordering is een vermogensbestanddeel van G. Op basis van de ontnemingswetgeving komt dat aan het OM toe, anders zouden criminelen nog snel even een boel geld kunnen uitlenen, om na de ontnemingsvordering dat geld weer terug te krijgen en er lekker van leven.quote:Dit zaakje stinkt een uur in de wind, zo twijfelachtig is het. Maar dan gaat het OM zich er even in mengen om Moskowicz onder druk te zetten? Wat nu als het een leugen blijkt van Donald G. en er geen sprake is van een lening aan Moskowicz, Wat dan?
Hij had toch al een megabelasting schuld? Als je verder altijd leeft naar wat er binnenkomt zit er niet veel speling op. Z'n inkomsten zullen vast wel geslonken zijn nu hij zelf geen advocaat meer is.quote:Op maandag 8 december 2014 23:30 schreef hans1985 het volgende:
maar die bram lijkt mij toch een slim mannetje. top advocaat geweest, in tv wereld. Hoe kan het dat hij moeite heeft met zulke relatief kleine bedragen. Zou die echt financieel kapot zijn of is die lekker aan het dwarsliggen?
en zijn familie die hem niet helpt :Squote:Op maandag 8 december 2014 23:41 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Hij had toch al een megabelasting schuld? Als je verder altijd leeft naar wat er binnenkomt zit er niet veel speling op. Z'n inkomsten zullen vast wel geslonken zijn nu hij zelf geen advocaat meer is.
Als je leeft als topadvocaat en werkt als een prutsadvocaat kan het snel gaan natuurlijk.quote:Op maandag 8 december 2014 23:30 schreef hans1985 het volgende:
maar die bram lijkt mij toch een slim mannetje. top advocaat geweest, in tv wereld. Hoe kan het dat hij moeite heeft met zulke relatief kleine bedragen. Zou die echt financieel kapot zijn of is die lekker aan het dwarsliggen?
Ja, en dan toert hij langs de theaters en maakt hij zijn intrede als nieuw personage in GTST?quote:Op woensdag 10 december 2014 19:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als hij slim is dikt hij alles aan voor een soort Charlie Sheen effect.
Men gelooft erger gemaakte waarheden graag en de bijkomende hype en aandacht levert weer extra centen op.
Die komt dus niet aldus de websitequote:Op dinsdag 9 december 2014 12:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
.............
En vrijdag komt Bram zelf bij Pauw om over zijn boek Maffiamaatje te praten![]()
..............
http://pauw.vara.nl/gemist
Of de vragen die men hen daar wilde stellen werden al te abject en infaam geacht.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die komt dus niet aldus de website![]()
http://pauw.vara.nl
Geen geld meer voor reiskosten Bram![]()
Bram wilde geen homo's trouwen.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe kan je trouwens uit het ambt gezet zijn als je geen ambtenaar was?
Heeft hij er zo weinig vertrouwen in dat hij gewoon een pdf uitprint?quote:
Om de paar seconden trekt hij zijn ogen even stevig dicht.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:57 schreef raptorix het volgende:
Ben ik enige die vond dat hij enorm zenuwachtig over vond komen? Hij had hele zenuwachtige trekken enzo.
Ik denk eerder angst, als je zo dom bent om spaarpotjes op te maken van criminelen dat je niet zo een goede nachtrust hebt, overigens is dat storten van geld door criminelen niet ongebruikelijk, nu zal de ene strafrecht advocaat daar netter mee omgaan als de ander, maar vrijwel alle strafrecht advocaten geven hier aan toe, omdat hun clientele nu eenmaal meer zwart dan wit heeftquote:
Wat?quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk eerder angst, als je zo dom bent om spaarpotjes op te maken van criminelen dat je niet zo een goede nachtrust hebt, overigens is dat storten van geld door criminelen niet ongebruikelijk, nu zal de ene strafrecht advocaat daar netter mee omgaan als de ander, maar vrijwel alle strafrecht advocaten geven hier aan toe, omdat hun clientele nu eenmaal meer zwart dan wit heeft
Wehehe zie het nu pas, lig half op bed te typen, misschien vandaarquote:
Bram kwam altijd al zo over.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk eerder angst, als je zo dom bent om spaarpotjes op te maken van criminelen dat je niet zo een goede nachtrust hebt, overigens is dat storten van geld door criminelen niet ongebruikelijk, nu zal de ene strafrecht advocaat daar netter mee omgaan als de ander, maar vrijwel alle strafrecht advocaten geven hier aan toe, omdat hun clientele nu eenmaal meer zwart dan wit heeft
'Ze hebben me mijn vak afgenomen, boehoe'. Nee, je oefende je vak niet meer uit.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:
Bram was weer een triest mannetje bij Pauw, met dat zielige lipje van hem altijd.
Slachtofferrol much.
Pauw had hem een stoot op zijn bakkes moeten geven toen die dat zei.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
'Ze hebben me mijn vak afgenomen, boehoe'. Nee, je oefende je vak niet meer uit.
Ook door Pauw werd hij gespaard.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pauw had hem een stoot op zijn bakkes moeten geven toen die dat zei.
Helaas, zou graag een keer pure primitieve emotie willen zien bij Pauw, sven van oog in oog doet dat beter.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook door Pauw werd hij gespaard.
ik heb het niet gezien, maar kan me zo voorstellen dat hij niet zo lekker in zn vel zitquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:57 schreef raptorix het volgende:
Ben ik enige die vond dat hij enorm zenuwachtig over vond komen? Hij had hele zenuwachtige trekken enzo.
Hij leek erg veel op Endstra bij harry mens in bc paar dagen voordat hij werdt afgeknaldquote:Op zaterdag 13 december 2014 16:30 schreef Marrije het volgende:
ik heb het niet gezien, maar kan me zo voorstellen dat hij niet zo lekker in zn vel zit
Voor zover ik weet kan de belastingdienst niet zo ver terug vorderen.quote:Het geschil gaat over nog te betalen belasting over de periode 2003 tot begin 2015.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |