quote:Over de onmenselijke arbeidsomstandigheden in Qatar kan geen serieuze twijfel bestaan. “De regering zei dat 964 arbeiders uit Nepal, India en Bangladesh in 2012 en 2013 overleden zijn terwijl ze leefden en werkten in de Golfstaat”. Dat schreef de Guardian op 14 mei 2013. Het betrof acuut hartfalen, ongelukken – 35 mensen die gevallen zijn of door een voorwerp ten val gebracht – maar ook zelfdoding, 28 keer alleen al in 2012. “De Internationale Federatie van Vakbonden heeft gewaarschuwd dat er 4000 arbeiders konden sterven voordat er ook maar een bal is getrapt als er niets gedaan wordt om hun rechten te beschermen.”
Lekker provocerenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:47 schreef superniger het volgende:
Boeiend. Zolang alles maar op tijd af is voordat het WK in Qatar begint.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:52 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Lekker provoceren
Nee, hij zegt wat in principe vrijwel iedereen denkt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:52 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Lekker provoceren
quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Nee hoor.
Zelfde principe als in Brazilië. Voor het WK sprak iedereen er schande van over de mensenrechten in Brazilië(verplicht verhuizen/slopen van de sloppenwijken). Nu hoor je er niemand meer over. Pas over 1,5 jaar bij de olympische spelen zie je die moraalridders weer verschijnen.
Uiteindelijk gaat iedereen gewoon naar het WK in Qatar kijken.
Ook de moraalridders die nu zeggen dat ze het WK gaan boycotten.
De voetbalsupporters worden al genaaid doordat hun teams de wedstrijden af moeten werken in 35+ graden Celsius. Dat gaat ook heel wat woede opleveren.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hij zegt wat in principe vrijwel iedereen denkt.
Denk je nu serieus dat de gemiddelde voetbalsupporter dit ook maar iets interesseert?
Geld ook over de afgelopen winterspelen en het WK in Rusland. Nu hoor je bijna niemand meer over. Alleen de mensen die constant voor de homorechten opkomen.quote:
Welnee, als het moment daar is dan zit iedereen weer voor de tv, met borrelnootjes, de frituur aan, bier enz.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De voetbalsupporters worden al genaaid doordat hun teams de wedstrijden af moeten werken in 35+ graden Celsius. Dat gaat ook heel wat woede opleveren.
Dat is helaas waar.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Nee hoor.
Zelfde principe als in Brazilië. Voor het WK sprak iedereen er schande van over de mensenrechten in Brazilië(verplicht verhuizen/slopen van de sloppenwijken). Nu hoor je er niemand meer over. Pas over 1,5 jaar bij de olympische spelen zie je die moraalridders weer verschijnen.
Uiteindelijk gaat iedereen gewoon naar het WK in Qatar kijken.
Ook de moraalridders die nu zeggen dat ze het WK gaan boycotten.
Je argumentatie slaat nergens op, maar ik doe gewoon mee:quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Geld ook over de afgelopen winterspelen en het WK in Rusland. Nu hoor je bijna niemand meer over. Alleen de mensen die constant voor de homorechten opkomen.
Vanaf januari 2018 zal je al die BN'ers op tv zien om te vertellen dat het een schande is dat er een WK in Rusland is. Kunnen ze hun 15 minutes of fame ook weer pakken.
En in sommige competities moeten mijn favoriete teams op kerstdag en nieuwjaar voetballen. Dat gun ik ze ook niet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De voetbalsupporters worden al genaaid doordat hun teams de wedstrijden af moeten werken in 35+ graden Celsius. Dat gaat ook heel wat woede opleveren.
Daar krijg je alleen geen zaadwedstrijden met oververmoeide spelers van.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:05 schreef superniger het volgende:
[..]
En in sommige competities moeten mijn favoriete teams op kerstdag en nieuwjaar voetballen. Dat gun ik ze ook niet.
Weg uit Qatar in elk gevalquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, waar wil je precies heen met dit topic?
Waarom? voor die arbeiders?quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weg uit Qatar in elk geval
Onder andere vanwege de arbeiders ja. Het is een schande dat het WK verkocht (of uberhaupt verkozen) wordt aan een land dat zo schandalig omgaat met zijn arbeiders. Maar er zijn genoeg redenen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? voor die arbeiders?
Ja uiteraard is het treurig voor die arbeiders , maar het geld is al heel lang het belangrijkste in het voetbal. Dat is nu eenmaal zo.
Dat het qua warmte niet te doen is in Qatar is helemaal waar, maar dat heeft weinig met dit topic te maken lijkt mij zo.
Mwau, al moet ik in alle sportiviteit daar wel even op terugkomen. Ik vraag mij sterk af of het leuk voetbal kijken is als het wk plaats gaat vinden in Qatar.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onder andere vanwege de arbeiders ja. Het is een schande dat het WK verkocht (of uberhaupt verkozen) wordt aan een land dat zo schandalig omgaat met zijn arbeiders. Maar er zijn genoeg redenen.
En ja, zodra het WK begonnen is zal iedereen het vooral over het voetbal hebben, ik ook. Daar is het spelletje te leuk voor.
Nou wie weet, ik zou die verziekte sfeer volledig kunnen begrijpen. Dan krijg je pas echt een internationale woede.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, al moet ik in alle sportiviteit daar wel even op terugkomen. Ik vraag mij sterk af of het leuk voetbal kijken is als het wk plaats gaat vinden in Qatar.
De sfeer eromheen is namelijk behoorlijk relevant.
Internationale woede om een spelletje, ik als voetbalfan zou dat erg triest vinden.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou wie weet, ik zou die verziekte sfeer volledig kunnen begrijpen. Dan krijg je pas echt een internationale woede.
Ik ook, triest maar tevens begrijpelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Internationale woede om een spelletje, ik als voetbalfan zou dat erg triest vinden.
Mwau, ik zou het begrijpelijker vinden als er nu al woede was om de omstandigheden van de arbeiders daar.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ook, triest maar tevens begrijpelijk.
Niemand zit te wachten op die bouttopics van je.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:29 schreef tong80 het volgende:
VBL / Platini : WK-Quatar in de winter.
NWS / Quatar legt 150 miljard euro opzij voor WK-voetbal
VBL / Nieuwe FA-Voorzitter : WK in Quatar kan niet in de zomer
VBL / Eindelijk voetbalcultuur in Quatar
VBL / Haat hier op Blatter.......
VBL / Opstand in Quatar. 8 procent staat achter de leider.
VBL / Onderzoek naar toewijzing WK's Quatar en Rusland.
VBL / Sepp Blatter : 'Keuze voor Quatar was politiek gemotiveerd.'
Grammarnazi modus:quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:29 schreef tong80 het volgende:
VBL / Platini : WK-Quatar in de winter.
NWS / Quatar legt 150 miljard euro opzij voor WK-voetbal
VBL / Nieuwe FA-Voorzitter : WK in Quatar kan niet in de zomer
VBL / Eindelijk voetbalcultuur in Quatar
VBL / Haat hier op Blatter.......
VBL / Opstand in Quatar. 8 procent staat achter de leider.
VBL / Onderzoek naar toewijzing WK's Quatar en Rusland.
VBL / Sepp Blatter : 'Keuze voor Quatar was politiek gemotiveerd.'
Zaten best een paar redelijke bijquote:Op dinsdag 2 december 2014 23:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op die bouttopics van je.
zo is dat als we maar kenne voetballe, oranje , oranje , oranjequote:Op dinsdag 2 december 2014 20:57 schreef Syd het volgende:
Alles voor de money! schijt aan mensen levens!
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
een land dat zo schandalig omgaat met zijn arbeiders
Het is dus gewoon een voorproefje van hoe de werkgevers uit de rijke Europese landen met werknemers omgaan als de wettelijke bescherming wegvalt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens Blatter komen de bij de bouw betrokken bedrijven voornamelijk uit Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen.
ja, wat is er zo speciaal aan die vent dat we hem op zijn 78ste nog steeds accepteren? met pek en veren de voetbalwereld uitjagen, die vent was vroeger ijshockeyerquote:Op woensdag 3 december 2014 09:17 schreef Apekoek het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet dat niemand macht heeft over de positie van Blatter. Er moeten minstens toch een aantal goed nadenkende personen in de FIFA zitten?
Zijn voorganger Joao Havelange was waterpoloër en heeft voor miljoenen gesjoemelt.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:08 schreef Donnis het volgende:
[..]
ja, wat is er zo speciaal aan die vent dat we hem op zijn 78ste nog steeds accepteren? met pek en veren de voetbalwereld uitjagen, die vent was vroeger ijshockeyerga die sport lekker vervuilen.
Ik weet het.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn voorganger Joao Havelange was waterpoloër en heeft voor miljoenen gesjoemelt.
De corruptie zit verankerd in de FIFA.
Is dat nieuws dan?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:08 schreef Leandra het volgende:
schandalig dat Europese bouwbedrijven mensen onder zulke omstandigheden laten werken, ze zijn dus uiteindelijk geen haar beter dan de mensen/bedrijven in Qatar zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |