Gordon: ik betaal rekening Moszkowiczquote:Hoogste tuchtrechter zet Moszkowicz definitief uit ambt
De beslissing van het Hof van Discipline is het sluitstuk van een tuchtzaak die de Amsterdamse deken van de Orde van Advocaten Germ Kemper tegen Moszkowicz heeft aangespannen.
Inzet van de zaak was onder meer het stelselmatig aannemen van contante betalingen van boven de 15.000 euro, zonder deze aan de deken te melden. Ook een aantal ex-cliënten heeft zich over de bekende strafpleiter beklaagd.
Structureel
De misdragingen spelen zich af over een langere periode en zijn structureel, vindt het hof. Moszkowicz heeft zich gedragen alsof de regelgeving niet voor hem bedoeld was. Gedragsregels lapte hij aan zijn laars, hij legde geen verantwoording af aan de deken van de Orde van Advocaten en beschaamde ook het vertrouwen van zijn cliënten.
Een lichtere straf dan schrapping van het tableau vindt het hof niet passend. Het hof heeft er geen vertrouwen in dat Moszkowicz zijn leven professioneel gezien zal beteren en woog ook mee dat hij eerder is bestraft door de tuchtrechter.
Bezinnen
"Ik ben er klaar mee", zei Moszkowicz in RTL Boulevard op de vraag of hij nog in hoger beroep gaat tegen de beslissing. "Ik ga me bezinnen in de luwte en hoop dat ik na een maand kan zeggen: ik heb een baan." Hij is in elk geval niet van plan als adviseur in de advocatuur verder te gaan. ''Ik moet pleiten en ik moet in een zaal staan", liet hij weten.
De inmiddels ex-advocaat zei dat het feitelijk onjuist is dat hij niet heeft getoond dat hij zijn leven niet wilde beteren. "Ik ben als een gek cursussen gaan volgen en heb mijn administratie gedaan, die is keurig op orde gebracht", aldus Moszkowicz in het programma.
Moszkowicz zei verder dat hij geen traan heeft gelaten om de uitspraak van de tuchtrechter. Maar hij werd wel geraakt door de wijze waarop deze werd gebracht. ''Ze hebben mij niet eens aangekeken", beklaagde hij zich. ''Ik heb gevochten tegen een ivoren toren. De arrogantie spatte ervan af.
Betalingen
Deken Germ Kemper van de Amsterdamse orde bracht de zaak vorig jaar voor de tuchtrechter. Centraal in de reeks verwijten stonden de vele contante betalingen die Moszkowicz niet bij de deken meldde. Boven de 15.000 euro zijn advocaten hiertoe verplicht.
Daarnaast had Moszkowicz zijn boekhouding niet op orde en liet hij zich niet bijscholen. Kemper hekelde in de tuchtzaak ook het gebrek aan medewerking van Moszkowicz aan zijn onderzoek.
Behalve de grieven van de deken, maakte ook een stapel klachten van vijf ex-cliënten deel uit van de zaak. Ook die verklaarde het hof gegrond. Het ging hierbij onder meer om het niet nakomen van afspraken en niet terugbetalen van voorschotten, terwijl cliënten daar wel recht op hadden.
Bedroevend
Moszkowicz vindt het bedroevend dat hij is geschrapt als advocaat. Daarnaast heeft hij ''weinig woorden'' voor de manier waarop het Hof van Discipline hem uit het ambt heeft gezet. ''Het is het hof onwaardig. Je kunt verschillend over dingen denken, maar dit bevalt me niet.''
Moszkowicz kondigde aan half mei een persconferentie te zullen geven.
De Nederlandse Orde van Advocaten noemt de uitspraak "ingrijpend maar volgens de normen".
Bij de ontvanger lijkt mij.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:40 schreef Arcee het volgende:
Zal zo'n Moszkowicz nou echt geen 15K over hebben? Waar is dat geld van die peperdure consulten dan gebleven?
De belastingdienst heeft beslag laten leggen voor EUR 300.000 dus al zijn inkomsten gaan naar de belastingdienst. Die krijgt voorrang.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:40 schreef Arcee het volgende:
Zal zo'n Moszkowicz nou echt geen 15K over hebben? Waar is dat geld van die peperdure consulten dan gebleven?
Ik mag aannemen dat Bram wel weet dat je daar je geld al weg had moeten halen.quote:
Mag Gordon dat zelf bepalen zonder eerst jouw toestemming vooraf te vragen?quote:Op woensdag 3 december 2014 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Helpt Gordon ook mensen aan de onderkant van de samenleving?
Ik denk dat hij daar wakker van ligt...quote:
Gordon stopt veel geld in een fonds waaruit oa scholen worden gefinancierd, werkloze mensen geholpen, ontwikkelingshulp gedaan, etc etcquote:Op woensdag 3 december 2014 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Helpt Gordon ook mensen aan de onderkant van de samenleving?
Denk aan je hart, ik stel slechts een vraag.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mag Gordon dat zelf bepalen zonder eerst jouw toestemming vooraf te vragen?
quote:Op woensdag 3 december 2014 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gordon stopt veel geld in een fonds waaruit oa scholen worden gefinancierd, werkloze mensen geholpen, ontwikkelingshulp gedaan, etc etc
Inkomen verzwijgen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:21 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan je 300k schuld hebben bij de Belastingdienst?
Wat je vervolgens uitgeeft in de pc hoofstraat aan glitter voor je neukertjesquote:
Bronquote:De veiling van de spullen van oud-advocaat Bram Moszkowicz gaat niet door, zegt zijn advocaat Herman Loonstein. De veiling was aangevraagd door advocaat Gabriël Meijers, die nog 15.000 euro van Moszkowicz krijgt.
De advocaten hebben nu een regeling getroffen. "De spullen blijven waar ze nu staan", zegt Loonstein. Details over de regeling zijn niet bekendgemaakt.
Loonstein zegt niets te weten van het aanbod van Gordon. De zanger wilde de openstaande rekening voor Moszkowicz betalen. Gordon noemde het in De Telegraaf onvoorstelbaar dat Bram "door al zijn vrienden en familie in de steek wordt gelaten". Hij zei ook dat Moszkowicz het geld terug kan betalen "als het weer wat beter met hem gaat".
Nu Moszkowicz' advocaat Loonstein zegt dat hij niets weet van een aanbod van Gordon, is het ook niet waarschijnlijk dat de zaak is afgedaan door een bijdrage van de zanger.
Niet als je op grote voet leeft en de Belastingdienst opeens toch met terugwerkende kracht toch z'n geld wil hebben + boete vanwege de onjuiste aangiftes.quote:
Ja, en een schuld bij de fiscus + boete. Wat een rare post is dit.quote:
quote:Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, en een schuld bij de fiscus + boete. Wat een rare post is dit.
Is dat niet die man die in zijn eentje Federatie Joods Nederland of zo is en denkt namens alle Joden te spreken?quote:
Ja, het zal wel een bedankje zijn voor Moszkowiczs bijdragen aan de zionistische zaak.quote:
Bram is nog lang zo oud niet als je wellicht zou vermoeden.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Goor draait nu echt door
Gordon: kerstbrunch voor ouderen
Na Bram Moszkowicz geholpen te hebben, gaat Gordon door met mensen helpen. 24 december nodigt hij 140 eenzame ouderen uit in Blushing voor een kerstbrunch. Vanessa Bontje heeft de details!
http://www.telegraaf.nl/t(...)_voor_ouderen__.html
Bram ook aanwezig daar![]()
Mmm, wie is wie in dit verhaal is idd ook wel interessant.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, het zal wel een bedankje zijn voor Moszkowiczs bijdragen aan de zionistische zaak.
Ik heb geen flauw idee wie het is.. ik ken m niet..quote:Op woensdag 3 december 2014 15:37 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is dat niet die man die in zijn eentje Federatie Joods Nederland of zo is en denkt namens alle Joden te spreken?
Zionistisch vooral. Loonstein heeft aangifte gedaan tegen Duisenberg en Van Agt, Moszkowicz heeft aangifte gedaan tegen Van Bommel, allemaal voor kritiek op Israel. Ook heeft Moszko Wilders zijn showproces gegeven. Het lijkt er dus op dat het strijdmakkers zijn, in de strijd voor Groot-Israel.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:21 schreef agter het volgende:
[..]
Mmm, wie is wie in dit verhaal is idd ook wel interessant.
Het merendeel is joods, begrijp ik zo?
Jup. Prima dat hij geld leent maar eerst de publiciteit zoeken (weet niet precies hoe dat gegaan is dus laten we dat even negeren) maar die opmerking over de familie en vrienden van Moscowitz deed mijn nekharen rijzen tot grote hoogte.quote:
Right Gordon.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
De zanger zegt dat hij helemaal niet zit te wachten op publiciteit rondom zijn gift.
Gordon maakte woensdag bekend dat hij bereid is de rekeningen te betalen van de in geldnood verkerende Bram.
Gordon heeft nooit zoveel te koop gelopen met zijn giften etc. Ik geloof hem wel.quote:
Sorry hoor, maar om bij RTL Boulevard te gaan zitten, waar hij zelf heeft gewerkt, en jezelf in het media optreden in een slachtoffer rol te plaatsen, daar is weinig lef voor nodig.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:39 schreef VeX- het volgende:
Ach hij heeft wel lef en gaat er toch zitten. Ergens heb ik wel enig respect voor hem.
quote:Op woensdag 3 december 2014 23:47 schreef Breekfast het volgende:
Sorry hoor, maar om bij RTL Boulevard te gaan zitten, waar hij zelf heeft gewerkt, en jezelf in het media optreden in een slachtoffer rol te plaatsen, daar is weinig lef voor nodig.
Fase 1 – ontkenningquote:Op woensdag 3 december 2014 23:51 schreef Breekfast het volgende:
Hoe wil je dan in hemelsnaam nog ontkennen dat je uberhaupt geld bij hem geleend hebt?
Bram moet toch wel op hele zere teentjes getrapt hebben om überhaupt uit de orde gezet te zijn geworden.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zionistisch vooral. Loonstein heeft aangifte gedaan tegen Duisenberg en Van Agt, Moszkowicz heeft aangifte gedaan tegen Van Bommel, allemaal voor kritiek op Israel. Ook heeft Moszko Wilders zijn showproces gegeven. Het lijkt er dus op dat het strijdmakkers zijn, in de strijd voor Groot-Israel.
pallestijnse lobby,het hoofd van het palestina-comite Bertus Hendriks had zo´n mooi plannetje samen met de president van de Amsterdamse rechtbank bedacht om Geert Wilders onschadelijk te maken, daar stak Mosko een stokje voor.quote:Op donderdag 4 december 2014 01:28 schreef agter het volgende:
[..]
Bram moet toch wel op hele zere teentjes getrapt hebben om überhaupt uit de orde gezet te zijn geworden.
Welke tenen waren dat?
Lees anders eens gewoon de motivering. Het is eigenlijk een wonder dat hij niet eerder buiten geschopt was.quote:Op donderdag 4 december 2014 01:38 schreef WammesWaggel het volgende:
pallestijnse lobby,het hoofd van het palestina-comite Bertus Hendriks had zo´n mooi plannetje samen met de president van de Amsterdamse rechtbank bedacht om Geert Wilders onschadelijk te maken, daar stak Mosko een stokje voor.
En dan komen dat soort types samen en vernietigen je als je dan zelf suffe steken laat vallen.
Op de teentjes van iedereen die vindt dat het vak van advocaat wat voorstelt en dat een client op zijn advocaat moet kunnen rekenen.quote:Op donderdag 4 december 2014 01:28 schreef agter het volgende:
[..]
Bram moet toch wel op hele zere teentjes getrapt hebben om überhaupt uit de orde gezet te zijn geworden.
Welke tenen waren dat?
De afgunst bij jou is wel echt duidelijk te merken. Je rukt het complete fragment volledig uit zijn verband. Sterker nog, Hammerstein verdedigde Moszkowicz bijna de gehele uitzending. Ook Plasman was van mening dat Bram een ijzersterk merk is en dat als hij zich focust op wat anders het volledig goedkomt. Maar goed, blijf vooral afgeven en azijn pissen.quote:Op donderdag 4 december 2014 01:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brammetje was onderwerp bij pauw met advocaten Hammerstein en Plasman in de studio![]()
Bram was ook uitgenodigd maar wilde niet![]()
Werd ff lekker afgebrand over zijn optreden bij boulevard![]()
Advies van Hammerstein begin een broodjeszaak![]()
Met een broodje holleeder, blauwe bonensoep, en kogelbiefstuk ben je zo weer miljonair![]()
Terugkijken dus hilarische tv
http://pauw.vara.nl/gemist![]()
Toch opvallend dat geen van beide hem adviseerde om zijn juridische expertise te gelde te maken. Hammerstein verdedigde hem wel, maar ook weer niet zo heel stevig. Ik zie het ook niet gebeuren, nu de mythe van hem als slimme topadvocaat die het mooi voor mekaar heeft is doorgeprikt, wordt het meer en meer een karikatuur van zichzelf. Met die zenuwtic erbij wordt hij er ook niet tv-genieker op, en vrienden maken, die hem daarbij dan zouden kunnen helpen, blijkt evenmin een sterk punt van hem.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:53 schreef Accursius het volgende:
[..]
De afgunst bij jou is wel echt duidelijk te merken. Je rukt het complete fragment volledig uit zijn verband. Sterker nog, Hammerstein verdedigde Moszkowicz bijna de gehele uitzending. Ook Plasman was van mening dat Bram een ijzersterk merk is en dat als hij zich focust op wat anders het volledig goedkomt. Maar goed, blijf vooral afgeven en azijn pissen.
bronquote:Bram vond ondervraging bij RTL Boulevard niet leuk
Bram Moszkowicz vindt de manier waarop hij woensdag werd ondervraagd in RTL Boulevard niet leuk. Dat heeft de oud-strafpleiter laten weten op Radio 538. Moszkowicz, die in financiële problemen verkeert, werd behoorlijk aan de tand gevoeld door Albert Verlinde. “If you can’t stand the heat, get out the kitchen. Zo voel ik dat een beetje“, reageert hij. “Als het wel goed ging, zat ik er ook. Dit was niet leuk, maar ik denk dat dat gewoon wel de manier is waarop de man het doet.“
Hij was in het programma om te reageren op het feit dat een gulle Gordon op het laatste moment een veiling van zijn inboedel heeft voorkomen. “Dat is ontzettend lief. Ik wist al dat we goed met elkaar waren, maar dit had ik ook niet durven te dromen. Deze man denkt met zijn hart, wat ze ook over hem zeggen“, zegt hij nu.
Moszkowicz ligt niet wakker van al zijn problemen. “Ik heb een heel vervelende tijd, maar ik kan gelukkig relativeren. Daardoor kom ik er denk ik ook weer uit.”
De komende tijd moet een groot deel van wat Moszkowicz verdient, direct naar de belastingdienst. “Men verzoekt mij nu om lezingen te geven. Dat deed ik al en dat zal ik wat stimuleren. Ik ga eerst even kijken wat er over nieuwe debuutroman wordt gezegd.“
Hij heeft al een boek geschrevenquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bram moet gewoon een boek gaan schrijven of iets anders gaan doen, je kan mij niet wijs maken dat hij nu niks meer kan doen en aan de grond zit, zijn naam is gewoon een merk inderdaad.
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Wat een vent, ook met zijn boek dat vast wel voor een weggeefprijs bij ketens zoals de Action in de schappen komt te leggen.
Ow echt? je zou verwachten dat hij dat overal zat te promoten dan, misschien gemist.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij heeft al een boek geschreven
Consulten? In welk veld van expertise zou dat dan moeten zijn? Consiglierien misschien, maar Holleeder is ook niet meer in de positie om hem daarvoor te betalen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ow echt? je zou verwachten dat hij dat overal zat te promoten dan, misschien gemist.
Maarja zoals van Poppel ook zegt, beetje consulten en het is zo terug.
Het lijkt me stug dat Bram gauw onder een brug zal zitten en aan de voedselbank lopen, ondanks zijn tenondergang.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:54 schreef Mylene het volgende:
Wat een vent, ook met zijn boek dat vast wel voor een weggeefprijs bij ketens zoals de Action in de schappen komt te leggen.
maar als Erland dit doortrekt dan had het Pieter Georgina filmpje of dat van Wes en Yolanthe ook vast nooit het scherm gehaaldquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]idd en dan nog janken bij Erland Galjaard ook
![]()
Erland Galjaard heeft spijt van Moszkowicz
RTL-baas Erland Galjaard heeft er spijt van dat Bram Moszkowicz 'boete' moest doen bij RTL Boulevard.
"Afgelopen woensdag kwam Bram 'boete' doen bij Boulevard en uitleggen over schulden te ja te nee. Waarom moet iemand met wie velen eerst wegliepen nu zo door het stof? Hadden we anders moeten doen. Niet namelijk", schrijft Galjaard in een column voor Broadcast Magazine.![]()
![]()
Ook de beelden van de 'nieuwe toyboy' van Onno Hoes, Robbie, hadden wat hem betreft niet getoond hoeven worden: "En waarom zonden we gisteren zoveel uit van het door Pownews gemaakte en door ons en vele anderen terecht bekritiseerde beeldmateriaal? Hadden we niet moeten doen. Fout."
De programmadirecteur en echtgenoot van Wendy van Dijk ziet een verschuiving in wat zijn kijkers willen. "Er is een limiet aan wat mensen kunnen en willen verdragen aan negativiteit (...) Na verloop van tijd wil men perspectief, hoop, positiviteit, liefde, kansen en licht aan het eind van de tunnel. Die emoties zijn veel sterker en wezenlijker voor ons dagelijks leven, als individu en samenleving. Die overstijgen leedvermaak."
"De verantwoordelijkheid om dit om te draaien, ligt ook bij onszelf. In hoe we consumeren, maar ook in wat we (uit)zenden. Als ik wat dat betreft kijk naar mijn eigen invloed dan is er ruimte voor verbetering."
http://www.telegraaf.nl/p(...)an_Moszkowicz__.html
Goh Erland bang dat Bram een beerput opentrekt over jezelf en rtl
http://www.parool.nl/paro(...)aten-aanpakken.dhtmlquote:'Moszkowicz wilde Jort Kelder laten aanpakken'
Ex-advocaat Bram Moszkowicz wilde dat Jort Kelder een 'pak rammel' kreeg. Hij vroeg zijn toenmalig cliënt Donald G. dat te regelen. Dat is vandaag te lezen in een interview met G. in het NRC.
Aanleiding is een conflict tussen de twee in 2007. Kelder noemde de voormalig topadvocaat 'maffiamaatje', omdat hij zwart geld aannam.
Volgens G., bekend in het criminele circuit, had hij met Moszkowicz een vertrouwensband opgebouwd. De strafpleiter belde hem voor allerhande 'probleempjes'. Ook moest G. bemiddelen in een ruzie tussen Moszkowicz en crimineel Stanley Hillis.
Donald G. ligt nu in de clinch met Moszkowicz. G. zou hem 35.000 euro geleend hebben, maar Moszkowicz ontkent dat en weigert terug te betalen. Daarom klapt hij uit de school in het NRC
Lekker ironisch jaquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:22 schreef Leandra het volgende:
Een crimineel (beloven te) betalen om iemand aan te pakken, omdat je boos bent dat die persoon je maffiamaatje genoemd heeft
Kelder vertelde ook dat Holleeder die voor zijn redactie rondhing en de kogels door de ruit waarschijnlijk te maken hadden met de omstandigheid dat hij iets met een dame had waar Moszko achteraan zat, en dat je van de vrouwen van de mafia afblijft.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:43 schreef incoherent het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)aten-aanpakken.dhtml
er zal wel eea hebben gespeeldquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kelder vertelde ook dat Holleeder die voor zijn redactie rondhing en de kogels door de ruit waarschijnlijk te maken hadden met de omstandigheid dat hij iets met een dame had waar Moszko achteraan zat, en dat je van de vrouwen van de mafia afblijft.
Het ligt natuurlijk al wat langer voor de hand dat Moszko niet het type advocaat was dat tot zijn teleurstelling Holleeder weer op zijn kantoor zag verschijnen omdat hij niet op het rechte pad was gebleven en niks van straf had geleerd. Als je zo innig met je client omgaat is het niet meer dan logisch dat je adviseert hoe georganiseerde criminaliteit te bedrijven met het minste risico op de minste jaren straf, en het zo te organiseren dat het zitgeld voor de onderknuppels ook geregeld wordt. Dat maakt het moreel ook medeplichtig aan de liquidaties, folteringen en bedreigingen waar zo'n bende zich aan schuldig pleegt te maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |